גבירותי ורבותי – מהפך!

טוב, לפחות מהפכון. לא שינינו את היעד והטיול עדיין בתוקף, אבל – והבטן מפרפרת לי תוך כדי שאני מקלידה – הארכנו את הטיול בחודש וחצי! סיימתי לשנות את הכרטיסים ומועד החזרה שלנו התרחק לסוף אוקטובר 2011!

אחרי הרבה התלבטויות, ובלי שהגענו למסקנה גורפת, החלטנו להמר וללכת על טיול אפילו יותר ארוך. לא אשתף בכל הלבטים, כי הם כוללים גם את ענייני הפיננסים הפרטיים שלנו, וגם סוגיות אישיות אחרות, אבל בהחלט אחת ההתלבטויות היתה לגבי אורך הטיול. אם שלושה וחצי חודשים נראה מפחיד, מה נעשה עם חמישה? כלומר, לא שיש לי בעיה לצקת תוכן במסגרת זמנים ארוכה יותר, אבל מה עם הגעגועים הביתה אל המשפחה היקרה? מה עם החתולים שנשארים מאחור? ומה אם פשוט ימאס לנו?

בקיצור – פאניקה קלה. אבל, מצד שני, הזדמנות, אולי של פעם בחיים וכו'… האם ניתן לחששות להכתיב, או לאופטימיות ולהרפתקנות? אז בינתיים, פשוט הלכנו על זה ושינינו את מועד החזרה.

מבחינתנו, השינוי מכתיב גם שינוי בקצב הטיול ומכאן גם באופיו. יש לי שני "נעצים" במסלול, שהם הימים המוזמנים ביוסמיטי ובעיקר, הימים המוזמנים בילוסטון. מכאן אני גוזרת הורדת יעדים בדרך לילוסטון, על מנת לרווח את החלק הזה של הטיול, וחזרה אליהם אחרי שנסיים את החלק הצפוני יותר של הטיול. יעדים שנראה לי שיתוספו: האי ונקובר (כולל ויקטוריה ופארק פסיפיק רים), ניו מקסיקו ואולי אפילו טקסס. מעבר לכך, בעיקר ריווח והעמקה לאורך המסלול הקיים.

עכשיו, צריך לקחת נשימה עמוקה, להרגע ולהתחיל להתארגן – כמי שתכננה את המסלול הנוכחי (כלומר הקודם?) למעלה משנה מראש, לתכנן מחדש בתוספת חודש וחצי, כשמה שיש לי זה חודשיים וחצי לתכנון (ולהתארגנויות לקראת הנסיעה עצמה!) – אתגר רציני!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. שרון קניגסברג

    שלום ענת.
    כמי שמתכנן טיול לארה"ב למאי הבא, 24 יום המערב ועוד 12/13 יום במזרח, אני עוקב אחרייך כבר זמן רב הן באתר והן בפוסט שלך.
    אני נפעם מההשקעה והתכנון המפורט. מאחר והטיול שלי יהיה טיול "גברים" (חבר ואני) ולא טיול עם המשפחה והילדים קל לי הרבה יותר ורמת הגמישות שלי רבה יותר…
    אבל בעיקרון אהיה בחלק נכבד מהאזורים שבהם את מתכננת לבקר (קליפורנייה יוטה ואריזונה).
    כל הכבוד לך על האומץ להוסיף בשלב זה עוד חודש וחצי. אבל בטוחני שתעמדי במשימה.
    אני מצפה לסיכום הטיול שלך (כשיגיע) ואני מאמין שהוא והתכנון אחריו אני עוקב יהיו בסיס נרחב לטיול המשפחתי המתוכנן לעוד שנתיים…

    1. ענת

      טיול חברים באיזורים האלו נשמע לי מדהים ומאי זו תקופה נהדרת. אני מקווה "לסכם" את הטיול שלנו תוך כדי תנועה בפוסטים כאן בבלוג. אולי תרצה להרשם לפוסטים או לעשות לייק בפייסבוק.

  2. הדר חורש

    ענת היי,
    איזה כייף לכם… כל הכבוד על ההחלטה האמיצה. אתם מגשימים חלום שלנו שאולי עוד יתגשם מתישהו.
    בכל אופן, גם אני מצטרפת לממליצי הקרוואן. בינתיים, מחכה לשמוע על עדכונים נוספים ותכנוני המשך. אלסקה – איך לא?! יש לכם מלא זמן, לכו על זה.

    1. ענת

      האמת שככל שאני קוראת על ניו מקסיקו וטקסס, נראה לי יותר שזה יהיה הכיוון של התוספת (וכמובן ריווח המסלול המקורי). אלאסקה תשמר כנראה לטיול עתידי עם תקציב נפרד…

  3. ch

    באשר לחתולים, מצאתם להם סידור כלשהו?

    1. ענת

      אחד מנשואי השאלה יושב עלי ברגע זה ומגרגר 🙂 נגעת בנושא רגיש מבחינתי. למרות שיש לנו פתרון יחסית נוח וזמין, הגעגועים בשני הצדדים ודאי יורגשו היטב. למזלנו, אנחנו גרים ביחידה כמעט משותפת עם המשפחה של בנזוגי, כך שאנשים נמצאים כאן כל היום והחתולים לא יהיו לבד באף נקודת זמן. בנוסף לזה, אני מקווה לארגן פט סיטר מקומי (בת או בן של השכנים) שיבוא כל יום לתת אוכל רטוב, לפנות קעריות משומשות ובאופן כללי, לתת תשומת לב וקשב ממוקד. על כל זה, עוד תפקח קרובת משפחה שמאד אוהבת חתולים והציעה לבוא פעם בשבוע, להערכת מצב כללית ולפינוקים אקסטרה לחתוליים. בקיצור, מבחינת תנאים פיסיים, אני לא דואגת. גם לא יהיה להם איזה שינוי דראסטי כמו פנסיון. אני כן בטוחה שהם מאד מאד יתגעגעו ושנחסר להם. שניהם די מבוגרים וקצת נוירוטיים ואין לי ספק שזה לא יהיה קל. גם לי, מהעבר השני של האוקיינוס לא יהיה קל מהבחינה הזו…

  4. bat7

    הי ענת,
    קראתי על המהפך גם כאן וגם בלמטייל ושמחתי כמעט כאילו שזו אני שתטייל כ"כ הרבה זמן!
    שוב, כמו כולם אני מפרגנת לכם על האומץ, הקלילות והחלומות הארוכים שאתם משקיעים כדי להגשימן!

    חשבתי גם כמו דוד, אבל זה ממש לא מניסיון, שכדאי לקחת את המסלול בקלילות ולא לתכנן כל יום ביומו.
    החלום שלי תמיד היה לנסוע לאן שהלב והרוח יקחו אותנו. אבל זה לא מתאים לכולם.
    אני מאחלת שהתכנון יהיה קל וכייפי – כמו שאת אוהבת, הרי זה כל הכיף ביציאה לטיול…
    נמשיך לעקוב,
    בת 7

    1. ענת

      בשטח, מאמינה שנהיה מאד גמישים. העניין, מניסיון של הטיול הקודם, שחשוב לדעת מה בכלל יש "בסביבה" כדי להחליט לאן רוצים ולאן הלב לוקח אותנו. לכן, הכנה טובה חשובה לי, וכן בדיקה מקדימה של "שלד" מסלולי, כדי לראות שבכלל ניתן לראות מקומות מסויימים בפרק זמן מסויים.

  5. ענת

    אושרה, כיוון שאני רואה קישור לסיפור שלכם מהבלוג של חמי, אני מהמרת על תשובה חיובית. אתמול דיברתי בסקייפ עם חמי ורונית והם עושים חיים. הנה קישור למצגות השבועיות שלהם –
    http://reznik-travel.blogspot.com/p/blog-page_07.html

    חמי, אם אתה קורא, לא רואה שם את המצגות האחרונות? רק כותרות, אבל אין קישור?

  6. אושרה קמחי

    לחמי..

    האם אתה אותו חמי שהיה איתי בקשר לפני הטיול?
    אם כן – מחכה לעידכונים (-:

    אושרה

  7. אתי

    כיף גדול !!!
    אני מתארת לעצמי איך את עובדת עכשיו במרץ לתכנן את המסלול מחדש. כמובן שהזמן יאפשר לכם לראות עוד מקומות אך גם לרווח במקומות שתכננתם. ונכון שחמישה חודשים וחצי הם המון זמן אבל מניסיון זה עובר מהר ובכיף. (וברור שיש גם עליות ומורדות אבל..אף אחד לא מושלם). אני מקווה שאולי אפילו נצליח להיפגש שם.
    לגבי הקרוואן – הוא אכן נוח לעניין האריזה והפריקה בכל יום וכן לעניין האוכל אבל הוא בהחלט גם מגביל, זה מה שאני הרגשתי.
    בהצלחה בתכנון החדש, אם את צריכה רעיונות לטקסס וניו מקסיקו – אשמח לעזור.
    להתראות
    אתי

  8. mabat

    ענת, אני לגמרי איתך בנושא הקראוון. גם אנחנו מעדיפים בערבים את הנוחות וההתאווררות שבמלונות, עם המקלחת/אמבטיה הנורמאלית, עם ההתפרקדות במיטה מול הטלוויזיה, האפשרות ל-ROOM SERVICE אם מתחשק ממש להתפנק מבלי להתחיל לצאת למסעדה וכו'. אנחנו גם מוצאים את הנהיגה במיניוואן הרבה יותר נוחה ומהנה מאשר הנהיגה בקראוון, וכמו שציינת בעצמך: ניתן להגיע איתו גם למקומות שאינם נגישים לקראוון גדול.

    ואם כבר הזכרת את אלסקה: כןןןןןןןן!!! לגמרי כןןןןןןןןןןןןן!!! אני כל כך כל כך בעד! זה פשוט היה הטיול הכי חלומי שהיה לנו אי פעם. אין דבר כזה! הלוואי שתתפתו ותסעו לשם. אם אתם צריכים עוד קצת פוש בכיוון – אני כאן.

  9. ענת

    חמי – שלחתי לך את הסקייפ באימייל. אני מכירה את הצורך הזה מהילדים שלנו – עוד סיבה להסתנכרן בילוסטון… אולי תשאל בפורום של למטייל לגבי משפחות שנוסעות עוד מעט, אני מניחה שבפסח תהיה הגירה…

  10. חמי

    ענת
    האם את יודעת או מכירה משפחות עם ילדים מישראל המתכוונות לסייר ולטייל בחודשים הקרובים במערב ארה"ב ? , אם כן הפני אותם אלינו, הילדים מאד רוצים חברים ישראלים, הם מתגעגעים לחברים בארץ !
    להשתמע ב"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות "
    רונית וחמי

  11. חמי

    יש לכם Skype ?
    אנחנו כרגע זמינים לדבר, אנחנו עושים כביסה !

  12. אושרה קמחי

    הי ענת,
    כמו שכתבתי לך בפורום, תתכננו תוך כדי תנועה. יש לכם המון זמן וזה רק לטובה.
    מפות טובות (לא לוותר עליהם!!!! של AAA מעולות) וספרים של AAA עושים סדר בבלגאן.

    כמו חמי, מציעה שתשקלו קרוואן. הרבה יותר נוח בטיול כזה ארוך.
    אתם לא תצטערו.

    אושרה

    1. ענת

      אושרה, לשקול אכן נשקול. גם לנו היתה את פנטזיית הקראוון בעברנו, ועדיין יש לנו אהדה רבה. קראתי המון המון על טיולי קראוון ובינתיים, הרושם שלי הוא שלנו מתאים יותר רכב+מוטלים. זה אפילו לא קשור לחיסכון – גם אם אופציית קראוון תחסוך לנו 10% בעלויות, עדיין נראה לי שאנחנו מעדיפים מיני ואן מרווח עם פינות לילדים ומוטלים או אירוח אצל אנשים בערב.

  13. ענת

    מבט, תודה על החיזוק! אני עוד בשלב ה"אני לא מאמינה שאנחנו עושים את זה"… נראה לי שיהיה מקום במזוודות בהלוך – לא בטוח לגבי החזור P:

  14. ענת

    חמי, חשבתי על נושא הקראוון ועדיין חושבת. האמת, קצת כבד לנו קראוון, תרתי משמע. כיוון שאני מתכננת לעשות את רוב הנהיגה, לא בא לי לנהוג בחתיכת משאית קטנה… מעבר לכך, רכב רגיל נותן יותר גמישות, לא רק בתוך ערים, אלא גם בחלק מהפארקים שיש בהם כבישים שסגורים לרכבים ארוכים. האופציה שלכם דווקא מאד מעניינת מהבחינה הזו, אבל לא מתאים לנו לקנות ולמכור בארה"ב.

    על זה נוסיף שאנחנו גם די חובבי "בתי מלון" כמו שהילדים קוראים להם, עם אמבטיות וגיוון בתפאורה ושאני מתחילה לארגן לנו אירוחים בבתים של אנשים מה-hospitality club, כך שבשאיפה, נצמצם את עלויות הלינה.

    מקוה מאד להגיע לפניקס ממזרח ולעשות את האפאצ'י טרייל! עובדת על גיבוש תכנית עכשיו, ואם לא אתפתה יותר מדי מאלאסקה, זה יהיה הכיוון – חריש עמוק בדרום מערב.

  15. חמי

    איזה כייף לכם…
    חזרנו עכשיו מהאפצ' טרייל Apache Trail, היינו רק יום אחד…ממליץ לך להוסיף אותו למסלול הטיול…פשוט מדהים, חוץ מזה גם אנחנו עושים שינויים תוך כדי תנועה, במקום לנסוע ל- San Diego אנחנו עולים ל – Grand Canyon, האנשים בחניון המליצו לנו לראות אותו בשלג הם אומרים ששנים לא ניראו מחזות שכאלה באזור
    ועכשיו תכלס:
    ממליץ לכם לשקול בכובד ראש לעבור לקראוון… לפי החישובים שלי שכירת מלונות ושכירת קראוון לתקופה ארוכה מתאזן היכן שהו בין ארבעה לחמישה חודשים, והכי חשוב אתם לא תהיו מוגבלים לעשות שינויים במקומות הלינה !!!
    ותחשבי על זה.
    להשתמע ובהצלחה
    חמי
    Mesa, AZ (ליד Phoenix )

  16. mabat

    וואו! איזה כייף לכם! איך הייתי שמחה לעשות טיול כזה גם אני, אבל נראה לי, שכדי שנוכל לממש דבר כזה (או אפילו להסתפק בטיול של חודש) אני באמת אצטרך לחכות על לפנסיה של מר בחור… נכון להיום, אפילו טיול של שבועיים הוא פרוייקט 🙁
    איכשהו, אני משוכנעת שתצליחי לעמוד באתגר של התכנון מחדש. חוץ מזה, תמיד תוכלי לעשות פה ושם עוד תכנונים ושינויים "על הדרך" – לפחות בכל הנוגע לאותו חלק של הטיול שלאחר ילוסטון.
    אני באמת כולי ירוקה מקנאה. אולי אני נכנסת לכם במזוודות?

התגובות נעולות.