סוגי מלונות בארה"ב

מלון בעברית, או בית מלון, יתורגם לאנגלית למילה hotel. זה לא אומר שזו האופציה היחידה העומדת בפנינו בבחירת מקום הלינה בטיול במערב ארצות הברית. בארה"ב – כמו במקומות אחרים בעולם – יש שפע של אפשרויות בבחירת מקום הלינה ושווה להכיר את האופציות. לפני שאתם מזמינים, אני מציעה לכם לקרוא גם את הפוסט שלי לגבי טיפים פרקטיים להזמנת מלון בארה"ב שיכול לחסוך לכם הרבה כסף. אבל קודם כל, מהם סוגי המלונות או מקומות הלינה שאתם יכולים לבחור מביניהם?

מלון – Hotel

חדר או סוויטה ברמת פאר כזו או אחרת. לרוב כולל ארוחת בוקר מסוג כלשהו ושירותים שהמלון מספק כגון בריכה, סאונה או ג'קוזי, חדר כושר או חדרי דיונים – אלו מכונים באנגלית ameneties. לרוב במלון יהיה גם לובי מרווח עם מקומות ישיבה.

יש מלונות נופש בהם אותם "אקסטרות" עולות על סך הלינה בהרבה. מלונות הפאר בלאס וגאס הם דוגמה מצויינת לכך, עם איזורי בריכות וספא מפוארים, מסעדות פאר וכמובן, הופעות בידור וכמובן, בתי קזינו ענקיים.

המלון יכול להיות מלון עצמאי ויש כאלו המתהדרים בכינוי "מלון בוטיק" או חלק מרשת ארצית ואף עולמית.

טווח המחירים ללינה במלון כמעט אינסופי ותלוי בסוג החדר, רמת השירותים והשירות וכמובן, המיקום. המחירים לא בהכרח יקרים יותר מאופציות אחרות: אפשר להשיג לינות במלון גם בחמישים דולר לחדר ופחות – הכל תלוי איפה, מתי, איזה ואיך מתבצעת הרכישה. בקצה העליון של הסקאלה, אם תבררו יפה במלון MGM בלאס וגאס, יש להם אחוזה כחלק מנכסי המלון שישמחו להשכיר לכם ב-$5000 ללילה.

מוטל – Motel

המוטל הוא המצאה אמריקנית ובמידה רבה נשאר מזוהה עם לינה בארה"ב. כתופעה תרבותית, מקורו של המוטל בתרבות הרכב האמריקנית: מי שלא רצה להתרחק מהמכונית היקרה לליבו במשך הלילה, יכול היה לחנות ליד החדר. זו גם משמעות השם: motor+hotel=motel . במידה רבה זהו גילגולו המודרני של הפונדק העתיק, בו היה מקום להלין את הסוסים ואכן, גם היום מוטלים רבים מאמצים את המילה Inn או פונדק, כחלק משמם.

באופן מסורתי, בהיותם מיועדים לנוסעים בדרכים ולא לנופשים, המוטלים בסיסיים יותר ממלון. יחד עם זאת, יש חפיפה רבה בין הקטגוריות ולעיתים מוטל יכול להיות מפואר ועם יותר "אקסטרות" מהמלון שלידו. הדבר שמוטל למעשה "צריך" שיהיה לו, כדי להתאים להגדרה מוטל, הוא מקום חניה צמוד למקום הלינה. אגב, מכאן גם צורת המוטל האופיינית – לרוב בצורת האות ר או האות ח – כשמגרש החניה במרכז. באופן מסורתי, מוטלים ממוקמים לצד צירי תנועה ראשיים, למרות שכיום ניתן למצוא רבים מהם גם בתוך העיר.

גם כאן, יש מלונות עצמאיים, המכונים באנגלית Mom and Pop motels, מה שרומז על הנהלה משפחתית עם "טעם של פעם" (זוכרים את "בייטס מוטל" מהסרט פסיכו?). יש גם רשתות מוטלים ארציות שבין הידועות בהן נמצאת רשת המוטלים הזולה Motel 6. חשוב לזכור שגם למוטלים המאוגדים תחת רשת ארצית יש הנהלה מקומית והרמה עשויה להשתנות מאד בין הסניפים. מומלץ לבדוק ביקורות לגבי כל סניף בנפרד.

מבחינת העלות, צפו למחיר הנע בין $40 ואף פחות מחוץ לעונה במוטלים הזולים יותר ועד כ-$250 לחדר במקומות היקרים יותר. במקרים חריגים של ביקוש עז בתקופה מסוימת או לרגל אירוע מסוים, זה יכול להיות אפילו יקר יותר.

צימר – Bed & Breakfast / B&B

למרות שאלו מזוהים בעיקר עם אירופה, גם בארה"ב וקנדה יש לא מעט B&B's במיוחד באיזורים הכפריים יותר. מדובר בחדר בביתו של המארח או יחידת דיור בחצר, לרוב עם שירותים ומקלחת צמודים ופרטיים (אך לא תמיד). ארוחת הבוקר היא חלק מהעסקה (וכמו תמיד, יש חריגים, אך אלו יצויינו בפירוש).

הצימרים מאפשרים פעמים רבות קשר בלתי אמצעי עם המארח והם חוויתיים יותר במובן זה. בחלקם יש אירוחים לבביים, כולל ארוחות בוקר עשירות, חדרי שינה בעיצוב אישי והדרכה אישית. כמו תמיד, שווה לבדוק את הביקורות ולהבין מה התמורה.

מחירי צימרים אינם זולים בהכרח ובמקומות המטופחים יותר, עם ארוחות הבוקר העשירות, אפשר בקלות להגיע למחירי מלון לא-זול. רבים מהם סגורים כשאין זו עונת התיירות, וכשהם פתוחים המחירים נעים בין $80 ל-$200, תלוי בגודל יחידת הדיור, מספר הלנים, איכות הצימר והמיקום.

אכסניה – Hostel

האכסניות, המכונות לעיתים אכסניות נוער – youth hostel – מהוות אופציה זולה למטייל שאינו בררן ומוכן לחלוק את חדרו עם אחרים. מדובר למעשה במיטה בחדר עם שותפים, לרוב עם הפרדה בין גברים לנשים, ושירותים/מקלחות משותפים. חלק מהאכסניות מאפשרות לשכור חדרים למשפחות וחלקן אף לזוגות.

רשת האכסניות הידועה ביותר היא הימק"א, המבוססת על ארגון נוצרי רב השפעה בעל אותו שם. YMCA – Young Men's Christian Association. הארגון הקים בשנות ה-50 רשת אכסניות שנועדו לספק מקום לינה בטוח, זול ומוסרי לבחורים צעירים שרוצים לנסוע ברחבי ארה"ב והעולם.

כמו בכל אופצית לינה, מומלץ בחום לבדוק המלצות מראש. טיב הלינה עשוי להיות מושפע מאד מהאווירה במקום ואופי הקליינטורה, כך שכדאי לדעת מראש למה מגיעים.

המחירים זולים מאד, אבל עדיין במקומות המבוקשים, בעונה הבוערת, יכולים להגיע לעשרות דולרים לאדם. מחיר החדרים המשפחתיים/פרטיים הוא לרוב דומה למחירי המוטלים באיזור (שימו לב אם יש שירותים/מקלחת פרטיים בחדר).

מלון דירות – Extended stay Hotel / Suite Hotel / Apartment Hotel

אופציה זו הולכת וצוברת פופולריות, בעיקר בערים הגדולות. מדובר לרוב ברשתות, שמציעות יחידת לינה מרווחת יותר, עם מטבחון ואיזור ישיבה/עבודה. אלו המיועדות למשפחות, מציעות פעמים רבות חדר שינה נפרד או אף שניים כאלו. הרעיון הוא לאפשר שהייה ארוכה בלי תחושת צפיפות, תוך כדי חיסכון בעלויות הלינה.לרוב יהיה במלון גם חדר כביסה גדול ושירותים נוספים.

במלונות דירות לרוב אין שירות חדרנית יומי. מקבלים מצעים נקיים בתחילת השהות ומסדרים את החדר לבד. ניתן לקבל שירות חדרנית וניקוי חדר בכל עת, בתוספת תשלום ולרוב ניתן להחליף מגבות לבד בקבלה.

אחת הרשתות הידועות היא ExtendedStay America, אבל יש עוד רבות אחרות. בשמן ניתן לעיתים למצוא את המונח apartment או suite.

יש מלונות דירות המתמחרים את הלינה לפי אורכה: ככל שתזמינו יותר לילות, מחיר הלינה ללילה יורד. המחיר תלוי ברמת הפאר, איכות השירות, מיקום המלון ועיתוי הלינה, אך לרוב הוא מעט זול יותר ממלון רגיל ונמצא באיזור $100 ללילה.

שכירת דירה או וילה – Long Term Rental

למי שמחפש מקום מרווח יותר לשהות ארוכה של לפחות שבוע, ובעיקר למספר נפשות גדול יותר, כדאי לחפש וילה או דירה להשכרה. לרוב מדובר בנכסים מטופחים המשמשים מקום הכנסה קבוע לבעליהם. יש דירות בתוך הערים הגדולות, אך גם ובעיקר וילות, בקתות ובתים באיזורים אחרים.

זוהי אפשרות מצויינת מבחינת העלות לקבוצה גדולה – למי שזקוק לשני חדרי שינה או יותר – לפרק זמן של שבוע או יותר. המחירים נעים בין $500 לשבוע ליחידה קטנה ועד לאלפיים דולר ויותר, בהתאמה לגודל הנכס, רמת הפאר, מיקומו והמפרט שלו. ויותר יש יחידות דיור עם חמישה חדרי שינה ואף יותר בהן המחיר לאדם נמוך יחסית. ניתן למצוא גם יחידות דיור לפרקי זמן קצרים יותר, אך לרוב לא לפחות מארבעה לילות בעונה.

כיוון שמדובר לרוב בשכירת נכס מאדם פרטי, ההבדלים בין מקום למקום עשויים להיות גדולים, וחשוב לקרוא היטב את הפרטים הקטנים, התנאים והביקורות. כתבתי כאן מדריך מפורט לשכירת יחידת נופש, כולל המלצות למי זה מתאים ולמי פחות.

ריזורט או אתר נופש – Resort

אתרי נופש נפוצים בעיקר ליד חופי האוקיינוס ואגמים. הם נועדו לשהייה של כמה לילות ברצף ומספקים לרוב בריכה, ספא, גישה לאתר גולף, השכרת ציוד לנופש באיזור וכד'. אתר נופש טוב יהיה מטופח עד מפואר, ויחידות הדיור יכולות להיות חדרי מלון או יחידות נופש נפרדות. רבים מהם מספקים גם שירותי הסעדה ברמות שונות, לרוב בתוספת תשלום.

למרות שניתן לרוב ללון רק לילה אחד או שניים בריזורט, הרי שאם אין כוונה להנות ממתקני הנופש, לרוב חבל על העלות הגבוהה יחסית. יחד עם זאת, במקומות בהם התחרות גבוהה, ניתן למצוא לפעמים עסקאות משתלמות לנופש ברמה גבוהה ולשלב אותו בטיול.

קמפגראונד – Campground

פירושו המילולי של הקמפגראונד הוא שטח המחנה והוא לקוח מההוויה הצבאית של הקמת מחנה ובו הרבה אוהלים.

הקמפגראונד האמריקני המודרני הוא איזור מחנאות שעשוי לכלול אפשרות לחניית לילה באוהל, קראוון או בקתות או מחסה קבוע כלשהו. יש קמפגראונדים שהם בלעדיים לקראוונים ויש כאלו מגוונים יותר שיהיה בהם לפחות גם אתרי הקמת אוהלים מוסדרים. כמעט בכולם יש לפחות מתקני שירותים מסודרים ולעיתים גם מקלחות חמות. יש קמפגראונדים מפותחים ומטופחים בהם יש בריכה, גן שעשועים לילדים, מתקני בידור ועוד.

ניתן למצוא קמפגראונדים לעיתים גם בשולי הערים והם עשויים להוות אלטרנטיבה טובה וזולה ללינת לילה. כמובן שבאיזורי טבע ופארקים לאומיים, לינה בקמפגראונד עשוייה להיות הדרך היחידה לבלות לילה בלב הפארק. יש קמפגראונדים פרטיים ויש כאלו בבעלות המדינה המנוהלים על ידי הריינג'רים או פקחים אחרים. הקמפגראונדים הציבוריים לרוב פשוטים יותר וזולים יותר. רשת הקמפגראונדים הפרטיים הידועה ביותר היא KOA, המאגדת מאות קמפגראונדים בארה"ב. גם כאן, יש חשיבות להנהלה המקומית וכדאי לבדוק מה מקבלים ואת הביקורות על המקום הספציפי.

לא חייבים לנסוע בקראוון או להביא אוהל מהבית כדי ללון בקמפגראונד. רבים מהם, במיוחד אלו שבבעלות פרטית, מאפשרים לינה בבקתות במקום או באוהלי קבע ו"סוכות" למיניהן. חשוב לשים לב לאופי הלינה – אם מצויינת המילה rustic, מדובר ביחידת מגורים שאין בה שירותים/מקלחת ולרוב גם לא חשמל או מים זורמים כלל. חשוב לברר אם יש חימום אם מדובר בלינה באיזור שקר בו בלילה ואם יש מזרונים וכלי מיטה (או אם ניתן להשכירם). לעומת זאת, במקומות רבים הבקתות מצויידות היטב ועשויות לכלול אפילו מטבחון. לא תמיד בקתה כזו תהיה זולה מאופציות אחרות באיזור, אבל לפעמים החוויה של לינה במקום מיוחד שווה את ההפרש.

המחירים בקמפגראונד משתנים לפי המיקום, העונה וסוג הלינה. מקום לאוהל עולה לרוב $15-$30 ויחידת דיור קבועה יכולה להיות בטווחים של $50-$150 ללילה.

זו הרשימה. ושוב, לפני שאתם מזמינים מקום, תקראו את הפוסט שמדבר על טיפים פרקטיים להזמנת מלונות בצורה יעילה וזולה. וכרגיל, אתם מוזמנים להשאיר כאן שאלות ותגובות!

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. צחי

    יופי של פוסט.
    אז שרידי החאנים הרבים בישראל הם למעשה מוטלים של המזרח (התיכון, לא מזרח ארה"ב)

התגובות נעולות.