עדכון סטטוס טיול ועדכון טכני קטן לגבי הבלוג

הימים חולפים, שנה עוברת… אז קודם כל שנה טובה! שתהא שנת בריאות ושפע, שלום ואהבה והמון טיולים מוצלחים!

אחת התכניות שלנו לשנה הבאה עלינו לטובה היא לעשות הרבה הרבה טיולים בארץ – בין היתר כדי להכנס לכושר, פיזי ומנטלי, כמשפחה מטיילת. או טו טו מזג האוויר מתקרר וחוזר לשפיות ואנחנו נחזור לחרוש את שבילי ארצנו.

עדכוני סטטוס לטיול הגדול בארה"ב –

הזמנתי [[לינה ביוסמיטי]]

או ליתר דיוק, לינה נוספת ביוסמיטי. כבר היו לי שלושה ימים מוזמנים באוקהרסט (עיירה ליד יוסמיטי), אבל אחרי עיון מדוקדק יותר בפארק ובניית תכנית מסלולים טנטטיבית, החלטנו שמאד חשוב שנישן בוואלי של יוסמיטי לפחות שלושה לילות.

התלבטנו לגבי לינה ביוסמיטי לודג', בגלל המחירים הגבוהים לחדר משפחתי (מעל $250 ללילה), אך הדילמה נפתרה כשהסתבר שממש אין מקום לתאריכים שלנו. מה שנותר זה מקומות בקארי ווילג' או האוסקיפינג קמפ – מעין קמפינג מקומי ללא צורך בהבאת אוהל מהבית. השירותים והמקלחות המשותפים מרתיעים אותי, אבל אחרי שקראתי המון ביקורות בטריפ אדוויזר, החלטנו ללכת על זה. הזמנו שלושה לילות בהאוסקיפינג, בעיקר בגלל שנשמע טיפה פחות עמוס מקארי ווילג', ויש מעין חצרונת קטנה פרטית שאפשר גם להדליק בה מדורה. מקומות ליד נהר המרסד כבר לא היו, אבל ממה שקראתי, הסיכוי לביקור דוב במגורים לא קטן, כך שנרגיש בטבע בכל מקרה. אגב, את הלילות באוקהרסט טרם ביטלתי. בכל מקרה נשאיר לפחות אחד מהם, ליום האחרון ביוסמיטי בו נטייל באיזור מריפוסה.

ויש טיסות!

באתר המטריקס של ITA כבר הצלחתי לראות את הטיסות "שלנו", כולל טיסות החזור. יש כמה טיסות עם KLM דרך אמסטרדם במחיר האטרקטיבי של $1047 לאדם (ממוצע לנו ולילדים). אופס, תיקון תוך כדי כתיבת הפוסט – יש טיסה אחת כזו. נראה שהמחירים כבר עלו תוך שלושה ימים! למה לא הזמנתי עד עכשיו? כי התחילו דילמות לגבי הוודאות של הטיול. בסה"כ מדובר בעוד יותר משמונה חודשים ועד אז, חס וחלילה וחס, יש הרבה דברים שיכולים לקרות. בעיות רפואיות, אצלנו או אצל בני משפחה קרובים, מלחמה או איזה מבצע קטן – לא חסרים תרחישים אפשריים, לא?

יש חברות ביטוח שמציעות ביטוח נגד ביטולים, אבל להבנתי, גם זה לא מכסה חלק מהנסיבות. בכל מקרה, אם להתעסק עם חברת ביטוח, אני באופן אישי מעדיפה לאבד את הכסף מראש… לא מזלזלת לשנייה באף שקל, רק מעריכה מאד מאד את עגמת הנפש שעלולה להגרם מהתעסקות עם תביעה מול חברת ביטוח, במיוחד על רקע מה שקראתי על החברה היחידה שמציעה ביטוחי נסיעות כמה חודשים לפני הנסיעה. אז ביטוח יורד מהפרק. נשארה סוגיית גמישות הכרטיסים – אולי כרטיס יקר יותר, עם אפשרות לדחייה או ביטול בתשלום קנס.

בקיצור, המטלה שלי לימים הקרובים היא לדבר עם KLM, כי עדיין אי אפשר להזמין את הכרטיסים באתר שלהם, למצוא את הקומבינציה הטובה לנו ביותר, ולהזמין כרטיסים, לפני שהמחירים יעלו עוד.

ולסיום – עדכון טכני קטן לגבי הבלוג:

עד היום, לפוסטים ולדפים בבלוג היו כתובת בעברית. כלומר, הן הופיעו בעברית בשורת הכתובת בדפדפן במקור, אבל בהעתקה והדבקה הפכו לכתובות ארוכות מנשוא, מלאות מספרים וסימני %% שנראו כמו משהו מתוך עבודת מחקר של אילון לינדנשטראוס (לא שהצצתי בעבודות שלו, סתם ניחוש). מה לעשות, עברית קשה שפה בעולם האינטרנט. אז זהו, מהיום אין יותר כתובת באחוזים, אלא פשוט כתובות קצרות עם ה-id של כל דף ופוסט. אולי פחות ידידותי למנועי חיפוש, או אולי יותר, בכל מקרה, הרושם שלי שזה יוצא ידידותי יותר לבני אדם.

אז אם היום לכם דפים מסומנים לקריאה חוזרת, אני מתנצלת על הטרחה, אבל תאלצו לאתר אותם מחדש דרך התפריט ולהוסיף מחדש למועדפים. איתכם הסליחה!