איפה היינו ולאן פנינו מועדות

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

או… מה אני מבשלת לטיול הבא שלנו בארצות הברית?

תכניות לטיול הבא לארצות הברית

 

קודם כל, סיכום קצר של איפה כבר היינו. לא, תתפלאו, אבל עדיין לא ביקרנו בכל חמישים המדינות שמיוצגות בגאון על ידי חמישים הכוכבים שבדגל ארצות הברית. הנה רשימת המדינות בארצות הברית. מחקתי בקו את אלו שבהן כבר "ביקרנו". למה במירכאות? משתי סיבות. קודם כל, בחלקן קשה לאמר שבאמת ביקרנו. חצינו אותן במהלך נסיעה מחוף לחוף, זה התיאור המדויק יותר. שנית, גם לגבי המדינות שביקרנו בצורה מעמיקה יותר, כמו וויומינג, מונטנה וקליפורניה האהובות, בהחלט אי אפשר להגיד שמיצינו אותן. ובכל זאת, הנה הרשימה –

אוהיו · אוקלהומה · אורגון · איווה · איידהו · אילינוי · אינדיאנה · אלבמה · אלסקה · אריזונה · ארקנסו · ג'ורג'יה · דלאוור · דקוטה הדרומית · דקוטה הצפונית · הוואי · ויומינג · וושינגטון · ויסקונסין · וירג'יניה · וירג'יניה המערבית · ורמונט · טנסי · טקסס · יוטה · לואיזיאנה · מונטנה · מיזורי · מיין · מינסוטה · מיסיסיפי · מישיגן · מסצ'וסטס · מרילנד · נבדה · נברסקה · ניו ג'רזי · ניו המפשייר · ניו יורק · ניו מקסיקו · פלורידה · פנסילבניה· קרוליינה הדרומית · קרוליינה הצפונית · קולורדו · קונטיקט · קליפורניה · קנזס · קנטקי · רוד איילנד. וכמובן, האיזור שלא נספר בתור מדינה: וושינגטון די.סי.

נשארו: אייווה, אלסקה, ארקנסו, הוואי, פלורידה וקרוליינה הצפונית. שש מדינות, מתוך חמישים.

ארקנסו וצפון קרוליינה, אני שומרת אותן לטיול דיקסילנד כהלכתו ביום מן הימים. יש להודות שגם במיסיסיפי ובאלבמה רק חלפנו וגם בטנסי, התמקדנו כמעט רק בהרי הסמוקיז. למעט לואיזיאנה, לא באמת תרנו לעומק את מדינות הדרום הקלאסיות. זה טיול עתיר בתרבות והיסטוריה, ואותו אני שומרת לשנים הבאות.

אייווה – אנסה להתנסח בעדינות ובלי להעליב אף אחד – לא בדיוק נחשבת מוקד תיירותי מרכזי בארצות הברית. אני דווקא מחבבת מאד את המידווסט ובפעם הבאה שניסע מחוף לחוף, אנסה מאד לעבור גם בה, אבל היא לא עוגן לטיול שלם.

נשארנו עם שלוש מדינות: פלורידה, אלסקה והוואי.

"פלורידה? עוד לא הייתם בפלורידה?"

ובכן, לא. הגענו קרוב, בחיי. נשקנו לפלורידה מלואיזיאנה ולא נכנסנו. היה חם ולח והיו לנו תכניות אחרות. אני מאד רוצה לנסוע לפלורידה. זה יהיה טיול חורף, או לפחות סוף סתו, כשמזג האוויר נוח יותר וגם המחירים. כבר כמעט עשינו את זה ויש לי אפילו תכנית טיול מוכנה לפלורידה. מי יודע, אולי זה אפילו ישתלב באותו טיול דיקסילנד.

הוואי בהחלט יעד מפתח. פארקים לאומיים מהיחודיים ביותר בארצות הברית, עם הרי געש פעילים, חופים מרהיבים ויערות שוקקי חיים. אין ספק, עוד נגיע להוואי. זה טיול שיכול להשתלב בטיול ארוך בחוף המערבי.

אז מה נשאר לנו?

אלסקה

אלסקה

אלסקה זו כבר פנטזיה של ממש. מי שעוקב אחרי הבלוג יודע שמה שמדבר אלינו זה הרים, שלג, טבע, בעלי חיים וכבישים ארוכים, ארוכים ורצוי גם שוממים. מונטנה, וויומינג, צפון דקוטה והרי הקסקיידס שבו את ליבנו. מכל מה שאני קוראת ושומעת על אלסקה, היא כל אלו – על סטרואידים. ההרים גבוהים ומושלגים יותר, הטבע פראי יותר ולמרות שהיא עמוסה במטיילים ביולי-אוגוסט, הדרך אליה עוברת בכבישים ארוכים ושוממים.

כן, אני מדברת על רוד טריפ אקסטרים לאלסקה, בלי לוותר על ארצות הברית של 48 המדינות "התחתונות". הכל ברכב. הקווים הכלליים של התכנית כבר מגובשים למדי, אז הגיע הזמן לחלוק אותם.

בתאריך 21 באוגוסט, 2017 יתרחש בארצות הברית ליקוי חמה מלא. אפשר יהיה לראות אותו לאורך קו שיחצה את ארצות הברית מאורגון שבמערב ועד דרום-קרולינה, כולל כל המדינות שבדרך. עוד אוסיף פוסט שלם רק לנושא זה. פסטיבל שלם הולך להיות סביב ליקוי החמה הזה וזה בהחלט משהו שכל מי שמתכנן טיול לקיץ 2017 צריך לקחת בחשבון.

אני מתכננת להגיע לקליפורניה כשבוע לפני האירוע. שם נשכור רכב (הטיסות והרכבים לרוב זולים יותר בקליפורניה) וגם נפגש עם חברים ועמיתים לעבודה. משם נסע צפונה ונגיע לאורגון ליום הליקוי הגדול. מיד אחרי הליקוי, ניסע לאלסקה דרך הכביש הידוע בשם Stewart-Cassiar Highway. להערכתי (וכבר הושבתי את התכנית על מפה וחילקתי זמנים) יקח לנו כשבוע וחצי להגיע עד לאיזור סקגווי באלסקה.

חודש ספטמבר נחשב לתקופה נוחה ומתאימה לטיול באלסקה והתכנית היא להקדיש כשלושה שבועות לטיול שיקיף את סקגווי/היינס, פיירבנקס, דנאלי, אנקורג', חצי האי קנאי ואיזור ואלדז. משם נחזור לארצות הברית דרך ה-Alaskan Highway כשחישבתי כשבועיים לעד הגעה למונטנה, בארצות הברית. אם מזג האוויר יאפשר, נעבור להגיד שלום בילוסטון (עוד לא היינו שם בסתו) ומשם בחזרה לקליפורניה.

סה"כ, כחודשיים. מרחקי נסיעה מטורפים. אני ממש לא ממליצה על המסלול הזה למי שלא התנסה לפחות פעם אחת בנסיעה קוסט טו קוסט או משהו מקביל לו. אנחנו אוהבים את זה ומנוסים מספיק כדי לדעת מה נחמד לנו ומה פחות ונראה לי שזו יכולה להיות הרפתקה נהדרת.

ובכל זאת, זה טיול מאתגר, ארוך ולא מהזולים שעשינו אי פעם. לא יקר מאד, היות ואת הרכב נשכור בקליפורניה והלינות לא תהיינה בשיא העונה, ובכל זאת אלסקה לא זולה. עדיין יש זמן להתלבט ולהתחבט. רק בסוף הקיץ הזה אפשר יהיה להתחיל לראות טיסות רלבנטיות למועדים שלנו.

עד כאן לגבי הטיולים.

עכשיו, אני רוצה לספר לכם כמה דברים לגבי תכניות ותכנונים לגבי הבלוג הזה.

מי שעוקב אחרי הבלוג באופן שוטף אולי שם לב שלמרות שאנחנו בארץ, אני מעדכנת את הבלוג באופן שוטף ובתדירות גבוהה יותר מאשר בעבר. זה הזמן לעצור לרגע ולהסביר מה קורה.

כמעט מדי יום אני מקבלת תגובות מקוראים שנעזרים בבלוג לתכנון טיולים בארה"ב או סתם נהנים לקרוא וללמוד עוד. אני כל כך שמחה שהפרוייקט הזה, שהתחיל בתור כלי לתיעוד טיולים משפחתיים, עוזר למטיילים נוספים לתכנן את הטיול שהכי מתאים להם! התגובות שלכם חשובות לי ובעקבותיהן החלטתי להשקיע יותר זמן בבלוג, לפתח ולהרחיב אותו. התכנית שלי כוללת עיבוי ופירוט יעדים בארה"ב, כולל שידרוג הדפים הנוכחיים ועדכון המידע שבהם, וקישורים ברורים יותר לפוסטים של הטיולים שלנו בהם חלקתי את חווית הטיול באותם יעדים ממש.

כדי שאוכל להקדיש זמן רב יותר לפיתוח הבלוג, אני זקוקה לסיועכם. בקרוב אשלב מדי פעם המלצות למוצרים ושירותים שעזרו לי בטיולים שלנו ואני מקווה שיעזרו גם לכם. מדי פעם, ההמלצות הללו יכללו קישורים שאם תלחצו עליהם ותרכשו דרכם, אני אקבל עמלה קטנה, מבלי שהדבר ישפיע על המחיר שאתם מקבלים. בכל פעם שזה יקרה, אני אציין זאת לשם הגילוי הנאות, אבל בכל מקרה, אני מתכוונת להקפיד ולהמליץ אך ורק על שירותים ומוצרים שהשתמשתי בהם בעצמי והייתי מרוצה.

אם אתם נהנים מהבלוג, אשמח אם תוכלו –

1. לספר על הבלוג לחברים ולמכרים שמתכננים טיול לחו"ל (חלק מהעצות רלבנטיות גם ליעדים אחרים).

2. לשתף פוסטים בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות.

3. להצטרף לרשימת הדיוור שלנו, כדי שלא תפספסו פוסטים חדשים עם סיפורים, מדריכים, טיפים ועצות. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף את כתובת האימייל שלכם כאן וללחוץ על הכפתור "הצטרפו":


חשוב לי לא לשלוח אימיילים למי שאינו מעוניין בכך, לכן תקבלו קודם כל אימייל ראשוני שמבקש מכם לאמת את בקשת ההצטרפות. זו הדרך שלי לודא שאף אחד לא הוסיף אתכם לרשימה מבלי ידיעתכם.

זהו. אני ממש מתרגשת, גם מהתכניות לבלוג וגם מהתכניות שלנו לטיול באלסקה. מקווה שהיה לכם מעניין לקרוא לגביהן וכרגיל, אשמח לתגובות!

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. ענת

    המון תודה לכולם!

  2. זהר ראביד

    אלסקה מושלמת! חייבת לחזור. אשמח לייעץ.

  3. יענקלה

    ענת, אין עלייך,
    עלי והצליחי

  4. ליאורה

    בהצלחה!
    אני תמיד נהנת לקרוא את מה שאת רושמת, את החוויות, לראות את התמונות.
    בטיול שעשינו בחוף המערבי לקחתי המלצות מטיולים שעשיתם ולא התאכזבנו!
    עד עכשיו גם בעלי וגם אני חושבים שזה היה הטיול המוצלח ביותר שלנו.
    תודה רבה

התגובות נעולות.