היום ה-73 – קניון מאלין

לפני שנתאר את קניון מאלין המקסים, בו ביקרנו ב-26 ביולי, עדכון עיתי ממיקומנו היום, ה-1 באוגוסט.

סוף סוף אנחנו שוב בארה"ב! אחרי שבועיים וחצי בקנדה היפה, הקרה והיקרה, חצינו אתמול את הגבול ואחרי תשאול קצר מאד, התירו לנו האמריקנים לפלוש שוב לארץ הנוחה והמוכרת. חזרנו לעולם האוטוסטרדות הרחבות, החנויות הרבות והענקיות, המנות עתירות הקלוריות והנוחות המוכרת והחביבה שכוללת טלפונים וקשר אינטרנט חזק וטוב (מצרך נדיר בקנדה). כאן, עם אפשר סוף כל סוף להעלות תמונות ולעדכן את הבלוג, ואיתכם הסליחה על העיכובים!

אז נחזור אחורה אל היום ה-73 למסענו, בו קמנו בבוקר בבד אנד ברקפסט החביב שלנו בג'ספר ואחרי שעדכנתי את הבלוג (שם היה המקום היחיד עם אינטרנט מהיר), יצאנו לדרך לתור את קניון מאלין. תחילה חששתי שיהיה מדובר בתאום לקניון ג'ונסטון שבפארק באנף. לא ששם לא היה יפה, אבל אחד כזה בשבוע זה מספיק לי. לשמחתי, קניון מאלין התברר כקניון דרמטי בהרבה, עמוק ומפותל. המים שבו נובעים מנהר תת-קרקעי, שמתחיל באגם מאלין במרחק מה מהקניון. חלק מהמים מגיע בנהר עילי רגיל, אבל זרמים רבים מצטרפים אליו לאורך הקניון, כך שכמות המים עולה לאורך המסלול ומדי פעם רואים זרימות יפות ממש מהסלעים מעל הקניון.

לאורך המסלול יש שישה גשרים, וג'רי, בעלי הבד אנד ברקפסט, הדגיש שאנחנו חייבים להתחיל מהגשר הראשון. איכשהו הצלחנו להתברבר על ההתחלה, ובמקום ללכת במסלול הקניון, טיפסנו על מסלול אחר, שעובר ביער שמעל הקניון. רק אחרי כקילומטר, הבנו שכנראה אנחנו לא במקום הנכון וחזרנו, ובינתיים הרווחנו מסלול יער יפה, עם תצפית אל האיזור כולו. אחרי שהתחברנו בחזרה אל מסלול הקניון, הלכנו מהגשר השני עד החמישי ואז בחזרה עד הראשון, שנמצא – הפלא ופלא – קרוב לגשר השני… ואכן קל לפספס אותו אם חונים בקצה מגרש החניה ומצטרפים לשביל רק בגשר השני. נהננו מאד מהמסלול, והפעם הלכנו כולנו בניחותא, באווירה משפחתית נפלאה ורגועה.

אחרי הסיור הרגלי המשכנו ברכב אל עבר אגם מאלין. הדרך עברה לצד אגם מדיסין, שם פגשנו כמה עיזי הרים שניגשו עד למכוניות והצטלמו בשמחה. הצצנו באגם מאלין, בעיקר מהרכב, וחזרנו לג'ספר לחדרנו הקט. ואחרי כל הטקסט, הנה התמונות.