איזור אגמי האצבעות, ניו יורק

Captureאיזור אגמי האצבעות נמצא בצפון-מערב מדינת ניו יורק. באיזור שורה של אגמים עמוקים ומוארכים שכולם בערך על ציר צפוני-דרומי ונראים כמו אצבעות ארוכות. מצפון מזרח להם נמצא אגם אוניידו שהוא עבה יותר ורוחבי. לרוב הוא אינו נחשב אחד מאגמי האצבעות אבל יש המכנים אותו "האגודל".

איזור מפלי האצבעות עשיר באטרקציות תיירותיות, כולל הטבע שמציעים האגמים מעוטרי המפלים, והאווירה הכפרית בדגש על סיורי יקבים ויין.

אית'קה – Ithaca

אית'קה היא עיר אוניברסיטאית בת כשלושים אלף תושבים. היא מקום מושבה של אוניברסיטת קורנל היוקרתית בה לומדים כעשרים אלף סטודנטים.

ניתן לסייר בקמפוס האוניברסיטה, לספוג אווירה ולהתרשם מהגנים והמבנים הציוריים. מומלץ לבקר במעבדת הצפרות של האוניברסיטה, שם יש מרכז מבקרים, סיורים מודרכים ואיזור תצפית על ציפורים מתוך המבנה. הכניסה חינם. פתוח מדי בוקר אך השעות משתנות ויש לבדוק באתר.
http://www.birds.cornell.edu/Page.aspx?pid=1578

פארק רוברט טרמן –  Robert H. Treman State Park
פארק מדינה המתאים מאד לביקור ביום חם. מסלולי הליכה בצל, רחצה בבריכות טבעיות, מפלים וקפיצות למים. פחות עמוס מ[[ווטקינס גלן]] ומומלץ לא פחות.
http://nysparks.com/parks/135/details.aspx
$7 לרכב דמי כניסה.

אגם קאיוגה Cayuga Lake
הארוך מבין אגמי האצבעות הוא אתר נופש פופולרי המשמש לדיג, שיט ורחצה. אית'קה מהווה נקודת יציאה נוחה לביקור באגם. מרכז המבקרים המרכזי הוא Cayuga Nature Center בו יש מגוון פעילויות וממנו ניתן לצאת לשבילי הליכה מגוונים.
דמי כניסה: $3 למבוגר ו-$1 לילד
http://www.cayuganaturecenter.org/

קורנינג – Corning

עיירה ב[[איזור אגמי האצבעות]] ששוכנת בה אחת מחברות יצור הזכוכית הגדולות בארה"ב.

מוזיאון הזכוכית של קורנינג – Corning Museum of Glass
מוזיאון מומלץ מאד הכולל תצוגות נרחבות והדגמות.
שעות פתיחה: בחודשי הקיץ שעות פתיחה ארוכות במיוחד: 9-21
דמי כניסה: $15 למבוגר (ילדים ונוער עד גיל 18 בחינם)
http://www.cmog.org/

רובע גאפר – Gaffer District
הרובע העתיק של קורנינג מכסה כשליש מהעיר. איזור ציורי ומשופע באירועים ופסטיבלים, בו נמצא גם מוזיאון הזכוכית.

ווטקינס גלן – Watkins Glen

ווטקינס גלן הוא שמו של כפר קטן ב[[איזור אגמי האצבעות]] לצידו שוכן פארק מדינה ווטקינס גלן, הנחשב המרשים והיפה ביותר באיזור. לאורך כשני מייל זורמים המים בשורה של 19 מפלים בהפרשי גובה כוללים של למעלה ממאה מטר. ניתן גם לרחוץ בבריכת המים הנקווים.

קישור למפת הפארק

מסלול ההליכה הידוע הוא בתוך קטע מהנקיק (Gorge) בין העיירה ווטקינס גלן שבמזרח ועד מסילת ברזל בקצהו המערבי. יש שלוש כניסות למסלול, אבל הראשית, ממנה מקובל להתחיל את המסלול נמצאת בצד המזרחי של הפארק ומגיעים אליה מתוך העיירה ווטקינס גלן.

מדובר במסלול קצר של כשני קילומטר בכל כיוון. אם מתחילים מצידו המזרחי של הפארק, יש לא מעט מדרגות עד שמגיעים לסוף השביל, אבל הן מפוזרות בצורה נוחה לאורכו וממילא עוצרים הרבה כדי להביט בנוף המרהיב ולצלם… לא מדובר במאמץ פיזי יוצא דופן. בעונה יש גם שאטל שיכול להחזיר אתכם לנקודת ההתחלה, אבל בהחלט ניתן גם לצאת מהנקיק בסוף המסלול ולחזור דרך שביל נוח וקל שעובר מעל הקניון. אם חוזרים בשביל זה, מגיעים בסיומו לנקודת ההתחלה ויורדים שם במדרגות עד למגרש החניה.
דמי כניסה לפארק: $8 לרכב.

סיכום הביקור שלנו באגמי האצבעות, כולל בווטקינס גלן

סירקוז

סירקוז הוקמה וצמחה בזכות מיקומה על תעלת אירי שהיוותה ציר תנועה מרכזי לסחורות. מדובר בעיר נעימה ומודרנית, החולשת על מטרופוליטן של למעלה מחצי מיליון תושבים.

נקודה מתאימה לעצירה עירונית באיזור אגמי האצבעות, כולל ביקור במוזיאון המדע המקומי, קניות ועוד.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. שלי

    שלום ענת
    אנחננו טסים לשבועיים בחוף המזרחי, חייבים לבקר בניו יורק וושינגטון (עבודה..)
    תכננו לבלות חמישה לילות ב- Finger lakes ותהינו אם זה יותר מדי (לילה ראשון רק מגיעים מניו יורק, ויום אחרון עוזבים לניאגרה, כך שיש שם ארבעה ימים שלמים). תודה רבה מראש!

    1. ענת

      הי שלי, תלוי מה רוצים לעשות שם ותלוי גם בעיתוי. אם מדובר באביב-קיץ, ואתם אוהבים טיולים ברגל, אפשר בהחלט לטייל שם בפארקי מדינה מאד יפים עם הרבה מסלולים. אפשר גם לדגום את אחד הפארקים (ווטקינס גלן פופולרי מאד), להוסיף ביקור באית'קה ובקורנינג ולסיים ביומיים. אם אתם מגיעים מוושיגנטון, אפשר אולי לשלב יעדים נוספים בדרך בפנסילבניה למשל.

  2. סיון

    הי ענת, אני ומשפחתי מתכננים לנסוע לטיול של שבועיים ב 7.10 עד ה 21.10 אנחנו מנשפה של שני הורים ושלוש בנות 14,16,23 ולכן גם צריך זמן לשופינג בניו יורק (: לכן אנחנו רוצים לעשות טיול של שבוע ניו יורק ושבוע להתרכז בצפון מערב ארהב, אנחנו מעוניינים לנסוע לאף האיים אך לא לצרף לשם את מפלי הניאגרה לאחר שהיינו שם כבר פעמיים.
    אך אנחנו לא רוצים לוותר על עמק הדסון ואגמי האצבעות וורמונט
    יש לך אולי רעיון לדרך לשלב בין הכל כדי שכולם יהיו מרוצים?
    תודה מראש(;

    1. ענת

      הי סיון,
      נשמע לי שמה שאתם צריכים לעשות זה לבנות מפה בגוגל מפס עם כל היעדים שאתם כן רוצים לשלב, לבנות מסלול ביניהם ואז להושיב אותו על טבלה מסודרת, עם מרחקי נסיעות וזמני נסיעות מנקודה לנקודה. זה יאפשר לכם לראות מה מתכנס ואיך ולהחליט ביחד עם מה מוותרים אם רוצים. אין כאן פתרונות קסם 🙂 בהצלחה!

  3. יעל שבו

    אנחנו 3 מבוגרים מתכננים לנסוע לצפון מזרח ב 12.10.19 לטיול של שבועיים – שבוע טיול טבע ושבוע נו יורק.
    איך מזג האוויר בתקופה זו באגמי האצבעות?

    1. ענת

      הי יעל,
      זו תקופה נפלאה לאיזור בזכות צבעי השלכת. מזג האוויר סתווי ונעים בעיקרון. כמובן, לעקוב אחרי התחזיות כי יכול גם להיות קריר וגשום. תהנו!

  4. אירית גרובנר

    האם יש ביקור בפארק שצריך להזמין מקומות מראש מחשש שלא יהיו כרטיסים? תכנון לאןגוסט 2019

    1. ענת

      הי אירית,
      אני לא בטוחה לאיזה פארק את מתכוונת. כתבת את השאלה בדף שעוסק בכלל איזור אגמי האצבעות. אם הכוונה לפארקי המדינה באיזור, אז אין אפשרות ואין צורך להזמין כרטיסים מראש.

  5. לואיזה מזרחי

    האם המסלול מתאים בתחילת חודש ינואר?
    איזה מלונות או בתי הארחה מומלצים יש באיזור 🙂

    1. ענת

      הי לואיזה, האיזור קר מאד בינואר. בלילות הרבה פעמים יורד מתחת לאפס ואם יש גל קור או סופת שלגים, אז גם במשך היום יהיה קפוא. גם רבים מבתי המלון יהיו סגורים. אם אתם בכל זאת נוסעים לשם בינואר, אני ממליצה לבדוק בבוקינג מה פתוח.

  6. שלי

    היי, אנחנו זוג בני 22 ו24 שמתכננים טיול בין סוף ספטמבר לסוף אוקטובר. אחרי שבועיים בניו יורק תיכננו לעשות מסלול מניו יורק לבוסטון, מבוסטון לניאגרה ואז חזרה לניו יורק (תכננתי על כ4-5 ימים) אשמח לשמוע המלצות למקומות מעניינים שאפשר לעצור בהם בטווח לא רחוק מדי מהמסלול, כולל טבע ושלכת וגם מקומות עירוניים 🙂 תודה מראש!

    1. ענת

      הי שלי, את מוזמנת להציץ בדף של מסלול לצפון-מזרח ארה"ב שם יש עוד הצעות. כדאי גם לקרוא כאן על טיולי שלכת לאיזור. ההמלצה הכי חשובה היא לשמור על גמישות ולעקוב אחרי תחזיות השלכת. זו באמת תופעת טבע שכדאי להשקיע כדי לראות אותה בשיאה.

  7. ענר קינן

    הי אשמח לעזרתך אנחנו מתכננים טיול למאי/ יוני 2018. שאורכו 10-12 ימים. אנחנו זוג לי זו פעם ראשונה בארהב אך בן זוגי היה כבר במרבית "אתרי החובה". אנחנו מעונינים לבלות כשלושה ימים בניו יורק . ומשם הכל פתוח כאשר אנחנו מאד רוצים לראות טבע ולטייל ,ופחות מסלול עירוני. האם תוכלי להמליץ על מסלול. האם כדאי לטוס חזרה מיעד אחר מניו יורק? אודה מאד לעזרתך.

    1. ענת

      הי ענר, יש לכם בעצם כשבוע מחוץ לניו יורק. זה לא ממש מספיק לטיול במערב. אני לא בטוחה מה נחשב "אתרי חובה" בארה"ב 🙂 לטעמי, אין כזה דבר אתר חובה. לנו לקח יותר מחצי שנה של טיולים בארה"ב עד שהגענו לניו יורק. בפלורידה עדיין לא ביקרנו, למשל. אם אתם רוצים לראות טבע מרשים, הכיוון הוא המערב, אבל אני ממליצה לכם בחום רב לשקול להוסיף שבוע בתור מינימום וגם לשקול לוותר על ניו יורק כדי לרכז מספיק זמן לטיול נחמד במערב.

התגובות נעולות.