היום ה-107 – דאונטאון סן פרנסיסקו

יום לפני הנסיעה של סבא וסבתא בחזרה לישראל, החלטנו להקדיש יום שלם לדאונטאון סן פרנסיסקו ולצ'יינה טאון. הגענו עם הרכב אל איזור גני ירבה בואנה, אל אותה החנייה בה השארנו את הרכב יומיים קודם לכן בביקורנו בקריית המוזיאונים. הפעם, יום עבודה, החניון מלא כמעט לגמרי, ואנחנו חונים בקומת הגג שלו.

יצאנו לכיוון מרקט סטריט, שם צעדנו עם ההמונים העסוקים לאורך הרחוב הרחב, עד לרחוב פאואל, שם עצרנו להסתכל בחשמלית מסתובבת ומשנה כיוון. היה תור גדול לנסיעה בקרונית, אז ויתרנו ועלינו במעלה הרחוב ברגל (אנחנו כבר זכינו לנסוע בה לפני כמה חודשים). עברנו ביוניון סקוור ומשם צעדנו לעבר צ'יינה טאון, שם הסתובבנו שעה ארוכה, מתרשמים מהחנויות הרבות. ברבות מהן, פריטים הנושאים את דיוקן היו"ר, מאו טסה-טונג. באחת החנויות, ראינו עבודות יפהפיות של פיסול בעלי דקל, כשהאמן היה שם בעצמו. הוא לא דיבר הרבה אנגלית, אבל חייך הרבה.

ארוחת צהריים, אכלנו בצ'יינה טאון, באחת מה"מסעדות" שמגישות מעין פאסט פוד סיני. במקום יש שלל מגשי נירוסטה עם מאכלים שונים, ואתה בוחר שניים או שלושה למעין צלחת מחולקת. נחמד, אם כי לא אוכל מדהים.

אחרי מנוחה קצרה, חזרנו לעבר מרקט סטריט ומשם לעבר בואנה ירבה. הפעם לא ביקרנו במוזיאון, אלא לקחנו את סבא וסבתא לבקר בגן השעשועים שהילדים "הכי אוהבים בסן פרנסיסקו". ישבנו ונהננו ממזג האוויר המושלם, בזמן שסבא והילדים שיחקו מחבואים.

זהו, לא נותר אלא להוסיף את התמונות –