יום 50 – מינסוטה

אחרי יום מהנה בדולות' החלטנו להמשיך צפונה, וכן לכלול בטיול שלנו את פארק לאומי וויאג'רס הנמצא בצפון מינסוטה. בחרנו לא להפרד עדיין מלייק סופריור, אלא לבחור במסלול ארוך יותר אל הפארק, העובר בכביש נופי  החוף הצפוני, המוגדר ככביש בדרגת All American Road.

התכנית היתה לבקר בפארק מדינה מפלי גוסברי ואחר כך בפארק מדינה טטגוץ' ורק אז לפנות לצפון-מערב בכיוון פארק וויאג'רס. אחרי קניות של בוקר, הגענו רק לקראת הצהריים למפלי גוסברי. פארקי המדינה במינסוטה חביבים מאד. הם מטופחים ובנויים היטב ואין דמי כניסה אליהם. יש במדינה גם מערך של שבילי הליכה המתוחזקים על ידי המדינה ופארקי מדינה רבים מתחברים לשבילים כאלו.

בגוסברי פולס פארק מצאנו מרכז מבקרים יפה, ריינג'רים מקומיים ומסלול סלול ונוח אל המפלים. המפלים יפים מאד ויש להם שני מפלסים נפרדים. בשתי ה"קומות" יש איזורים רדודים יחסית ואנשים נכנסים למים. הילדים ביקשו אז הבאנו את בגדי הים שלהם מהאוטו ונתנו להם לשחק במים ולנסות לשחות בבריכות. גם כאן המים בצבע נחושת בגלל המינרלים של הסלעים באיזור.

בזמן שצחי השגיח על הילדים, אני לקחתי את המצלמה ויצאתי לטיול קצר בשביל המוליך לאגם סופריור. נחמד היה להיות בטיול לבד לשם שינוי, הטרייל לא היה קשה או ארוך מדי והיה מעניין להגיע לחוף האגם.

עד שעזבנו את הפארק השעה כבר היתה ארבע אחר הצהריים והחלטנו לוותר על עצירה בפארק טטגוץ', למרות שעברנו לידו. פשוט נסענו במשך כחמש שעות בכבישי צפון מינסוטה הנידחים יחסית עד שהגענו לעיירה אור שם עצרנו ללילה במוטל מקומי.