איזור נופש לאומי שער הזהב בסן פרנסיסקו, קליפורניה

איזור הגולדן גייט מוגדר כשטח נופש לאומי (כלומר בהנהלת רשות הפארקים הלאומיים) משני עברי הגשר וכולל בתוכו פעילויות ואטרקציות רבות.

הפארק מכסה שטח נרחב, כולל דרומית יותר מסן פרנסיסקו העיר. גם האי של אלקטרז כלול בשטח הפארק ושמו הרשמי הוא –
Golden Gate National Recreation Area – GGNRA.

באתר הפארק יש רשימה של כלל הפעילויות והאטרקציות, בחלוקה גיאוגרפית על פי מחוזות ואלו הדברים שאני חושבת שיעניינו אותנו מתוך הרשימה:

במחוז מרין (צפונית לגשר) –

פורט בייקר – Fort Baker

בסיס צבאי שהפך לחלק מהפארק. ניתן לסייר במבנים ובטריילים מיוערים. במקום נמצא גם [[מוזיאון דיסקברי לילדים]].

פורט קרונקייט – Fort Cronkhite

בסיס צבאי בו ניתן לבקר בשחזור של הבסיס בתקופת מלחמת העולם השנייה. מהמקום יוצאים גם שבילים שעוברים בחוף. ליד נמצאים שני מקומות שכדאי לבקר בהם –

מרכז ההצלה ליונקים ימיים

מרכז ההצלה ליונקים ימיים בסן פרנסיסקו מתמקד בהרחבת הידע לגבי יונקים ימיים ושימורם באמצעות הצלה ושיקום של יונקים ימיים פגועים. במרכז עובדת קבוצת מדענים וסביבם מאות מתנדבים מהסביבה. ניתן לבקר ולצפות בתצוגות השונות וכן בטיפול בחיות על ידי המתנדבים.

המרכז פתוח למבקרים מדי יום בין השעות 10:00 עד 17:00

הכניסה והסיור העצמאי בחינם. בימות השבוע, שני-חמישי, בשעות הצהריים מתקיימים סיורים מודרכים בתשלום ($7 – ילדים מתחת לגיל 4 בחינם). כדאי להזמין מקום מראש –
http://www.marinemammalcenter.org/visiting-us/docent-led-tours.html

http://www.marinemammalcenter.org/

מרכז ציפורי הטרף של גשר הזהב

קבוצה של אנשי מקצוע ומתנדבים שמנטרים את נדידת העיטים ב[[פארק גשר שער הזהב]]. מסתבר שאין להם מרז מבקרים ומידע על הציפורים ופעילות הקבוצה נמצא במרכז המבקרים של הפארק במחוז מרין. יש פעילות טיבוע והדרכות, אך רק בחודש אוקטובר.

http://www.ggro.org/default.aspx

http://www.nps.gov/goga/planyourvisit/focr.htm

מויר וודס – Muir Woods National Monument

פארק מקסים של עצי סקויה רדווד. הפארק קריר ומתאים מאד ליום טיול בקיץ. בסופי שבוע ובחופשות, עלול להיות עמוס מאד ולא מתאפשרת כניסה לרכבים. יש שאטל, אבל מניסיון, גם הוא עלול להיות עמוס וצפויים זמני המתנה ארוכים בתור.

http://www.nps.gov/muwo/

אתר הטילים של נייק – Nike Missile Site

אתר סוללת טילים שמתוחזק על ידי מתנדבים. הם פותחים לביקור ועורכים סיורים מודרכים בימים רביעי, חמישי ושישי בין השעות 12:30 ל-15:30. צריך לבדוק באתר לפני שמגיעים אם יש שינויים –
http://www.nps.gov/goga/nike-missile-site.htm

במחוז סן פרנסיסקו (דרומית לגשר) –

הפרסידיו הוא בסיס צבאי לשעבר שהפך איזור לשימור וחלק מפארק גשר שער הזהב. פירוש המילה פרסידיו הוא מבצר צבאי בספרדית והספרדים היו אלו שהקימו את האיזור המבוצר הראשון שם. ב-1847 המקום הפך לבסיס צבאי אמריקני וב-1996 הקונגרס החליט לפרק את הבסיס ולהפוך את המקום לפארק היסטורי.

מרכז המבקרים של הפארק ממוקם במועדון הקצינים (בניין 50) והוא פתוח כל יום בין 09:00 ל-17:00.

אתר העמותה לשימור הפרסידיו –
http://www.presidio.gov/

אתר הפארקים הלאומיים –
http://www.nps.gov/prsf/

סוללת צ'מברלין – Battery Chamberlin

תותח מיוחד מסוגו מתחילת המאה שעברה. בסוף שבוע מלא ראשון של כל חודש (ימים שבת וראשון) בין השעות 11:00 ל-15:00 יש הדגמות וניתן לבקר במוזיאון קטן ליד.