סן דייגו, קליפורניה

סן דייגו מהווה יעד מושלם לטיולי משפחות בארה"ב. העיר גדולה ונעימה ושופעת בילויים המוכוונים לילדים ולצעירים בגילם וברוחם. סן דייגו שוכנת על חוף האוקיינוס השקט, בקצה הדרומי של מדינת קליפורניה, על גבול ארה"ב-מקסיקו. מזג האוויר בסן דייגו נוח וניתן לבקר בה לאורך השנה.

בסן דייגו שפע של אטרקציות, כשהידועות שבהן הן פארק סי וורלד, גן החיות של סן דייגו ופארק לגולנד. בעיר יש גם את איזור העיר העתיקה המשומרת, בו ניתן לסייר בין המבנים המקוריים של תחילת ההתיישבות באיזור, ובסופי שבוע להנות גם מחברתם של שחקנים לבושים בתלבושות התקופה. נקודת עניין נוספת היא האי קורונדו, המחובר לסן דייגו בגשר גבוה מעל הים.

באיזור סן דייגו מתגוררים למעלה משלושה מיליון תושבים (למעלה ממיליון מהם בעיר עצמה) והיא אחת מעשרים הערים הגדולות בארה"ב. לסן דייגו כלכלה מפותחת המבוססת על ענפים מגוונים, החל מחקלאות ותיירות וכלה במחשבים וביו-טכנולוגיה. תושביה הגאים של העיר מכנים אותה : America's Finest City. כינוי שניתן לתרגמו כעיר היפה/נאה/טובה ביותר בארה"ב.

אירופאים הראשונים הגיעו לאיזור בראשית המאה החמש-עשרה, אך היישוב האירופאי החל רק במאה השמונה-עשרה והפך רשמית לעיר רק בשנת 1850. לסן דייגו מבנה טופוגרפי מעניין. עיר חוף זו נחצית לרוחבה על ידי מספר ערוצים, היוצרים הפרדה מפלסית בין הרמות שביניהם. כך נשמרו ריאות ירוקות ופרקים לאורך הערוצים והעיר לא הפכה למטרופולין שטוח וצפוף כמו ערים גדולות אחרות. המבנה הטופוגרפי משפיע גם על האקלים המקומי ויוצר מערכות של "מיקרו-אקלים" באיזורים שונים בתוך סן-דייגו. כמו מרבית הערים הגדולות בארצות הברית, סן דייגו נהנית מגיוון אתני רב. הקרבה לגבול עם מקסיקו, הביאה להיווצרות אוכלוסיה היספנית, מקסיקנית בעיקרה, באיזור סן דייגו.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. שמעון

    היי ענת,
    יש לנו 4 לילות בלוס אנג'לס ורצינו לדעת אם כדאי לנסוע יום אחד לסן דייגו? (זוג בלי ילדים)
    תודה! 🙂

    1. ענת

      הי שמעון, בהחלט אפשרי. הכל תלוי במה אתם רוצים לעשות בלוס אנג'לס. אפשר גם להיות בה ארבעה ימים, אם רוצים לבקר בכל מיני שכונות, בברלי הילס, סנטה מוניקה וובמוזיאונים. אפשר גם לפצל ולטייל גם בסן דייגו. שתי האופציות בסדר.

  2. אלון

    היי ענת,
    אציין שאני לא חובב בלוגים אבל באמת שכל הכבוד.
    הגעתי לבלוג שלך במקרה ואני לא מצליח להפסיק לקרוא פוסט אחרי פוסט 🙂

    רציתי לשאול לגבי סן דייגו, אנחנו מגיעים לשם (אני ואשתי בלבד) ל-3 ימים בערך בסיום הטיול שלנו בקליפורניה.
    ההתלבטות היא האם להישאר שם עם רכב או להחזיר אותו ברגע שמגיעים.
    האם גם שם יש פקקים כמו בLA?
    איך התחבורה הציבורית שם?
    מה מבחינת חניה?

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי אלון, אני שמחה שהבלוג מצא חן בעיניך 🙂
      בעיקרון, אני תמיד מעדיפה להשאר עם הרכב בארה"ב. החריג היחיד הוא ניו יורק סיטי עצמה ותכל'ס גם שם לא בטוחה שהייתי מחזירה רכב אם כבר היה לי, פשוט כשביקרנו התחלנו שם ושכרנו את הרכב אחרי. סן דייגו בהחלט בנויה לרכבים. אם אתם בדאונטאון, אפשר להסתדר אפילו ברגל או באופניים, אבל אם רוצים לנסוע לראות את קורונדו, או עולם הים, רכב יעזור מאד. אין פקקים משמעותיים בסן דייגו, אבל כמו כל עיר גדולה, יש עומסים בשעות ה-rush hour. אז שווה לקחת בחשבון ולנסות לא לתכנן נסיעות בשעות האלו (או להקצות להן מספיק זמן וסבלנות). אתה יכול תמיד לבדוק בגוגל מפס עומסים מתוכננים לפי שעות וימים. היינו בסן דייגו במשך עשרה ימים (לפני כמעט עשור… ) ולא זכורה לי שום בעיית חנייה. בהרבה מקומות תיירותיים אתה פשוט חונה בחניון שלהם (כולל פארק בלבואה). כמובן, שוב, בדאונטאון, יתכן ותצטרך למצוא חניון מוסדר בתשלום. בכל מקרה, אני לא הייתי מוותרת על הרכב בסן דייגו.

  3. שניר

    היי ענת,
    יש לנו יום וחצי בסן דייגו. מה היית ממליצה לנו לעשות בין כל שלל האתרים והאטרקציות שקיימות בעיר?

    תודה.

    1. ענת

      הי שניר, קשה מאד להמליץ כי לכל אחד טעם אחר. אם אתם עם ילדים, אז הרבה אוהבים את גן החיות הידוע של סן דייגו בבלבואה פארק וכמובן את עולם הים (אני יודעת שיש עליו ביקורות מצד פעילי זכויות בעלי חיים אבל לי יש גם ביקורת על הביקורות 😉 ). אם פארקי שעשועים לא מעניינים אתכם, אז העיר העתיקה, רובע גזלמפ בערב והאי קורונדו נראים לי עוגנים טובים.

התגובות נעולות.