היום ה-30 – פסטיבל פנטזיה בקונטיקט

את פסטיבל הרנסאנס והפנטזיה מצאתי באחד מאתרי התיירות של קונטיקט שמציגים גם פסטיבלים ואירועים, מספר חודשים לפני הנסיעה. התכנון שלנו לתיירות באיזור כלל בעיקר את הפסטיבל הזה, ואולי גם ביקור באוניברסיטת ייל הסמוכה.
ראיתי בעבר תכנית טלביזיה על פסטיבל דומה וזו היתה הסיבה לכך שרציתי לבקר בו, ואכן לא התאכזבתי. מדובר בפסטיבל שכולו מוקדש לעולמות בדיוניים בסגנון "שר הטבעות". המשתתפים מגלמים בו דמויות ויש סיפור עלילה שמניע את הפסטיבל ומוצג בתוכו וכחלק ממנו. במקרה שלנו, ברית קוליין של בני האדם, האלפים והגובלינים, שרויה היתה בעימות עם הברית הצפונית של הגמדים ומעין יצורים דמויי חיות. האורקים, אם אתם תוהים, נכחדו כמעט לחלוטין. האחרון מבני מינם חבר לברית קוליין וקודם לדרגת גנרל. בעזרת מפקד המשמר האמיץ ושלל החברים בברית, הוא מגן על מלכת הברית האצילה, אלפית בעצמה. יש עוד הרבה פרטים לסיפור שלא אמשיך להרחיב בהם. מדובר בעלילה סבוכה ומורכבת שלא התחילה בפסטיבל הזה אלא בזה שקדם לו בשנה הקודמת. בנקודה אליה הצטרפנו, השנה, עמדנו על סף חתימת ברית היסטורית בין הצדדים.

את כל זה אפשר היה לקרוא מראש באתר הפסטיבל, או פשוט להבין מהקטעים המומחזים שהתקיימו לאורך היום בנקודות שונות באיזור הפסטיבל. המשתתפים בפסטיבל המגלמים את התפקידים השונים שקועים לחלוטין בתוך התפקיד ו"חיים" אותו במהלך כל היום. הם מנסים לגייס חברים בבריתות השונות מבין באי הפסטיבל. רון ודן גויסו תוך כמה דקות לברית קוליין על ידי מפקד המשמר בכבודו ובעצמו, קיבלו סיכות מיוחדות והדרכה להיות קשובים לפקודותיו ולהגיע בריצה במקרה שהוא קורא לשומרים.

האווירה בפסטיבל היתה מקסימה. רוב האנשים באירוע היו בתלבושות ותחפושות מותאמות לעלילה. דן מאד ביקש, אז קנינו לו מעין חולצה "אלפית" כדי להכנס לאווירה. הוא מאד רצה לקנות אוזניים של אלף, כמו שהיו לכל האלפים (והגובלינים) באיזור. למרבה הצער, מי שלא היה אלף הציע שנשאל אלפים, וכל אלף ששאלנו התפלא למשמע השאלה והודיע לנו בשיא הרצינות שעם אוזניים כאלו הוא נולד. מדובר בגנטיקה ותו לא. גובלין אחד, אחרי שגמר להעלב מכך שחשבנו שהוא אלף, הציע שאולי נחפש קוסם שיהפוך את דן לאלף. כשדיברנו עם האלפית השלישית, ניגש אלינו מלך האלפים בכבודו ובעצמו, מה אתם יודעים. אצילי ועטור כתר מענפים הוא הקשיב לדן בקשב רב, הודה לו על רצונו להפוך לאלף והסביר שהאוזניים זה לא מה שמשנה, אלא ההתנהגות והאופי.

כמו שאתם מבינים, מדובר באנשים בכל הגילאים (לא ילדים), שלוקחים מאד ברצינות את משחק התפקידים הזה. לאורך היום התקדמה העלילה העיקרית בפסטיבל, כשאנחנו עוקבים בשקיקה אחרי הסצנות השונות. הפוליטיקה המקומית היתה סבוכה לא פחות מזו של המזרח התיכון. במעמד טקס חתימת חוזה השלום התגלה ניסיון התנקשות במלכת ברית קוליין (שלנו!) והטקס התפוצץ באיומי מלחמה. במועצת המלחמה שהתקיימה בנפרד, בה דן כמעט לקח חלק מרוב התלהבות, החליטה המלכה ברוב חוכמתה להמנע ממלחמה מיותרת ולהציע שוב שלום. למרות הפיתוי לנקום את רצח המלך בשנה הקודמת, היא החליטה להסתפק במלחמת הגנה בלבד, ללא מתקפת מנע, כמו שהציעו היועצים השונים, ולהוכיח לאנשי הברית שמולנו שפנינו באמת לשלום ושהמנהיג שלהם מוליך אותם שולל. כל הענייין מאד הטריד את דן שניגש אחרי המערכה הזו ושטח את דאגותיו בפני מפקד המשמר ומלך האלפים (בעל ברית שלנו).

בין לבין הפסטיבל הציע שפע דוכנים והופעות בידור. הדוכנים כללו תלבושות ואביזרים, חרבות וכלי נשק, נפח שהדגים את אומנותו, שלל שיקויים, קמעות ואביזרים קסומים וכמובן, דוכני מזון בדגש על בשר ותפוחי אדמה (כלומר, נקניקיות וצ'יפס). ההופעות לאורך היום היו מצויינות ובידרו אותנו בין הסצנות בעלילה הראשית. היו שתי קבוצות של מופעים היתוליים ברוח הפסטיבל, שסיפקו כשעתיים, בהפסקות, של בידור משובח, שילוב של סלפסטיק אבירים ופרודיות על מלחמת הכוכבים למשל. בזירות אחרות התקיימו מופעי נגינה בכלי נגינה מיוחדים, ריקודי בטן, בליעת אש, שיעורים בלחימה בחרב והדגמות של קרבות בין דמויות שונות.

הילדים היו פשוט מרותקים וגם כשאנחנו התעייפנו סירבו בתוקף לעזור את הפסטיבל עד שנגמר כל סיפור המעשה, ועוד קצת אחרי. דן במיוחד התחבר כולו לעלילה וחיכה בקוצר רוח שמפקד המשמר יקרא להם לעזרה (מה שלא קרה במהלך ההופעה, וטוב שכך, בהתחשב בכמות הלחימה בחרבות אמיתיות שהתבצעה בשטח). היה לנו יום קסום, תרתי משמע והנה כמה תמונות להמחשה –

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אסתי

    נשמע ונראה נפלא! הלוואי שיהיה גם אצלנו…

  2. Steve

    ! The boys look totally involved, lol. What a terrific experience

התגובות נעולות.