ימים 43-44 – טורונטו

למחרת ה-4 ביולי, נסענו לטורונטו. כזכור, בלילה הקודם לנו בעיירה קולברוק במדינת ניו המפשייר, קרוב מאד לגבול עם קנדה. היעד הבא שלנו היה טורונטו, שם רצינו לבקר משפחה. ה-GPS הראה שיש לנו כמעט תשע שעות נהיגה עד טורונטו. בכל זאת, אחרי הזיקוקים של אתמול בלילה, לא הלכנו לישון מוקדם מדי, לא קמנו מוקדם מדי בבוקר, ובסופו של דבר, יצאנו לדרך רק בשעה תשע בבוקר. 

תוך חצי שעה הגענו למעבר הגבול עם קנדה. שוטר קנדי חביב בעל מבטא צרפתי בדק את הדרכונים שלנו, החזיר אותם כעבור חמש דקות והכניס אותנו לקנדה, אל מחוז קוויבק. זהו, מכאן נסענו, ונסענו ונסענו… עצרנו בסופרמרקט בצד הקנדי להצטיידות בירקות ואוכל טרי. אכן, דיברו כמעט רק צרפתית שם. העצירה הבאה היתה באיזור אלף האיים, בוולמארט המקומי, לקנייה של סרטים ושקע חשמלי לרכב, לטעון את הלפטופים. כמעט כל הנסיעה היתה על כביש 401, הכביש המהיר שמחבר בין קוויבק סיטי לטורונטו. בדרך הספקנו לראות את מונטריאול, אבל לא עצרנו בה. הצלחנו להגיע לטורונטו בשעה שבע, סה"כ עשר שעות על הכביש, מתוכן אכן כתשע שעות נהיגה (כולן שלי, אגב). 
הגענו בשמחה אל הבית של חיה ומוטי, לאווירה של בית ויותר מזה, של משפחה. מוטי הכין לנו ארוחת ערב מושקעת, בטעמים ישראליים, ואת הערב העברנו בשיחות אל תוך הלילה.

היום ה-44 – טורונטו
יום רגוע ומהנה בטורונטו, שעיקרו אישי ומשפחתי: ביקור בחדר הכושר עם חיה על הבוקר, צהריים על הגריל בחצר, ביקור של אחר הצהריים במוזיאון המדע של טורונטו ובערב, סיור רכוב בטורונטו וארוחת ערב במסעדה בעיר עם מוטי וחיה.

מבחינה "תיירותית", אין לנו הרבה מה לתרום בתחום טורונטו. העיר נראית מאד נעימה כעיר ומוזיאון המדע שלה נראה כמו כל מוזיאון מדע טוב בעיר גדולה. הביקור במוזיאון המדע היה חביב. יש לנו קושי מסויים באופן כללי בטיול, עם תחושת דה ז'ה וו במקומות כגון אלו. בסופו של דבר, כל מוזיאוני המדע הטובים דומים למדי…
כשנכנסנו, ניגשה אלינו גברת ונתנה לנו שני כרטיסים חינם לאיימאקס שהם קנו ולא יכלו לנצל. כך הבנים נכנסו לסרט, וצחי ואני נהננו מחצי שעה של קפה ומאפה בשקט. אחר כך התמקדנו בתערוכת משחקי מחשב שהתקיימה במוזיאון. את אותה תערוכה עצמה ראינו כבר במוזיאון המדע בפורטלנד לפני כשנתיים. מדהים איך העבירו בדיוק את אותו המתחם, כולל כל המחשבים והמוצגים. לילדים זה לא הפריע, כי מה אכפת להם שוב לבקר בארקייד משחקי מחשב גדול וחינמי. הם וצחי בילו כשעתיים בין המשחקים השונים, בעוד אני מנסה לא להרדם לגמרי על הספסל ליד, אלא רק לנמנם באלגנטיות (הצלחתי לנמנם, אבל נכשלתי בעניין האלגנטיות…)
ביקור בקפיטריה הזכיר לנו את הפרשי המחירים בין קנדה לארה"ב. כאן המחירים היו בערך כמו בישראל. עברנו לחלק במוזיאון של הדגמות והפעלות, מה שקרוי שם "משחקיית מדע", והילדים נהנו לעבור ממוצג למוצג, לעשות רעש ובלאגן, עד שעת הסגירה.
בערב, אחרי שהכנו לילדים לאכול והשארנו אותם עם הדודנים הצעירים והבוגרים יותר, יצאנו לבילוי של גדולים בעיר. צ'ופר נדיר בטיול מסוג זה, בו לרוב אנחנו צמודים לילדים. מסתבר שבטורונטו יש פעמיים בשנה מעין פסטיבל אוכל, בו מסעדות רבות מציעות תפריטים מוזלים. בקיץ קוראים לזה summerlicious ובחורף winterlicious. הגענו בדיוק לסאמרלישס, ועוד בשבת בערב, כך שהרחובות המו אנשים והמסעדות היו מלאות למדי. הצטרפנו לחגיגה, ונהננו מארוחת ערב בת כמה מנות במסגרת תפריט הסאמרלישס. בסך הכל, הביקור שלנו בטורונטו היה מאד מאד מעניין ומהנה, אבל מסיבות משפחתיות אישיות.

כמה תמונות ממוזיאון המדע –

 

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. עמוס

    יום הולדת שמח לענת .מה כאן ? כאנדה ? עמדתם בתור בתורונטו ?
    10 שאלות בזק . התשובות בסוף.
    1. גם הוא אבר בגוף
    2.זאת אליזבט טילור במילה עיברית אחת
    3מה רבו מעשיך ד , כולם בחכמה עשית . איזו ציפור מסתתרת פה ?
    4 כלי נשק ממלחמת השחרור . ר"ת של מנהיג ציוני דגול.
    5.אות שנכתבת בשתי זויות שוות
    6הכי הרבה מילים במשפט בן 8 אותיות .
    7.בעברית :אי סדר בשלטון. באנגלית : להרוג בקור רוח
    8מה מבטא ה ס בשפרהס .
    9.להגיד במילים
    10.יצור ששמו מבטא את גודלו
    התשובות : 1 בזה בנימין זאב הרצל
    2. 4 מה רע לו פה ?
    3.

  2. סבתא חגית

    נהדר הנה זה הגיע

התגובות נעולות.