מיין – מידע למטיילים

מיין היא המדינה המזרחית ביותר בארה"ב וגם הצפונית ביותר (למעט אלסקה). חלקה הדרומי שוכן לחוף האוקיינוס האטלנטי וחלקה הצפוני מוקף ממזרח וממערב במחוזות קנדיים. היא המדינה דלילת האוכלוסין ביותר במזרח ארה"ב ומאופיינת בטבע פראי, יערות, הרים וחופי ים סלעיים.

איזורים לביקור מצפון לדרום –

מחוז ארוסטוק – Aroostook

המחוז הצפוני ביותר במיין הוא גם הגדול ביותר וברובו הוא איזור פראי וטבעי הכולל כאלפיים אגמים. נקודות עניין באיזור –

הולטון (Houlton) – עיירה היסטורית שהיתה בעברה הרחוק מהעשירות שבישובי ארה"ב. במקום מוזיאון רכבות קטן וכן נקודת הסיום של מודל של מערכת השמש שמדגים את יחסי המרחקים בין הפלנטות. המודל מתחיל במרחק 40 מייל משם ב-Presque Isle.

ארוסטוק סטייט פארק – איזור טבע עם שבילי הליכה ואגם גדול המתאים לדיג.

ואן ברן (Van Buren) – עיירה בעלת מורשת של תושבי אכאדיה שגורשו מנובה סקוטיה ועברו במקום במסעם דרומה (הם אלו שהפכו לאוכלוסיית הקייג'ן בלואיזיאנה). במקום כפר משוחזר ומוזיאון קטן:
http://www.themainelink.com/acadianvillage/

מיין היילנדס

איזור משופע בטבע פראי במרכז המדינה שם נמצאת העיירה בנגור.

Maine Highlands הוא איזור הררי במרכז צפון מיין, המשופע באגמים ובנופים דרמטיים שופעי מפלים. שביל האפאלצ'יים מתחיל כאן בהר קתדין (Kathadin), ההר הגבוה ביותר במיין, ומתקדם דרומה דרך איזור הידוע בשם שממת מאה המיילים, אשר כשמו כן הוא, האיזור הכי פחות מיושב והכי פראי לאורך השביל.

נקודות עניין באיזור:

בנגור (Bangor) – עיירה המהווה את המרכז התרבותי וההיסטורי של האיזור. בעיירה מספר מוזיאונים, כולל מוזיאונים המתאימים לילדים, כגון מוזיאון דיסקברי (מוזיאון הילדים הגדול ביותר צפונית לבוסטון), מוזיאון המשטרה ומוזיאון התחבורה.

Gulf Hagas – קניון המכונה גם הגרנד קניון של של המזרח. יעד מומלץ לטיול של יום בין מפלי מים. שביל הליכה על גדת הקניון מתפתל לאורך כשלושה מיילים בין מפלי המים והצורות הגיאולוגיות המרשימות. השביל הוא חלק משביל האפאלצ'ים ומהווה את הקצה הצפוני של "שממת מאה המיילים".  הגישה לקניון היא דרך Kathadin Iron Works State Park.

בקסטר סטייט פארק – Baxter State Park – בפארק זה יש שביל הליכה לטיפוס על הר קת'דין.

באיזור מספר פארקי מדינה נוספים, בחלקם ניתן גם לעשות קמפינג.

איזור קנבק והעמקים של נהר מוס

איזור זה במיין מתאפיין בנהרות רבים ובקשר גיאוגרפי עם קוויבק שבקנדה. כביש 201, כביש נופי עם נקודות עניין היסטוריות לאורכו מחבר את קנדה לארה"ב באיזור זה.

בבמחוז זה שוכנת גם בירת מיין, העיר אוגוסטה, בה נמצא בניין הקפיטול ומספר מוזיאונים היסטוריים, ביניהם, מוזיאון צבאי ומוזיאון ההיסטוריה של מיין.

איזור אקדיה והחוף הצפון-מזרחי

באיזור זה שוכן פארק לאומי אקדיה.

נקודות עניין נוספות בעיירות הבאות –

בר הרבור

עיירת נופש היסטורית יוקרתית הממוקמת בפתחו של פארק לאומי אקדיה. משמשת כנקודת מוצא לטיולים בפארק ואתר תיירותי בפני עצמו. במקום שירותים תיירותיים שונים ומגוון אפשרויות לינה.

בעיירה מגוון מסלולי הליכה, כולל כאלו המגיעים אל החוף ומשלימים את הביקור בפארק הלאומי. אטרקציה נוספת היא האושנריום המתמקד בלובסטרים:

http://www.theoceanarium.com/

באקספורט (Bucksport) – עיירת חוף קטנה. האטרקציה התיירותית העיקרית היא סטייט פארק הכולל נקודת תצפית ממגדל גשר ומבצר צבאי עתיק בשם פורט נוקס (לא המפורסם, אבל הראשון בשם זה בארה"ב).
http://fortknox.maineguide.com/

קאלייס (Callais)  – עיירה על על גבול קנדה ששוכנת בפתחו של מפרץ ארוך. ניתן לראות שם את הפרשי הגיאות והשפל המשמעותיים ביותר בארה"ב. באיזור יש כארבעים אגמים וכן שמורת טבע גדולה בשם Moosehorn National Wildlife Preserve.

איסטפורט (Eastport) – עיירה על אי (מחובר בכביש ליבשת) בה יש את הנמל העמוק ביותר בארה"ב. במקום הפרשי גאות ושפל דרמטיים שמביאים לתופעה יחודית של מפלים הפוכים בזמן הגאות. ניתן לצאת בשיט לקרבת מקום ולצפות במערבולת הימית הקבועה הגדולה בחצי הכדור הצפוני – Old Sow.

www.oldsowwhirlpool.com

acadiaregionאלסוורת' (Ellsworth) – העיר המרכזית באיזור. בעיר מספר מוזיאונים וגלריות, ביניהם בית אחוזה היסטורי וגנים ב-Woodlawn Museum.

לאבק (Lubec) – העיירה המזרחית ביותר בארה"ב. עיירה היסטורית בה ניתן לבקר במגדלור המקומי וכן בשני מוזיאונים היסטוריים קטנים.

מצ'יאס (Machias) – עיירה היסטורית שהוקמה בשנת 1763 והיוותה את נמל הבית הראשון של הצי של ארה"ב.

סטונינגטון (Stonington) – עיירת דייגים הממוקמת על אי (מחובר בגשר ליבשת). שיאנית ארה"ב בדיג לובסטרים שמתבצע באמצעות צי מקומי של 300 סירות.

 

החוף המרכזי

איזור זה של מיין משתרע דרומית לאקדיה ועד למפרץ קסקו. הוא משופע במפרצים,  לשונות ים ואיים וביניהם כפרי דייגים ועיירות היסטוריות קטנות וציוריות.

באת' (Bath) – מרכז היסטורי של בניית ספינות. ניתן לבקר במוזיאון הימי שבעיירה וכן במחנה הצבאי ההיסטורי Fort Popham.

כביש 127 עובר על גשרים בין האיים ובין כפרים ציוריים כמו Georgetown ו-Arrowsic.

Reid State Park – שבילי הליכה ואיזורי פיקניק המשקיפים אל הנוף החופי הדרמטי והמגדלורים שלאורכו.

פורטלנד, מיין

העיר הגדולה של מיין. ידועה, כמו שאר המדינה, במאכלי הלובסטרים שלה.