בויסי, איידהו – מדריך למטיילים

בויסי היא עיר הבירה של איידהו ומתגוררים בה כמאתים אלף איש בעיר עצמה, או כחצי מיליון במטרופוליטן (כולל ערי הלווין), מה שהופך את אותה לעיר הגדולה ביותר בין סולט לייק סיטי לפורטלנד. למרות הכתיב הצרפתי Boise, העיר מכונה בויסי ומי שיתמש בהגייה בויזי מיד יודעים שהוא לא מקומי.

העיר, השוכנת על גדות נהר הבויסי' נחשבת לאחת הערים הנעימות בארה"ב וזוכה באופן קבוע במקומות הראשונים בטבלאות איכות החיים בארה"ב. מסביב לה ההרים השחונים של אורגון, אבל בעיר עצמה יש הרבה ירוק והיא טובלת בפארקים ציבוריים.

בויסי, איידהו
בויסי, איידהו

לא רבים המטיילים הישראלים שמגיעים לבויסי. היא נמצאת במיקום מצוין עבור מי שנוסע בין פורטלנד לילוסטון או לסולט לייק סיטי, אבל אילו איזורים שלרוב לא משולבים באותו הטיול.

העיר מציעה שפע של פעילויות באווירה הנעימה והפתוחה של המערב. בקיץ אמנם חם בשיא היום אבל יבש ויחסית נעים. אפשר בהחלט לטייל בחוץ בשעות הבוקר והערב הקרירות ולהנות משפע המוזיאונים ומרכזי התרבות בשעות הצהריים החמות. בחורף קר מאד בבויסי והיא מתאימה לחופשה חורפית רק אם אתם מתכוונים לעשות סקי בהרים הסמוכים.

מה אפשר לעשות בבויסי באוויר הפתוח?

הרצועה הירוקה – Boise River Greenbelt

פארק מקסים ומוצל, שחוצה את העיר בצמוד לנהר הבויסי, לאורך 25 קילומטרים. מהווה נתיב תחבורה אלטרנטיבי לרוכבי אופניים ומקום נופש פופולרי. מידע נוסף תוכלו למצוא כאן. הפארק עובר ליד אנדרטה מרשימה לזכר אנה פרנק. אפשר לבקר בה בכתובת: 777 South 8th Street, Boise, ID 83702.

פארק ג'וליה דייויס – Julia Davis Park

הפארק הגדול של בויסי, רחב ידיים ונעים. יש בו גן ורדים, בריכת ברווזים, וגם אגם קטן שאפשר לשכור בו סירת פדאלים. כאן גם תוכלו למצוא את גן החיות של בויסי. הרצועה הירוקה עוברת דרכו ואפשר לשלב ביקור בשניהם.

פארק קת'רין אלברטסון – Katherine Albertson Park

פארק גדול ומקסים, ממש ליד הדאונטאון של בויסי. הוא מתייחד באווירה פראית ובשפע של ציפורי בר מעניינות ואפילו צבאים. מסלולי הליכה עוברים בו בין אגמוני מים וצמחית בר ואפשר להנות מאווירה של טיול בטבע בלי לצאת מהעיר.

תחנת הרכבת הישנה של בויסי – Boise Train Depot

אתר שיעניין חובבי היסטוריה. פארק נחמד שמשלב תצוגה של קטרים עם סיור במבנה הרכבת הישן והמרשים. נמצא בסמוך לפארק ג'וליה דייויס.

מרכז הצלת ציפורי טרף – World Center For Birds of Prey

מרכז לשיקום ציפורי טרף פגועות בו ניתן ללמוד עוד על בעלי החיים המיוחדים באלו במרכז המבקרים ובפארק הקטן בו נמצאים הכלובים. במשך היום יש הרצאות והדגמות בהשתתפות הציפורים עצמן. המרכז נמצא ליד בויסי ולא בתוך העיר. מדובר בעמותה ללא מטרת רווח. הכניסה היא כנגד תרומה של $7 למבוגר ו-$5 לילד. אתר המרכז מספק פרטים נוספים.

מרכז הטבע של מוריסון-קנודסן – Morrison-Knudsen Nature Center

מרכז מבקרים של רשות הציד והדיג של איידהו, שנמצא ליד פארק עירוני קטן, גם הוא חלק מהרצועה הירוקה של בויסי. כולל שבילי הליכה חביבים ומפגשים עם בעלי חיים ביבשה ובמים. מתאים במיוחד לילדים קטנים. הכניסה למרכז המבקרים ולשבילים בחינם. מרכז המבקרים סגור בחגים ובימי שני. פרטים נוספים באתר.

מערכת השבילים מהנהר ועד ההר – Ridge to River Trail System

אם הפארקים בלב העיר לא מספיקים לכם (יש עוד כמה וכמה שלא ציינתי כאן), בויסי מציעה גם מערכת של שבילים בטוחים ומסודרים שמקשרים בין העיר לבין פאתי ההרים שמסביב לה. תוכלו למצוא מידע לגבי המסלולים כאן.

מה עוד אפשר לעשות בבויסי?

חם לכם ואתם מחפשים מקום מוצל ואולי גם ממוזג? הנה כמה רעיונות –

בניין הקפיטול – Idaho State Capitol Building

בהיותה עיר הבירה של מדינת איידהו, אפשר כמובן לבקר בבנין הקפיטול של בויסי. הוא נחשב לאחד ממבני הקפיטול היפים והידידותיים יותר באיידהו. מידע נוסף אפשר למצוא כאן.

בית הכלא הישן של איידהו – Old Idaho Penitentiary

בית הכלא הישן של איידהו
בית הכלא הישן של איידהו

חובבי הז'אנר ודאי יהנו מאד מביקור במבנה ההיסטורי של הכלא הישן. הכלא הוקם בשנת 1872 ופעל ככלא הראשי של מדינת איידהו במשך יותר ממאה שנים.

פתוח מדי יום. שעות הפתיחה בקיץ (בין ממוריאל דיי ללייבור דיי) הן מעשר בבוקר ועד חמש אחר הצהריים.

דמי כניסה $6 למבוגר, $4 לפנסיונר ו-$3 לילדים מתחת לגיל 12. מידע נוסף אפשר למצוא באתר הכלא.

מוזיאון הילדים של איידהו – Discovery Center of Idaho

מוזיאון ילדים של חקר וגילוי. לא מאד גדול אבל מומלץ. פתוח משעה עשר ועד חמש אחה"צ (בימי ראשון משעה 12 בצהריים). דמי כניסה $10. אתר המוזיאון נמצא כאן.

מוזיאון הבאסקים – Basque Museum & Cultural Center

רגע, חבל הבאסקים זה בכלל בספרד, לא? אכן כן. אבל מסתבר שחלק מהבאסקים ברחו בתקופת מלחמת האזרחים מספרד והגיעו דווקא אל בויסי. הקהילה הבאסקית בבויסי משמרת את המורשת שלה ומפעילה את המוזיאון הזה. מומלץ למי שמתעניין בנושא. בידקו את שעות הפתיחה באתר מפני שהן משתנות בין הימים בשבוע. דמי הכניסה הסימליים הם $5 למבוגר ו-$3 לילד.

מוזיאון האמנות של בויסי – Boise Art Museum

מוזיאון קטן יחסית ומומלץ. כולל איזור לילדים וגן פסלים בחוץ. אתר המוזיאון.