יום 155 – עוד דלעות ועוד רדוודס

ממשיכה בהשלמות סיכומים. רק עוד קצת יותר מ-24 שעות לסיום הטיול… היום יוקדש לאריזות וקניות, אבל אנסה בבוקר להשלים עוד כמה פוסטים כאן.

אז הנה סיכום היום של ה-16 באוקטובר –

אחד הדברים שקיוויתי לעשות היה למצוא חלקת דלעת הגונה עם מבוך תירס. מדובר בבילוי אמריקני מסורתי בעונה זו, בו מגיעים לחלקת דלעת מקושטת, בוחרים דלעת אחת או יותר הישר מהשדה (רובן כבר קטופות ובעיקר מונחות בשדה בשביל הקטע). יש אפילו pumpkin patches בתוך ערים, שם מדובר פחות בשדה ויותר במכירת דלעות. האווירה, כמובן, מאד ברוח חג ההלואין (ליל כל הקדושים), עם התפאורה המתאימה, ובחלק מהחלקות יש גם מבוך תירס.

לשמחתי, הצלחתי לאתר באינטרנט חלקת דלעת מוצלחת וכפרית לא רחוק מארקטה בה לנו בלילה הקודם. כך יצאנו בבוקר לבילוי מיוחד ומהנה ב-Christie's Pumpkin Patch. היו לא מעט מבקרים, אבל היינו התיירים היחידים מחו"ל וכנראה שהיחידים שלא יצאו משם נושאים דלעות ענקיות. נסענו בעגלת חציר רתומה לטרקטור אל החלקה עצמה. צחי והבנים בילוי במבוך התירס ונהננו מאד מאד ואני יצאתי אל השדה וצילמתי המון המון תמונות של דלעות. הדלעות מגוונות מאד, מכל הצבעים, הגדלים, המינים והסוגים. קינחנו בקפה ועוגיות שיבולת שועל שהסבתא המקומית הכינה והמשכנו הלאה בנסיעה צפונה אל עבר פארק לאומי רדוודס.

הדרך, על כביש ה-101, אפילו יפה יותר מזו שנסענו בה אתמול. שילוב של חופי אוקיינוס ויערות רדוודס בכל מקום. פארק לאומי רדוודס, מורכב למעשה מארבעה פארקים, שהיו ונותרו גם סטייט פארקס. נסענו לבקר בדרומי שמביניהם, שכביש ה-101 עובר בו – Prairie Creek State Park.

כיוון שמדובר באיזור על חוף הים, היערות הרבה יותר לחים וערפיליים. יש משהו פראי ומיסתורי ביער שם, שאהבנו מאד מאד. בניגוד ליער שראינו בהמבולדט פארק, או אפילו בביג בייסין דרומית לסן פרנסיסקו, כאן מדובר באווירת יער גשם, עם שפע צמחייה ירוקה וענקית. שרכים ירוקים ענקיים מעניקים למקום תחושה פרה-היסטורית. לא פלא שצילמו כאן בפריירי קריק סצנות מפארק היורה.

בהמלצת הריינג'רים, הלכנו את מסלול ה-Lady Bird Johnson – לופ באורך כמייל, קל להליכה ומהמם ביופיו. העצים העצומים בגדלם מופיעים מתוך הערפל והכל שקט ומיסתורי. מדהים. רצינו ללכת גם במסלול ה-Fern Canyon, אבל הגשרים על ערוצי הנחלים שם כבר הוסרו (הם מונחים בחודשי הקיץ) והדרך אל המקום היתה דרך לא סלולה שנראתה קצת רטובה מדי בשבילנו, אז ויתרנו. בדרך אל תחילת הכביש עברנו באחו האלקים – עדר יפה של אלקים גדולים רבצו שם והעלו גירה.

סיימנו את הביקור בחלק זה של הפארק בנסיעה דרך הכביש הנופי, גם הוא כביש מקביל ל-101 הנקרא Newton B. Drury Scenic Parkway. אגב, יומיים אחר כך, הכביש נסגר לתנועה עקב עץ סקויה שנפל עליו…

את היום סיימנו בעיירה קרסנט סיטי במוטל ישן ומקסים שנקרא Curly Wood. המקום עשוי כולו מעץ סקויה יחיד, בין האחרונים שנכרתו באיזור, בשנות השישים. חדרים מקסימים, מרווחים, מעוצבים ברוח שנות החמישים והשישים בסגנון רטרו מדליק, עם פאנלים של עץ סקויה בכל מקום. אמנם בלי מקרר או מיקרוגל, אבל עם קשר אינטרנט מעולה ובמחיר של $65 ללילה. אהבנו כל כך, שנשארנו עוד ועוד…