פארק לאומי לאסן, קליפורניה

שמו המלא של פארק זה – Lassen Volcanic National Park או פארק לאומי וולקני לאסן – מעיד על אופיו ויחודו. מדובר באיזור וולקני יחודי, המתהדר בכל סוגי הרי הגעש הקיימים ובאחד מהם הוא גם מחזיק בשיא הר הגעש הגדול בעולם (מסוג plug dome).

ההרים האלו גם מתפרצים לפעמים – קיימות עדויות להתפרצויות שונות במאות השנים האחרונות, כשלפחות התפרצות משמעותית אחת תועדה במאה העשרים. בנוסף, כיאה לפארק וולקני, ניתן לצפות בפארק במגוון תופעות גיאו-תרמיות מרשימות, כגון ארובות קיטור, בריכות רותחות ושלוליות בוץ מפעפעות.

מעבר לתופעות הגיאו-תרמיות, יש בפארק לאסן גם נופים יפים למכביר, הרים ועמקים שעוצבו בעידן הקרח, אגמים, יערות ופסגות מושלגות. זהו איזור נופש וקיט פופולרי, ובו שמונה אתרי קמפינג שונים, ביניהם כאלו בהם ניתן לשכור בקתות. באגם מנזניטה בפארק ניתן גם לשכור קיאקים במחירים שווים לכל נפש ($10 לשעה).

בפארק יש כביש אחד ראשי, וניתן להתרשם מהנופים בנסיעה בכביש זה. הכביש מוביל אתכם לתצפית על אגם מנזניטה, איזור ההרס הוולקני מההתפרצות האחרונה בפארק, איזור קינגס קריק היפה, פסגת לאסן והאיזור הפעיל ביותר בפארק מבחינת תרמית: Bumpass Hell (כדי להגיע אל הבריכות המפעפעות יש ללכת ברגל את מסלול Bumpass Hell שאורכו כשלושה מייל, הלוך ושוב).

חשוב לזכור: מדובר באיזור הררי המתכסה בשלג עמוק בחורף. באביב ובסתיו, יש לעקוב אחרי הודעות לגבי מצב הפארק והכבישים שבו. לרוב, הכביש נפתח באמצע יוני ונסגר שוב בנובמבר (בשנת 2010, הכביש הראשי של הפארק נפתח לתנועה רק ב-8 ביולי!)

בפארק יש מגוון של שבילים המתאימים לטיול של מספר שעות עד יום. הנה קישור לרשימת המסלולים –

http://www.nps.gov/lavo/planyourvisit/hiking_lassen_park.htm

אתר הפארק הרשמי –

http://www.nps.gov/lavo/