אז איפה אנחנו?

עשרה ימים לא עודכן הבלוג ובהחלט הגיע הזמן לספר מה עשינו בימים אלו, אבל קודם כל עדכון בזמן אמת: אנחנו במונטנה, במקום שנקרא ביג סקיי, Big Sky. ביג סקיי הוא אתר סקי פעיל מאד בחורף שנמצא בהרי הרוקיז, בין העיר בוזמן לעיירה ווסט ילוסטון. במקום יש המון יחידות נופש שמושכרות במחירים גבוהים מאד בחורף, ובמחירים זולים בקיץ (מחוץ לעונה). המקום הזה הוא אפילו לא עיירה, אלא מעין יישוב קטן (מספר תושבים קבועים הוא כאלפיים) שמשתרע על שטחים שונים בין ההרים, בגבהים שבין 6000 ל-7500 רגל, בערך כמו פסגת החרמון במקומות הגבוהים יותר. מטבע הדברים, זהו אחד המקומות הקרירים במונטנה, וגם מאד מאד יבש פה (היו לנו פה ימים של אחוזי לחות חד-ספרתיים, אבל בממוצע משהו כמו עשרים אחוזי לחות). בלילה הטמפרטורות יורדות ל-4-5 מעלות צלזיוס ובשיא החום ביום הן עולות לקרוב לשלושים, אבל רק ממש בשיא הצהריים. הבקרים והערבים קרירים ונעימים.

אז מה אנחנו עושים פה? כיוון שמחקנו את מזרח-קנדה מהתכנית, וכיוון שאנחנו פוגשים חבר בפארק גליישר בעוד שבועיים, החלטנו פשוט לעצור בנסיעות ולהתיישב בנקודה אחת למספר שבועות. אנחנו מגשימים פנטזיה של שנים, לבלות כמה שבועות בהרים במקום פראי יחסית. הפנטזיה דיברה על בקתה בהרים, ובפועל אנחנו בקונדו, אבל לא נתלונן על תנאים משופרים…

קונדו הוא קיצור של המילה קונדומיניום. בלי קשר לקונדומים, מדובר ביחידות דיור בבנין שלו ניהול משותף. קונדו הוא לרוב יחידה קטנה יחסית, ואלו שאנחנו בחרנו הם בני שני חדרי שינה, שני חדרי מקלחת/שירותים וסלון/מטבח. אני משתמשת בלשון רבים, כיוון שבשבוע הראשון לשהותנו פה היינו בקונדו אחד, באיזור הנמוך יותר של ביג סקיי. הקונדו ההוא היה גדול, מרווח ומפואר יחסית, עם טלביזיה בכל חדר שינה (ובסלון כמובן), חדרים גדולים ומטבח וסלון גדולים.

זו המרפסת של היחידה שלנו (ההוט טאב הזה לא פעיל בקיץ – מיועד לאלו שחוזרים קפואים מהסקי בחורף:

IMG_4460

חדר הילדים –
IMG_4461

סלון ומטבח –
IMG_4462 IMG_4463 IMG_4464

לא מוצאת תמונות של חדר השינה שלנו, עם מיטת הקינג-סייז המפנקת… החיסרון של היחידה היה בקשר אינטרנט בעייתי מאד. חיבור רק למכשיר אחד בכל פעם (ואנחנו ארבעה הרי!) וגם אז צריך לעשות לוגין כל כמה שעות. כיוון שאני מנצלת את הזמן פה לעבודה, זה היה בעייתי מאד מבחינתנו והחלטנו "לעבור דירה".

מצאתי יחידה במחיר מוזל באיזור אחר בביג סקיי. עברנו אל ההר, קרוב מאד למעליות הסקי המושבתות בקיץ. עכשיו אנחנו בגובה 7500 רגל (ומרגישים את זה!), ביחידה קטנה יותר, אבל עדיין עם שני חדרי שינה, שני שירותים/מקלחת, סלון ומטבח. הכל פשוט קצת יותר קטן, אבל… יש קשר אינטרנט מעולה!

אז בשבוע האחרון ולמשך השבועיים הבאים, אנחנו גרים בביג סקיי ומורידים הילוך. מה עושים כאן? ברוב הבקרים צחי יוצא מוקדם מאד לטיול רגלי מאתגר בהרים שבאיזור. כל פעם מסלול אחר (יש המון!) ולא חסר גיוון. הוא לרוב חוזר לבקתה, כלומר לקונדו, עד הצהריים, למקלחת ושנ"ץ ואת אחה"צ מבלה איתנו במשחקי מחשב או בתכנות. הילדים מבחינתם, סופגים המון בוב ספוג ושאר פניני קולטורה בטלביזיה המקומית, משחקים בטאבלטים ובמחשב ופעם ביום יוצאים עם אמא, ולפעמים גם עם אבא, לטיול רגלי באיזור הקרוב. הטיולים בלי אבא מתמקדים בסביבה המאוכלסת יותר, יען כי אמא מפחדת מהדובים המקומיים (הידעתם כי מונטנה היא המדינה עם אוכלוסית דובי הגריזלי הגדולה ביותר בארה"ב, מלבד אלסקה?).

אני מנצלת את הזמן לעבודה. בפרץ השראה ומוטיבציה, מנסה לקדם דברים באתר האינטרנט שלי וממש עובדת כמה וכמה שעות כל יום. בשאר הזמן, משתבללת עם הילדים מול הטלביזיה וסורגת. משתדלת לראות הרבה חדשות, אבל של מונטנה. החדשות המקומיות מופלאות ממש. למשל, כותרת ראשית בעיתון מקומי שראינו חגגה את החלמתו של כלב מקומי מהכשת נחש. בטלביזיה דנים בכובד ראש, בכתבה ארוכה ומפורטת, בהשפעה של כלבים על שבילי הטיול באחד הפארקים בבוזמן השכנה. מסתבר שהכלבים, רחמנא ליצלן, נוטים לרדת מהשביל ולרמוס את הצמחיה המקומית. כתבה אחרת באותה מהדורה עסקה בשערוריה של ממש: פריצה לחנות! חנות נפרצה פה באחת העיירות המקומיות ונגנבה סחורה בשווי כמה אלפי דולרים. בעל החנות ההמום תיאר את הגילוי הטראומטי בבוקר ואת שפע התמיכה שקיבל במהלך היום מתושבים בעיירה שהציעו לעזור ולתרום כסף לכיסוי הנזק. נראה כי יתקיים בקרוב אירוע התרמה כדי לעזור לו. אכן, מראות קשים במונטנה, יונית.

אגב, שלא תחשבו שאנחנו רק מתחרדנים ורואים טלביזיה, אנחנו משתדלים מאד לגוון בטיולים מקומיים. אנחנו במרחק 18 מייל מגבול פארק ילוסטון, ובערך מרחק שעה נסיעה מהכניסה לפארק בווסט ילוסטון. כבר פעמיים היינו בפארק ועוד היד נטויה ועל כך בפוסטים נפרדים. היום למשל, עוד מעט אסיים פה וניסע לבוזמן לסידורים וקניות. בוזמן היא העיר הגדולה (קטנה יותר מפרדס-חנה) הקרובה (רק שעה נסיעה). אסיים עם גלריית תמונות מגוונות מהטיולים הרגליים של צחי באיזור ביג סקיי עד כה ואנסה לכתוב עוד פוסט או שניים לכסות את הטיולים שעשינו עד עכשיו בעשרת הימים האחרונים.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. עמוס

    קראנו כל מילה. סוף דב – הבל דב. העיקר שאתם לא אכולים.
    חזרנו ביום שישי בערב מאיסלנד – אי בהתהוות . כל שנה התפרצויות געשיות אדירות . משטחי לבה ללא סוף . אלפי פליטות של גייזרים ועמודי אדים כאילו מליוםן לוויתנים נושמים מתחת לפני הקרקע.. ראינו מקרוב כעשרים לוויתנים והמון כלבע ים .
    מיקה מתבגרת מיום ליום. גזר בסדר.חאורן הרג צפע גדול על סף חדרם.מדבר שכולו 4 תנועות

  2. סבא שלמה וסבתא אריקה

    מאת סבא שלמה וסבתא אריקה‏:
    28 ביולי 2013 בשעה 15:17
    אך אך אין כמו הקרירות של מונטנה בחום יולי אוגוסט
    ממש גלידה מונטנה!!!
    תהנו כולכם !!
    ואנחנו גם נהנים מעט איתכם!!
    נישוקים וחיבוקים מסבתא אריקה וסבא שלמה

  3. סבתא חגית

    כיף לכם אני כבר שוכנעתי ומתפתה להיות איתכם, ענין החדשות קסם לי וגם כל השאר,
    אבל תמיד אומרים אין כמו בבית אז בינתיים אני כאן

התגובות נעולות.