יום 27 – מוירג'יניה לפנסילבניה

והנה קורותינו ביום ה-27 לטיול, בו עזבנו את וירג'יניה ונסענו למדינת פנסילבניה. יום זה היה יום רביעי, ה-19 ביוני.
עזבנו בבוקר את פארק שננדואה ונסענו אל עבר פנסילבניה. בדרך עברנו במשולש המדינות וירג'יניה, ווסט וירג'יניה ומרילנד, שם שוכנת העיירת ההיסטורית הארפרס פרי. במקום זה מצטלבים נהרות השננדואה והפוטומק, מה שהפך אותה לנקודה אסטרטגית הן מבחינה כלכלית והן צבאית (במהלך מלחמת האזרחים). מנקודת חציה במעבורת, התפתחה במקום עיירה משגשגת של תעשיות ומסחר, ובפרט תעשיית נשק מפותחת. הקרבה לנהרות גבתה מחיר כבד בדמות שטפונות קשים בתחילת המאה ה-20 והרפרס פרי ננטשה. כיום מדובר בפארק היסטורי לאומי בו מוצגים שרידי חפירות במקום, שחזורים ועוד.
הגענו לפארק בצהריים וגילינו שהכניסה לאיזור ההיסטורי היא באמצעות שאטל. חנינו ועלינו על השאטל. בעיירה עצמה בילינו כשעתיים, כולל טיפוס לבית הקברות שבפסגת הגבעה, סיורים ברחובות, ובעיקר עבודה על חוברת הג'וניור ריינג'ר. לא הספקנו להכנס למוזיאונים הרבים שבעיירה מפאת קוצר הזמן וקוצר הסבלנות. מי שחובב היסטוריה של התקופה יכול בקלות לבלות יום שלם בעיירה.
בארבע וחצי חזרנו לרכב שלנו ופנינו לכיוון פנסילבניה. בפנסילבניה חיכו לנו בני משפחת מגלותין המורחבת – משפחה מקומית השייכת לקבוצה הדתית המכונה ברת'רן. מדובר בזרם האנאבפטיסטי, אליו משתייכים גם המנונייטים והאמיש. הברת'רן לא מחרימים את הטכנולוגיה המודרנית, אבל בהחלט מנהלים אורח חיים דתי אופייני לחלק הזה של פנסילבניה, הכולל לבוש מסורתי – כיסויי ראש לנשים ומכנסיים שחורים וחולצות לבנות לגברים.
בילינו ערב מרתק בחברת בני המשפחה. זכינו לביקור מודרך מפורט בחצר/חווה שלהם. רון עזר לג'רושה לחלוב את העיזים ואנחנו קיבלנו הדרכה בגן הירק הענק, המספק את מרבית צרכי הירק של המשפחה. בני משפחה מורחבת הגיעו וארוחת הערב היתה מעין בר-בי-קיו בחצר, בדגש על המבורגרים ושלל תוספות וסלטים. אחרי הארוחה, שלוותה כמובן בהמון שיחות, נכנסנו פנימה ובילינו את שאר הערב בשירת מזמורים דתיים, כשאחת מבנות המשפחה מלווה את כולנו בפסנתר.
הנה כמה תמונות מהרפרס פרי. תמונות מהביקור אצל משפחת מגלותין לא אפרסם בבלוג – אלה ישארו באלבומים שלנו, מפאת צנעת המשפחה.