כל כך הרבה תכנון, כל כך מעט זמן

לא כתבתי כלום מאז הפוסט הקודם. לא כי לא קורה כלום. להיפך, מדי יום אני יושבת לעבוד על תכנית הטיול, ולו לחצי שעה של קריאת סיכומי טיולים. לחוץ הפעם. מאד. הטיול בעוד פחות מחצי שנה, תאריכי יציאה וחזרה יש (כלומר, כרטיסים קנינו), ואני צריכה לתכנן ארבעה חודשים בדרכים, כמעט בהתראה של מהיום להיום, או לפחות ככה זה מרגיש.

את הטיול הקודם תכננתי במהלך כשנה וחצי. לאט לאט, עם המון תשומת לב לפרטים. הפעם אנחנו אמנם מנוסים ומיומנים בהלכות ארה"ב וקנדה, ובכל זאת, יש המון איזורים חדשים שצריך לתכנן בהם מסלול, תכנים לכל יום, לינות בסוף היום, מפגשים עם אנשים ועוד ועוד. ולא, לא מדובר בהצמדות לתכנית מפורטת, אלא בתכנון מפורט שמטרתו לאפשר גמישות בשטח, מתוך הכרת האיזורים השונים.

ועל כל זה נוספה אלסקה. אמרתי שאת ארה"ב ואת קנדה אנחנו כבר מכירים, אבל אלסקה היא לא בדיוק ארה"ב. טכנית, מדינה אחת מתוך חמישים. מעשית, איזור גיאוגרפי נפרד, עם אקלים משלו, נופים שונים, בעלי חיים אחרים ותרבות אנושית שונה. הרבה דברים שתקפים לארה"ב, לא תקפים לאלסקה, והיא דורשת הרבה שיעורי בית. זהו גם יעד יקר יחסית. יוקר המחיה באלסקה גבוה יותר מאשר בשאר המדינות בדרום היבשת ועל זה נוספות מגוון האטרקציות היחודיות לאיזור: שלל טיסות וטיולי שיט שרק באמצעותם אפשר להגיע לחלק מפינות החמד של המדינה.

אז זהו. אני מבטיחה עוד פוסטים וגם תיאור מפורט יותר של המסלול המתוכנן בהמשך. בינתיים, שימו לב לעמודים שנוספים לבלוג, ובעיקר תחת הפריט החדש בתפריט: אלסקה.

 

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. רון

    פארקים לאומיים כמו ילוסטון grand canyon ו- zion park הם חובה לדעתי. בנוסף, מומלץ להשתמש בסים אמריקאי וכך להיות מחובר בקלות מכל מקום ל-waze, לאימיילים ולאפליקציות המציגות אטרקציות מקומיות וכו.

    1. ענת

      רון, ממליצה לך להתעמק קצת בבלוג ולראות שכבר טיילנו בפארקים האלו ורבים וטובים אחרים 🙂 מסכימה לגבי סים אמריקאי, רק מחקתי את הקישור כדי להמנע מחשש לחשד של ספאם.

  2. ענת

    אכן מתמקדת באלסקה לפי שעה. הצצתי כבר במיין, וגם לשאר האיזורים בהם טרם ביקרנו אהיה חייבת לתת קצת תשומת לב. חייבים לדעת מראש מה יש במקום שנרצה לעשות כדי לתכנן מסלול. אני מסתייעת המון בפורומים של למטייל ושל טריפ אדוויזר וזו עזרה עצומה.
    אסתי, אני בטוחה שגם את מתעמקת בימים אלו בתכנונים לקיץ! אני באמת צריכה תזכורות להנות מהתכנון למרות הלחץ!

  3. אסתי

    אני בכלל יוצאת לטיולים רק כדי שאוכל לפני כן לתכנן אותם במשך חודשים…
    (טוב, לא רק בשביל זה, אבל זה בהחלט חלק גדול מהכיף).
    מכירה את הצורך לעבור על אפשרויות הטיולים ומקומות הלינה, ומקווה שלחץ הזמן לא מונע ממך ליהנות גם מהתכנון.

  4. ליאורה

    הייתי מציעה שתתמקדי באלסקה
    כי כמו שרשמת את ארה״ב וקנדה אתם כבר מכירים
    כך שיש לך מושג לגבי העלויות שם
    תודי שזה כיף לתכנן את הטיול!
    אני בכל מקרה מאוד אוהבת לתכנן טיול

התגובות נעולות.