יום 138 – לוס אלאמוס

לוס אלאמוס, העיר שלא היתה, משכנו של פרוייקט מנהטן לפיתוח פצצת האטום הראשונה, היתה מקום שרצינו מאד להגיע אליו. עכשיו, בשובנו אל ניו מקסיקו, החלטנו לנצל את הזמן בסנטה פה לגיחה ללוס אלאמוס, מרחק של פחות משעה נסיעה בנופיה היפים של צפון ניו מקסיקו.

סיירנו בעיר בעיקר במוזיאון ברדברי לאנרגיה גרעינית ובאיזור של לוס אלאמוס ההיסטורית, שם ביקרנו במוזיאון ההיסטוריה הקטן שסוקר את תולדות העיר מאז העדויות הראשונות לתרבות אנושית באיזור ועד לפרוייקט מנהטן.

קפצנו על אוטובוס עירוני חינמי וירדנו אחרי תחנה אחת כי הבחנו בשלט של שוק איכרים. ברוח ניו מקסיקו, עיקר התנובה היה פילפלי צ'ילי ססגוניים. קנינו לנו גבינת עיזים, פילפלים קלויים (לא חריפים!) ולחם והתפקנקנו ליד השוק, בזמן שהילדים שיחקו במגרש המשחקים ליד. הכל היה טעים, אבל יקר מאד.

בעקבות המלצות באינטרנט, חיפשנו וגם מצאנו את חנות העודפים של המעבדות האטומיות – החור השחור. המקום היה סגור. למזלנו, הגיע למקום ידיד של הבעלים, שהזמין אותנו פנימה אל החצר והראה לנו חלק מהציוד. לדבריו, המקום עומד בפני סגירה ועל כן ברוב הימים אי אפשר להכנס.

זהו. נהננו מאד בלוס אלאמוס. בין היתר ממזג האוויר המדהים והנוח (איזה שינוי אחרי טקסס וקרלסבד!) ומצבעי שלכת מדהימים שצבעו את הרחובות בצהוב ואדום. בדרך חזרה לסנטה פה, התחיל לטפטף לו גשם אפילו, מה שהוסיף לאווירה הסתווית ושכנע אותנו סופית לדרות את הסיור בסנטה פה עצמה לבוקר המחרת, ולחזור לחדר המלון הנעים והמרווח.

הנה כמה תמונות מהיום שלנו בלוס אלאמוס-

לפוסט הזה יש 2 תגובות

1. big_O

אילו תמונות מקסימות! אני לומדת כ"כ הרבה מהטיול הזה שלכם… תודה שוב על בלוג-המסע המשובח הזה!

1. ענת

תודה! גם אנחנו לומדים הרבה תוך כדי תנועה ואני נהנית לחלוק כאן. תודה על התגובה!