פארק לאומי קפיטול ריף, יוטה

מיקומו של פארק לאומי קפיטול ריף – Capitol Reef  – על הדרך בין פארק קניון ברייס לפארק לאומי ארצ'ס הופך אותו לפארק שרבים עוברים בו אך מעטים עוצרים לבלות בו ולהכיר אותו לעומק. כדי להגיע אליו יש לנסוע בכביש 12 הנופי.

שמו המוזר של הפארק – שונית הבירה? – ניתן לו בזכות תצורת נוף ייחודית שנדמתה למבקרים כשורה של בינייני ממשל אמריקניים. המונח "ריף", שפירושו כיום שונית אלמוגים, ניתן על ידי המתיישבים הראשונים, בימים בהם "ריף" היה פשוט מחסום גיאוגרפי.

הפארק משתרע על שטח עצום של כ-980 קמ"ר, אולם רק חלק קטן ממנו נגיש לכלי רכב. במרכז הפארק, עובר כביש 24 המחבר בין העיירה טורי להייוויי 70. מרכז המבקרים של הפארק, וכן מרבית נקודות העניין הנגישות מצויות על הכביש, כרבע שעה נסיעה מזרחית לטורי.

באיזור זה יש מספר שבילי הליכה נוחים וקצרים יחסית (כ-2 ק"מ בכל כיוון). מומלץ להתייעץ במרכז המבקרים לגבי תנאי השבילים ואילו המתאימים ביותר לתנאי מזג האוויר ביום הביקור. מאיזור מרכז המבקרים יוצא גם כביש נופי לכיוון דרום. הנסיעה עד סוף הכביש אורכת כשעה וחצי, ואז יש לחזור חזרה באותה הדרך.

כמו כן, לאורך כביש 24 ניתן לראות מבנים של עיירת המתיישבים המקורית באיזור: Fruita, אשר כשמה כן הייתה, עיירה המתבססת על חקלאות ובעיקר מטעי פירות בערוץ הנחל המקומי. המטעים עדיין קיימים וניתן לקטוף פירות בעונה בתשלום סימלי (פרטים במרכז המבקרים). ניתן לסייר במבנים ולהתרשם מאורח החיים האנושי באיזור.

אתר הפארק: http://www.nps.gov/care