הקולומביה גורג', אורגון

סיכום הביקור שלנו בקולומביה גורג' – אוגוסט 2011

נהר קולומביה מתפתל לאורך הגבול בין מדינות וושינגטון ואורגון ויוצר מעין קניון לאורכו עד שהוא נשפך אל האוקיינוס השקט. איזור הקניון, או הגורג', משתרע על כשמונים ק"מ, בערך בין העיירה Wishram עד פורטלנד רבתי.

הגורג' מתאפיין בנופים דרמטיים – הרי הקסקייד מלווים את נתיב הנהר שנחצב על ידי קרחונים קדמוניים ומרכז בתוכו את המים הזורמים מהחלק הצפון-מערבי של ארה"ב אל עבר האוקיינוס. לאורך הגורג' כתשעים מפלים, כשהגבוהים ביותר הם מפלי מלטנומה.

נופי הקולומביה גורג' מהויסטה האוס – אוגוסט 2011

ניתן לנסוע לאורך הגורג' בשני כבישים, האחד בצידו הוושינגטוני והשני בצידו האורגוני, כשבשני הצדדים יש אטרקציות רבות לאורך הנהר, חלקן טבעיות וחלקן מעשה ידי אדם. סיור בגורג' אפשרי כסיור יום מפורטלנד, או משולב בטיול למאונט הוד, שנמצא דרומית לגורג'.

ברושור, הכולל מפה ניתן למצוא בקישור הבא:

http://www.fs.fed.us/r6/columbia/forest/documents/GorgeVistas05low-res.pdf

עצירה במפלי מלטנומה – אוגוסט 2011

נקודות לעצירה בדרך מפורטלנד אל עבר The Dalles, על פי הסדר ממערב למזרח –

  1. Women's Forum State Park – נקודת תצפית מצויינת על הגורג' ועל הכביש ההיסטורי.
  2. Crown Point State Park – במקום מרכז מבקרים הפתוח בחודשי הקיץ ומבנה היסטורי בשם Vista House וכמובן תצפית יפה המכסה כשלושים מייל מהגורג'.
  3. איזור המפלים – המפלים המצויים מערבים למפלי מלטנומה מצויים כאן: Latourel, Shepperds Dell, .Bridal Veil, Wahkeena
  4. מפלי מלטנומה – Multnomah Falls. המפלים המפורסמים ביותר, השניים בגובהם בארה"ב (מבין המפלים הקבועים). על המפלים קבוע גשר בנסון וניתן להעפיל למעלה. במקום יש לודג' ובו תחנת מידע. באיזור המפלים (זה והקודמים) שלל שבילי הליכה המחברים ביניהם ובין מפלים נוספים וכן נקודות תצפית שונות. אם יש לכם זמן רק לעצירה אחת, עיצרו כאן.
  5. קניון וואנונטה Oneonta Gorge – מסלול רגלי, ירוק מטחב ולרוב רטוב המוביל אל הקניון והמפלים המזינים אותו.
  6. Horsetail Falls – עוד… מפלים! הפעם כאלו שצריך ללכת ברגל כדי לראות אותם. כאמור, השבילים מתחברים בנקודות שונות ואפשר להגיע משם אל קניון וואנונטה.
  7. סכר בונוויל –  Bonneville Lock and Dam – לסכר, שנבנה בשנת 1937, יש מרכזי מבקרים גם בצד האורגוני וגם בצד הוושינגטוני. ניתן לצפות בו בסולמות סלמון.
  8. Cascade Locks – מעבר היסטורי לספינות, שיצא מכלל שימוש לאחר הקמת סכר בונוויל. במקום פארק קטן, על הנהר שנקרה Cascade Locks State Park ובו מוזיאון היסטורי. בקיץ יש גם סיורים מודרכים באתר.
  9. הוד ריבר – Hood River – היא עיירה קטנה הנמצאת ליד נקודת החיבור בין נהר הוד לנהר הקולומביה. עיירת נופש יפה הידועה כבירת גלישת הרוח של צפון-מערב ארה"ב. במקום גם מטעי אגסים המספקים כשליש מהתצרוכת של השוק האמריקני וזו גם נקודת החיבור לכביש המוביל למאונט הוד.
  10. The Dalles – עיירה המהווה מרכז חקלאי איזורי. בה ניתן גם למצוא מספר מוזיאונים היסטוריים כולל את המוזיאון הבא:

The Columbia Gorge Discovery Center – מוזיאון מומלץ המסביר היבטים שונים של הגורג' בדגש על הקונטקסט ההיסטורי של משלחת לואיס וקלארק. דמי כניסה $8 למבוגר ו-$4 לילד. שעות פתיחה: 09:00-17:00

סיכום הביקור שלנו בקולומביה גורג' – אוגוסט 2011