דרום-מערב ארה"ב 21-30 יום: מסלול טיול

המסלול הזה משלב בתוכו שלוש ערים גדולות לפחות, כל אחת מיוחדת בדרכה היא: סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס ולאס וגאס וכן כמה פארקים לאומיים וכביש נופי ידוע אחד. זהו המסלול הפופולרי ביותר בקרב ישראלים הנוסעים בפעם הראשונה למערב ארה"ב.

Capture

כמה פרטים חשובים –

1. עונה מומלצת: אפריל-אוקטובר. ניתן לנסוע גם בחורף, אבל אז הביקורים בפארקים הלאומיים מוגבלים יותר.

2. המסלול הוא מעגלי. ניתן לבחור לעשות אותו בכיוון ההפוך.

3. אפשר להתחיל ולסיים את המסלול בכל אחת מהערים הגדולות: סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס או לאס וגאס.

4. יש אפשרות לחסוך נסיעה אחת בין החוף לוגאס, כך שהמסלול מתחיל בחוף ונגמר בוגאס, או ההיפך. כיוון שטיסות ללוס אנג'לס הן הנוחות והזולות ביותר, בחרתי להתחיל ולסיים את המסלול בדוגמה זו בלוס אנג'לס.

5. המסלול כולל נסיעות ארוכות וקלות ברובן. למשפחות, אני ממליצה בחום לשכור רכב מרווח מסוג מיני-ואן. תוכלו לקרוא כאן עוד על השיקולים בבחירת רכב בטיול בארה"ב, כולל המלצה אישית שלי.

יום 1 – הגעה

נחיתה, שכירת רכב, התארגנות והתמקמות באיזור הוליווד. אם יש לכם כוח, בהחלט אפשר לצאת לסיור רגלי במזח של סנטה מוניקה או בשדרות הכוכבים של הוליווד כבר הערב. אל תבנו על יותר מדי אנרגיות. אחרי טיסה טרנס-אטלנטית, לפעמים פשוט רוצים להתקלח ולנוח, וזה בסדר גמור. אתם בחופשה, לא במסע כומתה!

קיראו כאן על מלונות מומלצים בלוס אנגל'ס

יום 2 – לוס אנג'לס

שדרת הכוכבים בהוליווד
שדרת הכוכבים בהוליווד

יום ביקור בלוס אנג'לס. אם אתם עם ילדים, תרצו אולי לבקר במוזיאוני המדע והטבע המצויינים. המבוגרים יותר אולי יעדיפו לבקר במרכז גטי לאמנויות.

לא לפספס: טיול בשדרות הכוכבים בהוליווד.

המלצה אישית: לכו לראות סרט בקולנוע אל קפיטן בהוליווד. תוכלו לקרוא על הביקור שלנו בהוליווד כאן.

קישורים נלווים: מקומות לביקור בלוס אנגל'ס – איך למצוא מלון בלוס אנג'לס (כולל המלצות) – למתקדמים: 10 מקומות מרתקים שלא חשבתם עליהם בלוס אנג'לס

יום 3 – לוס אנג'לס

היום הזה יוקדש לביקור בפארק יוניברסל. הביקור בפארק אורך 3-7 שעות, תלוי עד כמה תרצו לבלות במתקנים השונים. עם ילדים, יש בהחלט מה לעשות כאן יום שלם, אם כי הפארק פחות "עמוס" מדיסנילנד.

המלצה אישית: אם אתם עם ילדים ומדובר ביום חם, קחו בגדי ים. יש במקום "משחקייה" רטובה עם שלל מזרקות כיפיות.

המשחקיה הרטובה בפארק יוניברסל סטודיוס
המשחקיה הרטובה בפארק יוניברסל סטודיוס

ימי אקסטרה – סן דייגו

אם יש לכם אפשרות להוסיף יומיים עד שלושה כאן, זה המקום להדרים כשעתיים נסיעה עד סן דייגו, במפרט הבא:
יום א' – עצירה במפרץ לה הויה לתצפית בכלבי הים, טיול בעיר העתיקה של סן דייגו, ובקורונדו.
יום ב' – בילוי בפארק Sea World או בפארק LegoLand צפונית לסן דייגו. לחלופין, אפשר להקדיש את היום לפארק בלבואה ולשלל המוזיאונים שבו ו/או לגן החיות של סן דייגו (גם הוא בפארק בלבואה).

המלצה אישית: פארק לגולנד מעולה לילדים קטנים יותר (4-10) וגם המבוגרים ירוו נחת מהפיסול בלגו והעיצוב בפארק.

תוכלו לקבל עוד רעיונות מתיאור הטיול שלנו בסן דייגו.

יום 4 – נסיעה ללאס וגאס עם אופציה ל"סיבוב הפארקים" של אריזונה ודרום-יוטה

ביום הרביעי, אתם עוזבים את לוס אנג'לס ויוצאים אל הכבישים הארוכים של המערב. הכיוון הוא וגאס, אבל לפני שנגיע לשם, יש לי עבורכם חלופה כיפית למי שיכול להקדיש עוד שבוע למסלול. במקום נסיעה ישירה לוגאס, ממליצה לכם על מה שנקרא "סיבוב הפארקים". הסיבוב הזה לוקח אתכם אל פארק לאומי הגרנד קניון, ואל שני הפארקים הלאומיים של מערב דרום-יוטה, זאיון וקניון ברייס.

שימו לב שאם הטיול שלכם מוגבל לשלושה שבועות, כנראה שלא תוכלו לעשות את "סיבוב הפארקים" בלי לוותר על מקומות אחרים. מדובר בנסיעות ארוכות ולטעמי, לא כדאי לנסות לדחוס אותן לתוך סד של טיול ב-21 יום. ששת הימים הבאים המתוארים כאן, הם ימי "אקסטרה" שאפשר וכדאי לכלול אם הטיול שלכם בן ארבעה שבועות.

א. נסיעה לכיוון הגרנד קניון

היום הגיע הזמן לצאת אל המרחבים של המערב. אפשר לנסוע ביום זה מלוס אנג'לס עד הגרנד קניון, או הכי קרוב אליו שתצליחו להגיע. לא להבהל, אבל מדובר בכ-800 ק"מ וכתשע שעות נהיגה לפחות. אני ממליצה לחלק אותם ולהנות מהדרך, כשאת העצירה ללינה תעשו בעיירה Kingman.

כשאתם מגיעים לעיירה נידלז Needles, מומלץ לרדת מההייויי ולעבור לכביש 66 ההיסטורי לקטע דרך נופית המכונה Sitegreave Pass . הכביש המתפתל והנידח יוביל אתכם לעיירה החצי-נטושה אוטמן Oatman, לטעימה מאווירת המערב הפרוע. את היום תוכלו לסיים בלינה בעיירה קינגמן Kingman, בה יש שפע של מוטלים ודיינרים אמריקאיים טיפוסיים.

המלצה אישית: עצרו להציץ בדרך במכרות הנטושים בסייטגריב פאס.

ב. הגרנד קניון

היום תמשיכו בנסיעה לעבר הגרנד קניון. מומלץ לרדת שוב לכביש 66 בין קינגמן לעיירה סליגמן Seligman, או לפחות להכנס לסליגמן לביקור קצר. העיירה הזו היוותה את ההשראה לעיירה שבסרט "מכוניות" ולילדים תהיה כאן חוויה נהדרת.

בעיירה סליגמן
בעיירה סליגמן

עד הצהריים תגיעו לגרנד קניון לביקור בפארק. מומלץ ללון בפארק כדי להנות מהשקיעה, או מהזריחה (לחרוצים וממעטים בשינה, אפשר גם שתיהן). לינה בפארק חשוב להזמין מספיק זמן מראש. אם לא מצאתם מקום לינה בפארק, תוכלו ללון בעיירה טוסיאן Tuysayan ליד הפארק.

המלצה אישית: נסו את הגלידה המפורסמת בסליגמן: Snow Cap ice cream.

ג. מהגרנד קניון לפייג'

אחרי שנהניתם מהזריחה בפארק אפשר לצאת אל ארץ הנבאחו שבפייג', אריזונה. אם לא חם מדי, עצרו בדרך, כמה קילומטרים לפני פייג', בעיקול הפרסה – Horseshoe Bend – נקודה בה אפשר לראות את נהר הקולורדו מתעקל בעיקול חד. קחו בחשבון שיש הליכה של כקילומטר ברגל אז קחו איתכם מים, כובע וקרם הגנה מפני השמש. אם תהיו יצאתם מוקדם מספיק, תוכלו להספיק לבקר בקניון אנטילופ עוד באותו היום או לחלופין לצאת לשיט באגם פאוול.

שקיעה בעיקול הפרסה, פייג', אריזונה
שקיעה בעיקול הפרסה, פייג', אריזונה
קניון אנטילופ, פייג'
קניון אנטילופ, פייג'

ד. פייג' 

היום יוקדש להשלמות פייג'. קרי, אם אתמול שטתם באגם, היום תוכלו לבקר בקניון אנטילופ, ולהיפך. אם לא הספקתם אתמול לא את זה ולא את זה, יש לכם זמן לשניהם.

מי שרוצה יכול היום גם לשכור סירה ולצאת לשיט עצמאי באגם פאואל. תענוג לא זול, אבל מומלץ בחום. עוד על מה שאפשר לעשות בפייג', אריזונה.

הלינה הלילה גם היא בפייג'. כדאי מאד להזמין מראש לינות בפייג'. מדובר בעיירה קטנה ועמוסה בתיירים וקשה למצוא מקום לינה במחיר סביר בהתראה קצרה. כמו תמיד, ממליצה לבחור במלון שאפשר לבטל עד יום לפני ההגעה. קישור לחיפוש בתי מלון בפייג'.

ה. פארק לאומי ברייס

בבוקר צאו מפייג' וסעו אל יוטה, אל פארק לאומי ברייס (כשלוש שעות נסיעה). הפארק נחשב אחד המקומות היפים בארה"ב. ניתן למצות את הביקור בו בחצי יום, ולהמשיך הלאה אל עבר העיירה ספרינגדייל Springdale ביוטה ללינה. לחלופין, לחובבי תצפית הכוכבים, ברייס הוא אחד המקומות המומלצים בארה"ב לתצפית כוכבים ובהרבה לילות יש תצפית מאורגנת בפארק בהדרכת הריינג'רים.

פארק לאומי קניון ברייס
פארק לאומי קניון ברייס

גם בספרינגדייל, מומלץ בחום להזמין לינה מספיק זמן מראש. המבחר מצומצם והמקומות הזולים נתפסים מהר. קישור להזמנת לינות בספרינגדייל.

טיפ: אם לא מצאתם מקום לינה מתאים בספרינגדייל, אפשר להוזיל עלויות באמצעות לינה בעיירה הסמוכה  הוריקיין, Hurricane. זה פחות מומלץ, היות וזמן הנסיעה מהעיירה לפארק הוא כארבעים דקות, ואתם מוסיפים שתי נסיעות מיותרות כאלו למסלול שלכם. מצד שני, נתיב הנסיעה יפה ובהוריקיין יש סופרמרקטים ומסעדות במחירים שפויים יותר מאשר בספרינגדייל. קישור להזמנת לינות בהוריקיין.

המלצה אישית: רדו למסלול הליכה בינות ההודוס, המבנים הגיאולוגיים המרשימים של ברייס, במסלול המכונה גני המלכה.

ו'. פארק לאומי זאיון

מפלים במסלול בריכות האזמרגד, פארק לאומי זאיון
מפלים במסלול בריכות האזמרגד, פארק לאומי זאיון

אם הגעתם ערב קודם עד ספרינגדייל, אתם ממש בפתח הפארק. כנסו אליו, עלו על השאטל וסעו בפארק עד סופו, בכניסה אל הקניון הצר המכונה The Narrows. טיילו קצת בקצה, עלו שוב על השאטל והפעם עיצרו בנקודות שונות למסלולים רגליים. פירוט המסלולים בפארק זאיון. ציונים אמיתיים יוסיפו אפילו עוד יום כאן, ויקדישו אותו למסלול בתוך הנארוס (נא להתייעץ קודם עם הריינג'רים, זה לא מתאים לכל אחד ולא בכל מזג אוויר). הרפתקנים אמיתיים לא יפספסו את מסלול Angel's Landing (לא מתאים לילדים קטנים!)

המלצה אישית: בקרו בכמה מסלולים שתוכלו ואל תוותרו על עלייה לבריכות האזמרגד, ה-Emerald Pools.

אם בחרתם לשלב את סיבוב הפארקים בטיול שלכם, זו הנקודה ממנה אתם נוסעים ללאס וגאס. מדובר בנסיעה של כשעתיים וחצי. כאן אנחנו חוזרים למסלול הטיול המצומצם יותר, קרי מלוס אנג'לס, בנסיעה ישירה ללאס וגאס. היינו ביום הרביעי….

ימים 4-7 – לאס וגאס

כחמש שעות של נסיעה לא מרתקת במיוחד, יביאו אתכם מלוס אנג'לס ללאס וגאס. מי שמאד רוצה לטוס במקום לנסוע, זה אפשרי, אבל כשתכללו בזה את החזרת הרכב, הגעה לטיסה, טיסה, נחיתה, לקיחת רכב חדש, תגיעו בערך לאותם זמנים בנסיעה או בטיסה. לשיקולכם. אחר הצהריים תגיעו לוגאס ותוכלו לשוטט בסטריפ, להנות מההופעות השונות ומעיצובי בתי המלון השונים.

כמה ימים צריך להקדיש לוגאס? אין תשובה אחת לשאלה. לדעתי, חייבים להגיע כדי להתרשם ואז להחליט אם אתם אוהבים מאד, או לא אוהבים. אין הרבה באמצע… אוהבי וגאס יגידו לכם שגם ארבעה ימים זה לא מספיק כדי לראות את כל הנצנצים במלונות השונים. אני ומשפחתי, שייכים לזן השני… בכל מקרה, הנה רשימת אטרקציות חלקית לבילוי בעיר. לשם שלום בית בין אוהבי ארה"ב, תכנית זו כוללת שלושה לילות בוגאס. אם הגעתם לוגאס וממש לא אוהבים, אפשר תמיד לנצל את שלושת הימים הלאו לטיול ביוטה השכנה…

יום 8 – דרך עמק המוות לפאתי פארק יוסמיטי

היום אתם עוזבים את וגאס אל עבר הכניסה המזרחית של פארק לאומי יוסמיטי. מדובר בנסיעה ארוכה. גם אם תעצרו בלי וינינג ללינה (מומלץ), מדובר בכשש שעות נהיגה. לא נורא בכלל, אבל קחו בחשבון מראש.

המסלול שלכם יכול לעבור באיזור עמק המוות, Death Valley, מקום מיוחד ומוזר שיש בו גם פארק לאומי. כשמו כן הוא, מקום יבש וחם מאד מאד. מאד חם, כבר אמרתי? לא מתאים לטיול בקיץ, אבל אם במקרה אתם עוברים בתקופה פחות חמה, בהחלט שווה לשלב ביקור בפארק, כולל עלייה לתצפית מנקודת זבריסקי. עוד על פארק לאומי דת' וואלי ונקודות העניין שבו.

תצפית בפארק לאומי עמק המוות
תצפית בפארק לאומי עמק המוות

כאמור, אתם מגיעים ליוסמיטי מצידו המזרחי. כתבתי הסבר מפורט על דרכי הגישה ברכב ליוסמיטי, אז אם אתם לא מכירים את מעבר טיוגה והכניסה המזרחית, כדאי לקרוא כאן. שימו לב: אם אתם מטיילים במאי או בסוף אוקטובר, אתם חייבים לודא מראש שמעבר טיוגה פתוח. התאריכים משתנים בהתאם לכמות השלג. ברוב השנים הכביש פתוח כבר במאי ונסגר רק בנובמבר, אבל בהחלט יכולות להיות חריגות.

בהנחה שאתם נוסעים דרך מעבר טיוגה המזרחי, את היום הזה תוכלו לסיים קצת לפני המעבר, בעיירה לי וינינג Lee Vining. לחלופין, אם תצאו מוקדם מלאס וגאס, תוכלו לחצות את הטיוגה פאס עוד הערב ולהכנס ללינה בעמק של יוסמיטי. תכנית זו מתאימה בעיקר לימות האביב הארוכים ורק אם אין לכם בעיה לנהוג 8-9 שעות ברצף. בסתיו, כשהימים קצרים יותר, בהחלט כדאי לעצור בלי וינינג ללינה ולהמנע מנהיגה באיזור בשעות החשיכה כיוון שמדובר בכבישים הרריים מתעקלים (וגם באמת חבל שתפספסו את הנוף המדהים של מעבר טיוגה). כדאי להזמין לינה מראש בלי וינינג, עם אפשרות ביטול. אם תגיעו לעיירה בערב בלי הזמנה, בהחלט יתכן שכבר לא ישארו חדרים (מדובר בעיירה קטנה). קישור להזמנת לינה בלי וינינג.

ימים 9-10 יוסמיטי

יוסמיטי בחודש מאי
יוסמיטי בחודש מאי

פארק לאומי יוסמיטי הוא מהיפים בפארקים הלאומיים בארה"ב. שיא יופיו של הפארק מתגלה בחודשים מאי-יוני, עם הפשרת השלגים כשהמפלים מגיעים לשיאם. אם אתם אוהבים טיולים רגליים במקומות קסומים ומגיעים למקום בעונה המתאימה, בהחלט אפשר להאריך בביקור בפארק. הוא גדול מאד ויש בו שפע של מסלולי טיול. גם אם אתם מבקרים בעונה אחרת, יבשה יותר, עדיין מדובר בפארק מדהים ואם לא חם מדי, בהחלט שווה לטייל בו הרבה.

קישור למדריך יוסמיטי, כולל הפניות לנושא הלינה ומסלולים מומלצים. ניתן ללון בלילה בעמק עצמו (מומלץ) או לצאת בערב ללינה בעיירות הסמוכות אוקהרסט Oakhurst או מריפוזה Mariposa. ביומיים אלו, אני מניחה לינה בתוך העמק וממליצה להקדיש אותם לטיולים בטיוגה פאס (ביום ההגעה, אם אתם מגיעים אחרי לינה בלי וינינג), בעמק עצמו ובגליישר פוינט. פירוט מלא לגבי כל מקומות הלינה האפשריים בפארק, תוכלו למצוא כאן.

המלצה אישית: למיטיבי לכת בלבד – ניתן לעלות מהעמק אל מפלי יוסמיטי העליונים או אל הגדה ממול, שם נמצא גליישר פוינט. מפלי יוסמיטי העליונים תצטרכו לרדת בחזרה ברגל. מגליישר פוינט תוכלו לחזור עם השאטל של הפארק אל העמק.

יום 11 מיוסמיטי לסן פרנסיסקו

את הבוקר של היום הזה הקדישו לביקור בחורשת מריפוסה – אם היא כבר פתוחה (צפויה להפתח מחדש למבקרים לקראת קיץ 2017). זהו חלק מפארק יוסמיטי שנמצא מחוץ לעמק של יוסמיטי. כאן תוכלו לראות את עצי הסקויה הענקיים. הקדישו 3-4 שעות לביקור ואחריו סעו לסן פרנסיסקו. הנסיעה תארך 5-6 שעות ולקראת ערב תגיעו לעיר סן פרנסיסקו.

ימים 12-14 סן פרנסיסקו

בסן פרנסיסקו אפשר לבלות גם שבועות רבים. שלושה ימים הוא פרק זמן די מינימלי להכרת העיר ואוצרותיה. זוהי עיר של אווירה, היסטוריה ותרבות ושווה להשקיע בה זמן טיול. הנה קישור למדריך סן פרנסיסקו מפורט שהכנתי לנו לקראת הנסיעה. תוכלו למצוא שם רשימות רבות של אטרקציות ולבחור מתוכן את המתאימות לכם.

אריות הים בפייר 39, סן פרנסיסקו
אריות הים בפייר 39, סן פרנסיסקו

המלצה אישית: הסיור באי אלקטרז מעניין מאד ומתאים למרבה הפלא גם לילדים.

ימים 15-16 מונטריי/צפון כביש 1

ההגעה מסן פרנסיסקו למונטריי Monterey תקח לכם חלק נכבד מבוקר היום ה-15 (כשעתיים עד שלוש שעות נסיעה). שווה להקדיש למונטריי החביבה יום וחצי, אז הזמינו שני לילות במוטל נחמד ותהנו לכם.

ביום וחצי הזה נסו לשלב ביקור באקווריום הידוע של מונטריי, סיור בשמורת פוינט לובוס הסמוכה ואם תספיקו, גם את כביש 17 המייל ואת העיירה כרמל. אם לא תספיקו את כביש 17 המייל, ממש לא נורא, כי הוא לא שונה מהותית משאר כביש 1 שעוד לפניכם (למעט העובדה שגובים בו דמי כניסה). עוד פרטים על מונטריי והאטרקציות שבה.

המלצה אישית: בפוינט לובוס, אל תפספסו את החלק הדרומי יחסית של הפארק ורדו אל המפרץ המקסים הקרוי צ'יינה קוב China Cove. מקום מקסים לילדים לשחק קצת בחול ואם יהיה לכם מזל, תראו כלבי ים מציצים אליכם מהמים.

פארק פוינט לובוס, ליד מונטריי
פארק פוינט לובוס, ליד מונטריי

ימים 17-18 כביש 1

כיוון שאת חלקו הצפוני של כביש 1 ביקרתם בעצם במונטריי, תוכלו היום לנסוע את כביש 1 עד לוס אנג'לס, למעט אם תרצו לבקר בטירת הרסט Hearst Castle. הביקור בטירה לוקח זמן ובמקרה כזה יתכן שתעדיפו ללון בסן סימאון San Simeon, או לפחות סן לואיס אוביספו. בכל מקרה, את עיקר האטרקציות של כביש 1 תוכלו לסיים ביום זה.

המלצה אישית: אל תפספסו את פילי הים בפיידראס בלאנקס Piedras Blancas שבכביש 1. הם שונים מאריות הים שבסן פרנסיסקו וכלבי הים שרואים בדרך כלל ליד החוף.

מושבת פילי הים בפיידראס בלנקס
מושבת פילי הים בפיידראס בלנקס

ימים 19-21 לוס אנג'לס וסיום

אם אתם עם ילדים, אפשר בהחלט לקנח את הטיול בביקור בדיסנילנד. יש לדיסני שני פארקים גדולים שכל אחד מהם "שווה" יום ביקור בפני עצמו. תוכלו לבחור באחד מהם או להקדיש יומיים לשניהם. זה גם הזמן לשופינג של סוף הטיול ואם אתם מחליטים שאין לכם בעצם מה לעשות כאן מלבד לחכות לטיסה בחזרה, קחו את שני הימים האלו שהם "עודף" והקדישו אותם לאחת מהנקודות האחרות בטיול, כגון סן פרנסיסקו, לאס וגאס או יוסמיטי. עוד רעיונות למה לעשות בלוס אנג'לס תוכלו למצוא כאן.

אני מקווה שנהניתם מהמסלול! תמיד שמחה לשמוע תגובות ולנסות לענות לשאלות. תוכלו לקרוא עשרות שאלות מגולשים אחרים ואת התשובות להן, כאן בהמשך הדף.

מכירים מישהו שמפנטז על טיול למערב ארה"ב? שתפו את הפוסט הזה איתם, בפייסבוק או באימייל!

לפוסט הזה יש 707 תגובות

  1. חן

    תודה רבה!

    1. סיגל בוסתנאי

      ענת שלום,
      תודה רבה על האתר המושקע והטיפים הרבים!
      אנו מתכננים טיול בהרכב של זוג + ארבע בנות בגילאים 14-20. הוזמנו כבר כרטיסי טיסה הלוך חזור מלוס אנג׳לס (שיקולי עלות…) בתאריכים 7-26/9.
      לפני שנתיים טיילנו בחוף המזרחי כך שבטיול זה לא נרצה לשלב פארקי שעשועים.
      כיצד לדעתך ניתן לחלק את השהייה בצורה המיטבית ביותר ללא נסיעות ארוכות מידי?
      האם הגיוני לשלב גם את פארק ציון וברייס?

      תודה ,
      סיגל

      1. ענת

        הי סיגל, יש לכם בדיוק שלושה שבועות, כך שכדי לשלב את זאיון וברייס כדאי יהיה להוריד קצת ממקומות אחרים. למשל, תורידו יום בוגאס (תלוי עד כמה היא מעניינת אתכם) ויום בלוס אנגל'ס וזה יפנה לכם יומיים לגיחה לברייס וזאיון מוגאס ובחזרה אליה. לגבי נסיעות ארוכות, זה תלוי בהגדרה. בעיקרון במסלול הזה יש נסיעה אחת ארוכה, מיוסמיטי לוגאס. משהו כמו 8-10 שעות תלוי בקצב שלכם. לדעתי אין טעם לחלק את זה אבל אם מאד רוצים, אפשר לצאת ביום האחרון ביוסמיטי ללינה בעיירה mammoth lakes וזה יקצר לכם טווחים לוגאס. לא מדובר בנסיעות קשות, להיפך. אם תוכלו לחלוק בנהיגה בין שני בני הזוג, אז בכלל לא בעיה.
        טיול נעים!

  2. חן

    היי ענת
    אנחנו מתכננים לנסוע לארה"ב החל מפסח (השנה יוצא מאמצע אפריל) למשך כ3 שבועות. אנחנו נוסעים עם 2 ילדות (בנות 2 ו4.5). עדיין לא הזמנו טיסות לכן כרגע אנחנו די גמישים בתכנון… למסלול שתיארת האם יש מקומות שלא כדאי שנגיע אליהם בגלל המזג אוויר? האם כדאי לנו לנחות ולהמריא מלוס אנגלס או בגלל העונה כדאי לנו לשנות טיפה את המסלול? אנחנו רוצים לשלב טיול בערים וגם מסלולים בטבע (וכמובן גם בפארקים לילדות..) אבל בגלל הבנות אנחנו מניחים שלא נוכל לעשות טיולים ארוכים בטבע וגם הנסיעות ברכב לא יכולות להיות ארוכות מידי… איזה מסלול את מציעה לנו?
    תודה!

    1. ענת

      הי חן, דווקא העונה מתאימה מאד לכל המסלול. רק קחו בחשבון כמה דברים –
      1. היציאה המזרחית של יוסמיטי עדיין סגורה. זה אומר שאי אפשר לנסוע מאיזור וגאס ליוסמיטי (או ההיפך) בדרך הקצרה יותר (הכל יחסית, זו נסיעה של שש שעות, שהיא קצר יותר מעשר שעות).
      2. יהיה קר בלילות ביוסמיטי, אולי אפילו מאד. באפריל הסיכוי לשלג נמוך אבל עדיין קיים.

      עדיין, לדעתי כן שווה לשלב את יוסמיטי. מה שהייתי עושה במקומכם, כיוון שלא מתוכננים מסלולים רגליים משמעותיים, זה להגיע בנסיעה מסן פרנסיסקו ליוסמיטי ולעצור ללינה מחוץ לפארק, בעיירה אוקהרסט. למחרת בבוקר להכנס ליוסמיטי ליום טיול ובסיומו, לצאת שוב ללינה באוקהרסט ומשם בחזרה לחוף. אמנם מדובר בנסיעה של 5-6 שעות מאיזור סן פרנסיסקו לפארק, בכל כיוון, אבל לדעתי יוסמיטי באפריל שווה את זה. בכל מקרה, שימרו על גמישות ותראו גם מה מזג האוויר ממש כמה ימים לפני. אם זה יוצא גל קור או גשם, אין טעם בנסיעה.

      עוד מה שאפשר לעשות, היות ויש לכם גמישות בטיסות, זה להתחיל בטיסה לוגאס ולסיים בסן פרנסיסקו. מסלול כזה –
      ימים 1-3 וגאס
      ימים 5-4 פארק זאיון ופארק ברייס
      ימים 6-7 פייג' והגעה לגרנד קניון (בפייג', תראו אם מתאים לכם בכלל שיט, עם הקטנטנות. אולי שיט מאורגן של שעתיים-שלוש? בכל מקרה, תוכלו לבקר איתן בקניון אנטילופ (עם מנשא לקטנה).) אפשר ללון בגרנד קניון בלילה הזה, או להמשיך ללינה בוויליאמס.
      יום 8 נסיעה לסן דייגו דרך הקטע של כביש 66, לדעתי תשאירו כאן אופציה ללינה בדרך כי זו נסיעה ארוכה. אפשר בהחלט לשלב כאן ביקור קצר בפארק Joshua Tree National Park
      יום 9 המשך נסיעה לסן דייגו וביקור בסן דייגו
      ימים 10-11 סן דייגו (לגולנד יכול מאד להתאים לכם ואפשר גם לבלות יום במקומות אחרים בעיר)
      ימים 12-13 לוס אנג'לס (אם אתם לא הולכים לדיסני או יוניברסל, אפשר גם רק יום אחד כאן (לדעתי הן קצת צעירות בשביל הפארקים האלו אבל אולי תרצו בשבילכם)
      יום 14 נסיעה מלוס אנג'לס ליוסמיטי ולינה מחוץ לעמק (אני בכוונה מוותרת כאן על כביש 1, אני חושבת שמכל המקומות, זה יהיה הכי קשה מבחינת נסיעה ארוכה ודי משעממת לילדים).
      יום 15 יום ביקור ביוסמיטי ולינה מחוץ לעמק
      ימים 16-17 מונטריי וצפון כביש 1
      ימים 18-21 סן פרנסיסקו

      אם תוותרו על יום בלוס אנג'לס, אפשר יהיה להרחיב בסן פרנסיסקו. בכלל, תחשבו באיזה קצב אתם רוצים את הטיול. אפשר גם לוותר על סן דייגו, למשל, ואז להיות יותר ימים בסן פרנסיסקו ו/או במונטריי, פשוט כדי לחסוך נסיעות. הכל אפשרי. כשהילדים שלנו היו בני 5 ו-7 היינו בטיול באיזור. זרמנו עם מה שהיה לנו כיף וכך יצא שנשארנו בסן דייגו עשרה ימים ברצף. לילדים היה נוח להיות באותו מלון הרבה זמן וקנינו כרטיסים של מולטי-פאסים לפארקים. היינו יומיים בלגולנד ושלוש פעמים בעולם הים, למשל.

  3. תמר

    תודה ענת על התגובה המהירה וכל האינפורמציה !
    תמר

  4. אדריאנה

    ענת כל הכבוד על האתר והמיזם
    3שבועות ניו יורק ,ניאגרה והמערב אמצע ספטמבר
    איך מציעה לחלק?
    עדיף ,רצוי,לחזור לניויורק ולארץ ,או מהמערב לחזור לארץ?
    6 נפשות,4 ילדים בוגרים
    פעם ראשונה בארהב
    בגדול רציתי חלוקה לשבוע ושבועיים..
    תודה על תשובתך
    אדריאנה וחג שמח

    1. ענת

      למה בעצם לשלב מערב ומזרח בטיול של שלושה שבועות? מקובל לאמר שלמערב צריך מינימום שלושה שבועות. הטיסות לחוף המערבי ארוכות (גם לא זולות) וגם מקבלים בונוס של ג'ט לג משמעותי יותר. יש מספיק מה לעשות בכל צד אז לדעתי, עדיף לא לחלק ולהחליט על איזור אחד. יש המון מה לעשות בכל איזור, לא יחסר 🙂
      אם חשוב לכם ניו יורק והניאגרה, אז שלושה שבועות שמתחילים באמצע ספטמבר זה מצוין. עם קצת מזל, תראו כבר יופי של צבעי שלכת לקראת סוף הטיול. כאן תוכלי למצוא הצעה למסלול מצוין לעונה בצפון-מזרח ארה"ב. לחלופין, אם מוכנים לוותר על ניו יורק והניאגרה, אפשר לטוס ללוס אנג'לס ולחזור ממנה, ולעשות את המסלול שבעמוד הזה. לדעתי, חבל לשלב בטיול קצר של שלושה שבועות.

  5. תמר

    הי ענת
    מתכננים נסיעה ל15 יום החל מ1.11 . זוג ושלושה ילדים (13,10,7)
    נוחתים בלוס אנגלס ומתכננים שם שלושה ימים – יום התאוששות וסיבוב בהוליווד וכו, יום דיסנילנד ויום יוניברסל.
    כאן נכנסת ההתלבטות…
    אופציה 1
    יום 4 כביש 1 עד מורו ביי
    יום 5 מונמורו ביי עד מונטריי
    יום 6 מונטריי
    אולי להוריד יום מכביש 1 ולהוסיף אותו יוסמיטי או סן פרנסיסקו.
    יום -9-7 סקויה , קינגס קניון, יוסמיטי
    יום -12- 10 – סן פרנסיסקו
    יום 12-15 – ניו יורק. משם הטיסה שלנו חזרה.
    אופציה 2 –
    עוד לא ערוך לגמרי לפי ימים אבל הכוונה –
    הובר דאם – גרנד קניון – פייג – ברייס – זאיון – לאס וגאס טיסה לניו יורק

    האם יש לך המלצה מה עדיף מבחינת נתוני הזמן והתקופה בשנה ?

    תודה !
    תמר

    1. ענת

      נובמבר אכן חודש קר מאד בהרים של הסיירה נבאדה. יש גם סיכוי לשלגים ראשונים. גם בברייס ובגרנד קניון יכול להיות קר ומושלג, אבל זאיון, לאס וגאס ופייג' יכול מאד להתאים.
      אני חושבת שאם אופציה א', הייתי מורידה את פארק סקויה אנד קינגס ועושה רק יום אחד ביוסמיטי, וגם זה, עם שמירה על גמישות. אם תגיעו ותראו שנפלתם על גל קור, אפשר לוותר. מה שאפשר במקום זה, זה להוסיף את סן דייגו.
      כאמור, אני חושבת שהייתי בוחרת באופציה של יוטה ואריזונה בנובמבר, רק קחו בחשבון שיכול להיות קר במקומות הגבוהים.

  6. רויטל

    וואו, את גדולה מהחיים 🙂
    עכשיו נתחיל לסגור על מקומות לינה (כמובן דרך הקישור שלך לבוקינג).
    אני בטח עוד אציק לך בחודשים הקרובים.תודה רבה וחג שמח

  7. ענת

    בכיף. ממש מתחשק לי לכתוב פוסט מפורט על מסלול של שלושה שבועות רק בקליפורניה 😉

    אני מבינה שחשוב לכם להיות בסן פרנסיסקו דווקא ב-13 ו-14, אז הנה הצעה למסלול ממש יפה.

    1-2 לוס אנג'לס
    3-4 סן דייגו
    5-6 פארק סקויה אנד קינגס
    7-9 פארק יוסמיטי
    10-11 לייק טאהו
    12 קניות באאוטלטים של Vacaville והגעה לסן פרנסיסקו
    13-16 סן פרנסיסקו
    17 מונטריי
    18-19 כביש 1 (אפשר לסיים אותו ב-19 באנאהיים)
    20-22 פארקים וסיום בלוס אנג'לס

    בלייק טאהו, צריך קצת מזל כך שיהיה מזג אוויר טוב. אבל אם יהיו לכם ימים של שמש, זה יכול להיות ממש יפהפה בעונה הזאת. ההרים מסביב לאגם מושלגים עדיין והמראה מדהים. שווה לחפש בגוגל תמונות של "lake tahoe april".

  8. רויטל

    הי ענת,
    תודה על התגובה המהירה והעזרה הרבה.
    אנחנו מבינים שצריך לחשב מסלול מחדש, וקצת מבולבלים מזה.
    אודה לך אם תציעי לנו מסלוול מהיציאה מסן דייגו ועד ההגעה לסן פרנסיסקו דרך יוסמיטי.
    תודה רבה!!
    רויטל

  9. רויטל

    היי ענת,
    הבלוג שלך מצויין! אנחנו מתכננים טיול משפחתי של 3 שבועות בדרום-מערב ארה"ב באפריל עם ילדים בגילאי 10, 13, 16.
    אנחנו מסתמכים על ההצעה שלך למסלול עם מספר שינויים: אנחנו רוצים להיות בסן דייגו ובגראנד קניון ומתכננים לוותר לחלוטין על לאס ווגאס (לדעתנו, לא מקום לילדים למרות ההתלהבות שיכולה להיות שם).
    אשמח אם תביעי את דעתך על התכנית החלקית שעשינו בינתיים:
    ימים 1-3: (שני לילות) לוס אנג'לס- הוליווד + יוניברסל (מגיעים ביום חמישי בשבוע אחה"צ)
    ימים 3-6: סן דייגו: (3 לילות) עולם הים ופארק בלבואה עם כל מה שיש לו להציע
    יום 6: נסיעה לכיוון הגראנד קניון לינה בקינגמן
    ימים 7-8: אזור הגראנד קניון לינה ב- Flagstaff
    יום 8: כאן השאלה הגדולה- היעד הבא הוא יוסמיטי. כמה זמן ייקח להגיע לשם? איפה אפשר ומומלץ לעצור בדרך? איפה לנים? האם מעשי שביום ה-13 או ה-14 נהיה בסן פרנסיסקו? רוצים להגיע למשחק NBA
    חשוב לנו גם להשאיר זמן לקניות. איפה כדאי?
    איך את ממליצה להמשיך? בשלושת הלילות האחרונים (ימים 19-22) אנחנו לנים באנהיים ומבלים בדיסני.
    אם יש לך המלצות גם לגבי רכישת כרטיסים משפחתית למשחק NBA, נשמח לקבל.
    תודה רבה וחג שמח,
    רויטל

    1. ענת

      הי רויטל, אני שמחה שאתם נהנים מהבלוג. איזה כיף לנסוע עם ילדים בגילאים האלו.
      אני מסכימה לגבי וגאס, גם אני לא ממעריצי העיר. אבל, שימי לב שיוצא שאתם מוציאים המון זמן טיול יקר על הביקור בגרנד קניון. מדובר בסדר גודל בפועל של לפחות עשר שעות נהיגה לכל כיוון. כבודו של הגרנד קניון במקומו מונח, אבל לדעתי זה לא יחס טוב של שעות נהיגה לשעות ביקור. את הביקור בו אפשר למצות בשעתיים-שלוש… לא שווה להיות על הכבישיותר מ-20 שעות רק בשביל זה. אם הייתם משלבים את הפארקים של זאיון/ברייס, את פייג' ועוד מקומות בדרך, ניחא. רק בשביל הגרנד קניון, לדעתי לא כדאי. אם בכל זאת אתם מחליטים ללכת על זה, ממליצה לכם בחום לבקר בערב במצפה הכוכבים בפלאגסטף. יש שם סיורי ערב מודרכים מאד מעניינים.
      מהגרנד קניון ליוסמיטי באפריל זו נסיעה של 13-15 שעות. אין המון מה לעשות בדרך (אלא אם כן ממש סוטים מהמסלול). אני מניחה שפשוט תעצרו ללינה איפשהו. כמו שכבר אמרתי, לדעתי, תורידו את הגרנד קניון. חבל על כל הזמן הזה שתעבירו בנסיעה באיזורים יחסית משעממים. לעצור בדרך, אולי תעצרו כמו כולם ב-Barstow. יש שם אאוטלטים, אז אפשר לנצל את העצירה לשופינג.

      לינה ביוסמיטי באביב הקרוב, זו שאלה טובה. אני מניחה שרוב המקומות בתוך הפארק כבר תפוסים. קחו בחשבון שקר בלילות, ואפילו יכול להיות קר מאד. אני מציינת את זה, למקרה שתמצאו מקום פנוי באחד מהקמפים עם האוהלים הקבועים. קחו את זה בחשבון. אתם יכולים לקרוא כאן על כל האופציות ללינה ביוסמיטי. ניסינו די הרבה מהן 😉

      לא רואה סיבה שלא תהיו בסן פרנסיסקו בימים ה-13 וה-14, אם זה מה שתרצו לעשות. ימים 9-11 יהיו ביוסמיטי, ימים 12-15 בסן פרנסיסקו. משם ימים 16-8 יהיו במונטריי וכביש 1 ןזה מחבר אתכם טוב ללוס אנג'לס.

      אם תורידו את הגרנד קניון, אפשר להחליף אותו בביקור בפארק סקויה אנד קינגס, כדי לראות סקויות. ביוסמיטי חורשת מריפוזה כנראה עדיין תהיה סגורה באפריל. לחלופין, אם בא לכם משהו off the beaten track, אפשר לחשוב על Pinnacles National Park שנמצא ליד מונטריי. זה פארק קטן יחסית, עם תצורות סלע מרשימות ומסלול נחמד שעובר במערה/מנהרה בסלע.

      אגב, תראו גם שהחלק הראשון בלוס אנג'לס וסן דייגו מספיק "מהודק" עבורכם. פארק בלבואה הוא נחמד, אבל המוזיאונים בו לא מאד מרשימים. אם אתם רוצים מוזיאון מדע נחמד, אני ממליצה על להקדיש חצי יום וקצת יותר ל-Academy of Science המקסים בסן פרנסיסקו במקום. לדעתי, יומיים בסן דייגו זה די והותר. יום אחד בסי וורלד, יום אחד לכמה אתרים נוספים (פארק בלבואה, העיר העתיקה, גזלמפ דיסטריקט והאי קורונדו). אלא אם כן אתם רוצים לשלב ביקור ארוך בגן החיות, יומיים זה מספיק.

      קניות, תלוי מה אתם מחפשים לקנות. לרשתות כמו Ross For Less יש בכל עיר גדולה כמה סניפים. כנ"ל, כל רשתות החשמל והאלקטרוניקה. אפשר לשלב את זה בכל אחד מימי הביקור בלוס אנג'לס או סן פרנסיסקו (לחפש באינטרנט איפה הסניפים שקרובים אליכם). אם אתם רוצים אאוטלט, אז תראו אם אתם מחפשים מותגים ספציפיים ותחפשו בגוגל לפי שם המותג + California outlet. יש כמה אאוטלטים בקליפורניה, כמובן. אאוטלט גדול על הדרך שלכם נמצא ב-Gilroy, לא רחוק ממונטריי.

      NBA, צר לי, לא מכירה כל כך. הייתי מגגלת פשוט את נושא הכרטיסים לאותו משחק. נראה לי שזה אמור להיות יחסית פשוט, אבל כאמור, לא באמת בקיאה בתחום…

      מקווה שעוזר ולא מבלבל אפילו יותר 😉 תרגישי חופשי לשאול עוד, מה שבא לכם.

  10. רונה

    מלכה את.
    אין לי בעיה לנהוג, נראה לי… ואנחנו שתיים ובלי ילדים.
    אני חושבת שנלך על קצת סן פרנסיסקו, ואז מונטריי-נסיעה ארוכהההההההה לוגאס,
    ציון-ברייס-פייג'
    וחזרה בטיסה מוגאס לסן פרנסיסקו.
    תגידי.
    נסיעה לפניקס ומשם נסיעה לפייג': מתאים לעונה? טירוף? או מגניב?

    1. ענת

      רונה, עכשיו אני רואה שלא עניתי עדיין – איתכן הסליחה! (החגים זה תירוץ טוב? 😉 ). פניקס לפייג' זו אחלה נסיעה! תוודאו שאתם עוברות בסדונה – Sedona – ובכבישים הנופיים שסביבה. איזור מקסים!

  11. נטלי פיסקון

    ענת – תודה ענקית.
    אנחנו נעשה קצת שיעורי בית ונחזור להתיעצות נוספת.

    נטלי ושמעון

    1. ענת

      בשמחה ובהצלחה!

  12. רונה

    מעדכנת את השאלה אחרי שיטוט ותכנון…
    מה עדיף מבחינת העונה והקצב.
    יש לנו 12 ימים לא כולל ימי נחיתה והמראה.
    אופציה א:
    3 ימים סן פרנסיסקו.
    2 ימים מונטריי וכביש 1.
    לאס וגאס כולל לילה אחד בלאס וגאס, 2 בפייג, 1 ברייס 1 ציון, יומיים על נסיעות.

    או
    יותר בנחת.. כשהבסיס סאניוייל וקצת טיולי כוכב:
    סן פרנסיסקו.
    מונטריי וכביש 1 יומיים.
    רדווד.
    לייק טאהו ומשם יוסמיטי ליומיים שלושה.
    טיברון.
    האף מון ביי.
    וקצת קניות ..
    האזור של לאס וגאס נראה לי אליפות ואני מתקשה לותר אבל אשמח חעצתך אם זה בעצם אטרף וסתם ייצור לחץ וריצה….
    תודה רבה

    1. ענת

      אין לי תשובה פשוטה. העונה מתאימה לאריזונה ויוטה (יכול להיות קריר ואפילו מושלג במקומות הגבוהים, אבל זה לא ברמה שמפריעה לטייל). יוסמיטי לא בשיאו באוקטובר כך שדווקא הויתור עליו באופציה א' פחות מפריע לי (אם היית שואלת לגבי מאי, זה היה מאסט). כמו שאמרת, האופציה הראשונה היא דחוסה, עמוסה ויש בה המון נסיעה. למשפחה עם ילדים זה לא תכנון טוב. למי שממוקד ולא אכפת לו לנהוג 5-6 שעות ביום ואפילו יותר, זה מתאים. זה כן יצור לחץ וכן תמהרו ממקום למקום, ובין השורות אני קוראת שזה משהו שאת פחות רוצה לעשות. אם ככה, האופציה השניה תתאים לכן יותר.

      קחי בחשבון שרדוודס אפשר לראות בכמה מקומות. רק אל תסעו בטעות לפארק לאומי רדוודס, כי זה לא טיול כוכב מאיזור המפרץ, אלא טיול של ארבעה ימים לפחות. אפשר לראות את הרדוודס בכמה שמורות באיזור המפרץ. פירטתי בפוסט על עצי הסקויה. וכמובן, לבדוק את מזג האוויר כל הזמן, כי לייק טאהו ויוסמיטי יכולים כבר להתחיל לראות שלגים ראשונים באוקטובר.

  13. רונה

    הי ענת,
    את משהו! כמה השקעה ויחס חם – תודה.
    איכשהו כל פעם אנחנו נכנסות לאותו הרצון להספיק הרבה… וצריך לקצץ. אשמח להמלצותייך.
    נוסעות באוקטובר, משלבות בין ביקור משפחתי (סאניוייל) וטיול. הגעה והמראה מסן פרנסיסקו.
    חוץ מימי הנחיתה והטיסה, יש לנו 13 יום, חשבתי על התכנון הבא – שברור לי שהוא קצת חי בסרט.. כלומר אני.
    1-2 סן פרנסיסקו (לינה סאניויל)
    3-5 כביש 1, מונטריי, כרמל – חזרה לסאניוייל.
    6-7 נסיעה + יוסמיטי
    8-9 נסיעה +לאס וגאס
    10 ברייס
    11 פארק ציון
    12 נסיעה חזור
    13 סן פרנסיסקו ופרידה

    האם כדאי לוותר על יוסמיטי ולהספיק בנחת את וגאס והאזור? כולל פייג'? או להפך?או שנחת לא תהיה שם ועדיף לשלב דברים יותר בקרבת מקום – רדווד וככה?

  14. נטלי פיסקון

    היי ענת,
    בלוג מצוין!
    אולי אצלך נמצא את הישועה:)
    טסים לארה"ב, לירח דבש, בין 17.11 ל – 8.12. נוחתים בסן פרנסיסקו, ממריאים מלוס אנג'לס ב- 3.12, לניו יורק.
    מתקשים לסגור את המסלול, בעיקר בגלל העונה והמגבלה בפארקים השונים. כרגע התכנון הוא כזה:
    17.11 נחיתה ב6:00 בבוקר בסן פרנסיסקן.
    17.11 – 19.11 : סן פנרסיסקו.
    20.11 – 22.11 – לקיחת רכב ונסיעה ליוסמיטי פארק (יש מה לעשות בעונה הזאת? אנחנו יודעים שהרבה מהנקודות סגורות. האם כדאי בכלל להגיע ?)
    23.11 – 26.11 – יציאה מיוסמטי, כביש 1 (ומה עוד? נראה לנו הרבה מדי ימים לכביש 1).
    27.11 – 29.11 – הגעה ללאס ווגאס + שהיה.
    30.11 – 2.12 – יציאה מלאס ווגאס ללוס אנג'לסת לוס אנג'לס.
    3.12 – טיסה ב-7 בבוקר לניו יורק.

    * הטיסות סגורות ולא ניתן לשנות.
    מה לגבי ביקור בגראנד קניון ואחרים בעונה הזאת (במקום יוסמיטי/אסטרה ימין בכביש 1)?
    אנחנו אוהבים גם טבע וגם עיר, לכן השילוב של השניים חשוב.
    אין בעיה עם נסיעות ארוכות.
    אם יש לך אלטרנטיבה ללו"ז הטיול, מאוד נשמח לשמוע.

    נטלי ושמעון

    1. ענת

      הי נטלי ושמעון. קודם כל, מזל טוב!
      יוסמיטי בסוף נובמבר יכול כבר להיות מאד מאד קר, גם בעמק. הטמפרטורות צפויות לרדת מתחת לאפס בלילות. זה אומר למשל, פוטנציאל לקרח על הכבישים בשעות הבוקר ואפשרות לשלג. יתכן ולא יאפשרו לכם להכנס לפארק בלי שרשראות שלג. זה יכול להיות ביקור מעניין מאד, אבל זה לא הביקור הסטנדרטי ביוסמיטי. חוץ מזה, כמו שאמרת, חלק מהאיזורים סגורים (טיוגה פאס וגליישר פוינט). אני לא רוצה להגיד לכם שלא כדאי שתסעו, כי גם יכולים להיות ימים עם שמש שאפשר יהיה לטייל בהם בעמק, רק צריך לקחת בחשבון גם אפשרות למזג אוויר לא פשוט.
      שלושה ימים לכביש 1 זה בסדר אם מבלים לפחות אחד מהם במונטריי. אפשר לצאת לשיט לוויתנים, לבקר באקווריום וסתם להסתובב בעיר. בהחלט שווה לבקר בחורשת הפרפרים. תהיו ממש בעונה כדי לראות אותם בשיא.
      בעיקרון, בעונה הזאת כדאי להמנע מהרי הסיירה נבאדה. אם אתם רוצים טבע, אפשר ללכת לראות את סקויות החוף, בחורשת מויר (ליד סן פרנסיסקו) ובפארקים ליד סנטה קרוז. הנה פירוט של המקומות בהם אפשר לראות סקויות חוף. הגראנד קניון אפשרי בתור יעד, אם כי גם שם יהיה קר למדי. הוא גם קצת רחוק מוגאס. אם כבר, הייתי מציעה לכם את פארק לאומי זאיון במרחק שעתיים וחצי נסיעה מלאס וגאס, שם אפשר להעביר גם יומיים בטיולים רגליים. יש לכם גם עוד פארק מדינה נחמד ליד וגאס, Valley Of Fire State Park שהזכרתי אותו כאן. אתם גם בהחלט יכולים לבקר בעמק המוות, זו עונה מצוינת, ואולי אפילו בפארק לאומי ג'ושוע טרי. בקיצור, לא חסר מה לעשות. מציעה לכם לקרוא על המקומות השונים ולראות איזה מהם מתאימים לכם מבחינת מסלולי טיול. לדעתי, הייתי משלבת ביקור באחד מהפארקים של הסקויות עם זאיון. נופים מגוונים ונפלאים.
      תהנו!

  15. אירית

    שלום ענת,
    נהנתי מאוד מהתכנים בבלוג ונעזרתי בהמלצות שכתבת.
    תודה רבה!
    אנחנו זוג בני חמישים ומתכננים טיול של שלושה שבועות למערב ארה"ב.
    ננחת בניו יורק ונחזור לארץ מניו יורק.
    נשמח לעזרתך בתכנון מספר הימים שנשהה כל מקום.
    ניו יורק
    סן פרנסיסקו
    כביש 1
    לוס אנגלס
    סן דייגו
    לאס וואגס
    ניו יורק
    נהיה עם רכב שכור.
    תודה מראש ושנה טובה
    אירית

    1. ענת

      שלום אירית, אני שמחה שהבלוג עוזר. אין פה כללים נחרצים. אישית, אני חושבת שטיול לדרום-מערב כדאי שיכלול שלושה שבועות במערב, אבל אפשר גם פחות, בפרט אם אתם מוותרים על מקומות כמו יוסמיטי. בגדול, אתם בעצם רוצים לעשות טיול עירוני יחסית במערב, פלוס כביש 1. קצת חבל, כי מה שבאמת מרשים במערב זה הטבע. באיזורים בהם תטיילו מדובר בפארק יוסימיטי ובפארק זאיון וברייס. אם תרצו לשלב אותם בכל זאת, תצטרכו לוותר על דברים אחרים.כמו כן, שימו לב לעונה, הם לא מתאימים לביקור בחורף.
      לגבי שילוב ניו יורק, הכניסה והיציאה מהעיר הם קצת מעיקים. לדעתי, כדאי לתכנן כך שניו יורק תהיה או בסוף, או בהתחלה, ואת הקצה השני, תעשו פשוט במעבר טיסות בשדה התעופה, בלי להכנס לעיר. אפשר לעשות משהו כזה –
      ניו יורק – 4 ימים
      טיסה לסן פרנסיסקו – יום 1
      סן פרנסיסקו – 4 ימים
      מונטריי – יום 1
      כביש 1 – יומיים
      לוס אנג'לס – יומיים (תלוי מה אתם מתכוונים לעשות בעיר, אפשר יותר ואפשר גם פחות, אם אתם לא הולכים ליוניברסל ו/או דיסני)
      סן דייגו – יומיים
      לאס וגאס – 3 ימים (שוב, תלוי מה אתם רוצים לעשות שם, יש מי שמעדיף להיות יותר זמן וללכת ליותר הופעות ולקזינו. אישית, אני מעדיפה פחות).
      היום האחרון יוקדש לחזרה.

      זו רק סקיצה, כמובן. אין ברירה אלא ללמוד את היעדים ולהחליט מה מתאים לכם לעשות בכל מקום ולפי זה להחליט כמה זמן להקדיש לכל יעד.
      טיול נעים!

  16. הראל

    הי ענת,
    אני מאוד נהנה מתוכני הבלוג!
    אשמח להתייעץ בנוגע לטיול שלנו. 2 אנשים צעירים. אנחנו נוחתים ב25.11 בסן פרנסיסקו, וטיסתנו חזרה היא מה 24.12 מניו יורק.

    הכיוון שלנו הוא לבלות את רוב הטיול בדרום מערב, ולהקדיש כ8-10 ימים לניו אורלינס + יעד נוסף בדרום +ניו יורק.

    אז יש לנו בערך 20-22 ימים בדרום מערב.
    חשבנו על המסלול הבא:
    סן פרנסיסקו (3-4 ימים)
    נסיעה לכיוון LA ועצירה בpoints of interest בדרך
    LA (כ3 ימים)
    סן דייגו (1-2 ימים)
    לאס ווגס (עד יומיים לדעתנו מספיק)
    גרנד קניון
    פיניקס אריזונה (1-2 ימים)

    מפאת נסיעתנו בעונת החורף, כנראה שנוותר על יוסמיטי.

    מתעניין לדעת האם יש לך המלצות ליעדים נוספים באיזור (חשבנו על הכיוון של יוטא, אבל האם מזג האוייר אפשרי בזמן זה?
    בנוסף , מה עם ניו מקסיקו? )

    תודה מראש!

    1. ענת

      אני שמחה שאתה נהנה מהבלוג! הכוונה שלכם היא לטוס מפיניקס לניו יורק? תבררו מבחינת החזרת הרכב באריזונה. לרוב, אין קנסות החזרה בין קליפורניה ונבאדה, אבל במדינות אחרות כבר יש.
      יוטה בעונה הזאת זה גבולי. המקומות הגבוהים כמו ברייס ונקודות נוספות באיזור מושלגים. זאיון יכול להיות אופציה, אבל תצטרכו לשמור על גמישות.בדצמבר יכולים להיות ימים של 10-15 מעלות, שאפשר לטייל בהם, אבל גם יכול לרדת שלג. בתוך הפארק, יכול להיות שחלק מהשבילים יהיו סגורים בגלל הצטברות שלג (בפרט אלו שעולים למעלה). אם בא לכם הרפתקה של יוטה בחורף, זה אפשרי, כל עוד תמנעו מלטפס למקומות הגבוהים ותשמרו על גמישות (אין טעם לנסוע לשם אם התחזית מדברת על שלג).
      מבחינת המסלול שלכם – סן פרנסיסקו טיפה קצר. בין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס אתם צריכים להחליט מה הנתיב. יש אפשרות לנסוע דרך כביש 1, אבל אז צריך להקצות לנסיעה ולעצירות בדרך כיומיים (מדובר בעשר שעות נהיגה + לא מעט מקומות לעצור בהם). לוס אנג'לס, אלא אם כן אתם מבקרים חברים ו/או הולכים גם לדיסני וגם ליוניברסל, אפשר לקצץ ליומיים ואפילו ליום.
      הגרנד קניון, קחו בחשבון שקר. הגדה הצפונית סגורה כמובן. הדרומית פתוחה אבל סביר להניח שהטמפרטורות יהיו מתחת לעשר מעלות. אפשר לטייל, אבל שוב, שימרו על גמישות ועקבו אחרי תחזית מזג האוויר. אם יש ערפל או מזג אוויר גשום או מושלג, עדיף לוותר. בניו מקסיקו המצב דומה. אם נופלים על ימים יפים, אפשרי. אבל בסה"כ די קר ויכול בקלות לרדת שלג, בפרט בלילות המאד קרים.
      אולי אפתיע אותך, אבל יכול להיות שדווקא איזורי החוף הצפוניים יותר יתאימו לכם. מזג האוויר שם יציב לאורך כל השנה ובאופן מפתיע קצת עבורנו, יותר חם שם מאשר ברוב המקומות בניו מקסיקו, יוטה ואפילו אריזונה. בהחלט יכול להיות סגרירי, אבל אין הבדל דרמטי בין דצמבר ליולי מהבחינה הזו. אולי תרצו לשקול טיול לאיזור הרדוודס. אל תתבלבלו, זה עדיין יהיה קריר וחורפי במושגים ישראליים, אבל רוב הסיכויים שבלילות לא ירד מתחת לאפס אף פעם (בניגוד למקומות האחרים), כך שפחות קפוא בבקרים והכבישים בטוחים יותר. אם יש לכם 5-6 ימים זה מתאים לטיול באיזור הרדוודס. אם יש לכם שבוע, אולי אפילו עד חופי אורגון. רק שימו לב שאתם חוזרים או דרך הכביש המהיר (5) או כמו שבאתם ולא דרך ההרים.

  17. הלית

    הי ענת,
    קראתי את הכתבה ואת התשובות המעמיקות והמושקעות ונפעמתי ?.
    אנחנו טסים באוגוסט 2017 למערב בפעם הראשונה. זוג עם שלושה שיהיו בני 17, 14, 10 בזמן הטיול. טיפונת גמישים עם התאריכים אבל סביר שנצליח למשוך גג 18 ימי טיול. חלקנו חובבי ערים (אני…) וחלקנו אוהבים גם טבע אבל לא מיטיבי לכת במיוחד… חשבנו על התכנית הבאה:
    יום 1-2 – לוס אנג'לס.
    יום 3 – סאן דייגו.
    יום 4-7 – לאס וגאס.
    יום 8-10 – היוסמיטי.
    יום 11-13 – סן פרנסיסקו.
    יום 14-15 – כביש 1.
    יום 16-18- לוס אנג'לס כולל יוניברסל.
    יש סיכוי שאצטרך לקצץ יום או שניים מהתכנית ולא ברור לי מאיפה…
    זה תכנון ריאלי או צפוף מדי?
    ותודה על ההארות לגבי הקרוואן. שקלנו לקחת קראוון ולאור מה שכתבת נוותר הפעם.

    1. ענת

      הי הלית, אני שמחה שאת נהנית מהבלוג!
      המסלול שלכם בסדר, אבל טיפה צפוף בנקודות מסוימות. בסן דייגו, תלוי מה תרצו לעשות שם. יכול להיות ששווה לצאת כבר ביום השני לסן דייגו. מעבר לכך, לטעמי, קצת קצר מדי בסן פרנסיסקו ובכביש 1, בהנחה שתרצו לפחות יום אחד שלם במונטריי. הייתי שוקלת להוריד לפחות יום מוגאס ולהעביר לסן פרנסיסקו.
      אל תשכחו את זמני הנסיעות ממקום למקום. כרגע נראה לי שהכללת אותם, אבל רק חשוב להבין שהם שם. למשל בימים 4-11, תהיה לכם נסיעה של 5-6 שעות לוגאס, נסיעה של 10 שעות מוגאס ליוסמיטי ונסיעה של 5-6 שעות מיוסמיטי לסן פרנסיסקו. זה לא נורא, זה פשוט משהו שצריך לקחת בחשבון כשמתכננים את מה שעושים בכל יום.
      אם תהיו חייבים לקצץ, אז לדעתי וותרו על סן דייגו הפעם ואולי תורידו דראסטית בוגאס. אין כל כך מאיפה לקצץ במקומות האחרים. שיהיה לכם טיול מעולה!

  18. אור חלמי

    רציתי לדעת אם יש כרטיס שניתן לקנות שיש בו כניסה לכמה פארקיים לאומיים כגון יוסימטי גראנד קניון וכו..
    והאם יש כרטיס מאוחד לכמה אטרקציות כגון יונברס סטודיו , סיקס פלג, דיסנילנד וכו

  19. מורן

    היי ענת ואיזה כיף שהגעתי לפה!
    אני גרה בלוס אנג'לס ומנסה לתכנן טיול להורים שלי שמגיעים לבקר אותי לראשונה.
    מצד אחד הם מאד אוהבים טיולים מאורגנים שלא משאירים להם זמן לנשום אבל מצד שני, ארה"ב היא לא אירופה והנסיעות פה ארוכות ארוכות.. הם מגיעים ב19.10 עד 3.11 (16 ימים) זה מה שחשבתי ואשמח להערות:
    ימים 1-3: נחיתה, התאוששות, משפחה, וקצת לוס אנג'לס – שדרת הכוכבים, מצפה גריפית', סנטה מוניקה וכו'
    יום 4: נסיעה לוגאס + הופעה כלשהי
    יום 5: גרנד קניון (טיול מאורגן מהמלון)
    יום 6: עוד קצת וגאס ונסיעה לאל.איי חזרה בשעות הערב
    יום 7: דאון טאון אל.איי – מוזיאון ברוד, אולם הקונצרטים של וולט דיסני,
    יום 8: נסיעה לסן פרנסיסקו עם עצירה של 3 שעות בפארק סקויה – הגיוני לבקר שם כמה שעות?
    יום 9: סן פרנסיסקו
    יום 10: יוסימיטי פארק (טיול מאורגן מהמלון)
    יום 11: נסיעה למונטריי וביקור באקווריום
    יום 12: נסיעה חזרה לאל.איי – אולי אפשר לשלב קצת ביג סר??
    יום 13: יום מנוחה, קניות והלאווין
    יום 14: יוניברסל סטודיו
    יום15: יום מנוחה
    יום 16: טיסה חזרה לארץ

    חשוב לי להגיד שהם בני 60, אוהבים לטייל אבל במסלולים קלים ועד 3 שעות (הלוך-חזור). רוב הזמן תהיה גם התינוקת שלי, בת שנה אז זה עוד משהו שאני צריכה לקחת בחשבון מבחינת נסיעות, עצירות, מסלולים וכו'.
    עזרה בבקשה!

    1. ענת

      הי מורן. אין ספק שבחרת מקומות נפלאים, אבל אני תוהה אם בהרכב שלכם כדאי מסלול כל כך אינטנסיבי.
      1. לדעתי לא כדאי לכם להכנס לסקויה אנד קינגס. הנסיעה מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו ארוכה מאד גם ככה ועדיף לעשות אותה על כביש 5 ולא דרך הכבישים בין הערים (כביש 99). בשלוש שעות, תוכלו בעצם רק להכנס מהכניסה הדרומית, לנסוע לאורך כבישי הפארק האיטיים והמפותלים ולצאת מהכניסה הצפונית. יהיה לכם זמן אולי לעצירה אחת או שתיים, ולדעתי, זה יותר מדי נהיגה (לא קלה בכלל) בשביל מעט מדי ביקור בפארק, בפרט עם תינוקת בת שנה ברכב. אתם ממש מעט מדי זמן בסן פרנסיסקו (אלא אם כן זה לא ביקור ראשון) ולדעתי, עדיף לכם להגיע מוקדם לעיר ולהנות מטיול ערב בפייר 39.

      2. הייתי גם שוקלת מחדש את הטיול ביוסמיטי. טיול של יום אחד זה ממש כלום ומדובר בכעשר שעות נסיעה (גם אם לא נהיגה) בשביל כמה שעות בפארק. כדי לחוות את יוסמיטי, עדיף להקדיש לו שלושה ימים, כדי להספיק להיות שם יומיים. לעומת זאת, שוב, אם מדובר בביקור ראשון בסן פרנסיסקו ממש לא הקצבתם לה זמן. גם אם זה לא ביקור ראשון, יש כל כך הרבה מה לעשות שם, שלדעתי חבל על היום הזה של הנסיעה המפרכת ליוסמיטי. בדומה לכך, אישית, הייתי שוקלת לותר גם על וגאס. אתם מתכננים סיבוב וגאס עתיר נהיגה (בגלל הגרנד קניון) ולדעתי המאד אישית (זה עניין של טעם) זה לא שווה את הטירטור בהרכב המשפחתי. הייתי לוקחת בכיף את הימים משם ומרווחת לטיול נינוח הרבה יותר בסן פרנסיסקו ומונטריי.

      3. בהחלט אפשר לשלב ביג סר בביקור במונטריי. למשל, ביקור בפארק פוינט לובוס (קרוב מאד למונטריי) יתן לכם מושג טוב לגבי ביג סר. כמובן, תמיד אפשר לנסוע דרך כביש 1 מסן פרנסיסקו ללוס אנג'לס, אבל צריך לקחת בחשבון שמדובר ביותר מעשר שעות נהיגה וכדאי לפצל את הנסיעה כדי להספיק לראות דברים בדרך.

      בגדול, לטעמי תנסו לדחוס פחות. אתם בביקור משפחה (ועם תינוקת) והקצב צריך להיות איטי וכיפי. פחות מקומות ויותר זמן לשבת בכל מקום ולפטפט, עדיף. הייתי מורידה בלי היסוס את סקויה אנד קינגס וגם את יוסמיטי. לא שהם לא שווים ביקור, חלילה, אבל לא בקצב של מסע כומתה, על אחת כמה וכמה בביקור משפחתי. כאמור, שווה לשקול להוריד גם וגאס והגרנד קניון. הם יחכו לביקורים אחרים ושוב, יש לכם שם יחס לא מאד טוב של זמן נהיגה לזמן sightseeing בשביל ההרכב שלכם.

  20. ליאורה שני

    שלום ענת,
    אנחנו משפחה עם 3 ילדים גדולים:18,20,22 .
    מתכננים טיול בקליפורניה בין 3.10 עד 17.10 היום הראשון והאחרון הם ימי הטיסה כך שנטו יש לנו נטו 12 יום.
    הטיסה היא הלוך ושוב מלוס אנגלס.
    מהי ההמלצה שלך לטיול אולטימטיבי עם רכב שכור? על מה ניתן לוותר? אנו מעדיפים טיול נינוח (טבע,פארקים, אגמים, יוניברסל סטודיו)
    המסלול שהומלץ לנו הוא:
    לוס אנגלס – סאן דיאגו – לאס וגאס – פארקים: ציון וברייס – גרנד קניון – יוסמיטי – סאן פרנסיצקו – כביש אחד – כרמל מונטריי – לוס אנגלס
    האם נראה לך הגיוני? אם לא נשמח למסלול מתאים לתקופה ולזמן.
    המון תודה!

    1. ענת

      זה יופי של מסלול לשלושה שבועות (אולי בניכוי סן דייגו שקצת תצופף מבחינת זמנים), ממש לא ל-12 יום. היות והטיסות כבר נקבעו ללוס אנג'לס, לדעתי התמקדו בקליפורניה בנוסח הזה –
      1-3 יוסמיטי
      4-7 סן פרנסיסקו
      9-10 מונטריי וכביש 1
      11-12 לוס אנג'לס
      זה ברמת הסקיצה כמובן. זה כולל התחשבות בזמני הנסיעה אבל צריך להושיב את זה על ימים בצורה מדויקת יותר, בהתאם להעדפות שלכם בכל אחד מהמקומות.

  21. שמשי

    הי ענת
    אני מתכנן נסיעה למערב ארה"ב עם בן חייל בן 21. הן מאילוצי הצבא והן מאילוצי עבודה משך הטיול קצר מהמומלץ על ידך והוא יהיה מ 20.10.2016-30.10.2016 – כ 10 ימים נטו.

    הינו בארה"ב כמה וכמה פעמים אבל לא במערב כך שאין לנו ניסיון.

    אנחנו עם תאבון סביר לכמות ההספקים וכמו שבמזרח הינו עבר די הרבה עוד נבוא לבקר את המערב. לא בוער לנו להספיק. זה גיבושון אבא בן והתפאורה שנבחרה היא מערב ארה"ב. אלו הדגשים.

    מוכנים לוותר בלי נקיפות מצפון על פרקי שעשועים ואפילו על לוס אנג'לס.

    מה כן בא לנו?
    וגאס יומיים (או שלושה אם אפשר לעשות ממנה טיולי כוכב מעניינים)
    אנחנו אוהבי אקסטרים אז ראפטינג וסנפלינג ובאנג'י ומצנחים ישמחו אותנו
    מסלולי טבע אנחנו אוהבים לבד או מודרך אם הם מאתגרים. סתם נופים ובניינים עם תקציר של 5 שורות במדריך משעממים אותנו ולכן סיורים הסטוריים ומוזאונים חשובים – מעדיפים עם הדרכה מעמיקה.

    כנראה שנטוס ונחזור מלוס אנג'לס וכבר הבנו שלא נוכל להקדיש גם יומיים לניו יורק האהובה במסגרת הזמן

    יש לך רעיון מה לדחוס ל 10 ימים?

    מבטיחים להשלים אחרי השחרור.

    אנחנו פתוחים גם לשינוי כיוון דרסטי אם הוא יכלול:

    אקסטרים ועוד אקסטרים
    טבע
    עיר או שתיים מעניינות
    מוזאונים מעניינים
    ואם אפשר אז גם קזינו (למשל אטלנטיק סיטי)

    תודה

    שמשי

    1. ענת

      נשמע לי שדי ברור מה מתאים לכם 🙂 טוסו לוגאס וחזרו ממנה. בלו את היומיים הראשונים בוגאס. משם סעו לפארקים של דרום יוטה, זאיון וברייס. לאיזור זאיון הקדישו שלושה ימים, כולל עלייה לאנג'לס לנדינג (אם אתם מספיק בכושר) ואולי גם הנארוס. זה מקום מצוין גם לפעילויות ספורט אקסטרים למיניהן, כולל סנפלינג בקניונים של יוטה. עוד על פארק לאומי זאיון כאן. ברייס לחצי יום עד יום של מסלולים בפארק ומשם לפייג'. בקרו בקניון אנטילופ וצאו לשיט באגם פאואל (אפשר גם באופנועי ים או בקייאקים). משם לגרנד קניון, גם שם לא חסרות פעילויות, והקלאסית שבהן היא רפטינג על נהר הקולורדו בתוך הגרנד קניון. משם בחזרה לוגאס לעוד יום של שופינג ובילויים וזהו בערך. נגמרים לכם עשרה ימים, לדעתי.

  22. נטע

    הי ענת, כתבה מרתקת ומזמינה, תודה,
    אנחנו מתחילים בתחילת אוקטובר אנחנו בביקור משפחתי בקלירמונט(מזרח לוס אנג'לס) ,ואז רוצים לטייל.
    עומדים לרשותנו 10 ימים
    שבהם אנחנו רוצים להגיע
    כביש 1
    סן פרנסיסקו
    יוסימיטי
    סקויה
    חזרה לינה בקלרמונט(מזרח ל.א.)
    ואז אם ישאר זמן נסיעה 3 ש לווגאס ולמחרת בערב חזרה לקלרמונט,
    יש לי מספר שאלות
    1. יש עדיפות מהיכן להתחיל את ה'לופ' כביש 1 או נסיעה מסקויה תחילה?
    2.במידה ונגיע מסן פרנסיסקו לכיוון יוסימיטי,
    באיזה איזור עדיף לנו ללון ? (הפארק מלא)
    ואנחנו ממשיכים אחרי יומיים לכיוון סקויה.
    תודה רבה.

    1. ענת

      הכיוון לא מאד משנה. יש עדיפות קלה מאד לנסוע את כביש אחד מצפון לדרום כי אז העצירות לתצפית על הים קלות יותר (בצד ימין) אבל באמת שבפועל הכביש הזה לא עמוס ואין שום בעיה לעצור מאף כיוון. מבחינת חלוקה לימים, אתם קצרים מאד בזמן. אין מצב שתספיקו להכניס את וגאס בלי לוותר על משהו משמעותי.

      1-2 כביש 1
      3 מונטריי
      4-6 סן פרנסיסקו
      7-8 יוסמיטי
      9-10 סקויה

      לינה ביוסמיטי בהזמנות של חודש מראש זה אכן מאתגר. כתבתי כאן רשימה מפורטת על מקומות לינה ביוסמיטי ובאיזור הפארק. אני מקווה שתוכלו להעזר בזה ולמצוא משהו קרוב ככל האפשר לפארק. המון בהצלחה וטיול נעים!

  23. אור חלמי

    תודה רבה.
    כתבת שכדי מאוד להזמין מקומות לינה בפארקים.. הבעיה שאני לא יודעת בדיוק תאריכים שאגיע.. מה כדי לעשות ?
    האם היית ממליצה להפוך את המסלול ממה שאת כתבת – לוס אנגלס- סן פרנסיסקו -יומיסטי והלאה כמו שכתבת ?
    בנוסף האם אני אספיק את כל מה שכתבת או שצריך לוותר על פארק אחד ?

    1. ענת

      אור, אכן בעיה. אם את לא יודעת את התאריכים, תצטרכו להיות מוכנים לנסוע קצת יותר כל יום ואולי לשלם יותר (יש לינה יקרה יותר בתוך הפארקים שבדרך כלל זמינה יותר קרוב למועד הביקור). אפשר להפוך את המסלול, לא באמת משנה. אני לא רואה סיבה שלא תספיקו את המסלול. בכל מקרה, מדובר הרי בסקיצה ראשונית. תצטרכו לשבת וללמוד את היעדים, לבדוק שעות פתיחה עדכניות, לבדוק זמני נסיעה (אל תשכחו להוסיף עשרים אחוז להערכות של גוגל מפס) וכד'. יכול להיות שתרצו לשנות כמה דברים וגם זה בסדר גמור 🙂

  24. אור חלמי

    האם מומלץ להשכיר רכב מראש בארץ למשך כל הזמן הזה ?

    1. ענת

      הי אור, יש לך כמעט חודש במערב, שזה נהדר. אני ממליצה על המסלול שכאן בכתבה. אם את שואלת לגבי הכיוון, הייתי מתחילה כך שיוסמיטי יהיה יחסית בהתחלה, לפני שנהיה שם קר מדי. אפשר לטייל ביוסמיטי לאורך כל חודש אוקטובר, כך שזה לא קריטי, פשוט בסוף אוקטובר כבר די קר שם, בפרט בלילות.
      לגבי רכב, בהחלט כן. תמיד עדיף להזמין רכב מהארץ ולא מחו"ל. אם מתחילים בסן פרנסיסקו, יש מי שמעדיפים להשתמש בתחבורה ציבורית במשך הימים הראשונים ורק אז לשכור רכב. אישית, אני מעדיפה תמיד לקחת את הרכב בשדה התעופה וזהו. לשיקולך. אני ממליצה לך לקרוא את המדריך שכתבתי לגבי שכירת רכב בארה"ב ואשמח אם תוכלי להשתמש בקישורים שם כדי לערוך את ההזמנה. תודה!

  25. אור חלמי

    אני מתחילת את הטיול ב30.9 בלוס אנגלס
    חזרה בתאריך 27.10 מלוס אנגלס.
    מה המסלול המועדף ?

  26. אלה

    הי ענת
    ראשית תודה רבה על המענה המהיר.
    כן אנחנ סגורים על הקראוון ולמען האמת ניסינו להאריך לפני כשבוע את הטיול עם הקראוון בעוד 4 ימים ,אולם ה"קנס" על הארכה "בדקה התשעים" של ארבעת הימים הללו, היה עולה לנו כ 40% יותר מסה"כ ההזמנה לכל התקופה כולה , ולכן ויתרנו.
    בסנטה מוניקה נבקר משפחה ונחגוג את ראש השנה ולכן נשהה בה בשלש הימים , כמובן שנבקר גם מחוץ לה.
    במידה ואכן נוותר על כביש 1 וניסע ישירות ליוסמיטי , על איזה כביש תמליצי לנסוע , האם ישנו כביש שיהיה ידידותי יותר עבור הקראוון או יפה יותר , ובאיזו כניסה ביוסימיטי כדאי להכנס ?
    האם ישנו קמפ לקראוונים שתוכלי להמליץ ליד כל אחד מן הפארקים שהזכרת בתשובתך ?

    מודה לך מאד ,
    אלה

    1. ענת

      לגבי הכניסה ליוסמיטי, תכנסו מהצד המערבי כמובן. לא אמורה להיות בעיה לצאת דרך היציאה המזרחית של טיוגה פאס לכיוון יוטה. כתבתי כאן עוד על דרכי הגישה ליוסמיטי כולל מפות. המלצות לקמפגראונדים אין לי, אבל אני כן יכולה להגיד לכם שכדאי עכשיו לבדוק מה פתוח ומה בכלל זמין, כי בדרך כלל מזמינים קמפ בפארק לאומי חודשים רבים מאד מראש. לכל פארק לאומי יש אתר ואפשר למצוא שם פירוט של קמפגראונדים, אז תבדקו ותראו. אפשר לקרוא ביקורות על כל אחד מהם באתר טריפ אדוויזר.
      מבחינת נסיעה מלוס אנג'לס ליוסמיטי, אתם חוצים את מרכז קליפורניה. זה איזור שהכבישים בו כולם קלים והנופים משעממים 😉 זה לא נורא, זו עדיין חוויה ותמיד אפשר לראות דברים חדשים בדרך (כמו מטעים ענקיים או מתקני קידוח נפט לצד הדרך). פשוט תבדקו מה הנתיב הקצר ביותר בג'י.פי.אס. קחו בחשבון שחורשת מריפוזה עדיין סגורה (אני אומרת, במקרה ומישהו יציע לכם להגיע לשם) אז תכוונו את המסלול ישירות ל-Yosemite Valley, לקמפ שלכם שם. בהצלחה!

  27. אלה

    הי ענת ,
    נשמח להעזר בך , קצת מבולבלים .
    אנחנו משפחה עם ילדים בני 6, עשר ו12. לראשונה בחיינו בארה"ב ובייחוד בטיול קראוון .
    נוחתים ומסיימים את הטיול בלוס אנג'לס , את הקראוון לוקחים ב 4 לאוקטובר ומחזירים ב 22 לאוקטובר (אלה ימים "מבוזבזים" ).
    לפני לקיחת הקראוון ניהיה בסנטה מוניקה 3 ימים , ולאחר שנחזיר את הקראוון יהיו לנו 3 ימי דיסני ויום חופשי נוסף .
    והשאלה כעת היא מה תמליצי לראות ב 16 הימים בין ה 4 ל 22 שנותרו בהתחשב בעובדה שהנסיעה איטית והחורף יפגשו אותנו בוודאות ביוסמיטי: על ערים גדולות מבחינתנו לאס וגאס וסן פרנססיקו בהחלט ניתן לוותר הפעם מאחר ועם הילדים נרצה להתמקד בטבע/פארקים .
    המוטו שלנו הוא נסיעה איטית וחוויתית ולאו דוקא סימון וי על המפה , אין לנו בעייה "להתקע" במקום יפה מספר ימים , ולכן גם לא סגרנו שום מקום לינה מראש.
    בכל זאת נשמח לאיזושהי הכוונה או המלצה שתתיחס ל"חורף שקרב ובא" (בהשראת משחקי הכס 🙂

    המון תודה ,
    אלה

    1. ענת

      אתם סגורים על הקראוון. כי לדעתי בטיול קצר כל כך, חבל על היומיים המבוזבזים. נראה לי גם שבקראוון דברים כמו כביש 1 יהיו מייגעים קצת (גם ככה זו נסיעה איטית וארוכה). ביוסמיטי יהיה קר, אבל עם קצת מזל, לא אמורה להיות בעיה מיוחדת. בגלל שזו העונה שהפארק בה גם יבש וגם לקראת החורף, לדעתי אין מה להשקיע שם הרבה ימים. אם הייתם עם רכב רגיל, הייתי ממליצה כך –
      לצאת מלוס אנג'לס יומיים קודם, לנסוע ליוסמיטי ליומיים, משם לחצות את נבאדה עד יוטה ולעשות את ברייס, זאיון, פייג', הגרנד קניון וחזרה ללוס אנג'לס. את כל אלו אפשר בניחותא ולאט, תוך הקדשת זמן רב לכל מקום (בהנתן שאתם מוותרים על סן פרנסיסקו וכביש 1). ברכב רגיל, מדובר בסדר גודל של 35 שעות נהיגה בשבועיים וחצי. בקראוון זה לדעתי לוקח יותר זמן ואתם גם תחומים בתאריכים. אגב, אם יש אפשרות לפחות להקדים את הקראוון ביומיים, ממש כדאי. אין סיבה "לשבת" בסנטה מוניקה שלושה ימים. כדאי לקחת את הקראוון כבר למחרת יום ההגעה שלכם, כך שאת יום הלקיחה ממילא תצליבו עם הג'ט לג ולמחרת כבר תצאו לדרך.

  28. רמי

    היי ענת,
    ב28/09 אני ובת זוגתי טסים למערב ארה"ב ל 21 יום. הטיסה שלנו נוחתת וממריאה מוגאס. לכן אני מניח שהמסלול שלנו יהיה מעגלי. התכנון הוא לתחתן בוגאס :), להשכיר רכב ולנסוע ליוסמיטי, סן פרנסיסקו, אולי סן חוזה, לוס אנגלס וחזרה לוגאס. נרצה לשלב טיול בפארקים, אטרקציות תיירותיות עירוניות, קניות וכו'.

    אני מבין שיש מלא לראות בדרך לכל המקומות האלה ואנחנו רוצים לנצל את הזמן בלי להשתגע יותר מידי. יש כמה דברים שאשמח לעצתך.
    1. האם יהיה הגיוני להוסיף את הגרנד קניון וזאיון לטיול?
    2. הבנתי שהדרך מL.A לוגאס ארוכה (6 שעות) וקצת משעממת האם כדאי לעשות טיסת פנים של שעה או שהטרטור בנמל תעופה לא שווה את זה?
    3. בנסיעה מסן פרנסיסקו לL.A על איזה כביש כדאי לנסוע? כביש 1, כביש 5, או 101? אם כדאי לשלב אותם בהתאם למה שנרצה לראות בדרך אז איזה מקטעים של החוף לא כדאי לפספס?
    4. את יודעת במקרה עם כל הבירוקרטיה של החתונה "תשרוף" לנו יותר מיום?
    5. הקושי העיקרי שלי הוא לחשב כמה זמן נהיה בכל המקומות במיוחד שאנחנו לא סגורים על כל המקומות שאנחנו רוצים לבקר. האם כדאי לנסוע בלי להזמין את מקומות הלינה ופשוט לחפש בזמן הטיול או שזה לא מומלץ ועדיף לתכנן כל יום בדיוק?

    תודה.

    1. ענת

      שיהיה במזל טוב!

      1. האם יהיה הגיוני להוסיף את הגרנד קניון וזאיון לטיול?
      כמו שאתה רואה מתיאור המסלול בעמוד הזה, כדי להוסיף את הפארקים של דרום-מערב יוטה והגרנד קניון, כדאי מאד להוסיף ימים. בוא נגיד שאתה מוותר על ברייס (חבל!) ועל פייג'. עדיין אתה צריך להוסיף יום אחד לפחות לזאיון ויום אחד לפחות לגרנד קניון. קח בחשבון שלגרנד זה גם מוסיף די הרבה נסיעה. אפשרי, אבל תצטרכו לראות על חשבון מה זה בא (אולי דיסנילנד, למשל?)

      2. הבנתי שהדרך מL.A לוגאס ארוכה (6 שעות) וקצת משעממת האם כדאי לעשות טיסת פנים של שעה או שהטרטור בנמל תעופה לא שווה את זה?
      עניין של טעם אישי. אני לא אוהבת את הטרטור בשדה התעופה ומעדיפה לנהוג גם עשר שעות ולא לטוס. מבחינת זמן, שדה התעופה לא חוסך הרבה. החזרת רכב, הגעה לטיסה, טיסה, שכירת רכב מחדש… כל זה יקח לכם כארבע שעות לפחות. בקיצור, שרפתם חצי יום ככה או ככה. אני אוהבת להשאר עם הרכב ולהנות מהנסיעה. זו נהיגה קלה, ועם קצת מוזיקה ושתייה קרה באוטו, לדעתי זה כיף וחלק מהחוויה האמריקאית.

      3. בנסיעה מסן פרנסיסקו לL.A על איזה כביש כדאי לנסוע? כביש 1, כביש 5, או 101? אם כדאי לשלב אותם בהתאם למה שנרצה לראות בדרך אז איזה מקטעים של החוף לא כדאי לפספס?
      כביש 1 הוא הנופי והוא לוקח משהו כמו 10-11 שעות. כביש 5 הוא המהיר ולמעט פאס אחד בדרך, לא נופי במיוחד, אבל לוקח רק כשש-שבע שעות. ה-101 מתאים אם אתה צריך לעבור בערים בדרך, אחרת אין סיבה מיוחדת לנסוע בו. סתם חם ואיטי יותר (8-9 שעות).
      אז תלוי מה בא לכם. אפשר את כל כביש 1, או את החלק הצפוני שלו (ביג סר) עד Cambria ואז להתחבר לכביש 5. או לוותר על כביש 1 ובמקום זה להתמקד בטיול במונטריי ושם לבקר גם בשמורת פוינט לובוס. זה די מעביר את אווירת כביש 1 וביג סר.

      4. את יודעת במקרה עם כל הבירוקרטיה של החתונה "תשרוף" לנו יותר מיום?
      אני חושבת שתשמרו על גמישות. תבררו מראש עם מי שהתחתן בוגאס (או אפילו תכתבו ישירות למקום שאתם הולכים להתחתן בו). תגיעו עם כל המסמכים הנדרשים (כולל תרגומי נוטריון וכד') ותשאירו גמישות לעיכובים.

      5. הקושי העיקרי שלי הוא לחשב כמה זמן נהיה בכל המקומות במיוחד שאנחנו לא סגורים על כל המקומות שאנחנו רוצים לבקר. האם כדאי לנסוע בלי להזמין את מקומות הלינה ופשוט לחפש בזמן הטיול או שזה לא מומלץ ועדיף לתכנן כל יום בדיוק?
      לדעתי, תזמינו ללינות הראשונות ואז ללינות בכל הפארקים הלאומיים, כולל אפשרות ביטול עד יום קודם. שאר המקומות לא צריכים להיות בעיה (אבל כן כדאי לעשות שיעורי בית ולהגיע עם רשימה של 2-3 מלונות שמתאימים לכם מבחינת המחיר והרמה). כן תבדקו לגבי וגאס, כי לפעמים יש כנסים שמעלים את המחירים בעיר, אבל בטוח שמקום יהיה גם בשבילכם.

  29. אור ק

    היי ענת,

    אני טס עם אשתי לירח דבש בארה"ב וקנדה. מוונקובר נגיע לארה"ב כנראה בטיסה לסן פרנסיסקו ב-10 באוקטובר ואנחנו חוזרים לארץ משיקגו ב-31.10. לשיקגו אנחנו מתכוונים לקחת טיסה ב -27.10 עדיין לא ידוע מאיפה.
    ההתלבטות היא כזאת: אנחנו מאוד אוהבים מרחבים וטבע ופחות בקטע של עיר (לוס אנג'לס למשל). את סן פרנסיסקו דווקא אנחנו מאוד רוצים לחוות וגם יומיים בלאס וגאס אפשר. אני רוצה לדעת אם ב-17 יום יהיה הגיוני לנסוע מסן פרנסיסקו לדנבר ולהנות רק מההייליטים הכי חשובים בדרך. ואם זה ממש לא אפשרי, אז מה כדאי לעשות מסן פרנסיסקו עד וגאס? חשוב לציין שאנחנו גם פחות אוהבים את המקומות המסחריים ומעדיפים את המקומות הפחות עמוסים. לא איכפת לנו גם לישון באוהל כמה לילות. בכל מקרה אנחנו רוצים לראות כ"כ הרבה ולא יודעים מאיפה להתחיל.
    מה את ממליצה?
    תודה

    1. ענת

      למה דווקא דנבר? ההרים מסביב לדנבר כבר די קרים בסוף אוקטובר וכבישים יכולים להיות סגורים. דנבר העיר לא משהו ששווה להגיע עד אליו במיוחד.
      עקרונית, המסלול שהכי נראה לי נכון לכם הוא כזה –
      ימים 1-4 סן פרנסיסקו
      ימים 5-6 מונטריי וצפון כביש 1
      ימים 7-8 יוסמיטי
      יום 9 נסיעה לוגאס דרך עמק המוות
      ימים 10-12 זאיון וברייס
      ימים 13-14 פייג'
      יום 15 הגרנד קניון וחזרה לוגאס
      ימים 16-17 וגאס

      יהיה קר ביוסמיטי ובברייס וכנראה גם בגרנד קניון, אבל לא קור ברמה שצריך להפריע לטייל. לא יודעת אם הייתי ישנה בשטח בטמפרטורות האלו, אבל תבררו ספציפית מה בכלל פתוח בכל פארק.
      אופציה חלופית, אם בא לכם משהו טיפה שונה מהמסלול הרגיל ובאמת להגיע עד דנבר
      ימים 1-3 סן פרנסיסקו
      ימים 4-5 יוסמיטי
      ימים 6-8 וגאס
      ימים 9-10 זאיון וברייס
      ימים 11-12 נסיעה בכביש 12 עד מואב
      ימים 13-15 הפארקים של מואב, קניונלנדס וארצ'ס
      ימים 16-17 דנבר וחזרה

  30. אבי

    ענת היקרה , שלום רב

    אני יוצא לירח דבש בשעה טובה 🙂
    בתאריך 30 לאוגוסט עד ה-4 לספטמבר אהיה בלוס אנגלס ,נשאר לי עד ה14 לספטמבר להיות באיזור
    אני מעוניין מאוד לסוע בכביש 1 המפורסם ביוסמיטי ובלאס וגאס יש לך המלצות שהטיול יתוכנן היטב עם פארקים נחמדים
    תודה

    1. ענת

      מזל טוב 🙂 יש לך רק עשרה ימים לטייל בהם, אז בוא ננסה לעשות קצת סדר.
      כביש 1 נמצא לאורך החוף, בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו (למעשה יותר, אבל לצורך הטיול שלך, זה התוואי). יוסמיטי זה בכלל במקום אחר, בערך 5-6 שעות נהיגה מזרחית לכביש 1. וגאס זה בכלל לכיוון אחר.
      לנסוע את כביש 1 עד סן פרנסיסקו לוקח משהו כמו עשר שעות. לנסוע מלוס אנג'לס ליוסמיטי לוקח 7 שעות. לנסוע מלוס אנג'לס ללאס וגאס זה משהו כמו 5-6 שעות. הבעיה שלך היא שכל אחד בכיוון אחר לגמרי. אפשר לשלב את הנסיעות ביחד, אבל אז לא יהיה לך זמן להנות מהמקומות שבדרך (סן פרנסיסקו למשל).

      מאיפה אתה חוזר? האם אתה טס בחזרה מלאס וגאס? אני מציעה לך משהו כזה –
      ימים 1-3 יוסמיטי
      יום 4 נסיעה עד לאס וגאס
      ימים 6-5 הפארקים של ברייס וזאיון
      ימים 7-10 לאס וגאס

      אופציה אחרת היא לוותר על וגאס והאיזור ואז לעשות
      ימים 1-3 כביש 1 ומונטריי
      ימים 4-6 סן פרנסיסקו
      ימים 7-8 יוסמיטי
      יום 9 לחזור ללוס אנג'לס לקראת הטיסה בחזרה למחרת. (אם יש לך יום עודף פה, אפשר להוסיף במונטריי או סן פרנסיסקו).

  31. אור

    ענת שלום,
    ראשית כל הכבוד על הסבלנות ועל התשובות המעמיקות!
    מתכננים טיול באפריל 22 ימים, זוג +3 (9-16)
    נחיתה בסן פרנסיסקו, יומיים שלושה וירידה דרומה (אולי עם קראוון).
    רוצים לראות ולחוות בעיקר טבע. מוכנים לדלג על לוס אנג'לס. התכנית להגיע ללאס ואגס ומשם לטוס ל 3 ימים לניו יורק ומשם טיסה לארץ.
    אילו פארקים מומלצים בעונה זאת (אפריל)? והאם כדי לרדת מסן פרנסיסקו דרומה משם לחתוך ליוסימטי (אם כן מהיכן?) ולהמשיך לפארקים באזור לאס ואגס.
    נטו למערב יוצא 17 ימים.

    אשמח להערות ולהארות
    תודה אור

    1. ענת

      קודם כל, לגבי הקראוון. הדעה הרווחת היא שלא כדאי לשכור קראוון לטיול של פחות משלושה שבועות. גם זה אפילו קצת קצר מדי לקראוון. פשוט, בקראוון אתה מאבד חצי יום בלקיחה וחצי יום בהחזרה ובנוסף, מדובר בנהיגה איטית יותר. זה גם קצת מסבך בכניסה לערים ובכבישים צרים.

      17 יום נטו למערב זה קצת מעט אז יופי שאתם מוכנים לדלג על לוס אנג'לס (הילדים יודעים שמוותרים על דיסנילנד? 😉 ). יוסמיטי אחלה באפריל, אבל מאד קר. לילדים יהיה כיף כי יראו הרבה שלג. מצד שני, שוב, יהיה קר. מאד קר אפילו, בבקרים ובערב. צריך גם טיפה מזל, כי עדיין יכול עקרונית לרדת שלג ואז תצטרכו להתארגן על שרשראות שלג או לוותר על הביקור בפארק. מצד שני, באפריל זו חוויה אמיתית בזכות השילוב של שלג ומפלים של הפשרת שלגים. מה שכן, אין לכם אפשרות לצאת מיוסמיטי מזרחה דרך טיוגה פאס. מה שהייתי עושה זה מתקרבת יום קודם קרוב לפארק, לנה מחוץ לפארק (במרחק של עד שעה נסיעה), למחרת בבוקר נוסעת לפארק ליום שלם של טיול ואחר הצהריים, יוצאת מהפארק ללינה שוב ליד הפארק. ככה תמנעו מלינה באוהלים או בלינות היקרות בפארק. ממילא אתם יכולים לבקר רק בעמק באפריל ונראה לי שיום אחד יספיק.
      הפארקים של יוטה ואריזונה מקסימים בעונה הזאת.
      אפשרות אחת –
      1-3 סן פרנסיסקו
      4-5 מונטריי (חצי היום החמישי נסיעה לכיוון יוסמיטי ולינה לפני הפארק)
      6 יוסמיטי (בערב אפשר לצאת מהפארק ולנסוע ללינה מחוצה לו)
      8 נסיעה ארוכה לכיוון הגרנד קניון. תנסו להגיע עד Kingman, AZ
      9 ביקור בקטע של כביש 66 ב-Seligman ומשם לביקור בגרנד קניון (הגדה הדרומית) ולינה בפארק
      10 נסיעה לפייג' + קניון אנטילופ
      11 יום שיט בלייק פאואל
      12 ברייס קניון ונסיעה עד ספרינגדייל ללינה
      13 זאיון
      14-17 וגאס

      אפשר גם להוריד יום מוגאס ולהרחיב בכל זאת ביוסמיטי. תלוי מה מתאים לכם מבחינת מסלולים (קחו בחשבון שלג במסלולים הגבוהים ואולי גם בנמוכים יותר). בכפוף לשעות הטיסה שלכם, אפשר גם להוריד יום מוגאס לטובת סן פרנסיסקו (היא שווה לפחות שלושה ימים מלאים, לטעמי).

      טיול מוצלח!

  32. אלי מזרחי

    ענת אהלן
    אני מתכנן טיול למשך 18 יום בערך עם 4 ילדים ( גילאים 5-15 )
    פעם ראשונה בארה"ב ודי קשה לי לתכנן את הטיול במטרה לא לפספס את המקומות העיקריים שאני רוצה להיות בהם: לאס וגאס (קראתי את ההמלצות בקישור..אהבתי ) אמרו לי לפחות 4 ימים , אורלנדו ( לכלול 4 עולמות…), מיאמי , סן פרנסיסקו , ניו יורק…. זה בכלל אפשרי ?!
    מעוניין לשלב טיסה פנימית אם זה יקצר את הזמנים…בנוסף השכרת רכב כמובן + תחבורה ציבורית… ( אגב , מה עושים עם המזוודות ? )
    הכי חשוב לי: אורלנדו – בשביל הילדים , וגאס – בשבילי ( להרגיש את החוויה של הקזינו שם ) , ניו-יורק \ סאן פרנסיסקו .
    המון תודה.
    מעניין אם בר ביצוע ?!

    1. ענת

      התכנית שלך היא על סף הבלתי אפשרית. אפשרית במחיר מאד גבוה וטירטור עצום. ממש ממש, אבל ממש, לא מתאים עם ארבעה ילדים. למעשה, גם עבור זוג צעיר, זו תכנית שתפספס לגמרי את הטיול בארה"ב.
      תחשוב על זה ככה. אם היית רוצה עכשיו לטייל באירופה במשך 18 יום, האם סביר בעיניך להרכיב תכנית כזו: אתונה, פורטוגל, דבלין ומוסקבה? המקומות מאד רחוקים ותבזבז חמישה ימים מתוך 18 על טיסות מעצבנות. לא הגיוני בעליל. אלו המרחקים שאתה מדבר עליהם בארצות הברית. רק כדי לסבר את האוזן, אם היית עושה את המרחקים האלו ברכב, רק הנסיעה מאורלנדו לסן פרנסיסקו היתה לוקחת לך בערך שבוע.

      אני מבינה את ההתרגשות ומציעה לקחת אוויר ולהבין שטיול ראשון בארה"ב הוא ראשון. לא יחיד, פשוט ראשון. הטיסות לארה"ב, בטח לחוף המזרחי, לא כאלו יקרות ותהיינה לכם עוד הזדמנויות רבות לבקר ביבשת. 18 יום זה נחשב טיול קצר לארצות הברית. זה לא מספיק זמן כדי להגיע למערב ארה"ב ולמצות אותו, ודאי וודאי לא אם אתה רוצה גם את פלורידה. לכן, ההצעה שלי היא להוריד את החוף המערבי לגמרי כרגע. וגאס תחכה לך גם לפעם אחרת ואם מאד חשוב לך, יש קזינו גם בצד המזרחי. 18 יום זה נחמד לטיול בפלורידה + ניו יורק. לא יותר מזה. לדעתי, גם בלי נסיעה ברכב באמצע (שכדאי להקדיש לה לפחות כמה ימים כדי לראות דברים בדרך. לא ציינת מתי הטיול, אני אניח שבסתו או באביב (בחורף ובשיא הקיץ השיקולים שונים, מבחינת מזג אוויר). מציעה לך כך –
      טוסו לניו יורק, בלו 4-5 ימים בעיר ואז טוסו למיאמי. מסלול כזה
      ימים 1-5 ניו יורק
      יום 6 טיסה למיאמי
      ימים 7-8 פארק לאומי האברגליידס Everglades לראות טבע מעניין
      ימים 9-10 פלורידה קיז Florida Keys
      ימים 11-18 שבוע בדירה שכורה באורלנדו לפארקי שעשועים + אולי טיול טבע אחד באיזור.

      כך תוכלו לבלות, להנות, להכיר את ארצות הברית. בטיול הבא, תוכלו לתכנן טיול של 3-4 שבועות שיוקדש לדרום-מערב ארה"ב (המסלול שבעמוד הזה).

      מציעה לך גם לקרוא את הפוסט הזה: 17 טעויות נפוצות שעושים בתכנון טיול ראשון לארצות הברית. בהצלחה!

  33. אור חלמי

    על איזה פארקים אסור לוותר ?
    חשוב לי גם קצת טיול בערים הגדולות כמו לאס וגאס 4 ימים לוס אנגלס כמה ימים .. ואיך מומלץ לסדר את הסדר נסיעה ?

    1. ענת

      הי אור. השאלה כמה זמן טיול יש לך. אם יש לך חודש, אז אין לך בעיה לשלב את כל הפארקים שמצויינים כאן במסלול. אם רק שלושה שבועות, אז ותרי על חלקם. את יכולה לרווח את התכנית במקומות מסוימים, כמו וגאס וזה יבוא על חשבון דברים אחרים, במסגרת הזמן שיש לך. אין פה פתרון אחד שמתאים לכולם, תצטרכי לקרוא על כל מקום ולהחליט מה סדר העדיפויות האישי שלך. כנ"ל לגבי כמה זמן להיות בלוס אנג'לס. אם הולכים גם לדיסנילנד וגם ליוניברסל, עדיין לדעתי מספיק יומיים.

  34. אור חלמי

    הייי ..
    אני מתלבטת מאיפה להתחיל את הטיול .. אם להתחיל אותו מלאס וגאס או להתחיל אותו מלוס אנגלס.. מה את ממליצה ?

  35. מיכל

    הי ענת,
    אנחנו רוצים לצאת ב10 באוקטובר 2016 לטיול באזור שהצעת. יש לנו רק שבועיים וחצי .אנחנו זוג עם שלושה ילדים גדולים (28, 25, 13)ומעוניינים בטיול בעיקר של טבע. האם הגיוני המסלול הבא והאם מזג האוויר מתאים?
    יום ראשון: טיסה לסן-פרנסיסקו.
    יום שני: סיור בעיר
    יום שלישי: סיור בעיר ונסיעה ליוסמיטי.
    יום רביעי:י וסמיטי
    יום חמישי: טיול ביוסמיטי ונסיעה ללאס וגאס.
    יום שישי-שביעי :לאס וגאס
    יום שמיני: נסיעה לגרנד קניון וטיול במקום
    יום תשיעי: טיול בגרנד קניון ונסיעה לקניון ברייס.
    יום עשירי:קניון ברייס.
    יום אחד עשר: פארק ציון
    יום שניים עשר: נסיעה ללוס אנגלס.
    יום שלושה עשר-שישה עשר:לוס אנגלס וחזרה לארץ.

    1. ענת

      בהחלט אפשרי. אם אתם מעוניינים רק בטבע, אז קצרו בלוס אנג'לס והוסיפו לכם יום במקום אחר. מה שהייתי עושה זה להוריד יומיים מלוס אנג'לס ואולי אפילו חצי יום בוגאס ולהוסיף לסיבוב הפארקים את פייג', עם קניון אנטילופ ושיט באגם. זה משתלב טוב מבחינת הנסיעה (אתם במילא עוברים שם וגם עוד קצת ביוסמיטי. ביום החמישי אתם לא באמת מטיילים ביוסימיטי. מקסימום עוצרים לתצפית בטיוגה פאס. זה יום עם נסיעה מאד ארוכה ולא יהיה לכם זמן להתעכב ביוסמיטי. אני כן ממליצה להעביר את הנתיב שלכם בדת' ואלי. זה לא מוסיף הרבה לנסיעה, וזה מוסיף פארק לאומי למסלול ונופים מיוחדים. בחודש אוקטובר זה מצוין (עדיין חם אבל אפשר לנשום קצת).

  36. אור חלמי

    היי .. אני מתכננת לנסוע לירח דבש באוקטובר למשך חודש. אני מתלבטת איפה להתחיל את הטיול אם בלוס אנגלס או בלאס וגאס..
    אני רוצה לעשות את הטיול כמעגל להתחיל מממקום אחד ולחזור לאותו מקום .. מה ההמלצה שלך?

    1. ענת

      הי אור. קודם כל מזל טוב!
      שני המקומות מתאימים לנקודת התחלה או סיום. הייתי משווה מחירי טיסות ומחליטה לפי זה. כמעט תמיד לוס אנג'לס זולה יותר. כדאי רק את הקטע של יוסמיטי בטיול לכוון לתחילת המסלול פחות או יותר, כי בהמשך החודש מתקרר שם יותר ויותר. אולי להתחיל בוגאס ואחרי יומיים לנסוע ליוסמיטי ולעשות את המסלול בכיוון הזה.

  37. איריס

    ענת שלום,
    לאחר עצתך הוחלט לוותר על L.A וליסוע מסקוייה פארק דרך הפארקים ללאס ווגאס האם את יכולה להמליץ על מסלול
    נותרו לנו 5 ימים ללא השלושה ימים בווגאס.
    תודה מראש,
    איריס

    1. ענת

      לפי מה שאני רואה, סקויה אנד קינגס לא היה קודם בתכנון. אם אתם מוותרים על לוס אנג'לס אבל מוסיפים אותו, לא חסכתם יותר מדי. זה פארק שצריך לפחות יומיים כדי לבקר בו.
      לעומת זאת, אם אתם נוסעים מיוסמיטי דרך מעבר טיוגה ישירות לוגאס, אתם יכולים בהחלט לרווח קצת ביוסמיטי ושלב ביקור נינוח יותר בברייס וזאיון.

      יום 6 קמים בבוקר ונוסעים 5-6 שעות ליוסמיטי. מגיעים אחר הצהריים ומטיילים קצת. ישנים בעמק.
      יום 7 מטיילים במשך היום בעמק ובגליישר פוינט. לינה בעמק.
      יום 8 נסיעה ארוכה מאד מהעמק של יוסמיטי עד הכי שתוכלו להתקרב לברייס. אם נוסעים בכביש 95 + 15, תשנו בוגאס או במסקיט.
      יום 10 הגעה לפארק ברייס וביקור בפארק משם נסיעה לספרינגדייל ולינה בספרינגדייל.
      יום 11 ביקור של יום מלא בזאיון ובסיומו לינה בדרך לוגאס (או כבר בוגאס עצמה)
      יום 12נסיעה לוגאס ובילוי בעיר
      יום 13 וגאס
      יום 14 סיום

      בעצם אותו מסלול, רק לחצות מיוסמיטי ישירות מזרחה וקצת לנשום בין הנסיעות הארוכות 😉

  38. אורי

    היי ענת,
    חייב להגיד שהבלוג שלך מאוד עזר לי.
    אני מגיע לניו יורק ב1 באוקטובר וחוזר מלוס אנגלס ב24 באוקטובר.
    אני נוסע לטייל לבד ואני צעיר בשביל לקחת רכב כך שאני מתלבט כיצד לעשות את החלוקה מבחינת מזרח מערב בחלוקת ימים.
    האמת היא שאני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל, הידיעה שאין לי רכב תוקעת אותי..
    בנוסף מתכנן לעשות couchsurfing כך שאם יש לך המלצות אשמח לשמוע.
    (הייתי בעבר בחוף המזרחי בטיול של שלושה שבועות במסלול של מיאמי-אורלנדו-וושינגטון די סי-ניו יורק)

    1. ענת

      אני שמחה לשמוע שהבלוג עוזר 🙂
      אני מבינה שהטיסות שלך סגורות. בלי רכב, אתה למעשה מוגבל לערים, אבל ברוב הערים הגדולות של החוף המזרחי כבר היית. העיר הגדולה הכי שווה – מבחינת מה שיש לעשות בה – שאתה יכול להגיע אליה במערב היא סן פרנסיסקו. היא שווה שבוע של טיול ונוח לטייל בה בתחבורה ציבורית. נניח שעוד שבוע תבלה בניו יורק, ואני מניחה שאת השבוע הנותר תבלה בלוס אנג'לס + אולי 2-3 ימים בסן דייגו.
      לחלופין, אתה יכול לנסות לשלב את וגאס, אבל אז כבר מדובר בעוד טיסה או נסיעה באוטובוס. במקרה כזה, הייית עושה 4 ימים בוגאס + 6 בסן פרנסיסקו + 3 בלוס אנג'לס.
      לגבי קאוץ' סרפינג, כתבתי על זה כאן: טיפים לקאוץ' סרפינג בארה"ב. . בגדול, כדאי שתתחיל כבר עכשיו לארח, והכי טוב אם תמצא מארחים מהערים בהן תבקר כך שתוכל להתחבר אליהם מחדש כשתבקר אתה שם.

      בהצלחה!

  39. איריס

    ענת שלום .
    אנו משפחה שמגיע לשבועיים כאשר אנו נוחתים בסן פרנסיסקו וחזרה מלאס ווגאס .
    1-4 סאן פרנסיסקו
    5 – מונטריי
    6-7 יוסימיטי
    8-9 לוס אנגלס
    כאשר יומיים אחרונים זה לאס וגאס
    הדילמה הינה מלוס אנגלס האם להגיע לווגאס דרך הפארקים , או להגיע לווגאס ואז הפארקים (גרנד קניון, ברייס וכו,)
    תודה מראש

    1. ענת

      יש לכם בעצם רק את ימים 10-14. מתוכם, יום 10 יוקדש לנסיעה מלוס אנג'לס לאיזור וגאס. ימים 13-14 יהיו וגאס. נשאר לכם ימים 11-12. לשאלה עצמה, אתם בכל מקרה עוברים דרך וגאס בדרך לפארקים. אתם לא יכולים לעשות סיבוב פארקים מלא של הגרנד קניון + ברייס וזאיון. יש לכם רק יומיים. במקסימום, אתם יכולים לנסוע ליומיים מוגאס לברייס וזאיון. איך לסדר את זה, זה לא באמת משנה כי כאמור, אתם ממילא עוברים בוגאס בדרך. אופציה סבירה היא לצאת מלוס אנגל'ס בבוקר יום 10, להגיע לוגאס ולהעביר שם את הערב. למחרת לצאת מוגאס אל עבר זאיון וברייס. ללון לילה ביוטה ואז למחרת לחזור לוגאס לשני הלילות האחרונים. לחלופין, אם יש לכם כוח לשמונה שעות נסיעה רצופה, אפשר להמשיך עד העיירה ספרינגדייל, ליד פארק זאיון וללון שם, כך שעל הבוקר תוכלו להכנס לפארק (כדאי להגיע מוקדם, כי מגרש החניה מתמלא מוקדם).

      בכל מקרה, הייתי שוקלת מחדש את המסלול מבחינת הקצב. לטעמי הוא מהיר מדי, בפרט עם ילדים והיחס בין זמני נסיעות על הכביש לזמן שאתם נמצאים בכל אתר לא בטוח שהוא נכון. זה יצא לכם ככה –
      יום 1 – מותשים מהג'ט לג ולא עושים יותר מדי
      ימים 2-4 סן פרנסיסקו זה בסדר
      יום 5 שעתיים-שלוש נסיעה למונטריי, מגיעים לפני הצהריים, רואים את האקווריום ואולי סיבוב בכביש 17 המייל או בטיילת. לא הרבה יותר מזה.
      יום 6 קמים בבוקר ונוסעים 5-6 שעות ליוסמיטי. מגיעים אחר הצהריים ומטיילים קצת. ישנים בעמק.
      יום 7 מטיילים עד הצהריים ואז יוצאים לנסיעה של 5-6 שעות עד לוס אנג'לס.
      ימים 8-9 לוס אנג'לס
      יום 10 קמים ונוסעים 6 שעות לוגאס
      יום 11 נוסעים שעתיים וחצי לזאיון
      יום 12 נוסעים שעתיים לברייס, מטיילים בצהריים ואז נוסעים 4-5 שעות בחזרה לוגאס
      יום 13 וגאס
      יום 14 טסים בחזרה

      כמו שאת רואה, הגרנד קניון לא בא בחשבון ממש.

      מתוך שבועיים, יש לכם שישה ימים של נסיעות של מינימום שעתיים ועד שש-שמונה שעות. לדעתי לא בטוח שזה יחס זמנים טוב. הייתי שוקלת להוריד את אחת הנקודות, כנראה את לוס אנג'לס. לחלופין, אם מאד חשוב לכם דיסנילנד, אז להוריד את יוסמיטי ו/או את מונטריי.

      יום 8

  40. ענת

    האפשרות השנייה נראית לי מתאימה יותר. הראשונה קצת "מתברברת" מבחינת הנסיעות. זה, רק אם באמת חשוב לכם לראות את לייק טאהו. זה מקום יפה, אבל בהחלט מוסיף זמן נסיעה. שימרו על גמישות ותראו במקום. כשאנחנו היינו שם בספטמבר שעבר, היו שריפות כאלו בסיירה נבאדה שהכל היה אפור ועם ריח של עשן…

    בכל מקרה, קחי בחשבון שיש נסיעות של כמה שעות בין יוסמיטי ללייק טאהו. לטעמי, יתכן ועדיף לכם להשאר ביוסמיטי.

    כמו כן, רק לוודא שכשאת אומרת "פארק רדוודס" את מתכוונת לחודשת מויר וודס מצפון לסן פרנסיסקו? אין לכם מה לנסות להגיע לפארק לאומי רדוודס (מרחק של 7-8 שעות נהיגה מסן פרנסיסקו).

    לגבי תו נכה, אני לא באמת יודעת. אני מאמינה שאפשר, אבל שווה לברר מול השגרירות האמריקאית מראש. לחלופין, לשאול בפורומים של נכים בישראל. בהצלחה!

  41. יוחנה

    אגב ענת שאלה נוספת האם נכה עם תו חניה בארץ יש לו הכרה/ הטבה גם בארה"ב? אם כן איך מארגנים זאת? תודה לך.

  42. יוחנה

    שלום ענת , בכל זאת אני מתלבטת. יש לי בספטמבר 7 ימים לא סגורים . (היום השמיני לינה בלוס אנג'לס.)
    2 הימים הראשונים לינה בסן פרנסיסקו. ומשם יש כמה אפשרויות: היום השלישי בוקר עדיין בסן פרנסיסקו בצהריים שכירת רכב ויציאה לכיוון פארק רדוודס .לינה ביום השלישי באזור למחרת טיול בבוקר בפארק ויציאה לכיוון יוסמיטי. בגלל היובש והעונה לא יודעת אולי יום אחד מספיק.לטייל בפארק אולי גליישר פוינט לינה בלילה הרביעי ביוסמיטי למחרת נסיעה בטיוגה פס לינה באזור אולי אגם טאהו לילה חמישי לינה באזור לי ויניג. למחרת יציאה דרומה לכיוון מונטריי .לילה ששי לינה באזר מונטריי לילה שביעי לינה באזור ביג סר. לילה שמיני כבר בלוס אנג'לס. יש אפשרות אחרת: ביום השלישי אחרי שכירת האוטו לנסוע 4 שעות לכיוון אגם טאהו לינה באזור. למחרת לטייל באזור ולהכנס לפארק יוסמיטי דרך מעבר טיוגה לילה רביעי לינה ביוסמיטי. למחרת טיול בוואלי? גליישר פוינט ?סקויה? נסיעה למונטריי לילה חמישי לינה במונטריי. בוקר באזור ונסיעה לכיוון ביג סר לילה ששי לינה בביג סר. בקיצור ה7 ימים האלה כששני הלילות הראשונים מהם לנים בסן פרנסיסקו אני לא מצליחה לארגן אותם. אם הבנת אודה לך אם תעזרי. בברכה י

  43. חגית

    ענת תודה

    כשאנחנו בסן חוזה איזה טיולים יש בסביבה האם זה כולל את סאן פרנסיסקו?
    איזה טיולי כוכב ניתןלעשות באזור?
    גם אם זה שעתיים נסיעה

    1. ענת

      אפשר בהחלט לנסוע מסן חוזה לסן פרנסיסקו. בתלות בפקקים, מדובר בכשעה עד שעה וחצי נסיעה. מונטריי נמצאת במרחק נסיעה דומה, כך שאפשר גם להיות בסן חוזה ולטייל במונטריי ובצפון כביש 1. אני מציעה לכם לברר עם הקרובים מה התכניות שלהם לטיול שלכם 😉 יכול להיות שהם רוצים לקחת אתכם לכל מיני מקומות באיזור.

  44. חגית

    שלום
    אנחנו מתכננים טיול בת מצווה (רק עם ילדה אחת) למערב ארה"ב שנה הבאה ביולי אוגוסט,
    חשוב לציין שיש לנו שני מוקדים בו אנחנו מתארחים אצל משפחה
    מוקד אחד בלוס אנגלס ומוקד שני בגילרוי ליד סאן חוזה.
    אנחנו מתכננים 3 שבועות סה"כ.
    איזה מסלול היית מציעה לנו?

    1. ענת

      חגית, נראה לי שאת בדף הנכון להצעת המסלול 🙂 את יכולה לראות כאן את המסלול הקלאסי לשלושה שבועות בדרום-מערב והוא עובר גם באיזור המפרץ (סאן חוזה) וגם בלוס אנג'לס. מה בדיוק תעשו ממנו, תלוי בכמה זמן אתם מתכוונים להיות אצל המשפחה. אם הכוונה היא להיות 3-4 ימים בכל מקום, אז תצטרכו לצמצם. יכול להיות שהטיול שלכם יהיה רק בקליפורניה, למשל. אולי משהו כזה, בחלוקה לימים –
      1-5 לוס אנגל'ס
      6-7 פארק סקויה אנד קינגס
      8-9 יוסמיטי
      10-13 סן פרנסיסקו
      14-17 סן חוזה עם המשפחה
      18-19 מונטריי וצפון כביש 1
      20-21 חזרה ללוס אנג'לס

      אפשר גם להתחיל בסן פרנסיסקו, אפשר לעשות רק בכיוון אחד. הכל פתוח, השאלה היא כמה זמן אתם אצל המשפחה וכמה זמן מותירים לטיול שלכם בלעדיהם. כמו כן, מה עושים כשאצל המשפחה. אפשר עקרונית גם לשהות בסן חוזה ולטייל במונטריי באותם ימים.

  45. יוחנה

    שלום ענת, נהיה בסן פרנסיסקו יומיים וחצי 2 לילות. ומשם ליוסמיטי. האם כדאי לשכור רכב בשדה התעופה לגור בסמוך לעיר ולהעזר ברכב יומיים בעיר? הבנתי שחנייה בעיר בעייתית ויקרה. או שעדיף לינה בתוך העיר אזור לומברד למשל ואז שכירת הרכב בעיר. מאיזה סניף כדאי ? תודה

    1. ענת

      אפשר ככה ואפשר ככה. באמת שמדובר בהעדפה אישית.
      כשיש רק יומיים וחצי בעיר, אז כדאי בהחלט לגור בתוך העיר ולא לבזבז זמן בנסיעות אל תוך העיר וממנה. עדיין אפשר, שכור את הרכב מיד בשדה התעופה ולהחנות אותו בעיר, או לשכור בתוך העיר בסוף היומיים. שתי האפשרויות סבירות מאד בעיני.

      החניה בסן פרנסיסקו לא בעייתית או יקרה יותר מאשר בתל אביב 😉 אם כבר, פחות יקרה ופחות בעייתית. אפשר להתארגן ולמצוא מראש חניונים לכל היום במחירים סבירים של $15 ליום. אפשר גם להשאיר את הרכב בחניה במלון ברחוב לומברד ואז להשתמש בתחבורה ציבורית. אנחנו נסענו עם ילדים והיה לנו נוח יותר לקחת את הרכב איתנו. הנהיגה בתוך סן פרנסיסקו קלה וגם הניווט בעיר לא מסובך.

      לגבי באיזה סניף לשכור אם שוכרים בתוך העיר, זה כבר עניין של חברת השכרת הרכב שתחליטו לשכור דרכה ואיפה יש לה סניפים. שימו לב שאם זה יוצא ביום שבת או ראשון, לא כל הסניפים יהיו פתוחים. בכל מקרה, אפשר להגיע לכל מקום בעיר, מקסימום לוקחים מונית לסניף השכרת הרכב.

      לו אני במקומכם – וזו ההעדפה האישית שלי – הייתי לוקחת את הרכב בשדה התעופה, כיוון שאנחנו כבר שם ועדיף להפטר מהמטלה. הייתי לוקחת מלון ברחוב לומברד שיש בו חניה חינם והייתי נוסעת ברכב למרכז העיר ומוצאת חניה לכל היום מוקדם בבוקר. הנה קישור לאתר של חניות בסן פרנסיסקו. אם תזיני את התאריך והשעות, הוא יציג לך חניונים עם המחירים שלהם. תבדקי תמיד שעות מאד מוקדמות כי יש תעריפים שנקראים early bird למי שמגיע מוקדם בבוקר (לפני שמונה בבוקר) וזה מתאים מאד לישראלים עם ג'ט לג 😉

  46. יוחנה

    ענת שלום המסלול יהיה.
    1-5 ניו יורק
    3 לאס וגס .האם כדאי לשכור שם רכב בשדה התעופה ואז ביום האחרון לטייל להובר ולהתנהל ברכב אם לא נגור על הסטריפ?
    טיסה מוגאס לסן פרנסיסקו
    2 סן פרנסיסקו. האם כדאי רכב?לינה באזור הלומברד?או קצת בחוץ ואז איפה במוטל? ביום השלישי לצאת לקראת הצהריים לכיוןן יוסמיטי לינה על הדרך ב120. מה דעתך על רפטינג ב knights ferry או שזה רק לילדים קטנים?
    1 יום ולילה ביוסמיטי טיול בעמק לbridalveil ו ה vernal footbridge לצעירים בינינו. לא נראה לי שנצא למעבר טיוגה כי אז צריך לחזור הכל חזרה ופנינו למונטריי.
    1לילה במונטריי .
    1 לילה למחרת בביג סר
    2 לילות וחצי יום בלוס אנגלס. בלוס אנגלס.
    איך מבררים לינה בדירות או מוטלים בהם אין wifi בחדרים?
    זה לא קצת מתיש לישון כל לילה במקום אחר?
    ועוד שאלה אני רגישה לקרינה ויש לי מכתב על פיברומיאלגיה מרופא. האם ניתן להראות זאת לבודקים או לבקש מראש בשגרירות כאן אישור שלא יקרינו אותי במתקנים שלהם בשדות התעופה?
    תודה.

    1. ענת

      הי יוחנה.בגדול, רק בשביל לנסוע להובר לא חושבת שהייתי שוכרת רכב. אפשר להתנהל בוגאס בתחבורה ציבורית די בקלות. אם אתם בטוחים שאתם רוצים לבקר בסכר הובר (קחו בחשבון שאי אפשר לבקר בפנים) אז כדאי להשוות כמה תעלה שכירת רכב לעומת סיור שיצא מהמלון לסכר הובר וחזרה. רכב מאפשר יותר גמישות (סופרמרקט, אאוטלטים וכד') אבל זה עולה כסף, אז תעשו את החישוב שלכם.
      בסן פרנסיסקו, לדעתי הכי פשוט לשכור את הרכב בשדה התעופה אבל אז אתם חייבים לודא שבמלון יש חניה בחינם (או לחשב את עלות הרכב). אנחנו התניידנו ברכב בתוך סן פרנסיסקו אבל רבים מעדיפים לנסוע בה בתחבורה ציבורית. אם אתם בלי רכב, לדעתי כדאי לכם מלון במקום מרכזי יותר. המלונות ברחוב לומברד נחמדים, אבל זו הליכה לא קצרה בכלל משם עד לאיזורים התיירותיים יותר. אין פה תשובה חד-משמעית לכאן או לכאן. אנשים עושים ככה וגם ככה וכולם נהנים.
      אין לי ניסיון עם הרפטינג המדובר. כדאי לחפש ביקורות ברשת. קחו בחשבון שאם הטיול באוגוסט או מאוחר יותר, אין זרימה חזקה בנחלים.
      נראה לי שיש לכם קצת מעט מדי זמן ליוסמיטי ומונטריי, כך שבכל מקרה לדעתי זמן לרפטינג אין לכם. אל תשכחי שהנסיעה בין החוף לבין יוסמיטי אורכת כחמש שעות נסיעה לכל כיוון. אתם בעצם רק 24 שעות ביוסמיטי, וזה קצת מעט, לטעמי. לחלופין, הנסיעה תאכל לכם זמן במונטריי. לא יודעת מה תכננתם לעשות שם אבל זה קצת צפוף. כביש 1 גם הוא לוקח כתשע-עשר שעות נהיגה, אז אם הכוונה היא לנסוע ממונטריי עד לוס אנג'לס על כביש 1, זה נראה לי טיפה צפוף. הייתי מרווחת על חשבון לילה אחד בלוס אנג'לס ומוסיפה לילה במונטריי.
      לא הבנתי לגבי הלינה. את מחפשת מוטלים ודירות בלי ווייפיי? קשה לי להאמין שיש היום מוטל בלי וויפיי. בדירות זה בכלל מסובך, כי איך בעל הדירה יכול לדעת אם השכן מלמעלה לא מפעיל וויפיי, למשל? קרינה אלקטרומגנטית יש בכל מקום, בפרט מהשמש, אגב.
      כן, כל לילה להחליף מלון זה קצת מתיש, אבל זה לא מה שאתם מתכננים. התמהיל שלכם כולל שני לילות ברצף ויותר בחלק מהמקומות. לי זה נראה בסדר גמור.
      לגבי המכתב מהרופא, באמת קטונתי. אני לא חושבת שיש קשר בין פיברומיאלגיה לקרינה (קצת ביררתי) ורגישות לקרינה, למיטב ידיעתי, לא מוכרת כסינדרום באופן רשמי. אני בספק אם מכתב מהרופא לגבי הפיברומיאלגיה יעזור בשדה התעופה. אולי יעזור לך לדעת שבמכשירים בשדה התעופה יש רק קרינה שאיננה מייננת. זו קרינה מאד חלשה מבחינת הגוף. הקרינה של השמש וגם הקרינה שחווים במטוס, הן לאין ערוך יותר משמעותיות מהקרינה במכשירי הבדיקה בשדה התעופה. מקווה שעוזר קצת 🙂 בכל מקרה, כדאי לך להתיעץ עם הרופא. מה שהוא יכול לכתוב, שיכתוב עבורך באנגלית ותקווי לטוב.

  47. איתי

    היי ענת,

    קודם כל תודה על הבלוג הנהדר שמאד עוזר לי לתכנן את הטיול!
    אנחנו זוג בשנות ה20, שנוסעים לירח דבש שאוהב לשלב בין טיולים בערים וטיולים יום קלים בטבע, המסלול הוא בערך:
    יציאה בבסוף יולי.
    4 ימים בניו יורק.
    6 ימים במיאמי-אורלנדו.
    30 ימים בדרום מערב ארה"ב.
    חזרה ב7 בספטמבר.

    אני אציין שהדבר היחידי שקנינו הוא כרטיס לניו יורק וחזרה מלוס אנג'לס אז עדיין הכל גמיש.
    יש לי כמה שאלות עבור תכנון הטיול:
    1. בתאריכים שאנחנו ניסע, יש עדיפות באיזה כיוון לעשות את המסלול? (להתחיל לכיוון לאס וגאס או סן פרנסיסקו?)
    2. אין לי המון זמן לתכנן את הטיול עד הפרטים הקטנים ובנוסף מכיוון שהטיול הוא חודש וחצי. איזה דברים הכי חשוב להזמין/לתכנן מראש בארץ? (חוץ מטיסות, השכרת אוטו, הזמנת מלון בניו יורק ותכנון כללי של הטיול).
    3. האם בגלל שאנחנו טסים באוגוסט שהוא חודש יחסית חם, כדאי לסוע למקומות צפוניים יותר, ולוותר על המקומות המדבריים?

    המון תודה על העזרה 🙂

    1. ענת

      מזל טוב ואני שמחה שהבלוג עוזר!
      איזה יופי של טיול! קחו בחשבון שפלורידה לחה וחמה מאד בעונה הזאת. אם המטרה היא פארקים לאומיים ובעלי חיים, עדיף לעשות את זה בפעם אחרת, כי בעלי החיים פחות פעילים בעונה הזו.
      1. לא, כיוון המסלול לא משנה. אוגוסט חם לאורך כל החודש.
      2. טיסות (מן הסתם) ורכב, זה הכי חשוב. מלונות במערב, כדאי מאד להזמין מראש את אלו שבפארקים לאומיים ובערים הגדולות.
      3. זה מה שאני הייתי עושה, אבל זה כי אנחנו ממש לא נהנים לטייל בחום (בגלל זה מעדיפים ביולי-אוגוסט לטייל בארה"ב במקומות הצפוניים יותר). לדעתי, אם יש לכם חודש במערב באוגוסט, לגמרי הייתי הולכת על מסלול של הרוקיז הצפוניים + החוף הצפון-מערבי. משהו כמו המסלול הזה לרוקיז או חלקים מהמסלול האולטימטיבי לחוף המערבי. כמובן, ישראלים רבים מטיילים גם בדרום-מזרח ארה"ב, ביוטה, אריזונה ובלאס וגאס בשיא הקיץ ונהנים, אז זה עניין אישי, כנראה. אם תרצה, אשמח לנסות להעלות על הכתב מסלול של 35 ימים בצפון-מערב שיתן לכם רוקיז + צפון החוף המערבי.

  48. נדיה

    היי ענת
    אני ובעלי מתכננים לצאת לירח דבש לארה"ב מסוף ספטמבר ואת רוב אוקטובר משך הטיול הנו חודש,
    אנחנו בשנות ה20 לחיינו ומתחברים יותר למסיבות, מסעדות טובות,קניות, פאבים, חופים בטן גב וכמובן גם קזינו והופעות. כמובן שגם מעט פארקים מעניינים ומפורסמים יעניינו אותנו.
    איננו מבינים דבר בנושא וזהו הטיול הארוך הראשון שלנו.
    אנחנו רוצים להספיק המון דברים אך אני בטוחה שלא נוכל לגעת בהכל!
    חשבנו לעשות שבוע קרוז לקריביים לאחר מכן אורלנדו כמה ימים, מיאמי,
    לוס אנג'לס סן פרנסיסקו לאס וגאס כמובן לעבור גם בהוליווד, וניו יורק .
    רציתי לשאול מה איפשר להספיק ואיך עושים זאת?
    והאם המזג האוויר נעים ונוח במקומות האלו בתקופה הזו גם לקרוז?
    בנוסף אני מאוד חוששת מכל מיני דברים לא צפויים בדרך כמו סופות או גשמים?
    איך אפשר לדעת מה קורה בכבישים בדרך? ואיך מתמצאים בדרכים מבלי להתבלבל?

    תודה מראש לעזרתך 🙂

    1. ענת

      לגבי קרוז, אני פחות מתמצאת. באופן כללי זו עונה לא קרה אבל זו גם עונת ההוריקנים בחוף המזרחי. זה אומר שאתם עלולים להתקל בסופת הוריקן גם בפלורידה או בניו יורק. אני חושבת שכדאי להוריד את המילה "כמובן" מהתכנון 😉 שום דבר לא כמובן ואין שום סיבה שתנסו להספיק את כל מה שכתבת בחודש. ארה"ב זו יבשת, לא מדינה אחת. כמו שנוסעים לאירופה כל פעם למדינה, שתיים או שלוש, ככה גם בארה"ב עדיף להנות מאיזור מסוים ולא לטוס ולרוץ הלאה.
      מציעה לך לקרוא את הפוסט על 17 טעויות אופייניות בתכנון טיול ראשון לארצות הברית. אם מזג האוויר מטריד אותך, יכול להיות ששווה לכם להתעמק רק בדרום החוף המערבי ולעשות את המשולש של סן פרנסיסקו-לוס אנג'לס-וגאס ולזה להוסיף כמה ימים בניו יורק. פלורידה תחכה לכם לעונה אחרת ולטיול אחר. זו דעתי האישית בלבד, כמובן. אם ממש בוער לכם קרוז, אז פלורידה משתלבת יותר טוב. במקרה כזה, אין לכם הרבה זמן לחוף המערבי ויכול להיות שעדיף לכם להתמקד בטיול של החוף המזרחי: קרוז + פלורידה + ניו יורק + טיול צבעי שלכת בצפון-מזרח שיכלול את בוסטון ומפלי הניאגרה. אני נגד לשלב את שני החופים כמו שאת חושבת לעשות כאן, זה יצא לכם עמוס יותר, בפרט שאת רוצה להוסיף לזה קרוז. אבל הכל אפשרי…
      לגבי הכבישים, אל חשש. הנהיגה בארצות הברית קלה יותר מאשר הנהיגה בארץ. משתמשים ב-GPS עם תוכנת מפות ואין בעיה.

  49. יאיר

    תודה רבה על התגובה המהירה והמפורטת. אכן אנחנו זוג ותכנון הימים דומה. אעבור שוב על התכנון לאור המידע המוערך שנתת לנו.

  50. יאיר

    הי ענת. בלוג נהדר
    אשתי ואני מתלבטים בין לוס אנגלס לפארק יוסימיטי. התוכנית הכללית שלנו:

    סן פרנסיסקו 3 לילות
    מונטריי 2 לילות
    כביש 1
    טירת הרסט
    ואז..
    יוסימיטי
    סקויה
    עמק המוות
    לס ווגס 4 לילת כולל גרנד קניון
    ניו יורק 3 לילות

    סהכ 3 שבועות ביולי אוגוסט

    כולם ממליצים לוותר על לוס אנגלס

    מה דעתך?
    תודה מראש

    1. ענת

      מה שלחלוטין הייתי מוותרת עליו ביולי-אוגוסט זה עמק המוות. זה חום אימים וממילא מה שתוכלו לראות זה רק את מרכז המבקרים הממוזג וקצת נופים דרך החלונות של האוטו. לא תוכלו לעצור וללכת ברגל לתצפיות. לפחות, זה לא משהו שאני הייתי עושה. אנחנו מדברים על חום של הרבה מעל 40 מעלות בצל, ואין צל.
      בעצם ההחלטה היא האם לנסוע בכביש 1 עד לוס אנג'לס ואז נניח לבקר יום אחד בעיר. כיוון שההשוואה היא לדברים כמו יוסמיטי, אין באמת מה לעשות בלוס אנג'לס יותר מיום, אלא אם כן אתם רוצים דיסנילנד או יוניברסל סטודיוס. בין יוסמיטי ללוס אנג'לס, אין ספק שיוסמיטי נותן אפקט "וואו" יותר משמעותי. מצד שני, ביולי-אוגוסט, כבר חם מאד בעמק ודי צפוף ועמוס במבקרים. זו לא אותה חוויה כמו לבקר בפארק במאי, למשל, שאז יש זרימה מטורפת במפלים והכל קריר וירוק.
      לא כתבת חלוקת ימים אחרי מונטריי. אני גם יוצא מנקודת הנחה שאתם נוסעים בלי ילדים (לא ציינת) והקצב שלכם יכול להיות גבוה יחסית.
      ההצעה שלי היא –
      4 ס"פ (כולל יום ההתאוששות… יש הרבה מה לראות ולעשות בעיר)
      3 מונטריי + כביש 1
      2 יוסמיטי בעמק (כולל הנסיעה לפארק)
      1 בצד המזרחי של יוסמיטי (נניח ממות' לייקס)
      2 וגאס
      3 זאיון + וברייס
      1 גרנד קניון
      2 וגאס וטיסה לניו יורק
      3 ניו יורק

      את סקויה אנד קינגס ואת לוס אנג'לס תשמרו לפעם אחרת. הרבה טיולים מתחילים ונגמרים בלוס אנג'לס (לרוב הטיסות זולות יותר), אז זו עיר שקל ונוח להגיע אליה ולשלב ביקור בה. אם אתם כבר יוצאים מוגאס לטייל, הגיוני יותר לשלב את הפארקים של זאיון וברייס.

  51. דור

    היי ענת
    יש לנו 16 יום במערב ארה"ב, מה את אומרת על המסלול הבא:
    1-3 סן פרנסיסקו
    4-6 כביש 1
    7-8 לוס אנג'לס
    9-12 לאס וגאס
    13-15 יוסימיטי
    חזור מסן פרנסיסקו
    או לחלופין לעשות את ציון פארק ולחזור מאל איי

    תודה

    1. ענת

      נראה סבבה. אם לחזור מלוס אנג'לס או סן פרנסיסקו, תלוי בעיקר בטיסות שתמצאו. בדרך כלל יציאה וחזרה מאותה הנקודה יוצא זול יותר (לא תמיד). אם זאיון, אז בניכוי הנסיעה הארוכה עד יוסמיטי ובהתחשב בזה שזה פארק קטן יותר, אני מניחה שתעשו את "סיבוב הפארקים" של וגאס, כלומר זאיון, ברייס והגרנד קניון.

    1. ענת

      תודה רבה! עדכנתי בעמוד הרלבנטי.

  52. שיר

    היי ענת,
    אהבנו מאוד את הבלוג, הטיפים נהדרים!!!
    אנחנו גם מתכננים לעשות ירח דבש באוקטובר וחשבנו על המסלול הזה, האם תוכלי להנחות אותנו איזה דברים כדאי להזמין מהארץ ואיזה אפשר ואולי גם מומלץ להזמין כבר שם? (כמו למשל ערים שכדאי להזמין בהם מקום לינה מראש, אטרקציות, השכרת רכב וכו'..).
    תודה 🙂

    1. ענת

      תודה רבה!
      רכב תמיד חשוב להזמין מהארץ. גם אם נמצאים בארה"ב וצריכים לעשות הזמנת רכב, מתקשרים לסוכנויות בישראל ועושים דרכן. בגלל עניינים של ביטוחים, אף סוכנות בארה"ב לא יכולה להציע לכם את המחיר שמציעים בארץ (בהתחשב בביטוח, כאמור). עכשיו בהחלט זמן טוב לעשות סקר טלפוני ולהחליט. בחלק מהחברות אפשר להזמין בלי להתחייב או עם אפשרות ביטול, או עם הבטחה למחיר הזול ביותר, כך שאם תמצאו משהו מקביל זול יותר בהמשך, תוכלו תמיד לשפר עמדות. אני יכולה להעיד שבחברת rentalcars.com דרכם אני מזמינה לרוב, זה עובד יופי והם מוזילים בהמשך אם יש ירידת מחירים (ומביאים להם הצעת מחיר זולה יותר).

      מבחינת לינות, בגדול, באוקטובר אין לחץ. אתם מחוץ לעונה ברוב המקומות. בנזוגי, צחי, אומר תמיד שאפשר פשוט לנסוע עם כרטיס אשראי ורישיון נהיגה (לא לשכוח בינ"ל) וכל השאר אפשר להתארגן תוך כדי תנועה בטיול. אני לעומת זאת, די אוהבת להזמין מראש ולהיות רגועה בזמן הטיול. בטיול קצר (כמה שבועות זה קצר, מבחינתי) אני בהחלט מזמינה מראש כדי למצות כל יום ולא להתעסק עם ההזמנות בזמן הטיול. מה שחשוב להקפיד זה לבחור במלונות עם אפשרות ביטול עד אותו יום, או לפחות 24 שעות לפני. תמיד יכולים להיות בלת"מים של מזג אוויר, או חלילה מחלה וחשוב לשמור על גמישות. המקומות היחידים שחשוב בהם להזמין מראש, אלו הם הפארקים הלאומיים. שם המקומות מתמלאים, בחלק המקומות גם באוקטובר.

      אטרקציות אני לא נוהגת להזמין מראש. לא רואה טעם. מבצעים והנחות אפשר לקבל כמעט תמיד בקופה (אם יש). אתם יכולים להתחיל לברר מחירים ולנסות לראות אם מוצאים ברשת קופונים או הצעות מיוחדות לאטרקציות שמעניינות אתכם.

  53. שני וולטו

    1. שלום ענת,
    מתכננים טיול לארה"ב כל חודש אוקטובר השנה, נוחתים בסן פרנסיסקו וחוזרים מ ניו יורק , זוג+3 ילדים בוגרים. (13,11 ו 6) על איזה מסלול היית ממליצה?
    בגדול אנחנו רוצים שבועיים וחצי במערב (סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, לאס וגאס) ועוד שבוע וחצי במזרח(ניו יורק + וושינגטון די. סי.)
    שילוב של ערים וטבע.
    תודה

  54. שני שורצולד

    אנחנו נהיה באוקטובר. עדיין חם?

  55. ענת

    נראה לי שפאלם ספרינגס וג'ושוע טרי נשיונל פארק הם המקומות המתבקשים. אני לא זוכרת מתי הטיול שלכם (יש המון פסטיבלים באינדיו, לא יודעת לאיזה מהם אתם הולכים), אבל בקיץ מאד חם בכל האיזור. בכל מקרה, אם יש לכם יום שלם פנוי, אז אפשר אפילו לחזור ללוס אנגל'ס ולבקר באטרקציות, נניח בדרום לוס אנג'לס, באיזור Long Beach. את יכולה גם להכין לך רשימה של כל הערים והעיירות מסביב לאינדיו ופשוט לחפש בטריפ אדוויזר, אחת אחת, מה האטרקציות בכל מקום ולראות מה מתאים לכם. אולי תמצאי משהו מאד ספציפי שלא מככב בראש מצעד התיירים הרגיל אבל יעניין אתם ויהיה לכם קרוב יותר. זה מה שאני הייתי עושה במקומכם.

  56. שני שורצולד

    תודה רבה!
    אולי יש לך המלצות מה לעשות באיזור של הפסטיבל?
    זה באיזור אינדיו. ונהיה שם כמה ימים, ולא יודעים מה לעשות שם כל כך.

  57. שני שורצולד

    תודה רבה!
    אולי יש לך המלצות מה לעשות באיזור של הפסטיבל?
    זה באיזור אינדיו. ונהיה שם כמה ימים, ולא יודעים מה לעשות שם כל כך.

    תודה!

  58. שני שורצולד

    הי ענת,
    ראיתי שלא התייחסת לשאלות שלי וכן ענית לבחור שאחרי…

    תוכלי בכל זאת להתייחס למסלול שרשמתי?
    הי ענת,
    אשמח להתייעץ איתך לגבי המסלול שאנחנו מתכננים.
    אנחנו נוחתים בסן פרנסיסקו, ועושים את המסלול הפוך כיוון שהולכים לפסטיבל 3 ימים באינדיו במדבר… אז זה המסלול שתיכננו זוג לא ילדים בני 35.
    1-3 סן פרנסיסקו
    4 כביש 1
    5 לוס אנג'לס
    6-8 פסטיבל אינדיו
    10-11 גרנד קניון +נסיעה
    12- פייג' + ברייס
    13-14 ווגאס
    15- נסיעה ליוסמיטי
    16-17 יוסמיטי
    18 – סן פרנסיסקו
    19 – הביתה!

    מה את אומרת? נשמע הגיוני עם הנסיעות? יש המלצות איפה לישון?
    תודה רבה
    שני

    1. ענת

      סליחה על העיכוב. חזרנו היום משבוע בחו"ל וכנראה התפספסה לי התגובה הקודמת שלך. נדמה לי שהיה עוד מישהו ששאל לגבי תכנית משולבת עם הפסטיבל הזה, כנראה לכן התבלבלתי.

      הייתי מנסה לעכב קצת בכביש 1, כי צפויה לכם נהיגה ארוכה באותו יום. אם אין לכם תכניות מיוחדות ללוס אנג'לס, אולי תנצלו את שני הימים לכביש 1 ותגיעו ללוס אנג'לס אחה"צ ביום 5 לסיבוב בשדרות הכוכבים. אני לא יודעת כמה זמן נסיעה זה משם לפסטיבל, זה משהו שצריך לבדוק, כמובן.
      יום 12 צפוף מדי. גם אם נניח שלנתם בפייג' יום קודם, לדעתי קחו לכם יום מלא בפייג', שלבו גם שיט בקניונים של לייק פאואל וגם את קניון אנטילופ בנחת. לדחוס את זה יחד עם ברייס (יש ביניהם גם נסיעה של שעתיים-שלוש), זה קצת יותר מדי. לדעתי, או לוותר על פייג' או לראות איך מרחיבים שם (אולי על חשבון הגרנד קניון ובמקומו לשלב את זאיון שהוא הרבה יותר קרוב לברייס ופייג'). חוץ מזה נשמע לי סבבה. לא קצב של משפחה עם ילדים, אבל אם אין לכם בעיה עם נהיגות ארוכות (בפרט אם אתם מתחלפים בנהיגה, זה בסדר גמור).

      לגבי לינות, אין לי המלצה ספציפית. את מוזמנת לקרוא את הדף על לינה בארה"ב והדפים שיוצאים ממנו. תהנו!

  59. עמוס

    ענת שלום
    מצורף המסלול שאנו מתכננים למערב ארה"ב במהלך אוקטובר, אשמח לקבל חוות דעת

    1. סן פרנסיסקו
    2. סן פרנסיסקו
    3. סן פרנסיסקו
    4. יוסמיטי
    5. יוסמטי
    6. מונטריי
    7. מונטריי (אקווריום)
    8. קמבריה/מורו ביי/סן לואיס אוביספו – היכן מהם היית ממליצה לבקר ולישון את הלילה?
    9. לוס אנגלס
    10. לוס אנגלס (יוניברסל)
    11. לוס אנגלס
    12. אנהיים
    13. אנהיים (דיסני+ דאון טאון)
    14. סאן דייגו
    15. סאן דייגו (עולם המים)
    16. ברסטו/לאס וגאס
    17. פארק ציון
    18. ברייס קניון
    19. פייג
    20. פייג
    21. גרנד קניון
    22.לאס וגאס – כולל ביקור בסכר הובר
    23. לאס וגאס
    24. לאס וגאס
    25.חזרה לארץ

    תודה רבה

    1. ענת

      בעיקרון, נראה לי מעולה. מרווח ונוח. הנקודה היחידה שעלולה טיפה להיות לחוצה היא הקטע בין סן דייגו לפארק ציון. שים לב שמוגאס לפארק זה סדר גודל של 3 שעות נהיגה. הפארק בהחלט מצדיק יום שלם של ביקור וגם, אם מגיעים אחרי עשר בבוקר, קשה מאד למצוא חניה. מה שאישית הייתי עושה זה מוותרת על יום בלוס אנג'לס, סן דייגו או אנהיים. יש לכם שם יום עודף בעצם (מה תכננתם לעשות באנאהיים יום שלם?) ומוסיפה את היום הזה באיזור זאיון, כך שתגיעו לספרינגדייל ערב קודם בנהיגה נינוחה. אפשר לשלב גם בדרך טיול בכביש 66 ההיסטורי באיזור Oatman ו-Seligman.
      אין לי המלצות ספציפיות ללינה בכביש 1. זה תלוי אם תלכו לבקר בטירת הרסט ובאילו שעות יהיה הביקור. אם אתם לא מתכננים לבקר שם, הייתי פשוט בוחרת לפי המקום בו הייתי מוצאת לינה במחירים הכי מתאימים.

  60. שני שורצולד

    הי ענת,
    אשמח להתייעץ איתך לגבי המסלול שאנחנו מתכננים.
    אנחנו נוחתים בסן פרנסיסקו, ועושים את המסלול הפוך כיוון שהולכים לפסטיבל 3 ימים באינדיו במדבר… אז זה המסלול שתיכננו זוג לא ילדים בני 35.
    1-3 סן פרנסיסקו
    4 כביש 1
    5 לוס אנג'לס
    6-8 פסטיבל אינדיו
    10-11 גרנד קניון +נסיעה
    12- פייג' + ברייס
    13-14 ווגאס
    15- נסיעה ליוסמיטי
    16-17 יוסמיטי
    18 – סן פרנסיסקו
    19 – הביתה!

    מה את אומרת? נשמע הגיוני עם הנסיעות? יש המלצות איפה לישון?
    תודה רבה
    שני

  61. רבקה

    היי ענת(:
    אני אוהבת את האתר שלך ועכשיו אני צריכה את עצתך..
    אני וחבר רוצים לעשות טיול שטח..
    כרגע אני נמצאת בלוס אנגלס והוא בנוי יורק, יש לנו אפשרות לצאת או מנ-י או מל-א, זמן באזור שבועיים עד חודש- גמיש.
    מה את ממליצה כמסלול ואמצעי תחבורה?
    אני אוסיף שיש לו רכב בנ-י שיהיה כנראה קצת קשה להחזיר מל-א בסוף או שחשבנו על השכרת אר וי..
    בתודה ענקית מראש

    1. ענת

      זו תקופה מצוינת לטיולים, גם בצפון-מזרח וגם במערב ארה"ב. באמת שהכל פתוח. אם אתם רוצים את הנופים ה"גדולים" והמרשימים, אז זה נמצא במערב. אם יש לו רכב משלו והוא מוכן לעשות איתו קוסט-טו-קוסט פעמיים (זה יקח סדר גודל של שבוע לכל כיוון…) זו אופציה. אחרת, שיטוס למערב ותשכרו שם רכב. אר וי זו אופציה לטיול של שלושה שבועות ומעלה. זו חוויה מסוג אחר. קחו בחשבון שזה מאט את קצב הנסיעה. זה לא חוסך כסף אבל יש מי שמעדיפים את החוויה הזאת. אישית, פחות מדבר אלי לנהוג ב"משאית" כזאת ואני מעדיפה רכב ומוטלים. אם אתם רוצים, אתם יכולים לשלב רכב וקמפינג.
      מסלול, בהנחה שהוא טס אליך ללוס אנג'לס, אז בגדול המסלול שמפורט בעמוד הזה יכול להיות לכם מצוין. 🙂 תהנו!

  62. אילנית

    הי ענת , אתר מרשים מאוד, צריכה את עצתך אני נוסעת עם ביתי למיאמי 14/10 נחיתה שבועיים במיאמי וב 28/10 חוזרת לניו יורק לשבוע עד ה 5/11
    אשמח לקבל המלצות על מיאמי (כמובן קחי גם את אורלנדו זה חשוב)
    ובניו יורק מחפשת המלצה מה לעשות במהלך השבוע (כמובן תני כמה ימים לקניות שמעתי בניו גרסי ?)
    אוד לעצתך

    1. ענת

      אילנית, אני לא מומחית גדולה לפלורידה אבל בשבועיים לא הייתי נשארת רק במיאמי או רק במיאמי ואורלנדו. לדעתי, מה שיפה בפלורידה זה הטבע של שמורת האברגליידס ושרשרת האיים של הקיז. השאלה היא עד כמה אתן תהיינה ניידות. אם מתכוונות להיות עם רכב ולטייל, אז הנה המלצה למסלול בפלורידה. אם אתן בכל זאת מתכוונות להשאר רק בתוך מיאמי, אני מציעה לך לחפש ספציפית באתרים כמו טריפ אדוויזור. אני לא מכירה את מיאמי מספיק טוב ובכל מקרה, כל אחד וטעמו הוא לגבי מה הוא מעדיף לעשות בכל מקום.
      כנ"ל לגבי ניו יורק. יש שם הכל ולא בטוח שמה שמתאים לי יתאים לך. אין ברירה אלא לשבת וללמוד את נקודות העניין השונות ולהחליט מה יתאים לכן. כתבתי עליהן כאן דברים לעשות בניו יורק.
      את גם יכולה לשאול בפורום למטייל, אבל גם שם אף אחד לא יוכל להכין עבורך תכנית טיול, אלא תצטרכי לברור מהסיפורים של אחרים ולראות מה מתאים לכן.

  63. עדן

    היי אנחנו זוג צעיר שטס לירח דבש ל23 ימים באמצע אוגוסט עד כמעט אמצע ספטמבר. הזמנו טיסה הלוך ללוס אנג'לס וחזור מניו יורק. עדיין לא הזמנו טיסות פנים ואנחנו מתקשים בחלוקת זמני הטיול .
    התכניות שלנו כרגע – נחיתה + השכרת רכב בלוס אנג'לס (לילה ראשון +טיול יום שאחריי), לאחר מכן נסיעה לסן דייגו (3 ימים) , נסיעה ברכב מסן דייגו לסן פרנסיסקו עם עצירות בדרך כולל יוסימיטי פארק (9 ימים), מסאן פרנסיסקו טיסה לוגאס (5 ימים שמתוכם יומיים טיולים לזאיון ולברייס), ומוגאס טיסה לניו יורק (5 ימים) וחזרה לארץ. ההתלבטות שלנו אם אפשר להוסיף עוד יעדים כמו סיאטל ופורטלנד. או שזה כבר לחוץ ויהיה לנו קשה לשלב?
    האם להמשיך מסן פרנסיסקו לסיאטל דרך פורטלנד ומשם טיסת פנים לוגאס במקום התכנית שלנו הראשונה? או שיש לך המלצות שונות לגמרי, נשמח לשמוע!
    תודה רבה רבה!

    1. ענת

      23 יום זה זמן מתאים לדרום-מערב + אולי יומיים ניו יורק. כרגע אני לא בטוחה שיש לכם מספיק זמן למה שיש על הפרק, שלא לאמר להוסיף את סיאטל ופורטלנד (מה עוד שממש אין טעם להגיע עד סיאטל ופורטלנד בשביל הערים עצמן, הן ממש לא "שוות" עוד שתי טיסות פנים. טסים אל האיזור הזה בשביל הטבע שלידן ובשביל זה צריך עוד שבועיים בערך).
      אתם בעצם עושים את המשולש הקלאסי של דרום-מערב, מינוס צלע אחת. זה מתאים לעשרים יום, כך שלדעתי בניו יורק לא יהיו לכם יותר משלושה ימים. אין צורך בטיסת פנים בין סן פרנסיסקו לוגאס, אם אתם ממילא מגיעים עד יוסמיטי, אלא פשוט צריך לארגן את הטיול בצורה נכונה יותר.

      המסלול שאתם צריכים לעשות –
      ימים 1-2 לוס אנג'לס
      ימים 3-4 סן דייגו (בשביל מה שלושה ימים?)
      ימים 5-6 כביש 1 ומונטריי
      ימים 7-9 סן פרנסיסקו
      ימים 12-10 יוסמיטי
      יום 13 נסיעה מיוסמיטי לוגאס דרך טיוגה פאס Tioga Pass
      ימים 14-15 וגאס
      ימים 17-16זאיון וברייס
      ימים 17-18 וגאס וטיסה לניו יורק
      ימים 19-23 ניו יורק

      זהו בעצם. אין לכם יותר מדי זמן לדברים אחרים. לו היה לכם, הייתי מציעה אולי להרחיב את הטיול ביוטה ולהוסיף את פייג' או את הגרנד קניון באריזונה. זה אפשרי בתנאי שתוותרו על סן דייגו.

      שיהיה במזל טוב וטיול נעים!

  64. אלה

    היי..
    אנחנו זוג צעיר שמחפש לבלות 3 שבועות בארצות הברית (בתחילת אוגוסט)כשמספר ימים מתוכם צריך להיות ניו יורק.. (קניות זה מחייב)
    האם ישנה המלצה טובה למסלול אטרקטיבי (עם רכב או בלי זה פחות משנה למרות שהנהיגה יכולה להיות חוויתית גם…)תודה

    1. ענת

      השאלה כמה ימים לניו יורק. קניות אפשר לעשות בהרבה מקומות בארה"ב, אבל זו בהחלט לא המומחיות שלי, אז אשאיר לכם. אם אתם יכולים להקדיש שלושה שבועות מלאים למערב + 2-3 ימים בניו יורק, אז יש לכם את המסלול המוצע הזה.
      אם לא, אפשר להשאר בצפון-מזרח. ולעשות מסלול של ניו-יורק-פנסילבניה-וושינגטון-אגמי האצבעות, מפלי ניאגרה ומשם לאיזור החוף, בוסטון וחזרה לניו יורק. עם רכב, כמובן.

  65. עמית

    שלום ענת,
    יופי של בלוג, מרשים ביותר!
    המסלול הקלאסי נראה מעולה לטיול בר מצווה שאנחנו מתכננים לשנה הבאה. מה סדר גודל עלות לטיול כזה עבור משפחה של זוג + 3 ילדים בגילאים 17,13,10? עבור אופציה קצרה (21 יום) וארוכה (30 יום)? התקופה כנראה תהיה יולי-אוגוסט.
    תודה,
    עמית.

    1. ענת

      אכן מסלול מעולה. שים לב שיש שם כמה מקומות חמים בחודשים האלו, אבל הרבה אנשים מטיילים בהם בקיץ, אז כנראה שזה אפשרי 😉
      מבחינת עלויות, נשמע שאתם צריכים מיני ואן + שני חדרי מלון בכל מקום. בהערכת אצבע, הייתי אומרת (בכל בדולרים מכאן) –
      כרטיסי טיסה – 1200 לאדם ללוס אנג'לס (אל תחכו לרגע האחרון)
      לינה – תלוי ברמה שאתם מחפשים. אם לא חוששים מסטנדרט של מוטל ברמה נמוכה כמו מוטל סיקס (ככה אנחנו מטיילים), אז בממוצע חדר יעלה לכם בעונה הזאת כ-$100 (אני משקללת פה מקומות יקרים כמו סן פרנסיסקו והפארקים ביוטה). אם אתם מפונקים יותר וצריכים הולידיי אין, אז תקפיץ בחמישים אחוז לפחות. את זה תכפיל בשני חדרים כאמור.
      רכב – מיני ואן מצוין, לא צריך לעלות יותר מחמישים דולר ליום. אולי 55 (בגלל העונה)
      דלק – חצי מחיר מהמחיר בישראל. אני גרועה בחישובי דלק, אבל יש מחשבונים וכתבתי על זה כאן.
      בילויים – כרטיס כניסה לכל הפארקים הלאומיים יעלה לכם $80. יום בפארק כמו יוניברסל או דיסני זה סופר יקר, לפחות מאה דולר כרטיס ואם גם קונים שם שתייה, אוכל וכד' יכול בשקט להגיע ל-$600 ליום כזה עבורכם. יום שיט בפייג', אם לוקחים ליום שלם, אז גם בסביבות ה-$500 (לנו הספיק חצי יום). שאר הדברים, כבר תלוי בכם. השמיים הם הגבול. יש מי שהולכים להופעות בוגאס, למשל, וזה מוסיף כמובן.
      אוכל ו"מחיה" – הסעיף אולי הכי גמיש. אפשר לאכול במסעדות יוקרה במחירים מאד גבוהים, אפשר ללכת למסעדות טובות רגילות ולצאת ב-$50 לאדם, אפשר ללכת לדיינרים סטייל אפלביז או דניס, ולצאת ב-$10-20 לאדם ואפשר להכנס למקדולנדס ולהזמין בדולר מניו ולשבוע ב-$5 לאדם. כמובן, יש סופרמרקטים. המחירים דומים לאלו שבישראל, אולי קצת יותר זולים.

      זהו, מכאן את הסכום הסופי תצטרכו לחשב בעצמכם 🙂 אני יכולה לספר עלינו, אבל זה לא יהיה הוגן כי סגנון הטיול שלנו מאד מסוים וזול, ואולי מתאים יותר לטיולים ארוכים ופחות לשלושה שבועות שרוצים למקסם בהם דברים.

  66. ענת

    הטיול הזה כרוך ביותר נסיעות ארוכות ובהחלט יש בו יותר דגש על מרחבים וטבע. לדעתי, אתם עושים את השיקול הנכון והתמהיל עיר/טבע הסופי יצא טוב, אבל כמובן שזה עניין גם של העדפות אישיות.

    ברוב הפארקים הלאומיים יש קמפינג גם לאוהלים, בדרגות שונות של נוחות (מקלחות וכד'). תצטרכו לבדוק בכל פארק מה האפשרויות. בהרבה מקומות צריך להזמין מראש ועכשיו זה הזמן הנכון לכך במקומות היותר פופולריים.

    פייג' דורש יומיים ולא יום. חם שם מאד בקיץ, אבל אם זה לא מפריע לכם ואתם רוצים לשלב, זו בהחלט אפשרות. לא הייתי בגדה הצפונית של הגרנד קניון אבל הבנתי שזה פחות מרשים מהדרומית. נחשב קצת סוג של מלכודת תיירים, יקר ולא בטוח ששווה את התמורה.

    גליישר, כאמור, לשיקולכם. לדעתי זה אחד הפארקים הכי יפים בארה"ב, אם לא היפה שבהם. הוא גם המקום שהכי סביר לראות בו חיות כמו דובי גריזלי ומוסים. יומרני אבל שווה, אז תעשו את החושבים שלכם.

  67. אילון

    תודה על התגובה המהירה, נשמע מעולה!

    לא ציינתי בהודעה הקודמת אבל יש לנו עוד 8-10 ימים בחוף המזרחי ולכן חשבנו במערב להתרכז בעיקר בפארקים. מה החסרונות של התכנון הזה לעומת הטיול "הקלאסי"?

    לגבי גליישר זה נראה לנו מעט יומרני בפרק הזמן שיש לנו, מה גם שעוד לא היינו בפארקים סביב לאס וגאס אז חבל לפספס משהו שהוא על הדרך (אגב פייג' ואולי תצפית צפונית על הגרנד קניון לא שווים יום?)

    לגבי לינה בפארקים עצמם, האם אפשר לבנות על שינה באתרי הקמפינג על בסיס רכב + אוהל? או שזה מיועד לקראוונים? השיקול הוא כלכלי, אנחנו מניחים שמדובר באופציה הזולה ביותר.

  68. אילון

    תודה על התגובה המהירה, נשמע מעולה!

    יש לנו עוד כ-8-10 ימים במזרח כולל הטיסות מהארץ ולכן חשבנו שבמערב נתמקד בעיקר בפארקים. מה החסרונות של התכנון הזה לעומת הטיול "הקלאסי"?
    ולגבי לינה בפארקים עצמם, האם ניתן לבנות על לינה באתרי קמפינג עם רכב ואוהל או שזה מתאים רק לקראוונים (משיקולים כלכליים, אני מניח שזאת החלופה הזולה ביותר)?

  69. אילון

    היי ענת,
    אנחנו מתכננים טיול של 21 ימים במערב בחודשים יולי-אוגוסט.
    נקודת המוצא היא (כנראה) לאס וגאס ונקודת הסיום (בכל מקרה) – סן פרנסיסקו. המחשבה הראשונית שלנו היא להגיע עד ילוסטון ולבקר בפארקים נוספים על הדרך הלוך וחזור. באופן כללי אנחנו מתכננים בעיקר לטייל בשמורות למעט וגאס וסן פרנסיסקו בהן נהנה מטיול עירוני יותר.
    האם תוכלי לסייע בתכנון? האם ההחלטה על ילוסטון היא יומרנית או לא שווה את הנסיעות?

    תודה מראש

    1. ענת

      לגמרי הייתי הולכת על זה. זה ממש לא הטיול הקלאסי הראשון בארה"ב, אבל לדעתי ביולי-אוגוסט זה טיול מקסים, ובתנאי שיש לכם נכונות לעשות נסיעות ארוכות מאד.
      הצעה למסלול –
      ים 1 הגעה ווגאס בערב
      יום 2 וגאס
      יום 3 נסיעה לזאיון וביקור בפארק לינה בספרינגדייל
      יום 4 המשך ביקור בזאיון ואחה"צ נסיעה לברייס (אל תצאו מאוחר מדי כדי שתוכלו להנות מהדרך)
      יום 5 ביקור בברייס ואחה"צ נסיעה ארוכה עד סולט לייק סיטי
      יום 6 נסיעה לג'קסון וביקור בחלק הדרומי של הגרנד טטונס (ערב בג'קסון המקסימה)
      יום 7 ביקור בחלק הצפוני של הגרנד טטונס (לייק ג'ני וג'קסון) והגעה ללינה בילוסטון (רצוי בתוך הפארק, אם תמצאו מקום, או בווסט ילוסטון)
      ימים 8-10 ילוסטון
      ימים 11-12 נסיעה עד לייק טאהו (ממליצה לבקר בדרך בקרייטרס אוף דה מון. היום השני יהיה נסיעה קסומה בנבאדה שתתן לכם מושג על ריקנות המרחבים במערב 😉 ).
      יום 13 לייק טאהו
      ימים 14-16 יוסמיטי (כניסה מטיוגה פאס ויציאה מערבה)
      יום 17 נסיעה לסן פרנסיסקו
      ימים 18-21 סן פרנסיסקו

      אם ממש תהיו הרפתקנים אפשר לחשוב על לשלב את גליישר בתכנית. זה אומר להוסיף עוד כ-12-15 שעות נהיגה. במקרה כזה, או שתצטרכו להוסיף לפחות 5 ימים למניין הימים שלכם או לוותר על זאיון, ברייס, טאהו ויום בסן פרנסיסקו. לשיקולכם.

  70. אירנה

    בין 10-24/03/16

  71. אירנה

    שלום
    אשמח לקבל המלצה לטיול מקוצר יותר. אנחנו מעוניינים לטוס לסן פרנסיסקו. להשאר שם יומיים-שלושה. לנסוע על כביש 1 ללוס אנג'לס. להיות שם מספר ימים. לנסוע לסן דייגו ליום-יומיים ומשם להמשיך ללאס וגאס + גרנד קניון. טיסה לוגאס חזרה לניו יורק ומשם הביתה. אני מבינה שזה לחוץ כי יש לנו שבועיים. אך את ממליצה לתכנן את זה בצורה אופטימלית
    תודה מראש

    1. ענת

      מנסה לשים לך את זה על ימים
      ימים 1-4 סן פרנסיסקו
      ימים 5-7 מונטריי וכביש 1
      ימים 8-9 לוס אנג'לס
      ימים 10-11 סן דייגו
      יום 12 נסיעה לוגאס
      ימים 13-14 לאס וגאס

      כמו שאת רואה, אין לכם ימים לגרנד קניון. ממילא מאד קר שם במרץ ולדעתי זה לא כזה מאסט. לשיקולכם. אם ממש חשוב לכם, תאלצו לוותר על סן דייגו. נסיעה טובה!

  72. הדר

    ענת שלום,
    האםאחרי הביקור בילוסטון את ממליצה לקחת את הטיסה לניויורק או ניוג'רסי לקחת מסולט לייק סיטי או מווסט ילוסטון?
    אולי תהיה לנו אפשרות להחזיר בסולט ליק סיטי את הרכב בעלות סבירה.

    1. ענת

      בין ווסט ילוסטון לסולט לייק סיטי יש בערך שש שעות נסיעה. יום שלם מהטיול. השאלה אם בכלל יש לכם אפשרות להחזיר בווסט ילוסטון את הרכב. אם לא, אז נשמע שאין ברירה אלא לנסוע לסולט לייק סיטי. אם כן, תצטרכו לראות כמה ההבדל מבחינת העלות והאם זה שווה לכם לחסוך יום של נסיעה.

  73. הדר

    תודה רבה אברר.

  74. ענת

    למעשה, מה שאתם יכולים רק לעשות זה לחזור מילוסטון לוגאס ושם להחזיר את הרכב. זה יוסיף לכם יום וחצי, אבל אני לא רואה דרך אחרת. לרוב בין וגאס לקליפורניה אין דמי החזר לרכב. אני מציעה להשוות בין ההפרש בדמי ההחזר לבין העלות של עוד לילה בדרך.
    לא סתם לרוב לא משלבים את ילוסטון במסלול של דרום-מערב קליפורניה, לצערי. הוא כרוך בעוד נסיעה בחזרה לוגאס ובדרך כלל שייך למסלולים אחרים, ארוכים יותר. סורי.

  75. הדר

    ענת, תודה רבה על הדברים. מסכימה שההגעה לגרנד קניון מסרבלת ונדחה את הביקור לטיול אחר עם הילדים. השאלה כעת איך להפוך את המסלול למעגלי או חצי מעגלי, העלות של החזרת הרכב פה משמעותית.

  76. ענת

    הדר, בסה"כ זה סביר ואפשרי אבל אתם קצת רצים ממקום למקום וצריכים להיות מוכנים להרבה שעות כביש (לא דבר נורא בעיני).
    לקצר ביומיים אפשר רק אם מורידים את הגרנד קניון ואולי גם את לייק פאואל. הגרנד במיוחד מוסיף לכם המון זמן נסיעה ולוקח גם יום לביקור. לטעמי, אין יותר מדי מה לעשות שם. זה סיבוב של כמה שעות של תצפיות. מצד אחד בא לי להציע לכם לקצר שם לחצי יום ביקור, מצד שני, אתם נוסעים המון שעות כדי להגיע לשם ובחזרה. אישית, בטיול הזה הייתי מוותרת עליו ושומרת לפעם הבאה. אני אפילו לא בטוחה שהייתי מגיעה עד פייג' (פאואל) כשיש לכם בטיול הזה את איזור ילוסטון, ולטעמי אפשר להוסיף שם כמה ימים. בנוסף, חסר לי קצת זמן בזאיון, אלא אם כן יום קודם, תעשו בפאואל רק חצי יום באגם, תצליחו אולי לדחוס את קניון אנטילופ באותו היום ואז תסעו מהר לספרינגדייל או לפחות הוריקאן, כדי להיות ליד פארק זאיון. מדובר בכשלוש שעות נסיעה בין שני המקומות. שוב, בהתחשב בזה שמדובר בתוספת של 6 שעות כביש, אני תוהה אם כדאי בכלל לשלב את פייג' בטיול הזה. במקומכם, הייתי מורידה את פייג' והגרנד קניון (לשמור לפעם אחרת) ומרווחת קצת בשאר המקומות, בדגש על סן פרנסיסקו וזאיון. אם אתם חובבי טיולים ברגל, אפשר להוסיף גם בגרנד טטונס וביוסמיטי, לא יזיק.

    לגבי הטיסה מווסט ילוסטון – תבררו כמה תעלה לכם החזרת רכב שם. באופן כללי, אתם עושים סיבוב שמתחיל בקליפורניה ומסתיים באיזור ילוסטון וכדאי להיות מודעים לכך שזה יכול לעלות עד 1000 דולר יותר בדמי החזר לוקיישן אחר. לא כל חברות הרכב מאפשרות להחזיר בווסט ילוסטון, אם בכלל. זו עיירה קטנטונת. יכול להיות שיבקשו שתגיעו בחזרה לג'קסון, וויומינג או לבוזמן מונטנה. יש חברות שבכלל אין להן סניפים באיזור וישלחו אתכם בחזרה עד סולט לייק סיטי. צמצום במספר החברות פירושו פחות מבחר וסיכון למחיר גבוה יותר. אם אין לכם רגישות למחיר בקבועים האלו, אז בסדר. אם יש לכם רגישות למחיר, יכול להיות שאתם צריכים לחשב מסלול מחדש ולהתמקד במסלול מעגלי או חצי מעגלי (דמי החזר בין קליפורניה לוגאס אין, או כמעט ואין).

  77. הדר

    אנו זוג מעוניינים לצאת ב 22/6

  78. הדר

    ענת שלום, זה המסלול אשמח לקבל את חוות הדעת לגבי הלו"ז.
    1.טיסה: ת"א – סן פרנסיסקו
    2.יום בסן-פרנסיסקו
    3.סן פרנסיסקו – יוסמיטי
    4.יום ביוסמיטי
    5.יום ביוסמיטי
    6.יוסמיטי-וגאס
    7.יום בלאס-וגאס
    8. נסיעה וגאס – גרנד קניון
    9.יום בגרנד קניון
    10.גרנד קניון- פאוול
    11.אגם פאוול
    12.יום בפארק ציון
    13.יום בפארק ברייס
    14.ברייס סאלט לייק סיטי
    15.סאלט לייק סיטי -ג'קסון
    16.גרנד טיטון
    17.ילוסטון
    18.ילוסטון
    19.ילוסטון
    20.ילוסטון
    .21ילוסטון טיסה: ווסט ילוסטון- ניו יורק
    האם כדאי לקחת את הטיסה לניויורק /ניוג'רסי מווסט ילוסטון
    האם אפשר לקצר ביומיים? איפה?
    תודה רבה
    הדר

  79. הדר

    שלום ענת,
    ברצוני לשלוח לך את מסלול הטיול שתכננתי ולקבל את חוות דעתך.
    האם לשלוח לאתר הזה או לכתובת אחרת?
    תודה,
    הדר

    1. ענת

      את יכולה כאן, בתור תגובה לפוסט (אם המסלול הוא לדרום-מערב). כך אוכל להגיב כאן וקוראים אחרים יוכלו גם ללמוד מהתכנית והתגובה. את יכולה גם לפרסם בפורום של למטייל, שם יש יותר אנשים שמנוסים בארה"ב ויכולים לתרום תובנות משלהם.

  80. דניאל

    היי ענת,
    ראשית כל אני רוצה לציין שהבלוג שלך הוא פשוט אבן יסוד לכל טיול בארה"ב. ישר כוח!
    אני ואשתי נוסעים בחודש הבא לירח דבש בארה"ב לחודש. אנו נוחתים בסן פרנסיסקו ב-9.9 וממריאים חזרה ב-8.10 מניוארק לישראל. בהתבסס על המסלול שהצעת לטיול בחוף המערבי ניסיתי להרכיב מסלול עבורנו, ורציתי מאד לשמוע את דעתך ואם זה נראה לך סביר. כל הצעה ורעיון לשיפור יבורך. להלן המסלול:

    9.9 – הגעה לסן פרנסיסקו בצהריים. יום התאוששות.
    10.9 – 3 ימים בסן פרנסיסקו.
    13.9 – יוצאים בבוקר לכיוון כביש 1. עושים לילה באחת העיירות לאורך כביש.
    14.9 – ממשיכים בכביש 1. בערב מגיעים ל- LA. ל- 4 לילות. (3 ימים מלאים ב-LA)
    18.9 – יוצאים לכיוון סן דייגו. עושים 2 לילות באזור. (2 ימים מלאים).
    20.9 – יוצאים לכיוון הגרנד קניון. נידלז. Sitegreaves pass. אומטמאן. לילה בקינגמן.
    21.9 – נסיעה לפארק הגרנד קניון לביקור יום. עדיף לישון בפארק אבל לחפש אופציה אחרת באזור יותר זולה.
    22.9 – נוסעים לכיוון העיירה פייג' לביקור של יום באזור. נבאחו. קניון אנטילופ. אגם פאוול. לילה בפייג'.
    23.9 – נוסעים לפארק ברייס (3 שעות נסיעה). ביקור של יום בפארק. לינה בעיירה ספרינגדייל.
    24.9 – נוסעים לכיוון פארק זיון. ביקור של יום. בסוף היום נסיעה ללאס וגאס. לשהייה של 4 לילות. (3 ימים מלאים).
    28.9 – עוזבים את לאס וגאס לכיוון יוסמיטי. נוסעים דרך death valley לעצירות באזור. ביקור בעץ גנרל שרמן. לינה ב-לי וינינג (2 לילות).
    29.9 – ביקור בפארק יוסמיטי. לפי תחנות שונות בפארק. לילה נוסף בלי וינינג.
    30.9 – נסיעה לכיוון אגם טאהו. 2 לילות במלון.
    2.10 – נסיעה לכיוון שדה התעופה בסן פרנסיסקו. החזרת רכב. טיסה לניו יורק.
    שבוע בניו יורק – 2.10 עד 8.10 ניו יורק.
    8.10 – טיסה מניוארק חזרה לישראל. הגעה לארץ 9.10.

    בנוסף, הייתי מאד שמח לשמוע מהניסיון שלך לגבי איפה הכי מומלץ לעשות קניות באאוטלטים. הבנתי שיש שונות במיסוי בין מדינה למדינה.

    תודה רבה ושבת שלום!
    דניאל

    1. ענת

      סה"כ נראה לי שעשיתם עבודה טובה מאד והמסלולי נראה בסדר גמור, למעט כמה הערות –
      1. שימו לב שספרינגדייל, ביוטה, היא ממש צמודה לפארק זאיון. זה אומר שאמתם מתכננים ב-23 בסוף היום לנסוע לפארק זאיון וללון צמוד אליו בספרינגדייל. זה בסדר גמור רק ודאו שאתם יוצאים בזמן מברייס כך שלא תנהגו בחשיכה בקטע הכביש שמכניס אתכם לאיזור זאיון (הוא יפהפה וחבל לפספס אותו).
      2. גנרל שרמן נמצא בצד השני של יוסמיטי, לא בצד המזרחי. בעיקרון, משהו כמו שעה וחצי-שעתיים נסיעה מלי וינינג, בחורשת מריפוזה. כרגע כל האיזור סגור למבקרים, כך שאת הגנרל הנכבד אפשר להוריד מהרשימה. לינה בלי וינינג מתאימה לביקור באיזור מעבר טיוגה. אם יש באפשרותכם ללון בשני לילות בעמק של יוסמיטי, או לפחות בצידו המערבי, לדעתי עדיף.
      3. הבחירה שלכם בלייק טאהו מעניינת. טרם ביקרתי באיזור אבל אני מתכוונת לעשות את זה בספטמבר הקרוב (טסים מחר!) רוב הישראלים היו מקדישים את היומיים האלו דווקא למונטריי וצפון כביש 1, אבל בעיני שתי הבחירות לגיטימיות וטובות. רק שימו לב למרחק הנסיעה מטאהו לשדה התעופה בסן פרנסיסקו וחשבו את הזמנים בהתאם. כרגיל, לזמני הנסיעה שמחשב גוגל מפס, כדאי להוסיף 20%.

      נסיעה טובה!

      1. ענת

        לגבי קניות, לא הצד החזק שלי 😉 יש חמש מדינות בהן אין מס קניה בארה"ב: ניו המפשייר, דלאוור, אורגון, מונטנה ואלסקה. לדעתי, אף אחת מהן לא במסלול שלכם. מעבר לזה, אאוטלטים יש בהרבה מקומות ואין לי המלצות ספציפיות (לא משתגעת אחרי אאוטלטים באופן אישי, אבל כאמור לא חובבת שופינג דגולה 😉 )

  81. חיה

    ענת, תודה רבה. עזרת לנו.
    החלטנו לוותר בצער על וויסימיטי , כנראה שאי אפשר להספיק הכל , אולי עוד נחזור.
    התוכנית העדכנית :
    18-21 סן פרנציסקו ( 21 נוסעים לסוסליטו ופארק מירו )
    22 – נסיעה למונטריי והאזור , לינה במונטריי
    23 – נסיעה עד סן סימיון , לינה בקמבריה
    24 – נסיעה עד ל"א – בדרך טירת הרסט , סולבג , סנטה ברברה , לינה בל"א
    25 – ל"א, לינה בל"א
    26 – נסיעה עד ווילאמס , עצירה בדרך בברסטו
    27 – גרנד קניון , לינה בפייג
    28 – ברייס קניון , לינה ה HATCH
    29 – פארק ציון , לינה בספרינגדייל
    30.9-2.10 – לאס וגאס

    שוב תודה לך , יישר כח!

  82. גדי עבאדי

    ענת שלום
    האם יש לך המלצה על אטרקציה טובה בין יוסימיטי ללוס אנגלס . אני מסיים ביוסימיטי יומיים ואז צריך להגיע ללוס אנגלס לטיסת לילה לניויורק

    1. ענת

      גדי, השאלה כמה זמן יש לכם. בין יוסמיטי ללוס אנג'לס אפשר לבחור בין שלושה מסלולים, בגדול. הראשון הוא לנסוע עד החוף (למונטריי) ומשם לרדת דרך כביש 1. השני הוא לנסוע לאורך רכס הסיירה נבאדה, לבקר בפארק סקויה אנד קינגס ואז "לחתוך" מערבה ללוס אנג'לס. השלישי, הוא הקצר ביותר, דרך כביש 5, בלי יותר מדי דברים בדרך. לאופציה א' וב' אתה צריך להקדיש לפחות יומיים, רצוי שלושה. אם יש לך רק יום או יום וחצי, הייתי מציעה לנסוע ישירות ליוסמיטי ואם יש זמן לאטרקציות, לבחור במשהו בלוס אנג'לס –
      http://gosite.co.il/westcoast/?p=7633

  83. חיה

    היי, ענת איזה מקום לינה מומלץ ליד ברייס ?
    קאנאב נראה לי לא רחוק מספריגדייל ומבחינת מקומות הלינה היה יותר סביר.
    אפשר לנסוע אחרי זאיון פארק ישר ללאס וגאס ?
    אולי נוותר על יום פייג' ונוסיף חזרה לסן פרנציסקו ? מה דעתך? פייג' לא לוותר ?
    לוס אנגלס אין לנו כוונה להיות בדיסני , אז אולי באמת יום אחד זה מספיק
    שוב, המון תודה

    1. ענת

      חיה, אין לי המלצות ספציפיות למקומות לינה ליד ברייס. ככל שקרובים יותר לפארק, הלינות יקרות יותר. עדיף לנסות למצוא מקום שהוא על הציר בין ברייס לזאיון, אבל לא מאד קריטי. אפשר לנסוע אחרי זאיון ישירות ללאס וגאס, רק לקחת בחשבון שמדובר בשלוש שעות נסיעה. אם לנהג אין בעיה עייפות ואין בעיה לנהוג בלילה, זה בהחלט אפשרי.
      אפשר לוותר על כל דבר 🙂 חרשנו את המערב ובפייג' לא היינו (נשלים בטיול הקרוב בספטמבר), אז כנראה שאפשר לוותר על פייג' 😉 קניון אנטילופ נחשב למקום "שווה" ויש גם הרבה המלצות לגבי שיט באגם פאואל, אבל כאמור לא התנסיתי. את יכולה להתיעץ גם בפורום צפון-אמריקה באתר למטייל.

  84. חיה

    תודה רבה

  85. חיה

    שלום ענת, מצטרפת למגיבים מעלי שהאתר מלמד ומועיל ותודה על כך.
    רציתי להתייעץ איתך לגבי טיול שאנחנו מתכננים, אנחנו 3 מבוגרים , טיסות כבר יש , נחיתה ב 18.9 בסן פרנציסקו בשעה 10:30 וחזרה מלאס וגאס 3.10 בשש בבוקר.
    התוכנית שלנו :
    18-21.9 סן פרנציסקו
    22.9 עוזבים את סן פרנציסקו , מבקרים בסאוסוליטו ופארק הסוקויה בדרך ליוסימיטי
    23.9 יוסימיטי ובגמר נסיעה לכיוון מונטריי, לינה בלוס בנוס
    24.9 נסיעה למונטריי, ביקור במונטריי , כרמל, ביג סור , לינה בקמבריה
    25.9 טירת הרסט,סולבג,סנטרה ברברה , בערב הגעה ללוס אנגלס
    26-27.9 לוס אנגלס
    28.9 נוסעים עד העיירה ויליאמס
    29.9 גרנד קניון ובגמר שינה בפייג.
    30.9 ביקור בבריס קניון שינה בקאנאב
    1.10 פארק ציון בערב הגעה ללאס וגאס
    2.10 לאס וגאס
    אשמח לשמוע את ההערות שלך
    יש לך המלצות לגבי השכרת רכב ?
    תודה, חיה

    1. ענת

      חיה, צר לי, אבל אתם מנסים לדחוס טיול של שלושה שבועות בשבועיים. לא מתכנס למסגרת הזמן שלכם ולדעתי תאלצו לעשות ויתורים, אחרת הטיול יסתכם בעיקר בלראות כבישים.

      ב-22 אני מניחה שאת מתכוונת לחורשת הסקויה של מויר. (פארק סקויה אנד קינגס לא בכיוון שלכם).
      הזמן שלכם ביוסמיטי קצר מדי. אתם נוסעים חמש שעות לכל כיוון בשביל פחות מ-10 שעות ביקור בפארק. לדעתי, לא כדאי. בעונה הזאת יוסמיטי יבש ואם אין לכם ממילא זמן להקציב לו, אז עדיף לוותר. לחלופין, אם כן רוצים, אז להקדיש לו יום וחצי. לכל הפחות, ביום של ה-22 לוותר על סוסליטו וחורשת מויר ולצאת מוקדם בבוקר ככל האפשר ליוסמיטי. הביקור בסוסליטו ומויר פירושו שלא תגיעו ליוסמיטי לפני הערב.
      אם אתם רוצים לבקר באקווריום ולהקדיש למונטריי זמן מעבר להיותה ה"שער" לכביש 1, חסר לכם שם זמן. יקח לכם שעתיים להגיע אליה בבוקר, ומשם עד קמבריה מדובר בעוד כמה שעות נסיעה. יש לכם יום עם כשש שעות נסיעה, בלי להחשיב עצירות לתצפית וביקורים בשמורות הטבע של צפון כביש 1. מונטריי פשוט לא נכנסת מבחינת הזמנים פה. אלא אם כן אתם רק נוסעים דרך העיירה בלי לעצור…
      29.9 למה שינה בפייג'? אתם לא עוצרים ללייק פאואל ולא מבקרים בקניון אנטילופ? חבל. אמנם אין לכם זמן במסגרת הזו, אבל זו הבעיה בתכנית שלכם. אתם גומאים כאן מרחקים עצומים בלי להנות מהדברים שיש לכל מקום להציע. חבל.
      30.9 אין סיבה לחזור לקאנאב לשינה. עדיף להתקדם לספרינגדייל, או ללון בצומת כרמל ג'נקשן.

      לסיכום, התכנית לחוצה מדי. לדעתי, תהיו חייבים להוריד יעדים. בתור התחלה להוריד את יוסמיטי ולהוריד יום בלוס אנג'לס (אלא אם כן אתם מתכוונים לעשות גם את יוניברסל סטודיוס וגם את דיסני) ולהוריד יום בסן פרנסיסקו. הצעה חלופית –
      18-20 סן פרנסיסקו
      21 נסיעה למונטריי, ביקור בעיר ולינה במונטריי
      23-22 כביש 1 וסיום בלוס אנג'לס
      24 לוס אנג'לס (אפשר לשלב יוניברסל סטודיוס במשך היום וסיור בהוליווד בשדרת הכוכבים בערב
      25 נסיעה לויליאמס (שלבו בדרך את הקטע של כביש 66 בעיירות Seligman ו-Oatman)
      26 גרנד קניון ונסיעה לפייג'
      27 פייג' – שיט מאורגן בלייק פאואל + סיור בקניון אנטילופ. לינה בפייג'
      28 נסיעה לברייס וביקור בפארק, לינה ליד ברייס
      29 פארק זאיון ולינה בספרינגדייל
      30 נסיעה ללאס וגאס
      1-2 לאס וגאס

      ביומיים האחרונים יהיה לכם זמן גם לעשות קצת שופינג. אם זה יותר מדי זמן בוגאס בשבילכם (לחלוטין מובן), אפשר להעביר את אחד מהימים האלו בחזרה לסן פרנסיסקו או ללוס אנג'לס. קחו בחשבון שגם התכנית שהצעתי לכם כאן נחשבת דחוסה ועתירת נהיגות. למשפחה עם ילדים הייתי מציעה להאט את הקצב אפילו יותר, אבל בהרכב של 3 מבוגרים היא סבירה בעיני.
      לגבי שכירת רכב, תמיד כדאי להשוות מחירים מול הסוכנויות בארץ. אני ממליצה להשוות גם מול Rentalcars.com אבל אם יש לכם מועדוני חברים, חבר, משטרה, כרטיסי אשראי וכד', להשוות מול הרץ, באדג'ט ושאר הסוכנויות בארץ. בהצלחה וטיול נעים!

  86. מירית

    היי ענת,
    ראשית תודה על בלוג מעולה ומרתק.
    רציתי להתייעץ איתך אני ובעלי מתכננים לטוס למערב ארצות הברית מ11/9/15 עד 3/10/15
    תוכלי בבקשה לעזור לנו בבניית מסלול היעדים אליהם נרצה להגיע הם,
    לוס אנג׳לס ווגאס סאן פרנסיסקו סאן דייגו ולסיים בשישה ימים בניורק.
    כמובן אם יש לך המלצות על ערים נוספות שיוכלו להשתלב נשמח לשמוע.
    תודה גדולה על עזרתך:-))
    מירית.

    1. ענת

      הי מירית. אני שמחה שהבלוג מסייע. אינני עוסקת בתכנון טיולים פרטני, אבל את מוזמנת להסתייע במסלול הטיול לדוגמה של דרום-מערב ארה"ב עירוני. אם תוסיפי לו יומיים בסן דייגו כגיחה מלוס אנג'לס, נדמה לי שזה כולל את מה שאת רוצה –
      http://gosite.co.il/westcoast/?page_id=7469
      לזה תוסיפו כמובן את ניו יורק.
      אלו הערים המתאימות במסלול כזה. לטעמי, בדרום-מערב יש טבע שכדאי מאד לראות. תוכלי להתרשם ממסלול בדרום-מערב שכולל טבע כאן, אבל כמובן שהוא דורש יותר ימים –
      http://gosite.co.il/westcoast/?page_id=7451

  87. לירית

    ענת שלום,
    קראתי בקנאה חלקים נכבדים מהבלוג שלך.
    אנחנו מתחילים לתכנן טיול בת מצווה של בערך חודש למערב ארה"ב לפי המסלול כאן (כולל הפארקים) אנחנו מתלבטים בין פסח (אמצע אפריל עד אמצע מאי) ואוגוסט – מה את ממליצה (אם לא לוקחים בחשבון את הפסד ימי הלימודים)?
    איך אפשר להוסיף למסלול גם את ילוסטון? האם יש טיסות פנימיות שיכולות לעזור?

    תודה,
    לירית

    1. ענת

      המועד חשוב מאד לבחירה בפארקים.

      נתחיל מהסוף – בילוסטון אי אפשר לבקר באפריל מאי. רוב רובו של הפארק מכוסה עדיין בשלג ולא נגיש לרכבים. אם מאד רוצים ילוסטון, אז רק ביוני-ספטמבר.
      באמצע אפריל עד אמצע מאי, דרום יוטה מאד מתאים, היות ועדיין לא שיא החום. לעומת זאת, באוגוסט, המקומות האלו לוהטים (יכול להיות גם מעל 40 מעלות חום בצהריים היום) ולטעמי פחות מתאימים (אם כי רבים מבקרים בהם גם בחודשים אלו). גם ליוסמיטמי אפריל-מאי מעולים, ובפרט לקראת מאי (שקצת מתחמם והמפלים בשיאם).

      בקיצור, אם בלי ילוסטון, אז אפריל-מאי.
      אם עם ילוסטון, אז אוגוסט, אבל לדעתי לבחור במסלול רוקיז ולא מסלול דרום-מערב.

  88. שמעון

    ענת שלום,

    בחודש ספטמבר אהיה בטיול של כשבועיים וחצי בדרום-מערב ארה"ב.
    אשמח לקבל המלצות לגבי מקומות לינה בערים/עיירות שנמצאים במסלול הטיול שלי :
    סן פרנסיסקו, מונטריי, סן סימיון/מורו ביי/סן לואיס אוביספו, אל פורטל או מקום לינה אחר במיקום טוב באזור פארק יוסמיטי, לי וינינג/בישופ, לאס וגאס, ספרינגדייל, פייג', מקום לינה באזור גראנד קניון.

    בברכה,
    שמעון

  89. נעמה

    שלםו ענת.
    רציתי לשאול בנוגע להשכרת רכב. איזו מכונית היית ממליצה לטיול של חודש-חודש וחצי?
    ובנוגע לעלויות, כמה יעלה ליום לשכור רכב? האם יש לך חברה מומלצת להשכיר ממנה? ראיתי תחום רחב מאוד של מחירים באינטרנט ואני לא מספיק יודעת מה לחפש.
    הבלוג שלך מעולה ושימושי! תודה!

    1. ענת

      נעמה, לא ציינת לכמה אנשים. לשניים-שלושה, כדאי רכב פול סייז, משהו בסגנון שברולט אימפאלה. לארבעה ויותר, הייתי ממליצה על מיני ואן.
      אני מזמינה באתר של rentalcars.com אבל אם יש לכם הנחות של "חבר" או מועדונים דומים, צריך לעשות סקר שוק ולהשוות גם לסוכנויות אחרות. ברנטאל קארס מתחייבים למחיר הנמוך ביותר ומניסיוני עד כה הם עמדו תמיד בהתחייבות והשוו מחירים בפעם היחידה שמצאתי משהו זול יותר.

  90. נועה

    ענת שלום,
    אני ובן זוגי מתכננים טיול לשלושה שבועות בספטמבר.
    אנחנו ננחות בסן פרנסיסקו וחשבנו לעשות את המסלול כך:
    סן פרנסיסקו- 3-4 ליליות
    דרך כביש 1 לעצור ללילה במונטריי ולילה בסנטה ברברה.
    משם ללוס אנגלס ל-3 לילות
    סן דייגו- 2 לילות
    ווגאס – 4-5 לילות
    ומווגאס לקחת טיסה לניו יורק ושם ללון 6 לילות לערך.

    האם לדעתך המסלול מתאים לשלושה שבועות?
    האם כדאי להוסיף את יוסמיטי?

    המון תודה, נועה

    1. ענת

      בסך הכל נראה לי בסדר גמור. יוסמיטי יפה, אבל בספטמבר יבש וחם. אפשר להוסיף יומיים ביוסמיטי, אבל במקרה כזה אולי תרצו לנסוע לוגאס דרך יוסמיטי, ואז הגיוני יותר לנחות בל"א, לעלות בכביש 1, משם לס"פ, ליוסמיטי ולוגאס. אם הטיסות כבר סגורות, לא נורא. אפשר לחשוב על פתרונות אחרים שיכללו את יוסמיטי, אבל בכל מקרה כדאי להגיע לוגאס מיוסמיטי, לדעתי ולהרוויח נסיעה בטיוגה פאס ובאיזור המזרחי לסיירה נבאדה. אפשר למשל להוריד את סן דייגו ובמקומה לשלב יומיים בפארק סקויה אנד קינגס, משם יומיים ביוסמיטי ומשם לוגאס. כאמור, גם כרגע המסלול אחלה (ללא יוסמיטי).

  91. שיר

    היי ענת, קודם כל רציתי להגיד שזה האתר ללא ספק שעזר לי הכי הרבה בעניין התכנון שלי לקראת הטיול בארצות הברית… באמת ממש מקסים מצידך כל העזרה המטורפת הזו לאנשים.. רציתי לשאול כמה שאלות: 1. האם יש דברים לעשות בפילדלפיה? משו קליל ונחמד משום שכבר אהיה שם למחנה קיץ…אני יוצאת בתור מדריכה. יותר בעניין של דברים ליום אחד.. בימי חופש שיש פעם בשבוע במחנה.. 2. האם יש מה לעשות בשיקגו? חיפשתי כתבות פה בעניין שיקאגו ולא ראיתי משו האמת. העניין הוא כזה, אני מסיימת את המחנה קיץ בערך ב12(אולי ב13) מהמחנה מביאים אותנו המדריכים לניו יורק ואז משם אני ועוד כמה חברות חשבנו שנטוס לשיקגו כי שמענו שהיא יפה ונחמד לבקר בה… ואז לקנות טיסה משיקאגו לסן פרנסיסקו ב16/17.8 בבוקר… אנחנו חוזרות לארץ מלוס אנג'לס ב8.9 כך שיש לנו את ה23/24 ימים לטייל במערב בערך לפי התכנון שאת נתת כאן(הסדר של הדברים קצת משתנה כי אנחנו מתחילות בסן פרנסיסקו…) השאלה היא בעצם..אם יש טעם להגיע לשיקאגו? היא שווה את הביקור של השלושה ימים או שהיא מיותרת? האם יש לך יעד אחר יותר מומלץ במזרח? (מלבד ניו יורק כמובן שניהיה בה לפני המחנה) …

    1. ענת

      שיר אני שמחה שהאתר עוזר.
      לגבי נקודות עניין בפילדלפיה, אני ממליצה לך לסקור היטב את הרשימות באתר tripadvisor.com. תעשי שם חיפוש לפי שם העיר ותקבלי את כל האטרקציות, הסיורים, המסעדות וכל מה שתרצי בעיר, לפי דירוג הגולשים. זו עיר מאד נחמדה עם היסטוריה ענפה. לגבי שיקאגו, לא הייתי בה, אבל אני לא חושבת שהייתי בוחרת בה בתור יעד, אלא אם כן כבר ביקרתם ומיציתם את ניו יורק ואת וושינגטון די.סי. הן שני היעדים הקלאסיים במזרח. אחריהן, בוסטון.

  92. ניסים

    ענת שלום,
    אשמח לעזרתך בתכנון מסלול לטיול בחודש אוקטובר ל3 שבעות לארה"ב.
    מה לדעתך מתאים גם מבחינת מזג אוויר.
    תודה
    ניסים

    1. ענת

      ניסים, יש אינספור אפשרויות בערך. באוקטובר צפון הרוקיז כבר לא רלבנטי, אבל חוץ מזה, ברוב ארה"ב אפשר בהחלט לטייל. הנה הדף של מסלולי הטיול שבאתר כאן, אולי יתן לך השראה –
      http://gosite.co.il/westcoast/?page_id=163

  93. שמעון

    ענת שלום,
    אשמח לעזרתך בתכנון מסלול לטיול בדרום-מערב ארה"ב.
    המסלול המעגלי שכולל את סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס ולאס וגאס לא רלוונטי מבחינתי גם בשל העובדה שאין לי את פרק הזמן של 3 שבועות למסלול שכזה וגם בגלל שמבין 3 הערים סן פרנסיסקו היא היחידה שמאוד מעניינת אותי, לוס אנג'לס ממש לא ואני לא מתכוון להיות בה אפילו ליום אחד ולאס וגאס גם לא ממש מלהיבה אותי. כיוון שהתכנון הוא להגיע לארה"ב דרך אזור ונקובר בקולומביה הבריטית, קנדה שם אטייל מספר ימים חשבתי שהכי הגיוני להתחיל את המסלול בסן פרנסיסקו שהיא מרחק שעתיים וחצי טיסה מונקובר ולסיים אותו בלאס וגאס ומשם להמשיך בטיסה להמשך טיול בחוף המזרחי.
    להלן המסלול שחשבתי עליו :

    יום 1 – הגעה לסן פרנסיסקו, לינה בעיר
    יום 2-3-4 – סן פרנסיסקו
    יום 5 – נסיעה מסן פרנסיסקו לפארק יוסמיטי, לינה בקרבת הפארק
    יום 6 – יוסמיטי
    יום 7 – נסיעה מיוסמיטי למונטריי(ייתכן ותהיה אפשרות לשהות יום נוסף ביוסמיטי), לינה במונטריי
    יום 8 – מונטריי/צפון כביש 1, לינה במונטריי
    יום 9 – המשך נסיעה בכביש 1 עד לסן סימאון, לינה בסן סימאון
    יום 10 – נסיעה לכיוון הגרנד קניון. כיוון שמדובר בנסיעה של 1000 ק"מ מסן סימאון עד לגרנד קניון אין ברירה אלא לחלק את הדרך ליומיים. אשמח להמלצות למקומות לינה ואטרקציות בדרך. לגבי מקום לינה תלוי כמה מרחק אספיק ביום זה. לינה אולי בברסטו או קינגמן.
    יום 11 – המשך נסיעה לכיוון הגרנד קניון. הגעה לגרנד קניון בשעות אחה"צ. לינה באזור הפארק.
    יום 12 – נסיעה לכיוון פייג', קניון אנטילופ/אגם פאוול, לינה בפייג'
    יום 13 – השלמות, קניון אנטילופ/אגם פאוול, לינה בפייג'
    יום 14 – נסיעה לפארק לאומי ברייס, אחה"צ נסיעה לכיוון ספרינגדייל ללינה
    יום 15 – פארק לאומי זאיון, בשעות אחה"צ נסיעה לכיוון לאס וגאס ללינה
    יום 16 – בבוקר נסיעה לסכר הובר(תלוי אם יהיה זמן לפני הטיסה), טיסה לוושינגטון שבחוף המזרחי.
    אופציה אחרת שחשבתי עליה זה במקום לנסוע מסן סימאון בכביש 1 עד לגרנד קניון זה לנסוע מסן סימאון
    ללאס וגאס ומשם להמשיך צפונה לפארקים הלאומיים ביוטה ואז להמשיך דרומה לפארקים הלאומיים באריזונה ומשם עוד דרומה לפיניקס, אריזונה ושם לקחת טיסה לחוף המזרחי.
    אשמח לחוות דעתך על המסלול המתוכנן.

    1. ענת

      סליחה על האיחור בתגובה. בסה"כ נראה לי מצוין ומרווח. אני מניחה שמדובר בתקופה בה מעבר טיוגה סגור? אם לא, הגיוני יותר לנסוע מסן פרנסיסקו למונטריי וצפון כביש 1, לוותר על המשך כביש אחד ומשם לנסוע ליוסמיטי ולצאת דרך טיוגה פאס והאיזור המזרחי של הסיירה נבאדה. נופים יפים ומסלולי טיול יפים יש גם באיזור הזה, הן בטיוגה פאס עצמו והן בממות' לייקס. באיזור הזה יש גם את שמורת ה-bristlecone pines, העצים העתיקים בעולם. אם תבחרו בנתיב הזה, יהיה לכם מה לפצל את הנסיעה בדרך ביום נוסף בצד המזרחי של הסיירה נבאדה (ע"ח היום שתחסכו בכביש 1).
      לגבי איזור קינגמן, יש שם את הקטע ההיסטורי של כביש 66 באיזור העיירה Seligman. אם יש זמן, לדעתי כדאי לנסוע בקטע הכביש הזה. כדי להגיע אליו גם עוברים בעיירה ההיסטורית Oatman ובפאס חביב מאד באריזונה.

  94. אורטל

    היי, אני וחבר שלי רוצים לעשות את המסלול הבא בשבועיים, האם זה ריאלי? ואם לא על מה לוותר?
    נחיתה בLA
    יום 1 בלוס אנגלס (יוניברסל וסיבוב בשדרות הוליווד) לינה בלוס אנגלס
    יום 2 – נסיעה על כביש 1 לכיוון מונטה ריי, לינה במונטה ריי
    יום 3- שהייה באתרי מונטה ריי ונסיעה לסאן פרנסיסקו, לינה בסאן פרנסיסקו
    יום 4-5-6 – שהייה בסן פרנסיסקו
    יום 7- נסיעה ליוסמיטי ואולי טיול קצר ביוסמיטי
    יום 8-9 טיולים ביוסמיטי
    יום 10- נסיעה ללאס ווגאס והופעה בלאס ווגאס
    יום 11- אאוטלט בקרבת לאס ווגאס
    יום 12- נסיעה חזרה ללוס אנגלס
    יום 13-14 – גמיש ימים ספייר למקרה ועשינו הערכה לא נכונה…
    מה אתם חושבים? אנחנו רוצים לבצע את המסלול בחודש יוני 2015
    תודה 🙂

    1. ענת

      ההתחלה שלכם בעייתית. כביש אחד ביום אחד, זה אומר סדר גודל של 7-8 שעות נסיעה (לא כולל עצירות לתיירות). אתם יום אחרי טיסה ועם ג'ט לג. לדעתי, לא בריא, מייגע ויכול להיות מסוכן. לדעתי, ותרו על וגאס, היות וכל מה שתכננתם שם זה הופעה ואאוטלט (וממילא לא תספיקו יותר ב-24 שעות). לא הגיוני לנסוע שמונה שעות בכיוון אחד (יוסמיטי לוגאס) + חמש שעות בחזור (וגאס ללוס אנג'לס) רק בשביל הופעה ואאוטלט. גם הופעות וגם אאוטלטים יש בשפע בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.
      אם אתם מוותרים על וגאס, מתפנים לכם שלושה ימים, אותם אפשר לשים בכביש אחד בהתחלה, לפצל את הנסיעה בכביש אחד ליומיים, כך שגם תספיקו לראות דברים בדרך + להוסיף יום למונטריי (עיירה מאד נחמדה ששווה להקדיש לה יותר מחצי יום).
      לחלופין, אם ממש חשוב לכם וגאס, אז ותרו על כביש אחד ועל מונטריי לגמרי, סעו לסן פרנסיסקו בכביש חמש המהיר ותוסיפו לכם יום בוגאס, לביקור במלונות ובאטרקציות שבעיר.

  95. הדס בר

    ענת שלום,
    אשמח לעזרתך בתכנון המסלול שנעשה בקיץ הקרוב.
    אשמח לקבל המלצות לגביי:
    לינה ב LA.
    לינה במורו ביי.
    לינה במונטריי.
    איפה כדאי לטייל וללון ביוסמיטי?
    נגיע ליוסמיטי ממונטריי ונמשיך ממנו לסן פרנסיסקו.
    אנחנו מחפשים מסלולי טיול קלים או נקודות תצפית יפות.
    יש לנו סה"כ יומיים לפארק כולל הנסיעות. נראה לך סביר?
    תודה רבה,
    הדס

    1. ענת

      לגבי לינות, אני מציעה לך לחפש לפי מה שמתאים לכם ותקציבכם. המבחר גדול מאד והבחירה שלי עשויה להיות שונה מאד משלכם. הנה השיטות בהן אני משתמשת לבחירת בתי מלון –
      http://gosite.co.il/westcoast/?page_id=1503
      יומיים ביוסמיטי זה מתאים, בתנאי שמדובר ביומיים מלאים. קחו בחשבון שהנסיעה מאיזור החוף ליוסמיטי לוקחת 4-5 שעות וכנ"ל לחזור.

  96. ענת

    ניר, זו שאלה מצוינת. הרבה תלוי במיקום ובמועד הספציפי. אני משתדלת להזמין מראש לחגים ומועדים וגם לסופ"שים, בפרט במקומות מסוימים. פסטיבל או אירוע יכולים לגרום לכך כשלא תמצא מקומות לינה, או לחלופין ישארו רק מקומות מאד יקרים. דרך טובה לבדוק מראש היא לבדוק מחירים באתר כמו hotels.com ולראות מראש אם מדובר בתאריכים או איזור יקר (שאז עדיף להזמין מראש).
    לדעתי, בטיול קצר יחסית (חודש ופחות), כן כדאי לנסות להזמין לינות מראש, רק להקפיד להזמין כאלו עם אפשרות ביטול. ברוב המקומות, אפשר לבטל עד אותו יום. בכל הזמנה מצוין ספציפית מועד הביטול האחרון. צריך להיות מאורגנים ואם צריך, לעשות שינויים (כולל ביטולים) מהדרך.
    נסיעה טובה!

  97. ניר

    הי ענת,
    אנחנו מתכננים טיול במתכונת שאת מציעה בפוסט במהלך יולי השנה.
    מתוך הפוסט ותשובותייך אני מתרשם כי חלק מתוכניות המסלול ושינויים בתוכנית מתקבלים תוך כדי הטיול.
    שאלתי הנה איך מסתדרת הספונטניות הזאת עם נושא הלינה? האם את לא ממליצה לבצע הזמנות של מקומות לינה מבעוד מועד? ואם לא מזמינים מבעוד מועד, כיצד מוצאים תוך כדי הטיול?
    תודה,
    ניר

  98. דוד

    שלום.תודה לך על המדריך שהכנת .אני נוסע ביוני למערב ארה"ב ל21 יום.אני מתכוון לעשות את המסלול שהצעת אך ברצוני לשלב גם את ניו יורק בטיסה מלוס אנגלס.המסלול שאני חושב לעשות הוא כך:לוס אנגלס,סן דייגו,גרנד קניון,אגם פאוול,ברייס פארק,ציון פארק,לאס וגאס,יוסמיטי פארק,סן פרנסיסקו.כביש 1,לוס אנגלס,ניו יורק.האם אוכל לעשות זאת ב21 יום?אם לא על איזה פארקים אפשר לוותר או האם אפשר לשלב כמה מקומות ביום אחד.אודה לך על תשובתך

    1. ענת

      לצערי, עמוס מדי, לטעמי. צריך עוד שבוע בשביל לשלב גם את ניו יורק וסן דייגו. 21 יום יושב בול על המשולש של לוס אנג'לס-וגאס-סן פרנסיסקו (וגם בזה, לייק פאואל והגרנד קניון גבולי). מה להוריד תלוי מאד בהעדפות שלך. אישית, הייתי מורידה את וגאס וניו יורק, אבל זה עניין של ההעדפות האישיות שלי. קח בחשבון שיהיה חם מאד בפארקים של אריזונה ויוטה, אם זה עוזר להחלטה.

  99. תמי

    תודה רבה על הבלוג המושקע. וכל הכבוד על המענה לכל השואלים.
    אני מתכננת טיול של כחודש באוגוסט במערב ארה"ב ומתבססת על המסלול המוצע כאן. כולל "ההרחבה" של ביקור בפארקים גרנד קניון, ברייס וכו' בין לוס אנג'לס ללאס ווגאס.
    השאלה היא איזה התאמות מומלצות במסלול בהתחשב בכך שמדובר בחודש אוגוסט החם?
    אני מבינה שבאופן כללי יהיה חם ועמוס, וביוסמיטי יהיה יבש בחלק מהמקומות.
    אני לא רוצה לסוע שעות במכונית ולעצור רק בנקודות תצפית, אלא לשלב גם מסלולים רגליים קצרים/בינוניים. האם מבין הפארקים השונים (ברייס/ציון וכו') יש כאלה שהם יותר/פחות מומלצים לעונה זו מבחינת מסלולים מוצלים או מסלולים שהם יותר גבוהים וקרירים וכו'.
    האם בגלל העונה החמה כדאי לקצר קצת את שלב הפארקים המדבריים (למשל ללון רק לילה אחד בפייג')?
    תודה רבה!

    1. ענת

      לתמי: סליחה על התשובה המאוחרת. רק עכשיו ראיתי את התגובה שחיכתה לאישור. אם זה עדיין רלבנטי, כן, חם מאד בכל הפארקים שציינת ביולי, כולל ביוסמיטי (בעמק). מסלולים מומלצים הם באיזור טיוגה פאס. לדעתי, אוגוסט מתאים יותר לטיול בקו החוף או ברוקיז, אבל כמובן שמיליוני מטיילים נהנים גם מדרום-קליפורניה, אריזונה ויוטה בקיץ, אז אני מציעה שפשוט תחליטו בכל יום לפי התחזית הספציפית. כדאי את הטיולים הרגליים לעשות מוקדם יחסית ביום ואת שעות הצהריים החמות יותר להקדיש לנסיעה.

התגובות נעולות.