דרום-מערב ארה"ב 21-30 יום: מסלול טיול

המסלול הזה משלב בתוכו שלוש ערים גדולות לפחות, כל אחת מיוחדת בדרכה היא: סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס ולאס וגאס וכן כמה פארקים לאומיים וכביש נופי ידוע אחד. זהו המסלול הפופולרי ביותר בקרב ישראלים הנוסעים בפעם הראשונה למערב ארה"ב.

Capture

כמה פרטים חשובים –

1. עונה מומלצת: אפריל-אוקטובר. ניתן לנסוע גם בחורף, אבל אז הביקורים בפארקים הלאומיים מוגבלים יותר.

2. המסלול הוא מעגלי. ניתן לבחור לעשות אותו בכיוון ההפוך.

3. אפשר להתחיל ולסיים את המסלול בכל אחת מהערים הגדולות: סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס או לאס וגאס.

4. יש אפשרות לחסוך נסיעה אחת בין החוף לוגאס, כך שהמסלול מתחיל בחוף ונגמר בוגאס, או ההיפך. כיוון שטיסות ללוס אנג'לס הן הנוחות והזולות ביותר, בחרתי להתחיל ולסיים את המסלול בדוגמה זו בלוס אנג'לס.

5. המסלול כולל נסיעות ארוכות וקלות ברובן. למשפחות, אני ממליצה בחום לשכור רכב מרווח מסוג מיני-ואן. תוכלו לקרוא כאן עוד על השיקולים בבחירת רכב בטיול בארה"ב, כולל המלצה אישית שלי.

יום 1 – הגעה

נחיתה, שכירת רכב, התארגנות והתמקמות באיזור הוליווד. אם יש לכם כוח, בהחלט אפשר לצאת לסיור רגלי במזח של סנטה מוניקה או בשדרות הכוכבים של הוליווד כבר הערב. אל תבנו על יותר מדי אנרגיות. אחרי טיסה טרנס-אטלנטית, לפעמים פשוט רוצים להתקלח ולנוח, וזה בסדר גמור. אתם בחופשה, לא במסע כומתה!

קיראו כאן על מלונות מומלצים בלוס אנגל'ס

יום 2 – לוס אנג'לס

שדרת הכוכבים בהוליווד
שדרת הכוכבים בהוליווד

יום ביקור בלוס אנג'לס. אם אתם עם ילדים, תרצו אולי לבקר במוזיאוני המדע והטבע המצויינים. המבוגרים יותר אולי יעדיפו לבקר במרכז גטי לאמנויות.

לא לפספס: טיול בשדרות הכוכבים בהוליווד.

המלצה אישית: לכו לראות סרט בקולנוע אל קפיטן בהוליווד. תוכלו לקרוא על הביקור שלנו בהוליווד כאן.

קישורים נלווים: מקומות לביקור בלוס אנגל'ס – איך למצוא מלון בלוס אנג'לס (כולל המלצות) – למתקדמים: 10 מקומות מרתקים שלא חשבתם עליהם בלוס אנג'לס

יום 3 – לוס אנג'לס

היום הזה יוקדש לביקור בפארק יוניברסל. הביקור בפארק אורך 3-7 שעות, תלוי עד כמה תרצו לבלות במתקנים השונים. עם ילדים, יש בהחלט מה לעשות כאן יום שלם, אם כי הפארק פחות "עמוס" מדיסנילנד.

המלצה אישית: אם אתם עם ילדים ומדובר ביום חם, קחו בגדי ים. יש במקום "משחקייה" רטובה עם שלל מזרקות כיפיות.

המשחקיה הרטובה בפארק יוניברסל סטודיוס
המשחקיה הרטובה בפארק יוניברסל סטודיוס

ימי אקסטרה – סן דייגו

אם יש לכם אפשרות להוסיף יומיים עד שלושה כאן, זה המקום להדרים כשעתיים נסיעה עד סן דייגו, במפרט הבא:
יום א' – עצירה במפרץ לה הויה לתצפית בכלבי הים, טיול בעיר העתיקה של סן דייגו, ובקורונדו.
יום ב' – בילוי בפארק Sea World או בפארק LegoLand צפונית לסן דייגו. לחלופין, אפשר להקדיש את היום לפארק בלבואה ולשלל המוזיאונים שבו ו/או לגן החיות של סן דייגו (גם הוא בפארק בלבואה).

המלצה אישית: פארק לגולנד מעולה לילדים קטנים יותר (4-10) וגם המבוגרים ירוו נחת מהפיסול בלגו והעיצוב בפארק.

תוכלו לקבל עוד רעיונות מתיאור הטיול שלנו בסן דייגו.

יום 4 – נסיעה ללאס וגאס עם אופציה ל"סיבוב הפארקים" של אריזונה ודרום-יוטה

ביום הרביעי, אתם עוזבים את לוס אנג'לס ויוצאים אל הכבישים הארוכים של המערב. הכיוון הוא וגאס, אבל לפני שנגיע לשם, יש לי עבורכם חלופה כיפית למי שיכול להקדיש עוד שבוע למסלול. במקום נסיעה ישירה לוגאס, ממליצה לכם על מה שנקרא "סיבוב הפארקים". הסיבוב הזה לוקח אתכם אל פארק לאומי הגרנד קניון, ואל שני הפארקים הלאומיים של מערב דרום-יוטה, זאיון וקניון ברייס.

שימו לב שאם הטיול שלכם מוגבל לשלושה שבועות, כנראה שלא תוכלו לעשות את "סיבוב הפארקים" בלי לוותר על מקומות אחרים. מדובר בנסיעות ארוכות ולטעמי, לא כדאי לנסות לדחוס אותן לתוך סד של טיול ב-21 יום. ששת הימים הבאים המתוארים כאן, הם ימי "אקסטרה" שאפשר וכדאי לכלול אם הטיול שלכם בן ארבעה שבועות.

א. נסיעה לכיוון הגרנד קניון

היום הגיע הזמן לצאת אל המרחבים של המערב. אפשר לנסוע ביום זה מלוס אנג'לס עד הגרנד קניון, או הכי קרוב אליו שתצליחו להגיע. לא להבהל, אבל מדובר בכ-800 ק"מ וכתשע שעות נהיגה לפחות. אני ממליצה לחלק אותם ולהנות מהדרך, כשאת העצירה ללינה תעשו בעיירה Kingman.

כשאתם מגיעים לעיירה נידלז Needles, מומלץ לרדת מההייויי ולעבור לכביש 66 ההיסטורי לקטע דרך נופית המכונה Sitegreave Pass . הכביש המתפתל והנידח יוביל אתכם לעיירה החצי-נטושה אוטמן Oatman, לטעימה מאווירת המערב הפרוע. את היום תוכלו לסיים בלינה בעיירה קינגמן Kingman, בה יש שפע של מוטלים ודיינרים אמריקאיים טיפוסיים.

המלצה אישית: עצרו להציץ בדרך במכרות הנטושים בסייטגריב פאס.

ב. הגרנד קניון

היום תמשיכו בנסיעה לעבר הגרנד קניון. מומלץ לרדת שוב לכביש 66 בין קינגמן לעיירה סליגמן Seligman, או לפחות להכנס לסליגמן לביקור קצר. העיירה הזו היוותה את ההשראה לעיירה שבסרט "מכוניות" ולילדים תהיה כאן חוויה נהדרת.

בעיירה סליגמן
בעיירה סליגמן

עד הצהריים תגיעו לגרנד קניון לביקור בפארק. מומלץ ללון בפארק כדי להנות מהשקיעה, או מהזריחה (לחרוצים וממעטים בשינה, אפשר גם שתיהן). לינה בפארק חשוב להזמין מספיק זמן מראש. אם לא מצאתם מקום לינה בפארק, תוכלו ללון בעיירה טוסיאן Tuysayan ליד הפארק.

המלצה אישית: נסו את הגלידה המפורסמת בסליגמן: Snow Cap ice cream.

ג. מהגרנד קניון לפייג'

אחרי שנהניתם מהזריחה בפארק אפשר לצאת אל ארץ הנבאחו שבפייג', אריזונה. אם לא חם מדי, עצרו בדרך, כמה קילומטרים לפני פייג', בעיקול הפרסה – Horseshoe Bend – נקודה בה אפשר לראות את נהר הקולורדו מתעקל בעיקול חד. קחו בחשבון שיש הליכה של כקילומטר ברגל אז קחו איתכם מים, כובע וקרם הגנה מפני השמש. אם תהיו יצאתם מוקדם מספיק, תוכלו להספיק לבקר בקניון אנטילופ עוד באותו היום או לחלופין לצאת לשיט באגם פאוול.

שקיעה בעיקול הפרסה, פייג', אריזונה
שקיעה בעיקול הפרסה, פייג', אריזונה
קניון אנטילופ, פייג'
קניון אנטילופ, פייג'

ד. פייג' 

היום יוקדש להשלמות פייג'. קרי, אם אתמול שטתם באגם, היום תוכלו לבקר בקניון אנטילופ, ולהיפך. אם לא הספקתם אתמול לא את זה ולא את זה, יש לכם זמן לשניהם.

מי שרוצה יכול היום גם לשכור סירה ולצאת לשיט עצמאי באגם פאואל. תענוג לא זול, אבל מומלץ בחום. עוד על מה שאפשר לעשות בפייג', אריזונה.

הלינה הלילה גם היא בפייג'. כדאי מאד להזמין מראש לינות בפייג'. מדובר בעיירה קטנה ועמוסה בתיירים וקשה למצוא מקום לינה במחיר סביר בהתראה קצרה. כמו תמיד, ממליצה לבחור במלון שאפשר לבטל עד יום לפני ההגעה. קישור לחיפוש בתי מלון בפייג'.

ה. פארק לאומי ברייס

בבוקר צאו מפייג' וסעו אל יוטה, אל פארק לאומי ברייס (כשלוש שעות נסיעה). הפארק נחשב אחד המקומות היפים בארה"ב. ניתן למצות את הביקור בו בחצי יום, ולהמשיך הלאה אל עבר העיירה ספרינגדייל Springdale ביוטה ללינה. לחלופין, לחובבי תצפית הכוכבים, ברייס הוא אחד המקומות המומלצים בארה"ב לתצפית כוכבים ובהרבה לילות יש תצפית מאורגנת בפארק בהדרכת הריינג'רים.

פארק לאומי קניון ברייס
פארק לאומי קניון ברייס

גם בספרינגדייל, מומלץ בחום להזמין לינה מספיק זמן מראש. המבחר מצומצם והמקומות הזולים נתפסים מהר. קישור להזמנת לינות בספרינגדייל.

טיפ: אם לא מצאתם מקום לינה מתאים בספרינגדייל, אפשר להוזיל עלויות באמצעות לינה בעיירה הסמוכה  הוריקיין, Hurricane. זה פחות מומלץ, היות וזמן הנסיעה מהעיירה לפארק הוא כארבעים דקות, ואתם מוסיפים שתי נסיעות מיותרות כאלו למסלול שלכם. מצד שני, נתיב הנסיעה יפה ובהוריקיין יש סופרמרקטים ומסעדות במחירים שפויים יותר מאשר בספרינגדייל. קישור להזמנת לינות בהוריקיין.

המלצה אישית: רדו למסלול הליכה בינות ההודוס, המבנים הגיאולוגיים המרשימים של ברייס, במסלול המכונה גני המלכה.

ו'. פארק לאומי זאיון

מפלים במסלול בריכות האזמרגד, פארק לאומי זאיון
מפלים במסלול בריכות האזמרגד, פארק לאומי זאיון

אם הגעתם ערב קודם עד ספרינגדייל, אתם ממש בפתח הפארק. כנסו אליו, עלו על השאטל וסעו בפארק עד סופו, בכניסה אל הקניון הצר המכונה The Narrows. טיילו קצת בקצה, עלו שוב על השאטל והפעם עיצרו בנקודות שונות למסלולים רגליים. פירוט המסלולים בפארק זאיון. ציונים אמיתיים יוסיפו אפילו עוד יום כאן, ויקדישו אותו למסלול בתוך הנארוס (נא להתייעץ קודם עם הריינג'רים, זה לא מתאים לכל אחד ולא בכל מזג אוויר). הרפתקנים אמיתיים לא יפספסו את מסלול Angel's Landing (לא מתאים לילדים קטנים!)

המלצה אישית: בקרו בכמה מסלולים שתוכלו ואל תוותרו על עלייה לבריכות האזמרגד, ה-Emerald Pools.

אם בחרתם לשלב את סיבוב הפארקים בטיול שלכם, זו הנקודה ממנה אתם נוסעים ללאס וגאס. מדובר בנסיעה של כשעתיים וחצי. כאן אנחנו חוזרים למסלול הטיול המצומצם יותר, קרי מלוס אנג'לס, בנסיעה ישירה ללאס וגאס. היינו ביום הרביעי….

ימים 4-7 – לאס וגאס

כחמש שעות של נסיעה לא מרתקת במיוחד, יביאו אתכם מלוס אנג'לס ללאס וגאס. מי שמאד רוצה לטוס במקום לנסוע, זה אפשרי, אבל כשתכללו בזה את החזרת הרכב, הגעה לטיסה, טיסה, נחיתה, לקיחת רכב חדש, תגיעו בערך לאותם זמנים בנסיעה או בטיסה. לשיקולכם. אחר הצהריים תגיעו לוגאס ותוכלו לשוטט בסטריפ, להנות מההופעות השונות ומעיצובי בתי המלון השונים.

כמה ימים צריך להקדיש לוגאס? אין תשובה אחת לשאלה. לדעתי, חייבים להגיע כדי להתרשם ואז להחליט אם אתם אוהבים מאד, או לא אוהבים. אין הרבה באמצע… אוהבי וגאס יגידו לכם שגם ארבעה ימים זה לא מספיק כדי לראות את כל הנצנצים במלונות השונים. אני ומשפחתי, שייכים לזן השני… בכל מקרה, הנה רשימת אטרקציות חלקית לבילוי בעיר. לשם שלום בית בין אוהבי ארה"ב, תכנית זו כוללת שלושה לילות בוגאס. אם הגעתם לוגאס וממש לא אוהבים, אפשר תמיד לנצל את שלושת הימים הלאו לטיול ביוטה השכנה…

יום 8 – דרך עמק המוות לפאתי פארק יוסמיטי

היום אתם עוזבים את וגאס אל עבר הכניסה המזרחית של פארק לאומי יוסמיטי. מדובר בנסיעה ארוכה. גם אם תעצרו בלי וינינג ללינה (מומלץ), מדובר בכשש שעות נהיגה. לא נורא בכלל, אבל קחו בחשבון מראש.

המסלול שלכם יכול לעבור באיזור עמק המוות, Death Valley, מקום מיוחד ומוזר שיש בו גם פארק לאומי. כשמו כן הוא, מקום יבש וחם מאד מאד. מאד חם, כבר אמרתי? לא מתאים לטיול בקיץ, אבל אם במקרה אתם עוברים בתקופה פחות חמה, בהחלט שווה לשלב ביקור בפארק, כולל עלייה לתצפית מנקודת זבריסקי. עוד על פארק לאומי דת' וואלי ונקודות העניין שבו.

תצפית בפארק לאומי עמק המוות
תצפית בפארק לאומי עמק המוות

כאמור, אתם מגיעים ליוסמיטי מצידו המזרחי. כתבתי הסבר מפורט על דרכי הגישה ברכב ליוסמיטי, אז אם אתם לא מכירים את מעבר טיוגה והכניסה המזרחית, כדאי לקרוא כאן. שימו לב: אם אתם מטיילים במאי או בסוף אוקטובר, אתם חייבים לודא מראש שמעבר טיוגה פתוח. התאריכים משתנים בהתאם לכמות השלג. ברוב השנים הכביש פתוח כבר במאי ונסגר רק בנובמבר, אבל בהחלט יכולות להיות חריגות.

בהנחה שאתם נוסעים דרך מעבר טיוגה המזרחי, את היום הזה תוכלו לסיים קצת לפני המעבר, בעיירה לי וינינג Lee Vining. לחלופין, אם תצאו מוקדם מלאס וגאס, תוכלו לחצות את הטיוגה פאס עוד הערב ולהכנס ללינה בעמק של יוסמיטי. תכנית זו מתאימה בעיקר לימות האביב הארוכים ורק אם אין לכם בעיה לנהוג 8-9 שעות ברצף. בסתיו, כשהימים קצרים יותר, בהחלט כדאי לעצור בלי וינינג ללינה ולהמנע מנהיגה באיזור בשעות החשיכה כיוון שמדובר בכבישים הרריים מתעקלים (וגם באמת חבל שתפספסו את הנוף המדהים של מעבר טיוגה). כדאי להזמין לינה מראש בלי וינינג, עם אפשרות ביטול. אם תגיעו לעיירה בערב בלי הזמנה, בהחלט יתכן שכבר לא ישארו חדרים (מדובר בעיירה קטנה). קישור להזמנת לינה בלי וינינג.

ימים 9-10 יוסמיטי

יוסמיטי בחודש מאי
יוסמיטי בחודש מאי

פארק לאומי יוסמיטי הוא מהיפים בפארקים הלאומיים בארה"ב. שיא יופיו של הפארק מתגלה בחודשים מאי-יוני, עם הפשרת השלגים כשהמפלים מגיעים לשיאם. אם אתם אוהבים טיולים רגליים במקומות קסומים ומגיעים למקום בעונה המתאימה, בהחלט אפשר להאריך בביקור בפארק. הוא גדול מאד ויש בו שפע של מסלולי טיול. גם אם אתם מבקרים בעונה אחרת, יבשה יותר, עדיין מדובר בפארק מדהים ואם לא חם מדי, בהחלט שווה לטייל בו הרבה.

קישור למדריך יוסמיטי, כולל הפניות לנושא הלינה ומסלולים מומלצים. ניתן ללון בלילה בעמק עצמו (מומלץ) או לצאת בערב ללינה בעיירות הסמוכות אוקהרסט Oakhurst או מריפוזה Mariposa. ביומיים אלו, אני מניחה לינה בתוך העמק וממליצה להקדיש אותם לטיולים בטיוגה פאס (ביום ההגעה, אם אתם מגיעים אחרי לינה בלי וינינג), בעמק עצמו ובגליישר פוינט. פירוט מלא לגבי כל מקומות הלינה האפשריים בפארק, תוכלו למצוא כאן.

המלצה אישית: למיטיבי לכת בלבד – ניתן לעלות מהעמק אל מפלי יוסמיטי העליונים או אל הגדה ממול, שם נמצא גליישר פוינט. מפלי יוסמיטי העליונים תצטרכו לרדת בחזרה ברגל. מגליישר פוינט תוכלו לחזור עם השאטל של הפארק אל העמק.

יום 11 מיוסמיטי לסן פרנסיסקו

את הבוקר של היום הזה הקדישו לביקור בחורשת מריפוסה – אם היא כבר פתוחה (צפויה להפתח מחדש למבקרים לקראת קיץ 2017). זהו חלק מפארק יוסמיטי שנמצא מחוץ לעמק של יוסמיטי. כאן תוכלו לראות את עצי הסקויה הענקיים. הקדישו 3-4 שעות לביקור ואחריו סעו לסן פרנסיסקו. הנסיעה תארך 5-6 שעות ולקראת ערב תגיעו לעיר סן פרנסיסקו.

ימים 12-14 סן פרנסיסקו

בסן פרנסיסקו אפשר לבלות גם שבועות רבים. שלושה ימים הוא פרק זמן די מינימלי להכרת העיר ואוצרותיה. זוהי עיר של אווירה, היסטוריה ותרבות ושווה להשקיע בה זמן טיול. הנה קישור למדריך סן פרנסיסקו מפורט שהכנתי לנו לקראת הנסיעה. תוכלו למצוא שם רשימות רבות של אטרקציות ולבחור מתוכן את המתאימות לכם.

אריות הים בפייר 39, סן פרנסיסקו
אריות הים בפייר 39, סן פרנסיסקו

המלצה אישית: הסיור באי אלקטרז מעניין מאד ומתאים למרבה הפלא גם לילדים.

ימים 15-16 מונטריי/צפון כביש 1

ההגעה מסן פרנסיסקו למונטריי Monterey תקח לכם חלק נכבד מבוקר היום ה-15 (כשעתיים עד שלוש שעות נסיעה). שווה להקדיש למונטריי החביבה יום וחצי, אז הזמינו שני לילות במוטל נחמד ותהנו לכם.

ביום וחצי הזה נסו לשלב ביקור באקווריום הידוע של מונטריי, סיור בשמורת פוינט לובוס הסמוכה ואם תספיקו, גם את כביש 17 המייל ואת העיירה כרמל. אם לא תספיקו את כביש 17 המייל, ממש לא נורא, כי הוא לא שונה מהותית משאר כביש 1 שעוד לפניכם (למעט העובדה שגובים בו דמי כניסה). עוד פרטים על מונטריי והאטרקציות שבה.

המלצה אישית: בפוינט לובוס, אל תפספסו את החלק הדרומי יחסית של הפארק ורדו אל המפרץ המקסים הקרוי צ'יינה קוב China Cove. מקום מקסים לילדים לשחק קצת בחול ואם יהיה לכם מזל, תראו כלבי ים מציצים אליכם מהמים.

פארק פוינט לובוס, ליד מונטריי
פארק פוינט לובוס, ליד מונטריי

ימים 17-18 כביש 1

כיוון שאת חלקו הצפוני של כביש 1 ביקרתם בעצם במונטריי, תוכלו היום לנסוע את כביש 1 עד לוס אנג'לס, למעט אם תרצו לבקר בטירת הרסט Hearst Castle. הביקור בטירה לוקח זמן ובמקרה כזה יתכן שתעדיפו ללון בסן סימאון San Simeon, או לפחות סן לואיס אוביספו. בכל מקרה, את עיקר האטרקציות של כביש 1 תוכלו לסיים ביום זה.

המלצה אישית: אל תפספסו את פילי הים בפיידראס בלאנקס Piedras Blancas שבכביש 1. הם שונים מאריות הים שבסן פרנסיסקו וכלבי הים שרואים בדרך כלל ליד החוף.

מושבת פילי הים בפיידראס בלנקס
מושבת פילי הים בפיידראס בלנקס

ימים 19-21 לוס אנג'לס וסיום

אם אתם עם ילדים, אפשר בהחלט לקנח את הטיול בביקור בדיסנילנד. יש לדיסני שני פארקים גדולים שכל אחד מהם "שווה" יום ביקור בפני עצמו. תוכלו לבחור באחד מהם או להקדיש יומיים לשניהם. זה גם הזמן לשופינג של סוף הטיול ואם אתם מחליטים שאין לכם בעצם מה לעשות כאן מלבד לחכות לטיסה בחזרה, קחו את שני הימים האלו שהם "עודף" והקדישו אותם לאחת מהנקודות האחרות בטיול, כגון סן פרנסיסקו, לאס וגאס או יוסמיטי. עוד רעיונות למה לעשות בלוס אנג'לס תוכלו למצוא כאן.

אני מקווה שנהניתם מהמסלול! תמיד שמחה לשמוע תגובות ולנסות לענות לשאלות. תוכלו לקרוא עשרות שאלות מגולשים אחרים ואת התשובות להן, כאן בהמשך הדף.

מכירים מישהו שמפנטז על טיול למערב ארה"ב? שתפו את הפוסט הזה איתם, בפייסבוק או באימייל!

לפוסט הזה יש 707 תגובות

  1. גילי

    ענת שלום! קודם כל תודה על האתר המושקע והנהדר, על המידע המעולה, והכתיבה המקסימה!!
    אנחנו זוג פלוס ילד בן 7.5 שטסים לראשונה לארה"ב לחוף המערבי ביולי הקרוב. יהיו לנו כ-4 שבועות, אנחנו אוהבים מאד הליכה ברגל, טבע, אגמים וכו' וכמובן שגם אטרקציות, פארקי שעשועים…
    מתלבטים בין שני מסלולים, סהכ די דומים מבחינת המקומות שבהם אנחנו מעוניינים, רק שאחד מעגלי (ס"פ-ס"פ) ואחד קוי (ס"פ-ל.א)
    במודע ויתרנו על לאס וגאס, וכן על הפארקים המדבריים יותר –

    אופציית מסלול קוי:
    1. נחיתה בסן פרנסיסקו
    2-3 סן פרנסיסקו
    4. סיקס פלאגס קונקורד (יותר נכון פארק המים…) – לינה בסן פרנסיסקו
    5. התקדמות ללייק טאהו – לינה שם
    6-8 לייק טאהו: ראפטינג, מסלולי הליכה, אופניים, ומנוחה באגם
    9. מעבר לממות' לייק – טיול באיזור, לינה באיזור ממות' לייק
    10-12 – מסלולי הליכה באיזור ממות' לייק ולינה באיזור
    13. אגם טאניה, טולומני מידווס – לינה באיזור יוסמיטי וואלי
    14-15 מסלולי הליכה בעמק יוסמיטי – לינה בעמק יוסמיטי
    16 יום לאיזור הדרומי והמזרחי של יוסמיטי – לינה בעמק יוסמיטי/לינה קרוב ל-hume lake?
    17. קניון קינגס:Roaring river, zumwald meadows, muir rock – לינה באיזור קניון קינגס
    18. שמורת סקויה – לינה באיזור קניון קינגס
    19. hume lake, יום נוסף בשמורת קניון קינגס – לינה באיזור
    20. סנטה קרוז, לינה באיזור מונטריי
    21. מונטריי (לינה באיזור
    22. כביש מספר 1, ביג סור, לינה באיזור מורו ביי
    23. סנטה ברברה, התקדמות לאיזור ל.א
    24-27. איזור ל.א: ככל הנראה יום דיסני, יום נוטס ברי פארם, יום לאחד החופים המפורסמים ויום לל.א עצמה

    המסלול המעגלי הוא די אותו טיול רק חוזר לסן פרנסיסקו: חלוקת הימים לכל מקום די דומה רק שהפעם מסן פרנסיסו יורדים על כביש מספר 1 עד ל.א (4 ימים בס'פ כולל יום לסיקס פלאגס ויום נחיתה, יומיים למונטריי, יום אחד בדרך למורו ביי, התקדמות לאיזור ל.א, ומשם חזרה דרך הפארקים: 3 ימים בקניון קינגס/סקוייה, 3 וחצי ימים ביוסמיטי, 4 ימים בלייק ממות' ו4 ימים כולל ההגעה בלייק טאהו…)
    באורך פלא – לפי גוגל מאפס שני המסלולים די דומים מבחינת נהיגה….
    אשמח לשמוע את דעתך בין שני המסלולים.
    תודה רבה!
    (

    1. ענת

      הי גילי,
      שני המסלולים נראים לי נהדרים, אז הייתי בוחרת לפי הטיסות הזולות יותר. בדרך כלל לטוס ולחזור מאותו היעד יוצא זול יותר, אבל אפשר לבדוק את שתי האפשרויות.
      שימו לב שבקיץ יכול להיות חם גם בסיירה נבאדה. האיזורים שבדרך כלל יותר קרירים הם דווקא אלו שצמודים לים, כמו מונטריי וכביש 1. אני מציינת את זה כי אני רואה שאתם מתכננים מסלולי הליכה ביוסמיטי וסקויה אנד קינגס. קחו בחשבון את התחזית ותשמרו על גמישות. תהנו המון! (זו תחזית, לא רק איחול 😉 ).

  2. אוסנת

    שלום ענת, אתר מצויין שמאוד מקל למי שמתכנן טיול פעם ראשונה.

    אנחנו משפחה עם ארבעה ילדים (21, 18, 12, 10) מתכננים חודש בארצות הברית במהלך אוגוסט 2020 (שלושה שבועות במערב ושבוע בניו יורק). מעוניינים לדעת האם המסגרת טיול הגיונית (בהמשך נתכנן את כל הפרטים): סאן פרנסיסקו – יוסמיטי – מונטריי – לוס אנג'לס – לאס וגאס – גרנד קניון – פארק ציון – ניו יורק
    האם זה הגיוני לתכנן את לאס וגאס כנקודת יציאה לגרנד קניון ופארק ציון (כדי לחסוך בהחלפת מלון כל יום)?

    1. ענת

      הי אוסנת, אני שמחה שהאתר עוזר,
      הגרנד קניון די רחוק מוגאס (5-6 שעות לפארק הלאומי עצמו). זאיון זה שעתיים וחצי מוגאס, וברייס קצת יותר. לעשות את שניהם באותו היום לא כדאי. לכן, את ברייס וזאיון הייתי עושה ביומיים עם לינה מחוץ לוגאס. את הגרנד, על הדרך לוגאס מלוס אנג'לס. מעבר לזה, המסגרת הגיונית, אבל היא רק מסגרת, כמובן. הייתי מתחילה בלהושיב אותה על טבלה, כולל מרחקי וזמני נהיגה בין הנקודות. זה יעזור לכם לראות לבד איך לבנות את המסלול כך שיתאים לכם. בהצלחה!

  3. עידית

    ענת שלום
    ראשית הבלוג שלך מדהים והעצות ממש עוזרות. תודה!
    נשמח לחוו"ד בקשר לטיול שתכננו.
    אנחנו 2 משפחות עם 7 ילדים בגילאים 7-14. טסים ב 27/3/2020 ל 20 יום ו 26 יום.
    תכנון המסלול:
    27/3 נחיתה בסן פרנסיסקו
    28-30-לינה בסן פרנסיסקו.- יומיים מלאים בסן פרנסיסקו
    30-נסיעה ליוסמיטי ולינה בתוך הפארק עצמו. (בדרך מקווים להספיק את מריפוזה גרוב – סוקויות)
    31-1 יוסימיטי – לינה ב cedarlodge. ובלילה האחרון בפרסנו (לקצר טווח ללאס וגאס) סה"כ יומיים מלאים ביוסמיטי
    2-3 הגעה ללאס וגאס. בלאס וגאס חצי יום ועוד יום שלם
    4-8 – 5 ימים מלאים לינה בקאנאב והתכנון הוא טיולי כוכב לפארק ציון, ברייס,פייג', אנטילופ, גרנד קניון ואגם פאוול.
    9- נסיעה לסן דייגו
    10 – סן דייגו ונסיעה בערב ללוס אנגלס
    11-15 לוס אנג'לס
    15-16- משפחה אחת חוזרת מוקדם יותר – כביש מספר 1 וטיסה בלילה של ה 16.4 מסן פרנסיסקו
    משפחה שניה עד ה 22/4 המשך שהיה של כמה ימים בלוס אנג'לס וכ 3 ימים נסיעה לאורך כביש 1 לסן פרנסיסקו.

    נשמח מאד לשמוע הערות (אנחנו יודעים שהטבע קצת לחוץ סביב קאנאב אבל אנחנו רוצים לטייל ביחד שתי המשפחות ולכן באילוצי הזמן..

    1. ענת

      הי עידית,
      קחו בחשבון שבסוף מרץ די קר בחלק מהמקומות האלו. אפשר לטייל אבל בלילות קר מאד וצריך להערך בהתאם מבחינת לבוש ולהיות ערניים לתחזית. שלג בסוף מרץ הוא נדיר אבל לא בלתי אפשרי. הייתי שוקלת להוריד מלוס אנג'לס לטובת סן דייגו. בכפוף כמובן למה שתכננתם לעשות בכל אחת מהן. לדעתי יש אופציות מאד נחמדות למשפחות בסן דייגו, אולי קצת יותר מאשר ל"א. בסך הכל נראה לי אחלה מסלול – תהנו!

  4. אורנה

    בלוג מצוין ומאוד משפיע (השכרת רכב- עצה מצוינת) , גם אנחנו אוהבים לטייל בארה"ב, לפני כמה שנים טיילנו בחוף המזרחי (מפלי הניאגרה עד קי וסט) ועכשיו הגיע זמן נסיעה לחוף המערבי.
    אנו מתכננים טיול לתקופת החגים ל20 ימים בדיוק רק שמתחילים בסן פרנסיסקו יורדים לLA ומשם מזרחה לסיבוב פרקים, חזרה דרך לאס וגאס ליום נוסף בLA "לקניות" ואז יוסמיטי סקויה וסן פרנסיסקו להשלים את מה שהחסרנו בהגעה. להלן המסלול שנבנה לא מעט בזכות הבלוג הזה:
    יום 0 אחרי טיסה – מגיעים אחהצ לסן פרנסיסקו, מתוכנן ערב קליל אולי תצפית על העיר וללכת למלון לנוח
    יום 1- SF
    יום 2 – יציאה לכביש 1 ולינה שם
    יום 3 – המשך על כביש 1 והגעה בערב לLA
    ימים 4-7 LA (יוניברסל + דיסני+ יום לסן דייגו)
    יום 8 – נסיעה לגרנד קניון (לינה היכן?)
    יום 9 – טיול בגרנד קניון ונסיעה לפייג' לינה בפייג'
    יום 10- טיול בקניון אנטליופ, עיקול נהר קולרדו (הורס שו בנד) ולינה בפייג'.
    יום 11 – נסיעה למוניומנטס וחזרה (אולי מוגזם?) ללינה לייד קניון ברריס.
    יום 12 – טיול בקניון ברייס, נסיעה- אם יש צורך – לפארק ציון.
    יום 13 – טיול בפארק ציון. בערב נסיעה ללאס וגאס.
    ימים 14+15 – לאס וגאס אחהצ של היום ה15 נסיעה חזרה לLA
    יום 16 – LA
    ימים 17+18 – פארקי סקויה ויוסמיטי
    יום 19 – הגעה לסן פרנסיסקו והשלמת מקומות שלא ביקרנו ביום הראשון.
    יום 20 – השכם בבוקר חזרה ארצה.

    אשמח בכיף לשמוע הערות. אנחנו 2 משפחות 10 אנשים ב2 מכוניות (לכן אולי כדאי להזמין מראש 3 חדרים במקומות הלינה….)

    1. ענת

      הי אורנה,
      הטיול היה נראה לי עמוס ולחוץ עוד לפני שציינת את מספר המשתתפים. לכל האתרים הללו צריך חודש ואפילו יותר. בעשרים יום זה ממש לרוץ מנקודה לנקודה ולא לראות כלום בדרך. אם מדובר בשתי משפחות, אז בכלל… בנסיעה כזאת תמיד יש עיכובים, ענייני תיאומים ובכלל, הקצב איטי יותר. אתם ממש חייבים להוריד יעדים כדי שזה יהיה סביר.
      רק להדגים – יומיים בין סן פרנסיסקו לל"א זה אומר בעיקר נהיגה. בלי זמן לעצור במונטריי כמו שצריך ולראות דברים, בלי יותר מדי זמן לטייל בפארקים שלאורך כביש 1. הכל לחוץ, עמוס וצפוף. כנ"ל ימים 17+18. לוקח זמן להכנס לפארק, בתוך הפארקים נוסעים לאט וצריך לפחות יומיים לכל פארק כזה. אי אפשר לדחוס גם את הנסיעה, גם את הביקור בפארקים (ועוד שניהם!) ביומיים. אפשר רק לנסוע את הכביש וזהו ,בערך.

      בקיצור, צריך לחשב מסלול מחדש. מציעה לך לפתוח טבלה מסודרת, בכל יום לכתוב בדיוק מה מרחק הנסיעה (כולל המרחקים בתוך פארקים!) וכמה זמן על הכביש ותראי לבד שזה פשוט לא מתכנס. זה המסלול המורחב שכאן בפוסט (זה של 30 יום) ואתם מנסים לעשות אותו בעשרים יום, בהרכב שדורש תוספת זמן…

      1. אורנה

        תודה, אכן בימים האחרונים נתכנסנו ועשינו חישוב מסלול מחדש, הורדנו חלק מהמקומות וריווחנו בין הימים כדי לשמור גם לפעם הבאה.

  5. נועה

    היי ענת,
    קודם כל תודה רבה. זה אחד הבלוגים עם המסלול הכי מפורט, מובן ונעים.
    אשמח להתייעץ איתך בעניין התקופה המתאימה לטיול.
    האם מתאים לעשות את הפארקים והקניונים (נבאדה ואריזונה) גם בנובמבר או שזה בעייתי מבחינת מזג האוויר?
    איזה דברים לקחת בחשבון בעונה הזו?
    תודה, נועה

    1. ענת

      הי נועה,
      כבר בתחילת אוקטובר יכול לרדת שלג ביוטה במקומות הגבוהים (מניסיון אישי שלנו שהיה ב-1 באוקטובר!). זה רלבנטי במיוחד לקניון ברייס ולגרנד קניון. זאיון בדרך כלל בסדר. המקומות הלא גבוהים נעימים מאד בעונה, וגם אם יש שלג, אפשר לטייל בברייס (אנחנו עשינו את זה – פשוט חיכינו בבוקר עד שיפנו את קטע הכביש עד למרכז המבקרים, חנינו שם וטיילנו בשבילים (שפונו גם הם משלג). יכול להיות שכדאי לקנות מראש שרשראות שלג שיהיו ברכב, ליתר ביטחון. לנו לא היו והסתדרנו, אבל היו קטעי נהיגה (בכביש 12, שכנראה לא תגיעו אליו) שבהחלט הצטערתי שלא היו לנו שרשראות. מעבר לזה, בגדים חמים ולא לבנות על קמפינג בלי ציוד מתאים. בהצלחה!

    2. תהל

      הי ענת, ותודה מראש על הכל. מתכננת טיול משפחתי באפריל הבא במערב ארה"ב, ורק נקודה אחת נשארה לא פתורה אחרי חריש עמוק של הבלוג שלך. מכיוון שמעבר טיוגה סגור באפריל, ואנחנו נעשה את הסיבוב הארוך ליוסמיטי, מלאס וגאס אל המורדות הדרומיים של סיירה נבאדה ומשם ללינה באיזור מריפוסה – באיזו נקודה בדרך מומלץ לישון? אנחנו רוצים לפצל לשניים את יום הנסיעות הארוך הזה. האם באיזור בייקרספילד? האם מעבר בעמק המוות מקצר? האם יש אאוטלטים בדרך חוץ מברסטואו ששווה "לחתוך" בהם יום ארוך של נסיעות? אשמח אם תאירי את עיניי.

      1. ענת

        הי תהל,
        בהנחה שלא מתכוונים להוסיף יום ולהכנס לסקויה אנד קינגס, חבל לבזבז זמן בדרך כי אין אטרקציות באותה ליגה כמו יוסמיטי. ביקור בעמק המוות אפשרי, אבל לא יקצר אלא יאריך. בלי עמק המוות, מדובר בנסיעה של פחות מעשר שעות, שאין סיבה מיוחדת לפצל אותה לדעתי. בפרט לא אם יש יותר מנהג אחד.
        עוצרים כל כמה שעות לחילוץ עצמות, תידלוק, ארוחה קלה וממשיכים הלאה. מה שאפשר לעשות זה מראש לסמן לעצמכם כמה מוטלים על הדרך כנקודות ללינה. תתחילו לנהוג ותראו איפה מתעייפים ושם תעצרו. תנסו להתקרב ככל שתוכלו אל מריפוזה כך שביום למחרת תוכלו כבר לטייל באיזור.

  6. מרים

    הי ענת, תודה על כל המידע. אשמח לעזרתך בתכנון מסלול לשבועיים לזוג+ תינוקת בת שנה וחצי. אנחנו כבר בארהב לצורך עבודה, הגענו בלי תכנון מוקדם. יש לנו שבועיים לטייל ממונטריי (נמצאים כבר), טיסה חזור מסן פרנסיסקו. היינו כבר בסן פרנסיסקו עצמה. אוהבים בעיקר טבע ונופים, אבל רוצים לחוות את ארהב מכל הבחינות. כרגע תכננו להמשיך קצת על כביש 1 (שבת ראשון), ביום ראשון בערב להגיע ליוסימיטי, לטייל שם יומיים, ואחרי זה נסיעה לוגאס. קצת מתלבטים כי מאוד לא רוצים טיול לחוץ, לכן לא בטוחים לגבי הגרנד קניון למרות שהיינו מאוד רוצים.. נשמח מאוד לשמוע לדעתך, ואם יש לך רעיונות בכיוון אחר אנחנו בראש פתוח.. בנוסף,אנחנו שומרים שבת, לא קריטי להיות דוקא במקומות מוסדרים אך זה יום שאנחנו רק ברגל. כמובן ששאר הזמן עם רכב שכור. תודה! מרים

    1. ענת

      הי מרים,
      יש לכם כאן בדף תכנית טיול 🙂 אתם יותר ממוזמנים לקחת חלקים ממנה ולהתאים לצרכיכם ואז להעלות לכאן ואשמח להעיר. אני לא עוסקת בתכנון טיולים, אבל יש מי שעושה את זה (בתשלום כמובן) ואם זה דחוף לכם ואין לכם זמן להכין לבד, שווה לפנות לקבל תכנית. אני ממליצה על אושרה קמחי וזה האתר שלה. תהנו!

  7. זיו

    היי ענת.
    אנחנו זוג בירח דבש ולראשונה בארה"ב. מתכננים טיול ארוך מתוכו בערך 3 שבועות במערב ארה"ב (החלטנו להקדיש יותר זמן למערב אחרי שקראנו פה בבלוג שלך). כרגע זה התכנון שלנו (יש לנו עצירה ביום כיפור). האם זה תכנון ריאלי? כדאי להוסיף/לשנות? המלצות נוספות?
    יש לנו עוד שבועיים אחרי המערב מתוכם אנחנו רוצים לקנח בשבוע בניו יורק אבל לא אכפת לנו להאריך קצת יותר ולוותר על מיאמי בשביל לטייל אולי במערב או מרכז ארה"ב. נשמח לדעתך. תודה 🙂
    25.9 – המראה מהארץ לסן פרנסיסקו (אחרי כל הטיסות נגיע בערב לסן פרנסיסקו).
    26.9-28.9 – סן פרנסיסקו
    29.9 נסיעה ליוסמיטי
    30.9 – יוסמיטי
    1.10 – יוסמיטי
    2.10 – נסיעה למונטה ריי
    3.10 – מונטה ריי
    4.10 – 17 mile Dr, כרמל, פוינט לובוס ו china cove, גשר ביקסבי, ביג סור או Pfeiffer State Beach. שינה ב julia pfeiffer
    5.10 – Pfeiffer State Beach, Jade cove, Piedras Blancas, hearst castle ו Cambria. (לבדוק אם אפשר להגיע למורו ביי לשקיעה). שינה ב Cambria.
    6.10 – סולבנג, מורו ביי אם לא עשינו. Lake Cachuma, El Matador State Beach. הגעה לאל איי וחצי יום (אולי להמשיך לסן דיאגו).
    7.10 – ל.א
    8.10 – ל.א והכנות לכיפור
    9.10 – ל.א
    10.10 – נסיעה לסן דיאגו
    11.10 – סן דיאגו
    12.10 – נסיעה לקינגמן
    13.10 נסיעה לגרנד קניון, חצי יום ושינה ב tuysayan.
    14.10 – קצת גרנד קניון ונסיעה לפייג'. פרסת הסוס או קניון אנטילופ
    15.10 – פייג'
    16.10 – נסיעה לברייס קניון, טיול ושינה בספרינגדייל
    17.10 – פארק זאיון ושינה בלאס וגאס
    18.10 – לאס וגאס
    19.10 – לאס וגאס
    20.10-26.10 – מיאמי (כאן יש לנו אפשרות להוריד את מיאמי ולהמשיך לטייל במרכז ארה"ב/מערב ארה"ב או לרווח את הזמנים מהימים הקודמים). במידה ומוסיפים עוד ימים נוותר על מיאמי ונוסיף ימים לניו יורק.
    27.10-1.11 – ניו יורק (טיסה בלילה)

    1. ענת

      הי זיו,
      ברמה העקרונית, הייתי מוותרת על מיאמי לגמרי בטיול הזה. פלורידה ודרום-מזרח ארה"ב שווים טיול בפני עצמם שיכול לקחת חודש אפילו. בנוסף, אוקטובר זו עונת ההוריקאנים, אז לדעתי פחות מתאים למיאמי. לדעתי, הייתי מורידה מהגרנד קניון וביום של ה-13, מסיימת את הביקור שם וכבר מגיעה לפייג'. זה יתן לכם יומיים בפייג' לאנטילופ, הורסשו בנד ושיט באגם.
      את הימים שמתפנים לכם ממיאמי, הייתי מתפתה לבלות בטיול קצר סביב ניו יורק, בעיקר כי מדובר בתקופת השלכת, בכל האיזור. מספיק אפילו לשלב נסיעה לבוסטון ו/או וושינגטון די.סי. אפשר לעשות את זה בתחבורה ציבורית ולהנות מעוד עיר גדולה ומעניינת, אחת או שתיים.

  8. דפנה

    הי ענת,
    אנחנו משפחה של 2 מבוגרים ו-3 ילדים בגילאים 12 (כמעט 13 וזה טיול לבר מצווה) , 10 (בת) , 8 (בן).
    אנחנו מתכננים טיול באפריל כי הכי חשוב לבן שלנו זה לראות משחקי NBA של המערב.
    הטיסות הזולות שמצאתי הן לסן פרנסיסקו ולכן התוכנית היא הלוך חזור מסן פרנסיסקו.
    תאריכי טיסה 3 לאפריל עד 25 לאפריל.
    אני ממש מעוניין לבסס על המסלול שלך ושיהיה מעגלי.
    בהתבסס עליו איך כדאי לי לתכנן את הימים ועל מה לוותר או היכן להאריך כי הוא מגיע ל 30 ימים…
    הילדים אוהבים פארקי שעשועים אז חשבתי שאולי בלוס אנגלס להישאר יותר? זה נכון?
    תודה רבה
    דפנה כהן

    1. ענת

      הי דפנה, יש לכם בעצם 21 יום, שזה בדיוק המסלול, בלי האקסטרות של "סיבוב הפארקים של וגאס". קחו בחשבון שמעבר טיוגה פאס עדיין יהיה סגור, כך שזה מוסיף לכם יום נהיגה בין וגאס לס"פ. מעבר לזה, אני מציעה לך להושיב את המסלול על טבלה מסודרת בגיליון נתונים. לרשום כמה נסיעה יש כל יום ומה עושים ואז להתחיל לשחק עם זה כדי להגיע למסלול שאולי יתאים יותר לכם כמשפחה.

  9. עדן

    היי ענת,

    אנחנו זוג בני 32 ו 28 בטיול ראשון לארצות הברית, החלטנו להקדיש אותו למערב בזכות הממלצות שלך כאן :).
    זה המסלול שהרכבנו, ההתלבטות המרכזית שלנו היא האם לנסוע מפארק זאיון לוגאס כמו במסלול הנוכחי או להוריד יום מסן פרנסיסקו ואז מזאיון לנסוע לפייג'בערב ובבוקר למחרת לעשות את horseshoe bend וקניון אנטילופ ומשם להמשיך לוגאס.
    האם כדאי לדעתך להוסיף את פייג' רק בשביל "הטעימה הזאת"? והאם זה בכלל אפשרי להמשיך באותו יום לוגאס?
    לצערנו בגלל יום כיפור אנחנו לא יכולים להוריד יום מוגאס אז אין לנו מרחב תמרון גדול מידי.

    23.9 – נחיתה בלוס אנג'לס ב 6 בבוקר.
    24.9 – LA – יוניברסל
    25.9 – LA (אופציה לדיסני)
    26.9 – טיול בסולבנג + סנטה מריה ולינה במורו ביי.
    27.9 – המשך כביש 1 – פוינט לובוס, ביג סר, elephant seal vista point, Julia Pfeiffer burns state לינה במונטריי.
    28.9 – בבוקר טיול במונטריי\אקווריום מונטריי ולאחר מכן יציאה לכיוון סנטה קרוז וטיול בטיילת שם, לינה בסן פרנסיסיקו.
    29.9 – SF
    30.9 – SF
    1.10 – SF
    2.10 – SF
    3.10- בוקר בסן פרנסיסקו ויציאה לקראת ערב ליוסימיטי, לינה בבאק מידוז
    4.10 – יוסמיטי, לינה בבאק מידוז
    5.10 – יוסמיטי, ללינה בממות'לייקס
    6.10 – נסיעה מיוסימיטי לספרינגדייל
    7.10 – טיול בפארק זאיון, בערב נסיעה לוגאס
    8.10 – LV
    9.10 – LV
    10.10 – טיול מאורגן לגרנד קניון
    11.10 – LV
    12.10 – LV
    13.10 – יציאה מלאס וגאס לסן דייגו.
    14.10 – סן דייגו עולם המים.
    15.10 – טיול בסן דייגו ולקראת צהריים/ערב נסיעה ללילה באיזור שדה התעופה LAX.
    16.10 – טיסה חזרה מ LA

    1. ענת

      אם זה היה הטיול שלי, הייתי מורידה יום מוגאס לטובת פייג'. בכלל, הייתי מוותרת על טיול מאורגן לגרנד קניון, מורידה יום מסו פרנסיסקו ויומיים מוגאס ועושה וגאס ואז זאיון/ברייס – פייג' – גרנד קניון. אבך זה תלוי בכם. קחו בחשבון שגם יכול להיות קר עד כדי מושלג באיזור ברייס ותשמרו על גמישות.

  10. גלית

    הי ענת,
    ראשית תודה רבה על הבלוג המפורט והענייני! אנחנו זוג עם 3 ילדים בגילאים 15.5, 12 ו-10. מתכננים טיול לכ-21 ימים למערב ארה"ב בתקופת החגים (סוף ספטמבר עד 18 באוקטובר). זה הטיול הראשון שלנו לארה"ב. התוכנית שלנו היא כלהלן:
    יום 1 נחיתה בסאן פרנסיסקו
    יום 2-3 שהות בסאן פרנסיסקו
    יום 4 נסיעה לפארק יוסמיטי
    יום 5 שהייה בפארק יוסמיטי
    יום 6 נסיעה למונטרי
    יום 7 המשך מונטרי וכרמל
    יום 8 נסיעה לאיזור big sur ולינה ב-San Simeon
    יום 9 ביקור בהרסט קאסל ונסיעה ל LA (עצירה ב Morro Bay)
    יום 10 LA – Universal
    יום 11 LA – Holywood, Beverly Hills,Vince beach ו נסיעה לאנהיים
    יום 12 אנהיים – דיסנילנד
    יום 13 נסיעה מאנהיים לקינגמן
    יום 14 נסיעה לגרנד קניון
    יום 15 טיול בגרנד קניון + נסיעה לפייג',
    יום 16 פייג'
    יום 17 נסיעה וטיול בברייס קניון,
    יום 18 ביקור בציון פארק ונסיעה ללס וגאס
    יום 19-21 לאס וגאס וטיסה חזרה לישראל.
    האם התוכנית נראית לך סבירה מבחינת הלו"ז?
    היית משנה משהו ?
    האם כדאי לנסוע מאנהיים לווגאס ושם לקחת קארוואן לסיבוב הפארקים לשבוע?
    תודה רבה
    גלית

    1. ענת

      הי גלית,
      בסך הכל נראה לי בסדר גמור. יש לכם קצת יותר מדי זמן בגרנד קניון. לדעתי כבר ביום 14 אפשר להיות בגרנד, לסיים ולהגיע לפייג' בלי קושי. תוכלו אולי אפילו להספיק ביקור באנטילופ ביום הזה ולמחרת להקדיש את היום לשיט באגם פאואל. נקודה אחרונה היא לגבי הלינה ביום 17. כדאי מאד להגיע ללינה בספרינגדייל כדי להתחיל מוקדם בבוקר בפארק זאיון ביום 18. חוץ מזה נראה לי מצוין. טיול נעים!

      1. גלית

        היי ענת, תודה רבה!
        לאחר התיעצות עם הילדים ניראה לנו שהם חושבים שסיבוב הפארקים עמוס מידי. מעדיפים להוסיף נסיעה לסאן דייגו ולהפחית את כמות הפארקים באיזור וגאס ל-2 בלבד. על איזה היית ממליצה?
        לנו נראה כי על פייג' אסור לוותר, אולי אנחנו טועים. מה דעתך?
        תודה רבה
        גלית

      2. ענת

        הי גלית,
        טכנית, פייג' זה לא פארק לאומי. פייג' עצמה משתלבת עם הגרנד קניון. תוכלו לנסוע לגרנד קניון ומשם לפייג', לעשות יום וחצי בפייג' ולחזור לוגאס. לגיטימי לגמרי, במיוחד עם הילדים רוצים את השיט באגם. לחלופין, להתמקד בזאיון וברייס, אבל זו אופציה נטו של פארקים לאומיים וטבע. שתיהן אופציות טובות – תלוי מה תרצו לעשות.

      3. גלית

        ענת תודה רבה,
        לאחר התיעצות נוספת עם הילדים, סיבוב הפארקים ניראה להם עמוס מידי. הם מעדיפים להוסיף ביקור בסאן דייגו. המשמעות היא שנהיה חייבים להוריד חלק מהפארקים, ולהגיע ל 2 פארקים במקום 4 על מה את ממליצה לוותר ? (לנו ניראה שעל פייג' חבל לוותר אבל אולי אנחנו טועים).
        תודה רבה
        גלית

  11. עדו

    ענת שלום,
    אנחנו זוג צעיר יחסית ואנחנו מעוניינים לעשות רוד טריפ קצר שמתחיל בלאס וגאס. לאחר שהייה בוגאס, יש לנו 7 ימים שיכולים להסתיים בלוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, או כל מקום אחר ממנו ניתן לקחת טיסה לניו יורק (חוזרים לעוד מספר ימים בנ"י לפני חזרה לארץ).
    קיווינו לשלב ב-7 הימים של הרוד טריפ יומיים ביוסמיטי ועוד כחמישה ימים על כביש 1 קליפורניה.
    השאלה היא האם זה ריאלי.
    אם כן, כיצד היית ממליצה לנו לעשות טיול כזה מבחינת סדר הנסיעה.
    אם לא, מה היית ממליצה לעשות באופן שיאפשר לנו לעשות חלק מכביש 1 בעדיפות ראשונה.
    יש לציין שזהו הטיול הראשון שלנו לארה"ב.
    תודה מראש,
    עדו.

    1. ענת

      הי עדו,
      קודם כל, כביש 1 זו נהיגה כוללת של כ-12 שעות, כך שחמישה ימים על הכביש זה לא מעט. בהחלט אפשרי אם זו משאת נפשכם, לבלות כמה ימים במונטריי וביג סר ולטייל ברגל. קחו בחשבון את זמני הנסיעה ממקום למקום. לפחות יום נסיעה תקדישו כדי להגיע לכל נקודה (5-6 שעות נהיגה ובפועל די כל היום מתמלא).
      לא ציינת מתי הטיול. אם בתקופה שמעבר טיוגה פתוח, אז אפשר להקדיש יום לנסיעה ליוסמיטי, יומיים ביוסמיטי, יום לנסיעה לאיזור מונטריי, יום במונטריי, ויומיים לנסיעה ללוס אנג'לס משם תטוסו בחזרה. לו אני במקומכם, הייתי מורידה ולאס וגאס ואולי ניו יורק ומוסיפה יומיים לסן פרנסיסקו. לחלופין, הייתי שוקלת לוותר על כביש 1 ומיוסמיטי לסיים בכמה ימים בסן פרנסיסקו.

  12. שרה

    היי ענת
    ראשית נהנית מאוד מהכתיבה שלך ומהמידע העשיר מכל פוסט. וכמובן מתשובותיך המפורטות:)
    אנו מגיעים למערב ארה"ב ב -1 לאוקטובר, זוג +3 ילדים (10,10,13) משכירים קרוואן ונהיה בו 15 ימים (בלי לוס אנג'לס ובלי דיסני, יוניברסל – שאותם נעשה לפני השכרת הקרוואן) ז"א 15 ימים נטו לטיול בקרוואן בשמורות הטבע והסביבה.
    בתחילה חשבנו שנספיק כמעט את כל המסלול שהמלצת עליו כאן כולל ברייס, וציון.
    אבל מבינים שלא רוצים להלחץ וחשוב לנו סאן פרנסיסקו יותר מלאס וגאס.
    אז חשבנו לעשות מסלול מלוס אנגלס – סאן פרנסיסקו, אגם טאהו והסביבה, יוסמיטי, סקויה וחזרה ללוס אנגלס
    כך שיש לנו ימים מרווים לטייל בשמורות, וליהנות מהטבע .
    חשוב לציין כי זו פעם ראשונה של כולנו בארה"ב ופעם ראשונה בקרוואן, אבל רגילים לעשות טיולים ארוכים בחו"ל.
    האם זה נראה לך סביר, או שנימרח מדי במסלול הזה .
    אם יש לך המלצות למסלול שכולל את רוב הפארקים שציינת אשמח לשמוע
    המון המון תודה שרה

    1. ענת

      הי שרה,
      זה מסלול די צפוף לעשות בשבועיים, גם ברכב רגיל. קראוון משמעו לאבד יום (חצי יום במעמד השכרת הקראוון וחצי יום במעמד ההחזרה). בנוסף, הנסיעה איטית בהרבה ואתם מוגבלים למהירות הנסיעה של משאיות. כלומר, אתם לא ממש מרווחים, אלא להיפך.
      מציעה לכם בחום להושיב את המסלול על טבלה מסודרת. בכל יום תרשמו לאן רוצים להגיע ואז תבדקו את אורך המסלול ואת זמן הנהיגה. לזמנים שגוגל נותן לכם תוסיפו לפחות שלושים אחוז (עשרים אחוז אני מציעה להוסיף גם למי שנוהג ברכב, אבל בקראוון תוסיפו עוד). ביום לקיחת הקראוון אל תבנו על יותר מדי, כי כאמור לוקח זמן לקבל את הקראוון כולל כל ההדרכות ומומלץ להשאר בסביבה ולחנות בוולמארט הקרוב כדי לראות שהכל עובד ולא צריך לחזור לתחנה.
      אחרי שתעשו את זה, חוששתני שתגלו שלא רק שלא מרווח לכם במתווה הנוכחי, אתם צריכים להתחיל לחשוב איפה מורידים יעדים.
      לו אני במקומכם, הייתי מוותרת על הקראוון אם עדיין אפשר ועושה את המסלול במיני ואן ומוטלים. קראוון זה אחלה דבר אבל מתאים יותר לטיולים ארוכים כי לוקח זמן להתרגל אליו והוא גם מחייב קצב נינוח יותר. גם אוהדי הקראוונים המושבעים יגידו לכם שעדיף לקחת קראוון בטיולים של שלושה שבועות ומעלה, לא פחות.

  13. דקל

    היי ענת, הכל כתוב מדהים רצינו את חוות דעתך על המסלול הבא :
    נחיתה ב 3/6, יום שני ב 13:15 בלוס אנג'לס
    יציאה ביום ראשון 9/6 לכיוון סן פרנסיקו. לינה בדרך במורו ביי
    2 לילות בסן פרנסיסקו
    יציאה ביום רביעי בבוקר 12/6 – ללייק טהאו
    יציאה ביום חמישי בערב 13/6 ליוסמיטי
    יציאה ביום ראשון 16/6 לווגאס ושינה בדרך בסקויה או הסביבה
    יום שני בבוקר יציאה לווגאס 17/6
    האם לילה אחד ויומיים יספיקו להורסשו בנד, אנטילופ, ברייס וחזרה לווגאס? על לינה בפייג' (חושבים להוריד מוגאס)
    טיסה למיאמי ב 22/6 יום שבת בלילה

    1. ענת

      הי דקל,
      כמה נקודות עולות לי.
      1. זה די הרבה ימים בלוס אנג'לס בהתחלה. אלא אם כן מבקרים משפחה או משהו, הייתי שוקלת לקצר שם. סן פרנסיסקו הרבה יותר מעניינת בתור עיר וגם חסר לכם קצת זמן במונטריי (בפרט אם תרצו לבקר באקווריום). מיוסמיטי לוגאס – אני מבינה שאתם לא בונים על טיוגה פאס (בצדק בהתחשב בכמויות השלג השנה), אבל תשאירו כאופציה למקרה שיפתיע לטובה. יומיים לגיחה לפייג' וברייס זה טיפה צפוף. אפשרי אם תצאו ממש מוקדם בבוקר ותחזרו בערב. הייתי מורידה עוד יום מוגאס לטובת העניין, אבל זו כבר העדפה אישית. לדעתי, אם אתם אם ילדים, וגאס פחות מתאימה ולעומת זאת יום שיט על אגם פאואל בפייג' יהיה לכם ממש כיף. בהצלחה!

  14. אורי פרמדר

    הי ענת, תודה על כל העזרה זה באמת עוזר מאוד.
    את שלחתי פוסט אתמול ואני לא רואה אותו היום, האם לשלוח שוב?
    תודה.

    1. ענת

      הי אורי,
      יש פוסט לגבי איך לשאול שאלה ושם אני מסבירה שמי שמגיב בפעם הראשונה, התגובה שלו מחכה לאישור. אני עוברת על כל התגובות בערך פעם בשבוע, מאשר ועונה לכולם 🙂 .עניתי עכשיו – שיהיה טיול נפלא!

  15. אסף

    שלום ענת,
    יש לי שמונה ימים מה08.06 עד ה15.06 כך שיש לי מעט מאוד זמן לארגן הכל (הפתיעו אותי בנסיעת עבודה ב LA עד ה07.06)
    המסלול שחשבתי עליו כרגע זה לנסוע מLA (או ב07.06 בערב או למחרת בבוקר) לכיוון Cathedral Rock
    ->גראנד קניון-> Horseshoe + Lake Powell -> ארצ'ס + קניונלנד(אם זה ריאלי בלו"ז) -> ברייס -> ציון -> וגאס (לינה של לילה אחד).
    האם זה נשמע סביר?
    כמו כן מה שהכי חסר לי זה להבין איפה אפשר לישון בכל המקומות האלו. תחום הצילום יקר לליבי ולכן יש עדיפות למקומות שבהם אוכל להגיע לנקודות תצפית בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת שקיעה.
    מעדיף לעשות מסלולים ובחינת כושר אין הגבלות מיוחדות (כל עוד זה לא כולל צורך בציוד טיפוס מיוחד).

    אשמח לעצתך 🙂

    רציתי לשאול עם המסלול נשמע סביר

    1. ענת

      הי אסף,
      למשפחה הייתי אומרת שזה קצת לחוץ בקצב. אבל אם אתה לבד ולא אכפת לך לנהוג מרחקים, זה אפשרי, בכפוף לכמה זמן תרצה לשהות בכל מקום. בעיקרון, כל הקטע של מואב הוא הבעייתי כאן מבחינת תוספת המרחק, אבל לא בלתי אפשרי.
      מציעה לך בחום להושיב את זה על טבלה מסודרת, כולל זמני נסיעה כל יום ובאיזה שעות. אל תשכח להוסיף עשרים אחוז להערכות המרחק של גוגל מפס. אם אתה רוצה מסלולים בפארקים, קח בחשבון גם את החום בצהריים ותראה שיש לך מספיק זמן בכל מקום. אין באמת דרך אחרת להעריך אם המסלול הזה מתאים לך או לא. מבחינת לינות, כדאי לבדוק מראש בגוגל מפס איפה יש מקומות לינה באיזור ולהתביית על כמה שנראים לך סבירים מבחינת מחיר וביקורות. במקום לראות אם מתאים לך לעצור או שבא לך לנהוג עוד ולעצור רק באיזור המוטלים הבאים. בעיקרון, ליד כל עיר או עיירה יש מוטלים. יש כאלו עם ריכוזים של עשרות מוטלים (פייג', מואב וכמובן וגאס) ויש כאלו עם כמה בודדים. ביוני לא חושבת שתהיה לך בעיה למצוא מקום, בפרט אם יש לך גמישות בתקציב. בהצלחה!

  16. אורי פרמדר

    הי ענת, תודה על המסלול המפורט הבלוג שלך הוא באמת נכס. אנחנו זוג הורים ושלושה ילדים 13;11;9. המסלול שלך הוא 21 יום ועוד 6 ימים סיבוב פארקים. לנו יש 33 לילות מ 29 יוני ל 1 באוגוסט.איפה היית משקיעה עוד 5 ימים?
    הינה פרוט המסלול המורכב שבניתי על סמך ההמלצות שלך:
    מדובר על לילות שהזמנתי
    4 los angeles
    3 san diago
    1 kingsman
    1 tusayan
    2 page
    1 bryce
    2 springdale
    3 las vegas
    1 lee vining
    2 mariposa
    3 san fransico
    2 monterey
    1 san simeon
    3 los angeles (סהכ עם הביקור הראשון 7 לילות כולל יום הגעה וטיסה )

    סהכ זה 29 לילות ולי יש 33. צרות של עשירים ……
    היית מוסיפה ימים , מקומות ?
    תודה!

    1. ענת

      הי אורי,
      היתי מציעה להושיב את המסלול על טבלה מסודרת שבה תציינו גם כמה שעות נסיעה יוצא כל יום (אל תשכחו להוסיף עשרים אחוז להערכות גוגל) וגם מה רוצים בדיוק לעשות. בחלוקה ללילות, קשה לי להעריך כמה זמן באמת יש לכם בכל מקום. למשל, שני לילות בפייג' יכול להיות יום מלא בפייג' או כמעט שלושה ימים.
      למשפחה שלנו, היה נחמד להוסיף ימים במונטריי וגם בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו עצמן והייתי מורידה יום או אפילו יומיים בוגאס. אם אתם בעניין מוזיאוני מדע וכאלו, הערים הגדולות נפלאות. ה-Academy of Science בסן פרנסיסקו זה יום שלם וממש כיפי. בורות הזפת בלה בריאה זה חצי יום בלוס אנג'לס ויש שם גם מוזיאון מדע וטבע נהדר. אפשר גם לשלב דברים כמו מרכז ההצלה ליונקים ימיים צפונית לגשר הזהב בס"פ. הייתי גם מרחיבה באיזור המפרץ בין ס"פ למונטריי. יש לכם את סנטה קרוז שסביבה יש כמה פארקי מדינה נהדרים עם עצי סקויית רדווד. אפשר גם לחצות את המפרץ לאוקלנד, למוזיאון קליפורניה, או לבקר בנושאת המטוסים באלאמדה. אם אתם בענייני מחשבים, אנחנו אהבנו מאד את מוזיאון ההיסטוריה של המחשב בפאלו אלטו. במונטריי עצמה ממש כיף להיות, ואפשר לשלב שיט לצפייה בלוויתנים. ושוב, תושיבו את הכל על טבלה, כולל הפעילויות ומה תרצו לעשות בכל יום. יכול להיות שתמצאו בעצמכם מקומות שאתם צריכים בהם יותר זמן (וגם מקומות שכדאי לכם לקצץ בהם, כמו למשל וגאס והגרנד קניון שאני לא הייתי מקדישה להם כל כך הרבה ימים, בהתחשב בהרכב הנוסעים ובתקופה. ותמיד אפשר לקחת יומיים לבקר גם בפארק לאומי סקויה אנד קינגס שהוא גדול ומקסים או לחלופין, אם אתם מצליחים לפנות 6 ימים מהמסלול, לנסוע לפארק לאומי רדוודס ואם שבעה ימים, אפילו לשלב את קרייטר לייק ולייק טאהו. בקיצור, אכן צרות של עשירים 😉 ואם ממש ממש בא לכם, אפשר גם לחשוב על רוד טריפ הרפתקני יותר שיגיע עד ילוסטון (אם כי יהיה קשה קצת למצוא לינות בפארק בעונה הזאת בהתראה קצרה).
      נקודה אחת חשובה – שימרו על גמישות. קליפורניה בעונה הזאת יכולה להיות מאד חמה באיזורים מסויימים ומה שיותר בעייתי, עלולות להיות שריפות. תעקבו אחרי החדשות ואם צריך, תהיו מוכנים לשנות מסלול ולנסוע למקום אחר. אל תיכנסו בכוח למקומות עם המון עשן. זה לא כיף ועלול להיות מסוכן.

  17. שולמית הופריכטר

    את מדהימה! איזה בלוג מושלם!

    1. ענת

      תודה 🙂

  18. יעל

    היי ענת,
    אנחנו זוג שמתכננים טיול במערב ארה"ב מאמצע חודש יוני עד תחילת יולי (כשבועיים וחצי נטו). היינו שמחים לנחות בסן פרנסיסקו וגם לטוס משם (ולא לפצל את הטיסה). חשוב לנו 3 ימים בסן פרנסיסקו, יומיים ביוסמיטי, יומיים בוגאס, יום בגראנד קניון, וכמובן כל העיירות בדרך (כולל חלקים מכביש 1). אנחנו לא מתכננים להגיע ללוס אנג'לס ויוניברסל וכו'. האם זה נשמע לך הגיוני לתקופת הזמן שיש לנו? לא הצלחתי להבין מהמפות איפה "לחתוך" מכביש 1 ללאס וגאס בהנחה שאנחנו מוותרים על לוס אנג'לס. אשמח לעזרתך!

    1. ענת

      הי יעל,
      כביש 1 כמובן לא בדרך בין סן פרנסיסקו ליוסמיטי או וגאס. כן אפשר לעשות יום מלא במונטריי ולנסוע בו את החלק הצפוני של כביש 1 (עד גשר ביקסבי וחזרה) ולבקר בשמורת פוינט לובוס. את הלילה אחרי תעשו או במונטריי או איפשהו בדרך לכיוון יוסמיטי. לחלופין, לנסוע עוד דרומה ואז לחתוך דרך Paso Robles לכיוון יוסמיטי. זה יוסיף לכם עוד כמה שעות על הכביש.
      מציעה לכם להושיב את המסלול שלכם על טבלת אקסל מסודרת. לכל יום שורה. להוסיף טורים של מרחקי נסיעה וזמני נסיעה בכל כיום (לא לשכוח להוסיף עשרים אחוז לזמני הנסיעה שגוגל מציע) ובדיוק מה רוצים לעשות כל יום. ככה תוכלו לראות אם התכנית באמת מתכנסת למה שאתם צריכים או לא.

  19. אמילי

    שלום ענת
    ותודה על פורום מעולה!!
    אודה לחוות דעתך על המסלול הבא. מתוכננים לנסוע זוג + נערה בת 17
    נותרו לי 4 לילות בוגאס אחרי שכבר היינו לילה עם ההגעה מסן דייגו ותוהה לאיפה יכולה להעביר 2 לילות ממנה:

    31/7 נחיתה ב San Francisco ב 6:00 בבוקר – לינה ב San Francisco 3 לילות
    ב 3/8 בבוקר נעזוב את San Franciscoלכיוון יוסימיטי. הערכת זמן הגעה סביב 14:30 – סיבוב בפארק ולינה לילה 1 בYosemite – (האם היית מוסיפה כאן לילה או שסיור של צהריים ערב ובוקר של מחרת מספיק?)
    ב 4/8 סביב הצהריים נצא מ Yosemite לכיוון כביש 1 לינה לילה 1 ב Monterey
    ב 5/8 נמשיך דרומה מ Monterey לכיוון Los Angeles נלון ב 3 לילות ב LA
    וב 8/8 נצא מ LA לSan Diego – לילה 1 בסן דייגו (האם מספיק לילה 1?)
    ב 9/8 ניסע מסן דייגו ל Las Vegas לינה ב Vegas לילה 1
    ב 10/8 ניסע מלאס וגאס Bryce Canyon קניון ללון באזור ברייס
    ב 11/8 ניסע ל Antelope Park ו Horseshoe bend נלון בפייג
    ב 12/8 ניסע לגראנד קניון ונמשיך חזרה ללאס וגאס – ללון בלאס וגאס או ללון בגראנד קניון?
    13-17/8 Las Vegas – 4 לילות בווגאס מרגיש לי המון אחרי שכבר היה לנו לילה אחד עם ההגעה לפני היציאה לברייס
    ב 17/8 בערב טסים לניו יורק ל5 ימים וחוזרים ארצה. את זה אי אפשר לשנות

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי אמילי,
      למה לא לשלב גם את פארק זאיון? "סיבוב הפארקים של וגאס" לרוב כולל גם אותו ואורך 5 ימים (הוא מפורט במסלול שכאן בדף). לגבי יוסמיטי, תלוי במה שתרצו לעשות בפארק. בעיקרון באוגוסט צפוי להיות חם וגם עלולות להיות שריפות (עשן) כך שאולי באמת פחות כדאי לתכנן טיולים רגליים ארוכים. בכל מקרה הייתי עושה לפחות יום וחצי. כלומר, למחרת לטייל כל היום בפארק ואז לצאת ללינה בעיירה סמוכה.
      מה שעוד חסר לכם זה יום במונטריי, אגב. לפי התכנית הנוכחית אתם רק עוצרים בה ללינה וחבל.

    2. וורקי

      היי ענת , שמחה להודיע שבזכותך יש לנו מסלול מוכן !!! עקבתי אחרייך בחודשיים האחרונים ועזרת לי מלא , זה כמעט אותו מסלול כמו פה .
      , טסות מ 18.8 עד 10.9 למערב . מגיעות מניו יורק .
      נשארו לנו יומיים בסוף ואני בהתלבטות מה להכניס , נתקלתי בלייק טאו ורציתי לשאול אם יש מקום להכניס אותו בין הימים פה . אשמח שתסתכלי ותגידי לי מה אפשר לשפר
      ( אנחנו שומרות שבת למקרה ותתהי)
      תודה רבה לך על הכל את מדהימה !!!! ואת חייבת לפתוח דף בפייסבוק או במקום שנוכל להפיץ את הבלוג שלך .

      18.8 ראשון טיסה לL.A לוס אנג'לס
      19.8 שני לוס אנג'לס
      20.8 שלישי לוס אנג'לס
      21.8 רביעי לוס אנג'לס
      22.8 חמישי נסיעה לסן דייגו
      23.8 שישי סן דייגו
      24.8 שבת סן דייגו
      25.8 ראשון וגאס
      26.8 שני וגאס
      27.8 שלישי וגאס 
      28.8 רביעי נסיעה יוסמיטי 29.8 חמישי יוסמיטי
      30.8 שישי יוסמיטי ונסיעה לסן פרנסיסקו
      31.8 שבת סן פרנסיסקו
      1.9 ראשון סן פרנסיסקו
      2.9 שני סן פרנסיסקו
      3.9 שלישי נסיעה למונטריי
      4.9 רביעי מונטריי
      5.9 חמישי טירת הרסט .סן סימון
      6.9 שישי מורו ביי , סולבנג , סנטה ברברה
       ונסיעה ללוס אנג'לס
      7.9 שבת
      8.9 ראשון
      9.9 שני
      10.9 חזרה לארץ

      1. ענת

        הי וורקי,
        המסלול נראה לי בסדר גמור. אני מניחה שמצאתן במה למלא את הזמן בלוס אנג'לס, כי ארבעה ימים שם זה קצת יותר ממה שרוב המטיילים עושים. בעיקרון, הייתן יכולות להוריד יום מלוס אנג'לס ויום מוגאס לטובת לייק טאהו. אני חלשה בחישובי שבתות, אז תראו אם זה מסתדר. המקום הנכון להכניס את זה יהיה לפני או אחרי יוסמיטי. שתי האופציות טובות. תראו רק שמותיר לכם יום לטייל שם. וכרגיל, להיות ערניים לנושא העשן והשריפות בתקופה הזאת ולשמור על גמישות.

        ותודה על המחמאות 🙂 תמיד מוזמנת לשתף את הקישור בפייסבוק (יש גם דף רדום איפהשהו, אבל הכי פשוט לשתף קישור).

    3. חבצלת

      היי ענת ,
      תודה רבה על בלוג מפורט ביותר. זה ממש לא מובן מאליו הנתינה המרובה שלך לציבור המטיילים.
      אנחנו זוג בגילאי ה-50 + 3 צעירים בגילאי 19-24 כולנו דתיים.
      עדיין לא קנינו את הכרטיסים ומתלבטים בין טיול מעגלי סן פרנסיסקו – סן פרנסיסקו או לנחות בלוס אנגלס ולהמריא חזרה מסן פרנסיסקו.
      אשמח שתסתכלי ותגידי לי מה עדיף ומה ניתן לשפר
      מסלול 1 – לא מעגלי:
      21/8 – נחיתה בשש בבוקר בלוס אנגלס טיול שם במידת האפשר ולינה שם.
      22/8-25/8 – סן דייגו טיול בחמישי ושבת במקום (נראה לי שהקהילה היהודית שם יותר נחמדה)
      25/8 – גראנד קניון עם לינה שם
      26/8 – פייג עם לינה שם
      27/8 – ברייס עם לינה שם או לחילופין נסיעה לציון ולינה שם
      28/8 – ציון לינה שם או נסיעה לוגאס
      29/8-1/9 וגאס שבת שם אם ממש לא נאהב האם זה ריאלי לחזור בשישי לסן דייגו או לוס אנגלס ולהגיע לפני שבת?
      1/9 נסיעה ללוס אנגלס
      2/9 יוניברסל
      3/9 נסיעה ליוסמיטי ולינה שם
      4/9 יוסמיטי ומריפוזה ונסיעה לסן פרנסיסקו
      4/9-8/9 סן פרנסיסקו עם גיחה לשבת לפאלו אלטו (קהילה נוחה יותר לשבת)
      8/9-10/9 מונטריי והסביבה
      11/9 השלמות סן פרנסיסקו וטיסה הביתה בשמונה בערב.
      מסלול 2 –מעגלי:
      21/8-25/8 – נחיתה בשש בבוקר בסן פרנסיסקו טיול שם. שבת בפאלו אלטו
      25/8 -נסיעה ליוסמיטי ולינה שם
      26/8 – יוסמיטי ומריפוזה ונסיעה ללוס אנגלס
      27/8 – לוס אנגלס
      28/8 – יוניברסל
      29/8-1/9 סן דייגו טיול בחמישי ושבת במקום (נראה לי שהקהילה היהודית שם יותר נחמדה)
      1/9 – גראנד קניון עם לינה שם
      2/9 – פייג עם לינה שם
      3/9 – ברייס עם לינה שם או לחילופין נסיעה לציון ולינה שם
      4/9 – ציון לינה שם או נסיעה לוגאס
      5/9-8/9 – וגאס שבת שם אם ממש לא נאהב האם זה ריאלי לחזור בשישי לסן דייגו או לוס אנגלס ולהגיע לפני שבת?
      8/9-10/9 – נסיעה ישר למונטריי לינה שם
      11/9 השלמות סן פרנסיסקו וטיסה הביתה בשמונה בערב.

      1. ענת

        הי חבצלת. שני המסלולים אפשריים. מה שאני מציעה לך לעשות זה לרשום אותם בטבלה מסודרת עם שורה לכל יום. תכיני עמודות שכוללות את מרחק הנסיעה באותו היום ואת זמני הנסיעה (לפי הערכות גוגל מפס + תוספת של עשרים אחוז). הוסיפי עמודה שבה תכתבי במפורט מה תרצו לעשות באותו היום. זה יתן לך תמונה מדוייקת הרבה יותר לגבי איזה מהמסלולים יהיה לכם טוב יותר. הרבה מאד תלוי במה *אתם* רוצים לעשות בכל מקום.

      2. חבצלת

        היי ענת תודה על התשובה
        קראתי שהכביש בין ברייס לציון ממש מפחיד האם זה אכן נכון?

      3. ענת

        הי חבצלת,
        זה כביש שחוצה רכב אז הוא מפותל יחסית. הנופים שלו נהדרים וממש כדאי לנהוג אותו. לא מפחיד, לטעמי, רק צריך לנסוע בזהירות ובעיקר לא לעשות אותו בלילה (חבל לפספס את הנוף!)

    4. רונן

      הי ענת,
      ראשית הכתיבה מעולה והמסלול מצויןן, יישר כח.
      אשמח לדעתך על המסלול שבניתי ל- 22 יום לשתי משפחות עם ילדים בוגרים.

      טיסה ללוס אנג'לס, הגעה אחה"צ
      LA
      בוקר LA, כביש 1
      כביש 1
      סיום כביש 1, סן פרנסיסקו
      סן פרנסיסקו
      בוקר סן פרנסיסקו, נסיעה ליוסמיטי
      יוסמיטי
      יוסמיטי
      יוסמיטי
      ברייס + ציון
      ברייס + ציון
      ברייס + ציון
      עמק המוניומנט
      עמק המוניומנט
      גרנד קניון
      הובר דם, ערב לאס וגאס
      לאס וגאס, טיסת לילה לניו-יורק
      ניו-יורק
      ניו-יורק
      ניו-יורק
      ניו-יורק
      בוקר בניו יורק, טיסה בצהרים לישראל

      תודה רבה!

      1. ענת

        הי רונן,
        אני מציעה להושיב את המסלול על טבלה מסודרת, כולל זמני נסיעה כל יום (להוסיף עשרים אחוז למה שגוגל מציע) ובעיקר, מה רוצים לעשות כל יום, כי המסלול אפשרי, אבל חסר לי למשל קצת יותר זמן במונטריי ולעומת זאת, לא ברור לי מה תרצו לעשות במוניומנט ואלי כל כך הרבה זמן. המקום הרי לא נגיש ללא הדרכה מקומית (זה בכל מקרה off road שהביטוח של רכב שכור לא מכסה). בהצלחה ותהנו!

  20. עידן

    היי ענת,
    אנחנו זוג בני 32 ו 28 בטיול ראשון לארצות הברית, אשמח להערות והארות לגבי המסלול שתכננו.
    יש לנו כמה אילוצים(יותר נכון העדפות), לעשות את כביש 1 מצפון לדרום(הבנו שככה מומלץ), ולהיות באחת הערים המרכזיות ביום כיפור(8.9-10 עם עדיפות ללאס וגאס).
    23.9 – נחיתה בסן פרנסיסקו ב 6 בבוקר.
    24.9 – SF
    25.9 – SF
    26.9 – SF
    27.9 – SF
    28.9 – יציאה לכיוון סנטה קרוז, טיול בטיילת והמשך נסיעה למונטריי, אם נגיע מוקדם אופציה לאקווריום, לילה במונטריי.
    29.9 – המשך כביש 1 – פוינט לובוס, ביג סר, elephant seal vista point, Julia Pfeiffer burns state לינה במורו ביי/סולבנג/סנטה מריה.
    30.9 – טיול בסולבנג + סנטה מריה(סנטה מריה אופציונלי), הגעה ל LA.
    1.10 – LA – חוף וניס + סנטה מוניקה.
    2.10 – LA – יוניברסל
    3.10- LA – הוליווד
    4.10 – נסיעה מ LA ל LV
    5.10- LV
    6.10 – LV
    7.10 – SKY WALK פלוס סכר הובר(טיול מאורגן?)
    8.10 – LV
    9.10 – LV
    10.10 – יציאה ל ZION טיול שם ולינה בספרינגדייל
    11.10 – ספרינגדייל ללי ויינינג.
    12.10- יוסמיטי
    13.10- יוסמיטי
    14.10 – יוסמיטי לפארק לאומי סאקויה/חורשת מריפוסה ומשם ל LA.
    15.10 – LA – שופינג או פארק שעשועים כלשהו.
    16.10 – טיסה חזרה מ LA

    ההתבלטויות המרכזיות הן האם שווה להוריד יום ב SF ולוותר על סנטה קרוז(הטיילת שם נראתה לנו מאוד נחמדה ולמרות שבפועל היינו מסתפקים לגמרי ב 4 ימים בסן פרנסיסקו הטיילת שם פתוחה בשבת ובראשון וחשבנו למשוך עוד יום ב SF ולא לוותר עליה).
    והתלבטות נוספת אם לשלב את פארק זאיון בתכנון או שיותר מידי עמוס?

    תודה מראש 🙂

    1. ענת

      הי עידן,
      לטעמי אין משמעות לכיוון בו נוהגים את כביש 1. אני מכירה את ההמלצה, אבל בפועל עוצרים כדי לעשות תצפיות ויש חניות משני צידי הכביש. פשוט חונים וחוצים לצד של הים בלי קושי (אין הרבה תנועה).
      לגבי חלוקת הימים, לגמרי תלוי בכם ובהעדפות שלכם בכל מקום. אישית, הייתי מורידה יומיים מוגאס, כדי לשלב את זאיון וברייס כמו שצריך. אם רק זאיון, אני מציעה לצאת יום קודם מוגאס כך שתוכלו ללון בספרינגדייל ולמחרת לטייל בפארק. החניונים שליד מרכז המבקרים (משם יוצאים השאטלים) מתמלאים מוקדם (עד תשע בבוקר) אז עדיף להגיע מקרוב.

  21. יובל יעקובוביץ

    שלום ענת,
    זוג בני 24 מתכננים בסביבות סוף אוגוסט לנסוע לארה"ב ל- 6 שבועות (3 שבועות בדרום-מערב ו3 בצפון-מזרח).
    התכנון להתחיל בלוס אנגלס, לשהות שם 3 ימים, משם להמשיך לסן פרנסיסקו על כביש 1 כאשר התכנון הוא להקדיש לחלק הזה יומיים-שלושה עם לינה במורו ביי ומונטריי. בסן פרנסיסקו מתכנננים לשהות במשך 3 ימים (2 לילות) ומשם לנסוע ליוסמיטי. ביוסימיטי ללון לילה אחד/שניים ואז להמשיך לזאיון, ברייס, פייג', גרנד קניון ולסיים את דרום-מערב ב3 ימים בלאס וגאס.
    עכשיו יש לי כמה שאלות…
    1. כמה ימים צריך להקדיש לחלק הפארקים שבין יוסמיטי ללאס וגאס (זאיון, ברייס, פייג' וגרנד קניון) כולל נסיעות מיוסמיטי ללאס וגאס ?
    2. ממה שאני מבין על הנסיעה בכביש 1, עצירה ולינה במונטריי היא בגדר חובה. האם יש לך המלצה ללילה במקום חלופי ע"פ מורו ביי ?
    3. ברירת המחדל בניווט מלוס אנגלס לסן פרנסיסקו היא דרך כביש 101. מדובר בכביש מספר 1 או בשני כבישים שונים ונצטרך לשנות טיפה את המסלול שמוצג ?
    4. האם המסלול כולו לא יהיה צפוף מדי ל- 3 שבועות ? גמישים מעט ויכולים להוסיף יום-יומיים.
    5. מצרף קישור למסלול בגוגל מאפס, האם זה הסדר האידיאלי בהנחה ומתחילים בלוס אנגלס ומסיים בלאס וגאס?
    https://goo.gl/maps/neYnvd9QeEMAsr3M8

    תודה רבה מראש.

    1. יובל יעקובוביץ

      אוקיי,
      חשבנו להכניס מספר שינויים וקצת הסקת מסקנות עוד לפני שענית לנו :)..
      ימים 1-3 סן פרנסיסקו (3 לילות)
      ימים 3-5 יוסמיטי (2 לילות)
      ימים 5-6 מונטריי (לילה אחד)
      ימים 6-7 עצירה נוספת על כביש 1 (לילה אחד, לא הוחלט עדיין איפה)
      ימים 7-9 לוס אנג'לס (2 לילות)
      ימים 9-10 בדרך לגרנד קניון (לינה לילה אחד בספרינגדייל)
      ימים 10-11 גרנד קניון (לילה אחד)
      ימים 11-13 פייג' (2 לילות)
      ימים 13-15 ברייס וזאיון (2 לילות בספרינגדייל)
      ימים 15-19 לאס וגאס (3 לילות)

      עכשיו נשארו מספר שאלות..
      עד כה ספרתי 18 לילות, הטיסה שלנו מלאס וגאס יוצאת לאחר 22 ימים (21 לילות).
      יש לנו 3 ימים שצריכים למלא.
      מה את היית עושה במקומנו ?
      אולי מוסיפה ימים במקומות שצויינו ? אולי מוסיפה יומיים בסן דייגו ?
      כמו כן אשמח לדעת באם המסלול נראה לך מצד אחד ממצה ומצד שני לא דחוס מדי ?

      תודה רבה

      1. ענת

        הי יובל,
        כמו שעניתי קודם, תושיבו את זה על טבלה מסודרת כולל בדיוק מה אתם רוצים לעשות בכל יום וכולל זמני נסיעה. רק אז תוכלו לדעת אם התכנית מתאימה לכם או לא. זה עניין מאד אינדיבידואלי ורשימת ימים/לילות לא מספיקה.

    2. ענת

      הי יובל,
      לשאלותיך –
      1. זה לא בין יוסמיטי לוגאס אלא אחרי וגאס. צריך חמישה ימים בשביל "סיבוב הפארקים" של וגאס שכולל את ברייס, זאיון, פייג' והגרנד קניון. כמו שמפורט כאן במסלול.
      2. מונטריי היא היעד העיקרי כי היא העיר הכי מעניינת באיזור. היא גם בפינה הצפונית של איזור Big Sur שהוא היפה יותר לאורך כביש 1. אין כאן "חובה". לגבי נקודת העצירה השנייה, מאד תלוי כמה אתם רוצים לנהוג ומה רוצים לעשות בכל יום. מציעה לכם לעבור על הדף של כביש 1 כאן ולנסות לתכנן את היומיים הללו. לחלופין, לא להזמין לינה מראש אלא לנהוג באותו היום עד שמתעייפים ואז לעצור.
      3. כביש ה-101 שונה מכביש 1. כביש 1 נצמד לחוף ואילו ה-101 עובר בעמק של קליפורניה. איזור חם מאד באוגוסט, אגב. אם אתם רוצים לנהוג את כביש 1 לכל אורכו, תצטרכו להעביר את המסלול צמוד לחוף, על מקומות כמו Solvang.
      4. לדעתי כן צפוף מדי. תתעמקו במסלול שמוצג כאן בדף ותשוו לתכניות שלכם. תכינו טבלת אקסל משלכם ותרשמו מה *אתם* רוצים לעשות כל יום. תוסיפו עמודה של מרחק נהיגה וזמני נהיגה (אל תשכחו להוסיף עשרים אחוז להערכות הזמנים של גוגל מפס). לדעתי במינימום להוסיף שלושה ימים, אבל תראו איך זה מסתדר עם ההעדפות שלכם. אין ברירה אלא להכין תכנית מפורטת.
      5. הכן, זה סדר אפשרי (אפשר גם בכיוון ההפוך).

      נסיעה טובה!

  22. שירלי

    ענת שלום וחג שמח!
    אנחנו טסים עוד שבועיים למערב ארה"ב ואני מנסה להעריך כמה יעלה הטיול מבחינת דלק, אוכל וכו'.
    הייתי שמחה אם היית יכולה להגיד לי בערך כמה עולה ארוחה בדיינר? במסעדה? ברשתות? איפה מומלץ לאכול כדי להוזיל עלויות. אנחנו משפחה בת 4 נפשות(שני מבוגרים+ילד בן 4 וילד בן שנה ועשרה חודשים)
    תודה רבה.
    שירלי

    1. ענת

      הי שירלי, בדיוק לזה התייחסתי בפוסט על כמה עולה טיול לארה"ב – כולל טיפים שלנו להוזלת עלויות אוכל. מציעה לך לקרוא את הקטע הרלבנטי שם. בהצלחה ונסיעה טובה!

  23. הראל

    היי ענת,
    ראשית תודה על כתבה מאוד מפורטת ומעניינת.
    אנחנו זוג + שני בנות שמתכננים טיול של שלושה שבועות בחודש אוגוסט כשהטיסה הלוך חזור לניו יורק.
    אנחנו מאוד רוצים לשלב טיול של מזרח ומערב ארה"ב ונראה שהתוכנית נראית עמוסה מידי אך אפשרית
    אשמח לשמוע את דעתך על התוכנית ואם צריך לוותר על אז על מה
    יום 1 נחיתה ב JFK ונסיעה לכיוון Newport
    יום 2 Newport and Cape Cod והגעה בערב לבוסטון
    יום 3 בוסטון
    יום 4 Boston to finger lakes
    יום 5 Ithaca + Watkins Glen והגעה בערב ל Buffalo
    יום 6 מפלי הניאגרה
    יום 7 טיסה ללאס וגאס
    יום 8 לאס וגאס
    יום 9 לאס וגאס ליוסמיטי פארק
    יום 10 יוסמיטי פארק
    יום 11 יוסמיטי פארק ונסיעה לסאן פרנסיסקו
    יום 12 סאן פרנסיסקו
    יום 13 מונטריי
    יום 14 המשך כביש 1
    יום 15 הגעה ללוס אנגלס
    יום 16 דיסני
    יום 17 יונברסל סטודיו
    יום 18 לוס אנגלס
    יום 19 טיסה לניורק
    יום 20 ניו יורק
    יום 21 ניו יורק
    יום 22 ניו יורק

    1. ענת

      הי הראל, לחוץ על גבול הבלתי אפשרי. כלומר, טכנית אפשרי, אבל למה לעשות מסע כומתה במערב ארה"ב? לדרום-מערב צריך שלושה שבועות מלאים. לדעתי, אתם פשוט לא מעריכים נכון את המרחקים. תושיב את התכנית הזו על טבלה ובטור נפרד תרשום את זמני הנסיעה לאותו היום. תבדוק בגוגל ואז תוסיף עשרים אחוז למה שגוגל אומר לך. תגלה שבמערב יש לכם יותר זמן בנסיעה בתוך האוטו מאשר ממש בלטייל ולראות דברים – ויש מה לראות. יום אחד לסן פרנסיסקו זה כלום. מונטריי יש לכם בפועל אולי שעתיים להסתובב בה (ומה עם פוינט לובוס ומה עם האקווריום?). את כביש 1 תראו דרך חלונות הרכב (זה 10-12 שעות נסיעה).
      זה מתיש וזה לא כיף, בטח לא בפורמט משפחתי עם שתי בנות. לצערי, זה מקרה קלאסי של "תפסת מרובה, לא תפסת". מציעה לכם בחום, להוריד הילוך. לא לשכוח את הג'ט לג, את הזמנים האפורים של הטיול (אוכל, קניות, וסתם הרגעות) ולהחליט על טיול במזרח ארה"ב או במערב.

  24. נופר

    היי ענת,

    קודם כל באמת תודה וכל הכבוד על הבלוג המושקע והמועיל!
    אנחנו טסים עוד שבוע וחצי (בהתראה מאוד קצרה) למערב ארה"ב ל24 ימים. הכנתי מסלול ואשמח להתייחסותך והמלצותייך לגביו:
    יום 1 – נחיתה בלוס אנגלס בבוקר- נסיעה לסן דייגו
    יום 2-3 סן דייגו (אגב זה יוצא ליל פסח יצא לך במקרה להיות/לשמוע על בית חבד באיזור?)
    יום 4 – נסיעה לכיוון הגרנד קניון. יש לך רעיון עם מה לשלב את הנסיעה?
    יום 5- הגרנד קניון
    יום 6- מהגרנד קניון לפייג'- עיקול הפרסה וקניון אנטילופ- מה עדיף את העליון או התחתון ובאילו שעות? (הבנתי שזה חשוב לחוויה בגלל זויות השמש). בנוסף בגלל שזה יוצא עוד שבועיים וחצי האם זה בכלל רלוונטי או שצריך להזמין את הטיול הזה הרבה זמן מראש? במידה ולא רלוונטי מה כדאי לעשות ביום הזה?
    יום 7- פארק לאומי ברייס- נסיעה, מסלול ותצפית כוכבים- צריך להזמין מראש את התצפית/מול מי מתאמים?
    יום 8-9- פארק לאומי זאיון- לא יודעת אם להקציב יומיים פשוט מפחדת שהימים הקודמים עמוסים מידי, מה דעתך?
    יום 10- נסיעה לשמורת סקויה
    יום 11-12- פארק לאומי סקויה
    יום 13-14–פארק יוסמיטי (מה משך הנסיעה פחות או יותר מסקויה ליוסמטי?)
    יום 15 מיוסמיטי לאגם תאו- ביקור בו ולינה באיזור. יהיה זמן לדעתך בבוקר לבקר בחורשת מריפוסה? או לוותר ולנסוע רק לאגם?
    ימים 16-17 סן פרנסיסקו
    ימים 18-19 מונטריי/צפון כביש 1
    ימים 20-21 המשך כביש 1- איזור ביג סר
    ימים 22-24 – לוס אנג'לס

    תודה מראש על העזרה!

    1. ענת

      הי נופר,
      אנסה לענות על הכל לפי הסדר –
      1. סורי, לא מכירה בתי חב"ד (לא אומר שאין, רק שאני אישית לא מכירה).
      2. אפשר לשלב בדרך לגרנד קניון את רוט 66 בקטע שבין סליגמן לאוטמן.
      3. לעניות דעתי, אלא אם כן אתם צלמים מקצועיים, אין משמעות להבדלים בין הקניון העליון לתחתון. סביר להניח שיהיה מקום להצטרף לסיורים בעונה הזאת גם ללא הזמנה, אבל ליתר ביטחון, שווה כן להזמין ברגע שאתם סגורים על הימים.
      4. התצפיות הן בעצם אירועים בהנחית ריינג'רים של הפארק. תבדקו באתר הפארק אם יש כאלו בזמן הביקור שלכם. אחרת, פשוט צאו להתבונן בשמי הלילה אם תרצו 🙂
      5. תלוי מה אתם רוצים לעשות בזאיון. קר מדי בשביל המסלול של הנארוז, לדעתי. כן אפשר לטייל הרבה ברגל במסלולים האחרים. אם לא מטיילים ברגל הרבה ומסתפקים במסלול של האמרלד פולס, נניח, אז יום אחד יספיק.
      6. הקטע של לייק טאהו קצת עמוס לי. זה 4-5 שעות נסיעה מיוסמיטי לשם ואז זמן דומה כדי להגיע לסן פרנסיסקו. תבדקו טוב את התחזית כי מדובר במקום גבוה וקר מאד לפעמים. לדעתי, וותרו עליו הפעם. חורשת מריפוסה לדעתי עדיין סגורה בכלל. תבדקו באתר של הפארק. בכלל, קחו בחשבון שיכול להיות מאד קר באיזור של הסיירה נבאדה וחלק מהכבישים בפארקים הללו סגורים. תבדקו קודם באתרים מה פתוח ותכננו לכם את המסלולים שם כדי שלא תבזבזו ימים יקרים שבעצם לא תוכלו לעשות בהם הרבה.
      בהצלחה!

  25. עופיק

    האם אפשר לוותר על לאס וגס והגראד קניון, ולהוסיף את ילוסטון ב18 יום?

    1. ענת

      הי עופיק,
      ב-18 יום אי אפשר אפילו את המסלול הזה כולו. אכן כדאי במקרה כזה לוותר על וגאס. בודאי שאי אפשר להוסיף את ילוסטון, היות וזה דורש שבוע שלם בערך (הגעה לאיזור וחזרה לוקחים לכם לפחות שלושה ימים ולילוסטון ולגרנד טטון צריך במינימום להקדיש ארבעה ימים.

  26. מיה

    שלום ענת,
    ראשית – תודה על הבלוג המרתק והאינפורמטיבי – הוא לי לעזר רב בתכנון הטיול, כל הכבוד על ההשקעה.
    אנחנו משפחה בת 4 נפשות, הורים ושני בנים מתבגרים (12,14).
    הטיול שלנו מתוכנן השנה למשך 16 יום בסוף יוני , תחילת יולי. נחיתה בסן פרנסיסקו חזור מלוס אנגלס.
    תכננתי מסלול טנטטיבי אך יש לי כמה התלבטויות שאשמח לשמוע דעתך:
    3 לילות סן פרנסיסקו
    4 לילות יוסמיטי
    4 לילות לאורך כביש מספר אחת
    4 לילות לוס אנגלס
    לפני שאני מזמינה מלונות יש לי כמה התלבטויות:
    1. האם בסן פרנסיסקו כדאי לשכור רכב או להשתמש בתחבורה ציבורית ולשכור רכב רק מהיום הרביעי בנסיעה ליוסמיטי?
    2. מתלבטת לגבי מספר הימים ביוסמיטי על חשבון סן פרנסיסקו: האם כדאי להתחיל בנסיעה ליוסמיטי בערב היום הרביעי, להגיע ללינה ואז להתחיל בבוקר מסלולים – משמעות הגעה ליוסמיטי ביום שבת ושהות שם במהלך הסופ"ש (עומס). לחילופין להישאר לילה נוסף בסן פרנסיסקו ואז יישארו רק יומיים וחצי לטיול ביוסמיטי.
    3. תכננו 4 ימים לאורך כביש מספר אחת: ביג סר, מונטריי, מורו ביי וכו לאחר מכן 4 ימים בלוס אנגלס: מתוכם יומייים בפארקי שעשועים (יום דיסני ויום יוניברסל). משאיר בנוסף בערך יומיים בלוס אנגלס. האם לקצר את השהות לאורך האטרקציות על דרך מספר אחת ולהוסיף יום בלוס אנגלס?
    תודה רבה
    מיה

    1. ענת

      הי מיה,
      אני שמחה שהבלוג עוזר. אנסה לענות –
      1. זו שאלה שהרבה שואלים. לדעתי, בתור משפחה שווה כבר להיות עם רכב. לא חוסכים יותר מדי בתחבורה ציבורית והיא יכולה להיות מעיקה בשעות העומס. הנהיגה בסן פרנסיסקו עצמה קלה יחסית ואם מתכננים מראש, מוצאים חניה לכל היום במחיר מוזל (אם מגיעים לפני תשע בבוקר). תוכלי לקרוא עוד לגבי הנושא בפוסט הזה.
      2. קשה לדעת. בטיול הראשון שלנו ביוסמיטי, למרות שהמקום היה מהמם ביופיו, הרגשנו אחרי שלושה לילות ששבענו ויצאנו ללינה בלילה הרביעי מחוץ לפארק. בין היתר כי הלינה בתוך העמק היתה בלי מקלחת ושירותים פרטיים, כך שהתנאים מחוץ לפארק קרצו לנו. מצד שני, אם אתם רוצים מסלולים ברגל, אז זו עונה נהדרת בפארק וכן שווה לנצל כל יום אפשרי. לא הייתי דואגת מהעומס בסופ"ש למעט עניין הלינות (בתקווה שעדיין נותרו מקומות בשלב הזה).
      3. דווקא נראה לי בסדר גמור. שני לילות במונטריי זה לא יותר מדי. זה בסך הכל נותן לכם יום שלם לאקווריום + שמורת פוינט לובוס. אפשר להיות אפילו יותר זמן שם ולדעתי זה יותר כיף מלוס אנג'לס.

      שימו לב ל-4 ביולי. זה סופ"ש עמוס מאד בכל מקום. זה בסדר להיות בו במקום שמטיילים בטבע (רוב האנשים לא יוצאים למסלולים) אבל לדעתי, אולי כדאי לכוון להיות דווקא בעיירה קטנה יחסית, כדי להנות מאירועי החג. לינות תהיינה יקרות בכל מקום וצריך להזמין מראש. בהצלחה!

    2. וורקי

      היי ענת , אני עוקבת אחרייך כבר כמה חודשים ובאמת שאת מדהימה ונותנת כל כך הרבה מידע .
      אני וחברה שלי בנות 23 מתכננות לטוס ב18.8 – 18.9 ,
      מתחילות עם 4 לילות בניו יורק .
      טסות לסאן פרנסיסקו – 3 לילות
      יוסימטי – 2 לילות
      דרך כביש 1 עם עצירה בעיירה כרמל , 17 מייל , וסנטה מוניקה ביג סר – כנראה 2 לילות
      נסיעה ל ל. א 2 לילות
      סאן דייגו לילה 1
      טיחואנה 2 לילות
      וחזרה לוגאס 3 לילות
      ומוגאס לניו יורק ולישראל

      אשמח לדעת אם המסלול שלנו הוא בר ביצוע .ומה אפשר לתקן ולשפר .
      תודה לך על כל העזרה והמידע !!!! אין ספק שיש לך חלק גדול בהחלטות שלי .

      1. ענת

        הי וורקי,
        זה יוצא קצר בהרבה מחודש. וזה קצת עמוס מדי. במקום לספור לילות, תושיבו את התכנית על טבלת אקסל, כולל זמני נסיעה כל יום (לא לשכוח להוסיף עשרים אחוז להערכות גוגל). זה יראה לך שבעצם רוב החלק הראשון יהיה בנסיעות ולא בלהנות מהיעדים עצמם. יש מי שקצב כזה מהיר יכול להתאים לו, אבל לרוב אנשים מעדיפים להשתהות קצת יותר בכל מקום. בנוסף, אני מניחה שבדקתן עלויות שכירת רכב לגילכן? זה לא מעט. המסלול הזה הוא מסלול לרכב ולא לתחבורה ציבורית, אז לכן שואלת. ואחרון חביב, קחו בחשבון שאסור לקחת רכב שכור לתוך מקסיקו. טיחואנה גם לא נחשבת ליעד אטרקטיבי במקסיקו ויש שם המון פשע. הייתי נמנעת לו הייתי במקומכן.

      2. וורקי

        תודה !!! אז כנראה נלך על המסלול שפירסמת פה, רק בלי הפארקים .
        ופשוט נוסיף את סאן דייגו .
        ואם נלך על תחבורה ציבורית זה אפשרי ?

      3. וורקי

        עוד שאלה קטנה
        אם אני רוצה לעשות את המסלול שמופיע פה אבל להתחיל מבן פרנסיסקו ולסיים ללאס וגאס איך עושים את זה ?

      4. ענת

        הי וורקי,
        פשוט הופכים את סדר הימים והכיוון. בכל מקרה, תושיבו את המסלול על טבלה משלכם ותראו אם יש שינויים שמתאימים לכם.

  27. קרולין

    היי ענת, שלחתי פעמיים שאלות ואני לא רואה אף אחת מהן 🙁 וכמובן לא תשובה….

    1. ענת

      הי קרולין,
      הסתכלתי קצת אחורה ואני לא מוצאת שום דבר ממך (מחפשת לפי האימייל). מוזר כי את השאלה הזאת אני רואה 🙂 – נסי שוב בבקשה?

      1. קרולין

        הי שוב 🙂 השאלה הקודמת היתה מאוד ארוכה.. אני אשאל הפעם משהו יותר ספציפי 🙂 אנחנו נוסעים בחגים פעם ראשונה לארה"ב- זוג+ילדה בת שנתיים וחצי. רציתי לשאול לגבי כביש 1:
        נצא מלוס אנג'לס לכביש 1 בבוקר של ה 10.10- והקדשתי לו 3 ימים מלאים עד ההגעה לסן פרנסיסקו.
        זאת אומרת, יש לנו 2 לילות לישון בדרך- אשמח לשמוע איפה כדאי לעצור לישון בכל לילה, וגם מה כדאי לנו לעשות בכל יום שאסור לפספס… (דר"א יש גם אפשרות לישון בדרך 3 לילות וביום ה 4 להגיע לסן פרנסיסקו בשעות הבוקר/צהריים…)
        תודה רבה!!
        קרולין

      2. ענת

        הי קרולין,
        המקום שהכי כדאי להתעכב בו הוא מונטריי. נהוג לשהות שם לפחות יום מלא, כלומר לילה אחד או אפילו שניים. איפה בדיוק כדאי לעצור ומה לעשות – תלוי רק בכם ובהעדפות שלכם. אין כאן "מאסט". תקראי כאן על כביש 1 ותראי מה מתאים לכם. בהצלחה!

  28. לאור

    היי ענת,
    תודה רבה לך על הבלוג המדהים!! עזרת פה לכל-כך הרבה אנשים שזה פשוט בלתי נתפס!

    רציתי לבקש את עזרתך בארגון טיול במערב ארצות הברית מסן פרנסיסקו ללאס וגאס בחודש יולי הקרוב לעד שלושה שבועות, כאשר התכנון לאחר מכן הוא להמשיך לאי קריבי כדוגמת ארובה.
    אנחנו פחות זוג של קמפינג ויותר של לינה מסודרת במלונות נעימים, אוהבים לראות טבע אך גם אורבניות.
    כמובן שקראתי את כל המדריך שלך למסלול במערב אבל לא ידעתי על מה לוותר ומה להשאיר. כיצד היית מחלקת (אפילו בקווים כלליים) את המסלול שלנו? האם באופן כללי הרעיון נראה לך?

    המון המון תודה!

    1. ענת

      הי לאור, אני שמחה שאתה אוהב את הבלוג.
      המסלול כאן בנוי בדיוק לשלושה שבועות, אז לדעתי כדאי לכם פשוט לעקוב אחרי המסלול ולבחור במלונות ולא באתרי קמפינג. הוא משלב די טוב טבע עם ערים (עד כמה שיש עירוניות במערב). לא הייתי מחלקת אם כך, אלא עושה את כל שלושת השבועות לפי המסלול שכאן ואז תוכלו להוסיף טיסה לכל מקום שתרצו – ארובה או שוודיה 😉 ואני לא סתם אומרת שוודיה, כי בגדול, אין קשר בין ארובה לבין מסלול בדרום-מערב. זה פשוט להוסיף עוד טיול לטיול של שלושה שבועות בדרום-מערב. בהחלט אפשרי, אם זה מה שמדבר אליכם. תהנו!

    2. לאור

      היי ענת. תודה רבה על תשובתך! מאז היו לנו מספר שינויים (החלטנו להוסיף את הוואי) ולכן חשבנו על הטיול הבא (בקווים כלליים). מציין שוב שאנחנו בכללי פחות בעניין של שמורות טבע ולינה באותם אזורים ולכן נראה לי שפארק יוסמיטי מכסה לנו את הנושא.. (לא?). באופן כללי גם מקריאות שונות הבנתי שלדוגמא לנוע לכיוון הגרנד קניון ולהסתובב באזור בחום של יולי זה משהו שאפשר לוותר עליו (האם אני טועה?).
      ככה חשבנו שהטיול יראה:

      – 2 ביולי: נחיתה 21:00 בלוס אנג'לס
      – 3 ביולי: לוס אנג'לס
      – 4 ביולי: לוס אנג'לס
      – 5 ביולי: לוס אנג'לס
      – 6 ביולי: נסיעה לוגאס בבוקר
      – 7 ביולי: וגאס
      – 8 ביולי: וגאס
      – 9 ביולי: וגאס
      – 10 ביולי: נסיעה ללי וינינג בבוקר ולינה שם
      – 11 ביולי: פארק יוסמיטי
      – 12 ביולי: פארק יוסמיטי / חורשת מריפוסה Mariposa Grove ונסיעה לסן פרנסיסקו ולינה שם
      – 13 ביולי: סן פרנסיסקו
      – 14 ביולי: סן פרנסיסקו
      – 15 ביולי: סן פרנסיסקו
      – 16 ביולי: נסיעה בכביש 1 + לינה במונטריי
      – 17 ביולי: נסיעה בכביש 1 עד לוס אנג'לס
      – 18 ביולי: _______ (טרם הוחלט)
      – 19 ביולי: טיסה להוואי
      – 20 ביולי: הוואי
      – 21 ביולי: הוואי
      – 22 ביולי: הוואי
      – 23 ביולי: הוואי
      – 24 ביולי: הוואי
      – 25 ביולי: הוואי
      – 26 ביולי: הוואי
      – 27 ביולי: הוואי
      – 28 ביולי: הוואי
      – 29 ביולי: הוואי – טיסה חזרה ללוס אנג'לס ב___
      – 30 ביולי: לוס אנג'לס
      – 31 ביולי: טיסה ב- 07:30 מלוס אנג'לס לארץ

      האם נשמע לך הגיוני מבחינת זמנים ומרחקים (כמובן ללא החלק של הוואי שלא אעסיק אותך בנושא) ?
      הלו"ז גמיש לחלוטין לשינויים כרגע.

      תודה רבה רבה!

      לאור

  29. רינה

    טיול לקליפורניה 3-4/2019
    היי תודה על בלוג נהדר! זוג שיוצאים לפעם ראשונה לארה"ב עוד שבוע וחצי!!! ועדיין לא סגרתי תוכנית ולא בתי מלון! אשמח לייעוץ לגבי תוכנית הטיול שרשמתי כאן, בנוסף האם כדאי לשלב מיאמי וממיאמי לניו יורק? טיסה חזרה הינה לניו יורק, וויתרתי על הפארקים כי הבנתי בימים אלה לא כזה מומלץ. תוגה רבה ענת מראש!
    19/3: LAנחיתה ב 14:00 לקבל את האוטו ולבית מלון להתארגן.
    20/3: LA סיור בל.א. הוליווד, התיאטרון הסיני, שדירת הכוכבים Walk of Fame.
    21/3: LA UNIVERSAL STUDIO
    22/3: לצאת ל- HIGHWAY 1 לינה ב- SAN SIMION
    23/3: לינה ב- MONTERY לבקר ב- BIG SUR ואקווריום MORO BAY
    24/3: SF
    25/3: SF
    26/3:SF
    27/3: יוסמיטי לינה בעמק יוסמיטי או ב -EL PORTAL או אפילו ב-GROVELAND
    28/3: יוסמיטי
    29/3: יוסמיטי. תחילת נסיעה לכיוון LEE VINING
    30/3: LEE VINING
    31/3: העיירות קליקו וברסטו
    29/3: LV
    30/3: LV
    31/3: LV
    1/4 : יוסמיטי. תחילת נסיעה לכיוון סקויה פארק.
    2/4:
    3/4:
    4/4:
    5/4:
    6/4:
    7/4:
    8/4: NY
    9/4: NY
    10/4: NY
    11/4:NY
    12/4: NY
    13/4: NY 17:45 טיסה מניו יורק לרומא ואז לישראל

    1. ענת

      הי רינה,
      מקווה שהתשובה תגיע לפני שתסעו 🙂 שימי לב שהמעבר דרך לי וינינג סגור! התכנית שלך לא יכולה להתקיים ואת צריכה לשנות אותה. מיוסמיטי (שעלול להיות מאד קר ותבדקו תחזית לפני שאתם יוצאים לפארק!) תצטרכו לנסוע את הסיבוב הארוך יותר לוגאס.
      במונטריי אתם צריכים להוסיף יום. אי אפשר באותו היום גם לנהוג מסן סימאון, גם לעצור בביג סר וגם להיות באקווריום. לא מתכנס ליום אחד. לפחות תקצו למונטריי עוד חצי יום למחרת. לא הייתי פוסלת את זאיון ובטח שלא את פייג' (קניון אנטילופ). גם הגרנד קניון וברייס בהחלט אופציה, בכפוף לתחזית הספציפית. אם אתם לא לא משלבים שום דבר כזה, מיאמי היא אופציה. אישית, הייתי מעדיפה להשאר במערב ולהתמקד יותר לעומק באיזור, אבל לגמרי לשיקולכם. טיול מהנה!

  30. רינה

    היי ענת
    אנחנו זוג טסים למערב וניו יורק עוד שבועיים, תכננו את הטיול ברגע האחרון, שהו ביקור ראשון שלנו שם. התוכנית היא כך בינתיים:
    לוס אנגלוס, כביש מס 1, סן פרנסיסקו, יוסמיטי, לאס ויגאס וניו יורק.
    הולכים להיות שם 25 ימים. אשמח לייעוץ בשאלה של חלוקת הימים, האם כדאי לסגור מוטלים מראש? המון תודה מראש.

    1. ענת

      הי רינה,
      אני מציעה לכם להצמד לתכנית הטיול שכתובה כאן באתר, או לחלופין, לשבת ולתכנן בצורה מדוייקת תכנית שתתאים לכם, כולל לשים בטבלה מרחקי נסיעה וזמני נסיעה. בגדול, מדובר בשלושה שבועות בדרום-מערב ו-3-4 ימים בניו יורק. לגבי הזמנת מוטלים, מוזמנת לקרוא את הפוסט שלי בנושא: האם כדאי להזמין מלון מראש בארה"ב ולהחליט בהתאם לשיקולים המפורטים שם (זה משתנה מטיול לטיול וממטייל למטייל).

  31. איציק עוזי

    ענת שלום
    ראשית ברצוני לשבח את הרצון שלך לעזור למטיילים כל כך רבים.
    אני מתכנן טיול לי ולאשתי למערב ארצות הברית מ-27.9 עד 24.10. קראתי את המסלול שלך ולמען האמת אני מתכנן את המסלול כפי שרשמת עד וגאס כולל את סיבוב הפארקים. אנחנו זוג בני 60+ וקשה לי לתאר לעצמי שאנחנו נבצע סיבוב פארקים בעתיד.
    שאלתי היא האם כדאי לנו לקחת טיסה סולט לייק סיטי, לקחת רכב לטיול של 3 ימים מלאים ביולסטון במקום יוסמטי ולחזור
    לסן פרנסיסקו להמשך הטיול כפי שרשמת. נראה לי שיוסמטי קצת יבשה בתקופה זו.
    אשמח לתשובתך
    עוזי

    1. ענת

      הי איציק, אני שמחה שאתם נהנים מהבלוג. לשאלתך, שימו לב שילוסטון קר מאד באוקטובר. בהחלט יכול כבר להיות קפוא בלילות ומושלג. גם אם תתחילו בילוסטון, כדאי לדעתי להקדיש לפחות חמישה ימים לעניין, היות והנסיעה מסולט לייק לילוסטון לא קצרה ויש לכם שם בעצם שני פארקים לאומיים לבקר בהם, גם הגרנד טטונס וגם ילוסטון. גם שבוע יהיה בסדר גמור. ושוב, לשים לב לעניין מזג האוויר.
      יוסמיטי אכן יבש בעונה הזאת אבל עדיין המקום מרשים ויפה מאד. לא חושבת שהייתי מציעה להוריד אותו לגמרי, כך שאם ילוסטון לא מסתדר, אל תוותרו על יוסמיטי.

  32. מתנה

    שלום ענת
    אני מבלה לא מעט עם הבלוג הנהדר שלך.
    כתבתי לך בעבר ויש לי עוד שאלה. חילקנו בצורה אחרת את ימי הטיול כאשר מפייג אנו רוצים לנסוע (בבוקר)למונומנט ואלי,, לקניונלנדס ולארצ'ס. לינה בארצ'ס ולמחרת לנסוע לגובלינים לריף קפיטול עד לברייס קניון. לינה בברייס. השאלה שלי האם משך הזמן הזה יספיק לתוכנית הזו? ואם חייבים להוסיף יום אז איך היית מציעה לחלק את הלינות?
    תודה

    1. וורקי

      היי ענת כתבתי לך הבלוג אחר אבל לא הבנתי איך אני מוצאת את התשובה שלך במקרה וענית .

      אז אכתוב שוב . מתחילת התיכנון אני עוקבת אחרי הבלוגים שלך ומדהים איך עזרת לי ממש !!! עכשיו אני יודעת מה אני רוצה לראות שזה בעיקר מערב ארהב ורציתי לשאול .
      אני וחברה בנות 23 טסות לחודש שכולל בתוכו שלושה שבועות במערב ושבוע בניו יורק וקצת סביבו אם יתאפשר.

      לגבי המערב אנחנו ממש רוצות לעשות את סיבוב הפארקים על מה דעתך אפשר לוותר בכדי להכניס את הטיולים לפארקים ?
      המסלול שעשיתם נראה מושלם !!!

    2. ענת

      הי מתנה,
      אפשר ביום אחד לנסוע עד מואב (moab) ובדרך לבקר במוניומנט וואלי. קחו בחשבון שכדי לראות את מוניומנט וואלי צריך לעצור שם לסיור מודרך של הנבאחו המקומיים (אתם לא יכולים להכנס לשמורה עצמאית). במואב יש לכם שני פארקים לאומיים שכל אחד מהם שווה לפחות יום מלא של ביקור – אחד בארצ'ס ואחד בקניונלנדס. לחלוטין אי אפשר לשלב את זה ביום הנסיעה. גם הדרך של החזור, ממואב לברייס את בעצם מדברת על כביש 12. צריך יומיים לנסיעה הזאת כדי לבקר בכל המקומות האלו. מוזמנת לקרוא כאן עוד על כביש 12.
      בקיצור, מדובר בתכנית לחמישה ימים לפחות. לא יומיים ולא שלושה.

  33. גפן

    הי ענת,
    מצטרפת לשבחים ולתודות, האתר מעולה!
    אנחנו טסים ביולי עם בנות 14, 12 ובן 4 ל30 ימים פחות או יותר
    רציתי לשאול אם יש לדעתך אפשרות להוסיף למסלול את הילוסטון או שזה כבר יהיה לגמרי מוגזם..
    ואם כן, האם כדאי להתחיל בו והיכן עדיף לנחות בהנחה שפותחים איתו ומסיימים בלוס אנג'לס.
    מבחינתנו ניתן לוותר על וגאס – זה פחות הכיוון עבורנו במיוחד עם הילדודס..

    תודה,
    גפן.

    1. ענת

      הי גפן,
      ילוסטון במרחק שני ימי נסיעה מהמסלול הזה – לכל כיוון. זה אפשרי, אבל זה מסלול עתיר נהיגה. הנה דוגמה למסלול כזה כשאתם יכולים להוריד שם את גליישר ולהרחיב בילוסטון. אפשר גם להתחיל את המסלול בוגאס. לחלופין, אתם יכולים לעשות שבוע של ילוסטון אם תנחתו בסולט לייק סיטי, תקחו משם רכב, תעשו שבוע באיזור הגרנד טטונס וילוסטון ואז תטוסו מסולט לייק סיטי ללוס אנג'לס, שם תעשו מסלול של שבועיים וחצי (בערך המסלול שכאן בדף, בניכוי וגאס). לחלופין, אם אתם בקיץ, אפשר לשקול לעשות טיול של הרוקיז, במקום דרום-מערב.

  34. שרון

    היי ענת!
    נשמח להתייעץ איתך על מסלול של כביש 1 לשלושה ימים.

    יום ראשון:
    השכרת רכב ונסיעה וסן פרנסיסקו
    ano nuevo
    santa cruze
    הגעה למונטריי

    יום שני:
    אקווריום מונטריי
    road 17
    כרמל
    שמורת לובוס
    הגעה לביג סור

    יום שלישי:
    טיול בביג סור
    טירת הרסט
    עצירה במורו רוק
    לינה באזור

    1. האם המסלול הגיוני מבחינת זמנים?
    2. האם כדאי לסגור מלונות מראש מדובר בסוף אפריל לזוג?
    3. האם מכירה מקום לינה ליד הביג סור שלא כל כך יקר?

    תודה!

    1. ענת

      הי שרון,
      הביג סר הוא האיזור שבעצם נמצא בערך שעה-שעה וחצי נסיעה ממונטריי. אין מקומות לינה זולים בביג סר (ובכלל יש מעט מקומות לינה שם). מה שרוב האנשים עושים זה לבקר בביג סר בזמן השהות במונטריי (כמו שתכננתם לעשות בפוינט לובוס) או לעצור בפארקי המדינה של ביג סר (לא חייבים בכולם) ביום הנסיעה עד לאיזור טירת הרסט ואז לינה שם. כלומר, מבחינתכם, ביום השני תלונו במונטריי.
      לגבי ההספק, זה קצת צפוף אבל תלוי בכם. אפשר לבקר באקווריום ובפוינט לובוס באותו היום, זה רק לא מעט ביחד. כדאי גם לטייל במזח של מונטריי אם יוצא לכם. דווקא על כרמל וכביש ה-17 מייל הייתי מוותרת. אלו אותם נופים כמו ביג סר והמונטריי פנינסולה.
      אפשר להזמין לינות מראש, מה שיאפשר להוריד דאגות מהראש ולהתמקד בטיול (היחסית עמוס). אבל לא חובה. תמצאו מקומות לינה גם ככה. בהצלחה!

  35. שרון

    היי ענת!
    תודה רבה על האתר המדהים והמפורט!
    תחילה רצינו מסלול כמו שתיארת אבל יש לנו באזור ה 15 יום אז לא נספיק (עוד לא סגרנו טיסות כי לא בטוחים מאיפה להתחיל ולסיים הכיוון כרגע זה לנחות בלוס אנגלס ולחזור מווגאס).
    אנחנו זוג בני 29 מתכננים לנסוע באמצע פסח השנה -אזור תאריכים מסוף אפריל עד תחילת מאי.
    בגלל מזג האויר והזמן הקצר החלטנו לוותר על יוסימיטי פארק.
    בגלל הזמן החלטנו לוותר על סאן פרנסיסקו.
    התכנון שלנו כרגע:
    3 ימים בלוס אנגלס – מעוניינים בדיסני ויוניברסל
    יומיים בסן דייגו
    5 ימים במסלול הפארקים לפי המסלול כתבת בפוסט
    4 ימים בוגאס
    1. כרגע זה 14 ימים אז מה המלצתך ליום נוסף או שינוי במסלול? היינו רוצים סן פרנסיסקו וכביש 1 אבל זה נראה לנו יהיה לחוץ מדי.
    2. הסתכלנו על התחזית ונראה שסוף אפריל עלול להיות גשמים בפארקים – מה דעתך בנושא? זה עלול להיות מאוד בעייתי 🙁
    3. האם את יודעת להסביר על הכרטיס לפארקים?
    שוב המון תודה עזרת לנו מאוד התחלנו לתכנן מאוד אבודים עם כל האופציות ועשית לנו סדר ממש!

    1. ענת

      הי שרון,
      סוף אפריל זו עונה מעולה לאיזור יוסמיטי. תמיד יכול לרדת קצת גשם אבל מה שחשוב זה שהמפלים בזרימה חזקה. לדעתי, שבועיים זה בהחלט מעט מדי זמן למערב, אבל אם זה העיתוי שלכם, אז דווקא על יוסמיטי לא הייתי מוותרת. אישית, הייתי מוותרת על וגאס אבל לא על סן פרנסיסקו. הייתי עושה משהו כזה –
      ימים 1-3 סן פרנסיסקו
      ימים 4-6 יוסמיטי (כולל הגעה וחזרה מהפארק)
      יום 7 מונטריי
      ימים 8-9 כביש 1 ללוס אנג'לס
      ימים 10-14 לוס אנג'לס וגיחה של יומיים לסן דייגו

      לגבי כרטיסים לפארקים, הדברים הללו משתנים ולא בדקתי מזמן. בעיקרון, לדיסני יש שני פארקים בלוס אנג'לס. אתם יכולים לקחת כרטיס ליום אחד לאחד מהפארקים, או כרטיס ליום אחד שמאפשר דילוג בין הפארקים, או ללכת על יומיים שבהם תקדישו יום מלא לכל פארק. יוניברסל נפרד מהפארקים של דיסני והכרטיס נפרד.
      מקווה שעזרתי ולא בילבלתי יותר!

  36. אודי

    הי ענת. ותודה שוב על הבלוג המדהים ובעל הערך הכה רב שלך!!! הייתי שמח לחוות דעתך על מסלול שתכננתי לנסיעתנו המשפחתית באפריל הקרוב (גילאי הילדים 22, 20, 13). תודה רבה!!! אודי

    3/4 ל.א. נחיתה והתארגנות במלון
    4/4 סיור בל.א. הוליווד, התיאטרון הסיני, שדירת הכוכבים Walk of Fame, בערב משחק כדורסל
    5/4 יוניברסל סטודיוס
    6/4 נסיעה ושלושה לילות בלאס וגאס. הגעה שבת אחהצ. מלון, מלונות בסטריפ, הופעות שבת-ראשון. שני אפשר המשך בסטריפ ו/או מלונות. לחילופין טיול יום לסכר הובר ולגרנד קניון (skywalk).
    9/4 שלישי מלאס וגאס בדרך ליוסמיטי. לינה בדרך בייקרספילד או יותר קרוב ליוסמיטי, תלוי בשעת היציאה.
    10-12/4 יוסמיטי לינה שתי לילות (הגעה מוקדם ככל שניתן ברביעי, התארגנות בלודג', מרכז המבקרים ותכנון יום טיול מלא בשמורה למחרת).
    12/4 שישי מיוסמיטי לסן פרנסיסקו דרך חורשת מריפוסה. הגעה לקראת ערב
    12-15/4 סן פרנסיסקו שלושה לילות.
    15/4 שני מסן פרנסיסקו לל.א. דרך כביש מס' 1. צפון כביש 1. לינה במונטריי.
    15-17/4 מונטריי (2 לילות). אקווריום, שייט לוויתנים.
    17/4 רביעי המשך כביש 1 דרומה עד לסן סימאון (לינה)
    18-20/4 חמישי המשך כביש 1 דרומה (ביקור בסולבנג') עד לאנהיים. לינה שתי לילות.
    19/4 שישי דיסני
    20/4 שבת סן דייגו ביום הגעה, פארק בלבואה מוזיאונים ו/או גן החיות
    21/4 ראשון סן דייגו עולם המים. לינה.
    22-24/4 מסן דייגו לל.א. אפשר להשלים קניות בסן דייגו או לעשות משהו בדרך/בל.א. מנוחה וקניות, אריזה, סרט בקולנוע אל קפיטן, בברלי הילס, ארוחת ערב עם המשפחה?
    23/4 מוזיאון הטבע NHM, מוזיאון המאובנים (Page Museum at La Brea Tar Pits). בברלי הילס, ארוחת ערב עם המשפחה?
    24/4 סיום התארגנות וטיסה חזרה

    1. ענת

      הי אודי, מסלול מצוין, לטעמי. בטוחה שתהנו מאד!

  37. איילת

    היי ענת,

    התייעצנו איתך לפני שנתיים בערך לגבי טיול שעשינו בצפון מערב ארה"ב, הטיול אכן היה הצלחה ואנחנו מודים מאוד על עזרתך.
    אנחנו מתכננים לנסוע בסוף ספטמבר ואוקטובר לשלושה שבועות בדרום מערב ארה"ב. אנחנו משפחה עם שני ילדים, אחד לפני גיוס ואחת בת 16. היינו כבר בערים של דרום מערב ארה"ב (לוס אנג'לס, לאס וגאס, סן פרנסיסקו) ובכביש 1, אך עדיין לא היינו בפארקים הלאומיים של הטבע באזור הזה. הנה המסלול שכרגע נמצא בשלב ראשונית, נשמח לדעת מה את חושבת עליו.

    27.09- נחיתה בסן פרנסיסקו
    28.09- סן פרנסיסקו
    29.09- יוסמיטי
    30.09- יוסמיטי
    01.10- יוסמיטי
    02.10- יוסמיטי. תחילת נסיעה לכיוון סקויה פארק.
    03.10- סקויה פארק
    04.10- העיירות קליקו וברסטו
    05.10- לאס וגאס
    06.10- גרנד קניון
    07.10- גרנד קניון ומוניומנט וואלי
    08.10- לייק פאוול ופייג'
    09.10- ברייס קניון
    10.10- ברייס קניון
    11.10- זאיון
    12.10- זאיון
    13.10- סדונה וטוסון, אריזונה
    14.10- סגווארו
    15.10- המשך טיול באזור סגווארו ודרום אריזונה. לינה בפיניקס
    16.10- ג'ושוע טרי, קליפורניה
    17.10- ג'ושוע טרי ונסיעה לכיוון LA
    18.10- טיסה חזרה מלוס אנג'לס

    תודה רבה.

    1. ענת

      הי איילת, שמחתי לשמוע שהטיול הקודם היה מוצלח!
      בסך הכל מסלול יפה ומיוחד. יש לי כמה הערות קטנות –
      לטעמי, אתם נותנים יותר מדי זמן לגרנד קניון ולברייס ואולי אפילו ליוסמיטי. זו העונה היבשה ביוסמיטי. הפארק יפה תמיד, אבל קחו את זה בחשבון ותכננו מראש מה אתם רוצים לעשות שם בשלושה ימים. בגרנד קניון זה בעיקר כמה תצפיות – סדר גודל של חצי יום לכל היותר. בברייס, זה גם כמה נקודות תצפית + מסלול הליכה בקניון וכל זה בדרך כלל מסתכם גם בחצי יום. במוניומנט וואלי, תראו מה בדיוק אתם רוצים לעשות כי שם זה בעיקר סיורים מודרכים (לא זולים) – תבדקו אם זה מצדיק את היום הזה מבחינתכם.
      לעומת זאת, מקומות להרחיב בהם –
      1. בסקויה אנד קינגס, אולי תרצו לטייל גם בקינגס קניון.
      2. טוסון – יש שם מוזיאון מוצלח מאד של הסונורה דזרט וזו גם לטעמי נקודה טובה להוריד בה הילוך ולעשות קצת השלמות "עיר".
      3. בדרום אריזונה, יש לכם את העיירות Tombstone ו-Bisbee (אולי תכננתם בכל מקרה לשלב).
      אם יש לכם זמן ומעניין אתכם, הייתי עושה את הדיטור של כביש 66 לעיירות Seligman ו-Oatman וגם שוקלת לשלב ערב ב-Flagstaff, עיירה חביבה מאד, ומבקרת שם במצפה הכוכבים המרשים.
      בסך הכל, אחלה מסלול. תשמרו על גמישות ואני בטוחה שתהנו מאד!

      1. איילת

        היי ענת, תודה רבה על המענה!

        אכן חשבנו בדיוק אותו דבר על מה שכתבת ומיד אחרי שכתבנו לך את ההודעה קיצרנו את השהייה ביוסמיטי, בגרנד קניון וגם בברייס. לעומת זאת הוספנו זמן לדרום אריזונה לאזור של טוסון וסדונה, והוספנו למסלול שלנו את פלגסטף ואת העיירות של רוט 66 (סליגמן וoatman), מדהימה הטלפתיה! 🙂 עשינו כל מה שאמרת עוד לפני שהספקנו לדבר. מקווה שיהיה לנו זמן להרחיב גם את אזור סקויה, אולי נרחיב קצת את הטיול.

        שוב תודה רבה

  38. טל

    היי ענת, שמי טל
    ראשית מצטרף לכל השבחים!!
    שנית, אני מתכנן טיול למערב הרצות הברית של כבערך 16 יום, באזור סוף אפריל עד תחילת מאי.
    אני דיי הולך לאיבוד עם רשימת המקומות המומלצים
    אשמח לקבל את דעתך איזה אזורים עדיפים לעונה זו ובאתם לזה, מאיפה כדאי להתחיל את הטיול ואיפה לסיים? ואיזה מקומות אסור לפספס?
    אני כן יודע שארצה להיות באזורים של הגרנד קניון , זאיון פארק וכו..
    המון תודה

    1. ענת

      הי טל, אני שמחה שאתה נהנה מהבלוג.
      16 יום זה פשוט קצת מעט בשביל המערב, בפרט אם אתה רוצה לשלב את הפארקים של יוטה ואריזונה. אולי בגלל זה אתה מתקשה בבניית המסלול. לדעתי בעונה הזאת אסור לפספס את יוסמיטי, כל השאר, די תלוי בך. אני חושבת שאם ממש אין אפשרות להוסיף זמנים, הייתי מכוונת לטיסה לסן פרנסיסקו, יומיים בעיר ואז יום באיזור מונטריי ומשם נסיעה ליוסמיטי שתיקח לך עוד 3-4 ימים מהטיול. משם לוגאס, או ביומיים של נסיעה ברכב או לחלופין, טיסה מ-Fresno (אני לא בטוחה שבכל סוכנות יאפשרו לך להחזיר שם את הרכב, אז זה משהו שתצטרך לבדוק). כל זה יקח לך 7-9 ימים. זה מותיר לך שבוע שבו תהיה יומיים בוגאס ובחמישה ימים האחרים תעשה את "סיבוב הפארקים" שמתואר כאן: זאיון, ברייס, פייג' והגרנד קניון. מקווה שעוזר.

  39. צליל

    היי נשמח מאוד לתגובה שלך על מסלול שהחלטנו אחרי ההמלצות שלך!
    טיסה במאי אפריל לחודש.
    טיסה מישראל לסן פרנסיסקו.
    3 ימים סן פרנסיסקו
    נסיעה לסן דייגו ולשהות בסן דייגו יומיים. מה משך הנסיעה? מומלץ להשכיר רכב?
    מסן דייגו ללאס וגאס בטיסה. אם יש שדה תעופה.
    4 ימים בלאס וגאס. משם חהשכיר רכב ללוס אנגלס
    יומיים לוס אנגלס או 3 ימים.
    מלוס אנגלס טיסה לניו יורק. 4 ימים ניו יורק.
    מניו יורק להשכיר רכב ולעשות נסיעה של 3 ימים עם עצירות עד מיאמי. בשביל חווית הנסיעה ומקומות שנראה בדרך.
    ממיאמי חזרה לישראל.

    סן דייגו עדיין לא ממש נסגרנו לכן אני לא בטוחה לגבי זה אשמח לשמוע את עצתך.
    אשמח חשמוע את דעתך והמלצה ליעד לסגור את החופשה בחופשת בטן גב. אולי האיטי באהמס. ואולי להוריד את סן דייגו מהפרק.

    1. ענת

      הי צליל,
      לדעתי כדאי לכם לשכור רכב לכל הטיול. בסן דייגו בודאות תצטרכו רכב. הייתי גם עושה את הדרך מסן דייגו לוגאס ברכב. זה חוויתי ולא קשה בכלל ולא יקח לכם יותר זמן מאשר להגיע לשדה, להחזיר רכב, לעבור בידוק, לעלות לטיסה, להגיע לוגאס ושוב לשכור רכב. כנ"ל מוגאס ללוס אנג'לס. אלו מרחקי נסיעה קצרים במונחים של המערב והנסיעות זה חלק מהכיף.
      מה שחסר לכם במערב זה יוסמיטי. במאי ממש אסור לפספס את הפארק. באפריל יהיה קר ועדיין יפהפה. הייתי לגמרי מורידה את סן דייגו לטובת יוסמיטי במקרה הזה ואולי מורידה גם יום בוגאס. אישית, הייתי גם מורידה את הקטע של הנסיעה בפלורידה. עד שאתם כבר מגיעים למערב, תתרכזו בו. את הזמן הזה תנו להרחבה בכביש 1 ומונטריי ואת פלורידה תשמרו לפעם אחרת. רוד טריפ וחווית נסיעה זה הרבה יותר כיף במערב. פחות צפוף ויותר מיוחד.
      בקיצור, לו אני במקומכם, הייתי עושה את המסלול שמתואר כאן בדף, לפי הסדר, בגרסת שלושה שבועות ומוסיפה לו כמה ימים בניו יורק וזהו. לגבי חופשת בטן גב, לא בדיוק ארה"ב ואני לא מכירה שם באיזור, אז לא יכולה לסייע, סורי.

  40. אורית

    שלום ענת,
    ראשית, חייבת להצטרף לכל המחמאות והשבחים… כל הכבוד לך על הבלוג. פשוט נפלא וכל כך עוזר.
    אנחנו זוג + 16,14
    שולחת לך את התכנון. אשמח מאד לחוות דעתך.
    יום 1 13/7 – ת"א – פרנקפורט
    פרנקפורט- לוס אנג'לס נוחתים ב – 13:10 התארגנות, רכב מלון ויציאה לסיבוב בקרבת המלון
    יום 2 14/7 – לוס אנג'לס
    יום 3 15/7 – לוס אנג'לס – יוניברסל סטודיו
    יום 4 16/7 – נסיעה ללאס וגאס
    יום 5 17/7 – לאס וגאס
    יום 6 18/7 – פייג'
    יום 7 19/7 – פייג'
    יום 8 20/7 – ברייס
    יום 9 21/7 – ציון
    יום 10 22/7 – לאס וגאס
    יום 11 23/7 – לאס וגאס
    יום 12 24/7 – נסיעה ליוסמיטי
    יום 13 25/7 – יוסמיטי
    יום 14 26/7 – עזיבה בצהריים ונסיעה לסן פרנסיסקו
    יום 15 27/7 – סן פרנסיסקו
    יום 16 28/7 – סן פרנסיסקו
    יום 17 29/7 – סן פרנסיסקו
    יום 18 30/7 – מונטריי
    יום 19 31/7 – מונטריי
    יום 20 1/8 – מורו ביי
    יום 21 2/8 – סנטה מוניקה
    יום 22 3/8 – טיסה מלוס אנג'לס לניו יורק המראה ב 16:00
    יום 23 4/8 – ניו יורק
    יום 24 5/8 – ניו יורק
    יום 25 6/8 – ניו יורק
    יום 26 7/8 – ניו יורק
    יום 27 8/8 – ניו יורק – ת"א המראה ב – 16:00

    1. ענת

      הי אורית, אני שמחה לשמוע שאתם נהנים מהבלוג! המסלול נראה לי מצוין. באופן אישי, הייתי מורידה יום בוגאס ומוסיפה אותו ליוסמיטי או משלבת גם את הגרנד קניון. זה תלוי גם במזג האוויר ומצב השריפות. אבל בסך הכל, מצוין. בטוחה שתהנו המון!

    2. צליל

      היי ענת
      תודה רבה על התשובה המפורטת!
      עשינו כמה שינויים. מתחילים באל איי ליומיים משם נסיעה ברכב לוגאס נשהה שם 4 ימים ומשם נמשיך בנסיעה ליוסמיטי לילה אחד ומשם נמשיך לסןפרנסיסקו ל3 או 4 ימים. מסן פרנסיסקו יש לנו טיסה לניו יורק. נהיה שם 4 5 ימים ומשם נטוס לנאשוויל ל3 ימים. מנאשוויל נחזור בנסיעה למיאמי ברכב.

  41. מתנה מסיקה

    שלום ענת. הבלוג שלך מדהים . כל כך הרבה מידע ענייני שעוזר לי בתוכנית הטיול.
    אנו זוג מבוגרים . אנו נוסעים למערב ארהב מאמצע מאי עד אמצע יוני.נוחתים בסן פרנסיסקו
    התוכנית שלנו:
    15.5 ס.פ.
    16 ס.פ
    17 נסיעה צפונה לסוסליטו לינה באוקלנד

    18 יציאה ליוסמיטי לינה באל פורטל
    19 יוסמיטי לינה לא סגור עדיין
    20 המשך יוסמיטילמריפוזה גרוב לינה במונטריי
    21 מונטריי והסביבה לינה במונטריי
    22 כביש 17 מייל כביש 1 לסאן סמיון
    23 מצודת הרסט כביש 1 דרומה לינה בסנטה ברברה או בסולבז'
    24 נסיעה ללוס אנגל'ס ביקור בהוליווד ס מוניקה שוק איכרים לינה בL. A
    25 יציאה מלונג ביץ' לקרוז לרביירה של מקסיקו לשבוע
    1.6 חזרה לL.A לינה בלוס אנג'לס
    2.6 יוניברסל לינה בלוס אנג'לס
    3.6 נסיעה לסאן דייגו עולם הים לינה בסאן דייגו
    4.6 לינה בסאן דייגו
    5.6 נסיעה מזרחה כביש 40 פלוס 15 לינה בנידלס
    6.6 כביש 66 לכוון גרנד קניון לינה בטוסיאן
    7.6 גרנד קניון לינה בפייג'
    8.6 פייג' לינה בפייג'
    9.6 נסיעה לקניון ברייס לינה בכניסה לברייס
    10.6 נסיעה לפארק ציון לינה ב ST GEORGE
    11.6 נסיעה ללאס וגאס לארבעה לילות
    15.6 טיסה הביתה
    רציתי לשאול אותך אם המסלול בסדר האם יש לשנות משהו מבחינת הלינות
    לוס אנג'לס נראה לי לא מאורגן כל כך. אם תוכלי לייעץ לי בקשר לזה
    המון תודה על זמנך ואדיבותך

    1. ענת

      הי מתנה, בסך הכל נראה לי בסדר גמור. הייתי קצת מוסיפה לסן פרנסיסקו ומקצרת ביציאה ליוסמיטי. אין סיבה שיקח לכם יותר מיום אחד להגיע ולטייל ממש ביוסמיטי. הייתי עושה את היום של ה-17 בסן פרנסיסקו כולו. אם אתם רוצים, אפשר את סוסליטו באותו היום, אם כי לטעמי יותר מעניין לטייל בסן פרנסיסקו העיר גם ביום הזה. סוסליטו זה עניין של גג שלוש שעות, כולל הנסיעה הלוך ושוב. אפשר לסיים מחוץ לסן פרנסיסקו ביום הזה, אם כי לא חושבת שהייתי בוחרת דווקא באוקלנד, אלא מרחיקה עוד כשעה נסיעה מזרחה לכיוון יוסמיטי. אוקלנד לא כזה להיט מבחינת שהייה ללינה (עשינו את זה כבר – לא מסוכן אבל גם לא סימפטי במיוחד) ועדיף לכם להתקרב עוד קצת ליוסמיטי. ואז ביום של ה-19 תוכלו כבר להכנס לפארק בצהרי היום ולטייל בעמק. אני ממליצה לכם לנסות למצוא לינה בעמק, לשני הלילות, כך שאת היום של ה-19 תבלו בניחותא במסלולי טיולים בעמק עצמו. זו תקופה מהממת להיות בה ביוסמיטי וכדאי להקדיש לעמק יום וחצי לפחות.
      בנוסף, ביום של ה-9 ביוני, הייתי מבקרת בברייס ואז ממשיכה ללינה בספרינגדייל. כך תהיו מוקדם בבוקר בזאיון ותוכלו להכנס עם הרכב לחניה ליד מרכז המבקרים ומשם לקחת את השאטל. אם תגיעו אחרי תשע בבוקר, כבר יש סיכון שלא יוותרו מקומות חניה ואז תצטרכו לקחת קודם שאטל מהעיר ואז שאטל בתוך הפארק. לא נורא, אבל מבזבז קצת זמן.
      דווקא לוס אנג'לס נראה לי בסדר. תהנו הרבה!

  42. רם

    היי ענת,
    אנחנו זוג שמתכננים טיול לארה״ב בחודשים אפריל-מאי. אנחנו נוחתים במיאמי, חשבנו לעשות כמה ימים במיאמי בשילוב של יום באיים הקריביים. ממיאמי טיסה לסן פרנסיסקו ומסן פרנסיסקו לכיוון לוס אנגלס ולאחר מכן וגאס ומשם טיסה לניו יורק לכמה ימים ולסיים שם את הטיול. רציתי לדעת אם תוכלי להמליץ לנו על תכנון נכון עבור 3-4 שבועות.

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי רם, אין לי כל כך ניסיון בקאריביים אבל יום אחד בקאריביים נשמע לי על פניו קצר מאד. לדעתי מדובר בקרוזים של כמה ימים אז תבדוק את זה.
      בכל מקרה, לדעתי כדאי לכם לצמצם יעדים, אחרת במערב באמת יהיה לכם קצר מדי ותפספסו לגמרי את החלק של הטבע. בשביל זה צריך 3 שבועות במערב במינימום, כמו שאתם רואים כאן בתכנית. הייתי עושה את זה פלוס שבוע בפלורידה וזהו. בלי ניו יורק הפעם, כי זה מעמיס לכם עוד טיסת פנים ודורש עוד ימים. אם ממש חשוב לכם ניו יורק, תוסיפו עוד כמה ימים לטיול. לחלופין, תעשו טיול רק במזרח ארה"ב, ותוסיפו יעדים כמו וושינגטון די.סי., מפלי הניאגרה ובוסטון.

    2. מאיר

      שלום ענת,
      תודה רבה על הבלוג!!! המון מידע מועיל ומאוד מאוד עוזר לנו.
      אנחנו זוג + 3 בנים (16, 14 8) מתכננים לטייל במערב ארה"ב מה-27/9/19 עד 17/10/19. (20 לילות).
      פעם ראשונה בארה"ב. אוהבים לטייל בערים וגם ומאוד בטבע/נופים (פחות הליכות רגליות ארוכות).
      נשמח מאוד לדעתך והערותיך למסלול שבנינו (בעזרת הבלוג שלך ).
      1. 27/919 טיסה – לוס אנג'לס הגעה 16:00
      2. 28/9/19 לוס אנג'לס – לוס אנג'לס
      3. 29/9/19 לוס אנג'לס – לוס אנג'לס – יוניברסל
      4. 30/9/19 לוס אנג'לס – סן דייגו
      5. 1/10/19 סן דייגו – סן דייגו (sea world)
      6. 2/10/19 סן דייגו – סן דייגו
      7. 3/10/19 סן דייגו – לאס וגאס
      8. 4/10/19 לאס וגאס – לאס וגאס
      9. 5/10/19 לאס וגאס – לאס וגאס
      10. 6/10/19 לאס וגאס – לאס וגאס
      11. 7/10/19 לאס וגאס – פאתי יוסימטי (לינה ב-LEEVININg. ( 6 שעות נהיגה נטו.)
      12. 8/10/19 פאתי יוסימטי – יוסימיטי (נסיעה ליוסמיטי דרך מעבר TIOGA, ולינה בתוך הפארק ביוסמיטי ואלי)
      13. 9/10/19 יוסימיטי – יוסימיטי (אפשר ללון בצד המערבי מחוץ לפארק (זול יותר במקצת) ב-EL PORTAL או אפילו ב-GROVELAND או באזור)
      14. 10/10/19 יוסימיטי (חורשת מריפוזה עצי הסקויה 3 שעות) – סאן פרנסיסקו (כ-6 שעות נהיגה)
      15. 11/10/19 סאן פרנסיסקו – סאן פרנסיסקו
      16. 12/10/19 סאן פרנסיסקו – סאן פרנסיסקו
      17. 13/10/19 סאן פרנסיסקו – סאן פרנסיסקו
      18. 14/10/19 סאן פרנסיסקו – מונטריי (2-3 שעות נהיגה)
      19. 15/10/19 מונטריי – מונטריי
      20. 16/10/19 מונטריי – כביש 1 ב MORRO BAY כביש אחד, ביקור ב-BIG SUR, המשך טיול לאורך כביש 1 () ולינה ב –MORRO BAY
      21. 17/10/19 MORRO BAY – לוס אנג'לס טיסה חזרה (טיסה ב18:00)

      בהחלט ננסה להזמין לינה דרך הקישור שלך
      תודה רבה

      .

      1. ענת

        הי מאיר,
        בסך הכל נראה לי בסדר, אבל אני לא משתגעת על הנסיעה ביום האחרון ממורו ביי עד שדה התעופה. אולי זה עניין אישי שלי, אבל טיסה בשש בערב זה אומר להגיע לשדה בשלוש אחה"צ אחרי חציה של לוס אנג'לס. יש פקקים אימתניים הרבה פעמים בכניסה וביציאה מהעיר ונהוג לקחת המון ספיירים. בדקתי עכשיו בגוגל מפס והוא חוזה עד ארבע שעות וארבעים דקות ממורו ביי לשדה בימי חמישי עם הגעה עד השעה שלוש. נהוג להוסיף עשרים אחוז לתחזיות של גוגל, ליתר ביטחון, כך שאנחנו מדברים על בערך חמש שעות. זה אומר שאם אתם מוסיפים עצירה של שעה לארוחת צהריים, אתם ממלאים את היום לגמרי בלי ספיירים. אם זה מתאים לכם, סבבה. לי אישית לגמרי מלחיץ מדי לעשות יום אחרון בנהיגה בבלאגן של לוס אנג'לס. מספיק תאונה של מישהו בדרך ועיכוב של עוד שעתיים ואתם כבר בבעיה.
        הייתי מנסה להחליף איכשהו כך שתגיעו לסיום מסן דייגו או לוס אנג'לס עצמה ולבלות את הבוקר האחרון במשהו לא רחוק מדי מהשדה. בהצלחה!

    3. עמיר

      היי ענת,
      תודה על הבלוג והמידע הנהדרים, אנחנו זוג + ילד בן 13.
      מתכננים טיול לחוף המערבי בחגים, תחילת אוקטובר 2019.לא היינו בחוף המערבי עדיין.
      פחות מעונינים בפארקי שעשועים (היינו בהם בחוף המזרחי)
      נשמח לחוות דעתך על המסלול הבא:
      יום1 אחה"צ: נחיתה בסן פרנסיסקו
      ימים 2-4: סן פרניסקו
      יום 5 בוקר: נסיעה ליוסימיטי ולינה בפארק או בסביבותיו לשני לילות, טיול של אחה"צ ויום שלם בפארק
      יום 7: נסיעה למונטריי ולינה בה
      יום 8: כביש 1 עד סנטה ברברה
      יום 9: נסיעה ללאס וגאס ולינה בה
      יום 10: נסיעה לפארק ציון , טיול אחה"צ בפארק ולינה בפארק או בסביבותיו
      יום 11, בוקר, טיול בציון אחה"צ: נסיעה לפארק ברייס ולינה בו
      יום 12: בוקר , טיול בברייס, אחה"צ נסיעה לפייג' ולינה בפייג'
      יום 13 : פייג' : אגם פאואל, עיקול הפרסה, קניון אנטילופ, לינה בפייג'
      החזרה שלנו היא ביום ה 15 בצהריים לאס וגאס ואנו מתלבטים אם מפייג' להמשיך לגרנד קניון ואז כנראה נאלץ לוותר על היוסמיטי או לוותר על הגרנד קניון.
      מה דעתך?
      תודהרבה,
      עמיר

      1. ענת

        הי עמיר, מרגיש לי קצת עמוס, בפרט כשנוסעים עם נער צעיר. מציעה לך להושיב את זה על טבלת אקסל ובכל יום לרשום את זמני הנסיעה לפי גוגל + 20%. אין לכם כאן כמעט אף יום בלי נסיעה וברובם מדובר בנסיעות ארוכות עד ארוכות מאד. זה מסלול שיותר מתאים לשלושה שבועות מאשר לשבועיים. הייתי מורידה לגמרי את כביש 1 במקרה שלכם. זו נסיעה מייגעת למדי ואתם עושים אותה בלי יותר מדי זמן לעצירות בדרך בכל מקרה. במקום זה, צאו מיוסמיטי לוגאס ולדעתי האישית, ותרו גם על הגרנד קניון מפאת עומס הנסיעות הכבד גם ככה. אבל את זה גם תוכלו לשנות תוך כדי תנועה, כשתראו מה מתאים לכם יותר. בהצלחה!

  43. נגה

    הי ענת!

    תודה רבה על בלוג מדהים ושימושי!!

    אשמח לעזרתך בכמה שאלות, אך לפני כן קצת פרטים עלינו ועל הטיול:

    2 אחיות בגילאי 30+, נוסעות במאי. מתחילות את הטיול בווגאס ומסיימות בלוס אנג'לס?

    שאלותיי:
    1. האם בתקופה של אמצע מאי, סביר להניח שטיוגה יהיה פתוח?
    2. האם במאי יש צורך להזמין לינה מראש בפייג' או שסביר להניח שאפשר בספונטניות למצוא משהו טוב במחיר טוב?
    3. משהו מעניין לראות בדרך מווגאס ליוסימטי? אולי אפילו איזה אאוטלט לעשות קניות?
    4. האם המרחקים בתוך יוסימטי הם גדולים בין האטרקציות שכדאי לראות?

    בנוסף, אשמח לדעתך בנוגע למסלול שלנו:
    יום שני 6.5: נחיתה ב19:20 ו23:00 בלילה בווגאס (טיסות נפרדות)
    7.5 נסיעה וגרנד קניון. לינה בפייג'
    8.5 קניון אנטילופ, אגם פאוול לינה בפייג'
    9.5 פרסת הסוס, ברייס קניון, לינה ליד הברייס קניון
    10.5 – יום שישי אולי פארק ציון וחזרה לווגאס לקראת שבת. (שומרות שבת)
    11-12.5 : ווגאס
    13.5: יום שני- מתלבטות אם כבר אחה"צ- ערב לצאת לכיוון יוסימטי או שעדיף להישאר את הלילה בווגאס
    14.5: נסיעה ליוסימטי – לינה בעיירה קרובה לכניסה לפארק. מתלבטות אם להזמין מקום בלי ויומינג או משהו דומה שקרוב ממש לטיוגה, או שעדיף לא לקחת סיכון ולישון במקום רחוק יותר אבל שבכל מקרה יהיה על הדרך לפארק. (גם הכניסה המזרחית סגורה)
    15-16.5: יוסימיטי. ב16.5 בערב כבר לישון בעיירה מחוץ לפארק לכיוון לוס אנג'לס. (איפה כדאי?)
    17-18.5: נסיעה ללוס אנג'לס (שבת לא יותר מדי מטיילות)
    19.5: יום ראשון: מתלבטות אם לראות את לוס אנג'לס או ליסוע קצת על כביש מספר אחד לאן שנגיע
    20-21.5: פארקים יוניברסל ודיסני
    22.5: אם נסענו בראשון על כביש מספר אחד אז אולי לראות קצת את העיר / שופינג וטיסה הביתה

    ממש תודה רבה מראש על ההיענות!

    1. ענת

      הי נגה,
      התייחסות למסלול –
      ב-10, אל תבנו על סיור קצר בזאיון. צריך שם להחנות במרכז המבקרים ולהתנייד בשאטל. אני לא יודעת מתי נכנסת השבת, אבל חשבו לכן היטב את הזמנים, או שתשארו ללון באיזור זאיון.
      לא הייתי בונה על טיוגה פאס במאי. זה מאד תלוי בשלגים שירדו החורף, אבל בהרבה שנים הוא נפתח רק ביוני. לגבי מתי לצאת בוגאס – הייתי משאירה את זה פתוח. אישית, אנחנו מאד לא אוהבים את וגאס ומשתדלים להמעיט בלילות שם אבל יש הרבה שמתאהבים בעיר ורוצים כמה שיותר. אתן שתיים ולא בשיא העונה, אז לדעתי אין חובה להחליט מראש ותוכלו במקום לראות מה בא לכן.
      ביוסמיטי הייתי מוסיפה יום אם אפשר. זו תקופה נהדרת לביקור בפארק.
      לנסוע בכביש 1 מלוס אנג'לס לא כדאי. הנופים היפים הם בחלק הצפוני שלו. בחלק הדרומי מדובר ברצף עיירות, חביבות יותר או פחות, אבל לא אטרקציות מדהימות. את היום הזה הייתי לגמרי מעבירה ליוסמיטי.

      לשאלותיך –
      1. כאמור, לא לבנות על זה. תראו במקום.
      2. בפייג' הייתי כן מזמינה ובודקת מראש. במיוחד אם זה סופ"ש. וזה בכל מקרה יחסית יקר.
      3. אנחנו אוהבים לעצור סתם בחנויות, וולמארטים, טארגטים, ווטאבר. בכולם אפשר להנות מחווית שופינג. דווקא אאוטלטים אלי אישית פחות מדברים (המון הסתובבות ולרוב אין מציאות). אפשר לעצור בעיירה Calico או סתם לנהוג (במיוחד אם אתן מתחלפות) ולעצור לדלק, ארוחה וכד'. לא חייבים עצירות ארוכות יותר.
      4. דורש רכב בתוך העמק, או להשתמש בשאטל. הפארק די גדול ובעונה הזאת, כדאי לטייל בו כמה שיותר ולכסות כמה שיותר נקודות תצפית ומפלים.
      תהנו!

      1. נגה

        היי ענת, תודה על התשובה!

        1. האם נראה לך ריאלי להספיק את גרנד קניון, פייג' (עם כל המשתמע) וברייס. יציאה בבוקר של שלישי מווגאס וחזרה עד שישי בסביבות 13:00 בצהריים?
        2. במידה וטיוגה סגור, האם עדיף מווגאס להגיע ישירות ליוסמיטי, או שעדיף להגיע קודם ללוס אנג'לס. לפי התכנון שלנו, אם נגיע קודם ללוס אנג'לס זה ייתן לנו עוד יום ביוסמיטי.
        3. האם הדרך מהגראנד קניון קשה או שניתן לעשות אותה בלילה? האם רלוונטי באמת לצאת מווגאס ובאותו יום לעשות את הגראנד קניון וליסוע לפייג'? (תזכורת – זה ביום אחרי ההגעה מהארץ)
        4. בהתחשב בכך שטיוגה פאס סגור, איפה כדאי לנו ללון מחוץ ליוסמיטי?
        5. העמק קרוב לכל האטרקציות? כדאי לישון בו שני לילות?

        תודה רבה רבה!!

      2. ענת

        נגה, לשאלותיך –
        1. אפשרי אבל בתנאי שלא מתעכבים לשיט של יום שלם בפייג' ועושים רק את קניון אנטילופ.
        2. אפשרי. תראו רק שבכלל באמת כדאי לכם להגיע ללוס אנג'לס. תלוי מה רציתם לעשות שם.
        3. מאד לא כדאי לנהוג אחר הצהריים ובלילה כשאתם עם ג'ט לג. מתכון טוב להרדמות על ההגה בכבישים החשוכים של המדבר… מבחינת הגוף, זה יהיה כמו לנהוג בשתיים בלילה ממש אל תוך הלילה. לא מומלץ. אנחנו שני נהגים שמתחלפים ושנינו עם ניסיון רב בנהיגה בארה"ב ובל זאת, בימים שאחרי הטיסה מקפידים לסיים את הנהיגות עד השעה 4 אחה"צ.
        4. איפשהו בצד המערבי 🙂 מציעה להתחיל מבדיקה בבוקינג לגבי לינות במרחקים שונים מהכניסה המערבית לפארק. העיירות הגדולות יותר הן Oakhurst ומריפוזה.
        5. כן, בהחלט עדיף לישון בעמק. הכניסה והיציאה מהעמק זה סדר גודל של שעה נסיעה לכל כיוון.

  44. קרן

    ענת שלום,
    אנו משפחה, זוג הורים + שלושה ילדים (17,13,8) נוסעים בתחילת אוקטובר הבא ללוס אנג'לס, כביש מספר אחד, סאן פרנסיסקו, יוסמיטי, לאס וגאס וחזרה ללוס אנג'לס. סה"כ 17 יום. בשלב זה מזמינים מלונות וקצת מתלבטים בעניין יוסמיטי.
    מעונינים ללון שם יומיים, מגיעים מסאן פרנסיסקו. ומעונינים במלון מרכזי, שלא נהיה חייבים להסתגר בערב בחדר. מתלבטים האם עדיף ללון בכניסה המערבית לפארק או המזרחית. כאשר ביום העזיבה יוצאים לכיוון וגאס ועושים את הנסיעה ביום אחד!!!
    כמה זמן הנסיעה עשויה לקחת מאזור סאן פרנסיסקו לממות לייק (הקרוב למעבר טיוגה)? איפה עדיף ללון? האם יש סיורים מאורגנים של יום בתוך הפארק באזור הואלי?
    תודה רבה,
    קרן

    1. ענת

      קרן, בלי להכנס לפרטי המסלול, 17 יום זה קצר מדי. זה מסלול של שלושה שבועות והקיצור בארבעה ימים לא פשוט בכלל. זה יוצא טיול עם המון המון נסיעות ופחות מדי "טיול", בפרט בהרכב משפחתי עם ילדים. ממליצה לכם להושיב את התכנית על טבלה מסודרת, כולל זמני נסיעה כל יום (לא לשכוח להוסיף עשרים אחוז להערכות של גוגל מפס) ולראות אם אכן זה מה שתרצו. לו אני במקומכם, הייתי מנסה להוריד דברים, כמו הנסיעה לאורך כביש 1 ואולי אפילו יוסמיטי. לשיקולכם, כמובן.
      לשאלותיך, ממות' לייקס זה כמעט שעה מיוסמיטי. זו נסיעה של 6-7 שעות מסן פרנסיסקו, וזה בלי להתקע בפקקים בעיר ביציאה (כלומר, תלוי מאיפה בסן פרנסיסקו אתם יוצאים ובאיזו שעה). בכל מקרה, אין טעם לנסוע עד שם כי אתם רוצים לטייל בוואלי. המקום הנכון לעצירה יהיה ללינה בתוך הוואלי. אני מניחה שיש חברות שעושות סיורים מאורגנים בפארק – אבל באמת אין צורך. אפשר פשוט לבנות לבד תכנית טיול עם הרכב שלכם שתשלב עצירות בנקודות עניין עם מסלולי טיול רגליים שמתאימים לכם. הדבר היחיד שקצת חסר במקרה שלכם זה זמן… בכל מקרה, עיינו בדפים כאן על יוסמיטי ותוכלו להבין לבד לאן לנסוע בפארק.

  45. רחלי

    הי,

    אנחנו רוצים לנסוע לטיול של 10 ימים לפארקים של אריזונה (התחלה וסיום בווגאס) באפריל 2019. אנחנו שני מבוגרים ושני ילדים ואנחנו מתלבטים האם יותר הגיוני ונוח לשכור קראוון ולישון בחניוני קראוונים, או לשכור רכב פרטי ולישון במוטלים/מלונות. נשמח לדעתך… תודה.

    1. ענת

      הי רחלי,
      לעשרה ימים, לגמרי הייתי הולכת על רכב ומוטלים. זה טיול מאד קצר בסך הכל. בקראוון מאבדים כחצי יום בלקיחה וחצי יום בהחזרה. אם אין לכם ניסיון בקראוונים, זה יאט אתכם מאד ויקח עוד יותר זמן. גם חובבים מושבעים של קראוונים אומרים שזה מתאים לטיול של שלושה שבועות או יותר. קראוון גם לא מוזיל עלויות בהשוואה לאופציה של רכב ומוטלים. קראוון לוקחים בשביל החוויה – שיש מי שאוהבים ומי שפחות – וכאמור, כדי להנות ממנה צריך קצת יותר זמן.

  46. חן

    היי יעל,
    אני נוסעת ב-25.12.18 לארצות הברית עד 24.01.19.
    נוחתת בניו יורק וישר לוקחת טיסה לוירג'יניה לבקר חברים ואחרי כמה ימים נוסעים ברכב למיאמי.
    התכנון היה להמשיך משם ללוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ושוב ניו יורק.
    ממש אשמח לקבל המלצות לעונה הזו.

    1. ענת

      הי חן,
      לא הבנתי כל כך את ההמשך ממיאמי. אתם רוצים לנסוע ברכב לחוף המערבי ואז לחזור? כי בשלושה שבועות זה קצת צפוף. אם את מתכוונת לטוס לסן פרנסיסקו ולהיות כמה ימים שם וכמה ימםי בלוס אנג'לס ואז לטוס בחזרה לניו יורק, זו אפשרות.
      שימו לב שלא רק שמאד קר, אלא זו עונה שיש בה סופות שלגים לפעמים. הנסיעה מוירג'יניה למיאמי לא טריביאלית. יכולה להיות נהדרת והכל יהיה בסדר ויכולה גם להיות בשלג (שאז עדיף לוותר). כנ"ל לגבי טיסות, קחי בחשבון שזו עונה שבה טיסות עלולות להדחות בגלל סופות.
      חוץ מזה, נראה לי בסדר, היות ואת מתמקדת בערים. קחי ביגוד חם לניו יורק ויהיה בסדר.

    2. הדר

      שלום ענת,
      לאור הערותיך הקודמות וחישוב מחדש, אשמח אם תתייחסי למסלול הטיול המתוכנן ליוני יולי 2019.
      משפחה 2+ 3 מתבגרים לראשונה בארהב באזור זה. אוכלים כשר.
      נוסעים עם משפחה שלא נוסעת בשבת . האם יש דרך להכניס את סנט דייגו? האם המסלול הגיוני?
      יום
      1 ד TLV-LAX יום הנחיתה. 18:30

      2 ה LAX –LAS VEGAS נסיעה לכיוון וגאס. עצירה בעיירה BARSTOW להצטיידות
      3 ו LAS VEGAS
      4 שבת LAS VEGAS
      5 א ZION על הבוקר נסיעה לפארק ציון.
      6 ב ZION המשך טיול בפארק, לינה מומלצת מזרחית לפארק, בכפר MOUNT CARMEL, שם
      יותר זול מאשר בפארק וכבר לברייס קניון, כשעה + נהיגה. לינה
      7 ג BRYCE -PAGE סיום ברייס ואחה"צ נסיעה לכיוון פייג', כשעתיים וחצי נהיגה נטו. מבקרים
      באנטילופי קניון ובהורסשו בנד. בעיירה יש גם וולמארט ענק להצטיידות. לינה בפייג'. הכביש עובר
      על סכר glen dam
      8 ד PAGE שייט (קיאקים או מאורגן) של חצי יום לכל היותר ואחה"צ (השייט עדיף בבוקר בגלל החום)
      ביקור בסכר גלן, לינה בפייג'
      9 ה MONUMENT VALLEY נסיעה למוניומנט ואלי, כשעתיים נסיעה נטו, סיור כמה שעות במקום
      ואחר כך נסיעה ללינה ב-TUBA CITY או במוטל ב-CAMERON
      10 ו GRAND CANYON נסיעה לכיוון הגרנד קניון. ביקור ב-TUSAYAN לצפייה בסרט IMAX,
      המשך לקניון ולינה בתוך הפארק. צפייה על השקיעה.
      11 שבת GRAND CANYON צפייה בזריחה המשך טיול לאורך התצפיות. במוצ"ש נסיעה של כשעה
      אחת ללינה בעיירה WILLIAMS על כביש 66
      12 א LAS VEGAS נסיעה לכיוון וגאס. בדרך אפשר להיכנס לעיירה SELIGMAN (לבקר בסכר HOOVER
      ולינה בוגאס,
      13 ב MAMMOTH LAKES על הבוקר יציאה לכיוון יוסמיטי. לינה ב-MAMMOTH LAKES או ב-LEE
      VINING. כחמש או חמש וחצי שעות נהיגה נטו, לינה בממות' לייקס
      14 ג YOSEMITE על הבוקר נסיעה ליוסמיטי דרך מעבר TIOGA, ולינה בתוך הפארק ביוסמיטי ואלי.
      15 ד YOSEMITE המשך טיול ביוסמיטי כל היום, אפשר ללון בצד המערבי מחוץ לפארק (זול יותר
      במקצת) ב-EL PORTAL או אפילו ב-GROVELAND או באזור.
      16 ה SF נסיעה לסן פרנסיסקו, כשלוש שעות נהיגה נטו. לינה בעיר
      17 ו SF לינה בעיר
      18 שבת SF לינה בעיר
      19 א MONTEREY על הבוקר נסיעה למונטריי. כשעתיים נהיגה, אפשר לבקר באקווריום או שייט לצפייה
      בלויתנים לינה אפשר להתקדם לעיירה CARMEL
      20 ב MORRO BAY כביש אחד, ביקור ב-BIG SUR, המשך טיול לאורך כביש 1 () ולינה ב-MORRO
      BAY
      21 ג LA לצאת ממורו ביי לכיוון יוניברסל. ביקור ביוניברסל ולינה בסביבה
      22 ד LA אפשר לטייל בשדרות הוליווד ובסנטה מוניקה
      23 ה LA דיסני
      24 ו LAX – TLV טיסה אחהצ

      1. ענת

        הי הדר,
        נראה לי מעולה. רק שימי לב שזמני הנסיעות שלכם טיפה קצרים ביחס למציאות. למשל, בין יוסמיטי לסן פרנסיסקו זה יותר לכיוון 6-7 שעות בפועל. אבל עדיין, התכנית נראית לי מצוינת. תהנו!

  47. דניאל

    היי ענת,
    אני ובן זוגי מתכננים לטוס לארה"ב בספטמבר 2019 הקרוב לכל תקופה החגים.
    התכנון הוא בין שבועיים -שלושה שבועות באזור לוס אנג'לס-וגאס-סן פרנסיסקו – ומשם מעבר לעוד שבוע + – לאזור ניו יורק.
    משם להמשיך לקובה ולסיים את הטיול במקסיקו.

    סה"כ מוקצב לנו חודש וחצי לכל התענוג
    האם זה משהו שאפשרי?
    מה הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת?
    תודה!

    1. ענת

      הי דניאל, הגעת לדף הנכון בבלוג 🙂 יש לך כאן את מסלול הטיול הקלאסי לדרום-מערב שמכסה בדיוק את מה שרצית. הוא אורך שלושה שבועות בדיוק. לזה תוסיפו את ניו יורק ואתם סגורים לחלק האמריקאי. לא מבינה הרבה בקובה או מקסיקו אז קשה לי ליעץ לגביהם.

    2. הדר

      תודה רבה ענת

  48. עמר מישר

    הי ענת,
    האתר שלך הפך להיות אתר הבית שלנו בזמן האחרון (זמן תכנון טיול בר המצוה…) – תודה!
    אנחנו זוג + 3 (בר מצוה, 10, 6 וחצי) מתכננים טיול של כארבעה שבועות בארה"ב מסוף יוני 2019.
    נשמח לשמוע את דעתך על התכנון (יש לנו איזה יום יומיים שנראה שאפשר לשחק איתם ונשמח לעצתך):
    6/25/2018 טיסה – לוס אנג'לס
    6/26/2018 לוס אנג'לס – לוס אנג'לס
    6/27/2018 לוס אנג'לס – לוס אנג'לס – יוניברסל
    6/28/2018 לוס אנג'לס – כביש 66 – kingman
    6/29/2018 Kingman – כביש 66 – גרנד קניון
    6/30/2018 גרנד קניון – פייג'
    7/1/2018 פייג' – פייג'
    7/2/2018 פייג' – ברייס – ספרינגדייל
    7/3/2018 ספרינגדייל – זאיון – לאס וגאס (רוצים להיות בוגאס בחג העצמאות)
    7/4/2018 לאס וגאס – לאס וגאס
    7/5/2018 לאס וגאס – לאס וגאס
    7/6/2018 לאס וגאס – פאתי יוסימטי
    7/7/2018 פאתי יוסימטי – יוסימיטי
    7/8/2018 יוסימיטי – יוסימיטי
    7/9/2018 יוסימיטי – יוסימיטי (יום "ספייר")
    7/10/2018 יוסימיטי – סאן פרנסיסקו
    7/11/2018 סאן פרנסיסקו – סאן פרנסיסקו
    7/12/2018 סאן פרנסיסקו – סאן פרנסיסקו
    7/13/2018 סאן פרנסיסקו – סאן פרנסיסקו (יום "ספייר")
    7/14/2018 סאן פרנסיסקו – מונטריי
    7/15/2018 מונטריי – מונטריי
    7/16/2018 מונטריי – כביש 1
    7/17/2018 כביש 1 – לוס אנג'לס
    7/18/2018 לוס אנג'לס – לוס אנג'לס (דיסנילנד)
    7/19/2018 לוס אנג'לס – סן דייגו
    7/20/2018 סן דייגו – סן דייגו (sea world)
    7/21/2018 סן דייגו – טיסה חזרה

    תודה,
    עומר

    1. ענת

      הי עמר, אני שמחה לשמוע שהאתר עוזר!
      נראה לי מסלול מצוין ומרווח. אישית, הייתי מעדיפה לבלות את ה-4 ביולי בעיירה אמריקאית נחמדה ולא בבלאגן של וגאס. יש לכם שם את סיינט ג'ורג' על הדרך ואפילו אולי הוריקיין. שווה לבדוק מה יש שם באירועים. וגאס בעיני ממוסחרת להחריד וקיטשית ופחות משקפת את רוח החג (ומן הסתם גם תהיה מאד יקרה בחג). אבל לשיקולכם. חוץ מזה, לא הייתי משנה. כולל לא את ימי הספייר. זו אחלה תקופה להיות בה ביוסמיטי. תהנו!

  49. ליאת

    הי ענת היקרה!
    טיול ראשון שלי לארה"ב, רווקה בת 26, לכמעט חודש
    אשמח להמלצה האם המסלול הבא נראה טוב והאם מומלץ לשנות/ להוסיף
    ללוס אנג'לס – 5 לילות
    אזור אירוזנה – 5 לילות (2-3 מהפארקים הבאים – ציון, פייג', זאיון, ברייס וגראנד קניון.)
    ווגאס – 5 לילות
    סן פרנסיסקו- 2 לילות
    מיאמי- 5 לילות
    ניו יורק – 5 לילות

    האם כדאי להוסיף את מפלי הניאגרה/פילדלפיה או אזור כלשהו אחר שכדאי לראות?
    התכנון הוא לחודש אוקטובר הבא..
    תודה רבה
    ליאת

    1. ענת

      הי ליאת,
      חסר לך המון אחרי וגאס. אלא אם כן את טסה מוגאס לסן פרנסיסקו ואז לדעתי זה ממש לא שווה את זה בשביל יומיים. את צריכה להושיב את זה בצורה מסודרת יותר על טבלה, כולל מרחקי נסיעה ממקום למקום. תבדקי בגוגל מפס ותוסיפי עשרים אחוז לזמני הנסיעה שמעריכים שם. למשל, תראי אם את הנסיעה מוגאס לסן פרנסיסקו את באמת רוצה לעשות ביום אחד ואיך. בדרך כלל עוצרים בדרך ביוסמיטי (כמו שמתואר במסלול כאן) וזה מפצל את הנסיעה (סדר גודל של 15 שעות נהיגה לפחות). אישית, הייתי מורידה מוגאס ולוס אנג'לס ומוסיפה בסן פרנסיסקו ובאיזור מונטריי וגם את יוסמיטי. גם לא הייתי משלבת את מיאמי. בקיצור, תוכנית הטיול שכאן בדף – בגרסת ארבעה שבועות ומקסימום, אם את מורידה משם כמה ימים, אז להעביר אותם לניו יורק. אחרת זה לא יתכנס לך.

    2. עמר

      הי ענת,
      תודה רבה, באמת שינינו את התכנית ונבלה את יום העצמאות האמריקני בסנט ג׳ורג׳.
      רציתי לשאול לגבי מכתש המטאור – שמעתי עליו היום וראיתי שהוא ״קרוב״ לגרנד קניון, רק איזה ארבע שעות detour.
      האם שווה את זה? אני משער שזה יבוא כחלק מהנסיעה מהקניון לפייג׳ (ועל חשבון זמן בפייג׳ והאזור)
      תודה,
      עמר

      1. ענת

        הי עמר,
        היינו במטאור קרייטר וזו אטרקציה נחמדה. בעיקר מרכז המבקרים שם, אם אתם חובבי אסטרונומיה. יש לא רחוק משם את העיר Flagstaff שיש בה מצפה כוכבים עם תצוגה וסיורים מוצלחים מאד (לאוהבי הז'אנר). אם אתם בעניין כוכבים וחלל, אז שווה לדעתי להקדיש יום לשתי האטרקציות ביחד. אם לא, לא חושבת שהייתי מגיעה במיוחד למטאור קרייטר בהתחשב בזמני הנסיעה.

  50. הדר

    שלום ענת,
    תודה על כל השיתוף והמידע.
    אודה לך על חוות דעתך על שלד הטיול הבא.
    נצא בסוף יוני 2019 ל 3 שבועות לטיול ראשון בארה"ב, משפחה עם 3 מתבגרים.
    מבקשים לשלב בעיקר פארקי טבע, אטרקציות הכרחיות בלוס אנגלס

    1 יום ד' ל.א הגעה ב19:00
    2 יום ה' ל.א דיסנילנד
    3 יום ו' ל.א יוניברסל
    4 שבת ל.א
    5 יום א' נסיעה לגרנד קניון סהכ 9 ש נסיעה לפצל
    6 יום ב' הגעה לגרנד קניון
    7 יום ג' גרנד קניון
    8 יום ד' נסיעה לפייג' קניון אנטילופ
    9 יום ה' נסיעה ליוטה,פארק לאומי ברייס (כ3 ש נסיעה) לינה בהוריקיין, Hurricane כ 40 ד' או
    בספרינגדייל צמוד לזאיון
    10 יום ו' פארק לאומי זאיון לינה בפארק?
    11 שבת פארק לאומי זאיון
    12 יום א' פארק זאיון +נסיעה ללאס וגאס 2.5 ש לינה בוגס
    13 יום ב' לאס וגאס לינה בוגאס סכר הובר דאם ?
    14 יום ג' לפאתי פארק יוסמיטי כניסה מזרחית כ 6 שעות נסיעה בהנחה שאתם נוסעים דרך מעבר טיוגה המזרחי, את היום הזה תוכלו לסיים קצת לפני המעבר, בעיירה לי וינינג Lee Vining. לחלופין, אם תצאו מוקדם מלאס וגאס, תוכלו לחצות את הטיוגה פאס עוד הערב ולהכנס ללינה בעמק של יוסמיטי. תכנית זו מתאימה בעיקר לימות האביב הארוכים ורק אם אין לכם בעיה לנהוג 8-9 שעות ברצף. בסתיו, כשהימים קצרים יותר, בהחלט כדאי לעצור בלי וינינג ללינה ולהמנע מנהיגה באיזור בשעות החשיכה כיוון שמדובר בכבישים הרריים מתעקלים (וגם באמת חבל שתפספסו את הנוף המדהים של מעבר טיוגה). כדאי להזמין לינה מראש בלי וינינג, עם אפשרות ביטול. אם תגיעו לעיירה בערב בלי הזמנה, בהחלט יתכן שכבר לא ישארו חדרים (מדובר בעיירה קטנה).
    15 יום ד' יוסמיטי
    16 יום ה' יוסמיטי חורשת מריפוסה עצי הסקויה 3-4 שעות לביקור ואחכ נסיעה לסן פרנסיסקו. 5-6
    שעות לינה ס.פרנסיסקו
    17 יום ו' סן פנסיסקו
    18 שבת סן פרנסיסקו מסן פרנסיסקו לסן דייגו 8 שעות בדרך 5 מהירה
    19 יום א' סן פרנסיסקו
    20 יום ב' כביש 1
    21 יום ג' כביש 1 לילה במונטרי,סן סיימון ל מורוביי, כביש 17 מייל?, כרמל, פויט
    לובוס
    22 יום ד' כביש1 סן דייגו
    23 יום ה' סן דייגו ונסיעה ל ל.א
    24 יום ו' ל.א
    25 שבת חזרה טיסה לארץ בצהרים

    האם המסלול הגיוני, להוסיף יום ליוסמיטי ואז אולי לוותר על סן דייגו?

    אציין כי אנו אוכלים כשר ולכן חשוב לנו להצטייד היכן שניתן באוכל מהסופרים. כמו כן מעדיפים אם יש אפשרות ללינה במקומות עם מטבחונים (לא על חשבון מרחקים ונסיעות).

    אשמח לעזרתך

    1. ענת

      הי הדר, אתם יכולים לחסוך כאן המון ימים בחלק הראשון של הטיול. קודם כל, את הנסיעה מלוס אנג'לס לגרנד קניון אין סיבה לפצל ליומיים. ברגע שיצאתם מלוס אנג'לס זו נהיגה קלה ואפשר לסיים אותה ביום אחד (במיוחד אם יש שני נהגים שמתחלפים). אם בכל זאת מרתיע אתכם, צאו בשבת בצהריים מהעיר ואם לא נוסעים בשבת, אז במוצאי שבת. סעו שעתיים-שלוש כדי לצאת מאיזור לוס אנג'לס ולונו בפאתי העיר. למחרת אחר הצהריים כבר תהיו בגרנד קניון (אפילו אחרי עצירה נחמדה בכביש 66) ותוכלו להנות מהשקיעה שם. תכל'ס, לטעמי במצב כזה אפשר גם לסיים עם הגרנד באותו הערב. אם מאד מושך אתכם, קחו מלון בפארק עצמו (יש שם כמה לודג'ים ממש בפארק) ותוכלו לטייל עוד קצת בבוקר עם הזריחה ואז לצאת לדרך. זה פארק שבגדול נוסעים בו בין כמה נקודות תצפית, נכנסים למרכז המבקרים וזהו בערך. לא מתאים להליכות ארוכות.
      בקיצור, ביום 6 אחה"צ לכל היאוחר תהיו בפייג' וטייילו בקניון אנטילופ. בהרכב שלכם, הייתי נשארת בפייג' עוד יום ועושה חצי יום או יום שלם באגם פאואל עם סירה שכורה ביום 7. ברייס זה באמת חצי יום ולדעתי אין סיבה מיוחדת לטייל בזאיון יותר מיום אחד שלם, גג יומיים. כלומר, להגיע לספרינגדייל, הוריקאן או כל מקום לינה אחר בערב יום 7, מקסימום יום 8 בבוקר ומטיילים בזאיון עד יום שישי בבוקר מקסימום. את השבת כבר תוכלו להעביר בוגאס. זה עדיין קצב מרווח למדי. זה יאפשר לכם להוסיף בנחת יום ליוסמיטי, יום למונטריי ואפילו יום לסן דייגו או סן פרנסיסקו. מזג האוויר באיזורים האלו יהיה הרבה יותר נעים והם מקסימים. תהנו!

  51. אודי עקיבא

    הי ענת ותודה על האתר הנפלא והמאוד מועיל שלך. זה עתה סיימתי לתכנן טיול משפחתי של שלושה שבועות באפריל. המסלול די עוקב אחרי המסלול המעגלי שלך מל.א. וחזרה (ללא סיבוב הפארקים). רציתי לשאול האם ריאלי בתקופה זו לתכנן יום נסיעה מוגאס לעמק יוסמיטי דרך ביקרספילד? צפויים שיבושים/חסימות דרכים בדר"כ בתקופה זאת? נדרש להצטייד בשרשראות צמיגים?
    תודה רבה, אודי

    1. ענת

      הי אודי,
      מוגאס ליוסמיטי דרך בייקרספילד אפשר תמיד, בכל עונה שהיא. הכבישים הללו פתוחים כל הזמן. השאלה העונתית היא לגבי נסיעה במסלול דרך כביש 395, שעובר ממזרח לרכס הרי הסיירה נבאדה וכניסה דרך Tioga Pass אל הפארק. המעבר הזה בדרך כלל סגור באפריל (נפתח בדרך כלל בחצי השני של מאי).
      באיזורים של העמק של קליפורניה נדיר מאד שיהיה שלג ואין צורך בשרשראות שלג או ציוד מיוחד. השאלה היחידה היא לגבי הפארק עצמו. באפריל, סיכוי מצוין למזג אוויר טוב וכבישים פנויים. אבל עדיין גם יכולות להיות סופות שלגים של סוף החורף. במקרה כזה, הכבישים עלולים להחסם זמנית או שעלולה להיות דרישה לשרשראות שלג. הדרישה מוצגת בשילוט מתאים והוא מופעל כשאכן יש שלג על הכביש. אי אפשר לדעת מראש מתי. רשויות הפארק ממליצות להיות עם שרשראות ברכב בין נובמבר למרץ, אבל מציינים כאן שהצורך עלול לעלות גם באפריל ואפילו במאי. אני הייתי הולכת על זה. תקופה משגעת בפארק, רק תצטיידו במספיק בגדים חמים. מקסימום, אם רואים בתחזית שבאמת נפלתם על סופת שלגים, משנים תכניות במקום ומוסיפים יום או שניים במונטריי.

  52. עוז

    שלום ענת, תודה רבה על המידע המקיף!!!
    אנחנו מתכננים טיול משפחתי למערב ארה"ב, נחיתה בלוס אנג'לס בתאריך 22.07.2019.
    מלוס אנג'לס (לאחר ביקור של יום אחד ביוניברסל סטודיוס) אנחנו רוצים לצאת בבוקר עם רכב שכור לכיוון יוסימטי, ביוסמטי נרצה לטייל במשך יומיים מלאים או אפילו שלושה (כלומר מ 23.07 ועד 26.07)
    שאלתי היא: האם כדאי לנסוע דרך כביש 395 עד LEE VINING ואז לחבור לכביש 120 (כלומר, להיכנס לפארק מצידו המזרחי) או שעדיף לנסוע דרך כביש מס' 99 ואז כביש 41 ולהיכנס לפארק מצידו המערבי?
    דבר נוסף: הבנתי שלא מומלץ כ"כ ללון באיזור מריפוסה שבצד המערבי מאחר וישנם פקקי תנועה גדולים עד לכניסה לעמק, לעומת זאת, אם ניכנס מצידו המזרחי רציתי לשאול האם כדאי ללון ב LEE VINING (במקום בעמק עצמו, משיקולי מחיר) עדין יהיו לנו פקקי תנועה לכיוון העמק?
    תודה על זמנך ותשובתך,
    בהערכה רבה,
    עוז

    1. ענת

      הי עוז, מציעה לך לשים את כל התכנית בטבלה מסודרת, כולל זמני נסיעה. ציינת שתצאו ליוסמיטי אחרי יום של ביקור ביוניברסל סטודיוס, מה שלדעתי אומר יציאה ב-24? יקח לכם כמעט יום שלם רק להגיע ליוסמיטי מלוס אנג'לס (תלוי גם במצב הפקקים כשתצאו מהעיר). בעיקרון, עדיף לנסוע בדרך הקצרה ביותר לעמק של קליפורניה. השאלה היא בעיקר מה התכנית שלכם לאחר מכן. אם נוסעים לוגאס, הרי שבמילא תסעו דרך 395 משם. אם לא, הייתי נוסעת לעמק בדרך הקצרה ביותר, ומקדישה חצי יום לטיול בטיוגה פאס וזהו. אם איכשהו יוצא לכם להכנס או לצאת מלי וינינג, אז בדרך כלל אכן יותר זול שם מאשר בתוך הפארק אבל תזמינו מקומות מראש כי לפעמים שני המוטלים בעיירה מתמלאים לגמרי. אם אתם עוברים שם ביציאה מהפארק לכיוון וגאס, אפשר גם ללון בעיירה Mammoth Lakes.

  53. אורי

    הי ענת,
    מצטרף לכל המחמאות,
    אנחנו משפחה של חמישה עם ילדים בני 13,12,10 ומתחילים לתכנן טיול בר מצווה ליולי 2019.
    זה הטיול הראשון לארצות הברית ואנחנו די גמישים בקשר לאורך אבל לצורך התכנון נומר 30 ימים.
    האם הטיול דרום מערב 30 יום מתאים בקצב ובמקום לעונה (יולי) ולהרכב (שלושה ילדים)?
    האם את ממליצה לאור הנתונים לטייל באזור אחר בארצות הברית?
    תודה!

    אורי

    1. ענת

      הי אורי, מתאים בהחלט לטיול ראשון עם ילדים, וב-30 יום תוכלו לעשות את הגרסה המורחבת. שימו לב שיהיו מקומות שיהיה בהם חם, אז הערכו בהתאם. לשתות הרבה ולעקוב אחרי התחזית. אם יש גל חום, אז לטייל בחוץ בעיקר בבוקר או בשעות אחר הצהריים. תהנו!

  54. חגי

    היי ענת,
    נשמח לחוות דעתך- אנחנו מתלבטים ביחס למזג האוויר בטיול שלנו אנו מתכננים לעשות את סיבוב הפארקים שהצעת כאן מתאריך 20.11.18 – האם יכולים להיות כבר שלגים? וכן כמובן האם יש אפשרות שהפארקים יהיו סגורים בזמן הזה?

    תודה מראש!

    1. ענת

      הי חגי,
      אני מניחה שאתה מתכוון להרחבה שנקראת "הפארקים של וגאס", כלומר זאיון, ברייס, פייג' והגרנד קניון? בנובמבר סביר להניח שיהיה ברובם קר עד קפוא. זאיון אמור להיות בסדר וגם פייג'. בברייס סבירות גבוהה מאד לטמפרטורות מתחת לאפס ושלגים. כנ"ל בגרנד קניון. הפארקים פתוחים, אלא אם כן ירד שלג ערב קודם ולא הספיקו לפנות את הכביש, אבל קחו בחשבון שיתכן ותצטרכו שרשראות שלג.

  55. שירלי

    היי ענת,
    אשמח קצת לעזרתך. מתכננים טיול למערב ארה"ב במאי 2019, משפחה עם שני ילדים שיהיו בני 4 וכמעט שנתיים.
    יש לנו כ-14-16 ימים כולל טיסות. התכנון הוא להתחיל בלוס אנג'לס ולסיים שם. לכלול את וגאס, יוסמיטי, סקויה, סן פרנסיסקו, כביש 1 בחזרה ללוס אנג'לס.
    1. האם נראה לך שיהיה אפשר להוסיף את הגרנד קניון?
    2. אשמח לשמוע ממך מה יש לעשות עם ילדים בגילאים האלו בערים הגדולות כדי לדעת כמה להיות בכל עיר.
    3. בכללי אשמח לשמוע את דעתך על הרעיון, מנסיון שלך.

    תודה רבה,
    שירלי

    1. ענת

      הי שירלי,
      על פניו, המסלול שלכם צפוף על גבול הבלתי אפשרי. אתם מנסים לדחוס מסלול של 21 יום (כמפורט כאן בדף הזה) בשבועיים ועוד להוסיף את סקויה אנד קינגס. ודווקא במקרה שלכם עדיף בהרבה לרווח ולקחת את הדברים באיזי, עם פחות נסיעות. מציעה לכם לנסות להושיב את התכנית על ימים בצורה מסודרת יותר. תבדקו בדיוק כמה זמן נסיעה יש לכם בכל יום ואל תשכחו להוסיף עשרים אחוז להערכת הזמנים של גוגל. גם לזוג בלי ילדים לא הייתי מציעה לעשות את המסלול הזה ב-16 יום, על אחת כמה וכמה עם ילדים. לדעתי, או שתוסיפו ימים, או שתשנו דראסטית את המסלול.

  56. גור

    הי ענת,
    אתר מעולה!
    שאלה כללית, אנחנו זוג + ילד בן שנתיים. האם טיול שכזה מתאים להרכב משפחתי שכזה בהנחה ואנחנו רוצים לשלב את הפארקים ולטייל בהם?
    גור

    1. ענת

      הי גור,
      קשה קצת לענות על השאלה כי זה תלוי מאד בילד שלכם ובדינמיקה המשפחתית שלכם כמשפחה מטיילת. יש משפחות שמטיילות יופי עם בני שנתיים ויש כאלו שזה סיוט עבורן. הייתי מנסה קודם טיול אינטנסיבי יחסית של כמה ימים בארץ, כולל נסיעות ארוכות כל יום ולינה מחוץ לבית. אחרי זה תראו אם מתאים לכם או לא. הפארקים זה פחות בעיה – יש מסלולים בכל רמת קושי ותמיד אפשר לקחת ילד בן שנתיים במנשא.

  57. דניאל

    היי,
    לפני הכל נציין שממש נעזרנו מהבלוג והדיונים בצ'אט תודה רבה זה לא מובן מאליו!
    אנחנו זוג בירח דבש וטסים לחודש וחצי לארצות הברית סוג של טיול חופים (בטיסות)
    הקטע הראשון שלנו שעליו נרצה להתייעץ הוא במערב, ישנם כמה אילוצים שלא נוכל לשנות כגון יום כיפור עם בלוס אנגלס, טיול עם המשפחה בלוס אנג'לס בסוף המערב וכו' לכן ברור לנו שצורת הטיול אינה אידאלית.
    הערה- בלוז שם העיר ליד התאריך מציין את מקום הלינה באותו תאריך

    12.9 סן פרפנסיקו- נחיתה ב17:00 לקחנו מלון ברציץ הדייגים hotel zephyr (מלונות ביוניון במחירים לא הגיוניים) האם יש משהו שכדאי לעשות בערב הנחיתה (קליל)
    13.9 סן פרנסיסקו- רציף הדייגים, אלקטרז, טיול אופניים לגשר הזהב עד לסאוסליטו וחזרה בשייט.
    14.9 סן פרנסיסקו- צ'יינה טאון, יוניון סקוור, סיוויק סנטר, לומברד ומגדל קוויט
    15.9 סן פרנסיסקו- פארק שער הזהב,טווין פיקס, מבשלת בירה Anchor
    16.9כרמל\מונטריי – יציאה מסן פרנסיסקו, עמק הסילקון, Ano Nuevo Pigeon Point Lighthouse ומונטרי
    17.9סן סמיון\קמבריה- מונטרי,17 מייל, ביג סר Julia Pfeiffer Burns, Pfeiffer Big Sur
    18.9 לוס אנג'לס ערב יום כיפור- בבוקר טירת הרסט ונסיעה ללאס ללוס אנג'לס
    19.9 לוס אנג'לס יום כיפור
    20.9 ווגאס- יציאה לסכר הובר דאם ומשם לווגאס אפשר גם אחרי ווגאס לעשות את הסכר בשילוב עם אופציה 3
    21.9 ווגאס
    22.9 ווגאס
    23.9 ווגאס
    24.9- יציאה לפארק לאומי כאן אצטרך את העצה שלך היות ובסוף אני צריך להגיע לסן דייגו
    ההתלבטות היא:
    1. יציאה ליוסמטי פארק ושינה ליד וב25.9 להקדיש את כל היום ליוסמטי כולל עוד לילה באזור ומשם ב26 יציאה ישירה לסן דייגו של 7-8 שעות או שכבר ב25.9 אפשר לצמצם טווחים אם מקום מעניין בדרך.
    2. יציאה לברייס וזאיון כאשר לא ברר לי מה כדאי היות ובהלוך מווגאס מדובר בנסיעה של 5 שעות ונגיע רק בצהריים ולכן באיזה אחד כדאי להתחיל ולישון, ב25.9 אחרי שאסיים עם שני הפארקים נראה לי רצוי לצמצם גם טווחים לסן דייגו ואין לנו כ"כ מושג איפה כדאי לעשות את זה.
    3. נסיעה לגראנד קניון שינה בוויליאמס וב25.9 כמו באופציה 2 צמצום טווחים לסן דייגו
    הבנו שיש עוד מקומות כמו פייג', אגם פוואל וכדומהשאולי תמליצי עליהם בפרק הזמן שיש.
    בכל מקרה הפרק זמן הוא די מצומצם בין 24-26 (כאשר ב26 המטרה להגיע אחרי צהריים לסן דייגו עם מה שתכננו בסן דייגו לא נראה לי שאפשר לצמצם שם יום) נשמח אם תמליצי לנו מה לעשותעד הגעה לסן דייגו ואיפה כדאי ללון בפארקים ובדרך לסן דייגו? כל זאת בהתאם לנקודות עניין, עונת השנה( סוף ספטמבר , שריפות וכדומה) ובידיעה שאנחנו לא מחפשים טיולים רגליים ארוכים אלא מסלולים קצרים.
    26.7 סן דייגו-הגעה לסן דייגו אחרי צהריים טיול בעיר הישנה
    27.9 סן דייגו- sea world,מפרץ המיסיון, מתחם כנסים בידור סיפורט וילאג' פסיפיק ביץ, קונרדו איילנד לה אויה
    28.9 סן דייגו- פארק בלבואה גן החיות,טיילת אל פרדו, מרכז המדע תעופה וחלל
    29.9 לוס אנג'לס – מעבר דרך לגולנד יש לנו אילוץ של מפגש וטיול עם המשפחה עד 3.10
    30.9 לוס אנג'לס
    1.10 לוס אנג'לס
    2.10 לוס אנגל'ס
    3.10 טיסה לאורלדנו או מיאמי והמשך טיול בקטע אחר

    בהערכה רבה

  58. סנז'נה

    היי ענת
    קודם כל אני ממש נהנית לקרוא את הפוסטים שלך, הם בהחלט מועילים מאוד!
    הייתי רוצה להתעייץ, אני ובן זוגי מגיעים באמצע ספטמבר לטיול במערב ארצות הברעת, יש לנו 15 לילות ו15 ימים מלאים באזור ואחרי זה טסים לעוד 5 ימים לניו יורק
    נוחתים בלוס אנג'לס – 2 לילות
    יוצאים לכביש 1 – לילה בסן סמיון
    בהמשך עוד לילה במונטריי
    לאחר מכן מגיעים לסן פרנסיסקו – 2 לילות
    ממשיכים ליוסימטי לעוד 3 לילות – סה"כ עד עכשיו 9 לילות מה שמשאיר לנו עוד 6לילות (2 מהם נרצה לעשות בוגאס) , הנסיעה מיוסימיטי לאזור הגרנד קניון, ציון וברייס די ארוכב האם 4 לילות יספיקו לנו? איך היית מסדרת את זה לפי ימים? האם לוותר על משהו?

    תודה רבה מראש

    1. ענת

      הי סנז'נה,
      נראה לי שאתם מכניסים יותר מדי לשבועיים ותהיו פחות מדי בכל יעד. הייתי מציעה להוסיף לילה בכביש 1 כדי לא לרוץ ולחלוף על פני הכל בלי לעצור. בנוסף, לדעתי עוד לילה בסן פרנסיסקו כי אחרת תהיו רוב הזמן בדרך אליה וממנה… זה מותיר לכם ארבעה לילות ולא שישה. ארבעה לילות זה אומר בגדול פשוט לנסוע לוגאס ולבלות שם. אולי אולי גיחה ליום אחד לזאיון. אין מצב לדעתי לעשות את סיבוב הפארקים. אם תסתכלי שוב על התכנית שכאן בדף תראי שאתם מנסים לדחוס תכנית של כמעט שלושה שבועות לתוך 15 יום. זה אפשרי בתנאי שמבלים יותר זמן ברכב מאשר ביעדים, אז תחשבו טוב טוב אם אכן כך אתם רוצים לבלות את החופשה. וגם אל תשכחו שתהיו בג'ט לג בשבוע הראשון. לדעתי, תורידו יעדים וקחו את הכל לאט יותר.

    2. גילי

      היי ענת, אני מתוכננת לנסוע במחצית ספטמבר מסן פרנסיסקו ליוסימיטי ליומיים כולל לינה בלי וינינג ובסוף היום השני לינה במונטריי לקראת כביש 1, כעת אני מבינה ששגיתי כנראה מבחינת אתר הלינה ביוסמיטי אך לצערי לא ניתן לבטל, אשמח אם תסייעי להוציא את המיטב ולתכנן את המסלול בפארק בהתחשב במקומות הלינה שנבחרו, האם עדיף לנסוע מסן פרנסיסקו ישירות לכניסה המזרחית של הפארק, לינה בלי וינינג ולמחרת לנוע חזרה לכיוון הכניסה המערבית?

      1. ענת

        הי גילי, אין כאן תשובה חד-משמעית. תלוי מתי תצאי מסן פרנסיסקו בבוקר ומה תכננת לעשות בפארק מבחינת מסלולים. אם יש לך רק לילה אחד ביוסמיטי – לא משנה איפה הלינה – זה בכל מקרה לא נחשב ביקור של יומיים כי הנסיעה לכל כיוון לוקחת חצי יום.
        אין לי אפשרות לתכנן במקומך 🙂 מציעה לך להכין רשימה של הדברים שהכי חשוב *לך* לראות ולעשות, להושיב אותה על מפה ולפי זה לתכנן. ולהשאיר מקום לגמישות בגלל עשן שריפות ובלתמים אחרים.

      2. גילי

        היי ענת מעבר למסלולים ביוסמיטי חשוב לי לבקר במריפוסה גרוב, אנחנו אמורים לצאת מסן פרנסיסקו ב 16/9 יום ראשון 10:00 בבוקר(השכרת הרכב), האם היית ממליצה לשלב את מריפוסה גרוב ביום זה או למחרת בדרכנו חזרה לכיוון מונטריי

      3. ענת

        הי גילי,
        זה יצא לכם עמוס בכל מקרה כי מריפוזה זה כמה שעות טובות. לא כל כך משנה אם עושים בהלוך או בחזור, אבל שימו לב לשריפות ותעקבו. הן עלולות להשפיע על ההחלטה מתי להיות איפה.

  59. גלית

    הי ענת שאלה קצרה :
    אנחנו מתוכננים לטייל כפי שתיארתי לעיל לוס אנגלס סאן דייגו לאס וגאס יוסימיטי סן פרנסיסקו וכביש 1
    בספטמבר ,אנחנו מתלבטים אולי במקום יוסימיטי להכניס את ברייס (לאור השריפות ויובש המפלים ביוסימיטי )
    אין לנו מושג מה יותר יפה לא נוכל לעשות את כל סיבוב הפארקים מפאת זמנים
    מה דעתך ?
    מה ישאיר עלינו יותר רושם באמצע ספטמבר ברייס (כולל לינה שם ולמוחרת לחזור לללאס וגאס ) או יוסימיטי כולל מריפוזה ?

    1. ענת

      הי גלית,
      ההתלבטות במקום. בעיקרון, יוסמיטי יותר מרשים מברייס, בעיקר בגלל הגודל והשילוב של כמה איזורים. אבל כמו שאמרת, שריפות עלולות להעיב על הביקור שם. מצד שני רק ברייס נראה לי ממש קצת. נראה לי שהייתי הולכת על זאיון – ערב קודם להגיע לספרינגדייל ללינה, לטייל בפארק כל היום ואז אפשר לחזור לוגאס. זה פשוט פארק גדול יותר שמצדיק בעיני יותר את הנסיעה. ואם יש לכם אפשרות, הייתי מורידה עוד יום מוגאס לטובת יומיים של ברייס וזאיון. אבל שוב, קשה לדעת, כי זה תלוי גם במזג האוויר. יש כאן הימור אבל סביר להניח שתהנו בכל מקרה.

  60. דר

    שלום ענת,
    תודה רבה על הבלוג! הוא מאוד אינפורמטיבי ועוזר 🙂
    אני, בן זוגי (בני 30) וביתנו בת ה-7 חודשים טסים לארהב לחודש וחצי באוקטובר- תחילת נובמבר. שבועיים ראשונים אנחנו בניו יורק ושיקגו עם חברים ומשפחה ומשיקגו טסים לסן פרנסיסקו שם מתחילים טיול של ארבעה שבועות.
    אני ובעלי ביקרנו בצעירותינו במערב ארהב עם המשפחה, אך למרות זאת מרגישים שזה ביקורנו הראשון כי איננו זוכרים הרבה.
    אשמח אם תוכלי להעיף מבט במסלול שבנינו (בעזרתך). תוך מחשבה שהטיול הוא באווירה רגועה עם עצירות רבות בדרך אך עדיין משלב טיולים רגליים (עם מנשא מותאם). כל הערה/הארה תתקבלנה בשמחה (לגבי המסלול עצמו, הקצבת הימים, יעדים יותר מותאמים וכו').
    במידה ויש לך מקומות מומלצים לעצירות בדרכים (גם ללינה ) נשמח לשמוע.
    (*איננו מעוניינים ללון בלוס אנגלס כי שנינו היינו בה ומרגישים שאין לנו הרבה לעשות שם בעיקר עם תינוקת)
    תודה מראש,

    מסלול 29 יום במערב ארהב:

    1 ה 11/10 טיסה לסן פרנסיסקו משיקגו הגעה בצהריים
    2 ו 12/10 סן פרנסיסקו
    3 ש 13/10 סן פרנסיסקו
    4 א 14/10 נסיעה+לינה במונטריי
    5 ב 15/10 מונטריי
    6 ג 16/10 מונטריי
    7 ד 17/10 big sur כביש 1 (לינה San Simeon)
    8 ה 18/10 big sur כביש 1 (הגעה+לינה בסן דייגו)
    9 ו 19/10 סן דייגו
    10 ש 20/10 סן דייגו
    11 א 21/10 נסיעה לגראנד קניון (לינה kingman)
    12 ב 22/10 נסיעה לגראנד קניון ->שקיעה/זריחה (לינה בקניון)
    13 ג 23/10 נסיעה לפייג (אנטילופ או אגם פאוול)
    14 ד 24/10 פייג (+לינה)
    15 ה 25/10 נסיעה לברייס (לינה בפארק או ספרינגדייל)
    16 ו 26/10 נסיעה לפארק זאיון (+לינה)
    17 ש 27/10 פארק זאיון + נסיעה ללאס ואגס
    18 א 28/10 לאס ואגס
    19 ב 29/10 לאס ואגס
    20 ג 30/10 נסיעה ליוסמטי (עצירה ללינה? )
    21 ד 31/10 נסיעה ליוסמטי (+לינה ביוסמטי)
    22 ה 1/11 יוסמטי
    23 ו 2/11 יוסמטי
    24 ש 3/11 יוסמטי
    25 א 4/11 יוסמטי
    26 ב 5/11 נסיעה לסן פרנסיסקו
    27 ג 6/11 ?
    28 ד 7/11 ?
    29 ה 8/11 טיסה ל-tlv

    תודה רבה!!!!

    1. ענת

      הי דר,
      בסה"כ המסלול נראה לי בסדר גמור ובקצב נוח. הייתי משאירה הרבה מקום לגמישות בגלל התינוקת. אולי תגלו שגם נסיעות של כמה שעות פחות מתאימות לכם (קשה לדעת איך היה תהיה בעוד כמה חודשים, הם משתנים כל הזמן בגילאים הללו). מה שכן, שימו לב למזג האוויר במקומות הגבוהים, גם בברייס, גם ביוסמיטי ובמידה מסוימים גם בגרנד קניון יכול להיות קר מאד – כלומר מושלג. זה אומר גם להתארגן מבחינת ציוד וביגוד עם הקטנה וגם לקחת בחשבון שאולי תצטרכו לנהוג עם שרשראות שלג אם תהיה איזו סופת שלג ראשונה לעונה ביוסמיטי. בהצלחה!

  61. אורי

    ענת הי,
    תענוג לקרוא את כל הפוסטים שלך וגם את התשובות לשאלות.
    אנו טסים לירח דבש לחוף המערבי בין התאריכים 6.9.2018 (נחיתה בסן פרנסיסקו ב-6:00 בבוקר) ועד 2.10.2018 (המראה מלוס אנג'לס ב-7:45 בבוקר).
    נשמח לדעתך והערותיך לגבי התכנון שלנו:
    מס' יום תאריך מקום לינה לו"ז
    1 Thursday, September 6, 2018 לינה: נאפה וואלי לוז: נחיתה סן פרנסיסקו ונסיעה לנאפה וואלי
    2 Friday, September 7, 2018 לינה: נאפה וואלי לוז: נאפה וואלי
    3 Saturday, September 8, 2018 לינה: סן פרנסיסקו לוז: נאפה וואלי + סן פרנסיסקו
    4 Sunday, September 9, 2018 לינה: סן פרנסיסקו לוז: סן פרנסיסקו
    5 Monday, September 10, 2018 לינה: סן פרנסיסקו לוז: סן פרנסיסקו
    6 Tuesday, September 11, 2018 לינה: סן פרנסיסקו לוז: סן פרנסיסקו
    7 Wednesday, September 12, 2018 לינה: ליד יוסמיטי לוז: יציאה מ-ס.פ לכיוון יוסמיטי
    8 Thursday, September 13, 2018 לינה: בתוך יוסמיטי לוז: יוסמיטי
    9 Friday, September 14, 2018 לינה: מחוץ ליוסמיטי לוז: יוסמיטי עד אחה"צ
    10 Saturday, September 15, 2018 לינה: מונטריי לוז: נסיעה מיוסמיטי + מונטריי
    11 Sunday, September 16, 2018 לינה: סן סימון לוז: מונטריי, כרמל, כביש1, ביג סר
    12 Monday, September 17, 2018 לינה: סנטה ברברה לוז: המשך כביש 1
    13 Tuesday, September 18, 2018 לינה: ל.א. לוז: כביש 1, לוס אנג'לס, ערב כיפור
    14 Wednesday, September 19, 2018 לינה: ל.א. לוז: ל.א. ויום כיפור
    15 Thursday, September 20, 2018 לינה: ל.א. לוז: לוס אנג'לס
    16 Friday, September 21, 2018 לינה: ל.א. לוז: לוס אנג'לס
    17 Saturday, September 22, 2018 לינה: סן דייגו לוז: ל"א בבוקר + בצהרים נסיעה לסן דייגו
    18 Sunday, September 23, 2018 לינה: סן דייגו לוז: סן דייגו
    19 Monday, September 24, 2018 לינה: קינגמן לוז: סן דייגו + נסיעה לקינגמן
    20 Tuesday, September 25, 2018 לינה: טוסיאן ליד הגראנד לוז: נסיעה מקינגמן לטוסיאן
    21 Wednesday, September 26, 2018 לינה: ספרינגדייל/הוריקיין לוז: גראנד קניון + תצפית פרסה + נסיעה לספרינגדל/הוריקיין
    22 Thursday, September 27, 2018 לינה: ווגאס לוז: זאיון פארק ונסיעה לווגאס
    23 Friday, September 28, 2018 לינה: ווגאס לוז: ווגאס
    24 Saturday, September 29, 2018 לינה: ווגאס לוז: ווגאס
    25 Sunday, September 30, 2018 לינה: ווגאס לוז: ווגאס
    26 Monday, October 1, 2018 לינה: ל.א. לוז: ווגאס בבוקר עד הצהרים, אח"כ נסיעה ללוס אנג'לס
    27 Tuesday, October 2, 2018 לוז: המראה בבוקר

    1. ענת

      הי אורי, אני שמחה לשמוע שהבלוג עוזר לכם.
      בסה"כ נראה לי מצוין לזוג, למעט חידוד קטן –
      בקטע של הגרנד קניון אתם לדעתי איטיים קצת. בפרט כיוון שאתם ללא ילדים, לא תהיה לכם בעיה לצאת מסן דייגו בשמונה בבוקר ולהיות בערב בגרנד קניון לשקיעה ולינה. אם אפשר עדיין, שווה להזמין מקומות בתוך הפארק. לכל הפחות, תוכלו להגיע עד טוסיאן ללינה ביום הזה, או לפחות ויליאמס. זה משהו כמו 11-10 שעות ואחלה רוד טריפ כיפי. אם אתם מתחלקים בנהיגה זה בכלל ממש קל. אבל גם נהג אחד יכול לעשות את זה – זו נהיגה הרבה יותר קלה מנהיגה בכבישים בארץ. שמים קרוז קונטרול, מוזיקה ונהנים מהחוויה. בגרנד קניון עצמו, ביקור של שעתיים-שלוש זה די והותר (בהנחה שאתם לא יורדים לטרק לתוך הקניון). תוכלו לבקר שם בבוקר של ה-25 ולצאת לדרך כך שגם יהיה לכם קצת יותר זמן בפייג' – אין סיבה לא לנצל אותו לסיור של שעה באנטילופ קניון. רק שימו לב לא לצאת מאוחר מדי כדי שאת המעבר בזאיון לעבר ספרינגדייל/הוריקיין לא תעשו בחושך. זה קטע כביש יפהפה וחבל לא לראות אותו.
      תהנו!

  62. אסי

    הי ענת.
    אנחנו זוג+תינוקת בת 3 חודשים ומתכננים טיול למערב ארה"ב שמתחיל ב21 באוגוסט בסן פרנסיסקו (יש לנו אילוץ להתחיל משם) וחוזרים גם משם – כשהתאריך חזרה הוא יותר גמיש.
    נשמח לשמוע את הערותייך על המסלול המתכונן:
    ימים 1-3: סן פרנסיסקו
    יום 4: נסיעה ולינה במונטריי
    יום 5: נסיעה בכביש 1 עד סן סימאון + לינה
    ימים 6-8: לוס אנג'לס + יוניברסל סטודיוס
    ימים 9-10: -נסיעה לסאן דייגו (האם כדאי להגיע לפארק sea world? שמעתי שהוא כבר לא טוב כמו פעם)
    ימים 11-14: נסיעה ללאס וגאס + לינה
    יום 15: נסיעה ללי וינינג + לינה
    יום 16: טיול ביוסמיטי + לינה מחוץ לואלי (איפה מומלץ?)
    יום 17: טיול במאריפוסה גרוב + נסיעה חזרה לסן פרנסיסקו + לינה
    יום 18: יום פנוי לקראת הטיסה חזרה לארץ בערב

    פעם ראשונה שלנו בארה"ב ואנחנו לא עושים טיולי הייקינג – מקסימום מסלולי הליכה קצרים ונוחים ובנוסף אנחנו עם תינוקת בת 3 חודשים. האם לדעתך מתאים לטייל בפארקים של יוסמיטי ומאריפוסה גרוב?
    בנוסף, האם את חושבת שיש לנו מספיק זמן לכל המסלול שציינו? או שכדאי להאריך? אנחנו גמישים
    האם יש אופציה נוחה אחרת ללינה במונטריי? בהתראה קצרה המחירים שם ממש גבוהים.

    תודה רבה על כל המידע שפירסמת בבלוג, זה ממש עוזר.

    1. ענת

      הי אסי,
      היא ממש פיצית. נשמע שהיא נותנת לכם לישון בלילות אם יש לכם כוח לחשוב על טיול בשלב הזה 😉 הייתי מוסיפה יום במונטריי. זה מקום מצוין להתרגעות ואווירה. תוכלו לטייל באיזי בטיילת, בכרמל, בפארקים ואפילו להכנס לפארק point lobos למסלול קצר. אפשר לחפש שם AirBNB אבל לא ללילה אחד. אם זה לילה אחד וכנראה גם שניים, מלון זו האופציה הסבירה ואכן עדיף להזמין שם כמה חודשים מראש. בשלב הזה מן הסתם נשארו רק המקומות היקרים.

      קחו בחשבון שהנסיעה בכביש 1 ארוכה מאד ומפותלת. אני לא בטוחה שהייתי שמחה לעשות אותה עם תינוקת קטנה כל כך שאולי תצטרך יותר עצירות. אפשרי, אבל לשיקולכם. אישית, הייתי מוותרת על וגאס בחום הזה עם תינוקת קטנה כל כך, אבל שוב, לשיקולכם. שימו לב לעניין השריפות. איזור יוסמיטי מעושן מאד ועד שתגיעו יתכן שיהיו עוד איזורים במסלול שלכם עם עשן. זה משהו שבפירוש לא הייתי מכניסה אליו תינוקת בת שלושה חודשים. מדובר בשריפות ענק, הרבה יותר גדולות ממה שהיה בארץ בכרמל, שנמשכות שבועות ואפילו לא מנסים לכבות אותן. המשמעות היא ירידה דראסטית באיכות האוויר באיזורים מסויימים – כמו לעמוד ליד מדורה. למבוגר בריא זה לא נורא אבל לתינוקת בת שלושה חודשים זה עלול להיות בעייתי.

      באופן כללי, הייתי מתייעצת גם עם רופא הילדים שלכם לגבי כל הנסיעה ומצטיידת בביטוח טוב והנחיות. אני מקווה שהתינוקת מחוסנת לפי התכנית ושהאם התחסנה בהריון נגד שעלת (לא קשור לשריפות, אלא לעצם המעברים בשדות תעופה). תשמרו על גמישות, ותהיו מוכנים פשוט לעבור למוד של חופשה עירונית במקום כמו סן דייגו או איזור המפרץ. יש הרבה מוזיאונים ודברים שאפשר לראות ולעשות בכל מקום. בהצלחה!

  63. יעל

    הי ענת .זוג +שני ילדים מעל גיל 8 נוסעים ללוס אנגלס וחוזרים ממנה בתקופת החגים הקרובה ל21 ימים.
    נשמח לשמוע את הערותייך על המסלול להלן :
    ימים 1-3 לינה בלוס אנגלס כולל יונברסל סטודיו
    ימים 4-6 סאן דייגו
    יום 7 -נסיעה מסאן דייגו ללאס וגאס ,לינה בלאס וגאס
    יום 8-9 לאס וגאס
    יום 10 -נסיעה מלאס וגאס למומנט לייק ללינה (או לייק ויננג לינה ) תלוי בזמן הנסיעה ?
    יום 11-מעבר טיוגה ,פארק יוסימיטי לינה קרוב
    יום 12-נסיעה לסן פרנסיסקו
    ימים 13-14 לינה בסן פרנסיסקו
    יום 15 -16 לינה מונטריי או באזור
    יום 17-לינה במורו ביי או באזור
    יום 18 נסיעה ממורו ביי ללוס אנגלס
    ימים 19-20 לוס אנגלס ביקור בדיסנילנד

    ענת
    אנחנו נשמח לשמוע את הערותייך למסלול ,טיפים ושיפורים .
    אנחנו די חוששים מהנסיעות הארוכות שנכללות במסלול
    ומידת הסבלנות של הילדים האם ניתן לקצר באיזה דרך ? האם יש מקום שהיית ממליצה לוותר /להכניס במקום

    לגבי יוסימיטי קראנו שלפני כמה ימים היתה שם שריפה ,האם באמצע ספטמבר גם תיתכן שריפה מבחינת מזג האויר ,האם לדעתך אולי לוותר על יוסימיטי מפאת ריח השריפה או שמדובר בטבע מדהים שאם כבר נוסעים למערב לא לוותר ? ואם לוותר אזי איך את מציעה לנסוע מלאס וגאס לסן פרנסיסקו ?

    מאוד חשובה לנו דעתך לגבי המסלול והשאלות ,המון המון תודה 🙂

    1. ענת

      בסך הכל בסדר גמור. טיפה קצר בסן פרנסיסקו אבל זה לא נורא.
      הילדים שלי היו צעירים יותר בטיולים הראשונים ולא היתה בעיה. הטיפ שלי זה לקחת לכם מיני ואן מרווח. יהיה להם המון מקום ואלו נסיעות קלות יחסית.
      בהחלט יכולה להיות שריפה ביוסמיטי גם בספטמבר. רק שתתקרבו למועד הטיול תדעו. הסיכון במקרה שלכם הוא שמעבר טיוגה יחסם בדיוק באותם ימים. רשויות הפארק משתדלות להשאיר אותו פתוח אבל זה גם יכול לקרות. האם ללכת או לא תלוי בעד כמה יהיה עשן. בגדול, קשה להמנע לגמרי מעשן במערב באוגוסט-ספטמבר. מה שהייתי עושה זה מתקרבת למועד ובודקת אז. אפילו ברמה של להרים טלפון לפארק יום קודם ולהתיעץ עם הריינג'רים לגבי סטטוס השריפות והאפשרות לבקר בפארק כמו שצריך. הם יוכלו להדריך אתכם. במקרה הכי גרוע, תוותרו הפעם על יוסמיטי. במקרה כזה, הכי הגיוני פשוט לכוון ב-GPS סן פרנסיסקו ולנסוע בנתיב שוויז או גוגל ימליצו. זו אכן נסיעה ארוכה אבל יהיה לכם זמן לפצל אותה אם תצטרכו. לא הייתי מחליטה מראש איפה לפצל אלא מסמנת כמה מקומות בהם יש מוטלים סבירים ופשוט רואים עד כמה יש כוח לנהוג ולנסוע באותו היום. אין אטרקציות משמעותיות מאד בדרך. אם ממש רוצים, אפשר לעצור ב-Calico לביקור בעיירת רפאים או באאוטלט הסמוך. מעבר לזה, באמת אין הרבה מה לעשות (ותכל'ס, בספטמבר יכול להיות כל כך חם באיזור קליקו שלא הייתי בונה על עצירה שם).

      אתם תהנו בכל מקרה, זה טיול נהדר!

      1. יעל

        ענת תודה
        לאור השריפות בקליפורניה ..החלטנו לשנות למסלול בין הערים הגדולות לשלב טיסה ולדאוג להגיע ל יוסימיטי פנינת טבע .
        מזכירה שאנחנו זוג שנוסעים עם שני ילדים מעל גיל 8 ,נסיעה בספטמבר ל21 יום .
        זה המסלול המעודכן שתכננו נשמח לשמוע את הערותייך לגבי המסלול
        והכי חשוב המלצות מה קורה אם בעוד שבועיים שלושה עדיין יוסימיטי יהיה לא מומלץ לטיול מפאת איכות האויר לאחר השריפות (זה מה שכתוב כיום באתר של הפארק ) ומה ניתן לשלב לאור המסלול כדלקמן :

        ימים 1-3 לינה בלוס אנגלס כולל יונברסל סטודיו
        ימים 4-6 סאן דייגו
        יום 7 -נסיעה מסאן דייגו ללאס וגאס ,לינה בלאס וגאס
        יום 8-9 לאס וגאס
        יום 10 טיסה לסן פרנסיסקו
        יום 11-12 סן פרנסיסקו
        יום 13-14- יוסימיטי
        ום 15 -16 לינה מונטריי או באזור
        יום 17-לינה במורו ביי או באזור
        יום 18 נסיעה ממורו ביי ללוס אנגלס בדרך לעבור דרך סנטה ברברה
        ימים 19-20 לוס אנגלס ביקור בדיסנילנד

        המון תודה

      2. ענת

        הי יעל,
        אישית, לא הייתי מבטלת את הנסיעה מוגאס לסן פרנסיסקו. אולי זו פשוט ההעדפה האישית שלי לא להחזיר רכב, לעלות לטיסה, לרדת מטיסה ולקחת רכב חדש. אני מעדיפה להשאר עם הרכב ועל הקרקע, אבל כאמור זו העדפה אישית. השינוי הזה גם מוסיף לכם זמן טיסה והתעסקות וגם ממילא הוספתם ככה עשר שעות נסיעה (מסן פרנסיסקו ליוסמיטי וחזרה) אז לא חסכתם נהיגה.
        כן, יש סיכון קטן שטיוגה פאס יהיה סגור ותצטרכו לעשות עיקוף מדרום לרכס הסיירה נבאדה, אבל זה לא נורא ורוב הסיכויים שלא יהיה סגור. באמת שאי אפשר לדעת היום איך תהיה איכות האוויר ביוסמיטי. אפשר לשקול לבקר בפארק סקויה אנד קינגס במקום יוסמיטי אבל זה שוב מוסיף לכם זמן נהיגה. תראו אם זה מתכנס. בכל מקרה, תמיד אפשר להוסיף ימים בסן פרנסיסקו – יומיים זה מעט עבור העיר הזאת. אפשר גם להעביר בה שבוע בלי להשתעמם.

  64. אייל מימון

    היי ענת,
    אנחנו זוג בני 29 מתכננים ירח דבש בחודשים מרץ אפריל שישלב את מערב ארה”ב (קליפורניה) ומקסיקו.
    התכנון הוא שהיה של 18 יום ארה”ב (אשר כוללים בתוכם נסיעות מיעד ליעד בהתניידות עם רכב) ומשם לעוד 12 יום מקסיקו.
    אנחנו מתכננים לעשות את המסלול הבא:
    – נחיתה בלוס אנגלס (3 ימים)
    השכרת רכב בלוס אנגלס והמשך הטיול
    – סאן דייגו (2 ימים)
    – לאס וגאס (3 ימים)
    – פארק יוסימטי (2 ימים) – הבנו שבעונה הזאת של השנה האזור פחות מומלץ עקב מזג אוויר, האם לדעתך כדאי לוותר על המקום ולהוסיף את הימים האלה למקומות אחרים?
    – סאן פרנסיסקו (5 ימים)
    – נסיעה על כביש 1 חזרה ללוס אנגלס ומשם טיסה לקנקון.

    1- האם חלוקת הימים והסדר נראים הגיוניים? האם הדבר אפשרי ב18 יום שיכללו בתוכם גם את הנסיעות מיעד ליעד וכמובן עצירה וכד'
    3- האם כדאי לעשות את הטיול בסדר ההפוך? פשוט המחירים שראינו עבור נחיתה בסאן פרנסיסקו משמעותית יקרים יותר

    תודה רבה!!!

    1. ענת

      הי אייל,
      שימו לב לזמני הנסיעה בין היעדים ולכך שלא יהיה לכם מעבר בין לאס וגאס ליוסמיטי כך שהגעה לפארק כנראה תיקח לכם יותר מיום אחד של נסיעה. דווקא הייתי נכנסת ליוסמיטי בתחילת אפריל. יהיה קר אבל תהיה זרימה נהדרת בנחלים ובמפלים ולא יהיה עמוס כמו בקיץ. תתכוננו עם לבוש מתאים ותעקבו אחרי התחזיות כי אם יורד שלג אולי תעדיפו לוותר. אם זה יוצא בחלק של מרץ, תבדקו אם צריך שרשראות שלג. נדמה לי שכן. לגבי כביש 1, הייתי נותנת לו יומיים מלאים ולא על יום הטיסה עצמה. אפשר להפוך את הסדר.
      מציעה לכם להושיב את התכנית על גיליון נתונים בצורה מסודרת, כולל זמני נסיעה מנקודה נקודה (להוסיף עשרים אחוז לזמנים שגוגל צופה) ואז לראות אם זה מתכנס לכם כמו שצריך.

      1. אייל מימון

        היי ענת,
        קודם כל תודה רבה על התגובה! החלטנו טיפה לשנות את סדר המסלול נתחיל במקסיקו ומשם נטוס לארה"ב, אשמח אם תעברי על המסלול החדש ותתני את דעתך וכמובן שוב ממש תודה!!

        – ימים 1-4 נחיתה בלאס וגאס – במהלך השהות בוגאס נצא לטיול מאורגן לגראנד קניון (דעתך?) ביום האחרון איסוף הרכב ונסיעה לכיוון טיוגה ללינה.
        – ימים 5-7 פארק לאומי יוסמיטי
        – ימים 7-12 נסיעה לכיוון סן פרנסיסקו (סה"כ 5 לילות בסן פרנסיסקו)
        – ימים 12-14 נסיעה על כביש 1 לכיוון לוס אנגלס – לילה ראשון במונטרי, לילה שני מתלבטים בין סן סיימון לבין מורוביי, אלא אם יש לך המלצה טובה יותר.
        – ימים 14-16 לוס אנגלס

        סה"כ לרשותנו 18 ימים, האם כדאי להוסיף יומיים נוספים באחד מיעדי הטיול? או להעביר את היומיים הנוספים למקסיקו.

      2. ענת

        הי אייל,
        נראה לי סבבה לגמרי. אם רוצים, אפשר להוסיף יום במונטריי כדי להעמיק שם, אבל לא חובה. אם אתם צריכים את הימים הללו במקסיקו, גם אפשרות. תהנו בכל מקרה, אני בטוחה 😉

  65. דליה

    הי ענת, נראה לי שמצאתי אוצר!! את כלכך נדיבה, לא ברור מאליו, מראש תודה!
    אנחנו נוסעים למערב ארה"ב ב 6/9-26/9, את הימים הראשונים הכוללים את ראש השנה נשהה בla, כולל כל מה שצריך ומומלץ בתוך ומסביב. (יוניברס, סידנילנד והעיר עצמה..)
    ביום שני ה 10/9 אנחנו יוצאים מלוס אנג'לס לסאן פרנסיסקו דרך כביש מספר 1, בדרך נלון לילה אחד, סאן פרנססיקו, נשמח לקבל המלצות שיש בדרך. מכאן יש לי התלבטות, ביום שישי ה 14/9 אנחנו בלאס וגאס, אני מאוד רוצה לעשות את פארק ציון ולהגיע לקניון אנטילופ. אופציה א' הייתה לחזור ללוס אנג'לס, לנוח לילה עם המשפחה לנסוע יחד ללאס וגאס וביום ראשון בבוקר לנסוע לפארק ציון, משם לעיירה פייג' ללון שם, לעשות את קניום אנטלופ בבוקר, שייט באגם פאוול , גשר גלן וחזרה ללאס וגאס ומשם טיסה לסיאטל ל 5 ימים. יש לנו בפעול 4 ימים מכיוון שכיפור נופל לנו באמצע, אשמח לקבל המלצות למיוי סיאטל וסביבתה ב 4 ימים מלאים.
    אופציה ב' לנסוע מסאן פרנסיסקו לפאר ציון ולפייג', נראה לי ארוך מידיי לא?

    1. ענת

      הי דליה,
      ראשית, ודאי שאין מה לנסוע מוגאס ללוס אנג'לס ואז לפארק זאיון. זה להוסיף יותר מעשר שעות נהיגה שלא לצורך היות ולוס אנג'לס נמצאת בדיוק בכיוון ההפוך לזאיון. היות ואתם בגדול עושים את המסלול שמתואר כאן ויש לכם עשרים יום, אני באמת לא רואה איך אתם מכניסים את סיאטל. אישית, לא נראה לי שווה את הבלגאן של להוסיף טיסת פנים בשביל ארבעה ימים בסיאטל וסביבתה. הרבה טירטור בשביל להתאקלם מחדש באיזור אחר. הייתי מעדיפה למצות את דרום-מערב, לשלב את יוסמיטי ואז הנסיעה מסן פרנסיסקו לוגאס ומשם לזאיון ופייג' הגיונית (זה בדיוק המסלול שמתואר כאן). לחלופין, אפשר להוסיף יומיים-שלושה בסן דייגו.
      מה שלא תחליטו, אני מציעה להושיב את המסלול על מפה ובמקביל על טבלה מסודרת בגיליון נתונים, כולל זמני הנסיעה בכל יום. לא לשכוח להוסיף עשרים אחוז להערכות של גוגל מפות לזמנים. בהצלחה!

  66. שיר ויטורי

    היי ענת, קודם כל תודה רבה על התיקונים, עזרת לנו ממש!!
    האם עכשיו זה תקין לדעתך?

    רביעי 8.8.2018: בוסטון- לאס וגאס
    שינה בלאס וגאס
    חמישי 9.8.2018: יציאה מלאס וגאס
    – Lake mead
    – Grand canyon south rim (mather point, rim trail, trail of time, red route, hopi house
    – Grand canyon
    – שינה- Campground
    שישי
    – Slide rock park
    שישי- שבת 10-11.8.2018: פלאגסטף- חב"ד (טלסקופ)
    ראשון 12.8.2018
    – Oak creek canyon
    – Sedona star gazing
    – שינה- Campground
    שני- דרומית לפייג' 13.8.18
    – horseshoe bend
    – Navajo bridge
    – Gunfighter canyon
    – Glen canyon dam
    – Lone rock beach – שינה- Campground
    שלישי- צפונית לפייג' 14.8.18
    – Lake Powell paddleboard
    – Antelope canyon+ lower antelope canyon
    – נסיעה לZion
    – שינה- Campground
    רביעי 15.8.18- Zion
    – Zion national park
    – נסיעה לBryce
    – שינה- Campground
    חמישי 16.8.18 – Bryce
    – Bryce
    – Manti la sal
    – Brighton
    – שינה- Campground

    שישי 17.8.18
    – נסיעה לJackson דרך Teton pass

    18.8.18 שבת בג'קסון- בית חב"ד
    YELLOWSTONE
    ראשון 19.8.18
    – Grand Teton national park
    – Jenny lake
    – שינה- Campground
    שני 20.8.2018 – Yellowstone

    – Old faithful
    – Grand prismatic spring
    – Artist point
    – Grand canyon of Yellowstone
    – שינה- Campground
    שלישי 21.8.2018- Yellowstone
    – Yellowstone
    – Kayaking/horseback riding
    – שינה- Campground
    רביעי 22.8.18
    – Fairy falls trailhead
    – Mt Washburn trail
    – Hot springs
    – Craters of the moon
    – שינה- Campground

    חמישי 23.8.18
    – חצי יום Yellowstone
    – נסיעה לtwin falls(5 שעות נסיעה)
    – שינה- Campground
    שישי 24.8.18
    – נסיעה לLake Tahoe (6.5 שעות נסיעה)

    שבת 25.8.2018: lake Tahoe- חב"ד

    ראשון 26.8.18
    – Lake Tahoe
    – נסיעה לYosemite
    – שינה- Campground
    שני 27.8.18- Yosemite
    – Glacier Point
    – Bridalveil Fall
    – Yosemite Village
    – El Capitan
    – Half Dome in one vista
    – שינה- Campground
    שלישי 28.8.18
    – יום ספייר ונסיעה לסן פרנסיסקו (4 שעות)
    רביעי 29.8.18 – סן פרנסיסקו
    – Alcatraz
    – Golden gate bridge
    – שינה בסן פרנסיסקו
    חמישי 30.8.18- כביש 1
    – ano Nuevo
    – Santa Cruz
    – Monterey (point lobos) שינה
    שישי 31.8.18- כביש 1
    – Big sur (mcway falls)
    – Piedras blancas
    – שינה- Campground
    שבת 1.9.18- חב"ד San Luis Obispo
    ראשון 2.9.18- כביש 1
    – לוס אנג'לס שינה
    שני 3.9.18
    – לוס אנגל'ס
    שלישי 4.9.18
    – נסיעה ללאס וגאס
    – לאס וגאס
    רביעי 5.9.18
    – לאס וגאס וטיסה לפלורידה

    המון תודה!!!! ❤️

    1. ענת

      על הנייר זה נראה טוב בתור תכנית התחלתית. קחו בחשבון שזה פארקים לאומיים. יכולים להית שינויים ועיכובים במקום ולא בטוח שתוכלו לעמוד בפועל בתכנון הזה. בהצלחה!

  67. גל

    קראנו את כל המסלול שלך ואת השאלות והתשובות בפורום המכובד שיצרת
    ואנחנו מאוד מתלבטים בין שני סוגי מסלולים _(אנחנו
    זוג +2 ילדים טיסה לוס אנגלס הלוך חזור ל20 ימים נוסעים בתק החגים ) נשמח לשמוע את דעתך :
    האם לעשות מסלול הכולל את יוסימיטי כפי שתיארת כאן ולהוסיף את סאן דייגו
    או לחלופין לעשות מסלול ללא סן פרנסיסקו ללא יוסימיטי ללא מונטריי וכביש 1 אבל כן להכניס את השמורות שהמלצת להוסיף למי שיש זמן (גראנד קניון ,פייג ואנטילופ,ברייס וציון )
    צריכים לבחור בין השניים היות ומדובר על 20 יום ,פחות אוהבים נסיעות ולא מיטבי לכת
    נשמח לשמוע את דעתך על יתרונות וחסרונות בשני המסלולים ומה המלצתך זו פעם ראשונה שאנחנו נוסעים לארהב .תודה 🙂

    1. ענת

      הי גל,
      בסיבוב של הפארקים של יוטה ואריזונה סביר להניח שיהיה חם בספטמבר. הוא גם דורש קצת יותר נסיעות. מצד שני, בהרים של יוסמיטי יתכן ויהיה שריפות. אני חושבת שעם ילדים, הייתי נמנעת מהחום ונשארת קרוב לחוף, כולל סן דייגו, מונטריי וסן פרסיסקו – כולם איזורים שבהם הסיכון לעשן שריפות או לחום נמוך. זה גם יחסית פחות נסיעות אם תבלו יותר זמן בערים עצמן (ובשילוב של ס"פ, ל"א וסן דייגו זה בהחלט אפשרי).

  68. גלית

    ענת שלום
    אנחנו זוג +2 ילדים (17+9 ) טיסות שהוזמנו הלוך חזור לוס אנגלס ,טיול של 20 ימים .
    זו הפעם הראשונה שמגיעים לארה"ב ,ונשמח מאוד לשמוע את דעתך על המסלול שתיכננו בשלב זה
    אנחנו לא חובבי נסיעות ארוכות מעל 3 שעות אך ניסינו לשלב טבע ועיר :
    יום 1-הגעה ללוס אנגלס ,רכב ונסיעה לסאן דייגו (לה הויה )
    יום 2-סאן דייגו פארק הספרי כולל מתחם חבלים ,העיר העתיקה ,מפרץ המסיון ואולי
    צפייה במשחק בייסבול
    יום 3 סאן דייגו -עולם המים ,פארק מים
    יום 4 סאן דייגו פארק בלבואה יום א' ,מרכז המדע והחלל -נסיעה ללוס אנגלס בערב
    יום 5 לוס אנגלס
    יום 6 לוס אנגלס יונברסל סטודיו
    יום 7 -נסיעה מלוס אנגלס ללאס וגאס ,לינה בלאס וגאס
    יום 8 לאס וגאס
    יום 9 לאס וגאס
    יום 10-נסיעה מלאס וגאס לגראנד קניון גדה דרומית לינה אפשרית בווליאמס
    יום 11 גראנד קניון -לילה שני בווילאמס
    יום 12-נסיעה לפייג אגם פאוול סכר גלן ,לינה בפייג
    יום 13-פייג קניון אנטילופ לינה בפייג
    יום 14-נסיעה מפייג לברייס (האם בברייס יש מה לעשות אחה"צ ? )
    יום 15 ברייס
    יום 16 נסיעה מברייס ללאס וגאס
    יום 17 לאס ווגאס
    יום 18 נסיעה מלאס וגאס ללוס אנגלס
    יום 19 לוס אנגלס
    יום 20 לוס אנגלס -דיסנלנד ?/חוות התות לונה פארק?/העיר הרטובה שלך נוט ?
    יום 21 טיסה לישראל

    מאוד נשמח לשמוע את המלצותייך על המסלול וטיפים בדרך
    תודה רבה

    1. ענת

      הי גלית,
      בסך הכל נראה לי אחלה מסלול. טיפה מרווח מדי בנקודות מסויימות. אין צורך לבזבז יום שלם על הגרנד קניון. זה ביקור של 2-3 שעות בדרך כלל ולא יותר. גם בפייג', אין בעיה להספיק את קניון אנטילופ + שיט של חצי יום בלייק פאואל באותו היום. להציץ בסכר גלן והורסשו בנד בהלוך או בחזור ולהסתפק בלילה אחד בפייג' עצמה (זה יעד יקר). מה שחסר לי כאן ותוכלו להוסיף זה את פארק זאיון שבהחלט שווה יום שלם של ביקור. נסו ללון ערב קודם קרוב יחסית לפארק (ספרינגדייל) ולהיות בו כבר בתשע בבוקר.
      לגבי לוס אנג'לס, לדעתי דיסני זה מקום נהדר לסיים בו. בכל מקרה גם משם אפשר בסך הכל לנכות יום. אופציה להרחבה, אם יש לכם זמן זו נסיעה לעיר Sedona מאיזור וויליאמס.

      1. גלית

        הי ענת תודה רבה .
        החלטנו לקצר לאור המלצתך בגראנד קניון (לישון רק לילה אחד לפני ) ולהכניס את זאיון לתיכנון
        זה פחות או יותר המסלול המעודכן (מעדיפים מסלול ללא עומס בזמנים ונסיעות ):
        יום 1 -הגעה ללוס אנגלס ,רכב ונסיעה לסאן דייגו -לה הויה
        יום 2 -סאן דייגו פארק הספרי כולל מתחם חבלים ,העיר העתיקה ,מפרץ המסיון ואולי
        צפייה במשחק בייסבול
        יום 3 סאן דייגו -עולם המים ,פארק מים
        יום 4 סאן דייגו פארק בלבואה יום א' ,מרכז המדע והחלל -נסיעה ללוס אנגלס בערב
        יום 5 לוס אנגלס
        יום 6 לוס אנגלס יונברסל סטודיו
        יום 7 -נסיעה מלוס אנגלס ללאס וגאס ,לינה בלאס וגאס
        יום 8 לאס וגאס
        יום 9 לאס וגאס
        יום 10-נסיעה מלאס וגאס לגראנד קניון גדה דרומית 4.5 שעות לינה אפשרית בווליאמס
        אם יש זמן לנסוע לעיר "sedona"
        יום 11 גראנד קניון ואח"כ נסיעה לפייג בדרך סכר גלן והורס שו בנד – לינה בפייג
        יום 12- אגם פאוול ,שייט באגם חצי יום ,לינה בפייג
        יום 13- מסלול קניון אנטילופ ואח"כ נסיעה לברייס לינה בברייס
        יום 14ברייס (לנסות להגיע בזריחה ) לנסוע לפארק זאיון לינה בזאיון .
        יום 15 יום שלם פארק זאיון לינה בפארק זאיון
        יום 16 נסיעה מפארק זאיון ללאס וגאס,לינה בלאס וגאס
        יום 17 לאס ווגאס,
        יום 18 נסיעה מלאס וגאס ללוס אנגלס
        יום 19 לוס אנגלס
        יום 20 לוס אנגלס -דיסנלנד
        יום 21 טיסה לישראל

        *אם יש לך הערות /הארות /טיפים לשיפור נשמח
        *היכן מומלץ להזמין מראש כרטיסים/סיורים וכיצד
        * אין לי מושג למה אבל בגוגל מאפ שמציינים פייג בנפרד ואגם פאוול המסלול מראה מעל 4 שעות נסיעה בין שתי הנקודות ,האם לא מדובר על אותו אזור ?

        תודה רבה רבה

      2. ענת

        לייק פאואל הוא גדול. השיט באגם נעשה ממרינות ממש ליד פייג' (רבע שעה נסיעה).
        התכנית נראית לי בסך הכל בסדר. עדיין מרווח לכם באיזור הגרנד קניון וברייס. מה שהייתי עושה זה ביקור ביום 10 בגרנד קניון ולינה בויליאמס. למחרת לבקר בסדונה ולנסוע ללינה לכיוון פייג'. הייתי בודקת מחירים ללינה מראש כי פייג' מאד יקרה ואם תמצאו משהו על הדרך, אולי תוכלו לחסוך קצת. ביום 12 להגיע לפייג' לשיט ואם יהיה לכם כוח גם לשלב ביום הזה את סכר גלן והורסשו בנד. למחרת לשלב את אנטילופ על הבוקר ואז לנסוע ולבקר בברייס ולצאת ללינה בדרך לספרינגדייל .ככה ביום 14 כבר תוכלו להיות בזאיון. אם כי גם מה שיש לכם עכשיו זה בסדר. זה גם עניין של העדפה של קצב אישי.
        לגבי הזמנות מראש, כל מקום לגופו וזה תלוי גם אם יש לכם בתאריכים חגים וסופ"שים. תעברו על כל הדברים שדורשים כרטיסים ותראו איך זה מבחינת ימים. כמעט תמיד לא צריך להזמין מראש ואפשר במקום, אבל אולי יהיו מקומות שכדאי כמו קניון אנטילופ.

      3. גלית

        ענת יקרה
        קודם כל תודה רבה על התשובות האכפתיות והמושקעות
        למרות שתיכננו את המסלול היפה הזה בחודש האחרון החלטנו לשנות לגמרי כיוון וללכת עם ההעדפה האישית שלנו לא לנהוג לשמורות מפאת הנוף הצחיח החום בספטמבר והנסיעות הארוכות משמורה לשמורה עם הילדים .
        החלטנו לשנות וללכת לכיוון המסלול שהצעת בפורום לוס אנגלס ,סאן דייגו ,לאס וגאס ,יוסימיטי סן פרנססיסקו וירידה דרך כביש 1 חזרה ללוס אנגלס .
        שאלתינו -קראנו בפורום שבספטמבר יוסימיטי עם פחות מים במפלים באופן משמעותי ואולי פחות מרשים וכן שיתכנו שריפות באמצע ספטמבר ושאלתינו :

        האם את ממליצה לנסוע מלאס וגאס ליוסימיטי ואחכ סן פרנסיסקו
        או לוותר על יוסימיטי ולנסוע דרך אזורים אחרים ?
        ואם כן לנסוע ליוסימיטי האם כדאי לעצור בדרך ללון באחד המקומות שהנסיעה תהיה קלה יותר ?

        תודה מראש
        תשובתך מאוד חשובה לנו ומכלל הפורומים אנחנו מעדיפים את שלך מפאת המקצועיות והיחס האישי (במקביל ננסה גם אנחנו להזמין דרך הקישור שלך בבוקינג 🙂 )

      4. ענת

        הי גלית,
        יוסמיטי יפה גם בלי המפלים, אבל פחות מרשים. אכן יכולות להיות שריפות ואין כמובן אפשרות לדעת כרגע מה יהיה בעוד חודש. כבר עכשיו מצב השריפות השנה ביוסמיטי לא טוב בכלל 🙁 מה שהייתי עושה זה לנסות לשמור על גמישות. לבדוק במקום את התחזית ואת מצב השריפות ואז להחליט אם עושים גיחה של יומיים ליוסמיטי, או משקיעים את היומיים האלו במקום כמו מונטריי. עם ילדים אפשר לבלות במונטריי וסנטה קרוז עוד יום או יומיים בלי בעיה. או כמובן בסן פרנסיסקו.
        בכל מקרה, אם תחליטו לנסוע ליוסמיטי, אין צורך לעצור בדרך. אפשר בהחלט לנהוג מיוסמיטי לסן פרנסיסקו ביום אחד, בלי קושי רב. מה שכן, אם הטיול יהיה יחסית ספונטני כנראה שלא תמצאו לינה בתוך הפארק. במקרה כזה, אפשר לצאת מסן פרנסיסקו בבוקר, לנסוע לבקר בחורשת מריפוזה ואחר הצהריים להגיע ללינה בישוב קרוב כמו Oakhurst או Mariposa ואז למחרת בבוקר לבקר בעמק ולצאת ממנו בסוף היום ללינה בכיוון סן פרנסיסקו. את שאר הנסיעה להשלים למחרת.
        תודה על ההזמנה דרך הקישור – מעריכה מאד!

  69. שיר

    היי ענת,
    אנחנו זוג בני 24,
    נוסעים למערב ארהב ל28 יום,
    נישמח לעצות לגבי המסלול
    (שישי שבת בדרכ בבית חבד כי אנחנו שומרי שבת)
    המון תודה לך 🙂

    רביעי 8.8.2018: בוסטון- לאס וגאס
    שינה בלאס וגאס
    חמישי 9.8.2018: יציאה מלאס וגאס
    – Lake mead
    – Grand canyon north+ south rim
    – Grand canyon – שינה

    שישי- שבת 10-11.8.2018: פלאגסטף- חב"ד
    ראשון 12.8.2018
    – Oak creek canyon
    – Sedona star gazing
    – Sedona- שינה
    שני- דרומית לפייג' 13.8.18
    – horseshoe bend
    – Navajo bridge
    – Gunfighter canyon
    – Glen canyon dam
    – Lone rock beach – שינה
    שלישי- צפונית לפייג' 14.8.18
    – Lake powell paddleboard
    – Antelope canyon+ lower antelope canyon
    – Zion national park
    – שינה
    רביעי 15.8.18
    – Bryce
    – Bryce – שינה
    חמישי 16.8.18
    – נסיעה לsalt lake
    – Manti la sal
    – יום בsalt lake
    – Brighton – שינה
    – Grand canyon

    שישי 17.8.18
    – נסיעה לjackson דרך Idaho falls

    18.8.18 שבת בג'קסון- בית חב"ד
    YELLOWSTONE
    ראשון 19.8.18
    – Grand teton national park
    – Jenny lake
    – שינה
    שני 20.8.2018
    – Kayaking/horse back riding ,yellowstone
    – Old faithful
    – Grand prismatic spring
    – Artist point
    – Grand canyon of Yellowstone
    שלישי 21.8.2018
    – Fairy falls trailhead
    – Mt washburn trail
    – Mammoth hot springs
    רביעי 22.8.18
    – נסיעה לtwin falls (6 שעות)
    חמישי 23.8.18
    – נסיעה לlake tahoe
    שישי 24.8.18
    – נסיעה לסן פרנסיסקו

    שבת 25.8.2018: סן פרנסיסקו- חב"ד
    ראשון 26.8.18
    – סן פרנסיסקו
    שני 27.8.18
    – סן פרנסיסקו
    שלישי 28.8.18
    – כביש 1 מוטריי
    רביעי 29.8.18
    – כביש 1 סנטה מריה
    חמישי 30.8.18
    – לוס אנגלס
    שישי 31.8.18
    – לוס אנגלס
    שבת 1.9.18
    – לוס אנגלס
    ראשון 2.9.18
    – נסיעה ללאס וגאס
    שני 3.9.18
    – לאס וגאס
    שלישי 4.9.18
    – לאס וגאס
    רביעי 5.9.18
    – לאס וגאס

    1. ענת

      הי שיר,

      אתם משלבים את ילוסטון במסלול של דרום-מערב וזה מאתגר מאד. אילולא הייתם זוג צעיר ונמרץ, הייתי מציעה לוותר. כיוון שאתם לא עם ילדים, יש סיכוי שזה יתאים אבל תהיו מוכנים מנטלית לנסיעות ארוכות. אני מקווה ששניכם נוהגים ותוכלו להתחלף בדרך. בכל מקרה, ילוסטון זה יעד של לפחות 4 ימים והגרנד טטונס עוד יום, רצוי יומיים. תצטרכו להוריד מסולט לייק סיטי, לוס אנג'לס ווגאס לטובת ילוסטון ופארק זאיון. יותר בפירוט –

      חמישי 9.8.2018 – לייק מיד לא מאד מרשים, אז זו עצירה די קצרה. לדעתי חבל לבזבז זמן על הגדה הצפונית (מוסיפה לכם כארבע שעות נהיגה). תתמקדמו בגדה הדרומית שם נמצא הפארק הלאומי עצמו.
      פלאגסטף מקסימה. נסו לשלב במוצאי שבת ביקור בטלסקופ שיש שם.
      14.8.18 – בלתי אפשרי. אתם לא יכולים באותו היום גם לעשות את לייק פאואל, גם את אנטילופ וגם את זאיון. פארק זאיון זה יום שלם מהבוקר עד הערב (רצוי להגיע עד תשע בבוקר כדי שלא תהיה בעית חניה בעלייה לשאטל). לייק פאואל + אנטילופ זה גם די ממלא את היום. ברייס זה דווקא פארק שאפשר להספיק ב-4-5 שעות, אבל גם זה לא נכנס ביום אחד עם לייק פאואל ואנטילופ. לדעתי תורידו מסולט לייק סיטי ותתנו כאן יום נוסף לזאיון.
      17.8.18 אין סיבה לנסוע דרך איידהו פולס. סעו בדרך הקצרה ביותר שהיא גם יפה למדי ועוברת בטטון פאס.
      יום אחד בגרנד טטונס ויומיים בילוסטון זה מינימום שבמינימום. במינימום, תורידו יום מלוס אנג'לס ויום מוגאס ותעבירו לכאן. בשביל יומיים פשוט לא שווה את הנסיעה הזאת. אתם גם דוחסים המון בפארק שהוא עמוס והנסיעה בו מאד איטית וארוכה. אין מצב לשלב בכל זה גם קייאקים ורכיבה על סוסים. תוסיפו ימים ותעבדו עוד על התכנית כאן. אתם מפספסים מקומות יפים ככה כשגם ככה מה שהכנסתם לא ריאלי מבחינת זמנים.
      22.8.18 שלבו כאן ביקור בפארק Craters of the Moon

  70. אלדד

    שלום ענת,

    אחלה בלוג!!! המון מידע מועיל (:
    אנחנו זוג + 3 ילדים (16, 14 ,4) ומתכננים לטייל במערב ארה"ב מה-7.9 ועד ה1.10 (23-24 לילות),
    אין לנו עדיין מסלול מפורט אבל אנחנו כן רוצים לטייל בנקודות הבאות (פחות או יותר לפי הסדר):
    – סן פרנסיסקו
    – נסיעה על כביש מס' 1
    – לוס אנגלס (יוניברסל סטודיו, דיסני, הוליווד, סנטה מוניקה וכו')
    – וגאס (כנראה טיסה)
    – גראנד קניון
    – יוסימיטי פארק
    – ניו יורק וחזרה לארץ

    כמה שאלות:
    – האם עדיף להגיע בטיסה ישר לסן פרנינסקו או לעצור בניו יורק ליומיים ואז לטוס (אני חושש שהילדים לא ישרדו 16-17 שעות טיסה ללא הפסקה)
    – במסלול שציינתי, איך אפשר לשלב את יוסימיטי פארק? הוא בערך מקביל לכביש מס 1, כלומר אם הגענו כבר ללוס אנגלס, צריך לחזור חזרה צפונה. האם יש פה איזה משהו שאני מפספס?
    כדאי לקחת טיול מאורגן מלוס אנגלס ליוסימיטי פארק או עצמאית?
    – האם יש בוגאס מלון מומלץ לילדים? (עם פארק מים וכו')

    תודה!!!

    1. ענת

      הי אלדד,
      1. אתה מכיר את הילדים שלכם טוב ממני 🙂 לטעמי האישי, עצירה של יומיים בניו יורק היא מעיקה. צריך להגיע מהשדה לאיזה מלון, להתנייד בניו יורק יום ואז שוב לנסוע לשדה ולעבור את כל התהליך. אבל כאמור, זה תלוי בכם. לגדולים לדעתי לא תהיה בעיה, השאלה איך בן הארבע יתמודד. אנחנו נסענו עם בן 5 ללוס אנג'לס ולא היה קשה במיוחד.
      2. בדרך כלל את יוסמיטי משלבים בדרך לוגאס כשהכיוון הוא לוס אנג'לס > כביש 1 > מונטריי > סן פרנסיסקו > יוסמיטי > וגאס כמו שמתואר במסלול כאן בדף. אפשר גם בכיוון ההפוך (להתחיל בוגאס ולסיים בלוס אנג'לס). בכל מקרה, לדעתי אין מה לקחת טיולים מאורגנים וגם לא הייתי טסה לוגאס. קחו רכב מרווח ותהנו מהנסיעה.
      3. אני פחות מכירה את כל המלונות בוגאס. בזמנו היינו באקסקליבר שמעוצב כמו טירה ויש גם את סירקס סירקס שיש בו פארק שעשועים קטן. בסופו של דבר, וגאס לא מיועדת לילדים. אמריקאים לא לוקחים ילדים לוגאס וזה נחשב לגמרי עיר של בילוי למבוגרים. זה אומר שגם המלונות שמעוצבים עם נושאים "ילדותיים" הם בסוף מוכוונים למבוגרים, החדרים נראים בהתאם וכך גם הקזינו…

  71. עידן

    היי ענת,

    קודם כל רציתי להודות לך על הבלוג, יש פה מידע יקר מפז וזה מהמם בעיני 🙂

    אשתי ואני טסים לירח דבש במערב ארה"ב ובניו יורק, בתאריכים 30.08-26.09.
    חשבנו לעשות מסלול כזה:

    סן פרנסיסקו- שלושה לילות (כבר הזמנו מלון ליוניון סקוור).
    יוסמיטי- 3-4 לילות (שתאריך ההגעה הוא יום ראשון ה- 2.09- שזה לייבור דיי, אז אולי זה מתאים פחות לזמן זה?).
    מיוסמיטי לממות' לייקס (עוד לא בטוחים אם כדאי או לא).
    ממות' לייקס למונטריי – לילה או שניים לינה במונטריי.
    נסיעה דרומה על כביש 1. אנחנו עוד לא יודעים בדיוק איפה לעצור לישון אבל מניח שנעבור בסנטה ברברה, סולבנג, ביג סור, טירת הרסט וכל היעדים הללו. יש לך נקודת עצירה מומלצת? כמה זמן זה אמור לקחת פחות או יותר?
    משם הגעה ללוס אנג'לס- 3-4 לילות (איפה כדאי ללון?).
    משם נסיעה ללאס וגאס לעוד 3 לילות.

    משם טיסה לניו יורק לעוד כמה 5 לילות.

    יכול להיות שנשארו כמה ימים לא מנוצלים, אבל רצינו לשמוע את עצתך האם המסלול מתאים.
    כמו כן, שנינו לא טרקרים גדולים, אז רצינו לדעת האם חובה לישון בעמק יוסמיטי או שאפשר לישון במריפוזה או בממות' לייקס במקום?

    בכל מקרה נשמח לכל טיפ שאת חושבת שעשוי להתאים.

    המון המון תודה!
    עידן.

  72. יובל

    היי ענת
    אנחנו משפחה 5 נפשות זה המסלול שלנו אשמח לדעת האם הוא מרווח מספיק ובנו נכון
    24.7 נחיתה בסן פרנסיסקו
    25.7סן פרנסיסקו
    26.7סן פרנסיסקו
    27.7סן פרנסיסקו
    28.7 יצאה מסן פרנסיסקו לכיון מונטרי לינה במונטרי
    29.7 יציאה ממונטרי לכיון מורו ביי (לינה במורו ביי)
    30.7 יציאה ממורו ביי ללוס אנגלס
    30.7-3.8 לוס אנגלס 4 לילות בלוס אנגלס (יוניברסל סטודיו טיול בעיר SIX PLEGׂ)
    3.8 יציאה ללוס אנגלס לכיון סן דייגו
    3.8-7.8 סן דייגו 4 לילות בסן דייגו ( פארק SEA WORD מוזיאון המטוסים טיול בעיר חוף ים)
    7.8 יציאה מלוס אנגלס לכיון בולדר סיטי שינה בבולדר סיטי
    8.8 יציאה מבולדר סיטי לכיון סכר הובר דהם ונסיעה לוילימאס שינה בוילימאס
    9.8 יציאה מוליאמס לכיון גרנד קניון ואז נסיעה לפייג שינה בפייג
    10.8 יצאה מפייג לברייס קניון ואז לקנאב שינה בקנאב
    11.8יצאה מקנאב לכיון לאס וגאס
    11.8-14.8 לאס וגאס 3 לילות וחזרה לארץ
    אשמח לשמוע את דעתך על המסלול

    1. ענת

      הי יובל,
      אני מקווה שכביש 1 יהיה פתוח לכל אורכו במועד הטיול שלכם. כרגע נראה שכן, אבל תבדקו לפני שיוצאים לדרך. הייתי מורידה יום מלוס אנג'לס לטובת מונטריי. למשפחה עם ילדים זו עיר נהדרת ששווה להתעכב בה יום שלם ואפילו יום וחצי ולא רק חצי יום כמו שיש לכם כרגע (הנסיעה מסן פרנסיסקו למונטריי לא מאד קצרה). דווקא הנסיעה מלוס אנג'לס לסן דייגו קצרה יחסית אז תתכננו משהו ליום הזה. שווה לעצור בדרך בשכונת לה הויה ולבקר בחוף כלבי הים שם.
      ביום של ה-7 באוגוסט, אין סיבה לעצור בבולדר סיטי אם אתם נוסעים לסכר הובר אבל גם לא כדאי לנסוע ביום הזה לסכר הובר כי במילא עוד תהיו בוגאס. במקום זה, סעו ביום הזה עד ויליאמס ובדרך תעברו בדרך הנופית של כביש 66 בעיירות Oatman ו-Seligman. אלו עצירות נחמדות מאד עם ילדים. בכל מקרה, אין מה לעצור בבולדר סיטי ואין סיבה לא להגיע לויליאמס באותו היום. תשדלו לצאת מוקדם מלוס אנג'לס כדי לא להתקע בפקקים. זה גם יפנה לכם יום כדי לבקר בפייג' שכרגע בעצם אין לכם זמן בה בכלל. אין טעם רק לעבור בפייג'. עם ילדים אני ממליצה בחום על שכירת סירה ושיט של חצי יום בלייק פאואל. לדעתי, חבל לפספס גם את פארק לאומי זאיון. הייתי מורידה יום מסן דייגו ואולי אפילו עוד יום מלוס אנג'לס ואז נוסעת כמו שצריך מפייג' לברייס עם לינה בספרינגדייל, יום בזאיון ואז לנסוע לוגאס. בהצלחה וטיול נעים!

    2. יובל

      איפה אפשר לבדוק לגבי כביש 1 אם הוא פתוח (כרגע הכביש פתוח לכל אורכו?)
      מה האטרקציות בפייג?

      1. ענת

        הי יובל,
        מידע עדכני ורשמי לגבי כביש 1 יש כאן. כרגע הכביש פתוח לתנועה עם עיכובים בנקודות שונות. הנה קישור לדף של פייג' בו תוכל לראות את רשימת האטרקציות.

  73. אלוש

    היי ענת!
    אנחנו זוג ללא ילדים, טסים בספטמבר לטיול של 25 ימים במערב + ניו יורק
    נשמח לשמוע את דעתך לגבי המסלול הבא (סה"כ 4 ימים), עד כמה ריאלי בהתחשב בזמני נסיעות:
    1. יום נסיעה מלוס אנג'לס לכיוון הפארקים – לינה בעיירה שהיא מספיק קרובה לפייג' ולברייס קניון (Kanab אולי?)
    2. יום בברייס קניון, חזרה ללון בKanab
    3. ביקור יום בפייג' – קניון אנטילופ, Horseshoe Bend. לינה – בעיירה שהיא קצת יותר קרובה לוגאס, חשבנו על St. George
    4. קפיצה לHoover Dam ולגראנד קניון לאחת מהתצפיות מהצד המערבי שלו, הגעה בערב לוגאס
    תודה מראש

    1. ענת

      הי אלוש,
      אפשרי למעט היום האחרון שדי לא הגיוני (תהיו 10-11 שעות על הכביש ומתי תספיקו הובר דם והגרנד קניון?) בכל מקרה, קצת חבל כי תפספסו הרבה דברים. בעיקר את פארק זאיון ואת לייק פאואל בפייג'. גם בגרנד קניון, יותר מעניין לבקר בצד הדרומי לטעמי. אתם בעצם מגיעים לפייג' רק בשביל קניון אנטילופ ואני לא בטוחה שזה שווה את הנסיעה. אולי במקום זה סעו ביום הראשון לוגאס ותעשו שם ערב (במילא וגאס מעניינת בערב יותר מאשר ביום). למחרת סעו לברייס וטיילו בה ובערב תגיעו ללינה בספרינגדייל או Hurricane (זולה יותר) ביום השלישי תעשו יום שלם מהנה בפארק זאיון ובסוף סעו בחזרה לוגאס כשממנה תמיד תוכלו לקפוץ להובר. זה אמנם מוריד לכם את פייג' והגרנד קניון אבל גם ככה זה לא ממש היה אפשרי. אתם בעצם מנסים לדחוס סיבוב של חמישה ימים לתוך סד של שלושה וזה לא ממש מסתדר כי לא תספיקו לעשות את מה ששווה בכל מקום.

  74. oren

    שלום ענת,
    מעוניינים לעשות את כביש 1 מצפון לדרום (חודש ספטמבר), ראינו שיש חסימה כרגע בין Gorda לבין Ragged Point.
    מתלבטים לגבי האופציות הבאות:
    1) האם להדרים מאזור סן פרנסיסקו עד מונטריי / כרמל ולחזור למעקף דרך כביש 101 ואז לחזור שוב לכביש 1 למורו ביי ולהמשיך דרומה ?
    2) מה המקומות שאסור לפספס בדרך של כביש 1?
    3) האם לאור החסימות כדאי לוותר על כביש 1?
    4) והאם זה באמת משנה אם יורדים מסן פרנסיסקו ללוס אנג'לס או הפוך?

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי אורן, החסימה צפויה סוף סוף להפסק בחודש יולי, כלומר ממש או טו טו. עד שתגיעו, הכביש כבר צפוי להיות פתוח לנסיעה בלי בעיה. כאן תוכלו לקרוא עוד על כביש 1 ונקודות מומלצות לעצירה בו.

  75. ירדן

    היי ענת!
    ראשית תודה על האתר המקסים, וההסברים המפורטים! זה עזר לי מאוד בבניית המסלול שלנו..
    אשמח לעזרתך וחוות דעתך על המסלול 😉
    האם חלוקת הזמן לכל מקום נכונה? נדמה לי שאני מנסה קצת לדחוס הרבה מקומות לטיול אחד..
    הייתי רוצה להספיק לראות המון דברים, אבל לא להרגיש "במרתון" ממקום למקום.
    האם יש מקומות שאפשר להוריד בשביל לרווח? האם יש מקומות יותר מעניינים לדעתך ששווה לראות במקום אחרים?
    תודה רבה!!

    ועכשיו, על הטיול….
    אנחנו זוג צעיר (26), ומתכננים טיול של 3 שבועות במערב ארה"ב, בספטמבר הקרוב, מיד אחרי החגים.
    באופן כללי, אנו מתכננים את הטיול עם רכב, ולינה במוטלים במחירים סבירים.. מעדיפים להרחיק ממרכז העיר לטובת הוזלת עלות הלינה..
    בימים הראשונים של הטיול נבקר אצל חבר שגר בקולורדו, מתכננים לבקר בהרי הרוקי, האם יש לך מקומות נוספים "קלילים" ששווה לראות באזור?
    ומשם נצא לטיול של 15 ימים נטו
    בתכנון:
    – יום 1 – נסיעה לכיוון פייג', מקום הלינה הראשון שלנו. נסיעה ארוכה של 10 שעות.
    מקווה לעבור בדרך בפארק הקשתות.
    – יום 2+3 – לבקר בגראנד קניון, פארק ציון , קניון אנטילופ ופרסת הסוס.
    מתפרש על יומיים, יציאה וחזרה ממקום הלינה בפייג'
    – יום 4 – מבקרים בווגאס. ווגאס בכללי פחות מושכת אותנו, אך נראה שחייב לבקר בה אם כבר הגענו כל כך קרוב, לא כך?
    משם נמשיך ללינה בסביבת ווגאס.
    – יום 5+6 – סן דייגו. האם היא צריכה יומיים? האם בכללי שווה את העצירה? אולי רק לעבור בדרך ולראות נקודות "שוות"?
    – יום 7-9 – לוס אנג'לס. הוליווד, יוניברסל פארק, לבקר בחופים ובשכונות המעניינות.
    – יום 10 – נסיעה לסן פרנסיסקו דרך כביש 1, הביג סור, אולי עצירה בכרמל?
    – יום 11-12 – סן פרנסיסקו.
    – יום 13-15 – פארק יוסימיטי
    מה שמשאיר לנו עוד יום לטוס לניו יורק (יום 16), והטיסה שלנו היא יום למחרת בערב (יום 17).
    אפשר אולי "לגנוב" עוד יום מהאקסטרא שהשארתי לנו בסוף, ולטוס לניו יורק ביום ה17 בבוקר.

    כשחשבנו על הטיול הזה, לפני כמעט שנה, כל מה שחשבתי עליו היה היילוסטון. אך נראה שהוא נורא רחוק, דורש הרבה ימים ויש הרבה פארקים בדרך שמספקים הנאות דומות.. מה את חושבת?

    שוב, תודה רבה על האתר וההתייחסות המדהימה שלך לכל התגובות והשאלות שכתבו כאן לפני! 🙂
    שבוע מקסים,
    ירדן

    1. ענת

      הי ירדן,
      לא ציינת היכן גר החבר בקולורדו (לא מדינה קטנה כל כך) אז אניח שמדובר בדנבר. יש המון מה לראות ולעשות בדנבר, בסביבותיה (קולורדו ספרינגס) ובדרך מהאיזור לפייג'. הייתי יכולה להציע לך גם תכנית לשבוע ואפילו לשבועיים מלאים רק לקטע הזה. השאלה היא אם תרצו לעשות טיולי כוכב מדנבר או ממש סיבוב. ההבדל משמעותי מבחינת מה שאפשר לעשות. בכל מקרה, מוזמנים לקרוא את סיכומי הטיולים שלנו בקולורדו כדי לקבל רעיונות. לו אני במקומכם, הייתי ממקדת את הטיול בקולורדו ויוטה ולא מגיעה עד קליפורניה. אולי משלבת נגיעות של ניו מקסיקו אם נשאר זמן. ביום נסיעה כזה לא יהיה לכם זמן באמת לטייל בארצ'ס וחבל. מואב שווה עצירה של יומיים-שלושה לפחות. אחרי זה שווה לעשות את המסלול של כביש 12 בעוד יומיים. זה בטח יותר שווה מאשר סן דייגו. ולא, אין חובה להיות בוגאס. אנחנו אישית מעדיפים להמנע ממנה ובפעמיים האחרונות עברנו בה כמעט בלי לעצור 😉

      טיול לילוסטון וצפון הרוקיז זו בהחלט אופציה, אם מוותרים על כיוון מערב. הבעיה היחידה שלי עם זה היא התאריכים. בסוף ספטמבר כבר מתחיל להיות קר מאד בילוסטון וצפונית לו. המסלול שלכם סביר בהחלט למסלול של דרום-מערב ארה"ב. אישית, הייתי מעדיפה לטייל הרבה יותר בקולורדו ובהרים, אבל שוב, עניין של תאריכים. תראו אם זה לא יוצא לכם באוקטובר, שאז זה קצת בעייתי מבחינת האיזורים הגבוהים והקרים, אבל בספטמבר יכול בהחלט להתאים.

  76. טלי

    הי , המון תודה על הטיפים המפורטים אנחנו משפחה עם 2 בנות בנות 15 ו-10 מתכננים להגיע לארה"ב בסביבות ה 6.9.2018 התוכנית היא : להתחיל בסן פרנסיסקו , לאס אנג'לס , ווגאס ומקסיקו
    הבנתי שכדאי יותר להתחיל את המסלול בסן פרנסיסקו ומשם לסוע לכוון LA ווגאס מכיוון שזה אומר נסיעה על הצד של החוף האם זה נכון ? בנוסף אני רואה בתגובות קודמות שרשום שכביש 1 חסום ? איך זה משפיע על המסלול שלנו ? ומה החלופות ?
    האם היית ממליצה לעשות את המסלול שונה ? אנחנו סוגרים טיסות רק עכשיו

    תודה רבה

    1. ענת

      הי טלי,
      קודם כל, אני מניחה שלמקסיקו תטוסו? רק רוצה לודא שאתם לא מתכננים לעבור את הגבול עם רכב שכור כי זה לא אפשרי. כביש 1 אמור להפתח ממש או טו טו אז אני מקווה שתוכלו לנסוע בו בלי בעיה בספטמבר. אפשר לנסוע בכל מיני מסלולים, הכל תלוי במה תרצו לעשות ובכמה ימים יש לכם. שימו לב למרחקים ולזמנים ואל תנסו לדחוס יותר ממה שאפשר כדי שלא תבלו את כל הטיול ברכב.

    2. טלי

      הי ענת אכן למקסיקו אנחנו טסים המסלול הוא כזה אשמח לשמוע את דעתך :
      טיסה ישירה מישראל לסן פרנסיסקו מגיעים ב4.9 בשעה 6 בבוקר
      4-5/9 סן פרנסיסקו – סגרנו כבר את מלון יוניון סקוור
      6-7/9 מונטריי והסביבה
      8/9 – סנטה ברברה
      9-11/9 – לאס אנג'לס
      12/9 – סן דייגו
      13-15/9 – ווגאס
      16/9 חוזרים ללאס אנג'לס ללינה ליד שדה התעופה
      17/9 טיסה מלאס אנג'לס למקסיקו
      האם את ממליצה על מקומות נוספים על המסלול או להמיר את אחד המקומות לינה במקום אחר ?
      אשמח לשמוע את דעתך והמלצות על מקומות שאסור לפספס באזור הזה .
      אנחנו זוג עם 2 בנות 15,10
      המון המון תודה

      1. טלי

        בנוסף אשמח לברר איתך על פארק סאקויה האם את ממליצה לשלב אותו ? ואם כן אז באיזה שלב של המסלול ?

      2. ענת

        הי טלי,
        סה:כ נראה לי בסדר גמור. אני מסרבת להכיר במונח "אסור לפספס" 😉 תמיד אפשר לחזור ולבקר במקומות נוספים. בדרום קליפורניה אפשר לטייל גם חודשיים ולא למצות הכל. יש לכם את יוסמיטי וסקויה שציינת אבל אני לא רואה איך יש לכם זמן לשלב אותם בלי לוותר על משהו אחר. אישית, הייתי מוותרת על וגאס לטובת ביקור בפארקים האלו אבל זו העדפה אישית לגמרי.

  77. עידו

    ענת שלום,
    ברצוני להודות לך על האתר הנפלא ועל ההמלצות המעולות.
    אשמח לעצתך.
    אשתי, אני ובנותינו (שלוש בנות 17, 12 ו-9) מתכוונים לטייל במשך 3 שבועות (21 יום בדיוק) בחוף המערבי בחודש ספטמבר הקרוב (בחגים/לאחר הלייבור דיי).
    אנחנו מתחילים ומסיימים ב- LA (הטיסות מישראל הן לשם/ גם הרכב ילקח משדה התעופה ומוחזר לשם/ הטיסות והרכב כבר הוזמנו).
    חשבנו על המסלול הבא:
    5 ימים ראשונים ב- LA:
    לא ספרתי את יום ההגעה, מגיעים בשעות אחה"צ, אוספים את הרכב ונוסעים למלון בווסט הוליווד;
    יום ראשון – אזור סנטה מוניקה וביקור באתרים ב- LA (זה יוצא יום א' בשבוע ולכן רצינו לבקר בסנטה מוניקה ביום זה);
    יום שני – יוניברסל
    יום שלישי – השלמת אתרים בעיר [בארבעת הלילות הראשונים ישנים במלון באזור וסט הוליווד]
    ימים רביעי וחמישי – דיסנילנד [שני לילות במלון באנהיים]:
    התלבטות – האם לדעתך יומיים בשני הפארקים זה יותר מידי במיוחד לאור העובדה שיומיים לפני כן היינו ביוניברסל?
    ימים 6-8 : נסיעה לסן דייגו וטיול בעיר ובאזור בסוף השבוע (עם הנסיעה, שהות של 3 ימים בעיר)
    ימים 9-12: נסיעה מסן דייגו ללאס וגאס ושהות כוללת של 4 ימים בעיר (כולל הנסיעה). לקחנו מלון בסמוך לסטריפ אבל לא ממש על הסטריפ (חדר גדול/ סוויטה המתאימה יותר למשפחות)
    ימים 13-15: נסיעה מלאס וגאס ליוסימיטי וטיולים באזור. היום הראשון מוקדש לנסיעה לאזור ממוט לייקס ולינה שם. הימים השני והשלישי לטיולים ביוסמיטי.
    האם את ממליצה לישון בתוך הפרק בימים אלה? האם יש לך המלצות על מלונות?
    ימים 16-19: ביום הראשון נסיעה לכיוון סן פרנסיסקו ואז טיול ולינה של 3 לילות בעיר.
    התלבטות: לאור העובדה שאנחנו עם רכב בעיר, האם עדיף לישון בעיר או מחוצה לה (למיטב זכרוני, החניה בעיר יקרה מאד). האם יש לך המלצות למלונות עם חניה צמודה (ואז אפשר להסתובב בעיר במוניות).
    ביום ה-19 סיום הביקור בסן פרנסיסקו בשעות הצהריים ונסיעה לכיוון מונטריי.
    לילה במונטריי ולמחרת (ביום ה-20) ביקור באזור ובשמורת פוינט לובוס.
    ההתלבטות האם לישון עוד לילה באזור ואז למחרת (ביום ה-21) לנסוע לשדה התעופה ב- LA (הטיסה חזרה בשעות אחה"צ של אותו יום) או להקדים ולצאת לכיוון – LA כבר באחה"צ של היום ה-20 ולישון במקום כלשהו קרוב ל- LA ואז לנצל גם את יום הטיסה לפעילות נוספת.
    עוד אציין שמבחינת אופי הטיול, ככלל בנותיי וגם אשתי מעדיפות יותר ערים ופחות טבע.
    מעבר ל"התלבטויות" לעיל, האם לדעתך התכנון של המסלול "עושה שכל"? האם היית מזיזה או משנה את התמהיל?
    תודה מראש.
    עידו

    1. ענת

      הי עידו,
      התכנון נראה לי בסדר גמור למעט היום האחרון. אישית, לא הייתי בונה על נסיעה ארוכה כל כך ביום של הטיסה. פקק רציני בדרך (נניח בגלל עשן של שריפות) ואתם עלולים לפספס טיסה. אל תשכח את הפקקים בלוס אנג'לס עצמה, שיהוו את עיקר הבעיה. לכל הפחות הייתי באמת מתקדמת יום קודם אבל אז כמעט אין לכם זמן במונטריי לכל הדברים. זה די לחוץ גם לטייל בעיירה המקסימה, גם בפוינט לובוס (שאם כבר מגיעים, צריך לעשות בו מסלול רגלי של שעה-שעתיים) וגם לנסוע עד פאתי לוס אנג'לס. בהרכב שלכם, הייתי גם מרחיבה במונטריי ומוסיפה את האקווריום. הייתי לגמרי מורידה יום מלוס אנג'לס בשביל להרחיב כאן. בנוסף, הייתי מעבירה לפחות חלק מהימים בלוס אנג'לס לסוף. בעיני, יש משהו נחמד בסיום בקרשנדו של דיסנילנד 🙂 זה גם ישים אתכם קרוב לשדה התעופה לקראת סיום המסלול ויאפשר לכם "לדלל" קצת את ריכוז ימי הפארקים בהתחלה.

      ביוסמיטי בהחלט עדיף ללון בתוך הפארק. הנה סיכום של מקומות הלינה ביוסמיטי – בפארק ומחוצה לו. בסן פרנסיסקו, אכן דילמה. לנו אישית ממש עדיף להשאר עם הרכב. אני לא אוהבת להסחב עם המשפחה בתחבורה ציבורית בארה"ב. אין שום קושי לנהוג בסן פרנסיסקו ועם קצת תכנון מוקדם, החניה גם לא יקרה כל כך. הלואי ובתל אביב היו חניות בארבעים ש"ח לכל היום 😉 תוכל לקרוא עוד על חניה בסן פרנסיסקו כאן ועל לינה בסן פרנסיסקו כאן. מקווה שעוזר ותהנו הרבה!

      1. עידו

        הי ענת,
        תודה רבה על תשומת הלב והמענה המפורט!
        האם לאור המלצתך להשאיר יותר ימים בסוף ללוס אנג'לס היית ממליצה "להפוך" את המסלול (ראיתי המלצה שלך למסלול מעין זה באחת התגובות):
        לאחר הנחיתה בשעות אחה"צ בלוס אנג'לס להתקדם לאזור סאן פרנסיסקו – האם יש לך המלצה להיכן כדאי לנסוע מהשדה על מנת ללון שם ולהצליח לצאת בבוקר באופן סביר לכביש המהיר לסן פרנסיסקו?
        למחרת להמשיך בנסיעה ישירה לסן פרנסיסקו ואז 3 ימים מלאים שם – האם סביר לבצע את הנסיעה הזו בחצי יום (ביום ראשון)?
        משם למונטריי ליומיים מלאים
        משם ליוסימיטי ליומיים מלאים
        משם ללאס וגאס 4 ימים
        משם לסן דייגו 3 ימים
        ואז לסיים בלוס אנג'לס

      2. ענת

        כן, נשמע לי סדר טוב יותר. לא הייתי מזמינה מלון ללילה הראשון אלא בוחנת את הנתיב הכי קצר לסן פרנסיסקו ורואה איזה מלונות שמתאימים לכם יש על הדרך. תכינו רשימה של מלונות סבירים כאלו ואז תחליטו במקום כמה מתאים לכם לנהוג בפועל אחרי טיסה ארוכה. אנחנו עשינו את זה בטיול האחרון והרשימה שלי התחילה ממלון ממש ליד השכרת הרכב, למקרה שנגיע שפוכים או מישהו לא ירגיש טוב וכללה מלונות עד 2-3 שעות נסיעה הלאה. בפועל היו כאלו פקקים בלוס אנג'לס, שאחרי שלוש שעות עצרנו במלון שהיה רשום אצלי כמלון במרחק של שעה משדה התעופה… כלומר עדיין היינו בלוס אנג'לס. מה שכן, הצלחנו לנצל את הערב לרכישת כרטיסי סים כי גם בדקתי איפה לאורך הנתיב יש חנויות של At&t. בכל מקרה, למחרת קמים מוקדם מהג'ט לג ואז אפשר להתחיל לנסוע ולהיות בסן פרנסיסקו אחר הצהריים. היציאה בחמש בבוקר יש לה יתרון גדול מבחינת לברוח מהפקקים של לוס אנג'לס.

  78. אורן

    היי ענת (צירפתי את תגובתך מטה למעקב), תודה על תגובתך המהירה והמפורטת…אז בהמשך לתגובתך ובהנחה ובאמת נעשה את קליפורניה וניו יורק (בלי אורלנדו ומיאמי) בחודש ימים, איך היית ממליצה לסגור טיסות מהארץ- האם עלינו לסגור טיסת הלוך ללוס אנג'לס וחזור מניו יורק? או סן פרנסיסקו וחזור מניו יורק? או כל דבר אחר…..
    ____________________________________________________________________
    הי אורן,
    1. תלוי לאן נוסעים ? בעיקרון, אם למזרח ארה"ב, עדיף ספטמבר-אוקטובר. גם יהיה יותר קריר וגם באוקטובר יש לכם אפשרות לטיול שלכת. אם במערב, שוב תלוי לאן. באיזורי החוף זה לא משנה. בהרים של הרוקיז, עדיף קיץ כי בספטמבר מתחילים לסגור כבישים בפאסים הגבוהים.
    2. ניו יורק, אורלנדו וקליפורניה זה כבר שלושה יעדים נפרדים. אישית, אני מעדיפה להתרכז באיזור אחד בפרק זמן כזה. עשינו קוסט טו קוסט כבר ארבע פעמים וגם נסענו באותו טיול בין אלסקה ללוס אנג'ס אבל בכל הפעמים היה מדובר בפרק זמן הרבה יותר ארוך.
    לו אני במקומכם, הייתי משלבת את החוף המערבי עם טעימה מניו יורק. שזה המסלול הקלאסי שבעמוד הזה בורסיית השלושה שבועות שלו + שבוע בניו יורק. הייתי יוצאת באמצע ספטמבר, כך שתסיימו עם צבעי שלכת בניו יורק. בשבוע בניו יורק, הייתי לוקחת רכב לשלושה ימים ויוצאת לראות את מפלי הניאגרה עם עצירות שלכת בדרך.
    בהצלחה ומזל טוב!

    1. ענת

      הי אורן,
      תלוי בטיסות הספציפיות שתמצא. הכי נוח זה למצוא טיסה מישראל ללוס אנג'לס, טיסת פנים מלוס אנג'לס לניו יורק ואז טיסה מניו יורק לישראל. לפעמים יכול להיות זול יותר לטוס לניו יורק הלוך חזור ואז להוסיף טיסות פנים ללוס אנג'לס. בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, מבחינת המסלול זה לא משנה (המסלול המוצע מעגלי). הטיסות הזולות יותר הן לרוב ללוס אנג'לס, אבל אולי תמצאו משהו עם טיסות נוחות לסן פרנסיסקו שיתאים לכם יותר.
      רק שימו לב כשאתם משווים מחירים בין אופציות שטיסות פנים בארה"ב מתומחרות ללא מזוודות (רק עם טרולי). תוספת מזוודה זה בדרך כלל $25 לנוסע לכיוון, אבל תבדקו ספציפית את התנאים בכל טיסה.
      בהצלחה!

  79. ענבל

    הי ענת.
    תודה רבה על הבלוג המפורט שלך !!
    רציתי את חוות דעתך בנוגע לטיול שאנו מתכננים לספטמבר הקרוב (זןג + 3 ילדים גדולים)
    נחיתה בסולט לייק ולקיחת קראוון
    נסיעה ולינה בגרנד טיטון
    נסיעה לילוסטון ולינה של 4 לילות
    נסיעה ללאבה הוט ספרינג +לינה
    נסיעה לסולט לייק והחזרת הקראוון
    טיסה לבקר חברים בפורטלנד – 3 לילות
    טיסה ללוס אנג'לס, 4 לילות, מלון Hollywood Orchird Suites –
    בתכנון בעיקר יוניברסל (הילדה הכי קטנה בת 10 כך שאנו מתלבטים בנוגע לדיסני לנד) ונראה את שאר ההמלצות שלך בנוגע ללוס אנג'לס
    נסיעה ברכב ללאס וגאס, לקיחת קראוון ויציאה בנסיעה לכיוון גרנד קניון
    נעצור ללון בדרך, או בקינגסמן או בסליגמן (מה את ממליצה ?)
    לילה בגרנד קניון
    נסיעה לזאיון – 3 לילות בזאיון, לילה בברייס ונסיעה חזרה ללאס וגאס
    שני לילות בלאס וגאס וחזרה לסולט לייק בטיסה והביתה.

    אשמח לכל הערה/ הארה מצידך
    תודה, ענבל

    1. ענת

      הי ענבל,
      לא ציינת כמה זמן אתם מקצים לכל מקום. קחו בחשבון יום "אבוד" ביום לקיחת הקראוון, בפרט אם זו הפעם הראשונה שלכם עם קראוון. כמו כן, נוסעים לאט. לגרנד טטונס מגיע קצת יותר זמן, לדעתי. לא יודעת למה בחרתם דווקא בלאבה הוט ספרינגז לעצירה? זה לא מקום מאד מעניין. אם זה סתם נקודה לפצל את הנסיעה, זה בסדר. בתנאי שאתם אכן יוצאים מהצד המערבי של ילוסטון. יש מקומות יותר מעניינים בסביבה, כמו העיירה Cody או פארק Craters of The Moon אבל צריך כמובן יותר זמן בשביל זה.

      באופן כללי, מה שמטריד אותי בתכנית שלכם זה זמן, בפרט כיוון שאתם מתכננים על קראוון. אם יש לכם ניסיון בטיולים כאלו, זה סבבה. אם לא, אני לא בטוחה שקראוון זו אופציה טובה לשבוע. גם המנוסים בקראוונים אומרים שעדיף לקחת קראוון למינימום של שלושה שבועות בגלל שלוקח זמן להתארגן בלקיחה ובהחזרה שלו. אתם מתכוונים לעשות את זה פעמיים ולדעתי זה קצת ביזבוז זמן בטיול צפוף בזמנים. מיני ואן או שברולט טאהו יתנו לכם הרבה מקום ונוחות בנסיעה ובעיקר תוכלו לנסוע מהר יותר ולהספיק יותר בכל יום. זו לגמרי היתה הבחירה שלי במתווה שלכם. את הקראוון הייתי שומרת לפעם בה יהיה לכם חודש בנקודה אחת.

      ברכב, הייתי עושה את הסיבוב הקלאסי של "הפארקים של וגאס" בחמישה ימים: זאיון, ברייס, פייג', הגרנד קניון ובחזרה. בקראוון זה יהיה לדעתי מסורבל מדי בפרק הזמן הזה. יכולים לראות את הפירוט כאן בעמוד. בכלל, לו אני במקומכם, הייתי מוותרת על הקראוון ועל טיסות פנים ועושה רוד טריפ מגניב מעגלי מוגאס ואל וגאס שיכלול את כל המקומות שציינתם. מוגאס לעלות לילוסטון ואפילו לגליישר, משם לחצות לחוף לסיאטל ופורטלנד ולרדת עד לוס אנג'לס. אפשר אפילו לסיים שם (אין בדרך כלל דמי החזר בין וגאס לקליפורניה). מהיר וזורם יותר מאשר לקחת ולהחזיר קראוון פעמיים.

      בהצלחה בכל מקרה וטיול נעים!

  80. אור

    היי.
    תודה רבה על הפירוט והעבודה שעשית!
    אנחנו זוג בני 30 ומתכננים טיול בספטמבר ל28 ימים. בתוכנית מערב ארה"ב וניו יורק.
    פירטתי למטה את הלו"ז לפי ימים. יש לנו משפחה בפרזנו, אז כנראה נלון אצלם כחמישה לילות ונעשה משם טיולי יום ליוסמיטי וסקויה פארק. אשמח לביקורת על התוכנית.

    תודה
    אור
    6.9.18 flight to SF
    7.9.18 SF
    8.9.18 SF
    9.9.18 SF
    10.9.18 SF
    11.9.18 RD1
    12.9.18 RD1
    13.9.18 RD1
    14.9.18 Fresno
    15.9.18 yosemite
    16.9.18 yosemite
    17.9.18 Fresno
    18.9.18 sequia
    19.9.18 sequia
    20.9.18 drive to Grand Canyon
    21.9.18 Grand Canyon
    22.9.18 Grand Canyon
    23.9.18 Drive to Bryce Canyon
    24.9.18 Bryce Canyon
    25.9.18 Zion
    26.9.18 Zion
    27.9.18 Vegas
    28.9.18 Vegas
    29.9.18 Vegas
    30.9.18 NY
    1.10.18 NY
    2.10.18 NY
    3.10.18 NY
    4.10.18 Fligt to TLV

    1. ענת

      הי אור,
      יש לכם עצירות ארוכות מדי בנקודות מסויימות. כביש 1 – בעיקרון חסום לתנועה באמצע. בכפוף למה תרצו לעשות שם, הייתי ממקדת את הקטע הזה בסנטה קרוז ומונטריי – עם נסיעה בכביש 1 עד החסימה וחזרה (זה בערך שעה וחצי נהיגה ממונטריי – לא יותר). לגבי יוסמיטי מפרזנו – תשקלו בכל זאת להוסיף לינה בפארק. זה שלוש שעות נהיגה לכל כיוון ונראה לי מוזר לעשות את זה יום אחרי יום. זול יותר לקחת לינה קרוב לפארק מאשר לנהוג שש שעות רק בשביל לישון אצל הקרובים. סקויה אנד קינגז זה סביר בהרבה.

      אלא אם כן אתם מתכננים לעשות את הטרק שיורד אל הגרנד קניון ועולה בצד השני, יש לכם ממש יותר מדי זמן שם. זה יעד של חצי יום ביקור – גג. זה יום שלם של נסיעה מפרסנו לגרנד (10-11 שעות), אז אתם יכולים לתכנן לינה שם כדי לתפוס את השקיעה ו/או הזריחה למחרת ואז לצאת לדרך הלאה. לחלופין, אם לא בא לכם לנהוג את הכל בבת אחת ואתם מתכננים לצאת מפרזנו מאוחר יותר ביום, אז אפשר לתכנן עצירה על הדרך (ב-Needles או Kingaman – ולא חייבים להחליט איזה מראש). ולמחרת להוסיף את הקטע של כביש 66 ו-Seligman/Oatman לנסיעה לגרנד.

      מציעה בחום לעצור בדרך בפייג' ליום אחד. לפחות לבקר בקניון אנטילופ אבל לדעתי גם קחו לכם חצי יום על Lake powell. בברייס מספיק חצי יום – זה כולל מסלול עם ירידה לקניון. כדאי לדעתי את היום הזה לסיים כבר בספרינגדייל ליד זאיון, כדי להיות מוקדם בפארק (קשה למצוא חניה כדי להגיע לשאטל אם מגיעים אחרי תשע בבוקר). זאיון – שוב, תלוי מה אתם רוצים לעשות. יום אחד מלא מספיק לרוב המבקרים, אם כי יש מסלולי טיול ברגל שאפשר לטייל בהם גם כמה ימים. בכל מקרה, מציעה לכם לתכנן מראש.

      1. oren

        היי ענת,
        אנחנו זוג נשוי בגילאי 30 ומתכננים ירח דבש של כחודש ימים.
        יש לציין כי שנינו לא היינו מעולם בארה"ב. עשינו בעבר טיול זוגי של כחודש וחצי לגואטמלה ומקסיקו.
        יש לנו מספר שאלות וממש נשמח אם תוכלי לענות לנו:

        1) מתי לדעתך הכי כדאי לטוס כדי ליהנות ממזג אוויר נעים ושמשי? אוגוסט עד ספטמבר / ספטמבר עד אוקטובר? (סטודנטים וגמישים בתאריכים)
        2) האם כדאי לשלב חוף מזרחי וגם מערבי בחודש ימים? (ניו יורק, אורלנדו, קליפורניה וכו')
        או כדאי להתרכז למשל יותר באזור קליפורניה ואיי וגאס?
        3) ממש נשמח להכוונה של מסלול, אפילו גסה ללא פירוט, מחפשים מסלולים שמתאימים לירח דבש שכוללים בילויים, חיי לילה, שילוב חופים.
        היכן עלינו לנחות (האם בניו יורק / LA?) ולאן להמשיך משם, כמה ימים בכל מקום וכו'…

        תודה רבה!!!

      2. ענת

        הי אורן,
        1. תלוי לאן נוסעים 🙂 בעיקרון, אם למזרח ארה"ב, עדיף ספטמבר-אוקטובר. גם יהיה יותר קריר וגם באוקטובר יש לכם אפשרות לטיול שלכת. אם במערב, שוב תלוי לאן. באיזורי החוף זה לא משנה. בהרים של הרוקיז, עדיף קיץ כי בספטמבר מתחילים לסגור כבישים בפאסים הגבוהים.
        2. ניו יורק, אורלנדו וקליפורניה זה כבר שלושה יעדים נפרדים. אישית, אני מעדיפה להתרכז באיזור אחד בפרק זמן כזה. עשינו קוסט טו קוסט כבר ארבע פעמים וגם נסענו באותו טיול בין אלסקה ללוס אנג'ס אבל בכל הפעמים היה מדובר בפרק זמן הרבה יותר ארוך.
        לו אני במקומכם, הייתי משלבת את החוף המערבי עם טעימה מניו יורק. שזה המסלול הקלאסי שבעמוד הזה בורסיית השלושה שבועות שלו + שבוע בניו יורק. הייתי יוצאת באמצע ספטמבר, כך שתסיימו עם צבעי שלכת בניו יורק. בשבוע בניו יורק, הייתי לוקחת רכב לשלושה ימים ויוצאת לראות את מפלי הניאגרה עם עצירות שלכת בדרך.
        בהצלחה ומזל טוב!

  81. נועם

    שלום ענת תוכלי לעזור לי בתכנון טיול.
    אני וחברה שלי (בני 22-25) נוחתים בניו יורק ב30 למאי ל4 ימים ואז יש לנו טיסה לסן פרנסיסקו ושם אנחנו כבר משכירים רכב לכל אורך הטיול אני מעוניין להתקדם לכיוון לוס אנגלס דרך כביש 1 ולעצור בדרך במקומות יפים איפה את ממליצה לעצור? אני מעוניין לשהות בלוס אנגלס בערך 4 ימים ואז להמשיך לוגאס לעוד 3-4 ימים אולי לעצור בדרך לוגאס בעוד כל מיני מקומות יש לי טיסה חזור ב20 ליוני מוגאס לארץ זאת אומרת 22 יום.
    אשמח אם תעזרי לי בתכנון של הדרכים בין הערים הגדולות.
    תודה.

    1. ענת

      הי נועם,
      אני שמחה שמצאת את הדף, כי לקח לי ארבעה ימים להגיע לענות כאן על שאלות ואני רואה שבינתיים אתם כבר כנראה בארה"ב 😉 בכל מקרה, יש לך את המסלול כאן בדף. שים לב שכביש 1 חסום, אז תצטרכו לעקוף את החסימה. נקודות מעניינות לאורך כביש אחד אפשר למצוא כאן.
      בין לוס אנג'לס לוגאס אין הרבה מה לעשות, אז פשוט נוסעים את זה. זו נסיעה קלה וקצרה (במונחים אמריקאים). משהו כמו 5-6 שעות ואתם בוגאס. תשתדלו לצאת בשעה שאין פקקים בלוס אנג'לס כי זה הדבר המעכב העיקרי.

  82. ערן

    ענת שלום,
    שמי ערן, אני מתכנן עם אשתי אור ירח דבש של חודש בספטמבר הקרוב במערב. אנחנו בני 30, משלבים ערים וטבע, לא מתכננים טיולי הליכה ארוכים. המסלול שונה כבר מספר פעמים מההתחלה עד רגע זה – מנסים לבחור את מה שהכי טוב לנו ותודה לך על הבלוג המושקע הזה.
    אשמח לקבל את חוות דעתך לפני שנכנסים לפרטים והזמנת השכרת רכב ולינה.
    29.8 נחיתה ל.א + השכרת רכב + 4 לילות מלאים בעיר כולל דיסני ויוניברסל והתאקלמות ג׳ט לג שפויה.
    2.9 יציאה לשופינג ומשם לילה בקינגמן.
    3-4.9 שתי לילות בפארקים מדבריים, פה אשמח לקבל הצעה. הרעיון באופן כללי – להרוויח את הנוף המדברי המיוחד ביומיים וחצי. ככל הנראה יציאה מוקדמת לגרנד קניון ומעבר לפייג׳ או ברייס ואז עוד יום שלם ולילה באזור.
    5.9 עוד בוקר טיול מדברי והגעה לוגאס עד אחה״צ.
    6-7.9 וגאס
    8.9 נסיעה ליוסימיטי לכיוון לי ויניניג (מגיעים בשבת)
    9-10.9 שתי לילות ביוסימיטי.
    11.9 – נסיעה לכיוון הים למונטריי.
    12.9 – מונטריי והסביבה – מוותרים על כביש 1 דרומית לחסימה.
    13.9 – נסיעה לכיוון נאפה (דילוג במודע על ס.פ).
    14.9 – נאפה (סיבוב כרמים אז נשאר לילה).
    15.9 – יום שבת – הגעה מוקדמת לס.פ – מחזירים רכב שכור.
    16-17.9 – סן פרנסיסקו
    18.9 – טיסה לבטן גב בקאבו
    19-20.9 – קאבו
    21.9 – טיסה לניו-יורק
    27.9 – חזרה לארץ מניו-יורק.

    נציין שנתנו לניו-יורק הרבה ימים ויש אפשרות לתת יום נוסף למערב או לקאבו ולטוס רק ב 22.9

    אני מקווה שזה ברור מספיק ומודה לך מראש על העזרה.

    1. ענת

      הי ערן,
      עכשיו רואה את התגובה שלך – סליחה על העיכוב.
      3-4.9 נראה לי צפוף מדי. גם אם תצאו מוקדם, ביום של ה-3 תספיקו להגיע עד פייג' בערב, לא יותר. למחרת, הרי תרצו לטייל קצת בפייג', לא? הכי נחמד זה לשכור סירה לכמה שעות לשיט באגם פאואל. זה, יחד עם קניון אנטילופ, זה כבר יום שלם שבסיומו כדאי להשאר ללון בפייג'. ואז ב-5 לחודש אתם רוצים להגיע לוגאס עד אחה"צ, מה שאומר פשוט לנסוע לוגאס. מקסימום תוכלו לבחור בדרך שעוברת בספרינגדייל והיא נופית יותר. לא יהיה לכם זמן לטייל בברייס או זאיון. גם אם תוותרו על האטרקציות בפייג', יש לכם אולי זמן לזאיון או לברייס – לא לשניהם – וחבל. לדעתי, אם אתם כבר שם, ותרו על לילה בנאפה (יש לכם שם שני לילות כרגע, זה קרוב יחסית למונטריי) לטובת זאיון וברייס. הייתי אפילו שוקלת לשים שם עוד לילה כדי לטייל בנחת בזאיון (דורש יום שלם מלא, עם לינה ערב קודם קרוב לפארק). אותי אישית, נאפה די משעממת, אבל אם חשוב לכם טעימות יין ביקבים, אז זו בהחלט אופציה.

      קחו בחשבון עוד שני דברים –
      1. אתם בארה"ב בחג של לייבור דיי. הסופ"ש של 1-4 בספטמבר הוא סופ"ש ארוך שכולל את יום שני והמשמעות היא שהרבה אנשים יוצאים לטייל. היום של ה-2 יכול להיות סופר פקוק בכבישים ביציאה מלוס אנג'לס. תהיו סבלניים מאד וקחו בחשבון עומסים בכל מקום. כנ"ל אחר כך בפארקים במסלול שלכם בימים שעד ה-5 בחודש.
      2. זו עונה של שריפות. זה פחות משפיע באיזור של יוטה ואריזונה, אבל ביוסמיטי ואיזור סן פרנסיסקו אין לדעת. לפני שנה, נאפה בערה בלהבות בעונה הזאת. קחו בחשבון.

      1. ערן קרשובר

        היי ענת
        תודה רבה על תשובתך, רק מלקרוא מה שאת כותבת אני יכול להגיד שיש לך אישיות קסומה.
        המסלול שלנו עדיין לא מוכן ואנחנו מרכזים מאמץ כדי להתקדם. ויתרנו על מקסיקו וניתן כמות ימים מספיקה לסיבוב הקלאסי בפארקים סביב וגאס. רציתי להתייעץ בנוגע לשתי נקודות (קשורות אחת לשנייה):
        1. האם כדאי לשקול היפוך של המסלול וכך לקוות למזג אוויר שפוי יותר בהגעה לאזור וגאס מאוחר יותר (כמעט אמצע ספטמבר) ?

        2. בקשר לסופ״ש הראשון שלנו שמסתבר שהוא הלייבור דיי. האם כדאי למנף את העובדה שאנחנו שם כדי לנסות להנות מהחוויה ולהרגיש את החגיגות בעיר גדולה (למשל להישאר בל.א) או שאולי עדיף לשהות בעיירות קטנות יותר לאורך כביש 1 או להמשיך לפי תוכנית ופשוט להרגיש זאת בעומס בפארקים ובכבישים?

        תודה ערן

      2. ענת

        הי ערן, ותודה על המחמאה 🙂
        1. קשה לדעת מבחינת מזג האוויר. בעיקרון, כן, ככל שיעברו הימים, מזג האוויר יתקרר. זה יותר רלבנטי אם אתם מגיעים לברייס, זאיון והגרנד קניון. וגאס עצמה נמוכה ולכן בדרך כלל מאד חם שם מאד לאורך כל ספטמבר וגם אוקטובר. אבל שוב, זה עניין של מזל. גל חום יכול להפוך את הכל לחם מאד.
        2. לייבור דיי זה די מכה מבחינת התיירים. אין כל כך חגיגות ציבוריות. האמריקאים נפגשים לברביקיו בבתים פרטיים או יוצאים לסופ"ש בטבע או לקניות. זה בעיקר אומר שהכל נורא עמוס ושיש פקקים אימתניים ביציאה מהערים הגדולות ביום הראשון של הסופ"ש הארוך ואז לכיוון פנים ביום האחרון. ובכלל, מאד עמוס בפארקים לאומיים וכאלו. נסו להמנע מנהיגה בשני הימים האלו עד כמה שאפשר. כלומר, להתמקם בעיירה כמו מונטריי יום קודם ולחכות את היום של הפקקים בטיולים שם. אם אתם נוסעים לטייל בשמורת פוינט לובוס למשל, לנסות להגיע מאד מוקדם בבוקר. תנסו לחשוב בראש של סופ"ש ארוך בישראל כשכולם יוצאים מגוש דן לצפון ולהיות הפוכים לכיווני התנועה העיקריים. בהצלחה!

  83. שי

    היי ענת,
    אני רוצה להודות לך על שהקמת את האתר המעולה הזה עם כל ההמלצות המפורטות מאוד.
    אשמח לעצתך, אני ואישתי רוצים לעשות חודש וחצי עד חודשיים בארהב (לא מוגבלים לאיזור מסויים) וכרגע הצלחנו למלא רק חודש אחד.
    אנחנו מאוד אוהבים נופים וטבע ולעשות מסלולים ברגל, אבל נשמח גם להגיע לערים יפות שיש בהן אטרקציות.
    המסלול שתכננו כאשר ישנה טיסה מהארץ ב-1.8.

    א. 5 ימים ניו יורק. משם טיסה לגקסון הול לאיזור של יילוסטון כאשר שם נשכיר רכב.
    ב. 4 ימים יילו סטון.
    ג. 2 ימים פארק bryce
    ד.2 ימים – פארק zion
    ה.3 ימים – פארק arches
    ו.1 יום גרנד קניון
    ז. 1 יום קניון אנטילופ, פייג'
    ח.3 ימים לאס וגאס
    ט.5 ימים – פארק יוסמיטי
    י.4 ימים – סאקויה
    יא.4 ימים – סן פרנסיסקו. החזרת הרכב וטיסה לארץ.

    סה"כ- 34 ימים.

    כמה שאלות:
    1.האם התכנון של המסלול הוא סביר סבבה או שהיית מוסיפה עוד ימים באחד מהמקומות?
    2.האם עדיף לנחות בסן פרנסיסקו ומשם להשכיר רכב ולנסוע לייוסטון ולעשות טיול מעגלי כאשר מחזירים בסוף את הרכב שוב בסן פרנסיסקו ואז לא משלמים קנס על זה שהחזרנו את הרכב לא במקום שלקחנו אותו?
    3.איפה עוד היית ממליצה לנו לטייל ולהוסיף עוד כשלושה-ארבעה שבועות לטיול? אנחנו יכולים להגיע לכל איזור בארהב, גם במערב וגם במזרח.

    תודה מראש ושבוע טוב 🙂

    1. ענת

      הי שי, כשקראתי שאתה לא מצליח למלא ימים, התפלאתי קצת 🙂 ואז ראיתי שקודם כל, שכחת לחשב נסיעה בין מקום למקום. המערב ענק בגודלו. בין ילוסטון לאיזור ברייס יש לך יום שלם של נסיעה לפחות (סדר גודל של עשר שעות נהיגה). כנ"ל בין זאיון לארצ'ס או בין ארצ'ס לגרנד קניון, או בין וגאס ליוסמיטי. מצד שני, נתת לחלק מהמקומות יותר מדי זמן, אז אולי התכוונת שהנסיעה כלולה בתוכם? שנית, יש המון המון מקומות בדרך שלא כללתם וחבל. חודש וחצי זה כלום זמן לאיזורים האלו.

      אני תיכף אציע לך סקיצה של מסלול, אבל לפני כן, קח בחשבון עוד שני דברים –
      1. אם אתה מדבר על אוגוסט הקרוב, אתם כבר בבעיה. באיזורי הפארקים הלאומיים צריך להזמין מקומות הרבה זמן מראש. קחו בחשבון שזה אומר שנשארו בעיקר מקומות יקרים.
      2. תשמרו על גמישות. יש שריפות בתקופה הזאת של השנה ויתכן שתאלצו לעשות שינויים במסלול.
      3. רכבים – לגבי מסלול מעגלי כן או לא – כמו שאמרת, זה עניין של רגישות כלכלית. אנחנו תמיד עושים מעגלי כדי להמנע מקנס של בערך אלף דולר על החזרה בצד אחר של ארה"ב. בתוך קליפורניה אין קנס בדרך כלל וכן בין וגאס לקליפורניה. אבל תבדקו כי בכל חברה זה קצת שונה. בכל מקרה, אל תניח שאתם יכולים לשכור בג'קסון רכב לכל הטיול ולהחזיר במקום אחר. תלוי בחברת ההשכרה, רובן לא מאפשרות את זה כי בג'קסון זה סניף קטן בניהול מקומי. תצטרכו לקחת את הרכב בסולט לייק סיטי.

      סקיצה של מסלול בחודשיים שמתחיל ונגמר בלי קנסות החזרת רכב. שימו לב שזה מסלול שיכול להתאים לזוג. עם ילדים – למקרה שמישהו אחרי קורא ובא לו – הייתי מאטה כאן את הקצב מאד.
      1-4 סן פרנסיסקו
      5-6 מונטריי וצפון כביש 1
      7 נסיעה ליוסמיטי
      8-9 יוסמיטי
      10-11 לייק טאהו
      12 נסיעה לפארק לאסן
      13 פארק לאסן
      14 או נסיעה לקרייטר לייק או לקרסנט סיטי לפארק הרדוודס
      15-16 איזור הרדוודס או קרייטר לייק ואז התחברות לחוף
      17-20 חופי אורגון עד Astoria
      21 נסיעה לאיזור פורקס – Olympic National Park
      22 אולימפיק – איזור פורקס
      23 נסיעה דרך Neah Bay לפורט אנג'לס
      24 הוריקן רידג' (Olympic National Park)
      25-26 סיאטל
      27 נסיעה לכיוון גליישר
      28 הצד המערבי של Glacier National Park
      29 חצית הפארק ב-Going to the Sun Road (הרבה עצירות למסלולי טיול בדרך)
      30-31 איזור מאני גליישר
      32 נסיעה ל-Bozeman
      33 יום מנוחה בבוזמן (מקום טוב לשופינג בלי מס קניה)
      34-38 ילוסטון (אפשר להכנס דרך ה-Beartooth Pass )
      39-40 פארק גרנד טטונס
      41 ג'קסון
      42 נסיעה למואב – נסיעה ארוכה, אולי תרצו לעצור בסולט לייק סיטי או נקודה אחרת
      43-44 ארצ'ס וקניונלנדס
      45-46 כביש 12 עד ברייס
      47 ברייס והגעה לספרינגדייל
      48-49 זאיון
      50-51 פייג'
      52 הגרנד קניון
      53-54 וגאס
      55 נסיעה ללוס אנג'לס
      56+ לוס אנג'לס והביתה

      זה מסלול עמוס יחסית ויש לכם הרבה מה להתעמק וללמוד בכל קטע דרך. יש בו המון עצירות נהדרות בכל מקום כמעט. מציעה לך להתחיל מלחפש כאן בבלוג את השמות של כל המקומות ולקרוא את סיכומי הטיול שלנו (היינו בחלק מהמקומות האלו יותר מפעם אחת). היתרון של המסלול הזה הוא שתהיו באיזורים יחסית קרירים באוגוסט ואז תגיעו לאיזורים החמים לקראת אמצע ספטמבר שאז כבר יש סיכוי למזג אוויר נעים יותר.

      1. שי

        ממש תודה על העזרה,
        שאלה נוספת- אני רואה כאן הרבה אנשים שלוקחים קראוון. רציתי לשאול מה פחות או יותר העלות של קראוון למשל ל30 יום לעומת רכב ולישון במקומות מוסדרים בפארקים (בקתות וכאלה).

        תודה מראש

      2. ענת

        הי שי,
        בעיקרון, אין הבדל מהותי בין עלות קראוון וקמפגראונדים לבין עלות של רכב + מוטלים. הבחירה היא בהתאם לסגנון הטיול המועדף עליכם. טיול בקראוון הוא לרוב פחות עירוני ונעשה בקצב איטי יותר. הוא לא חוסך כסף ולא זו המטרה בו. 🙂 כמובן שיש טווח מחירים בקראוונים, בדיוק כמו שיש ברכב ומוטלים.

  84. סולי ורד

    ענת שלום –
    ראשית, רוצה לציין שהאתר מעולה וסופר עוזר – פשוט מדהים! תודה!
    רציתי לשאול: אנחנו נוסעים לחודשיים בקיץ, מתוכם 30 יום בקרוואן שאנחנו לוקחים ומחזירים בסן פרנסיסקו – החל מאמצע אוגוסט ועד אמצע ספטמבר. חשבנו, בגלל החום, להתחיל באזורים הצפוניים יותר, כלומר, לנסוע קודם ללאס וגאס ולקניונים, ורק בחלק השני של הטיול לרדת ללוס אנג'לס ומשם לעלות חזרה לסן פרנסיסקו.
    אבל בכל המסלולים, המפות, הספרים והבלוגים אני רואה שתמיד הכיוון המעגלי הוא הפוך. האם יש לכך סיבה מיוחדת? או שאין בעיה לנסוע גם הפוך (כלומר, מסן פרנסיסקו ליוסמיטי והלאה).
    תודה, סולי.

    1. ענת

      הי סולי,
      אין בעיה לנסוע בכל כיוון. במקרה שלכם, האיזורים הצפוניים במפה הם לא הקרירים יותר. בוגאס ובאיזור חם יותר מאשר באיזורי החוף. לכן דווקא הייתי מתחילה באיזור מונטריי והחוף, לרדת לכיוון לוס אנג'לס וסן דייגו ולקוות שבינתיים קצת יתקרר. זה ברמה העקרונית בלבד. בפועל, יכול להיות חם מאד בכל מקום. המקומות הקרירים באמת הם סן פרנסיסקו, מונטריי וכביש 1 בחלקו הצפוני (עד החסימה – קחו בחשבון את החסימה שם). שם יכול להיות גם 15 מעלות באוגוסט. בשנים האחרונות גם שם יש גלי חום מעיקים, אבל קצרים ופחות משמעותיים מאשר בשאר קליפורניה. נקודה נוספת היא השריפות. תצטרכו לעקוב אחרי התחזית, כולל תחזיות שריפות ועשן, ולשמור על גמישות. השריפות והעשן הן לרוב בקליפורניה. פחות בנבאדה ויוטה (אבל כן קצת באריזונה). בהצלחה ותהנו!

      1. סולי

        תודה רבה!!!

  85. אורה

    הי ענת,
    בנינו טיול לזוג עם ארבעה ילדים (אחד מהם תינוק) אנחנו עם קרוואן ומעוניינים להתנהל יחסית בעצלתיים
    מאד נשמח להערות והארות. האם צפוף ועל מה לוותר?
    19-20-21.8 נחיתה ב LA ושכירת רכב לשלושה ימים (נתכנן בהמשך לפי ההמלצות למעלה)
    22.8 קבלת קרוואן קניות אוכל ויציאה לדרך לכיוון ג'ושוע טרי
    23.8 טיול באיזור ג'ושוע טרי לינה בקאליקו
    24.8 סיור בקאליקו שינה בקינגמן או לייק האוואסו
    25-26.8 נסיעה לוגאס ויומיים לינה בחניון ליד העיר (וגאס ערב ווגאס בוקר)
    27-28-29.8 פארק זאיון
    30-31-1.9 ברייס
    2.9 נסיעה לכיוון מואב לינה בקפיטול ריף
    3-4-5-6 איזור מואב: ארצ'רס, קניונלנס, נידלס
    7-8-9.9 עמק המונומנט
    10-11-12-13.9 פייג' (אולי זה יותר מדי ימים?)
    14.9 גרנד קניון
    15.9 שמורה וולקנית
    16.9 מערות גרנד קניון

    ומכאן נתקענו עם שתי אופציות שנראות לנו צפופות ונסיעות ארוכות מדי…
    אופציה א
    17.9 יום נסיעה ארוך בטירוף לקינגס וסקויה דרך בייקרספילדס (במטרה להגיע ליוסימיטי ממערב)
    18.9 מנוחה וג'נרל שרמן
    19-20-21.9 יוסימיטי
    22.9 נסיעה לסאן פרנסיסקו
    23.9 יום בסאן פרנסיסקו
    24.9 כביש 1 רק ה- 49 מייל פלוס נסיעה עד ללוס אנג'לס

    אופציה ב' (מוותרים על סאן פרנסיסקו וכביש 1)
    17.9 יום נסיעה ארוך בטירוף לממות' לייק (במטרה להגיע ליוסימיטי ממזרח)
    18.9 טיוגה פס ליוסימיטי
    19-20-21.9 יוסימיטי
    22-23.9 קינגס וסקויה ג'נרל שרמן
    24.9 נסיעה ללוס אנג'לס

    * מתלבטים בין האופציות
    * מתלבטים איך לפצל את היום של ה-17 ליומיים כדי שלא תהיה כזאת נסיעה
    * מתלבטים אם שווה להוסיף עצירה בחום הזה בעמק המוות (אנחנו גם עם תינוק באמצע ספטמבר)

    ולסיום –
    25.9 דיסני
    26.9 מחזירים קרוואן ועוברים למלון
    27.9 טיסה חזרה

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי אורה,
      זה בהחלט קצת מאד מאד נינוח. ברמה של חצאי ימי מנוחה ואפילו ימים שלמים די תכופים. אם זו הכוונה, סבבה. אחרת, הייתי טיפה מכווצת באיזור מואב ובטח באיזור הגרנד קניון. אין לי מושג על איזו שמורה וולקנית ומערות אתם מדברים שם. שימו לב שלא תיפלו באיזו מלכודת תיירים או לחלופין מקום שלא נגיש עם קראוון או רכב שכור. יש לי תחושה שאתם בכלל מכוונים לצד הצפוני של הקניון, בעוד שמה שמקובל בתוואי שלכם זה הצד הדרומי, היכן שנמצא הפארק הלאומי עצמו. תכל'ס גם במוניומנט ואלי ממש לא הייתי משתהה. כל המקומות האלו שמנוהלים על ידי הנבאחו מצטיינים בתשתיות ירודות ומחירים גבוהים להפליא. מתאים לעבור ולראות אם המקום מעניין אתכם, אבל הרבה פחות מתאים לשהייה של כמה ימים, לטעמי האישי.
      הנסיעה מוגאס לממות' או לסקויה אנד קינגס לא נחשבת בעיני ארוכה במיוחד. בעיני נסיעות ארוכות זה חלק מהכיף בטיול כזה ואם יש לכם אפשרות להתחלף בדרך בנהיגה, אז בכלל. בכל מקרה, אין בעיה לפצל את היום של ה-17 בלי להחליט יותר מדי מראש איפה לעצור. סמנו לכם אופציות לקמפגראונדים בדרך ותחליטו בדרך אם נמאס לכם ואתם עוצרים ללינה. עמק המוות באמת חם מאד. הייתי בודקת את מזג האוויר ספציפית ואם יש גל חום, נמנעת לגמרי. פחות בגלל התינוק ויותר בגלל הקראוון. אסור בכלל להכנס עם קראוונים בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) ואם יש גל חום בספטמבר, הייתי נמנעת. אם לא, לשיקולכם, אבל מתוך הבנה שבעיקר רואים את הנוף מהחלונות ועוצרים במרכז המבקרים. יהיה בסביבות 40 מעלות בצהריים ויותר, גם אם אין גל חום…

      1. אורה

        הי ענת,
        תודה רבה על התגובה!
        אכן מכוונים לנינוח (ולהפתעות עם ילדים)
        לגבי הגרנד קניון מכוונים לדרומי – רק עצירה ולהמשיך לישון בפלאגסטאף.
        השמורה הוולקנית זה באיזור פלאגסטאף דרומית לגרנד קניון (Sunset Crater Volcano National Monument) בבוקר של היום אחרי
        המערות זה על כביש 66 סליגמן לכיוון קינגמן – והכוונה לישון בקינגמן
        מקווה מאד שאנחנו לא מכוונים למלכודות תיירים 🙂 ??
        לגבי עמק המונומנט – היית מציעה לא לישון שם או רק לילה אחד? הסיבה היא שחשבנו לראות את
        news paper rock
        Mexican hat
        Goosenecks
        ואולי לקחת סיור ברכב אינדיאני לעמק… (זו המלכודת תיירים?)
        הם לא שווים עצירה לדעתך?

        ולגבי הנסיעה מקינגמן ליוסימיטי:
        מה עדיף לדעתך לעלות דרך ממותלייק ולהכנס ממזרח או דרך בייקרספילד וממערב?
        (הנסיעה והחום מרתיעים אותי ואני שוקלת עכשיו בכלל לוותר על יוסימיטי ולהוסיף את סאן דייגו במקום… אבל אולי באמת נעצור בספונטניות בדרך)

        ושאלה אחרונה –
        האם עדיף לעשות את המסלול מוגאס הפוך?
        כלומר,
        קודם הגראנד קניון ואז פייג' מואב ברייס וציון ואז אולי אנחנו יותר קרובים ליוסימיטי?
        או שזה לא משנה?

        ממש תודה על התגובה וההתייחסות המפורטת

      2. ענת

        האמת שחשבתי שאת מדברת על אחת השמורות הוולקניות בצפון הקניון. כל מה שהוא National זה סבבה לגמרי. גם סטייט פארק. זה אומר שהמקום מנוהל על ידי הרשויות ולא על ידי השבט המקומי. ניוזפייפר רוק, מקסיקן הט וגוסנקס הם למיטב זכרוני כולם state park. אין קשר בין הביקור בהם לבין להיות כמה לילות במוניומנט ואלי. אלו מקומות שעושים בהם ביקור קצר יחסית וממשיכים הלאה. הסיור ברכב לעמק – אנשים עושים ומאד נהנים. כמו האטרקציות בפייג', זה אכן בסטנדרט אינדיאני – מה שאומר מחיר גבוה מאד ותשתיות עלובות. זה לא אומר שהמקום לא יפה או לא שווה את ההשקעה, אלא פשוט שקחו בחשבון שזה המצב ולטעמי, זה לא מקום טוב להתעכב בו מעבר לביקור עצמו. הכיוון של המעגל, לא קריטי, אז תושיבו על מפה ותראו מה יוצא הגיוני יותר בהתאם למסלול שתחליטו עליו.
        אם לא הייתם בסן פרנסיסקו, אז הייתי עולה ליוסמיטי מהצד המזרחי, חוצה שם ומבקרת בסן פרנסיסקו ומונטריי כמו שצריך. אדרבא, הייתי מורידה ימים מהאיזורים המדבריים כדי להיות שם בנחת ויותר ימים, בעיקר במונטריי. זה איזור נפלא למשפחות, יש הרבה מה לעשות שם ובעיקר, מזג האוויר שם נהדר בעונה הזאת. הרבה הרבה יותר טוב מאשר באריזונה. נקודה אחרונה, תשמרו על גמישות, בפרט כי יש לכם זמן. אתם מגיעים בעונה של גלי חום ושריפות. מאד יכול להיות שתצטרכו לעשות שינויים בגלל הדברים האלו, וזה בסדר. תזכרו תמיד שאיזור החוף – ממש צמוד לחוף – בדרך כלל במצב טוב יותר מבחינת עשן וטמפרטורה, אז אם צריך, כוונו לשם. בהצלחה!

  86. מעיין

    ענת יקרה
    תודה על תשובתך לגבי אמצעי התקשורת בארה"ב.
    מאחר וכבר הייתי לחוצה, כי מועד הטיסה התקרב (טסים הלילה), רכשתי אתמול סים על סמך המלצה באינטרנט של מישהו שרכש פעמיים סים מאותו מקור והיה מרוצה. חשוב לי לשתף כדי לתרום מעט.
    הסים של חברת tmobile. המספר הישראלי נשאר וכן מספר אמריקאי. אפשר לקבל ולהוציא שיחות לארץ ובארה"ב ללא הגבלה, גלישה ללא הגבלה. המחיר 100 דולר. אם תרצי, אעביר לך את מספר הטלפון של אילן שסיפק לי את הסיםת עוד באותו היום לביתי.
    עכשיו כל שנותר הוא, לסיים את האריזות, ליהנות
    ולהודות לך מכל הלב
    בהערכה והוקרה
    מעיין
    ושוב אלפי תודות

    1. ענת

      הי מעיין, תודה על העידכון! אני שמחה שמצאתם פיתרון טוב ומקווה שהסים יענה על צרכיכם גם במהלך הטיול. תזכרו שמחוץ לערים, בפרט במערב, הכיסוי הסלולרי בעייתי. על אחת כמה וכמה לגלישה. זה לא נורא בכלל, רק להיות מודעים לזה. הניווט מחוץ לערים קל ושווה ללמוד את הציר בבוקר ואולי גם להוריד גוגל מפס של האיזור בבוקר לפני היציאה מהמלון, ככה אפשר לנווט גם בלי דאטה. שיהיה לכם טיול נפלא!

  87. מעיין

    ענת יקרה
    המסלול מוכן, בעזרתך האדיבה
    ואוטוטו יוצאים לדרך.
    המסלול שלנו הוא מתחיל בקליפורניה וממשיך במדינות הדרום מאריזונה ועד ג'ורג'יה .
    אנו צריכים אינטרנט למטרות תקשורת בוואצ אפ ולצורך ניווט
    (waze או google maps)
    מניסיונך, מהי הדרך היעילה יותר? סים מקומי (איזה?) או חבילת גלישה מהארץ?
    תודה
    מעיין

  88. וג'די

    היי ענת,
    קודם כל תודה רבה על המידע האדיר, אני טס בספטמר לארה"ב וכל התכנון נעשה דרך הבלוג שלך.
    שאלה: אחרי שמגיעים לעיירה Lee Vining מטיילים יום שלם בפארק יוסמיטי, האם כדאי לחזור לעוד לילה בלי וייננג במקרה ואנחנו מעוניינים בעוד יום בפארק.

    1. ענת

      הי וג'די. זו אפשרות בהחלט. במיוחד אם אתם לא מוצאים משהו טוב יותר בתוך הפארק. לי וינינג היא במיקום מצוין לטיולים באיזור טיוגה פאס, אבל אין מניעה גם ללון שם ולנסוע לשם ולחזור משם כדי לטייל בעמק. זה מאריך קצת אבל בנסיעה מקסימה וקלה. אני שמחה שהבלוג עוזר!

  89. שאולי בר אור

    ענת שלום,
    ראשית, הבלוג שלך מדהים. מלא אינפורציה וכל כך הרבה סבלנות.. יישרי כח!
    אנחנו זוג + 3 בנים בגילאי 6,9,11 טסים לבקר משפחה בסיאטל ב 6/9 עד ה 15-16/9, ואז לוקחים טיסה ללאס וגאס.
    הטיסה חזרה לארץ היא מלוס אנגלס ב 30/9 בערב, כך שיש לנו 14-15 ימים שאנחנו רוצים לתכנן מהנחיתה בוגאס ועד ההמראה מלוס אנגלס.
    ההתלבטות בגדול היא בין מסלול שעובר ביוסמיטי, סן פרנסיסקו, מונטרי ולוס אנגלס, לבין מסלול שעובר בפארקים של יוטה (זאיון, ברייס, אנטלופ ולייק פאול) ואז סן דייגו ולוס אנגלס.
    השיקולים הם שאנחנו לא רוצים להעמיס על הילדים "יותר מדיי " זמן אוטו, אנחנו לא רוצים טיול לחוץ מדיי של לרוץ ממקום למקום ולסמן וי.
    התכנון לאפשרות הראשונה:
    16-19/9 לאס וגאס
    19/9 בבוקר יציאה מוגאס ללי וינינג ולינה שם.
    20/9 טיוגה פאס והעמק ולינה ביוסמיטי
    21/9 יוסמיטי ומריפוסה גרוב ולינה באיזור.
    22/9 יציאה בבוקר לסן פרנסיסקו, הגעה בצהריים ולינה שם
    23/9 סן פרנסיסקו ולינה שם.
    24/9 בבוקר יציאה למונטריי לינה שם.
    25/9 טיול בבוקר באיזור מונטרי וקצת מכביש 1 דרומה הלוך חזור ויציאה לכיוון לוס אנגלס, לינה ליד היוניברסל
    (פה התלבטות אם לילה נוסף בדך ללוס אנגלס למשל ב מורו ביי)
    26/9 יוניברסל ולינה באנהיים
    27-28/9 דיסני
    29-30/9 לוס אנגלס (הוליווד, סנטה מוניקה, וניס)

    אפשרות שנייה:
    נחיתה בוגאס ב 16/9 צהריים, לוקחים אוטו ונוסעים לספרינגדייל. ולינה שם.
    17/9 טיול בברייס ונסיעה ללון בפייג'.
    18/9 לייק פאול וקניון אנטילופ ונסיעה ללון לספרינגדייל
    19/9 זאיון ונסיעה בערב לוגאס ולינה שם.
    20-22/9 וגאס
    23/9 בבוקר נסיעה לסן דייגו
    23-24 סן דייגו
    25–26 דיסני
    27 יוניברסל
    28-30 לוס אנגלס ( יש לנו יום אחד ספייר לרווח את הטיול)

    כמה שאלות:
    האם אחת מהאופציות לחוצות מדיי?
    האם בהתחשב בעובדה שנטייל כשבוע בתחילת הטיול באיזור סיאטל, לא יותר מעניין לעשות את הפארקים של יוטה? האם לא חם מדיי בפארקים של יוטה באמצע ספטמבר?
    אם בוחרים בפארקים של יוטה, האם איך את ממליצה לשלב אותם? לפני או אחרי וגאס? כדאי להגיע לפייג' בשביל אנטילופ ולייק פאול?
    האם כדאי לנסות לשלב את סן דייגו?
    נשמח בכל הערה נוספת !!

    תודה רבה!
    שאולי

    1. ענת

      הי שאולי,
      שתי האופציות סבירות בהחלט (תיכף אציע לך קצת תיקונים אבל בקטנה). לגבי מזג האוויר, זו שאלה טובה ולצערי יש כאן הימור מסוים. בפארקים של יוטה יכול כבר להיות ממש נעים, בפרט בברייס. בוגאס עצמה יהיה מאד חם אבל אתם שם ממילא. העניין הוא שגם ביוסמיטי יכול להיות חם ובכל מקום, בפרט בקליפורניה, יכולות להיות שריפות ענק (זו העונה). אין כאן אפשרות לדעת בודאות. אם אתם סופר זורמים וגמישים, אפשר להשאיר את שתי האופציות ולודא שלוקחים מלונות עם אפשרות ביטול ואז להחליט כמה ימים לפני לפי התחזית. אישית, הייתי הולכת לכיוון של מונטריי וסן פרנסיסקו כי שם בדרך כלל בסדר ונעים כל השנה. זה לא דומה למה שתראו באיזור סיאטל אז זו לא בעיה.

      תיקונים מוצעים למסלולים –
      אופציה א
      חסר לכם זמן בסן פרנסיסקו. היא עיר הרבה יותר מעניינת מלוס אנג'לס אז הייתי מעבירה לפחות יום אחד ואולי אפילו שניים אליה. בנוסף, הייתי שוקלת להוסיף יום במונטריי. שם תמיד מזג האוויר נחמד ויש הרבה מה לעשות. אישית, לא הייתי נכנסת לאיזור דרום כביש 1 אבל זה עניין של העדפה אישית. אם לא מעניין אתכם טירת הרסט, לדעתי סנטה ברברה לא שווה את תוספת זמן הנסיעה. יש לכם מספיק מה לעשות כאן בלי סן דייגו, אבל תושיבו את זה על ימים ותראו מה אתם רוצים לעשות בכל יום. אפשר אולי להוריד יום מוגאס ויום מלוס אנג'לס ולהעביר אותם לסן דייגו. אם כי, שוב, לדעתי אתם צריכים את הימים האלו בסן פרנסיסקו.

      אופציה ב
      הנסיעה מיד עם הנחיתה, לא בטוח שכדאי. תלוי עד כמה אתם מנוסים בהגעה למערב ובטיסות שלכם. לא הייתי עושה את הנסיעה הזאת אם מדובר בטיסה שנוחתת אחר הצהריים או בערב, אלא נשארת עוד יום בוגאס להתאושש קצת. בנוסף, אין טעם ללון בספרינגדייל היקרה בכל מקרה כי אתם לא מטיילים למחרת בזאיון. אולי שווה בכל מקרה להשאר ערב בוגאס, לחוות את העיר בערב הזה ולהתאושש מהטיסה ולמחרת לרכב על הג'ט לג (תקומו מאד מאד מוקדם במילא) ולצאת מוקדם לדרך. הייתי דוקוא מרווחת שם באיזור של פייג'. עם ילדים בגילאים האלו, לדעתי ממש תהנו מלפחות חצי יום על האגם בסירה. זה לא זול אבל מאד מאד חוויתי. זה חם ומעייף, אז הייתי עושה את אנטילופ למחרת בניחותא ומשלבת עוד דברים בפייג' עם הפוגה קצת מנסיעות. אחרת יוצא שאתם נוסעים לא מעט כל יום, ממש בימים הראשונים אחרי הנחיתה. בכלל, אולי שווה להפוך את הסדר כך שתתחילו בכמה ימים בלי נהיגה בוגאס, תתאפסו על הג'ט לג ואז תצאו לפארקים.

      1. שאולי

        הי ענת,
        לגבי האופציה השניה, אנחנו נוחתים בוגאס בטיסה מסיאטל אחרי שבוע וחצי אחרי סיאטל.. לא תהיה בעיה של ג'ט לג. כתבת מצד אחד שכדאי ס"פ ומונטריי ומצד שני על השריפות והחום ביוסמיטי.. בתכנון המסלול של אופציה 1 זה הולך ביחד אז נשמע אולי פחות טוב מהפארקים של יוטה. לא?
        מה דעתך על אופציה שלישית, לעשות את הפארקים של יוטה ולאס וגאס, לוותר על הנסיעה מוגאס לס"פ דרך יוסמיטי ולקחת טיסה לוגאס לס"פ וכך לשלב גם את הפרקים של יוטה, ס"פ, ואז מונטריי ולוס אנגלס?
        בשורה התחתונה יש לנו 15 יום מהנחיתה בוגאס עד החזרה מלוס אנגלס לארץ. מה המסלול שהיית ממליצה עליו בהנחה שאנחנו רוצים 3 ימים בוגאס ולסיים ב 4 ימים בלוס אנגלס? תודה!!

      2. ענת

        סורי, שאולי. כמו שכתבתי יש כאן הימור מסוים ואין לי אפשרות לדעת מה בדיוק עדיף לכם ומה יהיה. אישית, אני מעדיפה לא לפצל טיולים עם טיסות פנים ופשוט לנהוג, כי זו חלק מהחוויה בעיני. זה לא אומר שזה מה שנכון עבורכם. לא בטוח שתהיינה שריפות ביוסמיטי. כן סביר להניח שיהיה מאד חם בפארקים של יוטה. מה עדיף? קשה לדעת. אם זו הייתי אני, הייתי משאירה פתוח ומחליטה יומיים לפני הטיסה, או אפילו תוך כדי, אבל אני לא יכולה להמליץ לאחרים לנהוג כך.

  90. מירב

    היי ענת,
    תודה רבה על השיתוף במידע, מאוד מסייע ומבהיר.
    רציתי את המלצתך, אנו נוחתים ב15/8 בבוקר בלוס אנג'לס וחוזרים ב31/8 (סה"כ 15 לילות).
    נוסעים עם בנים בני 9 (תאומים), ואנו לא ממיטבי הלכת, אך חשוב לי טיול שישלב טבע וצפייה בבעלי חיים מאוד מתלבטים בין 2 מסלולים:
    אפשרות 1: כביש 1, יוסמטי, סקויה, סן דייגו (2-3 לילות), לוס אנגלס כולל אנהיים ( 5 לילות).
    אפשרות 2: לאס וגאס, פארק ציון, קניון ברייס, אגם פאוול, צפייה באריות הים ליד סן סמיון וביקור הרסט קסטל, סן דייגו (2-3 לילות), לוס אנגלס כולל אנהיים ( 5 לילות).
    אופציה 3 – המלצה שלך…
    אשמח להמלצתך
    תודה מירב

    1. ענת

      הי מירב,
      מציעה לך בחום לשים על המפה את הנקודות. יש שם כמה קפיצות של הרבה מאד שעות שבכלל לא בטוח ששוות לכם את זה.

      מסלול 1 –
      כביש 1 חסום בין מונטריי לחלק הדרומי שלו. יוסמיטי זה מינימום יומיים וסקויה יום שלם (בלי החלק של קינגס קניון שמוסיף עוד יום שלם). בהנחה שרצית להגיע למונטריי, אתם מגיעים כמעט עד סן פרנסיסקו ואז לא נכנסים, קצת חבל לטעמי. אולי שווה לשלב יומיים בסן פרנסיסקו ולהוריד אותם מלוס אנג'לס. גם יוסמיטי וגם סקויה אנד קינגס יכולים להיות חמים מאד. למרות שהם במקומות גבוהים יחסית, יש ימים מאד חמים באוגוסט שם.

      מסלול 2 –
      הסיבוב של פייג'/זאיון/ברייס/גרנד קניון זה חמישה ימים בערך. תוספת של יומיים לוגאס ויום לדרום כביש 1 ואין לכם זמן כבר לסן דייגו או לחלופין תקצרו בלוס אנג'לס. שימי לב שממש חם בעונה הזאת ביוטה/אריזונה/וגאס. יכול להיות בשקט מעל ארבעים מעלות באמצע היום. לא לכולם זה מתאים.

      מבינה את הרצון לראות בעלי חיים, אבל בכלל לא בטוחה שפילי הים ליד סן סימאון מצדיקים את הנסיעה. טירת הרסט בכלל נשמעת לי כמו משהו שישעמם מאד ילדים בגיל הזה (לא הלכנו עד היום כי נראה לי שאצלנו זה גם עלול לשעמם מבוגרים ;)).

      כיוון שמדובר באוגוסט, אני אישית הייתי נצמדת יותר לחוף הקריר (יחסית). יום ראשון בלוס אנג'לס להתאפסות, ביום השני עולה בכביש הרגיל והמהיר לסן פרנסיסקו (יש שם אריות ים שרואים הרבה יותר מקרוב מאשר פילי הים של סן סימאון), עושה 3 ימים שם, ואז יומיים מלאים במונטריי כולל שיט לוויתנים והאקווריום וטיול בשמורת פוינט לובוס, משם ללוס אנג'לס וסן דייגו בכביש המהיר וסוגרים עניין. אין לכם בעצם זמן להרבה יותר מזה בכל מקרה. מתוך 15 לילות, קחי את הראשון להתאפסות כללית. נשארתם עם 14 שמתוכם אתם רוצים נראה לי הרבה פארקים בסן דייגו ולוס אנג'לס, אז יש לכם בעצם פחות משבוע לשאר הדברים. הייתי מצמצמת טווחים ונשארת קרוב לחוף בשבוע הזה. אבל לשיקולך כמובן 🙂 טיול נעים!

  91. שרון אליס

    שבוע טוב ענת , קראתי את האינפורמציה לטיול ארצות הברית מערב .. ישר כח!
    אנחנו משפחה שישה נפשות ( בוגרים) ותינוק בן חצי שנה , תאריכי היציאה שלנו הם 17/6 – 4/7/18 הנחיתה שלנו היא בלוס אנגלס ביום ראשון ב 17/6 שעה 16:00 חזרה ב 4/7 מלוס אנגלס ב 18:00 .
    ברצוני לציין לפני עזרתך לתכנון הטיול אנו שומרי שבת.
    חשוב לנו להנות , לראות נופים , ולא להיות במסע כומתה.
    רצוי לשלב ביקור בעיירה של מערב הפרוע , אם תוכלי לעזור לנו בתכנון הטיול כמה ימים להיות כל מקום כדי שנוכל להזמין מקומות כפי שאת ציינת בפוסטים הקודמים.
    אשמח לקבל ממך הכוונה , תודה !

    1. ענת

      הי שרון,
      אין לי אפשרות להכין מסלולי טיול פרטניים. התאריכים שלכם כמעט מתאימים למסלול שמצויין כאן בדף. תצטרכו לראות מה אתם מורידים כדי להכניס אותו בדיוק וזה כבר בהתאם להעדפות שלכם. אם אתם צריכים תכנון מסלול פרטני, יש יועצות שעושות את זה בתשלום. אני יכולה להציע לכם לפנות לחברתי אושרה קמחי שעוסקת בזה. בהצלחה!

  92. דימה

    שלום ענת,
    אנחנו זוג עם שני ילידים בני 12 ו- 10, נוסעים ל-25 ימים לארצות הברית בספטמבר, כאשר התוכנית היא לבלות כ- 20 ימים בחוף המערבי וכחמישה ימים בניו יורק (טיסות הלוך ללוס אנג'לס וחזור מניו יורק כבר הוזמנו, טיסת פנים- עוד לא). בנינו תוכנית לפי ההמלצות בבלוג שלך, אך נראה כי חסרים לנו יומיים על מנת להשלים את החמישה ימים הרצויים בניו יורק… על מה היית מוותרת/ מצמצמת במערב?:
    יום 1- הגעה ללוס אנג'לס
    ימים 2- 4- לוס אנג'לס (כולל יוניברסל ודיסני)
    ימים 5-7- סן דייגו
    יום 8- נסיעה לכיוון גרנד קניון, עצירה ללינה בקינגמן (האם כדאי לעבור דרך ג'ושוע טרי פארק?)
    יום 9- גרנד קניון, לינה במקום
    יום 10- Horse shoe band, לינה בפייג'
    יום 11- אגם פאוול+ אנטילופ קניון, לינה בפייג'
    יום 12- ברייס קניון, לינה בספרינגדייל (?) (האם יש איפה לישון בברייס קניון, אם רוצים תצפית כוכבים?)
    יום 13- זיון פארק, לינה בלס וגאס
    ימים 14-15- לס וגאס
    יום 16- נסיעה ליוסמיטי דרך עמק המוות, לינה בלי וינינג
    יום 17- יוסימיטי, לינה במקום
    יום 18- חורשת מריפוסה, נסיעה לסן פרנציסקו
    ימים 19-20- סן פרנציסקו
    יום 21- נסיעה למונטריי, חזרה לסן פרנציסקו וטיסת לילה לניו יורק
    ימים- 22-25- ניו יורק (ביום ה- 25- טיסה הביתה- סה"ב 3.5 ימים בניו יורק, רצוי להאריך ביומיים על חשבון יומיים במערב)
    אודה לעזרתך
    דימה

    1. ענת

      הי דימה,
      עוד לפני שנכנסתי למסלול שלך, רציתי לאמר שאישית הייתי מוותרת על יומיים בניו יורק ומשאירה מרווח במערב. בעיקר כי אתם עם משפחה והמרחקים במערב גדולים. עדיף יותר להיות שם בנינוחות.
      אפשר לישון ליד ברייס, יש מוטלים בכניסה לפארק (לא זולים). אם ממש חייבים לוותר על משהו במערב, במקרה שלכם הייתי שוקלת להוריד את מונטריי כי זה יוצא לכם טיול חד-יומי די מעייף ביום האחרון. מצד שני, רק יומיים בסן פרנסיסקו גם קצת חבל, אז הייתי מורידה משם. לא יודעת מה תכננתם בסן דייגו, אבל אם הכוונה היא רק להסתובב בעיר, זו גם נקודה שאפשר להוריד. את המקומות האחרים שהם כולם "על המסלול" פחות נוח להוריד.
      בסופו של דבר אלו כמובן החלטות שלכם והרבה תלוי במה רציתם לעשות בכל נקודה באופן ספציפי. בהצלחה!

  93. איריס

    הי ענת, מצטרפת לכל התודות והשבחים אני חושבת שהבלוג הזה שווה זהב (!) הפוסטים והעצות לתגובות הסופר מועילות שלך. כרגע משתמשת רק בלינק שלך לבוקינג 🙂
    אני עובדת על תכנון טיול בספטמבר שבינתיים אלו הימים הראשונים שלו:
    1. נחיתה בלוס אנגלס לילה
    2.יום ל"א
    3.נסיעה לסקויה (נפגשים שם עם חברים לא גמיש) שינה Three Rivers
    4. סקויה/קינגס שינה Three Rivers
    5.סקויה.קינגס + נסיעה ליוסמיטי שינה יוסימיטי קרוב
    6, יוסימיטי
    7.יוסימיטי
    8.נסיעה לכיוון מונטריי שינה מונטריי
    9.מונטריי וסביבתה
    10.יציאה לכביש 1 דרומה (לצערי רק עד איפה שפתוח)ונסיעה ללאס וגאס…
    אני יודעת שזאת נסיעה ארוכה ממש (8 שעות)
    השאלה שלי היא איך לחלק את הדרך אם יש עיר מומלצת לעצירה בדרך? לחלוקה ליומיים?

    המון תודה

    1. ענת

      הי איריס, אני שמחה שאת נהנית מהבלוג והמון תודה על השימוש בקישור לבוקינג!
      הייתי מציעה לכם לעשות את הנסיעה בכביש 1 ביום 9, על תקן "מונטריי וסביבתה". יש מה לראות ולעשות בקטע הכביש הזה וחבל להסתפק בנסיעה בלי עצירות לתצפית ואולי גם ביקור באחת השמורות. כך תוכלו לפנות את יום 10 לנסיעה לוגאס. הייתי עושה את זה ביום אחד וזהו. קחו שתייה קרה בצידנית, מוזיקה טובה ותהנו מחווית הרוד טריפ הארוך בארה"ב. אם תצאו ממונטריי בשמונה בבוקר, תוכלו להגיע לוגאס בסביבות שש-שבע בערב (בלי לחץ, בנחת, כולל עצירה לארוחת צהריים, עצירות לחילוץ עצמות, תדלוק וכד'). תכל'ס אין שום דבר מאד מעניין בדרך. בעיקר לראות איך קליפורניה ה"אמיתית" של העמק החקלאי נראית. בערב תוכלו כבר לצאת להסתובב בסטריפ של וגאס.

      1. איריס

        ענת המון תודה! חוזרת העצות שלך ממש לא מובנות מאליו. מקווה שלפחות קצת מהטוב שאת מעניקה בחינם חוזר אלייך בחזרה.

      2. ענת

        תודה רבה איריס. בהחלט מאתגר לעמוד בזה בתקופה הזאת של השנה (כולם מטיילים!). אני מקווה שזו קארמה טובה ותמיד שמחה אם מישהו גם משתמש בקישורי השותף שלי כאן להזמנת לינות.

  94. סיגל בוסתנאי

    ענת שלום,
    ראשית שאפו על האתר, הידע הרב והתשובות המפורטות!
    אני מנסה כבר תקופה ארוכה לבנות מסלול לתקופה של 18 ימים נטו בספטמבר בהרכב של זוג +ארבעה ילדים בוגרים ומתקשה להגיע להחלטה על מה לוותר ?
    כרגע התכנון ניראה כך –
    2 לילות ב-LA
    2 סן דייגו
    3 לאס ווגאס
    2 פייג
    2 ספרינגדייל
    טיסה לסן פרנסיסקו
    4 סן פרנסיסקו (כולל יום כיפור בו נסתובב רגלית בעיר)
    2 יוסימיטי
    1 מונטרי
    1 סן סימיון
    1סנטה ברברה
    טיסה חזור מלוס אנגלס
    הדילמות –
    1. האם לטוס לסן פרנסיסקו או לבצע את הנסיעה הארוכה ליוסימיטי
    2 האם ניתן בטיול כזה גם לשלב את היילוסטון ולוותר על אזור פייג/ימים במקומות אחרים ?
    אודה לך מאוד אם תוכלי לומר לי מה דעתך ?

    תודה, סיגל

    1. ענת

      הי סיגל, התכנון הזה בעייתי אם אכן יש לכם רק 18 יום.
      ספציפית, כדי להבהיר למה זה עמוס מדי:
      1. לא ספרת את היום של הטיסה לסן פרנסיסקו (או הנסיעה – שאז זה בכלל יומיים) ושל הטיסה בחזרה.
      2. לא ספרת את הנסיעות בין יוסמיטי לחוף (זה 6-7 שעות נסיעה לכל כיוון מה שבפועל אוכל כמעט יום שלם).
      3. אני לא משהו בחיבור מספרים אבל עוד לפני היומיים-שלושה האלו, יש לך כאן ברשימה 21 ימים ולא 18.
      4. אם כבר נוסעים לזאיון, כדאי מאד להוסיף גם את ברייס ואת הגרנד קניון כדי להשלים את הסיבוב.

      בודאי שאין מצב לשלב את ילוסטון בטיול קצר כל כך (קצר במונחים של טיול למערב ארה"ב). כדי להגיע לילוסטון צריך להוסיף יומיים. כדאי להיות שם לפחות לפחות ארבעה ימים (רצוי חמישה עם הגרנד טטונס) ואז יומיים נסיעה בחזרה. להוריד את פייג' לא יעזור במקרה הזה.

      מציעה לך בחום להושיב את המסלול על תאריכים ולבדוק בגוגל מפס זמני נסיעה מנקודה אחת לבאה. אל תשכחי להוסיף עשרים אחוז להערכת הזמן של גוגל מפס. נסי גם להעריך כמה זמן בפועל תרצו לטייל בכל נקודה ולראות אם אתם משאירים מספיק זמן בשביל זה. בהצלחה!

      1. סיגל

        הי ענת,
        תודה רבה על התגובה ? אני בהחלט מאמצת את ההמלצה ואבנה את המסלול בצורה יותר מפורטת.
        לגבי הנסיעה בין יוסימיטי למונטרי – בגוגל מפס זמן הנסיעה הוא שלוש וחצי שעות לכל כיוון ולא שש שבע. האם אני טועה?

  95. ענבל וויטיץ

    היי ענת,

    אנחנו בתחילתו של תכנון הטיול
    וחברה הפנתה אותי לבלוג שלך שמתאים לנו בול לתכנון הטיול שלנו.

    עדיין אל התעמקתי בכל ההמלצות
    אך מההתרשמות שלנו עד כה,
    אני נפעמת! איזה פירוט ואיזו השקעה!!

    תודה רבה,
    את עוזרת לנו מאוד 🙂
    ענבל ועוז

    1. ענת

      תודה רבה, ענבל! שמחה שהבלוג עוזר!

  96. דנית

    היי ענת- נראה לנו שפספסת את השאלה שלנו 🙂
    תודה רבה על התגובה הקודמת. מחשבה חדשה שיש לנו היא לוותר על לוס אנג'לס בכלל, זאת בכדי לבקר גם ביוסמיטי ולאור העובדה שנראה לנו שאנחנו פחות מתחברים למה שיש לעשות בעיר. נשמח מאוד לחוות דעתך על המסלול החדש-
    יום 1- נחיתה אחה"צ בסן פרנסיסקו
    ימים 2-3-4 מלאים בסן פרנסיסקו
    5- מונטריי – חצי יום (אקווריום/טיילת- מה שנספיק)
    6- צפון כביש 1- יציאה ממונטריי, אזור הביג סר, הגעה עד פארק גוליה פייפר, כולל טיול בפארק, חזרה למונטריי לפני החשכה.
    7- מונטריי- המשך וביקור בכרמל
    8- נסיעה ליוסמיטי + טיול
    9- יוסמיטי
    10- יציאה מיוסמיטי, מעבר טיוגה, טיולים, נסיעה עד איפה שאפשר *(לינה בדרך? איפה)*
    11- הגעה לגרנד קניון + ביקור קצר ושקיעה
    12- בוקר בגרנד קניון ונסיעה לפייג' – בדרך- סיבוב הפרסה
    13- פייג' המשך (פאוול/אנטילופ). לינה בפייג'.
    14- נסיעה לברייס, טיול ברייס, לינה באזור או התקדמות לציון.
    15- נסיעה לציון וביקור, לינה באזור (ספרינגדייל)
    16-ציון המשך טיול ונסיעה לוגאס הגעה לקראת ערב
    17- וגאס ולינה
    18- טיסה לנ"י בצהריים
    19-23- נ"י (5 ימים מלאים)
    24- טיסה חזרה

    שאלות נוספות לגבי המסלול-
    *יום 6- האם המסלול אפשרי ביום אחד מבלי להקלע לחשכה? היכן מומלץ ואפשרי לטייל רגלית ביום זה בנוסף לגוליה פייפר במסגרת אילוצי הזמנים?*
    **יום 10- כמה זמן יש להקדיש למעבר טיוגה? היכן סביר ללון ביום זה בדרך אם רוצים להגיע למחרת לגרנד קניון?
    שוב תודה,
    דנית

    1. ענת

      הי דנית,
      אני לא זוכרת מה תאריכי הטיול שלכם. זה רלבנטי לשאלות אורך היום. תבדקי בגוגל מתי השקיעה וקחי שעה לפני כספייר ותוכלי לראות מה מספיקים עד החשיכה ומה לא. כמובן שזה תלוי גם בסגנון הטיול שלכם וכמה מוקדם בבוקר אתם קמים. ג'וליה פייפר זה ממש לא רחוק ממונטריי (פחות משעתיים נסיעה) ואני לא רואה איך אתם נכנסים לחושך אלא אם כן תצאו בשתיים בצהריים. אם תצאו בבוקר, תעשו מסלול של 1-2 שעות בפארק עצמו, אמור להיות לכם המון זמן לטיול. יש עוד פארקים באיזור, כשהפופולרי שבהם הוא פוינט לובוס. אתם יכולים לעשות מסלול רגלי באחד משניהם ואין צורך גם וגם. לא כל כך משנה איזה מהם, הנופים דומים למדי ויפים מאד בשני המקומות. יש לכם אפילו מספיק זמן לעשות אחד בכל יום שאתם במונטריי. פוינט לובוס קרוב יחסית לעיר. לגבי נקודות עניין אחרות, יכולים להציץ כאן בפוסט על כביש 1. כדאי גם סתם להסתובב רגלית במונטריי, יש להם טיילת מאד נחמדה עם נקודות ירידה לחוף. אם תהיו בזמן השפל (אפשר לבדוק מראש את השעות באינטרנט או בכל מרכז מידע לתיירים, כולל באקווריום) תוכלו לנסות לחפש יצורים ימיים בבריכות השפל. אם בא לכם, אפשר גם לשלב שיט לצפייה בלוויתנים.
      לגבי יום 10 – בטיוגה פאס תלוי מה אתם רוצים לעשות. הנסיעה עצמה לא ארוכה. אם רק עוצרים לתצפיות, זה סדר גודל של שעה עד שעתיים. אם עושים מסלול – תלוי באורך המסלול ובקצב ההליכה שלכם. נקודת הלינה הטבעית היא לאס וגאס, פשוט כי יש ריכוז של מלונות וגם דברים לעשות בדרך. לא חייבים להחליט מראש. אתם יכולים לנסוע ולראות עד איפה יהיה לכם כוח להגיע ולהמשיך למחרת. בגרנד קניון עצמו לא צריך הרבה זמן. אישית, הייתי מנסה להגיע עד פלאגסטף שהיא עיירה ממש חמודה באיזור ירוק וקריר יחסית. אבל אפשר לגמרי גם לעצור בוגאס ואפילו לפני וגאס אם מתעייפים.

  97. אושרית

    הי ענת
    לפי דעתי את צריכה להוציא ספר כמו משפחה מטיילת לארה"ב עם כל האינפורמציה המצויינת שאת מעבירה, כך אנשים יוכלו להסתובב עם זה ביד ולא עם דפים מצולמים :-).
    ולשאלה, אנו משפחה 4 נפשות, 2 בנים 9 ו 13 (מטיבי לכת), טיול בר מצווה ל 15 ימים אמצע עד סוף מאי.
    לוס אנגלס יומיים (יוניברסל)
    יוסמיטי יומיים
    זיאון פארק יומים
    ברייס
    וגאס 5 ימים (עם נסיעה להובר דאם)
    סן דיאגו יומיים (סי וורלד)
    חזרה לוס אנגלס במראה.

    האם הסיבוב והסדר של המקומות נכון? או יש מקום להכניס עוד כמה מקומות?
    כמו כן אני מעוניינת להזמין מקומות מראש למלונות רק לוגאס וליוסמיטי , לכל השאר חשבתי להזמין דרך האפליקציות של הרגע האחרון או מוטלים לאורך הדרך. הה דעתך?

    1. ענת

      הי אושרית,
      אף פעם לא חשבתי על זה שאנשים מדפיסים דפים מהבלוג :O כשחזרנו מאחד הטיולים פניתי להוצאת ספרים ושאלתי אם יהיו מעוניינים להפיק ספר על בסיס הטיולים שלנו. אמרו לי שאין ביקוש בשוק שיצדיק את ההפקה, אז עזבתי את זה. יש לי מספיק פרוייקטים לעבוד עליהם גם ככה, אז ממש להפיק את הספר אין מצב שאוכל.
      לעניין המסלול. הסדר בסדר, רק כמובן, אל תשכחו לחשב את ימי הנסיעה בין מקום למקום. בין יוסמיטי לפארק זאיון יש לכם משהו כמו 15 שעות נהיגה. רוב האנשים יעשו את זה בלא פחות מיומיים. בין לוס אנג'לס ליוסמיטי זה גם סדר גודל של כמעט יום שלם נהיגה. בין וגאס לסן דייגו, עוד חצי יום. כרגע מה שרשמת לא מתכנס ל-15 יום, סורי.
      לשאלה השניה, מציעה לקרוא את הפוסט שכתבתי לגבי הזמנת לינות מראש בארה"ב, כן או לא.

  98. סיגל

    שלום, נתקלתי בתגובה שלך בכתבה שעשית על מערב ארה"ב ועל כביש מס' 1 – אמרת שכרגע הכביש סגור כנראה עד סוף השנה.
    אנו אמורים להיות שם בחודש ספטמבר הקרוב, האם תוכלי לומר לי לאיזה קטע מהכביש זה מתייחס? איפה אפשר לבדוק זאת?
    תודה על כל העזרה, המידע השופע, הנכונות וטוב הלב.

    1. ענת

      הי סיגל, מציעה לך לקרוא את הפוסט על כביש 1. יש שם גם קישורים למצב הכביש. בעיקרון, אם תנסי "לנווט" דרך כביש 1 בגוגל מפס, הוא יראה לך איפה החסימה. זה יוצא בערך שעה נסיעה דרומית למונטריי.

  99. רותם טרומפר

    היי ענת, בניתי מסלול לטיול זוג בני 28 באוגוסט
    ממש אודה להערות, קשה לי לאמוד האם הוא צפוף מידי או דווקא מרווח? האם עדיף לוותר על פארק אחד?
    עוד התלבטות שיש לי היא האם לטוס לוושינגטון או לעשות יום טיול לוושינגטון מניו יורק? הטיסה לוושינגטון יקרה הרבה יותר, אבל זה מרגיש פחות "סיבוב".
    תודה מראש!
    זה המסלול –
    תאריך עיר
    2.8 סן פרנסיסקו
    3.8 סן פרנסיסקו
    4.8 סן פרנסיסקו
    5.8 סן פרנסיסקו – אגם טהאו
    6.8 אגם טהאו
    7.8 אגם טאהו – יוסמיטי מזרח
    8.8 יוסמיטי מערב
    9.8 יוסמיטי- מונטרי
    10.8 מונטרי
    11.8 מונטרי – לוס אנגלס
    12.8 לוס אנגלס
    13.8 לוס אנגלס
    14.8 לוס אנגלס – גרנד קניון
    15.8 גרנד קניון ונסיעה לפייג
    16.8 פייג'
    17.8 פייג ונסיעה לברייס
    18.8 ברייס ונסיעה לזיון
    19.8 זיון
    20.8 לאס וגאס
    21.8 לאס וגאס
    22.8 לאס וגאס
    23.8 טיסה לווושינגטון
    24.8 וושינגטון
    25.8 נסיעה לניו-יורק
    26.8 ניו יורק
    27.8 ניו יורק
    28.8 ניו יורק – ניו יורק
    29.8 ניו יורק – ניו יורק
    30.8 ניו יורק – טיסה הבייתה
    תודה!

    1. ענת

      הי רותם,
      כביש 1 חסום בין מונטריי ללוס אנג'לס, כך שלא תוכלו לנסוע לאורכו. לפיכך, עדיף לבקר במונטריי אחרי סן פרנסיסקו, כולל גיחה לצפון כביש 1 וחזרה. משם לנסוע ליוסמיטי. בעיקרון, הייתי ממליצה לנסוע משם לוגאס ואז לסיים בלוס אנג'ל ומשם לטוס בחזרה. לחלופין, להתחיל בלוס אנג'לס, לעלות לסן פרנסיסקו משם לוגאס. אני מניחה שהטיסות כבר מוזמנות? אם לא, שווה לשנות. אם כן, זה עדיין בסדר, רק מוסיף לכם טיפה נהיגה. לא בעיה משמעותית. בסך הכל הטיול נראה לי מרווח ואני בטוחה שתהנו!

      1. רותם

        תודה רבה!

  100. אתי

    הי ענת,
    שפצרתי את התוכנית.. האם תוכלי להאיר?
    תודה מראש
    אתי

    נחיתה אחה"צ סיור ערב קצר בתוספת תשלום, אל סנטה מוניקה והטיילת המקסימה שעל חוף הים טיסה ללוס אנגלס ד' 30.5.18
    שדרת הכוכבים-שדרת הוליווד, התיאטרון הסיני בו נמצאות טביעות הידיים והרגליים של הכוכבים המפורסמים, בוורלי הילס, רודיאו דרייב, שוק האיכרים היהודי ועוד לוס אנגלס ה' 31.5.18 1
    מרכז גטי לאמנויות, מוזיאון מדע וטבע לוס אנגלס ו 1.6 2
    עיירה נידלז Needles, מומלץ לרדת מההייויי ולעבור לכביש 66 ההיסטורי לקטע דרך נופית המכונה Sitegreave Pass . הכביש המתפתל והנידח יוביל אתכם לעיירה החצי-נטושה אוטמן Oatman, לטעימה מאווירת המערב הפרוע. את היום תוכלו לסיים בלינה בעיירה קינגמן Kingman או בוויליאמס. להכנס לסליגמן ( גם גלידה Snow Cap ice cream) לביקור קצר. העיירה הזו היוותה את ההשראה לעיירה שבסרט "מכוניות".
    מומלץ מכרות הנטושים בסייטגריב פאס נסיעה לכיוון גרנד קניון שבת 2.6 3
    נסיעה ל גרנד קניון לביקור בפארק כשעתיים.
    נסיעה לפייג', עצירה עיקול הפרסה –
    Horseshoe Bend – נקודה בה אפשר לראות את נהר הקולורדו מתעקל בעיקול חד. יש הליכה של כקילומטר (מים, כובע וקרם הגנה) קניון אנטילופ לינה בפייג' המשך נסיעה לגרנד קניון א 3.6 4
    שיט פאואל וסכר גלן לינה בספרינגדיל או בהוריקיין (יותר זול) פייג' ב 4.6 5
    כ3 שעות נסיעה לפארק ברייס
    פארק ציון עלו על השאטל וסעו בפארק עד סופו, בכניסה אל הקניון הצר המכונה The Narrows. טיילו קצת בקצה, עלו שוב על השאטל והפעם עיצרו בנקודות שונות למסלולים רגליים. פירוט המסלולים בפארק זאיון. סכר הובר? 2.5 שעות נסיעה לווגאס
    לינה בווגאס פארק לאומי ברייס וציון ג 5.6 6
    הסטריפ, הופעות
    לינה בוגאס וגאס ד 6.6 7
    נסיעה לכיוון הכניסה המזרחית של פארק לאומי יוסמיטי דרך מעבר טיוגה דרך לי וינינג המסלול יכול לעבור באיזור עמק המוות Death Valley
    לינה בלי וינינג להזמין מראש לכיוון יוסימיטי 6 ש' ה 7.6 8
    קישור למדריך יוסמיטי, כולל הפניות לנושא הלינה ומסלולים מומלצים
    "אל קפיטן", צוק הגרניט החשוף הגדול ביותר בעולם. נצפה על מפל היוסמיטי, מהמפלים הגבוהים בצפן אמריקה, ומפל הינומת הכלה והנהר הזורם לאורך הפארק.
    ניתן ללון בלילה בעמק עצמו (מומלץ) או לצאת בערב ללינה בעיירות הסמוכות אוקהרסט Oakhurst או מריפוזה Mariposa. יוסמיטי ו 8.6 9
    יוסימיטי שבת 9.6 10
    חורשת מריפוסה (עצי סקויה) ונסיעה מונטרייו. לינה במונטריי. לכיון מונטריי 3-4 שע' א 10.6 11
    סיור בשמורת פוינט לובוס כולל פוינט לובוס, גשר ביג סר, שמורת ג'וליה ? ושמורת ?limeklin –לינה במונטריי מונטריי ב 11.6 12
    איזור כרמל לינה בסן פרנסיסקו כרמל ג 12.6 13
    הפלגה מרציף הדייגים של סן פרנציסקו לשיט אל מתחת לגשר שער הזהב וסביב כלא אלקטראז סיור באי אלקטרז טיול וארוחה ברציף הדייגים
    סן פרנסיסקו ד 13.6 14
    פארק גולדן גייט, והטווין פיקס. סן פרנסיסקו ה 14.6 15
    רחוב לומברד, הוא רחוב הפרחים -התלול והמפותל, נראה את בנין עיריית סן פרנציסקו, נחצה את פארק ה"גולדן גייט", ונצפה על העיר מהגבעות התאומות. נבקר בעיר הסינית המפורסמת ביותר בעולם ונסיים בתצפית מאי המטמון או מגשר המפרץ. סן פרנסיסקו ו 15.6 16
    בלילה טיסה לניו יורק סן פרנסיסקו שבת 16.6 17
    ניו יורק א 17.6 18
    ניו יורק ב 18.6 19
    ניו יורק ג 19.6 20
    טיסה הביתה ניו יורק ד 20.6 21

    1. ענת

      אתי, מאד קשה לי להבין את התכנית מהטקסט הזה. ניסיתי, אבל יש ימים שם שלא ברור איפה אתם לנים ומה עושים. אם אפשר לכתוב אותה בצורה פשוטה יותר, רק מספר יום בטיול ואיפה לנים, זה יעזור. תודה.

      1. יעל

        ענת שלום,
        קודם כל האתר נפלא! המון מידע וטיפים שווים:-)
        עכשיו לעניינינו..
        אנחנו מתכננים נסיעה 4/9 עד 24/9 בחגים הקרובים.. זוג + שלושה ילדים בגילאים 14, 18, 22.
        זה המסלול שחשבנו עליו, למרות שעדיין מתלבטים,
        3 לילות – טורונטו – מפלי הניאגרה, האם עדיפה לינה ליד המפלים? האם שווה לעבור לצד האמריקאי?
        2 לילות – סן פרנסיסקו
        2 לילות – יוסמיטי
        1 לילה – מונטריי
        2 לילות- לוס אנג'לס
        5 לילות-גרנד קניון
        סדונה
        פייג'
        ברייס
        ציון פארק
        2 לילות – לאס וגאס
        3 לילות – ניו יורק
        האם שווה המאמץ להגיע למונטריי או להמשיך ישירות ללאס וגאס ולעשות את המסלול מהכיוון ההפוך?
        איך היית מחלקת את החמישה ימים של הפארקים?
        אשמח לתשובתך,
        יעל

      2. ענת

        הי יעל,
        החלק המערבי טיפה צפוף לי שם, אבל כיון שהילדים גדולים, אולי יתאים. סיבוב הפארקים בלי סדונה, עם סדונה היה עדיף שישה. כאן במסלול יש לך הצעה לחלוקה, תראי איך חצי יום בסדונה נכנס לכם בתוך החלוקה הזאת (לפני הגרנד קניון.
        לא בטוחה לגבי השאלה על מונטריי. אני מניחה שבמונטריי אתם מתכוונים גם לכביש 1. אם כן, צריך שם עוד לילה אחד לפחות. אפשר גם לעשות מסלול כזה: סן פרנסיסקו – מונטריי (טעימה מצפון כביש 1 ולינה במונטריי) – יוסמיטי – לאס וגאס (דרך היציאה המזרחית של יוסמיטי. זה יאפשר לכם לרווח טיפה בסיבוב הפארקים. אם לא מעניין אתכם לוס אנג'לס (בהחלט סביר) אז לדעתי המסלול שפירטתי כאן עדיף לכם. ואפשר גם לוותר על מונטריי – לשיקולכם. בעיני, אין אף פעם "חובה". תקראו על מה שיש לעשות שם ותראו אם בא לכם או לא.

התגובות נעולות.