לינה ביוסמיטי

פארק לאומי יוסמיטי הוא מהיפים שיש בארה"ב ומהמקומות הפופולריים בקרב המבקרים בחוף המערבי. תוכלו לקרוא עוד על פארק לאומי יוסמיטי כאן. אחת הדילמות העיקריות עבור המבקרים בפארק היא היכן ללון. אם אתם מתלבטים בעניין, הכנתי עבורכם מדריך מפורט המתבסס על כל מה שבדקתי ולמדתי לקראת הביקורים שלנו בפארק (והיו שלושה כאלו בשנים האחרונות). שימו לב שחלק מהמקומות עברו מיתוג מחדש בשנה האחרונה, כך שלמקומות הותיקים יש שמות חדשים.

בגדול, לינה ביוסמיטי מתחלקת ללינה בשטח הפארק, אחד הקמפים או הלודג'ים ה"רשמיים וללינה במקומות לינה פרטיים באיזור הפארק (כולל הערים הסמוכות).

לינה בשטח הפארק

מטבע הדברים, הלינה בתוך שטח הפארק מבוקשת יותר כיוון שכך קל יותר לטייל בתוך הפארק ולנצל כל יום טיול בצורה מיטבית. המשמעות של הביקוש הרב היא שהלינה יקרה יותר ויש צורך להזמין מקומות זמן רב מראש. יש מפעיל רשמי אחד ללינה בפארקים לאומיים בארה"ב והאתר הרשמי שלהם ללינה ביוסמיטי הוא:

http://www.travelyosemite.com/

פארק יוסמיטי גדול מאד. הנסיעה בתוך הפארק בין הנקודות השונות יכולה להיות ארוכה ולכן חשוב לשים לב היכן בתוך הפארק אמתם מתמקמים. רוב המטיילים מתמקדים בביקורם באיזור העמק של יוסמיטי – Yosemite Valley ולכן זהו המקום הפופולרי והמבוקש ביותר ללינה ביוסמיטי.

יש אפשרות ללון בפארק יוסמיטי באתרי קמפינג. תוכלו לקרוא כאן עוד על קמפינג בטיול לארה"ב.

בהנחה שאינכם מגיעים עם אוהל משלכם, תוכלו לבחור ללון באחד מהמקומות הבאים (בכולם ניתן להזמין מקומות דרך האתר של travelyosemite.com ).

באיזור עמק יוסמיטי –

יש לכם ארבע אפשרויות ללינה בעמק. שתיים יקרות ו"מסודרות" ושתיים שהן למעשה לינה באוהלים שנמצאים במקום.

Yosemite Valley Lodge

הלודג' הוא מלון ותיק מאד ובו מאות חדרים. החדרים מרווחים ויש בהם טלביזיה, טלפון, אינטרנט אלחוטי ובחלקם מרפסת קטנה. יש חדרים בתצורות שונות, כולל חדרי משפחה גדולים. במקום יש גם מסעדה, בריכה ועוד שירותים שונים. המיקום של הלודג' מצוין. הוא בלב העמק, ליד מפלי יוסמיטי.

המחירים לחדר תלויים בגודל החדר, מספר האורחים ועונת הביקור, אבל לרוב הם בסביבות $250 ללילה. המקומות נתפסים מהר וצריך להזמין אפילו שנה מראש ויותר לתאריכים אטרקטיביים.

The Majestic Yosemite Hotel

זהו המלון ההיסטורי של יוסמיטי שבעבר נקרא Ahwahnee Hotel. מדובר במלון  שכשמו כן הוא, מפואר ואלגנטי. יש מבחר חדרים מעוצבים, ואפשרות ליצור סוויטות על ידי חיבור חדרים. בנוסף, יש קוטג'ים מסביב למבנה המרכזי. המלון מציע את שלל השירותים של מלון גדול, כולל שירות חדרים, קונסיירג', בר, חלוקים בחדר, בריכה ועוד. הוא ממוקם בתוך העמק וצופה על גליישר פוינט והאף דום. המחירים נעים בין $400 ל-$550 ללילה והסיכוי למצוא מקום פנוי – למי שמוכן לשלם את המחיר – גבוה יותר.

Half Dome Village  לשעבר Curry Village

האף דום וילג' (שעד לאחרונה היה ידוע בתור קרי וילג') הוא מחנה של מעין סוכות עם מסגרת עץ שלמה וקירות מבד. לכל סוכה כזו יש מסגרת קשיחה ויש בה מקום לחמישה אנשים. המיקום שלו מצוין, ממש בלב העמק.

האף דום וילג'
לינה ביוסמיטי: האף דום וילג'

בתוך החדר/אוהל/סוכה

בכל "חדר" כזה יש אור ושקע חשמלי. השירותים ומקלחות משותפים ונקיים ויש פרטיות מלאה בחדר המקלחת. אין אפשרות להבעיר אש במחנה. בסמוך למתחם האוהלים הגדול יש מרכז חנויות ומסעדות, כולל פיצריה. כמו כן יש אמפיתאטרון שבו מתקיימות פעילויות ריינג'רים בחלק מהערבים. ניתן להביא מצעים ושמיכות מהבית או לשכור במקום. ככלל, במקום ניתן לקנות או לשכור ציוד מגוון לקמפינג. המחיר, בעונת הקיץ, בערך $130 ללילה.

Housekeeping Camp

האוסקיפינג נמצא לא רחוק מהאף דום וילג' וגם הוא במיקום מצוין. גם כאן, לא מדובר בדיוק בחדרים… כל מבנה הוא בעל שלושה "קירות" מבטון דק + קיר אחד שהוא יריעת ברזנט הגג גם הוא מברזנט. לכל מבנה כזה יש שטח קמפינג "פרטי" קטן, כולל איזור למדורה.

החצר שלנו בהאוזקיפינג
החצר שלנו בהאוזקיפינג (שימו לב לסנאי המתקרב לצידנית)

בתוך ה"אוהל" יש מיטת קומותיים ועוד מיטה זוגית. בכל אוהל כזה יש אור ושקע חשמלי ושקע נוסף נמצא ב"חצר".  אפשר לשכן בכל יחידה כזו עד שישה אנשים, כשהשניים הנוספים יקבלו מיטות שדה וילונו בשטח ה"חצר".

housekeepingroom housekeepingbed

גם כאן ניתן להביא מצעים ושמיכות מהבית או לשכור במקום.

בתור לאפסנאות, האוסקיפינג קמפ
בתור לאפסנאות, האוסקיפינג קמפ

אמריקנים רבים מגיעים עם ציוד "כבד" והופכים את המקום לביתי ומקושט. השירותים ומקלחות משותפים ונקיים כשיש פרטיות מלאה בחדר המקלחת. המקום במרחק הליכה מהאף דום קמפ שם יש פעילויות ערב בהנחיית הריינג'רים, חנות ואפילו פיצריה. המחיר דומה לזה שבהאף דום קמפ.

אז מה כדאי? האף דום קמפ או האוסקיפינג?

בהנחה שאתם רוצים לשמור על תקציב נמוך ומתלבטים בין שני המקומות, אני יכולה לעזור לכם מניסיוננו. ישנו מספר לילות בזה ומספר לילות בזה ואני יכולה לעזור לכם בהשוואה.

האוזקיפינג קמפ נותן חוויה הרבה יותר קרוב ל"קמפינג". אפשר להדליק מדורה ולצלות מרשמלו וחיות הבר לא רחוקות מכם.. שלא לאמר ממש אצלכם בקמפ. אל תשאירו מזון ללא השגחה על השולחנות בחוץ, גם לא לרגע, כי הסנאים יגנבו אותו. הקפידו הקפדה יתרה על איחסון כל המזון בארונות הדובים שיש לכם בסייט. גם כי יש דובים שמסתובבים בקמפ מדי פעם ובעיקר כי יש בו דביבונים – ראקונים – חצופים במיוחד שלא מהססים להכנס לתוך האוהל ולחטט בתיקים. בלילה שישנו בהאוסקיפינג, היו כל הזמן צעקות, כל פעם מאוהל אחר, כשהדביבונים הגיעו לבקר. הם הגיעו גם לאוהל שלנו… זה לא מסוכן אבל עדיף שלא ימצאו אצלכם אוכל. בכל מקרה, גם בהאוסקיפינג וגם בהאף דום קמפ אסור להשאיר מזון או טואלטיקה בתוך האוהל בלילה ויש לכל יחידה ארון דובים צמוד.

ארון הדובים שלנו בהאוזקיפינג קמפ
ארון הדובים שלנו בהאוזקיפינג קמפ

למי שחשובה איכות האוויר, עדיף לבחור בהאף דום קמפ. בהאוזקיפינג יש שעות בהן מותר להדליק מדורה, וברגע שמגיעה השעה היעודה אחרי הצהריים, כל המחנה מתמלא בריח עשן. לנו זה הפריע מאד. גם איכות המיטות והחדר גבוהה יותר בהאף דום קמפ, אם כי ההבדלים לא משמעותיים. השירותים והמקלחות מסודרים מאד בשני הקמפים ונוח מאד להשתמש בהם. האף דום קמפ צפוף הרבה יותר, אבל כיון שאין עשן וכיוון שהשכנים הם לרוב אמריקאים, זה לא באמת מפריע.

אם יש לכם שאלות נוספות, תשאירו לי בתגובות ואשמח לספר עוד על החוויות שלנו בכל אחד מהאתרים.

עד כאן, מבחינת אופציות ללינה ביסמיטי בתוך העמק. עכשיו לאיזורים האחרים בתוך הפארק.

באיזור מריפוזה גרוב

Big Trees Lodge

לודג' היסטורי בסמוך לחורשת הסקויה של יוסמיטי. מתאים למי שהממון נמצא בכיסו ורוצה נופש שלו בין עצי סקויה, עם מגרש גולף, בריכה ושאר מנעמים. המיקום מצוין לביקור בחורשת מריפוזה גרוב אבל פחות מתאים לביקור בעמק.

באיזור מעבר טיוגה – Tioga Pass

Tuolumne Meadows Lodge

זהו מחנה של סוכות, מבנים עם קירות מבד, בדומה לזה שבהאף דום וילג'. בניגוד להאף דום וילג', כאן אין חשמל באוהלים ומקבלים עששיות ותנור הסקה. כדאי לזכור גם שהאיזור גבוה הרבה יותר וקר יותר, בפרט בתחילת וסוף העונה.

White Wolf Lodge

בוויט לודג' יש סוכות בד ללא חשמל אבל יש גם בקתות עץ עם חשמל, אור, חימום ואפילו שירותים ומקלחת פרטיים.

לינה מחוץ לשטח הפארק

אפשר בהחלט ללון גם מחוץ לשטח הפארק. מי שהתנאים בקמפים של הפארק מרתיעים אותו ואינו מוכן לשלם מאות דולרים ללילה לחדר "עם קירות", ימצא מקום לינה מחוץ לפארק.

יש מגוון מוטלים ומלונות במספר ערים מסביב ליוסמיטי. המחירים זולים יותר מאשר בעמק, אבל עדיין משקפים עומסים בפארק ועשויים להיות גבוהים למדי בתקופות עמוסות. הערים העיקריות ללינה מחוץ ליוסמיטי הן גרובלנד Groveland בצפון-מערב, ואוקהרסט Oakhurst ומריפוסה Mariposa – מדרום-מערב לפארק.זמני הנסיעה מהן אל העמק נעים בין שעה לשעתיים.  נסו לבנות את הביקור כך שתגיעו ללינה מחוץ לפארק בערב, תבלו יום מלא למחרת בפארק ואז תצאו שוב ללינה קרוב לפארק עם השקיעה. נקודות קרובות יותר לפארק הן העיירות El Portal ויוסמיטי ווסט.

יש הרבה מקומות כאלו ובהחלט מומלץ לבדוק ביקורות מראש. אני ממליצה על הזמנה דרך אתר booking.com שיכול לתת לכם מבט על כל המקומות הזמינים בתאריכים שלכם, על פני המפה.

לחצו כאן לרשימה של המלונות והמוטלים באיזור יוסמיטי או כאן לצפייה בתצורת מפה (הגדילו את האיזור בו אתם מתעניינים והמלונות יופיעו על המפה).

אם הדף הזה עזר לכם, אשמח מאד אם תוכלו לשתף אותו ואת הבלוג. איזכורים בפייסבוק, בפורומים או סתם לספר לחברים ישמחו אותי מאד. תודה!

לפוסט הזה יש 109 תגובות

  1. אסנת

    הי ענת,
    מתכננת טיול עם הבכור. יש לנו 9 ימים בדצמבר-
    נחיתה לוס אנג'לס בבוקר מוקדם.
    יום לאחר מכן בערב משחק NBA
    יום בפארק SIX FLAGS.
    כלומר נשארתי עם 5 ימים לטייל מחוץ לעיר.

    א. אשמח להמלצות לגבי היומיים הראשונים בL.A.
    ב. מתלבטת בין נסיעה צפונה מלוס אנג'לס- לקינגס קניון- פארק סקויה- אולי אפילו להצפין ליוסמיטי.
    לבין נסיעה דרומה- ג'ושוע טרי, סאן דייגו, והאזור.

    אשמח להמלצות, הכוונה לגבי חלוקת זמנים וכו….

    1. ענת

      הי אסנת,
      בדצמבר הרי הסיירה נבאדה קפואים ומושלגים. לבקר בקינגס קניון ויוסמיטי דורש הערכות מיוחדת, כולל שרשראות שלג ורצוי קצת רקע בנהיגה בשלג. וגם אז, עירנות לתחזית כדי לא לנסוע לתוך סופת שלגים. הנקודה כאן איננה הכיוון הצפוני אלא המזרחי, אל הרכס. ג'ושוע טרי וסן דייגו יהיו בסדר גמור. לחלופין, אפשר לנסות את כביש 1 (בכפוף לתחזיות גשמים), מונטריי וסן פרנסיסקו. בהצלחה!

  2. אסף

    היי ענת,
    תודה על הפוסטים המרתקים והמעשירים. אנחנו משפחה עם ילדים. המסלול שלנו הוא: לוס אנג'לס (3 ימים), סן סיימון (לילה אחד), סן פרנסיסקו (שני לילות) יוסמיטי (לילה אחד) סוקויה (ליליה אחד) ווגאס (שני לילות) גרנד קניון (לילה אחד) פארק ציון (לילה אחד) ונסיעה ארוכה לפניקס (שם נלון לילה ונטוס בבוקר לניו יורק). נשמע לך הגיוני או צפוף מדי ? כדאי לוותר על סוקויה לטובת עוד לילה ביוסמיטי ? כדאי לוותר על פארק ציון (נסיעה לשם מרחיקה אותי מאוד מפניקס) ? תודה רבה.

    1. ענת

      הי אסף,
      ממש צפוף מדי. לא רק בסקויה.
      אתם מפספסים לגמרי את מונטריי, למשל. בסן פרנסיסקו אפשר הרבה יותר זמן. יוסמיטי לא תספיקו בכלל כי לוקח יום נסיעה רק להגיע ולמחרת כבר תצאו הלאה. מוגאס לגרנד זה 6-7 שעות נסיעה (לגדה הדרומית, שם הפארק הלאומי).
      מציעה לכם בחום להושיב את התכנית הזו על טבלה מסודרת, כולל כמה זמן נוסעים כל יום (אל תשכחו להוסיף עשרים אחוז למה שגוגל מציע) ומה רוצים לעשות כל יום ומתי. תראו מהר מאד שאתם בעיקר על הכביש ולא מספיקים הרבה מעבר לנהיגה.

  3. משה

    היי ענת מה שלומך?
    אני כבר כמה ימים מנסה להחליט איפה הכי כדאי לי ולאשתי לישון בעת הביקור שלנו ביוסמיטי.
    המסלול שלנו הוא יציאה ממונטרי בשעות הצהריים והגעה למקום הלינה בשעות הערב ואז להעביר יומיים ביוסמטי פארק
    וביום האחרון לנסוע בבוקר לסאן פרנסיסקו.
    איכן היית ממליצה לישון בשלוש הלילות ביוסמטי?
    ראיתי שיש ביוסמטי ווסט כל מיני דירות ולופטים להשכרה במחירים טובים. השאלה אם יש שם תחנת דלק, סופר ומסעדות או שזה מקום מאוד מבודד.
    אשמח לעזרתך תודה

    1. ענת

      הי משה,
      הכי טוב ללון בעמק עצמו. הבעיה היא שהלינה יקרה וצריך להזמין הרבה זמן מראש. ביוסמיטי ווסט לא הייתי, אבל לפי גוגל מפס אין שם חנויות או תחנת דלק. קח בחשבון שזה גם ארבעים דקות נסיעה (בכבישים הרריים מפותלים) מהעמק של יוסמיטי, שם תטיילו במשך היום. לדעתי, אם יש אפשרות, עדיף ללון בעמק.

    2. גלית

      ענת שלום, אנו עוקבים בהדיקות אחר ההמלצות שלך. שריינו שהייה במלון Hilton Parc 55 San Francisco Union Square (4 כוכבים) שהיה במבצע מצויין 970 $ ל-3לילות. החשש היחידי הוא המיקום שדי סמוך לשכונת "טנדרליין" אשר כפי שכתבת מוכת הומלסים ופשע. ההמלצות על המלון לרבות המיקום בבוקינג טובות למעט המצאותםשל הומלסים. יחד עם זאת, ברוב ההמלצות גם על מלונות אחרים מבינים כי מכת ההומלסים קיימת בכל האיזור. האם את מכירה את המלון? מה דעתך? אנו זוג + 3 ילדים אמורים להגיע לסאן פרנסיסקו בסוף ספטמבר.
      תודה רבה!
      גלית

      1. משה

        תודה רבה ענת
        בדקתי עלויות בעמק עצמו וזה קצת יקר לנו. אנחנו עושים ירח דבש של חודש ימים ומחפשים קצת להוזיל.
        אם לא יוסמטי ווסט. אז באיזה מקום מחוץ לעמק היית ממליצה?
        פשוט יש כל כך הרבה עיירות באיזור שאני מאוד מבולבל….
        תודה

  4. גל

    היי ענת, מה שלומך?
    אשתי ואני (בני 30) מגיעים למערב ארה"ב ל-10 ימים בלבד (12.9.19-21.12), זה כרגע התכנון שלנו:

    1. נחיתה בלוס אנג׳לס (06:00 אחרי טיסה ישירה מהארץ) – יום טיול בעיר
    2. דיסנילנד
    3. יוניברסל
    4. כביש 1 עד סן סמיאון
    5. כביש 1 עד מונטריי
    6. נסיעה ליוסמיטי וחצי יום טיול בפארק
    7. חצי יום טיול בפארק ונסיעה אחה״צ לסן פרנסיסקו
    8. סן פרנסיסקו
    9. סן פרנסיסקו
    10. סן פרנסיסקו + טיסה 22:30 ארצה

    לחילופין, יום 7 יהיה יום מלא בפארק ולינה באיזור יוסמיטי ורק ביום 8 נצא על הבוקר לסן פרנסיסקו.

    מה דעתך? שווה בכלל לכלול את יוסמיטי במסגרת הזמנים שלנו?
    האם את חושבת שכדאי לוותר על הפארק? ואם כן, מה עושים ביומיים שמתפנים?

    תודה רבה,
    גל

    1. ענת

      הי גל,
      נשמע לי בסדר אבל קחו בחשבון שמדובר בקצב מאד מהיר עם המון נסיעה. אני חושבת שבהתחשב בעונה, הייתי מוותרת על יוסמיטי. 5-6 שעות נסיעה לכל כיוון בשביל 24 שעות בפארק נשמע לי טיפה לחוץ. את היומיים שמתפנים, הייתי מחלקת בין מונטריי (שבעצם לא תהיו בה במתווה הנוכחי) וסן פרנסיסקו, שיש הרבה מאד מה לעשות בה. אני מציעה לכם להתחיל לרדת לרמת פירוט גבוהה יותר, כולל כמה שעות נהיגה יש בכל יום ומה בדיוק מתכננים לעשות בו. זה יעזור לכם לדייק את התכנית שלכם.

    2. גלית

      ענת שלום, אנו עוקבים בהדיקות אחר ההמלצות שלך. שריינו שהייה במלון Hilton Parc 55 San Francisco Union Square (4 כוכבים) שהיה במבצע מצויין 970 $ ל-3לילות. החשש היחידי הוא המיקום שדי סמוך לשכונת "טנדרליין" אשר כפי שכתבת מוכת הומלסים ופשע. ההמלצות על המלון לרבות המיקום בבוקינג טובות למעט המצאותםשל הומלסים. יחד עם זאת, ברוב ההמלצות גם על מלונות אחרים מבינים כי מכת ההומלסים קיימת בכל האיזור. האם את מכירה את המלון? מה דעתך? אנו זוג + 3 ילדים אמורים להגיע לסאן פרנסיסקו בסוף ספטמבר.
      תודה רבה!
      גלית

  5. אילנה

    ענת שלום רב!
    הבלוג שלך מאוד מעניין ומועיל, רציתי לבקש ממך המלצה אנו יוצאים בתחילת אוקטובר מיוסמיטי ללאס וגאס, לא היינו רוצים לנסוע ללא הפסקה. איפה את ממליצה ללון ולטייל באמצה הדרך? אציין שמתחילים טיול מלוס אנג'לס, עולים לסאן פרנציסקו ואז יוסמיטי.

    תודה מראש

    1. ענת

      הי אילנה,
      מה שהייתי מציעה זה את היום האחרון ביוסמיטי להקדיש לאיזור מעבר טיוגה ולסיים אותו בעיירה mammoth lakes. משם כבר לעשות את כל הנסיעה לוגאס. באמת שאין טעם לפצל אותה כי אין יותר מדי מה לעשות בדרך, אלא אם כן ממש מעמיקים בכל מיני טריילים מקומיים. זו לא נסיעה קשה מדי, בפרט אם יש יותר מנהג אחד.

  6. בר

    היי ענת שלום
    מתכנן טיול ל 3 לילות ביוסמטי מגיעים מסן פרנסיסקו וחוזרים למונטריי.
    האם 3 לילות זה יותר מדיי? ובאיזה עיירה מומלץ לי לישון?

    1. ענת

      הי בר,
      תלוי מתי הטיול ומה רוצים לעשות. אפשר גם לבלות שבועיים ביוסמיטי אם רוצים לחרוש מסלולים בפארק. בנוסף, אני מציעה לעבור לחשוב במונחים של "ימים" ולא של לילות. להושיב את הטיול על טבלה מסודרת ולראות מה עושים בכל יום. שלושה לילות יכולים לאפשר לכם שלושה ימים או יומיים – תלוי בתכנון זמן הנסיעות.
      כמו שכתוב כאן בפוסט, עדיף ללון בתוך הפארק. אם לא מוצאים, אז מריפוסה ואוקהרסט הן העיירות הסמוכות. בהצלחה!

  7. דור

    היי ענת, רק לאחרונה גיליתי את הבלוג ואני מאוד נהנה.
    רציתי לשאול, אנחנו שני חברים שנוסעים באוקטובר השנה פעם ראשונה לארהב.
    יהיו לנו בערך שבועיים במערב ארה"ב (אחרי שבוע בניו יורק). אנחנו מתכננים להגיע לוגאס לכמה ימים ומשם לסן פרנסיסקו.
    השאלה אם כדאי לנסוע ישירות מוגאס ליוסמיטי ולישון שם לילה וביום אחרי לטייל שם, או להגיע לסן פרנסיסקו ומשם לעשות טיולי יום ליוסימיטי (או גם לינה שם).
    תודה.

    1. ענת

      הי דור,
      היות והיעדים שלכם הם וגאס, יוסמיטי וסן פרנסיסקו, היייתי בהחלט נוהגת את הכל כולל מעבר טיוגה. זה יותר הגיוני מאשר לנסוע בדרך הארוכה לסן פרנסיסקו ואז ליוסמיטי. יוסמיטי נמצא במרחק של 5-6 שעות נהיגה מסן פרנסיסקו, כך שזה בודאי לא טיול יום. לפיכך, הגיוני יותר לעשות את הרוד טריפ (הכיפי!) מוגאס ליוסמיטי דרך מעבר טיוגה ואז משם להמשיך לסן פרנסיסקו.

  8. שמעון

    היי ענת,
    רציתי לדעת אם לילה אחד בסוף אוגוסט/תחילת ספטמבר של לינה ביוסימיטי ואלי מספיק כדי לטייל ברוב הנקודות שציינת במדריך שלך על הפארק, או שצריך יותר? והאם לנקודות שמחוץ לואלי מגיעים ברכב או שיש שאטלים או סיורים שיוצאים מאיזור הואלי?
    תודה רבה! 🙂

    1. ענת

      הי שמעון, עדיף כמובן לטייל ביום ולא בלילה 😉 חצי בבדיחות הדעת, אבל באמת שאתה לא יכול לחשב לפי לילה. אם תצא לקראת הצהריים מסן פרנסיסקו, תגיע בערב ולמחרת בבוקר תסע בחזרה, לא תספיק כלום. צריך לפחות *יום מלא* ורצוי שניים. מגיעים ברכב, ואז אפשר להמשיך לטייל עצמאית ברכב או להשתמש בשאטלים החינמיים. אם רוצים גם קצת לטעום מהמסלולים וללכת ברגל בטיולים משמעותיים של כמה שעות, אז מינימום יומיים מלאים ואפשר להוסיף אפילו עוד אחד.

  9. איימי

    היי ענת,קודם כל תודה על הבלוג, עזר לי מאוד!
    אנחנו מתכננים טיול צעירים (בני 22-23) במאי לארה"ב,
    חשבנו לעשות את המסלול הבא 12-21/5 ניו יורק, משם את וגאס מה22/05-25/05
    ולצאת ב26/05 ליוסמיטי עם רכב
    רצינו ללון שם, עדיין מתלבטים אם לילה אחד או שניים ובעקרון אחרי יוסמטי להגיע ללוס אנגלס.
    רציתי לשאול כמה בערך שעות נסיעה מווגאס ליומסטי, והאם מכירה מקום לינה שווה בתוך הפארק?
    תודה

    1. ענת

      הי איימי,
      מעבר טיוגה יהיה כנראה עדיין סגור, כך שהנסיעה תיקח לכם יום שלם (קצת מעל עשר שעות נהיגה). מקומות הלינה בפארק מפורטים כאן בעמוד הזה ממש 🙂 הבעיה היא שזה שיא העונה ביוסמיטי, כך שהשאלה איננה מה "שווה" אלא מה פנוי… בהצלחה!

  10. תמיר

    היי ענת
    תכננתי להגיע ליוסמיטי ליום אחד ב24/4 לצאת מסן פרנסיסקו מוקדם בבוקר להגיע לפארק לטייל בנקודות המרכזיות והמומלצות ביותר לטיול של יום אחד עד השקיעה ולאחר מכן בסיום היום להגיע ללילה בעיירת מרסדס ויום למחרת לצאת מוקדם לכיוון מונטריי..
    רציתי לדעת האם התכנון הוא נכון מכיוון שמנש לא בא לנו לוותר על יוסמיטי ויש לנו רק יום אחד להקדיש לפארק
    והאם המזג אוויר טוב בתארכים אלו לטיול
    תודה רבה

    1. ענת

      מאד לחוץ אבל לא בלתי אפשרי. אני מקווה שאתם שני נהגי כי תהיה הרבה מאד נהיגה ביום הזה ואולי יהיה לכם נוח יותר להתחלף. מבחינת מזג האוויר, סביר להניח שיהיה קר אבל בסך הכל הפארק ממש יפה בעונה הזאת. כמובן, לעקוב אחרי התחזית. אם יש תחזית למזג אוויר סוער אולי תרצו לשנות את התכנית.

  11. שלי

    הי ענת,
    הבלוג שלך מדהים ומאוד עוזר!
    אנחנו מגיעים בתחילת מאי מסן פרנסיסקו ליוסימיטי ומשם ממשיכים לוגאס.
    נהיה שם סה"כ 3 לילות, יומיים מלאים שנקדיש לטיול בעמק.
    ההתלבטות שלי היא מבחינת מקומות לינה.
    מכיוון שלינה בתוך הפארק יקרה חשבנו על מריפוסה ב-2 הלילות הראשונים.
    בלילה האחרון שלנו ביוסימיטי אחרי יום שלם בעמק רצינו להתקרב ליציאה לוגאס.
    מכיוון שמעבר טויגה ככל הנראה יהיה סגור אשמח לעזרתך איפה כן מומלץ להעביר את הלילה האחרון כך שנחסוך זמן נסיעה בבוקר לכיוון וגאס?
    תודה רבה!

    1. ענת

      הי שלי,
      הפארק מקסים בעונה הזאת. הייתי שוקלת בכל זאת לינה בפארק אם עדיין יש (תשוו למחיר של צימר בארץ, זה עוזר 😉 ). בלילה האחרון, הייתי פשוט יוצאת לכיוון וגאס ונוהגת עד שמתעייפים. ואז עוצרים במוטל בדרך, לא חסרים כאלו במחלפים לאורך הכביש ולא צריך להזמין מראש.

  12. מריטו

    היי ענת,
    תודה על האתר, מאוד מעשיר ושופך אור.
    אנחנו מתכננים טיול בקליפורניה באוגוסט- זוג עם תינוקת בת שנה וקצת. אני מנסה להבין אם התוכניות שלנו ראליות ואם יש המלצות לרווח או לצמצם? התוכנית היא לנחות בסן פרנסיסקו ב 31/7 להיות שם יומיים וב 3/8 לנסוע לסקרמנטו (ביקור משפחתי), בסקרמנטו מתכננים להיות עד 5/8 ולצאת משם ליוסמיטי ב 6/8 על הבוקר, התוכנית היא לטייל ביוסמטי 3 ימים, כלומר 2 ליליות ולנסוע חזרה לסן פרנסיסקו לשהות שם יומיים ולצאת לכביש 1 (יש לנו יחסית זמן רב ולכן אנחנו רוצים לרווח כמה שיותר גם בשביל להינות באמת וגם בשביל לא להעמיס את הנסיעה על התינוקת), אנחנו צריכים המלצה איך לתכנן את העצירות בכביש אחד. בתוכנית שלנו 2 לילות על כביש 1 אבל אנחנו די גמישים לגבי זה. ב 14/15 לאוגוסט נגיע ל LA ומתכננים להיות שם כמה ימים (מלתבטים כמה ימים כדאי והאם יש מספיק מה לעשות שם). מ LA אנחנו מתכננים לחזור דרך הפארקים סקויה ועוד פארק בדרך מתלבטים עדיין ומשם לסן פרנסיסקו. זה ריאלי בעינייך? חשוב לציין שאנחנו יותר אוהבים נופים טבע, פארקים ומרחבים גם עבורנו וגם עבור התינוקת. הלו"ז עוד גמיש ולכן אשמח לשמוע הארות, הערות ולהבין אם זה עוס מדי/ מרווח מדי, איך זה נראה לך ביחס לטיול עם תינוקת.

    1. ענת

      הי מריטו,
      אני שמחה שהבלוג עוזר. למען האמת, במקומכם הייתי מוותרת על כביש 1. מדובר בנהיגה של למעלה מעשר שעות, חלקה בקטעי כביש מפותלים מאד. לילדים קטנים זה ממש עושה בחילה (מניסיון) ואני מניחה שגם לתינוקת זה לא יהיה להיט. הקטע היפה של כביש 1 הוא בכל מקרה במרחק של 1-2 שעות ממונטריי. לו אני במקומכם, הייתי נשארת במונטריי ועושה את ביג סר משם, עם חזרה למלון במונטריי בערב. ואז לנסוע ללוס אנג'לס בכביש הראשי (i-5) עם עצירות למנוחה כל מתי שתרצו בתחנות דלק, ערים עם חנויות וכאלו.
      בסך הכל נשמע לי בסדר, כל עוד תרווחו גם את הדרך בחזרה. קחו בחשבון שפארק סקויה וקינגס גדול וגם בו הכבישים איטיים ומפותלים. גם יוסמיטי. אם רוצים למצות בנחת, צריך 2-3 ימים לכל פארק. אפשר גם בפחות ואז להתמקד בחלק מהפארק (וזה בסדר גמור). נקודה אחרונה, שימו לב שבשנים האחרונות קליפורניה היתה אפופת עשן בעונה הזאת. במיוחד עם התינוקת, תהיו ערניים ואם יש איזורי עשן, נסו להתרחק. בגדול, צמוד לחוף זה בדרך כלל בסדר. תהנו!

  13. יעל

    היי ענת,
    תודה על כלל ההמלצות הנפלאות, נעזרים המון בבלוג שלך לתכנון הטיול.
    אנחנו מגיעים ליוסמיטי בתחילת אפריל. ראשית, יש לך מושג לגבי מזג האוויר בתקופה הזו? כי כרגע כל מה שמוצא ב HALF DOME VILLAGE הוא אוהלים ללא חימום ואני קצת חוששת. יש אופציה להשכיר תנור חימום כלשהו שם?
    שנית, יש לך מושג אם מותר לבשל שם איפשהו? הבנתי שבתוך הבקתה לא, אבל האם יש אזורים מותרים?
    תודה רבה!

    1. ענת

      הי יעל,
      בתחילת אפריל יהיה מאד קר. במיוחד בלילה (ובבקרים). כנראה לא מתחת לאפס (אבל לא בלתי אפשרי). אנחנו היינו בשבוע האחרון של מאי ובבקרים הילדים היו עם כובעי צמר ומעילי פליז.
      למיטב ידיעתי, אין אפשרות לשכור תנור חימום. בודאות אסור להדליק אש לבישול באיזור, גם לא בין הבקתות. אסור בשטח הקמפ כולו. הרעיון בקמפ הזה הוא לשמור את האיזור ללא ריחות מדורה ובישול. יש לכם צמוד לקמפ קפיטריות ומסעדות עם אוכל חם (לא יקר מדי).
      הייתי מזמינה את האוהל אם זו האופציה היחידה בעמק אבל מנסה לשדרג לאחד עם חימום, כולל בהגעה עצמה (אם לא הצלחת טלפונית לפני). אם לא תצליחו מראש לשדרג, כדאי להגיע עם בגדים חמים ושק"שים ($15 בוולמארט) ולהעזר בנוסף בשמיכות אקסטרה בפארק. בהצלחה! זו תהיה חוויה בכל מקרה!

  14. מוריס וידרהורן

    שלום ענת,

    מה עדיף? לסוע מסן פרנסיסקו ליוסמיטי ולרדת לכביש 1 לאזור מונטריי, או שלסוע למונטריי דרך כביש 1 (לעבור דרך SANTA CRUZ), ואז לסוע ליוסמיטי? המטרה הסופית לחזור לכביש 1 ןלישון ב BUG SUR

    1. ענת

      הי מוריס,
      אם המטרה היא ללון בביג סר, עדיף לנסוע מסן פרנסיסקו לשם וזהו. יוסמיטי זה לא טיול של יום אחד מסן פרנסיסקו הלוך וחזור. זו נסיעה של 5-6 שעות נהיגה לכל כיוון מאיזור החוף. אם יש לכם שלושה ימים לעניין, אז תלוי בהמשך המסלול, אם הוא אכן כביש 1, אז הגיוני יותר לנסוע קודם ליוסמיטי. מקווה שעוזר.

      1. מנחם

        היי ענת
        שאלתי – האם מעבר טיוגה יפתח בסוף מאי כרגיל או שיש תחזית ללוח זמנים מאוחר יותר עקב שלג/ מזג אויר וכדומה?

      2. ענת

        הי מנחם,
        נראה שבינתיים יש יותר שלג מהממוצע השנה. אף אחד לא יכול לדעת לגבי מאי-יוני… אבל לא הייתי בונה על פתיחה מוקדמת. אם אתם נוסעים בסוף מאי, כדאי להכין אלטרנטיבות.

  15. תומר

    שלום,אתר מאוד מאוד מעניין ומועיל!
    מתכננים באזור פסח (אפריל הקרוב ) להגיע לסן פרנסיסקו (יומיים וחצי), נסיעה ליוסימטי (יומיים) ומשם נסיעה לוגאס.
    1. המלצות היכן לבקר ביוסימטי כך שהנסיעה לוגאס לא תהיה מאוד ארוכה?
    2. כמה זמן כדאי לתכנן לנסיעה בין יוסמיטי לוגאס? האם יש מה לראות בדרך?
    תודה

    1. ענת

      הי תומר, אני שמחה שהבלוג עוזר.
      באפריל לא תוכלו לנסוע מיוסמיטי לוגאס דרך מעבר טיוגה, כי הוא עדיין יהיה סגור. לפיכך, הנסיעה מיוסמיטי לוגאס תהיה ארוכה, לא משנה איפה תהיו ביוסמיטי. אל תשכחו שגם הנסיעה מסן פרנסיסקו ליוסמיטי לוקחת זמן (בפועל, 6-7 שעות). כמו כן, חלק מהאיזורים ביוסמיטי כנראה יהיו עדיין סגורים, כך שבפועל תוכלו לטייל רק בעמק. העמק יהיה מקסים אבל בהחלט יכול להיות קר מאד, בפרט בלילה, אז תתארגנו בהתאם.
      זמן הנסיעה מיוסמיטי לוגאס בתוואי הזה, הוא סדר גודל של 10-12 שעות (כולל עצירות). אין יותר מדי מה לראות בדרך. מדובר באיזורים החקלאיים של קליפורניה, שטוחים ודי משעממים. אם יש לכם שני נהגים שיכולים להתחלף, פשוט יוצאים בשבע בבוקר ומגיעים בערב לוגאס. אם מדובר בנהג יחיד, לשמור על גמישות. כשמתעייפים, לעצור איפשהו לאכול ולחלץ עצמות. לא לקבוע לינה בוגאס מראש אלא לאפשר לעצמכם לעצור במוטל בדרך. בסך הכל מדובר בנהיגה מאד קלה, והאמריקאים עושים אותה בלי קושי ביום אחד. אישית, נהגתי לא פעם מסלולים של 10-14 שעות נהיגה ביום בארה"ב, גם בלי להתחלף, אבל כמובן, כל אחד ומה שמרגיש לו נוח.

      1. אמיר

        ענת שלום,
        חייב לציין כי הבלוג שלך נורא מעניין ומאיר עיניים.
        מצטרף לשאלה ואף מוסיף,
        אנחנו שלושה זוגות אשר מתכננים טיול נורא דומה לטיול של תומר..
        אנחנו קצת נרתעים מנושא הנסיעות הארוכות.
        האם יש דרך אחרת לשלב טבע סטייל יוסמיטי עם נסיעות טיפה יותר קצרות?

      2. ענת

        הי אמיר,
        אני לא בטוחה מי זה תומר 🙂 אני לא זוכרת שמות של כל המגיבים וכשאני עונה לתגובות, אני לא רואה איזה תגובה בדיוק היתה לפני זאת שלכם בעמוד הזה (הן מופיעות אצלי בסדר כרונולוגי בהן נכתבו – בכל האתר). היות ואתם שואלים לגבי יוסמיטי, אני מניחה שמדובר בנסיעה מיוסמיטי לסן פרנסיסקו, או בין יוסמיטי ולאס וגאס.
        אם תהיו בוגאס, אז זאיון וברייס מאד מרשימים וקרובים יותר לעיר (שעתיים וחצי נסיעה). מאד שונה מיוסמיטי, אבל בהחלט טבע מקסים. באיזור סן פרנסיסקו, יש לכם עצי סקויה ליד סנטה קרוז ואת השמורות שליד מונטריי. הכל יפה מאד ועדיין לא דומה ליוסמיטי. לדעתי האישית, אל תוותרו בגלל הנסיעות. הנסיעות האלו הרבה פחות קשות ממה שנדמה לכם. הנהיגה בארה"ב הרבה יותר קלה. מבחינתי, שעה של נהיגה בארץ שקולה לשלוש שעות בארה"ב, מבחינת העייפות והיכולת להתרכז. כך שהנסיעה בין יוסמיטי לסן פרנסיסקו שאורכת שש שעות, היא קשה לי כמו נהיגה של שעתיים מהמרכז לגליל. ונסיעה של יום שלם, מוגאס ליוסמיטי, זה קצת כמו נסיעה לאילת אבל קצת יותר קלה.

  16. יונתן

    משפחה עם 5 נפשות (16,13,10) תכנון כללי כ-14 לילות בחוף המערבי . הכיוון לנחות בסאן פרנסיסקו 3 לילות , נסיעה למונטריי + כרמל 17 מייל לילה 1 , 2 לילות יוסמיטי ונסיעה בכביש המהיר ללוס אנג'לס ל- 3 לילות , נסיעה לווגאס 4 לילות , גרנד קניון + לייק פאוול וטיסה מוגאס למיאמי לקרוז 7 לילות ומשם חזרה לישראל .

    אשמח לקבל חוות דעת לגבי המסלול והאם את ממליצה על מסלול אחר .

    תודה מראש ,
    יונתן

    1. ענת

      הי יונתן,
      לא, צר לי. זה לא באמת מתכנס ל-14 יום. ביום הרביעי, מה בדיוק אתם מתכננים לעשות? הנסיעה למונטריי לוקחת שעתיים-שלוש. להגיע עד לשם רק בשביל להציץ בכרמל וכביש 17 המייל חבל. שווה לשלב ביקור באקווריום וטיול בשמורת פוינט לובוס לראות את צפון כביש 1. בסיום, אי אפשר לדחוס את הגרנד קניון ופייג' ביום אחד. לא נכנס, לא מבחינת שעות נהיגה ולא מבחינת מה עושים. צריך שלושה ימים בשביל הסיבוב הזה. ללייק פאואל צריך להקדיש חצי יום ואם אתם כבר שם מאד כדאי גם להכנס לקניון אנטילופ. מהגרנד לוגאס זה שש שעות נהיגה בערך וכנראה קצת יותר במקרה שלכם (עם ילדים יש יותר עצירות). לו אני במקומכם, הייתי משקיעה את כל שלושת השבועות במערב ארה"ב. עד שכבר מגיעים לשם, עוברים את הג'ט לג והכל, עדיף להקדיש מינימום של שלושה שבועות שם ורצוי אפילו ארבעה בהתאם למסלול המוצע כאן. בשלושה שבועות תוכלו באמת לוותר על כביש 1 ולשלב את פייג' והגרנד במקום, אבל לא לכווץ יותר מזה.

      1. מורן

        היי ענת!
        בלוג מעולה.. כל הכבוד!
        אשמח לשאלה ברשותך –
        לגבי לינה ביוסמיטי באוהלים (שאנחנו מביאים בעצמינו) – האם זה אפשרי מבחינת מזג אוויר בחודש ספטמבר או שמזג האוויר קר מדי?

      2. ענת

        הי מורן, ספטמבר זה חודש של שינוי. בתחילת החודש יכול להיות ממש חם ולקראת סופו כבר יכול לרדת שלג בפסגות. באוהל אפשר להיות אפילו בטמפרטורות מאד נמוכות, תלוי בסוג האוהל והציוד שלכם.
        לדעתי אם יש לכם ציוד טוב אז אין בעיה. אפשר גם לשכור במקום קיטים עם שמיכות וסדינים במקרה הצורך. רק תוודאו מראש שמשכירים גם למי שבאוהלים.

  17. נגה

    היי ענת, אחלה של בלוג! שאלה לגבי הלינה ביוסמיטי, אני ובן זוגי תכננו לישון באוטו בשטח הפארק וכך לחסוך את הכסף של מלון, אבל אני לא מבינה באיזה מתחמים אפשר לישון בהם באוטו והאם צריך להזמין אליהם מראש.. תוכלי לעזור?

    1. ענת

      הי נגה,
      למיטב ידיעתי, אי אפשר פשוט לישון באוטו, אלא אם כן אתם מזמינים מקום בחניון של קראוונים. שזה לא זול במיוחד ולא יחסוך לכם יותר מדי. אתם יכולים להביא אוהל ואז לישון במתחם קמפינג לאוהלים, אבל שוב, בהתחשב בעלות הציוד, לדעתי הכי פשוט לקחת מקום בקרי וילג' או האוסקיפינג. זה לא כזה יקר וזה יתן לכם מקום מסודר וגישה למקלחות וכד'.

    2. תותי

      היי ענת! המון תודה על כל המידע – ממש עושה סדר בראש!
      רציתי לשאול.. אנחנו מתכננים (בתקווה שעדיין יש מקומות פנויים) ללון בהאף דום וילג'. רוצים לקחת בקתה עם מקלחת פרטית כי אנחנו עם ילדה קטנה. יש דברים שחשוב לדעת ולהתארגן עליו מראש? קראתי שצריך מצעים וכד' – רלוונטי לכל הבקתות?

      1. ענת

        הי שוב תותי, תתחילו בלבדוק אם יש מקומות פנויים. למיטב זכרוני יש מקלחות פרטיות רק בלודג' ולא בהאף דום וילאג' אבל אולי השתנה משהו אז תבדקו. מצעים אפשר תמיד לקבל במקום. זו תוספת תשלום קטנה בזמן שמזמינים או כשמגיעים, משהו כמו חמישה או עשרה דולר לאדם.

  18. ספיר

    היי ענת, קודם כל הבלוג שלך מדהים ועוזר מאוד!
    אנחנו מגיעים לפארק בסוף חודש אוגוסט עם רכב שנשכיר מסן פרנסיסקו.
    במידה ואנו מגיעים עם אוהל שקנינו מראש, רציתי לדעת היכן ניתן לישון באיזור הYOSEMITE VALLY? האם העובדה שאנחנו עם רכב ( רכב קטן ולא קרוואן) מחייבת אותנו לישון בחניון שמיועד לקרוואנים? או שיש אופציה לישון בחניון שמיועד לאוהלים.
    האם את ממליצה להזמין מראש לחודש אוגוסט או להאמין שאם נגיע מספיק מוקדם לחניון יהיה לנו מקום לישון בו.

    תודה רבה!

    1. ענת

      הי ספיר,
      יש חניונים רק לאוהלים. בחלק מהם לא צריך להזמין מקום, אבל רשות הפארק מזהירה שהמקומות נחטפים מהר. אם תגיעו ממש בבוקר, אני מניחה שתמצאו. אם אתם סגורים על התאריכים, הייתי כן מזמינה מראש –
      https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/nrcamping.htm

  19. עדן פן

    היי ענת,

    אחרי קריאה מעמיקה של כל החומר אני מעט מבולבלת, אנחנו שתי אחריות שמתכננות לטייל בארהב בחורף
    (אני מצטרפת לאחותי לאחר טיול בדרום אמריקה ככה שאין לנו כל כך גמישות בתאריכים )
    החלק שאני קצת מודאגת לגביו הוא יוסמטי
    התכנון הוא להגיע ליוסמטי ב30/11 עד ה2/12 -האם זה ראלי לקוות שנוכל לטייל ביוסמטי וולי ?
    לפני יוסמטי חשבנו להקדיש כמה שעות ל17 מייל דריב ומונטריי בבוקר שאנחנו יוצאות מסן פרנסיסקו ליוסמטי – ראלי? האם שווה "לבזבז" על זה זמן או שבתאריכים האלה אין מה לראות שם?
    אנחנו מאוד רוצות לטייל גם בבריס קניון ובגרנד קניון בתחילת דצמבר – האם זה זמן טוב?

    תודה מראש!

    1. ענת

      הי עדן,
      אפשר לטייל ביומיטי ואלי בכל עונות השנה. רק להבין שבסוף נובמבר הוא כבר בהחלט יכול להיות מושלג. קר מאד יהיה בכל מקרה. אם יש לכן ציוד מתאים ונכונות ואם לא תיפלו על כמה ימים של סופת שלגים שחוסמת את הכבישים, לא צריכה להיות בעיה מיוחדת. שימו לב שציוד מתאים כולל שרשראות שלג לרכב.

      תמיד יש מה לראות במונטריי, רק שצריך לחשוב היטב אם זה מתאים ליום נסיעה מסן פרנסיסקו ליוסמיטי. נראה לי שלא. זה יאריך לכן את הנהיגה מסדר גודל של חמש שעות למשהו כמו שמונה-תשע שעות. אם תרצו גם לטייל קצת במונטריי (וכדאי!) אז בכלל. שימו לב שהימים קצרים ומה שאתן לא רוצות לעשות זה להגיע ליוסמיטי מושלג בשעות החשיכה. גם אם לא מושלג, לא כדאי לנהוג את הכביש שנכנס אליו בלילה. בקיצור, לדעתי לא מתאים.
      בברייס ובגרנד קניון בדצמבר יהיה קר. מאד קר. מאד סביר שכבר יהיה מושלג מאד. שוב, צריך ציוד מתאים ולקוות שלא תיפלו על סגירת כבישים בגלל שלג טרי. בהצלחה ולתת ריספקט למזג האוויר האמריקאי. אם אתן לא בטוחות איך להתנהג בטמפרטורות ותנאים כאלו, אולי עדיף להסתפק בביקור בערים. אגב, לאורך החוף נדיר שיורד שלג, אז אפשר לחשוב על מסלול אחר, שיקח אתכן ל-redwood national park וחופי אורגון, עד פורטלנד ואולי סיאטל.

  20. סיגל

    שלום, אנחנו משפחה שמתוכננת להגיע ליוסמיטי בחודש ספטמבר, הזמנתי לנו לינה ל -2 לילות באוקהורסט. מבדיקה שערכתי ברשת נראה כי הנסיעה מאוקהורסט ליוסמיטי היא באזור השעה וחצי. מצד שני, המלון שהזמנו (בסט ווסטרן) באוקהורסט אומר שזה במרחק 24 ק"מ. מה נכון ולמי להאמין?

    1. ענת

      שני הדברים נכונים 🙂
      המלון מתייחס למרחק שלו מהכניסה אל איזור חורשת מריפוזה. טכנית, זה חלק מפארק יוסמיטי. סימנתי לך כאן במפה: https://goo.gl/maps/WTF9stZvsU92
      בהנחה שאתם רוצים לטייל בוואלי, המרחק שונה לגמרי. לפחות שעה וחצי נסיעה, בהחלט יתכן שקרוב יותר לשעתיים היות וחלק מהדרך מפותלת והררית. https://goo.gl/maps/8S3hMQ1Yz732

  21. הילה ועודד

    היי ענת ,
    אנחנו זוג שמתכנן ירח דבש, כשלושה וחצי שבועות מתחילת אפריל ( המסלול שלנו הוא : סן פרנסיסקו – לוס אנג'לס- לאס וגאס – ניו יורק).
    תחילת הטיול ב29.03 – נחיתה בסן פרנסיסקו , חשבנו לבלות שם חמישה ימים ומשם לשכור רכב ולסוע ליוסמיטי פארק ( לשהות שם שלושה ימים ) .
    האם ניתן להתחבר מיוסמיטי פארק ל-Road#1 לכיוון לוס אנג'לס ?

    1. ענת

      הי הילה ועודד,
      בעצם אתם תסעו מסן פרנסיסקו לביקור ביוסמיטי ואז תסעו בחזרה לאיזור החוף, כשהפעם תכוונו לעיירה מונטריי. אין בעיה עם זה. ממליצה לכם להציץ במסלול דרום-מערב ארה"ב כאן בבלוג שמפרט את כל האפשרויות בדרך. שימו לב רק שכביש 1 חסום ואי אפשר לנסוע לכל אורכו ממונטריי ללוס אנג'לס.

      1. הילה ועודד

        תודה רבה על התשובה !
        בהתחשב בתכנון שלנו ובעונה (תחילת אפריל) , באיזה חלק ביוסמיטי פארק את ממליצה לבקר ? האם צריך לקנות כרטיסי כניסה מראש ? והיכן כדאי ללון ?
        לגבי כביש 1 -באיזו נקודה כדאי להתחבר לכביש ? האם לחזור חזרה לסן פרנסיסקו? מה הן האטרקציות הממולצות לאורך הכביש (מלבד מונטריי) למי משמגיע מיוסמיטי ? כמה ימים את ממליצה להקדיש לנסיעה
        לאורך הכביש כולל האטרקציות ?

      2. ענת

        הילה ועודד, בתחילת אפריל סביר להניח שאפשר יהיה לבקר רק בעמק של יוסמיטי. כל שאר האיזורים עדיין מושלגים וחסומים לתנועה. לא צריך לקנות כרטיס מראש, אפשר לרכוש בכניסה לפארק. אם אתם מבקרים ביותר משלושה פארקים לאומיים בטיול הזה, שווה לרכוש כרטיס מנוי שנתי. לגבי היכן ללון – הכל מפורט כאן בדף 🙂
        לגבי כביש 1, תלוי מהיכן אתם נוסעים ליוסמיטי ולאיפה אחרי. אם אני מבינה נכון, אתם מגיעים ליוסמיטי מסן פרנסיסקו ואחריו נוסעים ללוס אנג'לס? אם זה המצב, אז בקרו בחלק הצפוני של כביש 1 לפני הביקור ביוסמיטי. הקדישו יומיים למונטריי ולחלק של כביש 1 שצפונית לחסימה (בערך שעה דרומית למונטריי. ומשם סעו ליוסמיטי. בסיום הביקור ליוסמיטי סעו ללוס אנג'לס. אם מאד חשוב לכם לראות משהו בחלק הדרומי יותר של כביש 1, תצטרכו להתחבר במילא דרך ה-101 לאיזור הרלבנטי כי כאמור יש חסימה בין מונטריי לדרום. מציעה לכם לקרוא כאן על כביש 1, כולל פירוט נקודות עניין. וכאן על החסימה בכביש 1 (יש גם מידע בתגובות).

  22. דן

    היי ענת, אשמח לעזרתך בלו"ז,
    אנחנו זוג שטס ל16 יום, נוחתים ב12/12 וחוזרים לארץ ב28/12. אנחנו שומרי שבת ואחותי גרה בLA ולכן התכנון שלנו הוא:
    12-16 נהיה בLA נטייל בכל המקומות
    17-20- ווגאס, נגיע ברכב ביום נטייל ובערב נהנה, ונצא לכיוון פארק ציון נישן בפארק
    20-21- פארק ציון וחזרה ללוס אנג'לס ב21 בערב.
    22-23- שבת בLA
    24-27- טיסה לסן פרנסיסקו ניקח שם רכב ונטייל 24-26 ולאחר מכן נתחיל לרדת לכיוון LA, התכנון המקורי היה לנסוע בכביש 1 ולישון אולי בכרמל לילה אבל הבנתי שהכביש חסום אז חשבנו אולי כבר לנסוע לפארק הסקויה באזור של הגנרל שרמן , לישון שם באיזה מלון לטייל ולמחרת 27 להמשיך ל-LA.
    האם התכנון נראה בסדר? יש דברים שצריך לקחת בחשבון כמו מזג אויר באיזה מקום? במיוחד בפארקים ציון וסקויה? האם המקום בפארק סקויה זה המיקום האידיאלי?
    מכיוון שזו תקופת הכריסמס יש איזה שהם דברים שצריך לקחת בחשבון?
    בנוגע לסן פרנסיסקו האם יש לך המלצה על מקום לינה כלשהו?
    אשמח להמלצותייך.
    את אדירה!!

    1. ענת

      הי דן,
      למה בעצם לטוס לסן פרנסיסקו? לדעתי עדיף לנסוע עם אותו הרכב, לא? זה לא חוסך הרבה זמן כשחושבים על הזמן שלוקח להחזיר רכב שכור ולהחזיר אותו, להגיע לטיסה וכל זה. בכל מקרה, נראה לי טיפה צפוף בקטע של סן פרנסיסקו. ה-24 זה יום נטו להגעה, בין אם ברכב או בטיסה. אם יהיה לכם כוח אולי אולי תצליחו להסתובב קצת בערב. יש לכם 25-26 לטייל בסן פרנסיסקו ואז שוב ביום של ה-27 זה יום שכולו חזרה ללוס אנג'לס, בהנחה שלא תרצו לעשות את זה בלחץ ביום של הטיסה בחזרה לארץ. אתם בעצם מבזבזים יומיים על הגעה לסן פרנסיסקו ונשארים רק עם יומיים לעיר עצמה. על מונטריי וכרמל ופארק סקויה ושאר ירקות כבר ממש אין מה לדבר, לדעתי. קחו בחשבון שהמרחקים גדולים ובין אם בטיסה או ברכב, זה לא דילוג קטנטן 🙂 זו אופרציה שאוכלת יום מהטיול. גם לנסוע בין מונטריי לסן פרנסיסקו זה שעתיים עד שלוש שעות, תלוי בפקקים באיזור המפרץ. כנ"ל סקויה אנד קינגז, שזה פארק שצריך להקדיש לו לפחות יום מלא מהבוקר עד הערב. באופן כללי, הזמן המומלץ לסיבוב שאתם רוצים לעשות הוא שלושה שבועות, אבל זה כולל לרוב את יוסמיטי. אתם מנסים לדחוס את זה ל-16 יום, אבל עם אילוצי שבתות, זה פחות נוח. על כל זה צריך באמת להוסיף את עניין החג. בדרך כלל בחגים יש יותר עומס באיזורים התיירותייים ויש יותר פקקים בתחילת החופשה וסיומה בכניסות ויציאות מהערים.

      מה שאני מציעה לכם לשקול זה לוותר על סן פרנסיסקו הפעם ובמקום זה לטייל קצת באיזור של ג'ושוע פארק נשיונל פארק וסן דייגו. זה לא מוסיף לכם יותר מדי נסיעה וזה קרוב יותר ללוס אנג'לס. זה גם מתאים מאד מבחינת מזג האוויר (בסקויה אנד קינגס יהיה קר מאד בדצמבר במילא ורוב הסיכוייים שהכביש עד הסקויות יהיה חסום בגלל שלג). גם בזאיון יהיה קר ותצטרכו לעקוב אחרי התחזיות כדי לראות שמזג האוויר מתאים לכם לביקור.

      1. דן

        ענת, אם אנחנו מוותרים על השבת בלוס אנג'לס ונעשה מסלול כזה:
        17-18- בוגאס
        19- נסיעה לפארק ציון בבוקר לעשות מסלול קצר וקל וחזרה ללינה בווגאס
        20- נסיעה לסקויה ולינה באזור (אזור של גנרל שרמן)
        21- נסיעה ליוסמיטי ולינה שם
        22- נסיעה לסן פרנסיסקו ושהיה שם עד 25- שזה גם שבת ולכן לינה באזור של לומבארד שאפשר לטייל ברגל
        26- התחלת נסיעה ללוס אנג'לס ולינה בדרך
        27- המשך נסיעה ללוס אנג'לס והגעה בערב.
        האם מסלול כזה מומלץ יותר?

      2. ענת

        הי דן,
        בין זאיון לגנרל שרמן זה יום נסיעה מלא לגמרי. בערך 12 שעות נסיעה (אל תתן לגוגל מפס לבלבל אותך – זה יותר זמן ממה שהוא אומר). בנוסף, מדובר בדצמבר. הכביש של הסקויות בפארק (היכן שהגנרל שרמן נמצא) סביר להניח שיהיה סגור, אבל בכל מקרה, לא הייתם מגיעים עד אליו בשעה שיש בה עדיין אור (אל תשכחו שהשמש שוקעת מוקדם בדצמבר). בקיצור, ותרו על הגנרל ועל פארק סקויה הפעם. אני בספק גם לגבי יוסמיטי, מבחינת הקור. אם כן, קחו בחשבון שזה טיול של שלג וקרח, כולל הצטיידות בשרשראות שלג. לשיקולכם. חפשו ביוטיוב או בגוגל איך נראה יוסמיטי בדצמבר ואז תחליטו (ותשמרו על גמישות – סופת שלגים יום לפני שתגיעו ותאלצו לבטל בכל מקרה). כיוון שממילא אין לכם הרבה זמן, לדעתי, וותרו על ההרים (סקויה ויוסמיטי) ותעשו טיול שמתמקד בערים.
        אני חייבת להודות שלו אני במקומכם, בעשרה ימים במערב, כולל ביקור משפחות, הייתי מצמצמת לסן פרנסיסקו ואיזור מונטריי + לוס אנג'לס. לא יחסר לכם מה לעשות, במילא תהיו עם ג'ט לג בימים הראשונים ויש סיכון של מזג אוויר בעייתי. אלא אם כן וגאס בנפשכם, לדעתי, זה המסלול הכי נכון בשבילכם. אפשר לעשות את מה שהצעת כאן (בניכוי יוסמיטי וסקויה) אבל זה יחסית עמוס ושוב, אתם בג'ט לג ועלולים להתקל במזג אוויר חורפי (גם בזאיון) אז קחו בחשבון.

  23. דפנה

    שלום ענת,
    קודם כל רציתי לציין שהבלוג שלך מדהים. יש בו כל כך הרבה מידע שימושי, שלא ניתן למצוא במקום אחר.
    לשאלתי, אנחנו מתכננים נסיעה לקיץ הבא, בין היתר ליוסמיטי. להבנתי כדי להימנע מעומסי תנועה ועד' עדיף לישון בעמק. אנחנו בד"כ משפחה יותר של בתי מלון (שלושה ילדים – 17, 15, 10 בשעה הבאה), אך מאוד נראה לנו הhalf dome village.
    אך כפי שציינתי אנחנו משפחה בדכ של בתי מלון, ולכן אני שואלת איך מתארגנים עם אוכל למשך היום? אני מבינה שיש סוג של מכולת, השאלה אם שם יש מספיק לצורך הכנת סנדוויצ'ים וכד'? ובנוסף האם יש מסעדות בעמק או בשערב (נניח) צריך לצאת ממנו לצורך מציאת מסעדות.
    בנוסף אשמח לדעת מה עושים עם מזוודות וציוד באופן כללי? לאור העובדה שזה לא ממש חדר שניתן לנעול במשך היום כשאנחנו לא נמצאים.
    תודה

    1. ענת

      הי דפנה, אני מנסה לענות באיחור לשאלות שהושארו בזמן שהיינו בטיול.
      יש חנויות בעמק (יותר מאחת) ויש גם מסעדות. יש כל מה שצריך לסנדוויצ'ים בחנויות, לא חסר כלום. הכל טיפה יותר יקר, אבל לא נורא בכלל. אפשר כמובן גם להביא איתכם בצידניות חלק מהמזון. יש מנעול לאוהל ויש גם ארון מתכת עם מנעול שאתם אמורים להחזיק בו את כל הדברים שעלולים למשוך דובים. אפשר לשים שם גם את דברי הערך, אף אחד לא יפרוץ את זה, באמצע קמפ מלא אנשים.

  24. אורן בן מויאל

    שלום ענת ,
    בהמשך להתכתבות שלנו גובשה החלטה על המסלול הבא:

    31.9 – נחיתה ב 10:00 בסן פרנסיסקו וממשיכים במסלול עד שעות הערב .
    1.9- יום שלם בסן פרנסיסקו הכולל גם הפלגה לאלקטרז.
    2.9- יציאה מסן פרנסיסקו בשעה 8:00 לכיוון סנטה קרוז (מיסטרי ספוט) , לאחר מכן ממשיך לכיוון מונטריי לארוחת צהריים וכביש 17 מיילים עד הפוינט לובוס ששם נבלה עד שעות הערב (סביבות 20:00 ) ונסיעה ללינה במרסד.
    3.9 – יציאה לכיוון היוסמטי וואלי בשעה 8:30 כשעתיים נסיעה ממסרד (הגעה ב 10:30 – אשמח להמלצה למסלול + המלצה למקום לינה )
    4.9 – המשך טיול ביוסמטי (בהנחה שמסיימים את היום בצד המזרחי מכיוון שבבוקר שאחרי יוצאים לכיוון ווגאס , אשמח להמלצה למסלול + מקום לינה- חשבתי אולי באזור בישופ)
    5.9 – 8:30 יציאה לכיוון ווגאס (כ 5 שעות נסיעה)

    תודה רבה לך על העזרה הרבה והסבלנות ,
    אורן

    1. ענת

      הי אורן, אני רואה שנשארתם עם היום העמוס ב-2 בחודש. לטובת קוראים אחרים, חייבת לציין שלדעתי זה יום בקצב מסע כומתה. יש לכם סדר גודל של 6-7 שעות ברכב ולטעמי אתם רחוקים מלמצות את מונטריי. הייתי לכל הפחות מוותרת על סנטה קרוז כדי להיות קצת יותר זמן במונטריי. אני לא רואה איך במתווה הנוכחי תספיקו לטייל כמו שצריך בפוינט לובוס, או להנות מהמזח והטיילת של העיר. ואל תחשבו שעתיים עד מרסד. אם זה מאיזור פוינט לובוס זה יוצא לכם קרוב יותר לשלוש שעות. הזמנים של גוגל מפס לא משקפים את המציאות בה יש עבודות בכביש, פקקים, עצירות לדלק ולשירותים וכד'…
      לגבי מקום לינה ביוסמיטי, אתה מוזמן להציץ כאן בדף 🙂 אין לי המלצות מעבר לכך, תצטרכו לבדוק מה פנוי ומה לא. ועוד נקודה חשובה ואולי אפילו קריטית. כשאני מסתכלת על התאריכים, אתה בכלל מדבר על סופ"ש של חג. זה לייבור דיי. קח בחשבון שיש סבירות מאד גבוהה שתתקעו בפקקים באורך שאתה לא מכיר מישראל. קרה לנו כבר פעם. ביוסמיטי ובאיזור אני בספק אם אפשר יהיה להכניס סיכה ב-3 וב-4 בספטמבר. אולי ב-5. תזמינו את כל הלינות מראש. אין לך מה לחפש המלצות שלי או של מישהו אחר, מה שתמצא במחיר סביר, קחו. תעקבו אחרי דיווחי תנועה ותהיו מוכנים להרבה גמישות. אלו ממש לא תאריכים למסע כומתה מתוקתק.

  25. עומר

    היי ענת
    במידה ואני מגיע ליוסמיטי ב7/8 עם rv (רכב שישנים בו). האם יש שם מקום מסודר לחניה של הרכבים הללו?
    בנוסף אשמח לקבל ממך המלצה למסלולי טיול ליומיים-שלושה ביוסמטי.
    תודה רבה

    1. ענת

      הי עומר,
      חייבים לחנות בחניון מוסדר. יש כמה חניונים בהזמנה מראש אבל אני מניחה שמקום לאוגוסט הקרוב כבר לא תמצאו. יש חניונים על בסיס first come first serve. צריך להגיע אליהם מוקדם בבוקר ולקוות שמתפנה מקום. כל המידע נמצא כאן באתר הפארק. אם לא תמצאו מקום באחד מהם תאלצו לצאת עם הקראוון אל מחוץ לפארק ללינה בחניון מוסדר שם. בהחלט כדאי להתארגן עם רשימה של חניונים מחוץ לפארק לגיבוי ולבדוק איפה יש מקום. יתכן ותאלצו לנסוע למרחק של שעה או שעתיים מהפארק כדי למצוא מקום. לגבי מסלולים, אתה מוזמן לקרוא בדף הזה על מסלולים ביוסמיטי.

  26. נדב

    היי ענת יש לי שאלה שאנחנו מטלבטים בה כבר כמה זמן אנחנו מגיעים ללוס אנגלס וניהיה שם כמה ימים , מפה ההתלבטות שלנו האם להשכיר רכב כבר שם ולסוע ליוסמיטי ל3 ימים ואז משם לסן פרנסיסקו ואז הבנו שלא צריך שם רכב אז ניהיה "תקועים" איתו שם וזה בזבוז כסף.או לטוס מלוס אנגלס ישירות לסן פרנסיסקו להיות שם כמה ימים ואז להשכיר רכב ליוסמיטי ל3 ימים ואז לחתוך למונטריי ואז אנחנו נפסיד את כל הדרך מסן פרנסיסקו למונטריי האם זה נורא?? מה את ממליצה לנו לעשות? מבחינת כמות ימים יש לנו דיי הרבה זמן בסביבות השבועיים להכל כולל סן דייגו ועצירות באמצע בכביש 1 אני מודה לך מאוד

    1. ענת

      הי נדב, שים לב שכביש 1 חסום דרומית למונטריי אז אל תתכננו בכל מקרה על נסיעה דרך שם בין לוס אנג'לס למונטריי. לגבי הרכב, אני אישית אוהבת לשכור רכב בהגעה לשדה ולהחזיר אותו בסוף הטיול. חבל לי לבזבז זמן באמצע על לגשת שוב לסוכנות השכרת הרכב. אני חושבת שאין שום בעיה להיות עם רכב בסן פרנסיסקו. לא ציינת כמה אנשים אתם אבל למשפחה לדעתי ממש עדיף להשאר עם רכב (ולזוג זה לא מפריע). צריך רק לבחור מלון שמאפשר גם חניה חינם. יש נוחות רבה בהתניידות עם הרכב במשך היום, בעיני. הנהיגה בסן פרנסיסקו קלה ואפשר גם להסתדר עם חניות (או ב"כחול לבן" מקומי עם מדחנים, לעצירות של פחות מארבע שעות, או חניונים שאפשר למצוא מראש במחירים סבירים מאד באתר הזה). כיוון שכך, זה לא צריך להיות השיקול בעיני. תחליטו איך אתם רוצים לחלק את הזמן ותושיבו את המסלול על גוגל מפס כדי לראות שאתם לא "תופרים" סתם הלוך ושוב.

  27. אביב

    שלום ענת!

    דבר ראשון, האתר שלך פשוט מדהים! נעזרתי בו המון לתכנון הטיול שלי.
    יש לי שאלה קטנה, אנחנו 2 אנשים ומתכננים להגיע ליוסמיטי בעוד שבוע, כבר אני רואה שכמעט הכל מלא ותהיתי אם יש אפשרות לישון במקום עם אוהל ושקי שינה שאני מביא? פשוט לתפוס מקום פנוי ולהקים אותו? ואם אפשר אז אם לדעתך זה יש בעיה עם החיות באיזור

    1. ענת

      הי אביב, אני שמחה לשמוע שהבלוג עוזר.
      אסור להקים סתם ככה אוהל בפארק לאומי. חייבים להיות באתר קמפינג מורשה. יש ביוסמיטי כמה קמפים שבהם אין הרשמה מראש. המקומות מחולקים לפי "כל הקודם זוכה". חשוב להגיע מוקדם כי המקומות פשוט נתפסים במהלך הבוקר. את רשימת הקמפים אפשר למצוא כאן: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/nrcamping.htm. מבחינת חיות בר, מי שסביר להניח יותר שיציקו לכם אלו הרקונים… כשאנחנו ישנו בלילה שם באוהל לפני כשנה, הרקונים (דביבונים) עשו סבבים בין האוהלים בלילה. גם אצלנו הם נכנסו (אוהל קבע פתוח) וניסו לפתוח את התיקים. אני לא יודעת אם הם יודעים להכנס לאוהל סגור, אבל הם עלולים לגרום לסבב של צרחות בין האוהלים בלילה 😉 מבחינת דובים, יש לכל סייט בקמפ ארון דובים נעול. יש גם הנחיות מפורטות לגבי מה צריך לנעול בארון. הקפידו על ההנחיות כי מי שלא, גם מסתכן בביקור של דב ובעיקר מסתכן בקנס רציני מהריינג'רים של כמה אלפי דולרים. תהנו המון! אם מתאים לכם גם לצלם הרבה ואחר כך לכתוב לי על החוויה, ממש אשמח לפרסם כאן בבלוג פוסט על קמפינג ביוסמיטי!

  28. דן

    לא הזמנו מקום לינה מראש בפארק לביקור בתחילת אוגוסט (בגלל אילוצי לו"ז חייב להיות בנוסף בסופ"ש) ונראה שהכל המקומות שקרובים לפארק תפוסים.

    ראיתי שנשארו מקומות אפשריים רק במרחק גדול מהפארק – Oakhurst, Coulterville.

    האם זה ריאלי לישון במקום כזה לביקור של שלושה ימים בפארק? או שהנסיעות צפויות להיות מאוד ארוכות כל יום פנימה והחוצה? (ראיתי שזה בערך שעה וחצי ב-Google Maps, אבל אני לא בטוח לגבי מצב הפקקים אם הפארק בעומס מקסימלי .. ).

    אשמח לעזרה!

    1. ענת

      פחות אידיאלי אבל אם אין אופציות אחרות… הרבה אנשים ישנים באוקהרס ומריפוזה ומבקרים ביוסמיטי. אם אתם בדרך מוגאס או לוגאס, אפשר שאחת הלינות תהיה בצד המזרחי. חוץ מזה, שווה להמשיך לבדוק אולי משהו יתפנה בתוך הפארק. הייתי גם מזמינה באוקהרסט עם אפשרות ביטול ואז ביום הראשון שלכם בפארק, תבדקו במקום אם יש ביטולים בקמפ קרי או האוזקיפינג (בהנחה שזה מקום סביר מבחינתכם).

  29. אורן

    שלום ענת, קודם כל תודה רבה על כל הטיפים המדהימים שאת כותבת פה עזרת לי מאוד…
    אני ובת זוגתי (בני 24) טסים באוגוסט לפלורידה ומגיעים למערב בתחילת ספטמבר.
    מתחילים בסן פרנסיסקו במשך 2 לילות, ביום השלישי קמים מוקדם בבוקר בכדי להגיע ליוסמטי פארק לקראת 10-11 לטייל עד החשכה ולישון בסביבת הפארק. ביום הרביעי לטייל עוד חצי יום בפארק ולאחר מכן לצאת לכיוון כביש 1 במשך יום וחצי עם עצירות בדרך עד ללוס אנגלס, מלוס אנגלס נמשיך בנסיעה לווגאס ומווגאס לניו יורק.
    אשמח להמלצה על מסלול טיול ליום וחצי ביוסמטי (לינה בתוך שטח הפארק או בחוץ לא משנה,אין בעית תקציב) .

    תודה רבה על העזרה!

    1. ענת

      הי אורן, לצערי יש לכם בעיה משמעותית במסלול שלכם של חוסר בזמן.

      יום וחצי מיוסמיטי ללוס אנג'לס דרך כביש 1 זה גבולי במקרה הטוב. נניח שתצאו מיוסמיטי אחרי שתיים בצהריים, למונטריי תגיעו בעצם בערב. לא יהיה לכם זמן לטייל במונטריי בכלל. למחרת תצטרכו לנהוג 10-12 שעות לאורך כביש 1 כך ששוב לא יהיה לכם זמן לראות הרבה, לא במונטריי ולא באתרים לאורך הכביש. כביש 1 הוא כביש של יומיים, לא יום אחד (שזה המצב שלכם אם בצהריים אתם יוצאים מיוסמיטי). אגב, כרגע כביש 1 חסום דרומית למונטריי כך שבכל מקרה אי אפשר לנהוג אותו לכל אורכו, אבל זה לא משנה לתכנון הזמנים. החלופה שעושים לנסיעה בכל הכביש היא ביקור של יום במונטריי וצפון כביש 1 ואז חצי יום לנסיעה על הכביש המהיר ללוס אנג'לס, או עוד יום לביקור בדרום כביש 1 צפונית לל"א. במקרה שלכם, אני מציעה לכם לוותר הפעם על מונטריי וכביש 1, או לחלופין לוותר על יוסמיטי או על לוס אנג'לס. גם ככה אתם רק יומיים בסן פרנסיסקו שזה די מעט (לא יודעת מתי הטיסה שלכם לסן פרנסיסקו אבל זאת עיר שצריך בה מינימום של יומיים מלאים ורצוי שלושה או ארבעה.

      סן פרנסיסקו + יוסמיטי + מונטריי/כביש 1 + לוס אנגל'ס לא מתכנס לשישה ימים, סורי. חייבים לעשות כאן ויתורים בהתאם לטיסות שקניתם כבר. אחרת תראו את ארה"ב בעיקר דרך החלונות של המכונית, וחבל.

      ולשאלותיך לגבי יוסמיטי, בשלב הזה, הבעיה עם הזמנות בתחילת ספטמבר תהיה תפוסה (שים לב שמדובר בשבוע של לייבור דיי והכל יהיה עמוס). עדיף תמיד לישון בתוך העמק אבל אני בספק רב אם תמצאו משהו במיקום הזה. תנסו בכל זאת, אולי עוד יש משהו, אבל אם לא מוצאים אז למצוא משהו הכי קרוב לעמק, לפי המתואר כאן בדף. מבחינת מסלול, אין לכם יום וחצי ביוסמיטי לפי התכנון שלך אלא רק קצת יותר מ-24 שעות – שני חצאי ימים. זה לא משאיר זמן לעשות יותר מדי. תעשו את הלופ בעמק, עם הרכב או בשאטל ותנסו לשלב מסלולים רגליים. הכי טוב להתיעץ עם הריינג'רים ביום הגעתכם. הם יוכלו לכוון אתכם למסלולים קצרים שיתאימו לעונה ולמזג האוויר ביום הביקור שלכם. אם תספיקו, נסו לעלות עם הרכב לגליישר פוינט לפני שעוזרים את הפארק, לתצפית יפה מלמעלה!

      1. אורן

        תודה רבה לך,
        לגבי סן פרנסיסקו אנחנו מגיעים ביום הראשון בבוקר (מאורלנדו) כך שיש לנו ממש יומיים מלאים… לגבי כביש 1 , מה דעתך על עזיבה של סן פרנסיסקו ב 2.9 בשעות הבוקר המוקדמות ונסיעה לכיוון מונטריי ליום שלם עם עצירה בסנטה קרוז ובשעות הערב להתחיל בנסיעה לכיוון היוסמטי (למקום לינה) מה שמשאיר לנו יומיים שלמים ביוסמטי ובתאריך 5.9 עזיבה בבוקר לכיוון וגאס (לוותר על לוס אנגלס וחלק ניכר מכביש 1)

      2. ענת

        אורן, היום שאתה מתכנן במונטריי מאד לחוץ –

        7 יציאה מסן פרנסיסקו (אל תשכח שאתם בטיול וצריך לעשות צ'ק אאוט ממלון)
        9 בבוקר הגעה לסנטה קרוז (וזה בהנחה שלא נתקעתם בפקקים משמעותיים במיוחד בסן פרנסיסקו)
        אני מניחה שתרצו לעשות משהו בסנטה קרוז, אחרת אין טעם להגיע אליה… אולי את המיסטרי האוז או טיול בטיילת
        12 יציאה מסנטה קרוז
        13:00 הגעה למונטריי וארוחת צהריים איפשהו
        14:30 התחלת ביקור באקווריום – נניח שעתיים (אם כי אפשר גם יותר, זה אקווריום גדול)
        16:30 הטיילת במונטריי
        18:30 ארוחת ערב איפשהו
        20:00 רק בשעה הזאת אתם יוצאים לכיוון יוסמיטי… כשיש לכם סדר גודל של ארבע שעות נהיגה
        לטעמי האישי, זה יום עמוס בשביל טיול. בתור התחלה, הייתי מוותרת על סנטה קרוז. תראו אם גם ככה זה מתאים לקצב שלכם. יכול להיות שעדיף לכם לוותר על מונטריי ובמקום זה להקדיש לסן פרנסיסקו עוד בוקר ולצאת בצהריים בניחותא ליוסמיטי. קחו בחשבון שאתם עם ג'ט לג ובטיול… יש תמיד חנויות, עצירות לשתיה, מנוחה, פיטפוטים, שירותים ומה לא… עדיף לא לדחוס יעדים, לדעתי, אבל בסופו של דבר זה לשיקולכם ורק אתם מכירים את הקצב שלכם.

  30. חגי

    שלום ענת!!!
    אני נוחת ביום רביעי בשעות הערב בסאן פרנסיסקו ומתכוון לנסוע לכיוון יוסימיטי פארק ליום אחד לאזור הוואלי (מגבלות שבת…), לינה מתוכננת מחוץ לפארק בשני הלילות. משם ממשיך לשבת בסאן פרנסיסקו וביום ראשון מתחיל את כביש 1 לכיוון LAX. מתלבט האם הנסיעה משתלמת?, יש פארק אחר באזור סאן פרנסיסקו קרוב יותר מהיוסימיטי??

    1. ענת

      הי חגי, לא ציינת את מועד הנסיעה – האם יום רביעי הקרוב? יוסמיטי בעונה הזאת מרהיב ולגמרי שווה את זה. יש איזורים ופארקים קרובים יותר אבל הם לא בליגה של יוסמיטי. שים לב שכביש 1 חסום לתנועה בנקודה מסויימת שמונעת נסיעה ממונטריי עד לוס אנג'לס לאורך הכביש. אתה יכול לקרוא עוד על החסימה, המיקום שלה ומה אפשר לעשות כאן.. אגב, אני לא יודעת מה שיקולי השבת, אבל שווה לך לא לחזור לסן פרנסיסקו אלא לנסוע למונטריי ולבלות אותה שם. עיירה מקסימה להליכות ברגל לאורך החוף.

  31. עדי

    היי ענת,
    קודם כל רציתי להגיד שהאתר שלך פשוט מצוין! נעזרתי בו יותר מבכל אתר אחר בבניית הטיול שלנו. הפוסטים המפורטים והתשובות המעמיקות ממש ראויים לשבח. המון תודה.
    יש לי התלבטות בנוגע ליוסמיטי וכביש 1. אנחנו צפויים לטוס באמצע אפריל לסן פרנסיסקו, לעשות 3 שבועות במערב (יוסמיטי, כביש 1, לוס אנג'לס, וגאס, גרנד קניון – לפי הסדר) ולקחת משם טיסה לשבוע בניו יורק.
    בזכות העדכון שלך על סגירת חלקים בכביש 1, נכנסתי למפה באתר של כביש 1 וראיתי שרוב החלקים עתידים להיפתח במרץ, מלבד חלק קטן ב-Big Sur שיפתח רק בסוף השנה. אם אני מבינה נכון, יש אפשרות לנסוע ממונטריי לביג סר-לחזור שעה וחצי-להתחבר ל-101-לצאת בPaso Roblas חזרה לכביש 1 ולטפס למעלה (ואז כמובן לחזור אחורה כל הדרך עד אל.איי). לדעתך שווה את הנסיעות הלוך-חזור? אם כן, יש טעם להצפין מסן סימיון?
    התלבטות נוספת קשורה ליוסמיטי – הצד הדרומי של קינג קניון וסקויה מעניין אותי, אבל זה לא כ"כ מסתדר עם כביש 1. יש דרך לשלב בין השניים במינימום נסיעות? או שכדאי לוותר על הצד הדרומי?
    אם יש לך הצעות נוספות אשמח לשמוע. תודה רבה

    1. ענת

      הי עדי, אני ממש שמחה לשמוע שהאתר עוזר 🙂 אני מקווה שאם אתם מזמינים דרך בוקינג את הלינות תוכלו לעשות זאת דרך קישור השותף שלי 🙂
      לגבי כביש 1, אני מאמינה שבהחלט יפתחו את רוב הכביש לתנועה בהקדם. הבעיה היא באמת באותה נקודה שם הכביש כולו קרס. מניסיון משנים קודמות, זה בהחלט יכול לקחת כמה חודשים טובים עד שיתקנו את זה. כמו שכתבת, המשמעות היא שאפשר לטייל בכביש 1, אבל אי אפשר לחבר את הנסיעה בחלק הצפוני לחלק הדרומי. לדעתי, אין צורך להוסיף כל כך הרבה שעות נסיעה. אפשר להסתפק בביקור בשמורת פוינט לובוס דרומית למונטריי ואז לחזור ולעלות על ה-101 לסן סימאון אם אתם רוצים לבקר בטירת הרסט. אם אתם לא מתכוונים לבקר בטירה, הייתי בכלל עולה ממונטריי לכביש 5 המהיר ויורדת משם עד לוס אנג'לס.

      אם תעשו את זה, תוכלו באמת לשלב את סקויה אנד קינגס. בטיול. באפריל בכלל לא בטוח שקינגס קניון יהיה כבר פתוח (במיוחד בהתחשב בכמות המשקעים השנה), כך שבכל מקרה תוגבלו לאיזור הדרומי של הפארק. בעיני זה פארק מדהים ואם יש לכם זמן לטיולים בטבע, יש שם כמה מסלולים משובבי נפש דווקא באיזורי ה-foot hills. בעונה הזו הכל שם ירוק ומקסים.

      לסיכום, לו אני במקומכם, הייתי עושה כך: סן פרנסיסקו, מונטריי(כולל פוינט לובוס (אל תפספסו את מפרץ China Cove בפארק!) ואולי אפילו משלבת שיט לצפייה בלוויתנים במונטריי), יוסמיטי, סקויה אנד קינגס ומשם לוגאס ולגרנד קניון. אני אפילו לא בטוחה ששווה לכם להכנס ללוס אנג'לס באמצע, תלוי מה רציתם לעשות שם.

  32. רן

    ובהמשך לשאלה הקודמת – אם אין סקויה במקום אחר ביוסמיטי, אז אולי יש שמורת סקויה אחרת באזור לוס אנג'לס או סן פרנסיסקו, שאז נוכל לבקר בה עם הגיענו לסן פרנסיסקו או כשנחזור ללוס אנג'לס אחרי כביש מס' 1?

  33. רן

    ענת היקרה,
    תודה.
    מהדברים שכתבת עולה שגנרל שרמן נמצא גם בפארק הלאומי סקויה וגם ביוסמיטי. האמנם?
    שמורת MARIPOSA אינה פתוחה כשאנחנו מגיעים (סוף מרץ-תחילת אפריל) כי היא עוברת שיקום. האם אין עצי סקויה במקום אחר ביוסמיטי?
    אסביר מדוע אני שואל – הצלחתי ברגע האחרון להזמין למשפחתי (זוג+3 ילדים) 2 לילות ביוסמיטי ואלי לודג'. בכל תאריך אחר שאני מזין לאתר ההזמנות של המלון הזה או מלון אחר בעמק יוסמיטי, אין מקום. אם נגיע לפני יוסמיטי לסקויה אנד קינגס, אצטרך לוותר על הלינה בעמק יוסמיטי, ואז ללון בחוץ, שזה אומר בכל פעם נסיעה של שעה-שעתיים.
    לכן אני שואל אם למיטב ידיעתך יש ביוסמיטי עצמה בסוף מרץ-תחילת אפריל 2017 מקום שבו אפשר לראות עצי סקויה, וכך לוותר על סקויה אנד קינגס.
    רן

    1. ענת

      צודק! במריפוזה זה הג'יאנט גריזלי ובסקויה אנד קינגס זה הגנרל שרמן (וגם הגנרל גרנט, בחורשה אחרת).

      סוף מרץ-תחילת אפריל בכל מקרה מריפוזה סגורה (גם לפי השיקום מריפוזה היתה נפתחת רק מאוחר יותר בעונה). אם זו העונה, אז רק בסקויה אנד קינגס. שימו לב שגם שם, אתם ממש ממש בתחילת העונה. כמעט בודאות תראו את הסקויות בשלג. הכבישים שמובילים לסקויות בעיקרון פתוחים, אבל הכבישים נסגרים בפועל אחרי שלגים ועד שמפנים אותם (זה יכול לקחת זמן). האיזור של קינגס קניון סגור בדרך כלל עד אפריל-מאי (התאריך תלוי בהפשרת השלגים), אז אל תבנו עליו. לפי אתר הפארק, הסגירה היא כמה מיילים מזרחית לגרנט גרוב.
      קחו בחשבון שסופה פתאומית יכולה לשבש לכם את התכניות. שלג פחות נפוץ באפריל אבל לא בלתי אפשרי. אם יהיה שלג, תצטרכו שרשראות שלג לרכב. נסו לדחות את הביקור כמה שיותר בחודש. אנחנו היינו שם בתחילת אפריל והיה נפלא (ובהחלט מאד מושלג מסביב בחורשות הסקויות), אבל זה אומר לשמור על גמישות. מה שעשינו בטיול שלנו (היינו 3-4 ימים בפארק), זה לטייל בעיקר באיזורים הנמוכים. רק באחד מהימים עלינו לסקויות. אתה מוזמן להציץ בסיכום הביקור כאן.
      גם ביוסמיטי יהיה די קר, אבל בעמק של יוסמיטי התנאים יותר נוחים מאשר בגובה בו צומחות סקויות. הסיבה בגלל הצעתי שקודם תבקרו בפארק סקויה היא הסדר שלהם על המפה. אם אתם נוסעים קודם ליוסמיטי ואז לסקויה אתם קצת "תופרים" אבל זה לא נורא בעיני.
      לגבי איפה רואים סקויה, אם אתם רוצים לראות עצים מסוג Giant Sequoia אלו התנאים שתתקלו בהם באפריל, בכל מקום בו הסקויות מהסוג הזה צומחות. הן פשוט מוגבלות לאיזורים גבוהים בהרי הסיירה נבאדה. יש את סקויות החוף, שהן אפילו יותר גבוהות, אבל פחות רחבות בדרך כלל. אותן אפשר לראות באיזורי החוף שמטבע הדברים הם ממוזגים יותר. אתה יכול לקרוא כאן על סוגי הסקויות ואיפה אפשר למצוא כל סוג.

      1. מוי

        שלום,
        נתקלתי באתר שלך באמצע תכנון טיול בר מצווה ממערב ארה"ב בספטמבר 2018. אני כל כך שמח כי ענה לי על הרבה שאלות. אחת הדילמות שלי היא איך לשבור את הנסיעה מיוסימיטי לוגאס. התשובה הברורה היא לנסוע דרך עמק המוות. הבעיה שרציתי גם לעבור במריפוסה גרוב. השאלה שלי היא האם הסקויות בשני האזורים האחרים שבדרך למעבר טיוגה יפות ומרשימות כמו הסקויות במריפוסה גרוב?
        תודה מראש,

      2. ענת

        הי מוי,
        כדי להגיע למריפוזה גרוב צריך באמת לצאת מערבה. אם אתם מגיעים מהחוף, אז אפשר להתחיל את הביקור במריפוזה גרוב ואז לצאת מזרחה בסוף. לא הייתי בחורשות הסקויה ליד טיוגה פאס אבל אני בספק אם הן מרשימות כמו מריפוזה גרוב מבחינת מספר העצים. העצים עצמם מרשימים, בזה אין לי ספק 🙂 כמו כל הסקויות של הסיירה נבאדה.
        אגב, בכלל לא ברור שכדאי לנסוע דרך עמק המוות. אם זה בתחילת ספטמבר, הייתי שוקלת היטב. אם כן נוסעים דרך שם, קחו בחשבון שחום אימים ואל תבנו על הפסקה של יותר מגיחה מהרכב למרכז המבקרים ובחזרה… מקסימום סיבוב קצר לתצפית בנקודת זברסקי וגם זה לא בטוח. אנחנו מדברים בשקט על 45-50 מעלות בצל בצהרי היום.

  34. רן

    ואם אפשר עוד 3 שאלות:
    אנחנו נוחתים בלוס אנג'לס ב-06:30 בבוקר אחרי טיסה ישירה של אל על מישראל.
    1. האם יש מלונות שנוכל לקבל בהם חדר בשעות הבוקר ולא לחכות עד 15:00? אם לא, מה עושים? אני מעריך שאפשר להשאיר את המזוודות במלון, אבל אני חושש מהעייפות אחרי טיסה ארוכה+ג'ט לג.
    2. תכננתי להיות באותו לילה בלוס אנג'לס, ולמחרת לנסוע לפארקים (סקויה או יוסמיטי – לפי מה שתייעצי לי בתשובתך לשאלותיי הקודמות). האם זה קשה מדי ורצוי להישאר עוד לילה בלוס אנג'לס? אני פשוט מתלבט כי אני לא בטוח שיש יותר מדי מה לעשות בעיר הזו עם ילדים (14, 12, 6) (בלי ללכת לדיסני וכו' – שאת זה אני רוצה לעשות בהמשך הטיול ולא בתחילתו כדי שלילדים יהיה תמיד למה לשאוף).
    3. אם תמליצי לנו לנסוע לסקויה אנד קינגס, רצוי שהביקור שם יהיה לפני הביקור ביוסמיטי?
    תודה,
    רן

    1. ענת

      הי רן, ננסה לעשות סדר.
      1. סקויות אפשר לראות בחורשת מריפוזה ביוסמיטי שתפתח השנה שוב למבקרים. יש שם סקויות ענקיות Giant Sequoia בשפע, כולל את הגנרל שרמן שהוא העץ הגדול בעולם. האיזור הזה אינו בעמק של יוסמיטי, כך שצריך לנסוע אליו במיוחד (כשעה נסיעה מהעמק לכל כיוון, בעיקר כי נוסעים לאט בתוך פארק לאומי). פארק סקויה אנד קינגס "שווה" בפני עצמו, גם בזכות הסקויות הענקיות וגם בזכות קניון קינגס ובכלל, כי הוא פארק מקסים, כמו כל איזור הסיירה נבאדה. מה שכן, צריך להקדיש לו מינימום יומיים, לדעתי. יום אחד לאיזור הסקויות הדרומי קצת יותר ויום אחד לאיזור קניון קינגס.
      2. לפארק יש כניסה דרומית וכניסה צפונית. אם אתם מגיעים מכיוון דרום (לוס אנג'לס), אתם יכולים ללון בערב הראשון בעיירה Three Rivers הסמוכה. להגיע לשם בערב ולמחרת לבלות חצי יום באיזור הגנרל שרמן, ולנסוע בתוך הפארק ללינה באיזור גרנט גרוב Grant Grove. למחרת תוכלו לטייל באיזור, להכנס לקינגס קניון לטיול ולצאת ללינה בפרזנו או אפילו הלאה לכיוון היעד הבא שלכם. למעשה לא הייתי מזמינה מראש את הלינה הבאה, כי אולי יהיה לכם כוח לנהוג עוד קצת ולהתקדם בדרך (ואולי לא).
      כאן תוכלו למצוא לינה בתוך הפארק. מומלץ בחום לפתוח מפה ולהבין איפה כל מקום נמצא כי המרחקים בתוך הפארק גדולים מאד.

      לשלוש השאלות הנוספות –
      1. אני מניחה שתגיעו למלון בסביבות שבע וחצי בבוקר. אם תרצו ממש לקבל חדר, לדעתי תחויבו בעלות של הלילה הקודם. גם לגבי השארת המזוודות, כדאי לודא מראש מול המלון שזה בסדר ואפשרי (לא בכל מקום יש אפשרות טכנית מבחינת מקום, יש מוטלים עם איזור קבלה זעירים). אני חושבת שהייתי פשוט מנסה למצוא מוטל שיאפשר early checkin לשעה 12-1 בצהריים ולבקש גם להשאיר שם את המזוודות. ככה תוכלו להסתובב בבוקר בלוס אנג'לס, אמנם קצת עפוצים, אבל בשמש ועם האדרנלין של טיול תחזיקו מעמד (נסו גם לישון קצת בטיסות, כמובן), ולהגיע לחדר למקלחת ושנ"ץ. בפוסט שכתבתי על מלונות בלוס אנג'לס, יש שם קישור למלון האחרון שהיינו בו (זה עם החדרים הממש גדולים). נסו לפנות אליהם במייל או בטלפון ולראות איך הם יכולים לעזור לכם. התרשמתי מאד שם מהשירות והנכונות לסייע ולדעתי היא קורית כי הבעלים של המלון הוא זה שמטפל בכם ישירות.
      2. לדעתי, תעשו יום מאד באיזי ביום השני, אבל אחה"צ צאו לכיוון העיירה Three Rivers. אתם יכולים למצוא מוטלים לאורך כל הדרך, באיזור בייקרספילד, ממש בזול. אין שם יותר מדי מה לעשות, אבל זה יפצל לכם את הנסיעה של ארבע השעות בין לוס אנג'לס לת'רי ריברז. בדרך יש גם המון וולמארטים וחנויות, כך שאפשר גם לעשות קניות (צידנית, אוכל וכד'). אם אתם מחפשים משהו נחמד לעשות ביום הזה בבוקר, אני ממליצה על בריכות הזפת ב-La Brea כולל המוזיאון או מצפה הכוכבים בפארק גריפית'. שניהם "על הדרך" פחות או יותר ולדעתי די מעניינים. לחלופין, אפשר לבקר בהוליווד כולל ללכת לסרט בקולנוע El Capitan בשדרות הוליווד. תבדקו איזה סרט משחק כשתתקרבו לטיול ואם זה משהו שהילדים ואתם אוהבים, זו יכולה להיות חוויה נחמדה מאד (זה הקולנוע הרשמי של דיסני שבו נערכות הפרימיירות).
      3. כיון שאתם מגיעים מלוס אנג'לס, אכן תבקרו בסקויה אנד קינגס לפני יוסמיטי.

  35. רן

    ענת שלום,
    בהמשך לעצות הנהדרות שכבר נתת לי יש לי עוד מספר שאלות ברשותך:
    1. האם שווה לבקר גם בפארק סקויה (זה אותו פארק שנקרא סקויה אנד קינגס?) וגם בפארק יוסמיטי? היכן רואים בשפע עצי סקויה? משום מה זכור לי מביקור ביוסמיטי בעבר שלוקח זמן לראות שם עצים כאלה.
    2. היכן רצוי ללון כשמבקרים בפארק סקויה? האם תוכלי לתת לי קישור לאתרי לינה בתוך הפארק? האם לינה בפרסנו מומלצת?
    תודה,
    רן

  36. מעיין

    שלום ענת,

    אשמח לעזרתך כי אני כבר נורא מבולבלת ממידע רב שקראתי בנושא.
    אנו זוג שעתידים להגיע לסן פרנסיסקו בסוף אוקטובר. אנחנו מתכננים לטייל מספר ימים בסן פרנסיסקו ומשם 2 אפשרויות:
    1. נסיעה ליוסימטי פארק, לישון שם לילה אחד ולהמשיך לכיוון כביש 1 ולישון לילה בסן סמיון (משם ממשיכים ללוס אנגלס).
    2. נסיעה ליוסימטי פארק, לישון שם לילה, לחזור לסן פרנסיסקו ולטייל שם עוד יום- ומשם לנסוע על כביש 1 לכיוון לוס אנגלס.

    אודה לעזרתך מהניסיון שלך באיזה דרך מומלץ לנו לנסוע?
    האם הדרך/כבישי הגישה בעונה הזו פתוחים? הפארק יהיה פתוח?

    תודה!

    1. ענת

      הי מעיין. נתחיל מהסוף. הפארק יהיה פתוח וכל כבישי הגישה צפויים להיות פתוחים בו (לא שזה משנה לכם, אתם לא מתכוונים לחצות אותו מזרחה, שזהו הכביש שנסגר בחורף).
      השאלה היא האם שווה לכם לנסוע בשביל ביקור חטוף כל כך. זמן הנסיעה בין סן פרנסיסקו ליוסמיטי זה משהו כמו 5-6 שעות. כלומר, תטיילו בפארק בערך חצי יום ותמורת זה "תשלמו" בשני חצאי ימי נסיעה. לדעתי, זה לא שווה את זה. בפרט לא באוקטובר, שהפארק לא בשיא הדרו (המפלים צפויים להיות יבשים).
      אם תחליטו בכל זאת לנסוע, אין לכם דילמות לגבי הכבישים. שימו ב-GPS את עמק יוסמיטי Yosemite Valley וסעו בדרך הקצרה ביותר. הדילמה ביוסמיטי היא למי שמגיע או נוסע ללאס וגאס. מבחינתכם אין ענייני כבישים.

  37. לי

    שלום,
    קודם כל בלוג מעולה תודה על כל ההמלצות מכל כמה נקודות מבט.. לנו יותר מתאים לינה מחוץ לפארק..מעדיפים לישון בתנאים נוחין ומחירים פחות גבוהים..השאלה איך מגיעים לפארק עצמו אם ישנים בעיירו ליד.. אנחנו נשכור רכב.. האם ניתן להחנות אותו בקרבת הפארק?

    1. ענת

      כן, בהחלט, יש מגרשי חניה ליד מרכזי המבקרים השונים. יש מקומות חניה שמוגבלים בזמן חניה, אז שימו לב לשילוט. יש גם בדרך כלל גם מקומות חניה ליד נקודות עניין בפארק ותחילת מסלולים, אבל הם מתמלאים מהר יחסית. מה שכדאי לעשות זה להכנס לפארק מוקדם ככל האפשר, להחנות ליד אחת מהתחנות של השאטל (רצוי ליד מרכז המבקרים או אחד המקומות המרכזיים האחרים) ומשם להתנייד בשאטל. טיול נעים!

  38. טלי

    ראשית תודה.
    במידה וטיוגה סגור האם יש חלק בפארק שפתוח וניתן/ כדאי להגיע אליו ממערב?
    כמו כן, אילו חלופות מומלצות קיימות בדרך לסן פרנסיסקו?

    תודה.

  39. טלי

    שלום,אני ובעלי צפויים להגיע מלאס וגאס ליוסמיטי ב-18 לאוקטובר ולצאת מיוסמיטי לכיוון סאן פרנסיסקו ב-21/10, כלומר יש לנו שם כ-3 ימים.
    רציתי לדעת כיצד כדאי לתכנן את מקומות הלינה בימים אלו?
    אני מניחה שאנחנו אמורים להגיע מ-Lee vining ומשם להתקדם לאורך הפארק , אולם לא ברור לי מה משך הנסיעה מנקודה זו לנקודות קצה אחרות בפארק על מנת לתכנן את הלינה.
    מטעמי תקציב נעדיף ללון במלונות מחוץ לפארק.
    תודה

    1. ענת

      קודם כל, שימו לב לתאריכים. סוף אוקטובר יכול להיות גבולי למעבר טיוגה, בפרט השנה (שנת אל ניניו). בעקרון, אמור להיות פתוח, אבל תצטרכו להיות עם יד על הדופק לגבי תאריך סגירת הכביש ולהשאיר גמישות לשינוי מסלול ברגע האחרון.
      בהנחה שטיוגה פאס יהיה פתוח –
      את ה-18 בחודש תקדישו לנסיעה מוגאס ועד לי וינינג ותעצרו שם ללינה.
      19 בחודש – מעבר טיוגה וכניסה לעמק. טיול בעמק במשך היום. אני דווקא ממליצה לשקול בכל זאת לינה בפארק, שחוסכת לכם כשעה נסיעה לאיזור אוקהרסט בכל כיוון, קרי שעה בסוף היום הזה ולמחרת עוד שעה לפחות. שעתיים נסיעה בטיול יש להן בכל זאת משמעות כספית, אז תבדקו עלויות. אפשר גם ללון בקמפ קרי, שלא אמור להיות יקר בהרבה ממלון באוקהרסט. רק תתארגנו עם בגדים חמים. אם לא תלונו בפארק, צאו ללינה באוקהרסט.
      20 לחודש – טיול בעמק + גליישר פוינט (בהנחה שהדרך תהיה פתוחה) – יציאה ללינה באוקהרסט או מריפוזה
      21 לחודש – ביקור בחורשת מריפוזה ונסיעה לסן פרנסיסקו

  40. לילי

    הי,

    איזה כיף לקרוא את כל הטיפים שיש פה.
    אני מתלבטת ואשמח לעזרה.
    אני ובעלי מתכננים טיול של שלושה שבועות בארה"ב. אנחנו טסים בטיסת לילה מישראל לסן פרנסיסקו (כולל עצירת ביניים קצרה בניו יורק)
    המליצו לנו לנסוע ישירות מהשדה בסן פרנסיסקו ליוסמיטי פארק, לישון שם יומיים + לטייל כמובן ואז לנסוע לסן פרנסיסקו, לבלות שם 4 ימים ואז כביש מספר 1 עד לוס אנג'לס
    רציתי לדעת אם כדאי לעשות זאת כך או לנחות ולהישאר בסן פרנסיסקו כמה ימים ואז לנסוע ליוסמיטי ומיוסמיטי לכביש מספר 1.
    בנוסף, בכל אופציה שמומלצת, היכן באזור הפארק כדאי ללון
    מבחינת מיקומים?

    תודה רבה על העזרה!!

    1. ענת

      אישית, אני מעדיפה להמנע מנסיעות ארוכות מיד אחרי טיסה, לכן הייתי ממליצה לכם קודם כל לבלות 3-4 ימים בסן פרנסיסקו, להתאושש מהג'ט לג, להתאפס קצת ואז לנסוע ליוסמיטי. מיוסמיטי סעו למונטריי, ומשם דרך כביש 1 ללוס אנג'לס.
      לגבי לינה ביוסמיטי, הכל מפורט כאן בדף 🙂 האידיאלי הוא ללון באיזור העמק, אפשר גם במריפוזה או אוקהרסט.

  41. אושרת

    שלום,
    מה הדרך הכי קצרה/מושכלת להגיע מפארק יוסימיטי לוושינגטון?
    האם יש שדה תעופה באזור או שאין ברירה ואנו צריכים לנסוע ללוס אנג׳לס או סן פרנסיסקו כדי לעלות על טיסה?

    תודה

    1. ענת

      מצטערת על האיחור בתגובה, רק עכשיו ראיתי את השאלה לגבי הגעה מפארק יוסמיטי לוושינגטון. קודם כל, שימו לב שיש שתי וושינגטון – יש וושינגטון די.סי., בירת ארה"ב ויש וושינגטון המדינה. כשאתם מדברים על החוף המערבי, לא ברור לאיזו משתיהן הכוונה.
      אין שדה תעופה משמעותי ליד יוסמיטי. שדה התעופה הבינ"ל הקרוב ביותר נמצא בעיר פרזנו, אבל זה לא מאד קרוב ומדובר בשדה מאד קטן. סביר להניח שתצטרכו לנסוע לסן פרנסיסקו כדי לטוס הלאה, או לחלופין, בכפוף לעונה ולמסלול הטיול, ללאס וגאס או לוס אנג'לס.

  42. אשר

    ענת שלום,
    כבר התכתבנו בפורום למטייל לגבי נסיעתנו הצפויה מברייס ליוסימיטי.
    אנחנו נישן לילה בסידר אחרי הביקור בבריס קניון על מנת לקצר טווח.
    עכשיו הגעתי למבוי סתום (סתם), היכן לישון בלילה שלפני הביקור ביוסימיטי והיכן בלילה שאחריו .
    אחרי יוסימיטי אנחנו נוסעים לסאן פרנסיסקו בתאריך 4 ביולי וצריך להספיק להגיע לראות את החגיגות והזיקוקים ברציף 39.
    מכל הסיפור אני צריך עצה היכן לישון בשני הלילות הללו.
    תודה מראש
    אשר

    1. ענת

      הי אשר, עניתי לך בפירוט בפורום של המטייל. יותר נוח לי לענות שם, כי יש שם יותר "בקרת עמיתים" וטל"ח…

  43. עדנה סרגוסטי

    אני ובעלי חיים בפרסנו, קליפורניה מאז 1999. הילדים עזבו את הקן. הקן גדול ויפה ויש בו שני חדרים עם שירותים לגמרי פנויים ומוכנים לאירוח. אנחנו נמצאים כשעה מהפרקים המקסימים. אני שואלת את עצמי אם אוכל לעשות הסבה מקצועית. כיום אני ספרנית בסיפרייה הציבורית. אשמח להתפטר ולהכין ארוחות בוקר טעימות וחדרים מפנקים למטיילים תמורת תשלום. אשמח לקבל פידבק.
    עדנה

    1. ענת

      עדנה, קשה לי לאמר באמת. אולי יש בפרסנו לשכת עסקים קטנים מקומית שאפשר להתייעץ איתם לגבי היצע וביקוש תיירותי באיזור?

  44. ניב

    היי אנחנו משפחה של 5 נפשות: זוג הורים , ילדים בגילאי 25, 17, 12
    אנחנו מתכננים טיול ל17 יום באזור החוף המערבי + ניו יורק
    התוכנית הבסיסית:
    יומיים סאן פרנסיסקו(שם גם נאסוף את הרכב שהשכרנו)
    יומיים ביוסמיטי
    יום נסיעה לאורך כביש מספר אחד ועצירה בסנטה ברברה
    יום פארק סיקס פלאגס
    יום פארק מים
    יום בלוס אנג'לס ,הוליווד,בבוורלי הילס
    יום יוניברסל סטודיו
    יום דיסנילנד
    יום בסאן דייגו-עולם המים
    ועוד 3 ימים בלאס וגאס.

    אשמח לקבל המלצות נוספות- בעיקר באזור יוסמיטי התכנון הוא להגיע בלילה לפני לישון במוטל שקרוב לאחת מהכניסות לפארק ובבוקר להכנס לפארק ולעשות סיור דרך האוטובוס או שהבנתי שיש אפשרות להשכרת אופניים לטיול בפארק(אשמח לקבל פרטים נוספים) בסוף היום הזה התכנון הוא להגיע למלון בתוך יוסמיטי ללילה אחד(מצאתי 2 מלונות סבירים:
    Tenaya Lodge ב330$ וגם את Yosemite View Lodge ב260$) אשמח לקבל קצת יותר פרטים והמלצות איך לתכנן את הטיול ואיזה מלון לקחת ללילה לפני שיהיה לנו קרוב למסלול של היום הבא שנעשה ביוסמיטי ואיזה מלון כדאי לבחור מבין השתיים הזמינים ללילה האחרון בעמק.

    תודה רבה, ניב.

    1. ענת

      ניב, אני ממליצה לך לכתוב בפורום צפון-אמריקה באתר למטייל. אני בטוחה שתוכל לקבל שם משוב לגבי התכנית ואולי גם המלצות לגבי מלונות. אין לי ניסיון עם המלונות האלו, אגב. אנחנו בחרנו לצמצם הוצאות וללון בקמפ קארי במעין אוהל קבוע, ושירותים/מקלחות משותפים. אנחנו בימים אלו בטיול, אז לא כדאי לחכות לתשובות ממני אלא לשאול בפורום 🙂

  45. אלי קלר

    …וגם – איך מתכננים טיול לשבועיים וחצי בחוף המערבי? אין לי מושג על המשמעות של המרחקים בין מקום למקום מבחינת זמן נסיעה. יש אנשים שיודעים לעזור בתכנון כזה?

  46. אלי קלר

    אנחנו נוסעים בפסח (תחילת אפריל) עם ילדים בגיל עשרה. לוותר על ילוסטון?

    1. ענת

      אלא אם כן בא לכם טיול שלג, כדאי לוותר על ילוסטון. בכל מקרה חלק מהכבישים בפארק חסום לתנועה. העונה לילוסטון מתחילה באמצע מאי, וגם זה יכול להשתנות אם יש חורף ארוך או קשה במיוחד.
      תחילת אפריל זו תקופה מעולה לדרום החוף המערבי – מסן פרנסיסקו ודרומה לא תהיה לכם בעיה, ומלוס אנג'לס ודרומה יהיה לכם אפילו חם ונעים. ציינת בתגובה השנייה שמדובר בשבועיים וחצי, אז לעניות דעתי, וותרו על סן פרנסיסקו והתמקדו בלוס אנג'לס, סן דייגו ולאס וגאס, עם אופציה לגרנד קניון והפארקים של מערב יוטה (ברייס וציון) – או אפילו איזורים אחרים באריזונה.

      לגבי חישוב המרחקים, מציעה בחום לפתוח את גוגל מפס ולבקש הוראות הגעה ממקום למקום – התוצאה המתקבלת מציינת מרחק וזמן נסיעה משוער. בנסיעה עם ילדים, הוסיפו לכך לפחות 20% ותקבלו אומדן לא רע.

      יש יועצי טיולים מקצועיים שיכולים לבנות עבורכם מסלול. בלי לפגוע באף אחד, המסלולים שראיתי שנבנו על ידי יועצי ממסי לא הרשימו אותי לטובה. נדמה לי שסיגלית בר עוסקת גם היא בבניית מסלולים – אין לי יכולת לחוות דעה על התוצאה. לטעמי האישי, התכנון הוא חלק מהכיף, והייתי מציעה לך לפחות לנסות – מקום טוב לשאול ולהתייעץ בו הוא בפורום צפון אמריקה של למטייל.

      אשמח מאד לנסות ולסייע גם כאן בבלוג – אם תרצה. אם תשלח לי את נתוני הבסיס – הרכב המשתתפים, טיולים קודמים בארה"ב (אם יש), העדפות טבע/עיר וכד', אצור פוסט לכבוד הטיול שלכם עם הצעה לתכנית טיול – אני מקווה שיעזור גם לאחרים :).

  47. raya

    אני קצת בלחץ אנחנו נוסעים 4איש בני 50-60 בסוף אפריל.
    א יודעת היכן ואיך ומה ממולץ לינה בפארקים.
    איך ניתן לעזור לנו?
    איך נכנסים להתכתבויות והמלצות באתר.
    כומר אני קצת הרבה ירוקה בענין.
    תודה
    מראש
    רעיה

    1. ענת

      רעיה, מה תכנית הטיול שלכם בדיוק? כפי שכתב לך אורי, לא בטוח שזו תקופה מתאימה לביקור בילוסטון. בקדירת ילוסטון, כפי שהיא מכונה, מאד מאד קר בחורף ושכבה עבה של שלג וקרח מכסה את האיזור. עדיין אפשר לבקר, אבל מדובר באופרציה מיוחדת. מאי הוא תחילת האביב בפארק ומזג האוויר עדיין יכול להיות חורפי, כולל סופות שלגים. רוב הלינות בפארק עדיין לא פתוחות לציבור.

      לגבי יוסמיטי, בעונה הזאת, כמו בכל השנה, תוכלו לבקר באיזור הוואלי וגם ללון שם. יש לודג' עם חדרים מסודרים. לא יודעת לגבי אפשרויות הקמפינג באתרים השונים, שחלקם לפחות סגורים עד תחילת העונה באמצע מאי. צריך לבדוק לפי התאריכים. כמו שמצויין בפוסט, זה הקישור לבדיקת לינות ביוסמיטי –
      http://www.yosemitepark.com
      תוכלי להזין שם את התאריכים ואת הרכב החדרים הדרוש לכם ולקבל תשובה במקום מה פנוי ובאיזה מחיר וכן להזמין.

      סן פרנסיסקו, כבר פשוט יותר, מאחר ומדובר בעיר. יש שפע של מלונות, וצריך רק להחליט לגבי המחיר ורמת המלון המבוקשת. מפנה אותך לפוסט שעשיתי בנושא –
      http://gosite.co.il/westcoast/?p=1228
      תוכלי למצוא שם המלצות לבתי המלון שמצאו חן בעיני.

      מקווה שעוזר – את מוזמנת להמשיך ולשאול כאן ובפורומים של למטייל ואנסה לעזור.

התגובות נעולות.