כביש 66 באריזונה

כביש 66 – route 66 – הוא הכביש המיתולוגי שחיבר בעבר בין שיקגו, אילינוי, מיזורי, קנזס, אוקלהומה, טקסס, ניו מקסיקו, אריזונה וקליפורניה. הדרך הוכרזה לראשונה בשנות ה-20 של המאה ה-20 והיתה עורק תנועה לאומי ראשי בו עברה תנועה רבה אל עבר המערב.

עם השנים, הוחלפו מיקטעים שונים של התוואי כשחלקים חדשים ומודרניים יותר של אוטוסטרדות חדשות נסללו וב-1985 תוואי כביש 66 הוצא באופן רשמי ממערכת הכבישים הלאומית של ארה"ב. השאר היסטוריה שמוכרת לכל ילד שראה את הסרט "מכוניות".

קטע של כביש 66 שעובר באריזונה הוכרז על ידי משרד התחבורה האמריקני נופית שהוגדרה כדרך כל אמריקנית – all american road.

הכביש צר ובחלקים ממנו אין שוליים. יש מעבר אחד בין ההרים, בקטע שבין אוטמן וקינגמן, שנחשב מאתגר לנהיגה – Sitgreaves Pass. לא מדובר בהרים גבוהים, אבל הכביש מתפתל, אין שוליים ויש סכנה מסויימת של אבנים המידרדרות אל הכביש.

אוטמן – Oatman

עיירה הזויה משהו, שמתקיימת כולה כסיור לעברו של כביש 66 – עיר רפאים חיה. בקחובות מסתובבים חמורים שהם צאצאי החמורים ששוחררים על ידי הכורים לפני עשרות שנים כשהמכרה המקומי נסגר. בסופי שבוע בקיץ מתקיימים ברחובות קרבות יריות מאולתרים.

קינגמן –  Kingman

מבנים עתיקים משוחזרים בני כמאה שנה שאחד מהם הוסב למוזיאון לדרך 66.

הקברי – Hackberry

מומלץ לעצור במה שהיה תחנת הדלק והפך לחנות המתמחה בכביש 66.

פיץ' ספרינגס – Peach Springs

עיירה של שבט החולאפאי Hualapai Indians.

סליגמן – Seligman

סליגמן נוסדה ב-1886 כנקודה מקשרת על צירי התנועה ונחשבת למקום בו נוסדה דרך 66. העיירה משומרת היטב ונחשבת להשראה לסרט מכוניות.

סיכום הביקור המהנה מאד שלנו בכביש 66