זהו, הגיע הזמן לסגור את נושא הרכב

אזהרה: הפוסט הזה מתאר את סאגת השכרת הרכב שלנו, סיפור שעדיין לא תם ולא נשלם והוא קצת סבוך. אם אתם בכל זאת רוצים לקרוא, מומלץ להכין קודם קפה כי זה הולך להיות ארוך.

אם יצא לכם לעקוב אחרי העידכונים של ההכנות לטיול, אולי שמתם לב שמשלוש הצלעות של המשולש הקדוש: לינות, טיסות, רכב, חסר לנו עדיין חוזה סגור לשכירת הרכב.

את הטיסות הזמנתי כבר לפני ארבעה חודשים – סגור.

לינות, מוזמנות ברובן הגדול כשאת ה"בעייתיות" יותר הזמנתי כבר לפני חצי שנה ויותר.

ורכב? אחרי שלל הצעות מסוכנים בארץ ואתרים בחו"ל, נעצרתי לפני שלושה שבועות בנקודה הזו:

הצעה אטרקטיבית מחברת ג'יגסו טראבל שהיא סוכנות נסיעות בריטית עם "נציגות ישראלית". אני מוסיפה מרכאות, כי עד כמה שידוע לי הנציגה מולה עבדתי יושבת בבריטניה, אבל היא דוברת את שפת הקודש ומגובה באתר בעברית, כך שיש לפחות "פרונט" ישראלי. שרית מג'יגסו נתנה לי מחיר זול בהרבה מכל אפשרות אחרת, אך השכירות תהיה במקרה זה דרך חברת Dollar האמריקאית. לשכירות מחברת נשיונל/אלאמו, נקבה שרית במחיר גבוה קצת יותר (ועדיין זול יותר מהמחיר בסוכנויות האחרות).

עם חברת נשיונל יש לנו ניסיון של שלוש השכרות (רק אחת מתוכן בארה"ב) ועד עכשיו היה בסדר גמור. על רקע זה, ועל רקע אמירות בפורום צפון אמריקה שבאתר למטייל שחברת דולר "בעייתית" יותר, היתה לי העדפה ברורה לשכור מנשיונל. יחד עם זאת, ההפרש במחיר היה משמעותי מאד – כשבע מאות דולר. יתרה מכך, בדולר, כך אמרה שרית, יוכלו לסמן אותנו כלקוחות VIP (לא בזכות דמנו הכחול, אלא בזכות תקופת השכירות הארוכה העולה על מאה ימים), מה שאומר שידרוגים פוטנציאליים במקום.

מה עושים? פניתי לנציגה החביבה שעבדה איתי בעבר בנשיונל כשהנפיקה לנו כרטיס של מועדון אמרלד. היא אמרה שאכן נציגי המכירת במוקדים הטלפוניים מוגבלים בהנחות שיוכלו להציע, והציעה שנפנה ישירות לסניף של החברה בסן פרנסיסקו, שם יוכלו לתפור לנו חבילה אטרקטיבית יותר.

פניתי בהמלצתה של אותה נציגה לסניף הגדול ביותר של נשיונל/אלאמו בסן פרנסיסקו, הוא הסניף בשדה התעופה וביקשתי את כתובת האימייל של מנהל המכירות, בחור בשם ג'ייסון. הכתובת ניתנה מיד ואני שלחתי עוד באותו ערב אימייל מנומס והסברתי מי אני ושברצוני לתאם מולו חבילת השכרה לטווח ארוך.

מחכה ומחכה לתשובה, וכלום. אחרי יומיים, התקשרתי שוב ווידאתי שאכן רשמתי נכון את הכתובת. אמנם האימייל לא חזר, אבל בכל זאת, אולי משהו לא עבר. הכתובת אותה כתובת ותשובה אין. אגב, לדבר ישירות עם ג'ייסון קשה מאד, כי הבחור מגיע מאוחר לעבודה, בערך כשאני בחלום השני. כשניסו להעביר אותי אל התיבה הקולית שלו, קיבלתי מענה קולי שסיפר לי שג'ייסון טרם הפעיל את התיבה שלו (not set up yet) ולפיכך אי אפשר להשאיר לו הודעה…

עוד אימייל נשלח, עובר יום, עובר שבוע וכלום. בשלב הזה, ביקשתי מחבר אמריקאי שינסה לתפוס את ג'ייסון בטלפון. למרות שהוא בקנטאקי ומנסה לתפוס את מר ג'ייסון כמה פעמים, תמיד מועבר אל התיבה הקולית שאיננה קיימת עדיין. בסופו של דבר, מבקש מאחת העובדות לכתוב לג'ייסון שלנו פתק.

סוף סוף, אימייל מגיע מג'ייסון! הללויה! אחרי שבועיים, אות חיים! החבר האמריקני שלי שמח גם הוא, כי כבר תהה אם להזעיק את 911 לבדוק אם יש גופה מרקיבה במשרד של מנהל המכירות בסניף נשיונל בשד"ת סן פרנסיסקו.

באימייל מבקש ג'ייסון את הפרטים הספציפיים, תאריכים וסוג הרכב המבוקש ולמרות החזרה על מה שכתבתי גם באימייל הראשון, אני עונה בשמחה ושולחת אימייל מפורט.

עובר יום, עוברים יומיים, עובר שבוע וקצת לפני השבועיים, ואחרי אימייל תזכורת נוסף, נשברתי. נכון שמדובר בעובד ספציפי (למרות שאי אלו עובדים נוספים במשרד שם נחשפו למחדל), החלטתי שעם שירות לקוחות כזה אני לא רוצה לעבוד. יש גבול לכל תעלול, ואני בספק אם יש מישהו בחברת דולר שיכול להתעלות על כישוריו של ג'ייסון בתחום.

כדי לתת לנשיונל הזדמנות נוספת, כתבתי מכתב לנציגי יחסי הציבור של החברה (גם ג'ייסון כותב, אבל ממנו כבר לא ציפיתי לתגובה) ותיארתי את השתלשלות העניינים. ציינתי גם שבכוונתי לכתוב פוסט בעניין ואשמח לתגובה רשמית (אל דאגה, לא כיוונתי ולא התכוונתי לבלוג הזה, אלא לבלוג שלי באנגלית שהוא ותיק ומוכר יותר). עברו ארבעה ימים, מתוכם שני ימי עבודה בארה"ב וכלום. שום תגובה.

בקיצור, להתראות נשיונל. אנחנו עוברים לדולר. עם חיסכון פוטנציאלי של $1500 דולר, דולר יצטרכו לעבוד קשה כדי לאכזב אותנו. חיפשתי וחיפשתי, וחוץ מאמירות כלליות למדי בפורומים ישראליים, לא ראיתי בעיות ספציפיות לדולר. קראתי גם בטריפ אדוויזר וגם באתרים שמרכזים תלונות על חברות ולא ראיתי שדולר בולטת במיוחד ביחס לחברות האחרות.

זהו, אם נשארתם עד כאן, פרגנו לכם עוגיה עם הקפה… כי היה ארוך ואולי גם מייגע. בכל מקרה, אשמח לקבל תגובות כאן לגבי חוויות עם חברת דולר (או אחרות).

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. יוליה

    גם בHERTZ אפשר לבצע CHECK INבארץ ולבוא אם החוזה מודפס ותחום מראש. יש גם בAVIS אפשרות דומה.לפי דעתי זה גם שווה המון.חוץ מזה ב AVIS/HERTZ ניתן לבחור רכב באותה קבוצה ובדולר לו.

  2. יוליה

    אני קבלתי המלצות אנטי דולר מחברים בעבודה ששילמו בארצות הברית עוד כסף על ביטוחים כי אחרת לא רצו לתת להם רכב.אני הזמנתי דרך HERTZ בסופו של דבר לפסח הקרוב.הם נותנים 10% הנחה אם יש ממסי

    1. ענת

      יוליה, תודה על התגובה! הבעיה מוכרת וידועה, ולא יחודית לדולר… בהרבה מסניפי השכרת הרכב מנסים, לפעמים מאד באגרסיביות, למכור ללקוח ביטוחים נוספים. אם ההזמנה נעשתה מהארץ כמו שצריך, אין צורך בביטוחים נוספים ופשוט צריך להגיד בתוקף לא (וגם לשים לב על מה חותמים). קראתי המון סיפורי השכרת רכב, ואם זה מנחם מישהו, את אותם תרגילים הם עושים גם על אמריקנים וגם על תיירים ממדינות אחרות. הרושם שלי הוא שהבעיה אופיינית לסניפים מסויימים ולאו דווקא אלו של דולר. מה שכן, עוד לא שמעתי על מקרה שבו מסרבים לתת את הרכב ללא הביטוחים (אלא אם כן ההשכרה לא נעשתה בצורה נכונה על ידי הסוכן בארץ? אכן חייבים ביטוח כשלוקחים רכב שכור, זה רק אמור להיות כלול במחיר ההשכרה).

  3. ענת

    זהו! תם ואולי גם נשלם. אעדכן תיכף בגוף הפוסט אבל מוסיפה גם כתגובה – נשיונל לא הצליחו להתקרב למחיר שהוצע מדולר באמצעות ג'יגסו ולכן הבחירה היתה קלה. התגובות פה סייעו גם הן – תודה!

  4. mabat

    ענת, קודם כל, נראה לי ש-JASON הוא איזו שהיא גרסא אמריקאית לשם JUSSEIN 😉 כלומר זה לא "אח של", אלא אותו אדם עצמו…

    חוץ מזה, במהלך שנות חיינו בארה"ב, וגם בביקורים שלנו שם ב-5.5 שנים האחרונות מאז שחזרנו ארצה, יצא לנו לשכור כמה פעמים רכב מחברת דולר, ומעולם לא נתקלנו בבעיות. בסך הכל, מדובר באחת מן החברות הגדולות והמובילות בארה"ב, והם לא יכולים להרשות לעצמם פלופים רציניים. פלופים קטנים קיימים, מן הסתם, אצל כולם. כך שלא נראה לי שאת צריכה לדאוג יותר מדי בנקודה הזו.
    כל זמן שהפרישה שלהם באיזור הטיול שלכם טובה, ויש להם סניפים במרחקים הגיוניים מנקודות העגינה שלכם, נראה לי שזה מספיק טוב. סעו לשלום, המפתחות בפנים 🙂

    1. ענת

      איזה כיף לראות אותך פה! ותודה, מאד עוזר לי לקבלת ההחלטה. קבעתי עם שרית מג'יגסו שתתקשר היום בארבע ונסגור את ההזמנה. אחרי שניסו וניסו, נשיונל עם חוסיין/ג'ייסון לא מצליחים להתקרב למחיר של דולר. מה שכן, בשביל השקט הנפשי, בכל זאת נשכור ונשלם מראש על מיני ואן. נראה לי שהדבר האחרון שאצטרך על הראש אחרי טיסה טרנס-אטלנטית זה להלחץ בקשר ל"הגרלת" רכבים. גם ככה, המיני ואן של דולר יוצא יותר זול מהפול סייז של נשיונל, אז נשלם את ה-$900 יותר ונלך על המיני ואן. אני ממש שמחה לשמוע על החוויות החיוביות שלך עם דולר – המון תודה!

  5. ענת

    עפרה, תודה על ההזדהות!
    נשיונל ואלאמו זו בעצם אותה החברה. הסניף האמור בשדה התעופה הוא משותף ובחתימה של העובדים במייל מופיעות שתי החברות.
    כנראה שהפוסט "עורר" את החבר'ה (לא שהם קוראים, אבל אולי איזה נחשול אנרגיה קוסמית?) חוסיין חזר אלי אתמול בלילה עם הצעה קונקרטית. יותר זול ממה שנשיונל מציעים באתר או בטלפון, אבל אני צריכה לשבת עכשיו ולחשב כמה יוצא ליום ואיך משתווה להצעה של דולר. הוא הבטיח שבאותו יום יתנו לי את הרכב הכי טוב, מבחינת כמות המיילים שעליו. לא בטוחה עד כמה זה משנה לי, בכנות. אמשיך לעדכן…

  6. עפרה עמית-כהן

    היי ענת,

    פשוט לא יאמן. איזה זלזול, וזה עוד בשלב של הצעת מחיר. אני יכולה לתאר לעצמי איזה יחס מקבלים מהם אחרי שסוגרים איתם עיסקה.
    אומנם נשיונל איכזבו (בלשון המעטה!) אבל עדיין קיימת האופציה של ALAMO. ניסית אותם?
    קיבלתי היום הצעה משרית (המקסימה!) לגבי השכרת רכב בארה"ב. מראש אמרתי לה שאני לא מעוניינת בדולר (אנחנו קוראות באותו פורום (-: ). היא ציינה שהשכרה דרך נשיונל או אלאמו תהיה יקרה יותר. בפועל ההשכרה דרך אלאמו לא היתה הרבה יותר יקרה.

    עפרה

  7. ענת

    עשיתי חיפושים ב-TA. עד כמה שראיתי אין להם פורום ספציפית להשכרות רכב, אבל במיקומים שונים, אנשים מביעים דעה על ההשכרות באותן נקודות. לא ראיתי משהו חריג לגבי דולר.

    אגב, עדכון לפוסט! בדיוק עכשיו, שעתיים אחרי הפרסום, הגיע סוף כל סוף אימייל מנשיונל מהסניף. מישהו בשם חוסיין שחולק באופן מוזר את אותו שם משפחה עם ג'ייסון (אחים?) שאומר שג'ייסון חולה והוא רוצה בכל זאת לנסות לתת לי הצעה בשעתיים הקרובות… אמרתי לו איפה אני נמצאת ושכיוון שטרם סגרתי עם דולר, שיתן הצעה. הפעם, אבל, יצטרך לתת באמת הצעה שווה או זולה יתר כדי שאעדיף את נשיונל…

  8. big o

    הפעם האחרונה שנסענו לחופשה כולל השכרת רכב היתה לפני 10 שנים כך שאין לי מידע לתת בנושא אבל גם אני הייתי נוהגת בדיוק אותו דבר (מוכנה לוותר פה ושם עבור שירות לקוחות טוב).

    האם העלית את השאלה על דולר באופן ספציפי בפורום רלוונטי ב-TA? אולי תקבלי עוד מידע מאנשים שעד עכשיו לא כתבו על הנושא

התגובות נעולות.