היום ה-121 – מערת ממות', קנטקי

אחרי ערב מהנה עם חברים, קמנו בבוקר היום ה-121 בלואיויל, קצת מאוחר, ואחרי התארגנות יצאנו לבסוף אל עבר היעד הבא: פארק לאומי מערת ממות' – Mammoth Cave National Park. כבר החלטנו שחובבי מערות גדולים אנחנו לא, אבל בכל זאת פארק לאומי, והזדמנות לקבל עוד סיכת ג'וניור ריינג'ר…

אחרי נסיעה של כשעה וחצי, הגענו אל הפארק בצהריים ונרשמנו לסיור של השעה 12. יש כמה סוגי סיורים ובהמלצת הריינג'ר בחרנו בבסיסי שביניהם שנקרא "הסיור ההיסטורי". כמעט באיחור קל (לאכול, לשתות, לעשות פיפי – תמיד מתעכבים… ופה נוסף גם עיכוב של חיטוי הנעליים שלנו, מאחר וביקרנו במערה אחרת בטיול), פגשנו את צמד הריינג'רים המדריכים בפתח המערה.

הריינג'ר הבכיר מבין השניים הדריך את הטיול, וניסה מאד להצחיק, לפעמים בהצלחה. הומור קצת מתוחכם ומוזר. בכלל, הדרכה מהמוזרות שראיתי עד היום בפארק לאומי. כך או כך, הוביל אותנו אל מחשכי המערה וסיפר לנו, בהמשכים, על ההיסטוריה של המערה ואיך גילו אותה בחלקים, חלקים. אין במערה נטיפים מיוחדים, לפחות לא בחלק בו ביקרנו, וגם אין גישה לנהר התת-קרקעי שבה בעונה זו. בתום הסיור, התפנינו לעבוד על חוברות הג'וניור ריינג'ר, קיבלנו סיכות ונפרדנו מהפארק לשלום.

את אחר הצהריים והערב העברנו בנסיעה לכיוון טנסי, דרך נופים מקסימים ויערות שהלכו ונעשו ירוקים ומגוונים יותר, רומזים לנו על מה שיחכה לנו ביעד הבא – הרי הסמוקיס.