יום 162 – סן פרנסיסקו ואלקטרז

על דיווח היום הקודם אני מדלגת מפאת חוסר עניין לציבור. יצאנו למרכז קניות כלשהו באיזור, לחפש נעלי ריצה ועוד אי אלו פריטים. אחרי גלידה בבסקין אנד רובינס, חזרנו לחדר למנוחה וסידורים.

את היום ה-162, יום ראשון, ה-23 באוקטובר, החלטנו להקדיש לביקור אחרון בסן פרנסיסקו ולייחד אותו למקום הנחשב לאטרקציה תיירותית מספר אחת בעיר – אלקטרז. התלבטתי לפני הטיול אם הביקור בכלא מתאים לטיול משפחתי, אבל החלטנו שלכל היותר ניתן דגשים שונים. העובדה שמדובר בחלק מפארק לאומי שאפשר לעשות בו גם ג'וניור ריינג'ר הכריעה את הכף.

כרטיסים הזמנו באינטרנט יומיים קודם לכן. נסענו העירה וחנינו בחניון ליד המזחים, קצת דרומית למרקט סטריט. בדיעבד, מדובר היה במקום חניה דרומי מדי והיינו צריכים ללכת ברגל כשני קילומטר עד מזח 33 ממנו יוצאת ההפלגה. לטובת מי שקורא ומתכנן – בסופי שבוע החניה באיזורים הללו זולה וזמינה. יכולנו באותה המידה לחנות קרוב למזח 33 ולשלם רק $10 לכל היום. לא נורא, בדרך ראינו כמה דברים נחמדים מאד, כמו דלעת ענקית שהוצבה בבית קפה, דוכן לציור על דלעות (חינם) ומעין מתחם עם חיות חווה.

אל נקודת היציאה הגענו בזמן, אספנו את הכרטיסים ועלינו על הספינה. הפלגה קצרה של כעשר דקות וירדנו אל האי אלקטרז. אספנו חוברות ג'וניור ריינג'ר וטיפסנו במעלה השביל אל מבנה הכלא, כשאנחנו שמים לב בדרך לפרטים שונים עליהם נשאלנו בחוברת.

בבניין הכלא קיבלנו את הציוד לסיור הקולי והתחלנו להסתובב במבנה כשאנו עוקבים אחרי ההוראות. אני האזנתי ותרגמתי לבנים שגילו סקרנות רבה ודרשו לדעת הכל. הסיור ארך זמן רב, כיוון שאחרי כל קטע עצרתי ותרגמתי. בסך הכל, לא היה מפחיד, ובהחלט היה מעניין עבורם. בתום הסיור, ירדנו בחזרה למעגן, קיבלנו תגי ג'וניור ריינג'ר והפלגנו בחזרה אל החופש.

בדרך חזרה אל החניון, עברנו במאהל המחאה המקומי. מפגינים בעד צדק חברתי יצא לנו לראות כמעט בכל עיירה בקליפורניה בשבועיים האחרונים, אבל כאן היה מאהל של ממש, שוקק חיים, עם אנשים שעומדים ונואמים. בצד עמדו צמד שוטרים משועממים ששמחו להצטלם עם הילדים.

זהו, שבנו למלון, עייפים אך מרוצים. זה היה היום ה"תיירותי האחרון שלנו בארה"ב…. והנה התמונות –

לפוסט הזה יש 2 תגובות

1. ענת

איזה כיף לכם!
    מאחר ואתם בטיול ארוך, אני מצטרפת להמלצה ללון מחוץ לעיר. כן, זה "אוכל" ארבעים דקות בתחילת היום ובסופו, אבל כפי שציינת, לינה בתוך העיר מתחילה ממאה וחמישים דולר ללילה.
    אנחנו לנו במוטל 6 שליד שדה התעופה. החדרים גדולים ומרווחים ולנו המלון התאים מאד (כשבעים דולר ללילה).
    חשוב לברר מראש באיזה חניה תשתמשו. באיזורים מסוימים כדאי להחליט מראש על חניון, להגיע מוקדם בבוקר ולקבל תעריף יומי early bird מוזל, לטייל בעיר ואז בערב לנסוע חזרה.
    אני לא יודעת מה המסלול שלכם, אבל כיוון שציינת חמישה לילות ורק ארבעה ימים בעיר, יכול להיות שבסוף היום האחרון כבר תצאו מהעיר לכיוון המשך המסלול.

למי שנוסע לטיול קצר ויש לו רק יום או יומיים בעיר, יכול להיות שעדיף להשקיע עוד מאה דולר ללילה וללון בתוך העיר.

2. אילנית

הי ענת. אנחנו נוסעים עוד 3 חודשים למערב ואני נעזרת המון בבלוג המקסים שלך! כל הכבוד על השיתוף המלמד.
    בתי המלון בסן פרנסיסקו יקרים מאוד והמליצו לי לישון ליד שדה התעופה: אנחנו נהיה בסן פרנסיסקו 3 או 4 ימים, 5 לילות.
    האם מנסיונך זה אפשרי או שיבזבז לי זמן יקר הכניסה/יציאה מהעיר? אנחנו עם רכב שכור.