ימים 159-160 כביש 1 צפונית לסן פרנסיסקו

ב-20 באוקטובר, חמישה ימים לפני מועד הטיסה הביתה, התחלנו לעשות את הדרך בחזרה לסן פרנסיסקו. רציתי מאד לנסוע בכביש 1 בקטע הצפוני שלו, ולשם כיוונו את ה-GPS. תחילת דרכנו היתה עדיין על ה-101, נופי ויפה בדרכו שלו בקטע זה של הכביש. עם סיום הטיול לנגד עינינו, ידענו שאנחנו צריכים גם להתמקד באופן כללי בשופינג, בין אם בדרך או באיזור המפרץ. נו, אז בדרך. עצרנו בעיירה Eureka, לארוחת צהריים עצלה ואיטית ואז גילינו את איזור הקניות המקומי וכמובן, התעכבנו לכמה שעות טובות. היה במקום סניף של Ross for Less, סניף של Kohl's ושל Payless Shoes ובכולם ביקרתי לעומק, כמו גם בעוד אי אלו חנויות. בקיצור, עד שיצאנו כבר הגענו לשעות אחר הצהריים המוקדמות והיינו עדיין בכביש 101.

לא ויתרנו, והמשכנו בדרכנו לפורט ברג (Fort Bragg) שנמצאת על כביש 1. קטע הכביש שמתחיל בהתפצלות מה-101 ומגיע עד החוף סיפק לי שעה של נהיגה מאתגרת וכיפית, כשהוא מתפתל בחדות בתוך יער. היה שווה להתעקש להגיע עד החוף, כי כשיצאנו מהיער חיכה לנו החוף עם שקיעה מרהיבה ביופיה. המשכנו בנהיגה עד פורט ברג, שם עצרנו בבסט ווסטרן הקרוב. המחירים באיזור הפתיעו אותי קצת, שלושה מלונות שהתקשרנו אליהם ביקשו כולם $90, שהיה נראה לי מעט גבוה לעונה. נשארנו בבסט ווסטרן ולא מאד נהננו מאד. השירות היה איטי להחריד ותקלות במחשב האריכו את זמן הצ'ק אין לכארבעים דקות מיותרות. לזה נוספו בעיות בחדר, החלפת חדר אחת ועוד דברים קטנים וקצת מעצבנים.  נו, לפחות רק ללילה.

למחרת, המשכנו בנסיעה לאורך כביש 1. עצרנו בעיירה מנדוסינו, שהתגלתה כקטנת מימדים, אבל משקפת רוח קליפורנית ניו-אייג'ית. מצאנו שם חנות צעצועים מקסימה, עם צעצועים בניחוח של פעם ושוב קנינו קצת מתנות לאלו שנשארו בבית. טיילנו קצת ברחוב הראשי וביקרנו בשוק(ון) האיכרים ואז המשכנו בדרך.

הכביש מפותל והנסיעה בו איטית למדי. הנופים אכן יפים ומזכירים מאד את אלו שבחלקו הדרומי יותר של הכביש. באחד החופים עצרנו וירדנו בשביל אל החוף, כדי לראות שוב את המים מקרוב, אולי בפעם האחרונה בטיול…

אחרי כמה שעות נסיעה, שאלנו בעצתו של הג'י.פי.אס. והסתבר שאם נמשיך בכביש 1 עד סן פרנסיסקו עצמה, מדובר בכחמש שעות נהיגה נוספות. האלטרנטיבה היתה לפנות מזרחה בבודגה ביי ולהתחבר שוב לכביש 101 וזה מה שבחרנו לעשות. כך הגענו לסן פרנסיסקו לפני החשיכה, חצינו בפעם האחרונה את גשר שער הזהב והתקדמנו לעבר המלון ליד שדה התעופה, שם בילינו את הלילות הנותרים עד לטיסה.